ProShop kokemuksia?

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
714
Tilasin taannoin Proshopin tarjouksesta PowerColorin Radeon 5700 XT:n, ja eihän se toiminut oikein minkään pelin kanssa paria minuuttia kauempaa. Pistin saman tien palautukseen, paketti oli matkalla varmaan toista viikkoa mutta saapui lopulta heille, ja itse ostosumman hyvitys tapahtui varsin nopeasti.

Paketointi oli tosiaan pelkkä kääre myyntipakkauksen päällä, ja palautusposti on naurettavan hidas, mutta muuten ei jäänyt pahaa makua kun palautus kuitenkin sujui ongelmitta. Voin tilata uudestaankin, mutta en ehkä mitään kovin herkästi särkyvää.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Niinhän se yleensä menee, kun negatiivisia kokemuksia syntyy, niin tullaan foorumille valittamaan. Itsellä ei Proshopista huonoja kokemuksia, mutta sitten taas Gigantin toiminta ollut viimeaikoina täysin perseestä, omalla kohdallani.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 789
Itsellä 5 ostoa Proshopista ja ei mitään valittamista. Paketitkin pysyneet kasassa postin käsittelyn jälkeen. (Takuu)palautusta en ole vielä joutunut käyttämään.
 
Liittynyt
11.11.2019
Viestejä
9
Proshopin antama seurantakoodi ei toimi suomen postin seurannassa suoraan. Bringin seurannasta Parcel number ja sen eteen lisää kaksi nollaa niin näkyy myös postin seurannassa. Huomasin tämän kun kirjauduin omapostiin ja sieltä näkyi saapuva lähetys.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Tilattu viime (mustana) perjantaina PowerColor 5700XT Red Dragon hintaan 429€ ja kaveriksi 16 Gb Corsairin DDR4-muistia 71,99€. Näyttis oli tarjouksessa 10€ kalliimpi kuin Tehoraudalla normihintaisena, mutta muistit puolestaan olivat pari euroa halvemmat. Muihin kotimaisiin kioskeihin verrattuna tarjous oli kuitenkin aivan hyvä ja tällä kertaa plussalla oleva varastosaldo ja ilmainen toimitus ratkaisi asian Proshopin hyväksi.

Ilmoitus lähetyksen pakkaamisesta yhdessä seurantakoodin kanssa tupsahtivat sähköpostiin jo perjantain aikana, mutta toimitusajasta ei ollut edes arviota missään, pelkkä ilmoitus että roippeet "lähetetään seuraavassa lähetyksessä". Seurantakoodi aktivoitui maanantaina iltapäivästä, Bringin ja Postin seurannoissa näkyy ennakkoilmoitus paketista, eli oletettavasti lähetys seilaa jossain Tanskan ja Suomen välillä.

Ketjua selanneena odottelen innolla että missä kunnossa paketti löytää perille. Itsenäisyyspäivänä tuskin tarvitsee vielä uudella näyttiksellä pelailla, katsotaan että mikä lopullinen toimitusaika on, jokunen pakaasi varmaan liikenteessä viikonlopun kulutusorgioiden jäljiltä.

Edit: Noutoilmoitus napsahti eilen 5.12, mutta harmillisesti 15 min ennen Postin sulkeutumista :D Alle viikon toimitusaika kuitenkin, eli tässä suhteessa ei moittimista!

Edit Vol. 2: Paketti haettu Postista, päällisin puolin kaikki kunnossa muutamaa pientä ruttua lukuunottamatta. Myyntipakkausten suojana ainoastaan kaksi kerrosta voimapaperia. Näytönohjaimen paketissa on sentään enemmän pahvia, mutta muistien suojaksi olisin toivonut edes jotain pahvilirpaketta.. Nyt postisedän turvakengän ja muistikampojen välissä oli vain tuo paperi ja ohut kerros muovia.

Tuotteiden pakkauksesta siis pitkä miinus, mutta muutoin kaikki sujui varsin mukavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
32
Oma Black friday tilaus Proshopilta oli ainakin hyvin pakattu (näyttis, prossu, muistit ja SSD). Muistit ja SSD oli vielä erillisessä pussissa etteivät heiluneet ympäri laatikkoa erillisinä. Paketti täysin ehjä ja mikään ei päässyt heilumaan sisällä. Seurantakoodin saapumisesta meni vajaa viikko että tilaus noudettavissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Mitähän mun Black Fridayna tilatulle paketille oikein tapahtui. Tilaus oli Proshopissa merkitty lähetetyksi reilu viikko sitten, postin sovellukseen ilmestyi silloin myös seurantakoodi mutta viikossa ei muuttunut mihinkään tuosta "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan" tilasta. Kyselin sitten huvikseni eilen Proshopilta eikö tuo olekaan lähtenyt, nyt näkyy sivuilla että tilausta pakataan ja tilausvahvistuksessa kaikki tuotteet kahteen kertaan, toinen rivi -1 määräisenä :confused:

Edit: ensimmäinen yritys oli kuulemma eksynyt Osloon ja jäänyt sinne tulliin jumiin...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
167
Tilasin ensimmäisen ja viimeisen kerran täältä. Sain postia että toimitus vivästyy edelleen eikä pystytä vahvistamaan. Kuitenkin tuote on edelleen muka varastossa, toimitusaika 4- 7 arkipäivää, että joku muukin voi haksahtaa tilaamaan.

Peruin tilauksen, eikä ole jatkossakaan minun kauppani.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 365
Tilasin ensimmäisen ja viimeisen kerran täältä. Sain postia että toimitus vivästyy edelleen eikä pystytä vahvistamaan. Kuitenkin tuote on edelleen muka varastossa, toimitusaika 4- 7 arkipäivää, että joku muukin voi haksahtaa tilaamaan.

Peruin tilauksen, eikä ole jatkossakaan minun kauppani.
Samoja kokemuksia minullakin.
Kahta muistisettiä koetin tilata joulun molemmin puolin. Toinen oli 5-10 päivän toimitusajalla. Heti kun sain tilattua niin ilmoittivat, että ehkä tammikuun loppuun mennessä olisi toimitettavissa.
Toisen tilasin heti perään kun luvattiin 4-7 päivää toimitusajaksi. Tilauksen jälkeen ilmoittivat, että arvioitu toimitusaika 28.2.2020. Peruin senkin.

Tilasin sitten Jimmsiltä 30.12, luvattiin toimtusajaksi 6-10 työpäivää (arvio 8.1.2020). Eilen tuli matkahuollon seurantakoodi ja nyt näkyy odottavan bussikyytiä Turussa.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
727
Tilasin näytön reilun kaksi ja puoli vuotta sitten kyseisestä firmasta.
18.5.2017 laitoin tilauksen ja maksoin sen ja näyttö läksi minulle päin tulemaan heti seuraavana aamuna 19.5.2017.
En muista enää oliko siinä näytön oman laatikon lisäksi päällä jotain toista laatikkoa, mutta ehjänä tuli perille ja edelleenkin on käytössä.

Joulun tienoilla arvelin sitten tilata kiintolevyn samaisesta firmasta, kun oli niin halvalla ja edellinen ostokokemus positiivisena mielessä.
20.12.2019 laitoin tilauksen ja maksoin sen ja 9.1.2020 tuli viestiä että ovat laittaneet tulemaan. Hieman hitaammaksi ainakin mennyt toiminta edelliseen ostotapahtumaan verrattuna, mutta liekkö mustat perjantait ja joulut ja uudet vuodet sitten syynä tähän.
Nyt vähän jännittää minkälaisessa paketissa se tulee kun katselee noita edellisen sivun paketointikuvia.

14.1.2020 viimein paketti noudettavissa postista.
Ihan hyvinhän tuo oli ainakin pakattu:

kiinnon_paketti-IMG_3884.JPG kiinnon_paketti-IMG_3885.JPG kiinnon_paketti-IMG_3886.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 571
No mulla kävi vähän huonompi tuuri. Hain tänään paketin ja sisältä löytyi lytyssä oleva näyttiksen paketti. Jännä, ettei tuossa ulkopuolen pahvissa ole mitään merkkiä sellaisesta, että siihen olisi joku painanut.

Otin kuvat ja lähetin proshopille, mutta siellä oli aspa mennyt jo 16.30 kiinni. En ole avannut itse näyttiksen laatikkoa ja vähän tekisi mieli kurkata, että onko siellä ehjä kortti sisällä. En vaan tiedä mitä tässä pitäis tehdä, kun ei jaksais odottaa maanantaihinkaan...

Melkein tekisi mieli lähteä hakemaan kivijalkakaupasta toinen kortti ja palauttaa tuo proshopilta tilattu.

IMG_20200214_161741.jpg
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
835
Nelisen päivää kesti hiiri tulla itsellä, hiiripaketin ympärillä aika peruspahvit, paketti oli hyvässä kunnossa perillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
119
Torstaina 6.1.2020 aamuyöllä tilaus sisään ProShoppiin emosta, prossusta ja muisteista. Arvioitu toimitusaika Perjantai 14.2.2020.
Yllättäen maanantaina 10.2.2020 tuli viesti, että paketti on noudettavissa postista ja siellähän tavarat olivat ja ainakin päällisin puolin kunnossa.
Amazon DE:stä samaisena torstaina tilatut tavarat saapuvat vasta huomenna 17.2 , joten konetta ei ole päässyt vielä kasaamaan ja testaamaan konetta.
Varsin positiiviset kokemukset ainakin tilauksen käsittelynopeudessa, aspan kanssa en ole ollut tekemisissä.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 571
No mulla kävi vähän huonompi tuuri. Hain tänään paketin ja sisältä löytyi lytyssä oleva näyttiksen paketti. Jännä, ettei tuossa ulkopuolen pahvissa ole mitään merkkiä sellaisesta, että siihen olisi joku painanut.

Otin kuvat ja lähetin proshopille, mutta siellä oli aspa mennyt jo 16.30 kiinni. En ole avannut itse näyttiksen laatikkoa ja vähän tekisi mieli kurkata, että onko siellä ehjä kortti sisällä. En vaan tiedä mitä tässä pitäis tehdä, kun ei jaksais odottaa maanantaihinkaan...

Melkein tekisi mieli lähteä hakemaan kivijalkakaupasta toinen kortti ja palauttaa tuo proshopilta tilattu.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. En sitten lopulta edes avannut tuota näyttiksen pakettia. Proshopin asiakaspalvelijat ymmärsivät asian laidan laakista ja minun ei tarvinnut maksaa palautuksesta.
 
Liittynyt
17.03.2020
Viestejä
2
Minulla oli juuri erittäin huono kokenmus kyseisen firman kanssa.

Tilasin heiltä Philipsin kaarevan näytön joka toimi 10 kuukautta erittäin hyvin. Näyttö oli ohjeiden mukaan VESA-kiinnikkeeseen asennettuna kokoajan. Näyttöön oli vähän aikaa sitten keskelle yläreunaan ilmestynyt pieni halkeama näytön ollessa tyhjässä huoneessa käyttämättömänä, joten täysin omia aikojaan. Näytössä ei ole mitään muita jälkiä tai ongelmia ja kuva näkyy täysin normaalisti, halkeama on vain näytön pintamateriaalissa eikä ole mitenkään sisäänpainunut. Lähetettyäni näytön tanskaan, Proshop vastasi erittäin epämääräisesti: "Syynä voi olla virheellinen asennus, tuotteen virheellinen käyttö tai muu väärinkäyttö, joka ei ole valmistajan ohjeiden mukaista." Ja kieltäytyi korvaamasta näyttöä takuun puitteissa. Proshop myös ilmeisesti saman viestin mukaan aikoo laskuttaa minua tarkistuksesta, eli joudun maksamaan hajonneesta näytöstä vielä lisää...

Ainoa syy mitä halkeamalle keksin, on 32-tuumaisen näytön yllättävän iso paino yhdistettynä VESA-kiinnitykseen, joka on aiheuttanut jonkin jännityksen kaarevaan näyttömateriaaliin joka sitten on johtanut halkeamaan. Näyttö on Philipsin halvempaa kuluttajamallia (Philips 328E9FJAB) jota ei ehkä ole varsinaisesti VESA-kiinnitystä ajatellen rakennettu...

Jatkossa teen laitehankintani jostain muualta kuin Prohopista.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Voi olla ollut jännitystä jo tehtaalla.
Tasaisissakin näytöissä osa kuvan epätasaisuudesta aiheutuu epätasaisesta paineesta/jännityksistä paneelirakenteessa, niin tuollaiset mutkalla olevat näytöt ovat varmasti vielä hankalampia.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@emikk Kerro tuo kertomasi Proshopille jos et ole jo kertonut. Ei kannata maksella turhia jos ei itse ole mitään aiheuttanut. Soitat vaikka ja sanot reilusti että asensit kiinni, ei ollut mitään ja myöhemmin ilmestyi halkeama.
 
Liittynyt
17.03.2020
Viestejä
2
@emikk Kerro tuo kertomasi Proshopille jos et ole jo kertonut. Ei kannata maksella turhia jos ei itse ole mitään aiheuttanut. Soitat vaikka ja sanot reilusti että asensit kiinni, ei ollut mitään ja myöhemmin ilmestyi halkeama.
Joo siis toki olin jo kertonu kaiken tämän tänään Proshopille yksityiskohtaisesti selitettynä, ja vielä lähetin viestin Philipsillekkin jos ne vois tehdä asialle jotakin. Ei vielä kumpikaan vastannu.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
588
Tammikuun lopulla tuli tilattua läppärireppu täältä. Reppu tuli noin viikkoa aiemmin kuin arvioitu (tilaustuote), joten tyytyväinen olin. :thumbsup:
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
727
Tilasin viime torstaina (19.3.) näytön jalustan, jolle oli ilmoitettu toimitusajaksi muistaakseni 6-10 päivää.
Eilen (26.3.) tuli perille Postiin ja nyt on näytöt jalustassa ja jalusta pöydässä.
Toimitus tapahtui jalustan omassa pahvilaatikossa, johon oli vähän painaumaa tullut kuljetuksessa, mutta ei taaskaan mitään valitettavaa tämän puljun toiminnasta.
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
1
tässä olisin nanoleafeja tilaamassa joten mietin että tilaanko suomesta vai kannattaako ottaa riski ja säästää 30€?
 
Liittynyt
20.04.2020
Viestejä
29
Eilen lähti tilaus Gigabyten RTX 2060 OC näytönohjaimesta. 340€ posteineen niin aika hyvään hintaan sai. Vähän jänskättää että tuleeko sieltä nyt se vanha rev. 1 malli kun tuotekuvat on siitä, mutta ei kai tuota huonompaa ykkösversiota enää myydä missään? Täytyy päivitellä kunhan tilaus etenee.

EDIT. Rev. 2 sieltä tuli ja ei ollut erilliseen pahvilaatikkoon pakattu vaan alkuperäispakkaus + ruskeaan paperiin kääräisty. Eipä tuossa kolhuja ollut ja toimii niinkuin pitää. Yllättävän hiljainen ja lämmöt pysyy kurissa, ei kaduta ostos. Voisin tilata jatkossakin, mutta ehkä yksittäisiä komponentteja ainoastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
6
Pystyykö noita Proshopin Dutzo PC kokoelmia päivittää ihan normaalisti? Mitkään osat ei ole irrottamattomia? Ja onko BIOS sun muut päivitetty?
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
6
Noista Configurable-merkinnällä olevista Dutzoista näyttäisi ainakin joitain osia saavan vaihdettua klikkaamalla Määritä-namiskaa.
Kaupan sisällä kyllä, mutta entäs jos ostan vaikka tuon jonka linkkasin ja haluan vaikka 3 vuoden päästä päivitellä osia, onko kaikki normaalisti irrotettavissa? Kuulemma joissakin pakettikoneissa on pahimmassa tapauksessa osia kolvattu emolevyyn ettei pääse vaihtamaan.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
727
Kaupan sisällä kyllä, mutta entäs jos ostan vaikka tuon jonka linkkasin ja haluan vaikka 3 vuoden päästä päivitellä osia, onko kaikki normaalisti irrotettavissa? Kuulemma joissakin pakettikoneissa on pahimmassa tapauksessa osia kolvattu emolevyyn ettei pääse vaihtamaan.
Pakettikoneissahan näin saattaa ollakin (ja aivan liian usein onkin), mutta nämähän eivät ole pakettikoneita, vaan aivan tavallisista komponenteista kasattuja koneita.
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
6
"Ennen kuin koneesi on valmis pakattavaksi, testaamme sen kunnolla."

Tekevätköhän BIOS päivityksen?
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
"Ennen kuin koneesi on valmis pakattavaksi, testaamme sen kunnolla." Tekevätköhän BIOS päivityksen?
Jos siinä sanotaan vain että kone testataan, niin ei. Testaus on testausta, päivitys on päivitystä.
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
6
Harmi, tämä vaikutti mielenkiintoiselta kokoonpanolta mutta en kyllä uskalla lähteä BIOSin kanssa leikkimään.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
BIOSin päivitys on nykyään melko helppoa, ohjeet eivät ole muutamaa riviä pidempiä kysyttynä. Niitä löytyy netistä ja täältäkin varmaan pilvin pimein.
 
Liittynyt
28.11.2019
Viestejä
332
Onko kukaan testannut Proshopin demotuotteita? Pitäisi olla samat takuu- ja palautusehdot kuin uusissa tuotteissa eli pitäisi melkein riskitön ostos olla, jos ei miellytä niin voi omakustantaisena palauttaa. Lähinnä mietityttää tuo tuotteiden kuvaus: Paketti voi olla vähän kolhiintunut tai sitten se voi olla vaikka käytetty. Lukee oikein kuinka eivät voi kertoa tarkemmin yksittäisestä tuotteesta. Houkuttelisi vain aika roimalla alennuksella oleva tuote.

E: typot
 
Viimeksi muokattu:

ykii

Lizard of Oz
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
676
Kerrotaanpa uusi tuore kokemus kyseisestä kusetuspuljusta.

Tilasin emolevyn (uusi, ei demo- tai asiakaspalautus) Proshopista. Sain emolevyn ja se näytti uudelta, mutta enää en ole varma oliko sinetit paikallaan. Emolevy ei saanut virtoja lainkaan - kokeilin sitä kahdella eri prosessorilla, kaksilla muisteilla ja kahdella virtalähteellä. Ei inahdustakaan.

Luonnollisesti tein asiasta RMA:n ja palautin emolevyn. Tänään sain vastauksen Proshopilta kuvien kera.

Emolevy oli erittäin huonossa kunnossa - sitä oli käsitelty huonosti, mm raaputeltu socketin ympäristön komponentteja ja myös pohjaa. Jäljet eivät missään tapauksessa ole aiheuttamiani. En ole myöskään lainkaan varma onko kuvien emolevy sama jonka olen palauttanut. Reklamaatiossa kerrottiin että MINÄ olen aiheuttanut vauriot ja takuu on tästä syystä rauennut. Voivat palauttaa sen minulle, kustannuksellani tai hävittää emolevyn. Lisäksi valehtelivat että paketista puuttuu IO-Shield. Näin ei ole, onneksi minulla on kuva sisällöstä tallessa.

Kyseessä on onneksi vain reilun 100 euron emolevy, joten isoista menetyksistä kohdallani ei ole kyse. Taidan pyytää palautusta kustannuksellani, jotta näen miten huollon pojat ovat emolevyä käsitelleet. En ikinä tule ostamaan mitään Proshopista ja suosittelen muitakin välttämään kyseistä verkkokauppaa. Pohdinnassa on vielä teenkö asiasta valituksen kuluttajaviranomaiselle. Että ottaa päähän!

EDIT: Olen soittanut asiasta asiakaspalveluun ja reklamoinut asian käsittelystä. Minulle luvattiin vastausta lähiaikoina. Kerron lopputuleman sitten...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2019
Viestejä
332
Saa tälläiset vähän harkitsemaan omaakin tilausta varsinkin demo tuotteiden osalta, mainitsit että kuvat sisällöstä löytyy, onko myös hyviä kuvia itse levystä? Niiden luulisi olevan aika hyvä valttikortti tilanteessa jos rupeavat vielä väittämään vastaan.
 

ykii

Lizard of Oz
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
676
Saa tälläiset vähän harkitsemaan omaakin tilausta varsinkin demo tuotteiden osalta, mainitsit että kuvat sisällöstä löytyy, onko myös hyviä kuvia itse levystä? Niiden luulisi olevan aika hyvä valttikortti tilanteessa jos rupeavat vielä väittämään vastaan.
Ei valitettavasti ole kuvia emolevystä, tajusin napata vain kuvan paketista jossa emolevy on antistaattisessa pussissa ja hilppeet näkyvissä. Tätäkään kuvaa ei olisi ellen olisi kaverille Whatsapilla laittanut kuvan, että "tämä lähtee nyt takaisin". Jatkossa pitänee ottaa RMA-tapauksissa aina kuvat palautettavista tuotteista, jotta voi kiistää vauriot. Oppia ikä kaikki. Tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta kun itselleni tapahtuu näin.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Periaatteessa pitäisi ekana tarkistaa että laatikon ja sisällön sarjanumerot täsmäävät toisiinsa.
Käytännössä niin ei ole tullut tehtyä varmaan ikinä.

Just äsken vaihdoin läppäriin webcamin. Sen jälkeen ei tule näyttöön kuvaa. Arvaa tarkistinko ennen aloittamista tuleeko näyttöön kuvaa? Eli omaan piikkiin meni.... 'ttu. Kaikki pitäisi aina dokumentoida viimisen päälle jotta oma selusta on turvattu.
 

ykii

Lizard of Oz
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
676
Päivitystä (suomalainen puhelinasiakaspalvelu hoitaa asiaa kiitettävän nopeasti):

Ensimmäisessä viestissä mainittu IO-shieldikin mystisesti nyt löytyi, mutta edelleen takuu/hyvitys evätään:

“We have received your product. During inspection we found that the PCB has a dent along the left side, and there are several places with exposed copper, which is likely the cause of the error.

As this is physical damage we cannot offer you warranty on your product, so we can either send it back to you or dispose of it in an environmentally appropriate way."



Harmi ettei tosiaan tullut otettua kuvia emolevystä ennen sen takaisin lähetystä tai otettua talteen sarjanumeroita. Käsittelen komponentteja silkkihansikkain ja näitä on tullut asenneltua reilusti: vauriot on aiheutuneet muualla ja/tai kuvat ovat eri emolevystä. Eniten tässä kismittää valehtelusta syyttäminen ja velvollisuuksien väistely. Pyysin vielä tarkemmat kuvat ja asia siirtyköön kuluttajaviranomaiselle pohdittavaksi. Isoista summista ei ole kyse, vaan periaatteesta. Suosittelen välttämään Proshopia!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
ProShopin ehdoton heikkous on toimitusten hitaus.
Pitkästä aikaa tilasin, mutta en aio kyllä tilata jatkossa jos vaan tavaran jostain saa nopeammin.

11.5. maanantaina päivällä tilattu tuote ennen klo 14, maksettu heti verkkopankista ja vastaanotettu vahvistus maksusta sähköpostiin samantien.
12.5. illalla klo 23 tilaus vahvistettu ja lähetetty matkaan, eli meni reilusti yli päivä.
14.5. torstaina klo 19.30 ei vieläkään ole päivittynyt seurantaan mitään muuta kun ennakkotieto, että lähetys on tulossa. Kuitenkin yli 18€ toimituskulut.

Vertailun vuoksi vaikka Zalando, n. 14€ postikulut pikatoimituksessa ja lähetti kiikutti paketin 24h tilauksen tekemisestä, eli tuli seuraavana päivänä.
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
723
ProShopin ehdoton heikkous on toimitusten hitaus.
Pitkästä aikaa tilasin, mutta en aio kyllä tilata jatkossa jos vaan tavaran jostain saa nopeammin.

11.5. maanantaina päivällä tilattu tuote ennen klo 14, maksettu heti verkkopankista ja vastaanotettu vahvistus maksusta sähköpostiin samantien.
12.5. illalla klo 23 tilaus vahvistettu ja lähetetty matkaan, eli meni reilusti yli päivä.
14.5. torstaina klo 19.30 ei vieläkään ole päivittynyt seurantaan mitään muuta kun ennakkotieto, että lähetys on tulossa. Kuitenkin yli 18€ toimituskulut.

Vertailun vuoksi vaikka Zalando, n. 14€ postikulut pikatoimituksessa ja lähetti kiikutti paketin 24h tilauksen tekemisestä, eli tuli seuraavana päivänä.
Itsellä meni pari viikkoa sitten ensimmäinen tilaus kyseisestä kaupasta näin:

26.4. sunnuntaina illalla tilaus sisään
27.4. maanantaina aamulla tilaus lähetetty
29.4. keskiviikkona nouto automaatista iltapäivällä.

Halvin mahdollinen toimitus, en muista mitä maksoi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Itsellä meni pari viikkoa sitten ensimmäinen tilaus kyseisestä kaupasta näin:

26.4. sunnuntaina illalla tilaus sisään
27.4. maanantaina aamulla tilaus lähetetty
29.4. keskiviikkona nouto automaatista iltapäivällä.

Halvin mahdollinen toimitus, en muista mitä maksoi.
Aika hyvin. Mulla ei ole vieläkään mitään muuta kuin:
1589526619808.png


Jotenkin tuntuu olevan hirveä viive kaikessa heillä, esim. tuossa ennakkotieto vastaanotettu vasta keskiviikkona klo 13:16 vaikka sähköpostin mukaan pakattu ja lähetetty jo tiistaina illalla, eli luulisi että ennakkotieto olisi silloin rekisteröitynyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 508
Mulla on kyseisestä lafkasta vain positiivisia kokemuksia. On tullut ostettua myös noita demo-tuotteita ja kaikissa on ollut alkuperäiset laatikot sun muut. Myös yksi rma-tapaus takana. gtx 1080ti hajosi kohden vuoden jälkeen ja hyvittivät koko kauppasumman takaisin neljän viikon kuluttua.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
937
Noniiin, pistetääs omakin kokemus tästä liikkeestä:

Tilasin Duckyn näppäimistön tuolta, toimitus itsessään oli jo hidas ja näppis tuli joululahja-paperin paksuisessa "suojassa". Lopputuloksenan koko näppäimistön paketointi oli ainakin kerran painautun molemmista päistä keskeltä yhteen ja keskellä pakettia molemmin puolin melko iso ryppy.

En edes koko pakettia avannut vaan suoraan takaisin. Viime kuun lopulla sen sinne laitoin ja viikko-pari sitten ovat paketin lähetysseurannan mukaan saaneet. Aspaan pistetty pari kertaa viesitä ja vastaus "Paketti on saapunut, mutta emme ole vielä ehtineet käsitellä palautusta".

Ensimmäinen ja täten viimeinen kerta kun kyseisestä firmasta tilaan enää mitään ikinä.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
52
Proshopista tuli kyllä hieman sekava mielipide ensimmäisen tilauksen jälkeen.

Noniiin, pistetääs omakin kokemus tästä liikkeestä:

Tilasin Duckyn näppäimistön tuolta, toimitus itsessään oli jo hidas ja näppis tuli joululahja-paperin paksuisessa "suojassa". Lopputuloksenan koko näppäimistön paketointi oli ainakin kerran painautun molemmista päistä keskeltä yhteen ja keskellä pakettia molemmin puolin melko iso ryppy.

En edes koko pakettia avannut vaan suoraan takaisin. Viime kuun lopulla sen sinne laitoin ja viikko-pari sitten ovat paketin lähetysseurannan mukaan saaneet. Aspaan pistetty pari kertaa viesitä ja vastaus "Paketti on saapunut, mutta emme ole vielä ehtineet käsitellä palautusta".

Ensimmäinen ja täten viimeinen kerta kun kyseisestä firmasta tilaan enää mitään ikinä.
Tilasin myös Duckyn näppiksen kyseisestä puljusta. Kaikkialla muualla varastot näytti tyhjää, mutta ProShopissa oli tuotteita varastossa ja vielä 10€ halvempana kuin esim. Jimmssillä. No, näppis tilaukseen sunnuntaina ja samana päivänä tilaus myös käsiteltinkiin, eli jengi oli sunnuntaina oli siellä hoitamassa tilauksia ja propsit siittä. Sain sitten myös Postin seurantatunnuksen samana päivänä. No innolla odottelin sitten, että näppis tulee heti alkuviikosta, mutta näin ei käynytkään. Jostain syystä kuljetus lähti vasta keskiviikkona eteenpäin. Outoa, että käytetään resursseja sunnuntaina tilauksien hoitamiseen, mutta ne sitten jäävät hyllylle useaksi päiväksi.

Paketoinnista sen verran, että vaikka olikin vain suojapaperiin käärittynä, niin sitä oli monta kerrosta Duckyn oman laatikon ympärillä. Vaikka erillinen pahvipakkaus olisi ideaalinen, mielestäni suojausta oli kuitenkin tarpeeksi. Kuljetusfirmassa työskentelevistä henkilöistä kuitenkin loppujen lopuksi kiinni missä kunnossa paketti saapuu perille.

Itse tilaisin kuitenkin kyseisestä puljusta uudelleenkin jos saatavuus tai hinta on parempi muihin verrattuna.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Minä aloitin tämän ketjun ja annoin joitakin nootteja tuolloin, mutta olen siltikin täältä ostanut kaksi kertaa sen jälkeen. Ihan hyvin on asiat menneet. Proshopista kannattaa harkita jopa konepaketin tilausta, kun on monesti komponentit hyvän hintaisia. Sanottakoon että tuotetietoihin kaipaisi edelleen lisää tietoa ja siistimmin esitettynä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Aika hyvin. Mulla ei ole vieläkään mitään muuta kuin:


Jotenkin tuntuu olevan hirveä viive kaikessa heillä, esim. tuossa ennakkotieto vastaanotettu vasta keskiviikkona klo 13:16 vaikka sähköpostin mukaan pakattu ja lähetetty jo tiistaina illalla, eli luulisi että ennakkotieto olisi silloin rekisteröitynyt.
Ei kyllä vakuuta, loppujen lopuksi tilaus saapui viikko tilauksesta, eli luvatussa ajassa mutta edelleen mielestäni jos maanantaina tilaa ennen klo 14 niin voisi kuvitella että saman viikon aikana saisi. Varsinkin kun valitsee kalleimman 18€ toimituksen.

Kuitenkin tarina ei valitettavasti pääty tähän, näytössä jonka tilasin oli pahasti pikselivikaa joten päätin palauttaa tuotteen heti.
Heti 19.5. aamulla täytin reklamaatiolaput ja vein paketin postiin. Postin seurannan mukaan paketti meni perille jo heti seuraavana päivänä, eli 20.5.

Lähes kaksi viikkoa (!) tästä, 2.6. kysyn missä mennään?
Viestiin vastaaminen kestää sen 6 päivää ja tulee vastaus, että "tekniikkaosastomme on kovin ruuhkaantunut" jonka voi asiakkaan suuntaan kääntää esim. "yrityksemme ei halua panostaa reklamaatioiden nopeaan käsittelyyn palkataksemme lisää työvoimaa vaan menemme minimiporukalla ja kerromme asiakkaille että käsittelyaika voi kestää kuukauden"

Valitettavasti keikka on vielä kesken, mutta omalta osalta oli ProShopin ostamiset tässä, yhteenvetona:
  • Varastotuotteiden toimitus nopeimmalla/kalliimalla vie viikon
  • Sähköpostien vastausviive lähes viikko
  • Yli 2,5 viikon jälkeenkään tuotteen palautuksesta tapausta ei ole vielä otettu edes käsittelyyn
Pahoin pelkään että odotettavissa on vielä:
  • Lisää viiveitä käsittelyssä?
  • Eri standardien väittelyä siitä kuuluuko juuri tämä juuri tässä näytössä oleva pikselivika takuun piiriin?
  • Taistelu postimaksujen palautuksesta, palautin tuotteen siinä olevan virheen takia, en käyttämällä 14 päivän palautusoikeutta, siksi mielestäni olen oikeutettu täyteen palautussummaan
 

ykii

Lizard of Oz
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
676
Omasta kokemuksesta voin sanoa että RMA-projektisi Proshopin kanssa ei tule päättymään suotuisasti.

Oma emolevyyn liittyvä keissi on luettavissa ylempää. MSI kuitenkin korvasi minulle emolevyn mitään mukisematta. Lupasivat vielä ottaa yhteyttä myös jälleenmyyjään (Proshop), jotta tilanne ei MSI-tuotteiden osalta toistuisi.

Pystyin siis kuvin todistamaan että Proshopin kuvat ja omat kuvani olivat eri emolevyistä. Periaatteessa rikollista toimintaa Proshopilta mutta en jaksa vääntää asiasta enempää tanskalaisten kanssa. Jätän asia tähän enkä enää IKINÄ osta mitään kyseisestä puljusta. Kehoitan muitakin vakavasti miettimään ennen tämän paikan valitsemista. Muutaman euron säästö ei ole säädön väärtti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Omasta kokemuksesta voin sanoa että RMA-projektisi Proshopin kanssa ei tule päättymään suotuisasti.

Oma emolevyyn liittyvä keissi on luettavissa ylempää. MSI kuitenkin korvasi minulle emolevyn mitään mukisematta. Lupasivat vielä ottaa yhteyttä myös jälleenmyyjään (Proshop), jotta tilanne ei MSI-tuotteiden osalta toistuisi.

Pystyin siis kuvin todistamaan että Proshopin kuvat ja omat kuvani olivat eri emolevyistä. Periaatteessa rikollista toimintaa Proshopilta mutta en jaksa vääntää asiasta enempää tanskalaisten kanssa. Jätän asia tähän enkä enää IKINÄ osta mitään kyseisestä puljusta. Kehoitan muitakin vakavasti miettimään ennen tämän paikan valitsemista. Muutaman euron säästö ei ole säädön väärtti.
Argh... luin juuri tarinasi. Uskomatonta. Joo, itse tilasin ProShopista koska tuotetta ei ollut muualla varastossa.

Sen olen jo oppinut, ettei sitä muutamaa kymppiä kannata säästää koska ongelmia selvitettäessä pitää joku hinta omallekin ajalle antaa.
 

ykii

Lizard of Oz
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
676
Argh... luin juuri tarinasi. Uskomatonta. Joo, itse tilasin ProShopista koska tuotetta ei ollut muualla varastossa.

Sen olen jo oppinut, ettei sitä muutamaa kymppiä kannata säästää koska ongelmia selvitettäessä pitää joku hinta omallekin ajalle antaa.
Kerro muuten ihmeessä sitten täällä miten tuo pikselitakuu kohdallasi meni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Kerro muuten ihmeessä sitten täällä miten tuo pikselitakuu kohdallasi meni.
Mulla meni kaikki loppujen lopuksi hyvin, tuote otettiin käsittelyyn ja samana päivänä rahat palautui, postikuluja myöten. Kokemus parani siis merkittävästi loppua kohden, ja ehkä ProShop ei loppujen lopuksi mustalle listalle päätynyt, mutta harkitsen kyllä mitä sieltä tilaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 467
Viestejä
4 163 047
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom