Et kai tuossa joudu mitään rahallista kärsimään itse?USA:sta tilasin paketin juhannuksen aikaaan, ohessa merkinnät kuljetuksesta. Paketti merkitty siis pikakirjeeksi ja pitäisi olla jo Postinkin mukaan laatikossa. Viime viikolla kyselin toimituksen perään ja ryhdyttiin Postilla selvittelemään = ei löydy. Tein eilen korvaushakemuksen Postille, joka tietysti teilattiin, koska vahingonkärsijänä on lähettäjä, ei vastaanottaja. Rahallinen menetys ei ole suuri, mutta harmitus sitäkin isompi. Laitoin myyjälle tiedoksi tilanteen, mutta tuskin ulkomaista myyjää kiinnostaa hakea korvauksia käyttämältään kuljetusyritykseltä ja maksella minulle korvauksia.
Jos ilmoitettu toimitusaika on mennyt ohi, myyjälle vain ilmoitus että et ole saanut tuotetta, ja jos et saa rahoja takaisin niin kauppapaikalle claim (esim. eBay/Amazon jos sellainen kyseessä), ja jos ei sitä kautta saa niin maksupalvelulle (esim. PayPal jos sellainen kyseessä), ja jos ei sitä kautta saa niin luottokorttiyhtiölle reklamaatio.
Myyjä on kuitenkin lähes kaikissa tilanteissa vastuussa tuotteen toimittamisesta ostajalle, ei ostaja.