Postin kulkemisen vaikeus

Ensimmäistä kertaa itselläni kävi niin, että paketti jäi Postin logistiikkakeskukseen "ikuiseen luuppiin". Eli seurantaan tuli jatkuvalla syötöllä samanlaisena toistuvia rivejä (joku 40+) muutaman päivän ajan. Asiakaspalvelu totesi ongelman ja korjasi asian. Paketin pitäisi seuraavassa lajittelussa päästä eteenpäin. Ensi kerralla tajuan heti ottaa yhteyttä kun tulee samanlaista toistoa. Nyt uskoin sinisilmäisesti, että se olisi ollut normaalia.
 
Kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta:

Paketit jotka kulkevat Postin kyydillä ja joihin on valittu toimitusosoitteeksi pakettiautomaatti, eivät kuitenkaan koskaan tuonne pyydettyyn automaattiin päädy, vaan ohjautuvat postien omien sanojen mukaan ns. "ylivuotopisteeseen". Mulla on jo ainakin kahden kuukauden ajan käynyt kaikkien postin kautta toimitettujen pakettien kanssa siten, ettei niistä mikään ole päätynyt toivottuun automaattiin, ei edes vaikka olen yrittänyt jo viiteen eri lähellä olevaan automaattiin niitä pyytää. Osan näistä luulisi olevan sellaisia, mitkä eivät lähtökohtaisesti ole kauhean ruuhkaisia, mutta siitä huolimatta paketit ohjautuvat tuonne ylivuotopisteeseen, joka omassa tapauksessani tarkoittavat postin varsinaista omaa toimipistettä täällä Jyväskylässä. Ei ole väliä onko kotimaan toimitus tai paketti ulkomailta. Aina päätyvät tuonne postin omaan pisteeseen. En jotenkin jaksa uskoa, että joka kerta on sama tilanne, että kaikki automaatit ovat täynnä. Nytkin on tulossa kaksi eri pakettia, joihin itse asiassa valitsin kaksi eri automaattia, kummastakin tuli jo heti Vantaan lajittelun jälkeen viestiä, että kummatkin automaatit ovat täynnä ja ohjautuvat tuonne Postin omaan noutopisteeseen. Yhdessä paketissa luki jopa teksti, että paketti ohjataan Postin noutopisteeseen "henkilökohtaista luovutusta varten", mutta silloinkin se meni postissa olevaan automaattiin, eikä sinne tiskin taakse. Aivan älytöntä toimintaa.
 
Juu, ihan normaalia että paketit menee ylivuotopisteisiin. Viime syksynä oikeastaan täällä Tuusula/Kerava -alueella alkoi tuo pahemmin eli ehkä joka kymmenes paketti päätyi automaattiin, loput johonkin random-ylivuotoon lähialueella. Nyt kesä/heinäkuun aikoihin tuo on tuntunut vähän helpottavan, yli puolet on ruvennut tulemaan haluttuun automaattiin mutta luultavasti kun kohta alkaa taas joulupakettihässäkkä niin täälläkin siirrytään taas pelkästään vuotamaan yli.

Ärsyttävimpiä paketteja tuossa ylivuototilanteessa on ne, joita ei edes voi ennalta ohjata haluttuun asiamiespostiin vaan paketti yrittää tulla pelkästään osoitteen perusteella, jolloin se lingotaan ainakin täälläpäin randomilla johonkin kolmesta paikasta. Itse taas kohta alan varautumaan jouluhässäkkään ja koitan tilata kaiken yhteen haluamaani asiamiespostiin ettei joutuisi ihan niin paljon sinkoilemaan pitkinpoikin.

edit:
Toimiiko se postin mikälie ohjaus haluttuun toimipisteeseen/automaattiin ollenkaan? Itselläni on ollut ohjaus erääseen pakettiautomaattiin pari vuotta ja ainakaan viimeiseen vuoteen ei ole ensimmäinenkään paketti mennyt sinne. Jokunen aika sitten vielä tarkistinkin että tuo ohjaus on oikeasti päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Automaattien käyttöaste on ilman ihan eri tasoa nyt korona-aikana. Ihmiset tilailee netistä enemmän ja monet ei varmaan hae pakettejaan mahdollisimman pian vaan odottaa esim seuraavaan kauppareissuun (sekä koronavarovaisuuden takia että muuten vain).

Vain murto-osa saapuvista paketeistani on tullut valitsemaani automaattiin viimeisen 1,5 vuoden aikana.
 
En tehnyt mitään erillistä vapautuspyyntöä, vaan maksoin sen 2.9€ jonka Posti halusi ja sen pitäisi olla sillä selvä.
Just soitin uudelleen Postille ja totesivat että heidän moka ja opasti mistä saa hakea tuonkäsittelymaksun takaisin. Sitähän ei millään voi palauttaa muuten kuin täyttämällä hakemuksen Postin nettisivuilla ja se hakemus on piilotettu sellaiseen paikkaan että ei sitä sieltä ihan helposti löydä. Itse en ainakaan ensimmäisenä olisi lähtenyt etsimään kohdasta yrityksen tiedot.
Nyt on aikaa kulunut jonkin verran ja viimeviikolla piti soittaa uudelleen ja kysellä missähän mahtaa viipyä tuo palautus maksusta. Lupasi hoputtaa maksua.
Just äsken soitti ja piti kuulemma lähettää heille tilinumero, joka oli kyllä siinä hakemuksessa jo kertaalleen. :sbsmile:
 
Juu, ihan normaalia että paketit menee ylivuotopisteisiin. Viime syksynä oikeastaan täällä Tuusula/Kerava -alueella alkoi tuo pahemmin eli ehkä joka kymmenes paketti päätyi automaattiin, loput johonkin random-ylivuotoon lähialueella. Nyt kesä/heinäkuun aikoihin tuo on tuntunut vähän helpottavan, yli puolet on ruvennut tulemaan haluttuun automaattiin mutta luultavasti kun kohta alkaa taas joulupakettihässäkkä niin täälläkin siirrytään taas pelkästään vuotamaan yli.

Ärsyttävimpiä paketteja tuossa ylivuototilanteessa on ne, joita ei edes voi ennalta ohjata haluttuun asiamiespostiin vaan paketti yrittää tulla pelkästään osoitteen perusteella, jolloin se lingotaan ainakin täälläpäin randomilla johonkin kolmesta paikasta. Itse taas kohta alan varautumaan jouluhässäkkään ja koitan tilata kaiken yhteen haluamaani asiamiespostiin ettei joutuisi ihan niin paljon sinkoilemaan pitkinpoikin.

edit:
Toimiiko se postin mikälie ohjaus haluttuun toimipisteeseen/automaattiin ollenkaan? Itselläni on ollut ohjaus erääseen pakettiautomaattiin pari vuotta ja ainakaan viimeiseen vuoteen ei ole ensimmäinenkään paketti mennyt sinne. Jokunen aika sitten vielä tarkistinkin että tuo ohjaus on oikeasti päällä.


Siinä tapauksessa, ettei haluttua toimitusosoitetta ole voinut tilatessa valita, niin niissä paketeissa ei ole tosiaan omalla kohdallanikaan ohjaus toiminut enää pidempään aikaan. Joskus tuon lanseeraamisen aikaan se vielä toimi.

Saa nähdä kuinka kauan saa lotota, että onko tässä lähialueellani mitään automaattia, joka ei postin omien sanojensa mukaan olisi aina täynnä. Toistaiseksi sellaista ei ole löytynyt. Ärsyttää se, että ne minun tapauksessani päätyvät täällä Jyväskylässä keskustan postiin, josta ne pitää ainakin isompien pakettien ollessa kyseessä hakea autolla ja autolla ei edes pääse ihan postin viereen ja luonnollisesti pysäköinnistä saa maksaa vielä erikseen. Parhaassa tapauksessa pääsee vielä pidemmäksi ajaksi odottelemaan myymälän jonoon, jos paketti on siellä tiskin takana.

Kyselin postista tuota ylivuotoasiaa ja kuulemma nykyään päättelevät kohdeautomaatin tilanteen jo mahdollisesti päiviä etukäteen, eli paketin ei tarvitse edes sinne automaatin lähelle päätyä, vaan laittavat suorilta paketin ohjautumaan uudelleen, mikäli automaatin "laskennallinen kapasiteetti" on täynnä.
 
Ärsyttää se, että ne minun tapauksessani päätyvät täällä Jyväskylässä keskustan postiin, josta ne pitää ainakin isompien pakettien ollessa kyseessä hakea autolla ja autolla ei edes pääse ihan postin viereen ja luonnollisesti pysäköinnistä saa maksaa vielä erikseen. Parhaassa tapauksessa pääsee vielä pidemmäksi ajaksi odottelemaan myymälän jonoon, jos paketti on siellä tiskin takana.

Jyväskylässä ei montaa postia tosiaan ole, tuo keskustan posti taitaa siten kattaa aika laajan alueen. Kun nyt eivät tuota sulkisi, sekin on vissiin paljon mahdollista.

Mutta sen verran täytyy sanoa, että keskustan postilla on ilmaiset pysäköintipaikat siinä rakennuksen sivussa. Ne ovat toki usein täynnä ja ovat 15min paikkoja eli ruuhka-aikoina (jouluna) ei välttämättä kerkeä postista pakettia hakemaan tuossa ajassa, mutta yleensä ajavat kuitenkin hyvin asiansa. Minkäänlaista jonotusta tuo parkkipaikka ei kestä eli jos vapaita paikkoja ei ole, ei autoa saa oikein mihinkään sivuun/syrjään että voisi odottaa paikkojen vapautumista. Se on sitten oma seikkailu selvitä tuosta parkkipaikalta pois, joudut kiertämään postin rakennuksen ja ajamaan rakennusten välistä ("ali") ja parin eri jalankulkuväylän yli (tai piha-aluetta tuo enemmänkin on, ei mitään oikeita jalankulkuväyliä). Lopulta kun pääset kääntymään takaisin tielle niin kannattaa varoa, se kynnys/ramppi on paljon tavallista korkeampi eli kannattaa kääntyä rauhassa. Jokusen kerran olen tuossa katsellut kun joku vetää hiukan vauhdikkaammin ja siinä voi parhaimmillaan tulla osumaa autoon. Urheiluautolla ei kannata keskustan postia kokeilla :)

Itselleni tuo keskustan posti on hyvällä paikalla joten tilaan suosiolla kaikki paketit tuonne sen jälkeen kun pari vuotta yritin automaatteja käyttää joihin paketit saapuivat korkeintaan satunnaisesti. Sama tilata kaikki tuonne niin tietää aina ilman arpomista mistä hakea.
 
Täällä tuli kerrankin paketti Amazin.de haluttuun pakettiautomaattiin 500m päähän, kiitos.

Aiempina kertoina ovat juoksuttaneet ties missä automaatissa, kun ei ollut muka tässä tilaa.
 
Saa nähdä kuinka kauan saa lotota, että onko tässä lähialueellani mitään automaattia, joka ei postin omien sanojensa mukaan olisi aina täynnä. Toistaiseksi sellaista ei ole löytynyt.

Itse pyrin tilaamaan nykyään romut aina Matkahuollon automaattiin, jos se vaan on lähettäjän puolesta mahdollista. Niissä tuntuu olevan huomattavasti paremmin tilaa ainakin täällä omalla asuinpaikallani Helsingin lähiössä. Muutenkin Matkahuollosta on positiivisia kokemuksia — ei tunnu olevan niin "lahoamispisteessä" kuin Posti jatkuvasti — vaikka on toki ongelmia joskus kaikilla toimijoilla. YMMV.
 
Itse pyrin tilaamaan nykyään romut aina Matkahuollon automaattiin, jos se vaan on lähettäjän puolesta mahdollista. Niissä tuntuu olevan huomattavasti paremmin tilaa ainakin täällä omalla asuinpaikallani Helsingin lähiössä. Muutenkin Matkahuollosta on positiivisia kokemuksia — ei tunnu olevan niin "lahoamispisteessä" kuin Posti jatkuvasti — vaikka on toki ongelmia joskus kaikilla toimijoilla. YMMV.
Juu, Matkahuollon automaateissa on tuntunut olevan vähän paremmin tilaa. Niihin vaan tulee jotain akkojen kuukausitilaus-kosmetiikkabokseja(?) jolloin kerran kuussa (noin 20. - 25. päivä) ainakin tuo lähin automaatti on aina täynnä. Muuten tuohon MH-lähiautomaattiin tai mikälie SmartMile-automaatti onkaan on kyllä mahtunut omat paketit.
 
Itse pyrin tilaamaan nykyään romut aina Matkahuollon automaattiin, jos se vaan on lähettäjän puolesta mahdollista. Niissä tuntuu olevan huomattavasti paremmin tilaa ainakin täällä omalla asuinpaikallani Helsingin lähiössä. Muutenkin Matkahuollosta on positiivisia kokemuksia — ei tunnu olevan niin "lahoamispisteessä" kuin Posti jatkuvasti — vaikka on toki ongelmia joskus kaikilla toimijoilla. YMMV.

Joo, suosin kyllä muita toimittajia aina kun se on järkevästi mahdollista. Mutta ulkomailta tilatessa (kuten amazon.de), tuota valinnan mahdollisuutta ei aina ole ja sitten on mentävä sillä, minkä ovat sieltä valikoineet toimittajaksi. Amazon vielä oma lukunsa, kun parhaimmillaan isompi tilaus tulee monena pakettina ja ikävässä tapauksessa kaikki postilla. Kotiin kuljetus toki oletuksena, mutta aina ei voi olla kotona ottamassa paketteja vastaan (enkä aina töissäkään), jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää muuttaa tuo noudoksi. Ei vaan kiinnostaisi aina hakea sitä pakettia sieltä hankalimmasta osoitteesta.

Jyväskylässä ei montaa postia tosiaan ole, tuo keskustan posti taitaa siten kattaa aika laajan alueen. Kun nyt eivät tuota sulkisi, sekin on vissiin paljon mahdollista.

Mutta sen verran täytyy sanoa, että keskustan postilla on ilmaiset pysäköintipaikat siinä rakennuksen sivussa. Ne ovat toki usein täynnä ja ovat 15min paikkoja

Joo, aikanaan muutamia kertoja yritin noihin, kunnes totesin, että paljon nopeampaa on jättää muualle ja välttää se turha vekslaaminen, kun ei siellä tilaa ole tai pahimmillaan siellä on useampi auto kärkkymässä samoja ilmaisruutuja.
 
Veikkauksia kauan menee paketin saapumiseen kotiin?

Itse veikkaan toiset 3vko ennen kuin mahtaa liikkua taas eteenpäin..
414BBB0E-1471-4A52-AA9B-9540B40EDACD.jpeg
 
Mitäh helvettiä nyt oikeasti? Miten voi mennä lajitteluun yli seitsemän päivää? Ei oo edes tullihässäkkää tässä sotkemassa. Pikakirje kuulemma tämä. Joopa joo montakohan viikkoa saa vielä odottaa. Siinä vaiheessa kun tuotteet tulevat en niitä edes tarvitse tätä menoa, kun sesonkituote..

En oo pitkään tilannut mitään postin välityksellä.. Siis sen jälkeen ollenkaan kun tuli tämä tulli homma. Onko nyt niin että jopa EU sisältä kun tilaa niin saa odottaa pakettia monta viikkoa? Eikö postilla resurssit riitä vai mitä helvettiä? Joo ostaisin suomesta jos sais mutta paljon on asioita joita ei täältä saa..

Lähetys on lajiteltu.
20.8.2021 klo 03:35

VANTAA 01530

Lähetys on saapunut kohdemaahan.
20.8.2021 klo 03:35

VANTAA 01530

Lähetys on rekisteröity.
20.8.2021 klo 01:41

Tietojen tallennus

Lähetys on rekisteröity.
18.8.2021 klo 23:32

Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
13.8.2021 klo 05:12

Skannaus ulkomailla IPS

Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi.
12.8.2021 klo 20:50

Lähetys on otettu kuljetukseen lähtömaassa.
12.8.2021 klo 19:44

Skannaus ulkomailla IPS
 
Veikkauksia kauan menee paketin saapumiseen kotiin?

Itse veikkaan toiset 3vko ennen kuin mahtaa liikkua taas eteenpäin..
414BBB0E-1471-4A52-AA9B-9540B40EDACD.jpeg

Mulle tuli kirje ihan suomesta, lähetty 17.8. Tarkemmin tutkien sitä ennen oli lähetetty maksumuistutus mikä ei ikinä saapunut perille. Sattumoisin avasin kirjeen että mitä nyt muka, kun ei pitäisi olla mitään asiaa mihinkään suuntaan.
Mutta joo - muutaman kympin visa laskun olin sitten unohtanut maksaa ja nyt kortti onkin lukittu ja vitosella ylimääräisiä kuluja.
Oma moka että jäi lasku maksamatta, kun ei ollut tarvetta nettipankissa käydä ihmettelemässä, ja siellähän ne tiedot oli. Sitten posti hukkaa ensin yhden, ja toinen tulee viikon päästä lähettämisestä.

Voiko tehdä rikosilmoituksen kadonneista kirjeistä tai myöhästyineistä kirjeistä ym. posteista missä kestää tolkuttoman pitkään tai muuta venkoilua - kuten noissa tullijutuissa mitä monilla nyt on ollut?
 
Meillä meni liesi viikonloppuna paskaksi, joten tilattiin Verkkokaupasta saman tien uusi kotiinkuljetuksella ja asennuksella. Lähetys ilmestyi lupaavasti tiistaina Postin seurantaan, mutta keskiviikon jälkeen ei ole tullut enää mitään päivityksiä tilanteeseen. Arvioitu saapuminen oli eilen torstaina.

Olisi ihan kiva saada liesi kotiin, jotta voisi syödä muutakin kuin mikroruokia ja Foodora-tilauksia.
 
Juuh että semmosta. Olin postin live-chat yhteydessä tuosta paketista. Chat tiesi kertoa että paketin olisi pitänyt mennä tullivarastoon jo, mutta jostain syystä ei ole mennyt eikä tiedä sille syytä. Kysyin sitten, että minkäköhän takia se on menossa tullivarastoon kun alvit on jo maksettu oston yhteydessä. Sanoi sitten että joo ei sen kyllä sinne pitäisi mennä ensinnäkään muttei muuta vastausta tai syytä hidastelulle osaa kertoa.

Eli paketti maannut vantaan varastossa yli viikon koska sen piti mennä tullivarastoon mutta eivät saa aikaiseksi, vaikka oikeasti sen ei pitäisi mennä sinne laisinkaan. Eli mitähän vittua nyt taas posti? Niin ja lupas palata asiaan spostilla. Vielä ei ainakaan ole spostia kuulunut, ja viimeksi kun oli joku homma ja lupasivat silloinkin palata spostilla asiaan, niin sitä spostia en koskaan saanut.

Voi kun olisikin jotain vaihtoehtoja postin paskan sijaan niin siirtyisin heti käyttämään mutta fedex ja muut kuriirit ovat kyllä liian kalliita etenkin nykyään..
 
Ensimmäistä kertaa itselläni kävi niin, että paketti jäi Postin logistiikkakeskukseen "ikuiseen luuppiin". Eli seurantaan tuli jatkuvalla syötöllä samanlaisena toistuvia rivejä (joku 40+) muutaman päivän ajan. Asiakaspalvelu totesi ongelman ja korjasi asian. Paketin pitäisi seuraavassa lajittelussa päästä eteenpäin. Ensi kerralla tajuan heti ottaa yhteyttä kun tulee samanlaista toistoa. Nyt uskoin sinisilmäisesti, että se olisi ollut normaalia.

Tämä olikin sitkeämpi tapaus. Torstaisen puhelinsoiton jälkeen homma ei muuttunut tippaakaan vaikka asiakaspalvelia jotain tekikin. Luuppi sen kuin jatkui:

  • Lähetys on lajiteltu.
  • Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.
  • Lähetys on rekisteröity. (N kertaa)
  • Lähetys on lajiteltu.
  • Lähetys ohjataan...
  • Jne.

Tänään uusi soitto ja homma kuulemma vaatii sisäistä selvittelyä, eikä normikeinot auta. Jossain se paketti sinkoilee mutta ei pääse jatkamaan matkaansa. Aika perinteinen tilanne: parissa päivässä ulkomailta Suomeen ja sitten kestääkin pari viikkoa saada se paketti etenemään ne viimeiset kilometrit...
 
Mistä tiedän mikä lähetys mistä posti pyytää tulliselvitystä. Seurantakoodi ei täsmää mihinkään mitä olen tilannut ja kaikista tilatuists olen kuitenkin maksanut jo alvit aliexpress kautta.
 
:think: Kovin on hidasta paketin kulkeminen Suomen sisällä Vantaalta Jyväskyläänkin. Viimeisin päivitys kaksi päivää sitten. Jospa ensi viikolla tulisi...

IMG_20210828_123215.jpg
 
Mistä tiedän mikä lähetys mistä posti pyytää tulliselvitystä. Seurantakoodi ei täsmää mihinkään mitä olen tilannut ja kaikista tilatuists olen kuitenkin maksanut jo alvit aliexpress kautta.
Ei ole mitään yleispätevää menetelmää. Joskus seurantapalveluista kuten track24 tai 17track voi selvittää, miten seurantakoodi on muuttunut, tai lähettäjän kautta voi saada tästä tiedon.
 
Mistä tiedän mikä lähetys mistä posti pyytää tulliselvitystä. Seurantakoodi ei täsmää mihinkään mitä olen tilannut ja kaikista tilatuists olen kuitenkin maksanut jo alvit aliexpress kautta.
Itse tullaan noita arpomalla, kun tilailen käytettyjä sarjiksia amazonista ja joskus saattaa olla toistakymmentä kirjaa kerralla tulossa. Ei niihin välillä saa varmuutta mistään, että mikä koodi kuuluu millekkin paketille.
 
Omalla kohdalla postin kuljettamat paketit ovat kulkeneet tosi mallikkaasti viime aikoina. Sen sijaan Matkahuolto tuntuu olevan täysin jumissa. Esim. paketin kuljetus Turusta Tampereelle tuntuu kestävän useita päiviä.
 
Itse tullaan noita arpomalla, kun tilailen käytettyjä sarjiksia amazonista ja joskus saattaa olla toistakymmentä kirjaa kerralla tulossa. Ei niihin välillä saa varmuutta mistään, että mikä koodi kuuluu millekkin paketille.

Oma mielipide on, että saatavilla olevan tiedon perusteella tehty hyvä yritys toimia oikein pitää olla riittävä. Tosiaan tuollaisia tilanteita nykyaikana nettikaupoissa tulee ettei voi varmasti tietää mitä paketissa on ja tulli on tehnyt paikan päällä selvittelyn vaikeaksi (ennen itsekin olisin voinut mennä kaupungin keskustan tullin pisteeseen selvittämään asiaa).

Lisäksi kun tullinkin kanta on, että ihan pieniä väärin perittyjä maksuja ei palauteta kuin hakemuksesta, niin miksei myös näin asiakaspuolella toimittaisi näin.

 
Oma mielipide on, että saatavilla olevan tiedon perusteella tehty hyvä yritys toimia oikein pitää olla riittävä. Tosiaan tuollaisia tilanteita nykyaikana nettikaupoissa tulee ettei voi varmasti tietää mitä paketissa on ja tulli on tehnyt paikan päällä selvittelyn vaikeaksi (ennen itsekin olisin voinut mennä kaupungin keskustan tullin pisteeseen selvittämään asiaa).

Lisäksi kun tullinkin kanta on, että ihan pieniä väärin perittyjä maksuja ei palauteta kuin hakemuksesta, niin miksei myös näin asiakaspuolella toimittaisi näin.

Joo välillä pitää yrittää pakettien koon, painon tai saapumispäivän avulla päätellä mikä lähetys olisi kyseessä ja tällöin on pakko joskus arpoa lähetyksiä käsillä olevan tiedon perusteella.
 
Kiinan paketti tulossa DHL ecommercellä Suomeen ja vissiin Postin pitäisi se kuskata se sitten perille. Postin appsiin paketti tuli näkyviin kuun alussa ja tilana on ollut kokoajan "Posti odotaa lähetystä". No äsken tungin sen Postin apsissa näkyvän seurantanumeron, joka on siis eri kuin mikä näkyy Ebayn seurannassaseurannassa, 17trackiin. No siellä näkyy että paketti on tullut Vantaalle 9.8. Jokin DHL ecommerce asiakaspalvelu löytyi hetken metsästyksen jälkeen ja pistin sinne viestiä. Saa nähdä vieläkö paketti löytyy jostain. Paketti on lähtenyt liikkeelle Kiinasta 1.8., joten ihan kivasti se tuli tuohon muutaman sadan kilometrin päähän...
 
Viesti 24.7. "Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi." kertoo, että Postilla on IOSS ja tullauskoodi. Nyt 37 päivää, ja kolme puhelua Postin kanssa sekä yksi tullin kanssa lähetys on edelleen matkalla(*). Tässä välissä Posti on kaksi kertaa vaatinut Postin käsittelymaksun maksamista, vaikka heillä täysin selvästi on tiedossa ettei siihen ole oikeutta.

Eikö perusteettomien maksujen vaatiminen vastoin parempaa tietoa täytä rikoslain petoksen tunnusmerkit?

(*) Olen itse reagoinut aina viiveettä ja mm. lähettänyt tullidokumentit Postille heti, kun sen Postin aspan antamista vääristä ohjeista huolimatta sain Postin puolesta tehtyä valmiiksi.
 
Soittelin tonne aspaan, kun paketti on odottanut viikon ajan vapautusta toimitukseen. Kolmelle eri asiakaspalvelijalle pääsin puhumaan yhden puhelun aikana, eikä kukaan tiennyt mitään, kun maksi kirjeen seuranta jotenkin kuulemma häviää.

Jotain kuitenkin tästä taas opin. Jos tuota pakettia ei tule, niin minun täytyy olla yhteydessä lähettäjään, jonka sitten tulisi kai ottaa yhteyttä postiin. Ja on aika varmaa, että se Kiinalainen ei minnekkään postiin soita... Ja kuulemma käsittelymaksut ja alvit voin hakea takaisin! Olispa lohduttavaa jos olisi joku tonnin paketti hukassa! Ja tämä lähetys on kaikenlisäksi tullut jo Suomeen eli Posti on sen hukannut ja minun pitäisi hoitaa tätä lähettäjän kanssa... On aika hyvin pesty kädet Postin toimesta! Muistakaa seurata niitä lähetyksiä ja laittakaa niitä disputeja ennen kuin on myöhäistä... Onneksi ei ollut nyt kalliit kaapelit, mutta olis voinut olla jotain arvokastakin
 
Tältä näyttää tuon tilaukseni tilausseuranta tällä hetkellä (alkaen saapumisesta Suomeen). Ei oo hauskaa :facepalm: Siellä on jo yli 70 eventtiä seurannassa. 3 kertaa olen ottanut aspaan yhteyttä, mutta ei vaan homma etene. Jossain kohtaa pitää viheltää peli poikki ja ottaa myyjäliikkeeseen yhteyttä.

Mielessäni kuvittelen kuinka tuo paketti kiertää kehää loputonta liukuhihnarataa pitkin ja sen viivakoodi luetaan uudestaan ja uudestaan ja aina syötetään takaisin alkupisteeseen. Missäköhän kunnossa paketti on jos sen vielä saan :D

31.08.2021 15:01
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 14:49
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

31.08.2021 14:50
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

31.08.2021 12:07
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 11:50
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 11:49
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 10:41
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 10:38
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

31.08.2021 10:27
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

31.08.2021 09:24
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 09:23
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 09:18
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

31.08.2021 09:18
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

31.08.2021 03:34
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 02:50
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 02:43
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

31.08.2021 02:42
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

30.08.2021 13:48
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

30.08.2021 13:44
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

30.08.2021 13:42
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

30.08.2021 13:28
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

30.08.2021 10:20
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

28.08.2021 03:36
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

28.08.2021 03:36
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

28.08.2021 03:30
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.


28.08.2021 00:26
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

28.08.2021 00:25
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

28.08.2021 00:19
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

28.08.2021 00:15
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

27.08.2021 21:15
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

27.08.2021 21:09
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

27.08.2021 21:02
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

27.08.2021 21:06
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

27.08.2021 21:00
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

27.08.2021 20:43
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

27.08.2021 05:05
Lähetyksen toimituksessa on tapahtunut lajitteluvirhe. Lähetys voi viivästyä työpäivällä.
Posti Logistiikkakeskus

26.08.2021 10:51
Lähetys on rekisteröity.
Asiakaspalvelu Postintaival

26.08.2021 09:24
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

26.08.2021 09:24
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

26.08.2021 09:18
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

26.08.2021 09:17
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

25.08.2021 16:49
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 16:49
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 14:58
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 14:57
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 14:57
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 14:48
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

25.08.2021 14:40
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

25.08.2021 10:25
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 10:20
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 10:14
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

25.08.2021 10:12
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

25.08.2021 08:35
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:29
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:29
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:28
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:27
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:25
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:21
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

25.08.2021 08:21
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

24.08.2021 10:25
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 10:28
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 10:19
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

24.08.2021 10:17
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

24.08.2021 04:10
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 03:50
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 03:40
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 03:36
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 03:34
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

24.08.2021 03:25
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

23.08.2021 12:18
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

23.08.2021 12:18
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

23.08.2021 12:16
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

23.08.2021 12:15
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

23.08.2021 12:06
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

.
.
.
.
 
Tältä näyttää tuon tilaukseni tilausseuranta tällä hetkellä (alkaen saapumisesta Suomeen). Ei oo hauskaa :facepalm: Siellä on jo yli 70 eventtiä seurannassa. 3 kertaa olen ottanut aspaan yhteyttä, mutta ei vaan homma etene. Jossain kohtaa pitää viheltää peli poikki ja ottaa myyjäliikkeeseen yhteyttä.

Mielessäni kuvittelen kuinka tuo paketti kiertää kehää loputonta liukuhihnarataa pitkin ja sen viivakoodi luetaan uudestaan ja uudestaan ja aina syötetään takaisin alkupisteeseen. Missäköhän kunnossa paketti on jos sen vielä saan :D

31.08.2021 15:01
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 14:49
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

31.08.2021 14:50
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

31.08.2021 12:07
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 11:50
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 11:49
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 10:41
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 10:38
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

31.08.2021 10:27
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

31.08.2021 09:24
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 09:23
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 09:18
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

31.08.2021 09:18
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

31.08.2021 03:34
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 02:50
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

31.08.2021 02:43
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

31.08.2021 02:42
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

30.08.2021 13:48
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

30.08.2021 13:44
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

30.08.2021 13:42
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

30.08.2021 13:28
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

30.08.2021 10:20
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

28.08.2021 03:36
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

28.08.2021 03:36
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

28.08.2021 03:30
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.


28.08.2021 00:26
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

28.08.2021 00:25
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

28.08.2021 00:19
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

28.08.2021 00:15
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

27.08.2021 21:15
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

27.08.2021 21:09
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

27.08.2021 21:02
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

27.08.2021 21:06
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

27.08.2021 21:00
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

27.08.2021 20:43
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

27.08.2021 05:05
Lähetyksen toimituksessa on tapahtunut lajitteluvirhe. Lähetys voi viivästyä työpäivällä.
Posti Logistiikkakeskus

26.08.2021 10:51
Lähetys on rekisteröity.
Asiakaspalvelu Postintaival

26.08.2021 09:24
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

26.08.2021 09:24
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

26.08.2021 09:18
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

26.08.2021 09:17
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

25.08.2021 16:49
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 16:49
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 14:58
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 14:57
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 14:57
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 14:48
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

25.08.2021 14:40
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

25.08.2021 10:25
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 10:20
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 10:14
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

25.08.2021 10:12
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

25.08.2021 08:35
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:29
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:29
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:28
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:27
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:25
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

25.08.2021 08:21
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

25.08.2021 08:21
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

24.08.2021 10:25
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 10:28
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 10:19
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

24.08.2021 10:17
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

24.08.2021 04:10
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 03:50
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 03:40
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 03:36
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

24.08.2021 03:34
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

24.08.2021 03:25
Lähetys on lajiteltu.
Posti Logistiikkakeskus

23.08.2021 12:18
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

23.08.2021 12:18
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

23.08.2021 12:16
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

23.08.2021 12:15
Lähetys on rekisteröity.
Vantaa Voutila VDL

23.08.2021 12:06
Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten.

.
.
.
.

Jännityksellä odotetaan koska tulee joku buffer overflow vastaan ja postin koko tietojärjestelmä kaatuu.
 
Olispa lohduttavaa jos olisi joku tonnin paketti hukassa

Postin korvaukset ovat vieläpä painon mukaan, eivät arvon. Terveisin näyttö paskaksi vuosi sitten (paketti U-mutkalle) ja 400€ kaarevasta näytöstä korvattiin 30€. Postin omien sanojen mukaan "paketin pitää kestää koneellista käsittelyä, eli muutamasta metristä tiputtaminen..." jne. jne.
 
On kyllä mukavaa kun kolme pakettia tullut ja kaikki eri pakettiautomaattiin :rofl2:
No, kohta alkaa taas täälläkin päin se aika että yksi paketti menee yhteen asiamiespostiin, toinen toiseen liki 10km päässä olevaan ja kolmas pakettiautomaattiin jossain aivan muualla... Kesästä asti täällä sentään on tullut paketit oikeastaan vain tuohon lähiautomaattiin tai lähimpään asiamiespostiin mutta kun jouluruuhka alkaa niin saa taas ajella putket punaisena ympäri kyliä poimimassa lähetyksiä ties mistä väliaikaisista noutopisteistä. Saisi tuo Posti kyllä laajentaa noita ruuhkaisimpia automaatteja reilulla kädellä ettei taas tulisi hirveää pakettikaaosta.
 
onko postilla / tullilla yhä jumitusta vai hukkasivatko vain "sattumalta" pakettini

3.8 tullasin sen, arvo muutamia euroja
vieläkään lähetys ei ole saapunut tullilta postille
 
Postilla L-kokoinen parin kilon paketti Yhdysvaltoihin 120 eur. Onko olemassa edullisempia vaihtoehtoja?
 
Ei varsinaisesti kulkemisen vaikeuteen liity, mutta ihmetyttää toi OmaPosti välillä. Taas tulossa Amazonista paketti, ja tänään aamulla oli arvioitu toimitusaika tälle päivälle, vaikka paketti ei ollut vielä Saksasta lähdön jälkeen kirjautunut mihinkään muualle. Tänään sitten iltapäivällä tuli kirjaus Kaunasiin ja toimitusaika siirtyi huomiselle.
Mikä järki arvioida saapumisaika ylipäänsä tälle päivälle, kun Postilla ei edes ole hajua missä se seilaa, ja tiesin itsekin että se ei varmasti tänään vielä tule...
 
Ei varsinaisesti kulkemisen vaikeuteen liity, mutta ihmetyttää toi OmaPosti välillä. Taas tulossa Amazonista paketti, ja tänään aamulla oli arvioitu toimitusaika tälle päivälle, vaikka paketti ei ollut vielä Saksasta lähdön jälkeen kirjautunut mihinkään muualle. Tänään sitten iltapäivällä tuli kirjaus Kaunasiin ja toimitusaika siirtyi huomiselle.
Mikä järki arvioida saapumisaika ylipäänsä tälle päivälle, kun Postilla ei edes ole hajua missä se seilaa, ja tiesin itsekin että se ei varmasti tänään vielä tule...
Musta muutenkin tuntuu, et tuo softa välillä bugaa ihan huolella. Vai liekö edes bugia, mut joskus pomppaa siitä "ei ole saapunut Postille" -kohdasta siihen, että "kuljetuksessa kohdepostiin", eli joskus jäänyt välistä kaikki vaiheet lajittelusta jne.
 
Ei varsinaisesti kulkemisen vaikeuteen liity, mutta ihmetyttää toi OmaPosti välillä. Taas tulossa Amazonista paketti, ja tänään aamulla oli arvioitu toimitusaika tälle päivälle, vaikka paketti ei ollut vielä Saksasta lähdön jälkeen kirjautunut mihinkään muualle. Tänään sitten iltapäivällä tuli kirjaus Kaunasiin ja toimitusaika siirtyi huomiselle.
Mikä järki arvioida saapumisaika ylipäänsä tälle päivälle, kun Postilla ei edes ole hajua missä se seilaa, ja tiesin itsekin että se ei varmasti tänään vielä tule...

Postilla näyttää useasti amazonin paketit ainakin omalla kohdalla arvoitua toimitusaikaa seuraavaksi päiväksi, siirtyen aina seuraavaan päivään viikon ajan kunnes lopulta sitten saapuu.
 
Jaahas, kiinasta tilatttu härpäke jäi postin luuppiin. Tullaus - ja postin käsittelymaksut on maksettu aikapäiviä sitten, kuittaukset suorituksista saatu ja paketti oli olevinaan lähdössä kuljetukseen kunnes tuli pyyntö maksaa tullaus- ja postin käsittelymaksut uudelleen ja tavara palautui varastoon.

Soitto asiakaspalveluun ja asiakaspalvelija ihmetteli että miksi se oli palautettu varastoon ja miksi jo maksettuja suorituksia pyydetään uudelleen..? Lupasi ilmoittaa jollekkin että laitetaan kuljetukseen. En pidätä hengitystä odotellessani pakettia saapuvaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kiinanpaketti tuli omapostiin, kaksi eri viestiä samasta paketista, samaan aikaan:

1. Viesti: "EU:n ulkopuolelta saapunut lähetys odotaa tullausta: A- tee tullaus, ja B- maksa 2.90 euron käsittelymaksu. Aikaa 20 päivää"

2. Viesti: "Tee digitaalinen tullaus, käsitelymaksu 0.90 €"

Tein tuon jälkimmäisen, ja pian tuli 3 viestiä tullaukseen liittyen ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Seuranta päivittyi, että paketti olisi kuljetuksessa. Saa nähdä, Postin ohjeen mukaan tuo ei liikkuisi ilman 2.90 euron maksamista?
 
Kiinanpaketti tuli omapostiin, kaksi eri viestiä samasta paketista, samaan aikaan:

1. Viesti: "EU:n ulkopuolelta saapunut lähetys odotaa tullausta: A- tee tullaus, ja B- maksa 2.90 euron käsittelymaksu. Aikaa 20 päivää"

2. Viesti: "Tee digitaalinen tullaus, käsitelymaksu 0.90 €"

Tein tuon jälkimmäisen, ja pian tuli 3 viestiä tullaukseen liittyen ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Seuranta päivittyi, että paketti olisi kuljetuksessa. Saa nähdä, Postin ohjeen mukaan tuo ei liikkuisi ilman 2.90 euron maksamista?

Nuo on kaksi vaihtoehtoista tapaa toimia, joista voit valita kumman haluat. Olet valinnut viestin 2 mukaisen toimintatavan, joten viestin 1 mukainen toimintatapa ei kosketa sinua enää.

Lisätietoja tämän ketjun aiemmista viesteistä, sekä tuolta ketjusta, jossa asiasta on keskusteltu paljon: AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

(Jos olit maksanut ALV:n jo kiinakaupalle maksaessasi, niin maksoit ne uudestaan turhaan. Mutta voihan olla, että tilasit kiinakaupasta, joka ei kuulu IOSS-järjestelmään...)
 
Mitenkäs nopeasti voi odottaa, että paketti lähtee liikkeelle, kun Posti on saanut tiedon hyväksynnännästä tullilta ja se käsittelymaksu on maksettu?
 
Jahas, nyt kun Ebaysta tilatut mutta verot maksettu tilausvaiheessa olevat lähetykset joille Posti vinkuu että tullaus pitää tehdä on tullattu niin eipä menekään suoraan läpi vaan Tullin sivuilla tulee tämmöinen:

"Tullaustasi käsitellään.
Tulli lähettää sinulle sähköpostia heti, kun tullauksesi on käsitelty. Pyrimme vastaamaan sinulle yhden päivän kuluessa. Odota vastausta ja toimi saamiesi ohjeiden mukaan."

Muilla kokemuksia kauanko tuo yleensä kestää? Olen tullannut kymmeniä kertoja mutta tämä on ensimmäinen kerta kun ei mene ns "laakista läpi" vaan menee johonkin käsittelyyn. Onko tuo nyt jäänyt johonkin seulaan missä ne kyselee tavaran arvon osoittavaa dokumenttia vai mikä homma?
 
Itse olin perjantaina yhteydessä postin asiakaspalveluun kun tuli pyyntö maksaa toiseen kertaan vaaditut maksut.
Asia korjaantui ja tänään paketti lähtenyt yllättäen kuljetukseen.
ALV-neuvonta EU:n ulkopuolisista lähetyksistä
puh 0100 2215
 
Jahas, nyt kun Ebaysta tilatut mutta verot maksettu tilausvaiheessa olevat lähetykset joille Posti vinkuu että tullaus pitää tehdä on tullattu niin eipä menekään suoraan läpi vaan Tullin sivuilla tulee tämmöinen:

"Tullaustasi käsitellään.
Tulli lähettää sinulle sähköpostia heti, kun tullauksesi on käsitelty. Pyrimme vastaamaan sinulle yhden päivän kuluessa. Odota vastausta ja toimi saamiesi ohjeiden mukaan."

Muilla kokemuksia kauanko tuo yleensä kestää? Olen tullannut kymmeniä kertoja mutta tämä on ensimmäinen kerta kun ei mene ns "laakista läpi" vaan menee johonkin käsittelyyn. Onko tuo nyt jäänyt johonkin seulaan missä ne kyselee tavaran arvon osoittavaa dokumenttia vai mikä homma?
Tuo ilmoituksessa mainittu yksi työpäivä on pitänyt itselläni aina paikkaansa, ja tosiaan dokumenttikysely aina tullut seuraavaksi. Kaikki caset ovat kuitenkin yli vuoden vanhoja, eli ei tietoa onko nyt ruuhkaisempi.
 
Joo-o. Edelleen odottelen pakettia joka saapunut postiin 20.8. Mitään ei tapahtunut tai kuulunut seurannan osalta, joten live chat uus yritys. Vihdoin saan vastauksen, että lähetyksen tiedot puutteelliset eikä posti voi tullata sitä puolestani(?). Tässä on siis verot maksettu jo tilausvaiheessa suoraan kauppaan. Ja tätä tietoa ei seurantaan voinut päivittää.. Miksi? Mitään kirjettä on myöskään ole saanut? Jos en itse kyselisi perään niin paketti lähtisi takaisin koska posti ei asiasta viitsi minulle ilmoittaa? Mitä vittua?

Nojoo, tein tullauksen sit itse viime viikolla. Myös lähetin postiin sen käsittelymaksun vapautuspyynnön. Ja nyt eilen seurantaan ilmestynyt "Declare the item and pay Posti's handling fee within 20 days of arrival." Ja tuota edeltävä tieto parin päivän takaa on "Item has been declared". Eli posti tietää että on tullattu mut silti pyytää tullaamaan???

Mitä? Mitä vittua nyt oikeasti? Se lähetys on jo tullattu ja en taatusti maksa sitä maksua. Tavaran saapumisesta maahan on kohta 20 päivää eli pahimmillaan paketti lähtee kohta takaisin postin takia? Mitä helvettiä nyt oikeasti.

Mitä varten verot pitää maksaa suoraan kauppaan jos sen helvetin paketin saaminen on Suomessa tällaista säätöä? Ennemmin olisin maksamatta ja maksan sit itse ja tullaan itse heti kun saapuu suomeen, kuten ennenkin. Mut ei. Kaupat vittu pakottaa maksamaan nuo verot nyt esim Amazonissa.
 
Millähän logiikalla postipaketti on 10km päässä postissa, vaikka oma posti on paljon lähempänä? Ei tuota taida saada siirrettyä mitenkään?
 
Millähän logiikalla postipaketti on 10km päässä postissa, vaikka oma posti on paljon lähempänä? Ei tuota taida saada siirrettyä mitenkään?

Kysy OmaPostin chatissä. Tuo on jo sen verran kaukana, että siirtävät kyllä lähemmäs ihan pyytämällä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 301
Viestejä
4 867 697
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom