Postin kulkemisen vaikeus

USA:sta tilasin paketin juhannuksen aikaaan, ohessa merkinnät kuljetuksesta. Paketti merkitty siis pikakirjeeksi ja pitäisi olla jo Postinkin mukaan laatikossa. Viime viikolla kyselin toimituksen perään ja ryhdyttiin Postilla selvittelemään = ei löydy. Tein eilen korvaushakemuksen Postille, joka tietysti teilattiin, koska vahingonkärsijänä on lähettäjä, ei vastaanottaja. Rahallinen menetys ei ole suuri, mutta harmitus sitäkin isompi. Laitoin myyjälle tiedoksi tilanteen, mutta tuskin ulkomaista myyjää kiinnostaa hakea korvauksia käyttämältään kuljetusyritykseltä ja maksella minulle korvauksia.

1626942781509.png
Et kai tuossa joudu mitään rahallista kärsimään itse?

Jos ilmoitettu toimitusaika on mennyt ohi, myyjälle vain ilmoitus että et ole saanut tuotetta, ja jos et saa rahoja takaisin niin kauppapaikalle claim (esim. eBay/Amazon jos sellainen kyseessä), ja jos ei sitä kautta saa niin maksupalvelulle (esim. PayPal jos sellainen kyseessä), ja jos ei sitä kautta saa niin luottokorttiyhtiölle reklamaatio.

Myyjä on kuitenkin lähes kaikissa tilanteissa vastuussa tuotteen toimittamisesta ostajalle, ei ostaja.
 
Ei tunnu oma skenaario etenevän. 8.7. eBay paketti briteistä saapunu Suomeen, josta verot maksettu tilauksen yhteydessä, mutta tullausta silti vaadittiin. Sinä iltana en vielä ymmärtäny miten se IOSS numero tyrkättiin tullaukseen, kun en syöttänyt tietoja, jolloin tarvittavat kentät avautuu. Laitoin tässä vaiheessa ekan sähköpostin huolintaan.

No seuraavana päivänä sain kunnialla suoritettua tullauksen ja laitoin edellisen sähköpostin automaattiseen vastausviestiin vastauksen, että sitä ei käsiteltäisi ja laitoin tullauspäätöksen tässä vaiheessa. Tähän viestiin ei nähdäkseni reagoitu, kun myöhemmin tuli vastaus ensimmäiseen viestiin.

Tähän en vielä vastannu, kun odottelin vielä pari päivää, josko ne huomiois sen mun toisen viestin, mutta en saanut siihen vastausta, joten vastasin siihen viestiin, jonka sain ja pistin uudemman kerran tullauspäätöksen. Tähän sitten tulikin nopeasti vastaus, että lähetys on vapautettu.

Tämä siis oli 15.7. ja seurannassa on nyt 9.7. ja 15.7. merkinnät, että tullausilmoitus hyväksytty, mutta paketin liikkeistä ei ole mitään havaintoa. Pikakirjeeksi näyttää seuranta, eli oletettavasti pitäisi tulla normipostin mukana, mutta hiljaista pitelee.

Sinänsä huvittavaa, että eilen oli Suomeen saapunu kiinalähetys, joka tänään tipahti postiluukusta ja tämä sentään tilattu kesäkuun puolella.

Katon vielä huomisen postin ja sen jälkeen täytyy taas ottaa yhteyttä postiin. Viimeksikin piti neljä kertaa ottaa yhteyttä Postiin, ennen kuin paketti saatiin perille asti.

Itselläni on samantyylinen tilanne: tullasin heti kun sain myyjältä IOSS koodin. Tullimaksu 0€. Paketin seurantaan tuli merkintä onnistuneesta tullauksesta, joten luulin, että asia hoitui kuntoon.

Olisi silti pitänyt maksaa postille se 2,90€, mitä en tajunnut tehdä. Vuorokauden jälkeen Postin seurannassa pyydettiin uudestaan tullausta ja maksamista.

Otin yhteyttä postiin, ja asiakaspalvelu vapautti paketin vuorokausi sitten.

Ehdin jo kysyä paketin perään, kun se ei ole liikkunut. Neuvo on sama kuin muille, eli rauhassa odottelu. Yllättävän turhauttavaa.
 
Neuvo on sama kuin muille, eli rauhassa odottelu. Yllättävän turhauttavaa.
Näköjään on tilanne sitten se, että jos paketti käy tullissa syystä tai toisesta, niin 2-3 viikkoa saa odotella vielä siitä lähetystä. Tänään omalle lähetykselle on tullu merkintä Lajiteltu. Jospa se ens viikolla tulis jopa perille, kun jos se kerran päiväpostin mukana tulee, niin seuraavan kerran moiset jaetaan maanantaina.
 
Mulle on tullu tosi vähän tullattavia lähetyksiä joten en oo varma kuinka kauan pitäs odotella. Paketti tuli briteistä Suomeen keskiviikkona mut en oo saanu tullauksen saapumisilmoitusta. Viime viikolla tuli myös paketti briteistä ja ko. tullauspyyntö tuli 10 minuuttia sen jälkeen kun paketti oli saapunu maahan. Onkohan siis tän uusimman kohdalla jotain sekoilua käyny vai pitääkö vaan odotella et ruuhkan tms takia tullauspyynnön tulo kestää kauemmin tai jotain? Muistelisin et aiemmat tullauksen saapumisilmoitukset on tullu OmaPostiin tyyliin heti kun paketti saapunu maahan.
 
Ilmeisesti kiinapoikien viro-kikkailut toimivat edelleen. Eilen tuli noudettavaksi Matkahuollolta lähetys, joka oli postitettu Omnivalla Virosta. Jokin kiinalainen ukko oli lähettäjänä, ja tosiaan Aliexpressistä tilasin. Eli jotenkin tuo tavara kiertää edelleen tax free Viron kautta, en tiedä miten :beye:
 
Ilmeisesti kiinapoikien viro-kikkailut toimivat edelleen. Eilen tuli noudettavaksi Matkahuollolta lähetys, joka oli postitettu Omnivalla Virosta. Jokin kiinalainen ukko oli lähettäjänä, ja tosiaan Aliexpressistä tilasin. Eli jotenkin tuo tavara kiertää edelleen tax free Viron kautta, en tiedä miten :beye:
Oliko tilattu ennen 1.7.? Ei ne nykyään mitään kikkaile vaan ALV maksetaan tilausvaiheessa ja tullaus/tarkastus tapahtuu Virossa. Siis noilla AliExpress shipping lähetyksillä, muut taitaa tulla Postin kautta.
 
Ilmeisesti kiinapoikien viro-kikkailut toimivat edelleen. Eilen tuli noudettavaksi Matkahuollolta lähetys, joka oli postitettu Omnivalla Virosta. Jokin kiinalainen ukko oli lähettäjänä, ja tosiaan Aliexpressistä tilasin. Eli jotenkin tuo tavara kiertää edelleen tax free Viron kautta, en tiedä miten :beye:

Ilmeisesti tuossa on jonkinlainen per... porsaanreikä, jossa hyödynnetään alv-lainsäädännön poikkeusta eli jos ei ylitä myynnillä kansallisesti määrättyä liikevaihtoa, alvia ei tarvitse periä ja tilittää. Tai jotain. Itsehän en ymmärrä ollenkaan muutaman sentin tai euron perimistä, koska kulut varmasti ylittävät veron tuoton.
 
Oliko tilattu ennen 1.7.? Ei ne nykyään mitään kikkaile vaan ALV maksetaan tilausvaiheessa ja tullaus/tarkastus tapahtuu Virossa. Siis noilla AliExpress shipping lähetyksillä, muut taitaa tulla Postin kautta.

29.6.2021 tilattu. Eli ei maksettu mitään veroja tms. "Free shipping", en muista sen tarkemmin asiaa, eikä se alin sivuilta selvinnyt.
 
29.6.2021 tilattu. Eli ei maksettu mitään veroja tms. "Free shipping", en muista sen tarkemmin asiaa, eikä se alin sivuilta selvinnyt.
Joo, Matkahuollolla oli noista taannoin tiedote joka oli aika epäselvä. Siis siitä sai käsityksen, että he hoitavat kaiken noista vanhemmista tilauksistakin.
 
LOL, kaikkien rajasähläyksien jälkeen jää jumiin Vantaalle 3-6 viikoksi. Fakta juttu.

Voi elämän kevät... Paketti ei ole vielä päässyt edes Vantaalle. Se on seissyt nyt maanantaista lähtien Chronopostin Tanskan toimipisteessä. Edellinen paketti tuli Tanskasta päivässä Suomeen...
Pitää varmaan taas maanantaina laittaa viestiä, jospa se sitten parin viikon päästä liikahtaisi Suomen maaperälle. En tule enää ikinä tilaamaan mitään isompaa pakettia sellaiselta taholta, joka käyttää Chronopostia eikä muita vaihtoehtoja ole. Alkuperäinen luvattu toimituspäivä oli 8.7 eli ollaan yli 2 viikkoa myöhässä jo tässä vaiheessa.
 
Joo, Matkahuollolla oli noista taannoin tiedote joka oli aika epäselvä. Siis siitä sai käsityksen, että he hoitavat kaiken noista vanhemmista tilauksistakin.

Aivan, eli Virossa paketit tullattiin jonkun? piikkiin, kunhan tilaus oli tehty ennen 1.7.

"Tullaus hoidetaan näin myös niissä tapauksissa, joissa vastaanottaja on tehnyt tilauksen ennen 1.7.2021 ja paketti saapuu vastaanottajalle tämän jälkeen."

Kuka tuon lystin lopulta maksaa? Tuleeko mulle lasku vielä joskus perässä tästä :beye: Noh ehkei kannattais liikaa murehtia asiaa, vaan antaa olla :D
 
Mulle on tullu tosi vähän tullattavia lähetyksiä joten en oo varma kuinka kauan pitäs odotella. Paketti tuli briteistä Suomeen keskiviikkona mut en oo saanu tullauksen saapumisilmoitusta. Viime viikolla tuli myös paketti briteistä ja ko. tullauspyyntö tuli 10 minuuttia sen jälkeen kun paketti oli saapunu maahan. Onkohan siis tän uusimman kohdalla jotain sekoilua käyny vai pitääkö vaan odotella et ruuhkan tms takia tullauspyynnön tulo kestää kauemmin tai jotain? Muistelisin et aiemmat tullauksen saapumisilmoitukset on tullu OmaPostiin tyyliin heti kun paketti saapunu maahan.

Omakohtaisen kokemuksen perusteella sattumanvaraisesti, tosin kokemus rajoittuu kahteen viimeisimpään tullattavaan pakettiin. Ensimmäisellä paketilla meni liki kaksi viikkoa, ennen kuin pääsin tullaamaan ja toista pääsin tullaamaan samana päivänä Suomeen saapumisesta.

Vastaavasti taas tullauksen jälkeen toimituksessa ensimmäisellä paketilla meni sen pari päivää tullauksesta, että saapui noudettavaksi ja toisella pari viikkoa. Hetki sitten siis sain tästä viimeisimmästä lähetyksestä ilmoituksen, että lähetys on noudettavissa paikalliselta noutopisteeltä.
 
Ensimmäisen kerran Saksan Amatsuunista jää paketti tulematta. Sain rahat takaisin, mutta tietysti harmittaa venaa turhaan toista viikkoa. Postin seurantakoodi ilmoittaa että sitä ei ole syötetty järjestelmään.
 
Tietääkö kukaan, miten Bringin kotiinkuljetus yleensä toimii? Proshopista on tulossa paketti ja Bringin seuranta näyttää, että sitä on yritetty toimittaa tänään. Mitään ilmoituksia ei ole tullut. Sama paketti näkyy myös Postin seurannassa, mutta siellä lukee vain, että paketti ei ole vielä saapunut Postille. Oikeastiko tässä pitäisi pysyä kotona kunnes paketti on toimitettu?
 
Briteistä tilattu paketti tullut maanantaina postin logistiikkakeskukseen, sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Onkohan tää nyt uusi normaali että paketti makaa varastossa Suomessa kauemmin kuin sen matkassa kesti Suomeen.
 
Kysymykseni ei varsinaisesti kuulu (ainakaan vielä) tähän ketjuun mutta en sopivampaa löytänyt.

Jos teen kaupat yksityisen henkilön kanssa käytetystä elektroniikasta (peliohjain) Israelista, pitääkö minun maksaa tuolloin ALV ?

Tullin laskurin mukaan kyllä mutta tuossa ei oteta kantaa onko myyjä kaupallinen toimija tai yksityishenkilö.
 
Ylellä juttu Postin tullaussekoiluista

Kaksi viikkoa sitten sama Sami Finne selitteli , että mitään ongelmia ei ollut. Jo silloin me kaikki tiedettiin, että Sami puhuu paskaa.

 
Tietääkö kukaan, miten Bringin kotiinkuljetus yleensä toimii? Proshopista on tulossa paketti ja Bringin seuranta näyttää, että sitä on yritetty toimittaa tänään. Mitään ilmoituksia ei ole tullut. Sama paketti näkyy myös Postin seurannassa, mutta siellä lukee vain, että paketti ei ole vielä saapunut Postille. Oikeastiko tässä pitäisi pysyä kotona kunnes paketti on toimitettu?
Itsellä oli samanlainen paketti (ei Proshop) ja Bringin puhelinpalvelusta sai sovittua että noudan samana päivänä Liuttu Logistiikan terminaalista Tampereen Ristinarkusta.
 
Itsellä oli samanlainen paketti (ei Proshop) ja Bringin puhelinpalvelusta sai sovittua että noudan samana päivänä Liuttu Logistiikan terminaalista Tampereen Ristinarkusta.

Kokeilivat toimitusta vielä uudestaan tämän päivän aikana ja tällä kertaa olin kotona. Tuostakaan ei tullut mitään ilmoitusta. Luulisi ettei tuollaista isoa 35 kilon pakettia kannattaisi raahata ympäriinsä ilman sovittua toimitusaikaa.
 
Kysymykseni ei varsinaisesti kuulu (ainakaan vielä) tähän ketjuun mutta en sopivampaa löytänyt.

Jos teen kaupat yksityisen henkilön kanssa käytetystä elektroniikasta (peliohjain) Israelista, pitääkö minun maksaa tuolloin ALV ?

Tullin laskurin mukaan kyllä mutta tuossa ei oteta kantaa onko myyjä kaupallinen toimija tai yksityishenkilö.

Kyllä pitää. Israel on ns. kolmas maa (eu-kieltä, tarkoittaa EU:n ulkopuolinen) samoin kuin USA ja paketti yksityishenkilöltä menee USA:sta lähetettynä aina Suomen tulliin. Lienee tarpeetonta sanoa, että Suomesta yksityishenkilön lähettämälle paketille USA:han niin ei ole käynyt kertaakaan.
 
Lienee tarpeetonta sanoa, että Suomesta yksityishenkilön lähettämälle paketille USA:han niin ei ole käynyt kertaakaan.
USAssa tullittomuusraja on 800 dollaria (vrt. EU 150 euroa), ja myyntivero on osavaltiokohtainen eikä USA:n tulli/posti kanna sitä (sen sijaan kauppapaikat pääsääntöisesti veloittavat sen checkoutissa), minkä vuoksi niin ei juuri käy.
 
Tämä on aika hauska. USA:n postilaitos aikoo nostaa 1. luokan merkin hintaa 55:stä 58:aan centiin. Kauhean metelin saattamana tietysti. Suomessahan vastaavaa ongelmaa ei ole, vaan Posti nostaa haluamansa määrän milloin tahansa ja pyöristettynä lähimpään kymmeneen tai viiteen senttiin.
 
Kaksi viikkoa sitten sama Sami Finne selitteli , että mitään ongelmia ei ollut. Jo silloin me kaikki tiedettiin, että Sami puhuu paskaa.

Spontaani hörähdys tolle "jäänyt pyörimään jopa useammaksi päiväksi lajitteluun."

No joo, pyörihän se mulla siellä neljä viikkoa ja lajittelukertoja yli 10. Ja aika turha selitellä millään tiedon puutteella, kerta lähetyksessä on tasan kaikki tiedot oikein ja tullut samalta myyjältä lukuisia kertoja ripeästi perille ennen tätä uudistusta. Nyt kierrätin testiksi paketin Saksan kautta, ja tuli kiertoreittiä silti puolet nopeammin perille, vaikka kävi se normaalisti Saksassa tullit läpi. Mutta toisaalla ilmeisesti hommat vaan osataan.
 
Ihmettelen vähän miten Postin tuoma Amazon.de:n paketti voisi tulla tänään ennen 1600 kun Eilen ollut "Kaunas jotain 11:50", toki lukee että kuljetus jo sieltä eiliseltä mutta miten se liettuasta whatsoever tänne niin pian ehtisi.

Ei tässä muuta kun että joutuu kykkimään himassa kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Jos tietäisi suoraan että huomenna tms niin ei tarvitsisi. Posti ja muut tarvitsisivat sen saman systeemin kuin Budbeella jossa kartasta koko ajan näkee missä kuorma menee.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen vähän miten Postin tuoma Amazon.de:n paketti voisi tulla tänään ennen 1600 kun Eilen ollut "Kaunas jotain 11:50", toki lukee että kuljetus jo sieltä eiliseltä mutta miten se liettuasta whatsoever tänne niin pian ehtisi.

Ei tässä muuta kun että joutuu kykkimään himassa kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Jos tietäisi suoraan että huomenna tms niin ei tarvitsisi. Posti ja muut tarvitsisivat sen saman systeemin kuin Budbeella jossa kartasta koko ajan näkee missä kuorma menee.
Ainakin itsellä noi Amazon.de kotiinkuljetuspakettien toimitusarviot on aina ollut päin pyllyä ja näyttänyt tulevan huomenna useamman päivän. Tänne pohjoiseen tullut aina yksi arkipäivä siitä, kun lajiteltu Vantaalla.
 
Juu ei ole tulossa tälle päivälle, valitettavasti tuo postin seurannan arvio Euroopan Amazonien pakettien kanssa ei toimi oikein eikä sitä ole vieläkään korjattu tai tarkennettu. Tuolta Kaunaksesta menee vähintään se päivä vielä ja yleensä useampi. Käytännössä siinä vaiheessa kun paketti lajitellaan ekan kerran Suomessa, voi sitä alkaa odottelemaan noin seuraavalle arkipäivälle jos ei asu ihan korvessa.

Esim. odottelen nyt Amazonin pakettia joka saapui Kaunakseen 23.07. ja ei ole vielä saapunut Suomeen. Jos tänään sattuu tulemaan lajittelu Suomen puolella, uskallan varovaisesti odotella tuota kotiovelle huomiseksi tai keskiviikoksi.
 
Tullasin heti kun sain myyjältä IOSS koodin. Tullimaksu 0€. Paketin seurantaan tuli merkintä onnistuneesta tullauksesta, joten luulin, että asia hoitui kuntoon.

Olisi silti pitänyt maksaa postille se 2,90€, mitä en tajunnut tehdä. Vuorokauden jälkeen Postin seurannassa pyydettiin uudestaan tullausta ja maksamista.

Otin yhteyttä postiin, ja asiakaspalvelu vapautti paketin vuorokausi sitten.

Ehdin jo kysyä paketin perään, kun se ei ole liikkunut. Neuvo on sama kuin muille, eli rauhassa odottelu. Yllättävän turhauttavaa.

Tänään Posti yllätti positiivisesti ja postilaatikosta löytyi paljon odotettu paketti. Viime viikolla oli paljon selvitystä Postin kanssa tullauksesta ja käsittelymaksusta, mutta nyt yllättävän nopeasti se kuitenkin tuli perille. Mukavaa yllättyä näinkin päin :)
 
Voi elämän kevät... Paketti ei ole vielä päässyt edes Vantaalle. Se on seissyt nyt maanantaista lähtien Chronopostin Tanskan toimipisteessä. Edellinen paketti tuli Tanskasta päivässä Suomeen...
Pitää varmaan taas maanantaina laittaa viestiä, jospa se sitten parin viikon päästä liikahtaisi Suomen maaperälle. En tule enää ikinä tilaamaan mitään isompaa pakettia sellaiselta taholta, joka käyttää Chronopostia eikä muita vaihtoehtoja ole. Alkuperäinen luvattu toimituspäivä oli 8.7 eli ollaan yli 2 viikkoa myöhässä jo tässä vaiheessa.
21 päivää siinä kesti, mutta saivat lopulta toimitettua. Huh kun oli stressaava kuukausi tämän sekoilun vuoksi.
 
Omakohtaisen kokemuksen perusteella sattumanvaraisesti, tosin kokemus rajoittuu kahteen viimeisimpään tullattavaan pakettiin. Ensimmäisellä paketilla meni liki kaksi viikkoa, ennen kuin pääsin tullaamaan ja toista pääsin tullaamaan samana päivänä Suomeen saapumisesta.

Vastaavasti taas tullauksen jälkeen toimituksessa ensimmäisellä paketilla meni sen pari päivää tullauksesta, että saapui noudettavaksi ja toisella pari viikkoa. Hetki sitten siis sain tästä viimeisimmästä lähetyksestä ilmoituksen, että lähetys on noudettavissa paikalliselta noutopisteeltä.

6 päivää riitti venailua. Eilen kyselin chätissä paketista, neuvoi soittaa johki ilmeisesti ilmaseen ALV-numeroon (tätä tulliuudistusta varten perustettu). Siellä sanottiin et luultavasti ruuhkan takia myöhässä mut lupas laittaa paketista selvityspyynnön. Tänään sit klo 5 aamulla oli tullu tekstiviesti ko. paketin tullauksesta ja nyt homma jo hoidossa ja paketti liikenteessä.:thumbsup:
 
Osaako kukaan sanoa, että mikä on paras tapa ottaa yhteys Royal Mailiin? Mitään sähköpostiosoitetta sinne ei ilmeisesti ole?
Koitin soittaa numeroon 03457 740 740, mutta en onnistunut siinä. Tämän sivun ohjeiden mukaan toimin: Maakohtainen suuntanumero Iso-Britannia (suunta).

edit.
Ongelma on siis siinä, että minulle lähetettiin Briteistä paketti 2.7. ja se vastaanotettiin Shanghaissa 7.7. ja ei ole liikkunut vielä sieltä mihinkään. Ja asun siis Suomessa, en Kiinassa.
 
Osaako kukaan sanoa, että mikä on paras tapa ottaa yhteys Royal Mailiin? Mitään sähköpostiosoitetta sinne ei ilmeisesti ole?
Koitin soittaa numeroon 03457 740 740, mutta en onnistunut siinä. Tämän sivun ohjeiden mukaan toimin: Maakohtainen suuntanumero Iso-Britannia (suunta).

edit.
Ongelma on siis siinä, että minulle lähetettiin Briteistä paketti 2.7. ja se vastaanotettiin Shanghaissa 7.7. ja ei ole liikkunut vielä sieltä mihinkään. Ja asun siis Suomessa, en Kiinassa.
Auttaisiko tämä:
Contact Us
 
Osaako kukaan sanoa, että mikä on paras tapa ottaa yhteys Royal Mailiin? Mitään sähköpostiosoitetta sinne ei ilmeisesti ole?
Koitin soittaa numeroon 03457 740 740, mutta en onnistunut siinä. Tämän sivun ohjeiden mukaan toimin: Maakohtainen suuntanumero Iso-Britannia (suunta).

edit.
Ongelma on siis siinä, että minulle lähetettiin Briteistä paketti 2.7. ja se vastaanotettiin Shanghaissa 7.7. ja ei ole liikkunut vielä sieltä mihinkään. Ja asun siis Suomessa, en Kiinassa.

Tuollainen numero saattaisi toimia ulkomailta: +44 1782 668 007
Seuraava mailiosoite on ollut joskus käytössä, toimivuudesta ei tietoa: customer.service.team@royalmail.com
Portaali yhteydenottoja varten: Help and Support - Personal Customers | Royal Mail Group Ltd

Postilähetyksien selvittelypyynnöt, reklamaatiot, jne. pitäisi pääsääntöisesti tehdä lähettäjän toimesta, koska lähettäjä on se asiakas, joka on palvelusta tehnyt sopimuksen ja sen maksanut. Voihan asiaa kuitenkin yrittää kysellä, mutta ei pidä yllättyä, jos sanovat, että eivät voi auttaa asiassa.
 
UK Amazonista tilattu tuote, Royal Maililla saapui Suomeen. Postilta tuli pyyntö tullata. ALVit peritty jo Suomen 24% verokannan mukaan Amazonin laskulla. Laskussa näin.

1627539576677.png


Saako tuota IOSS numeroa jälkikäteen esim. Amazonin chatista ja tuutata se tullille vai pitääkö tuo nyt tullata uudestaan ja periä Amazonilta kulungit takaisin? En löytänyt viimeisten sivujen keskusteluista oikeaa ratkaisua.
 
UK Amazonista tilattu tuote, Royal Maililla saapui Suomeen. Postilta tuli pyyntö tullata. ALVit peritty jo Suomen 24% verokannan mukaan Amazonin laskulla. Laskussa näin.

1627539576677.png


Saako tuota IOSS numeroa jälkikäteen esim. Amazonin chatista ja tuutata se tullille vai pitääkö tuo nyt tullata uudestaan ja periä Amazonilta kulungit takaisin? En löytänyt viimeisten sivujen keskusteluista oikeaa ratkaisua.

Itselläni UKsta postitettu Amazon.de kirja jäi tulliin. Sain myyjältä (viikon odottelun jälkeen) IOSS-tunnuksen, jolloin tullimaksu oli 0€. Koska en hoksannut maksaa Postin käsittelykulua, paketti ei heti lähtenyt liikkeelle, vaan asiasta piti vielä soitella, jolloin se vapautettiin kuljetukseen.

Edit: Netistä löytyi tällainen lista. Olisko siitä hyötyä? Alimpana Amazon S.a.r.l.


MonkeyBoy
28d
Region Storefront(s) IOSS Number
Europe Amazon.co.uk 16 IM4420001201
Europe Amazon.de 16 IM4420001201
Europe Amazon.es IM4420001201
Europe Amazon.fr IM4420001201
Europe Amazon.it IM4420001201
Europe Amazon.nl IM4420001201
Europe Amazon.pl IM4420001201
Europe Amazon.se IM4420001201
US Amazon.com 6 IM4420001234
Canada Amazon.ca IM4420001223
Japan Amazon.co.jp IM4420001008


Silver_Sports_fashio
28d
More details
Tax Collection Model: MarketplaceFacilitator
IOSS VAT identification number: IM4420001201
Legislation: EU Deemed Reseller 17
Tax Collection Responsible Party: Amazon Services Europe S.a.r.L.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni UKsta postitettu Amazon.de kirja jäi tulliin. Sain myyjältä (viikon odottelun jälkeen) IOSS-tunnuksen, jolloin tullimaksu oli 0€. Koska en hoksannut maksaa Postin käsittelykulua, paketti ei heti lähtenyt liikkeelle, vaan asiasta piti vielä soitella, jolloin se vapautettiin kuljetukseen.

Edit: Netistä löytyi tällainen lista. Olisko siitä hyötyä? Alimpana Amazon S.a.r.l.

Ainakin tullaus meni sukkana läpi tuolla IOSS-numerolla. Katsotaan nytkähtääkö Postilta eteenpäin vai täytyykö laittaa mailia/chättiä sinne ja/tai maksaa tuo kiristysmaksu.
 
Ainakin tullaus meni sukkana läpi tuolla IOSS-numerolla. Katsotaan nytkähtääkö Postilta eteenpäin vai täytyykö laittaa mailia/chättiä sinne ja/tai maksaa tuo kiristysmaksu.
Itselleni tuli tullauksen jälkeen merkintä onnistuneesta tullauksesta. Päivän kuluttua tuli uusi merkintä, että pitää tullata ja maksaa maksut. Siis itsellä tullaus ilman Postin maksua ei ilmoituksesta huolimatta saanut pakettia liikkeelle. Eli turhaan meni pari päivää ylimääräistä sen takia.
 
Onko kukaan jättänyt tullaamatta ihan vaan testi mielessä että lähteekö paketit takaisin ja mitä ilmotuksia siitä vastaanottajalle tulee?
 
Onko kukaan jättänyt tullaamatta ihan vaan testi mielessä että lähteekö paketit takaisin ja mitä ilmotuksia siitä vastaanottajalle tulee?
Muistelisin lukeneeni täällä tai aliexpress/ebay ketjussa joku kertoi kiinapaketin jäävän postiin odottamaan tullausta ja käsittelymaksua, oli jättänyt maksamatta ja tyyliin muutaman viikon jälkeen paketti olikin postilaatikossa/noudettavissa.
 
Jaahas oliko jo neljäs väärin jaettu kirje tälle kesälle kun tippui luukusta. Olisiko 2,90€ varastointi ja käsittelykuluista pikkuhiljaa ok. Samaan rappuun väärin jaetut oon vieny ihan ilmasiks perille tähän asti, mutta nyt on väärä talokin. En todellakaan enää tee postin duuneja ilmasiks kertaakaan.
 
Jaahas oliko jo neljäs väärin jaettu kirje tälle kesälle kun tippui luukusta. Olisiko 2,90€ varastointi ja käsittelykuluista pikkuhiljaa ok. Samaan rappuun väärin jaetut oon vieny ihan ilmasiks perille tähän asti, mutta nyt on väärä talokin. En todellakaan enää tee postin duuneja ilmasiks kertaakaan.
Noista kannattaa tehdä ilmoitus postille. Jakeluvirheet loppuvat nopeasti. Jos ei ilmoita, niin sitten joutuu itse kärsimään, koska prosessi virheen korjaamiseksi ei lähde käyntiin.
 
Noista kannattaa tehdä ilmoitus postille. Jakeluvirheet loppuvat nopeasti. Jos ei ilmoita, niin sitten joutuu itse kärsimään, koska prosessi virheen korjaamiseksi ei lähde käyntiin.

Se on juurikin näin, paitsi vaikka sitä palautettakin laittaa, niin hutilointi voi jatkua uudestaan ja uudestaan.


Itse olen ollut turhankin laiska laittamaan sitä palautetta. Tosin edelleenkin korpeaa se yksi kadonnut kirje kaikkine mun tietoineen...
 
Olen tässä odotellut pakettia kun posti ilmoitti että se toimitetaan tänään. Nyt sitten omapostiin on päivittynyt "Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei ole tavoitettu". :facepalm:
 
Olen tässä odotellut pakettia kun posti ilmoitti että se toimitetaan tänään. Nyt sitten omapostiin on päivittynyt "Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei ole tavoitettu". :facepalm:
Kesähessu ei ole jaksanu käydä pihassa ja on kiire kaljan hakuun ku perjantai. Kuitaa softaan vaan et ei näkyny. :P
 
Briteistä ostettu kaasuvaijeri on saapunut Suomeen 14.7. Tulli-ilmoitus piti myös toimittaa Postille kahteen kertaan ja kysellä kahdesti miten käsittelymaksun vapautuspyynnön kanssa, kun eivät ilmoittaneet minulle mitään asiasta. Jotenkin se vaan on postilla hankalaa saada paketti Vantaalta eteenpäin. :smoke:
1627889005772.png

1627889204547.png
 

Liitteet

  • 1627889179510.png
    1627889179510.png
    32,8 KB · Luettu: 9
Briteistä ostettu kaasuvaijeri on saapunut Suomeen 14.7. Tulli-ilmoitus piti myös toimittaa Postille kahteen kertaan ja kysellä kahdesti miten käsittelymaksun vapautuspyynnön kanssa, kun eivät ilmoittaneet minulle mitään asiasta. Jotenkin se vaan on postilla hankalaa saada paketti Vantaalta eteenpäin. :smoke:
1627889005772.png

1627889204547.png

No nyt ainakin voi sanoa että on saatu vastinetta palvelumaksulle. :kahvi:
 
No nyt ainakin voi sanoa että on saatu vastinetta palvelumaksulle. :kahvi:

Tai sitten palvelun taso on tämä, kun törkeä asiakas kehtasi pyytää vapautusta käsittelymaksusta. Samaan aikaan tilattu kaasari tuli kiinasta jo viimeviikolla, eikä sitä tarvinnut edes tullata. Aikamoista arpapeliä tällä hetkellä.
 
Pitkällisen odotuksen jälkeen pakettini saapui viikko sitten Suomen ja tullasin sen heti. Yritin myös maksaa käsittelymaksun, mutta se ei onnistunut, koska tiedot eivät vielä olleet saapuneet tullilta.

Olen sen jälkeen joka päivä koittanut tuota käsittelymaksua, mutta se ei ole onnistunut. Nyt viikon odottelun jälkeen soitin sinne Ja kysyin tilanyeesra: tullaus on tehty niinkuin piti, mutta paketti odottaa hyllyssä. Kysyin, että koska paketti lähtisi liikkeelle, niin sitä voi odottaa aikaisintaan perjantaina, mutta todennäköisesti menee ensi viikolle.

Tiedän, että siellä on varmasti tuhansia paketteja odottamassa jatkoa, mutta ei tuo toiminta nyt hyvältä kuulostanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom