Postin kulkemisen vaikeus

LOL, kaikkien rajasähläyksien jälkeen jää jumiin Vantaalle 3-6 viikoksi. Fakta juttu.

Voi elämän kevät... Paketti ei ole vielä päässyt edes Vantaalle. Se on seissyt nyt maanantaista lähtien Chronopostin Tanskan toimipisteessä. Edellinen paketti tuli Tanskasta päivässä Suomeen...
Pitää varmaan taas maanantaina laittaa viestiä, jospa se sitten parin viikon päästä liikahtaisi Suomen maaperälle. En tule enää ikinä tilaamaan mitään isompaa pakettia sellaiselta taholta, joka käyttää Chronopostia eikä muita vaihtoehtoja ole. Alkuperäinen luvattu toimituspäivä oli 8.7 eli ollaan yli 2 viikkoa myöhässä jo tässä vaiheessa.
 
Joo, Matkahuollolla oli noista taannoin tiedote joka oli aika epäselvä. Siis siitä sai käsityksen, että he hoitavat kaiken noista vanhemmista tilauksistakin.

Aivan, eli Virossa paketit tullattiin jonkun? piikkiin, kunhan tilaus oli tehty ennen 1.7.

"Tullaus hoidetaan näin myös niissä tapauksissa, joissa vastaanottaja on tehnyt tilauksen ennen 1.7.2021 ja paketti saapuu vastaanottajalle tämän jälkeen."

Kuka tuon lystin lopulta maksaa? Tuleeko mulle lasku vielä joskus perässä tästä :beye: Noh ehkei kannattais liikaa murehtia asiaa, vaan antaa olla :D
 
Mulle on tullu tosi vähän tullattavia lähetyksiä joten en oo varma kuinka kauan pitäs odotella. Paketti tuli briteistä Suomeen keskiviikkona mut en oo saanu tullauksen saapumisilmoitusta. Viime viikolla tuli myös paketti briteistä ja ko. tullauspyyntö tuli 10 minuuttia sen jälkeen kun paketti oli saapunu maahan. Onkohan siis tän uusimman kohdalla jotain sekoilua käyny vai pitääkö vaan odotella et ruuhkan tms takia tullauspyynnön tulo kestää kauemmin tai jotain? Muistelisin et aiemmat tullauksen saapumisilmoitukset on tullu OmaPostiin tyyliin heti kun paketti saapunu maahan.

Omakohtaisen kokemuksen perusteella sattumanvaraisesti, tosin kokemus rajoittuu kahteen viimeisimpään tullattavaan pakettiin. Ensimmäisellä paketilla meni liki kaksi viikkoa, ennen kuin pääsin tullaamaan ja toista pääsin tullaamaan samana päivänä Suomeen saapumisesta.

Vastaavasti taas tullauksen jälkeen toimituksessa ensimmäisellä paketilla meni sen pari päivää tullauksesta, että saapui noudettavaksi ja toisella pari viikkoa. Hetki sitten siis sain tästä viimeisimmästä lähetyksestä ilmoituksen, että lähetys on noudettavissa paikalliselta noutopisteeltä.
 
Ensimmäisen kerran Saksan Amatsuunista jää paketti tulematta. Sain rahat takaisin, mutta tietysti harmittaa venaa turhaan toista viikkoa. Postin seurantakoodi ilmoittaa että sitä ei ole syötetty järjestelmään.
 
Tietääkö kukaan, miten Bringin kotiinkuljetus yleensä toimii? Proshopista on tulossa paketti ja Bringin seuranta näyttää, että sitä on yritetty toimittaa tänään. Mitään ilmoituksia ei ole tullut. Sama paketti näkyy myös Postin seurannassa, mutta siellä lukee vain, että paketti ei ole vielä saapunut Postille. Oikeastiko tässä pitäisi pysyä kotona kunnes paketti on toimitettu?
 
Briteistä tilattu paketti tullut maanantaina postin logistiikkakeskukseen, sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Onkohan tää nyt uusi normaali että paketti makaa varastossa Suomessa kauemmin kuin sen matkassa kesti Suomeen.
 
Kysymykseni ei varsinaisesti kuulu (ainakaan vielä) tähän ketjuun mutta en sopivampaa löytänyt.

Jos teen kaupat yksityisen henkilön kanssa käytetystä elektroniikasta (peliohjain) Israelista, pitääkö minun maksaa tuolloin ALV ?

Tullin laskurin mukaan kyllä mutta tuossa ei oteta kantaa onko myyjä kaupallinen toimija tai yksityishenkilö.
 
Ylellä juttu Postin tullaussekoiluista

Kaksi viikkoa sitten sama Sami Finne selitteli , että mitään ongelmia ei ollut. Jo silloin me kaikki tiedettiin, että Sami puhuu paskaa.

 
Tietääkö kukaan, miten Bringin kotiinkuljetus yleensä toimii? Proshopista on tulossa paketti ja Bringin seuranta näyttää, että sitä on yritetty toimittaa tänään. Mitään ilmoituksia ei ole tullut. Sama paketti näkyy myös Postin seurannassa, mutta siellä lukee vain, että paketti ei ole vielä saapunut Postille. Oikeastiko tässä pitäisi pysyä kotona kunnes paketti on toimitettu?
Itsellä oli samanlainen paketti (ei Proshop) ja Bringin puhelinpalvelusta sai sovittua että noudan samana päivänä Liuttu Logistiikan terminaalista Tampereen Ristinarkusta.
 
Itsellä oli samanlainen paketti (ei Proshop) ja Bringin puhelinpalvelusta sai sovittua että noudan samana päivänä Liuttu Logistiikan terminaalista Tampereen Ristinarkusta.

Kokeilivat toimitusta vielä uudestaan tämän päivän aikana ja tällä kertaa olin kotona. Tuostakaan ei tullut mitään ilmoitusta. Luulisi ettei tuollaista isoa 35 kilon pakettia kannattaisi raahata ympäriinsä ilman sovittua toimitusaikaa.
 
Kysymykseni ei varsinaisesti kuulu (ainakaan vielä) tähän ketjuun mutta en sopivampaa löytänyt.

Jos teen kaupat yksityisen henkilön kanssa käytetystä elektroniikasta (peliohjain) Israelista, pitääkö minun maksaa tuolloin ALV ?

Tullin laskurin mukaan kyllä mutta tuossa ei oteta kantaa onko myyjä kaupallinen toimija tai yksityishenkilö.

Kyllä pitää. Israel on ns. kolmas maa (eu-kieltä, tarkoittaa EU:n ulkopuolinen) samoin kuin USA ja paketti yksityishenkilöltä menee USA:sta lähetettynä aina Suomen tulliin. Lienee tarpeetonta sanoa, että Suomesta yksityishenkilön lähettämälle paketille USA:han niin ei ole käynyt kertaakaan.
 
Lienee tarpeetonta sanoa, että Suomesta yksityishenkilön lähettämälle paketille USA:han niin ei ole käynyt kertaakaan.
USAssa tullittomuusraja on 800 dollaria (vrt. EU 150 euroa), ja myyntivero on osavaltiokohtainen eikä USA:n tulli/posti kanna sitä (sen sijaan kauppapaikat pääsääntöisesti veloittavat sen checkoutissa), minkä vuoksi niin ei juuri käy.
 
Tämä on aika hauska. USA:n postilaitos aikoo nostaa 1. luokan merkin hintaa 55:stä 58:aan centiin. Kauhean metelin saattamana tietysti. Suomessahan vastaavaa ongelmaa ei ole, vaan Posti nostaa haluamansa määrän milloin tahansa ja pyöristettynä lähimpään kymmeneen tai viiteen senttiin.
 
Kaksi viikkoa sitten sama Sami Finne selitteli , että mitään ongelmia ei ollut. Jo silloin me kaikki tiedettiin, että Sami puhuu paskaa.

Spontaani hörähdys tolle "jäänyt pyörimään jopa useammaksi päiväksi lajitteluun."

No joo, pyörihän se mulla siellä neljä viikkoa ja lajittelukertoja yli 10. Ja aika turha selitellä millään tiedon puutteella, kerta lähetyksessä on tasan kaikki tiedot oikein ja tullut samalta myyjältä lukuisia kertoja ripeästi perille ennen tätä uudistusta. Nyt kierrätin testiksi paketin Saksan kautta, ja tuli kiertoreittiä silti puolet nopeammin perille, vaikka kävi se normaalisti Saksassa tullit läpi. Mutta toisaalla ilmeisesti hommat vaan osataan.
 
Ihmettelen vähän miten Postin tuoma Amazon.de:n paketti voisi tulla tänään ennen 1600 kun Eilen ollut "Kaunas jotain 11:50", toki lukee että kuljetus jo sieltä eiliseltä mutta miten se liettuasta whatsoever tänne niin pian ehtisi.

Ei tässä muuta kun että joutuu kykkimään himassa kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Jos tietäisi suoraan että huomenna tms niin ei tarvitsisi. Posti ja muut tarvitsisivat sen saman systeemin kuin Budbeella jossa kartasta koko ajan näkee missä kuorma menee.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen vähän miten Postin tuoma Amazon.de:n paketti voisi tulla tänään ennen 1600 kun Eilen ollut "Kaunas jotain 11:50", toki lukee että kuljetus jo sieltä eiliseltä mutta miten se liettuasta whatsoever tänne niin pian ehtisi.

Ei tässä muuta kun että joutuu kykkimään himassa kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Jos tietäisi suoraan että huomenna tms niin ei tarvitsisi. Posti ja muut tarvitsisivat sen saman systeemin kuin Budbeella jossa kartasta koko ajan näkee missä kuorma menee.
Ainakin itsellä noi Amazon.de kotiinkuljetuspakettien toimitusarviot on aina ollut päin pyllyä ja näyttänyt tulevan huomenna useamman päivän. Tänne pohjoiseen tullut aina yksi arkipäivä siitä, kun lajiteltu Vantaalla.
 
Juu ei ole tulossa tälle päivälle, valitettavasti tuo postin seurannan arvio Euroopan Amazonien pakettien kanssa ei toimi oikein eikä sitä ole vieläkään korjattu tai tarkennettu. Tuolta Kaunaksesta menee vähintään se päivä vielä ja yleensä useampi. Käytännössä siinä vaiheessa kun paketti lajitellaan ekan kerran Suomessa, voi sitä alkaa odottelemaan noin seuraavalle arkipäivälle jos ei asu ihan korvessa.

Esim. odottelen nyt Amazonin pakettia joka saapui Kaunakseen 23.07. ja ei ole vielä saapunut Suomeen. Jos tänään sattuu tulemaan lajittelu Suomen puolella, uskallan varovaisesti odotella tuota kotiovelle huomiseksi tai keskiviikoksi.
 
Tullasin heti kun sain myyjältä IOSS koodin. Tullimaksu 0€. Paketin seurantaan tuli merkintä onnistuneesta tullauksesta, joten luulin, että asia hoitui kuntoon.

Olisi silti pitänyt maksaa postille se 2,90€, mitä en tajunnut tehdä. Vuorokauden jälkeen Postin seurannassa pyydettiin uudestaan tullausta ja maksamista.

Otin yhteyttä postiin, ja asiakaspalvelu vapautti paketin vuorokausi sitten.

Ehdin jo kysyä paketin perään, kun se ei ole liikkunut. Neuvo on sama kuin muille, eli rauhassa odottelu. Yllättävän turhauttavaa.

Tänään Posti yllätti positiivisesti ja postilaatikosta löytyi paljon odotettu paketti. Viime viikolla oli paljon selvitystä Postin kanssa tullauksesta ja käsittelymaksusta, mutta nyt yllättävän nopeasti se kuitenkin tuli perille. Mukavaa yllättyä näinkin päin :)
 
Voi elämän kevät... Paketti ei ole vielä päässyt edes Vantaalle. Se on seissyt nyt maanantaista lähtien Chronopostin Tanskan toimipisteessä. Edellinen paketti tuli Tanskasta päivässä Suomeen...
Pitää varmaan taas maanantaina laittaa viestiä, jospa se sitten parin viikon päästä liikahtaisi Suomen maaperälle. En tule enää ikinä tilaamaan mitään isompaa pakettia sellaiselta taholta, joka käyttää Chronopostia eikä muita vaihtoehtoja ole. Alkuperäinen luvattu toimituspäivä oli 8.7 eli ollaan yli 2 viikkoa myöhässä jo tässä vaiheessa.
21 päivää siinä kesti, mutta saivat lopulta toimitettua. Huh kun oli stressaava kuukausi tämän sekoilun vuoksi.
 
Omakohtaisen kokemuksen perusteella sattumanvaraisesti, tosin kokemus rajoittuu kahteen viimeisimpään tullattavaan pakettiin. Ensimmäisellä paketilla meni liki kaksi viikkoa, ennen kuin pääsin tullaamaan ja toista pääsin tullaamaan samana päivänä Suomeen saapumisesta.

Vastaavasti taas tullauksen jälkeen toimituksessa ensimmäisellä paketilla meni sen pari päivää tullauksesta, että saapui noudettavaksi ja toisella pari viikkoa. Hetki sitten siis sain tästä viimeisimmästä lähetyksestä ilmoituksen, että lähetys on noudettavissa paikalliselta noutopisteeltä.

6 päivää riitti venailua. Eilen kyselin chätissä paketista, neuvoi soittaa johki ilmeisesti ilmaseen ALV-numeroon (tätä tulliuudistusta varten perustettu). Siellä sanottiin et luultavasti ruuhkan takia myöhässä mut lupas laittaa paketista selvityspyynnön. Tänään sit klo 5 aamulla oli tullu tekstiviesti ko. paketin tullauksesta ja nyt homma jo hoidossa ja paketti liikenteessä.:thumbsup:
 
Osaako kukaan sanoa, että mikä on paras tapa ottaa yhteys Royal Mailiin? Mitään sähköpostiosoitetta sinne ei ilmeisesti ole?
Koitin soittaa numeroon 03457 740 740, mutta en onnistunut siinä. Tämän sivun ohjeiden mukaan toimin: Maakohtainen suuntanumero Iso-Britannia (suunta).

edit.
Ongelma on siis siinä, että minulle lähetettiin Briteistä paketti 2.7. ja se vastaanotettiin Shanghaissa 7.7. ja ei ole liikkunut vielä sieltä mihinkään. Ja asun siis Suomessa, en Kiinassa.
 
Osaako kukaan sanoa, että mikä on paras tapa ottaa yhteys Royal Mailiin? Mitään sähköpostiosoitetta sinne ei ilmeisesti ole?
Koitin soittaa numeroon 03457 740 740, mutta en onnistunut siinä. Tämän sivun ohjeiden mukaan toimin: Maakohtainen suuntanumero Iso-Britannia (suunta).

edit.
Ongelma on siis siinä, että minulle lähetettiin Briteistä paketti 2.7. ja se vastaanotettiin Shanghaissa 7.7. ja ei ole liikkunut vielä sieltä mihinkään. Ja asun siis Suomessa, en Kiinassa.
Auttaisiko tämä:
Contact Us
 
Osaako kukaan sanoa, että mikä on paras tapa ottaa yhteys Royal Mailiin? Mitään sähköpostiosoitetta sinne ei ilmeisesti ole?
Koitin soittaa numeroon 03457 740 740, mutta en onnistunut siinä. Tämän sivun ohjeiden mukaan toimin: Maakohtainen suuntanumero Iso-Britannia (suunta).

edit.
Ongelma on siis siinä, että minulle lähetettiin Briteistä paketti 2.7. ja se vastaanotettiin Shanghaissa 7.7. ja ei ole liikkunut vielä sieltä mihinkään. Ja asun siis Suomessa, en Kiinassa.

Tuollainen numero saattaisi toimia ulkomailta: +44 1782 668 007
Seuraava mailiosoite on ollut joskus käytössä, toimivuudesta ei tietoa: customer.service.team@royalmail.com
Portaali yhteydenottoja varten: Help and Support - Personal Customers | Royal Mail Group Ltd

Postilähetyksien selvittelypyynnöt, reklamaatiot, jne. pitäisi pääsääntöisesti tehdä lähettäjän toimesta, koska lähettäjä on se asiakas, joka on palvelusta tehnyt sopimuksen ja sen maksanut. Voihan asiaa kuitenkin yrittää kysellä, mutta ei pidä yllättyä, jos sanovat, että eivät voi auttaa asiassa.
 
UK Amazonista tilattu tuote, Royal Maililla saapui Suomeen. Postilta tuli pyyntö tullata. ALVit peritty jo Suomen 24% verokannan mukaan Amazonin laskulla. Laskussa näin.

1627539576677.png


Saako tuota IOSS numeroa jälkikäteen esim. Amazonin chatista ja tuutata se tullille vai pitääkö tuo nyt tullata uudestaan ja periä Amazonilta kulungit takaisin? En löytänyt viimeisten sivujen keskusteluista oikeaa ratkaisua.
 
UK Amazonista tilattu tuote, Royal Maililla saapui Suomeen. Postilta tuli pyyntö tullata. ALVit peritty jo Suomen 24% verokannan mukaan Amazonin laskulla. Laskussa näin.

1627539576677.png


Saako tuota IOSS numeroa jälkikäteen esim. Amazonin chatista ja tuutata se tullille vai pitääkö tuo nyt tullata uudestaan ja periä Amazonilta kulungit takaisin? En löytänyt viimeisten sivujen keskusteluista oikeaa ratkaisua.

Itselläni UKsta postitettu Amazon.de kirja jäi tulliin. Sain myyjältä (viikon odottelun jälkeen) IOSS-tunnuksen, jolloin tullimaksu oli 0€. Koska en hoksannut maksaa Postin käsittelykulua, paketti ei heti lähtenyt liikkeelle, vaan asiasta piti vielä soitella, jolloin se vapautettiin kuljetukseen.

Edit: Netistä löytyi tällainen lista. Olisko siitä hyötyä? Alimpana Amazon S.a.r.l.


MonkeyBoy
28d
Region Storefront(s) IOSS Number
Europe Amazon.co.uk 16 IM4420001201
Europe Amazon.de 16 IM4420001201
Europe Amazon.es IM4420001201
Europe Amazon.fr IM4420001201
Europe Amazon.it IM4420001201
Europe Amazon.nl IM4420001201
Europe Amazon.pl IM4420001201
Europe Amazon.se IM4420001201
US Amazon.com 6 IM4420001234
Canada Amazon.ca IM4420001223
Japan Amazon.co.jp IM4420001008


Silver_Sports_fashio
28d
More details
Tax Collection Model: MarketplaceFacilitator
IOSS VAT identification number: IM4420001201
Legislation: EU Deemed Reseller 17
Tax Collection Responsible Party: Amazon Services Europe S.a.r.L.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni UKsta postitettu Amazon.de kirja jäi tulliin. Sain myyjältä (viikon odottelun jälkeen) IOSS-tunnuksen, jolloin tullimaksu oli 0€. Koska en hoksannut maksaa Postin käsittelykulua, paketti ei heti lähtenyt liikkeelle, vaan asiasta piti vielä soitella, jolloin se vapautettiin kuljetukseen.

Edit: Netistä löytyi tällainen lista. Olisko siitä hyötyä? Alimpana Amazon S.a.r.l.

Ainakin tullaus meni sukkana läpi tuolla IOSS-numerolla. Katsotaan nytkähtääkö Postilta eteenpäin vai täytyykö laittaa mailia/chättiä sinne ja/tai maksaa tuo kiristysmaksu.
 
Ainakin tullaus meni sukkana läpi tuolla IOSS-numerolla. Katsotaan nytkähtääkö Postilta eteenpäin vai täytyykö laittaa mailia/chättiä sinne ja/tai maksaa tuo kiristysmaksu.
Itselleni tuli tullauksen jälkeen merkintä onnistuneesta tullauksesta. Päivän kuluttua tuli uusi merkintä, että pitää tullata ja maksaa maksut. Siis itsellä tullaus ilman Postin maksua ei ilmoituksesta huolimatta saanut pakettia liikkeelle. Eli turhaan meni pari päivää ylimääräistä sen takia.
 
Onko kukaan jättänyt tullaamatta ihan vaan testi mielessä että lähteekö paketit takaisin ja mitä ilmotuksia siitä vastaanottajalle tulee?
 
Onko kukaan jättänyt tullaamatta ihan vaan testi mielessä että lähteekö paketit takaisin ja mitä ilmotuksia siitä vastaanottajalle tulee?
Muistelisin lukeneeni täällä tai aliexpress/ebay ketjussa joku kertoi kiinapaketin jäävän postiin odottamaan tullausta ja käsittelymaksua, oli jättänyt maksamatta ja tyyliin muutaman viikon jälkeen paketti olikin postilaatikossa/noudettavissa.
 
Jaahas oliko jo neljäs väärin jaettu kirje tälle kesälle kun tippui luukusta. Olisiko 2,90€ varastointi ja käsittelykuluista pikkuhiljaa ok. Samaan rappuun väärin jaetut oon vieny ihan ilmasiks perille tähän asti, mutta nyt on väärä talokin. En todellakaan enää tee postin duuneja ilmasiks kertaakaan.
 
Jaahas oliko jo neljäs väärin jaettu kirje tälle kesälle kun tippui luukusta. Olisiko 2,90€ varastointi ja käsittelykuluista pikkuhiljaa ok. Samaan rappuun väärin jaetut oon vieny ihan ilmasiks perille tähän asti, mutta nyt on väärä talokin. En todellakaan enää tee postin duuneja ilmasiks kertaakaan.
Noista kannattaa tehdä ilmoitus postille. Jakeluvirheet loppuvat nopeasti. Jos ei ilmoita, niin sitten joutuu itse kärsimään, koska prosessi virheen korjaamiseksi ei lähde käyntiin.
 
Noista kannattaa tehdä ilmoitus postille. Jakeluvirheet loppuvat nopeasti. Jos ei ilmoita, niin sitten joutuu itse kärsimään, koska prosessi virheen korjaamiseksi ei lähde käyntiin.

Se on juurikin näin, paitsi vaikka sitä palautettakin laittaa, niin hutilointi voi jatkua uudestaan ja uudestaan.


Itse olen ollut turhankin laiska laittamaan sitä palautetta. Tosin edelleenkin korpeaa se yksi kadonnut kirje kaikkine mun tietoineen...
 
Olen tässä odotellut pakettia kun posti ilmoitti että se toimitetaan tänään. Nyt sitten omapostiin on päivittynyt "Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei ole tavoitettu". :facepalm:
 
Olen tässä odotellut pakettia kun posti ilmoitti että se toimitetaan tänään. Nyt sitten omapostiin on päivittynyt "Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei ole tavoitettu". :facepalm:
Kesähessu ei ole jaksanu käydä pihassa ja on kiire kaljan hakuun ku perjantai. Kuitaa softaan vaan et ei näkyny. :P
 
Briteistä ostettu kaasuvaijeri on saapunut Suomeen 14.7. Tulli-ilmoitus piti myös toimittaa Postille kahteen kertaan ja kysellä kahdesti miten käsittelymaksun vapautuspyynnön kanssa, kun eivät ilmoittaneet minulle mitään asiasta. Jotenkin se vaan on postilla hankalaa saada paketti Vantaalta eteenpäin. :smoke:
1627889005772.png

1627889204547.png
 

Liitteet

  • 1627889179510.png
    1627889179510.png
    32,8 KB · Luettu: 9
Briteistä ostettu kaasuvaijeri on saapunut Suomeen 14.7. Tulli-ilmoitus piti myös toimittaa Postille kahteen kertaan ja kysellä kahdesti miten käsittelymaksun vapautuspyynnön kanssa, kun eivät ilmoittaneet minulle mitään asiasta. Jotenkin se vaan on postilla hankalaa saada paketti Vantaalta eteenpäin. :smoke:
1627889005772.png

1627889204547.png

No nyt ainakin voi sanoa että on saatu vastinetta palvelumaksulle. :kahvi:
 
No nyt ainakin voi sanoa että on saatu vastinetta palvelumaksulle. :kahvi:

Tai sitten palvelun taso on tämä, kun törkeä asiakas kehtasi pyytää vapautusta käsittelymaksusta. Samaan aikaan tilattu kaasari tuli kiinasta jo viimeviikolla, eikä sitä tarvinnut edes tullata. Aikamoista arpapeliä tällä hetkellä.
 
Pitkällisen odotuksen jälkeen pakettini saapui viikko sitten Suomen ja tullasin sen heti. Yritin myös maksaa käsittelymaksun, mutta se ei onnistunut, koska tiedot eivät vielä olleet saapuneet tullilta.

Olen sen jälkeen joka päivä koittanut tuota käsittelymaksua, mutta se ei ole onnistunut. Nyt viikon odottelun jälkeen soitin sinne Ja kysyin tilanyeesra: tullaus on tehty niinkuin piti, mutta paketti odottaa hyllyssä. Kysyin, että koska paketti lähtisi liikkeelle, niin sitä voi odottaa aikaisintaan perjantaina, mutta todennäköisesti menee ensi viikolle.

Tiedän, että siellä on varmasti tuhansia paketteja odottamassa jatkoa, mutta ei tuo toiminta nyt hyvältä kuulostanut.
 
Vihdoinkin mun paketti pääsi kotiin, eikä mennyt suomessa kun kuukausi. Soitin itse kaksi kertaa postille ja posti soitti mulle yhden kerran ja pahoitteli. Jos oikein ymmärin niin lähetyksessa voi olla jotain data-merkintöjä useampia jotka piti nollata että päästiin ulos sakkokierrokselta.

Saa ihastella / kauhistella

Lähetys on luovutettu vastaanottajalle. 02.8.2021 klo 18:22
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu kirjeitse 02.8.2021 klo 09:26
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla. 02.8.2021 klo 09:20 Posti, Sokos Tampere / asiakaspalvelupiste
Lähetys on kuljetuksessa. 02.8.2021 klo 04:49 PIRKKALA 33960
Lähetys on lajiteltu. 30.7.2021 klo 21:21 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 30.7.2021 klo 17:57 VANTAA 01530
Lähetys on rekisteröity. 30.7.2021 klo 13:34 Asiakaspalvelu Postintaival
Lähetys on lajiteltu. 30.7.2021 klo 04:00 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 29.7.2021 klo 16:51 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 29.7.2021 klo 01:37 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 28.7.2021 klo 09:07 VANTAA 01530
Lähetys on rekisteröity. 28.7.2021 klo 09:05 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 27.7.2021 klo 16:27 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 26.7.2021 klo 23:34 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 26.7.2021 klo 07:18 VANTAA 01530
Lähetys on rekisteröity. 24.7.2021 klo 13:37 Asiakaspalvelu Postintaival
Lähetys on lajiteltu. 23.7.2021 klo 23:41 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 23.7.2021 klo 23:41 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 23.7.2021 klo 01:36 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 22.7.2021 klo 12:44 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 21.7.2021 klo 23:01 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 21.7.2021 klo 11:46 VANTAA 01530
Lähetys on rekisteröity. 21.7.2021 klo 11:37 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 20.7.2021 klo 12:40 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 12.7.2021 klo 22:32 VANTAA 01530
Lähetys on rekisteröity. 10.7.2021 klo 05:51 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 06.7.2021 klo 08:34 VANTAA 01530
Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille 05.7.2021 klo 22:48
Tulli-ilmoitus on hyväksytty 05.7.2021 klo 22:44
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu kirjeitse 02.7.2021 klo 06:10 NTF Notification Tool
Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu 02.7.2021 klo 06:10 NTF Notification Tool
Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta. 02.7.2021 klo 06:10
Lähetys on lajiteltu. 01.7.2021 klo 18:06 VANTAA 01530
Lähetys on saapunut kohdemaahan. 01.7.2021 klo 18:05 VANTAA 01530
 
Teenkö jotain väärin, vai onko postin palvelussa oikeasti ongelmaa. Yritän tullata tullin sivuilla amazon.de kautta tilattua pakettia. Tuo toki ilman tullimaksua kun tuo on jo maksettu tilauksen yhteydessä.
Kun syötän tullin alotussivulle Saapumistunnus tai lähetystunnuksen, osaa palvelu hakea oikein tiedon, että posti toimittaa tuota, mutta sitten tuo valittelee

"Tietojen hakemisessa kuljetusyritykseltä on häiriöitä. Jos palvelussa on julkaistu häiriötiedote, toimi ohjeen mukaan. Jos palvelussa ei ole julkaistu häiriötiedotta, on kyseessä lyhytkestoinen häiriö. Ole hyvä ja kokeile vähän ajan kuluttua uudelleen. "

No ei siinä mitään. Mutta se on sitä valitellut jo viimoisen 6h kun olen tasasin väliajoin tuota kokeillut. Eli nyt täytyy tarkastaa etten itse mitään tee väärin. Lähetystunnus on mitä postin oma mobiiliappia tarjoaa sekä mistä tuli postin tekstiviesti myös. RV alkuinen tunnus
 
Teenkö jotain väärin, vai onko postin palvelussa oikeasti ongelmaa. Yritän tullata tullin sivuilla amazon.de kautta tilattua pakettia. Tuo toki ilman tullimaksua kun tuo on jo maksettu tilauksen yhteydessä.
Kun syötän tullin alotussivulle Saapumistunnus tai lähetystunnuksen, osaa palvelu hakea oikein tiedon, että posti toimittaa tuota, mutta sitten tuo valittelee

"Tietojen hakemisessa kuljetusyritykseltä on häiriöitä. Jos palvelussa on julkaistu häiriötiedote, toimi ohjeen mukaan. Jos palvelussa ei ole julkaistu häiriötiedotta, on kyseessä lyhytkestoinen häiriö. Ole hyvä ja kokeile vähän ajan kuluttua uudelleen. "

No ei siinä mitään. Mutta se on sitä valitellut jo viimoisen 6h kun olen tasasin väliajoin tuota kokeillut. Eli nyt täytyy tarkastaa etten itse mitään tee väärin. Lähetystunnus on mitä postin oma mobiiliappia tarjoaa sekä mistä tuli postin tekstiviesti myös. RV alkuinen tunnus

Minulle se valitti jo tuota samaa eilen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jke
VMP.

Posti hukkasi toukokuussa automaattiin jättämäni paketin. Olin myynyt pyörän osia fillaritorissa ja saanut maksun 90e+pk:t. Paketti näkyy jätetyn automaattii, mutta sitten on hukkunut.
Ensin odotettiin viikkoja, josko paketti löytyisi. Ei löytynyt. Sitten piti tehdä korvausvaatimus, jota käsiteltiin 5vko. Tänään tuli kielteinen päätös.

"Emme hyväksy korvausvaatimusta, koska lähetys JJFIxxxxxxxxxx, koska lähetyksen postitusta ei ole todennettu."

Tässähän on kyse siitä, että jos postin työntekijä hukkaa/varastaa/jättää skannaamatta paketin, se ei tallennu postin järjestelmään ja silloin ei korvata häviämistä.

Onhan se toki mahdollista, että en ole pakettia laittanut automaattiin tai ovi jäänyt sulkematta ja joku paketin varastanut. En tiedä hälyttääkkö laatikko, jos sitä ei sulje tai jääkö lokiin joku merkintä? Jos jää, niin luulisi postin siitä minulle maininneen. Luulisi automaatissa olevan jonkun tunnistimen, että 1) laitetaanko ovi kiinni 2)onko laatikko tyhjä?

Eli käytännössä Posti syyttää minua huijauksesta.

Raha ei nyt tässä ole se pääasia, vaan periaate.
 
VMP.

Posti hukkasi toukokuussa automaattiin jättämäni paketin. Olin myynyt pyörän osia fillaritorissa ja saanut maksun 90e+pk:t. Paketti näkyy jätetyn automaattii, mutta sitten on hukkunut.
Ensin odotettiin viikkoja, josko paketti löytyisi. Ei löytynyt. Sitten piti tehdä korvausvaatimus, jota käsiteltiin 5vko. Tänään tuli kielteinen päätös.

"Emme hyväksy korvausvaatimusta, koska lähetys JJFIxxxxxxxxxx, koska lähetyksen postitusta ei ole todennettu."

Pitää siis ilmeisesti alkaa videoimaan noita lähetystilanteita (ensin päivän lehteä ja sitten laatikkoa) että jää todisteita lähettämisestä. Todellakin VMP. Tehdä ns. "Viherahot".
 
Pitää siis ilmeisesti alkaa videoimaan noita lähetystilanteita (ensin päivän lehteä ja sitten laatikkoa) että jää todisteita lähettämisestä. Todellakin VMP. Tehdä ns. "Viherahot".
Luulis Postin kuskin paketteja noutaessa raportoivan, jos laatikko on tyhjä...
 
Johan noista pakettiautomaateista oli aiemmin uutinen että jotkut on murtanut niitä luukkuja ja varastanut paketteja ja postin kanta asiaan taisi olla että sekin on lähettäjän vastuulla jos varastetaan.

Pitää vissiin palkata vartija siihen luukulle paketin jättämisen jälkeen?
 
Luulis Postin kuskin paketteja noutaessa raportoivan, jos laatikko on tyhjä...

Muutaman kerran tuossa lähi KCM:ssä tuon automaatin täyttöä/tyhjennystä seuranneena se on noilla nykyautomaateilla (joissa se koodilukko siis joka lokerossa) sellaista tetristä kuskien kannalta, että ihmeen vähän niitä paketteja eksyy vääriin lokeroihin..

Tuo on kyllä oikeudellisesti aika mielenkiintoinen keissi. Lähetyksestähän ei saa mitään kuittia tms. mutta jääkö seurantaan joku jälki, että lähetys on jätetty automaattiin vai vasta kun se skannataan lajittelukeskuksessa?

Käytitkö lähetykseen sitä Helposti-koodia vai oliko ihan printattava osoitekortti? Vai onko enää edes mahdollista itse printata mitään.. :D
 
Onko muilla paketit jumissa Helsingissä? Olen nyt kaksi kertaa kysynyt, ja vastaus on ollut "tutkitaan". Mitään ei tunnu tapahtuvan.

27.07.2021 19:49
Lähetys on rekisteröity.

27.07.2021 19:32
Lähetys on rekisteröity.

27.07.2021 08:02
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 110
Viestejä
4 575 438
Jäsenet
75 360
Uusin jäsen
Onniukko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom