• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Postin kulkemisen vaikeus

On kyllä mukavaa kun kolme pakettia tullut ja kaikki eri pakettiautomaattiin :rofl2:
No, kohta alkaa taas täälläkin päin se aika että yksi paketti menee yhteen asiamiespostiin, toinen toiseen liki 10km päässä olevaan ja kolmas pakettiautomaattiin jossain aivan muualla... Kesästä asti täällä sentään on tullut paketit oikeastaan vain tuohon lähiautomaattiin tai lähimpään asiamiespostiin mutta kun jouluruuhka alkaa niin saa taas ajella putket punaisena ympäri kyliä poimimassa lähetyksiä ties mistä väliaikaisista noutopisteistä. Saisi tuo Posti kyllä laajentaa noita ruuhkaisimpia automaatteja reilulla kädellä ettei taas tulisi hirveää pakettikaaosta.
 
onko postilla / tullilla yhä jumitusta vai hukkasivatko vain "sattumalta" pakettini

3.8 tullasin sen, arvo muutamia euroja
vieläkään lähetys ei ole saapunut tullilta postille
 
Postilla L-kokoinen parin kilon paketti Yhdysvaltoihin 120 eur. Onko olemassa edullisempia vaihtoehtoja?
 
Ei varsinaisesti kulkemisen vaikeuteen liity, mutta ihmetyttää toi OmaPosti välillä. Taas tulossa Amazonista paketti, ja tänään aamulla oli arvioitu toimitusaika tälle päivälle, vaikka paketti ei ollut vielä Saksasta lähdön jälkeen kirjautunut mihinkään muualle. Tänään sitten iltapäivällä tuli kirjaus Kaunasiin ja toimitusaika siirtyi huomiselle.
Mikä järki arvioida saapumisaika ylipäänsä tälle päivälle, kun Postilla ei edes ole hajua missä se seilaa, ja tiesin itsekin että se ei varmasti tänään vielä tule...
 
Ei varsinaisesti kulkemisen vaikeuteen liity, mutta ihmetyttää toi OmaPosti välillä. Taas tulossa Amazonista paketti, ja tänään aamulla oli arvioitu toimitusaika tälle päivälle, vaikka paketti ei ollut vielä Saksasta lähdön jälkeen kirjautunut mihinkään muualle. Tänään sitten iltapäivällä tuli kirjaus Kaunasiin ja toimitusaika siirtyi huomiselle.
Mikä järki arvioida saapumisaika ylipäänsä tälle päivälle, kun Postilla ei edes ole hajua missä se seilaa, ja tiesin itsekin että se ei varmasti tänään vielä tule...
Musta muutenkin tuntuu, et tuo softa välillä bugaa ihan huolella. Vai liekö edes bugia, mut joskus pomppaa siitä "ei ole saapunut Postille" -kohdasta siihen, että "kuljetuksessa kohdepostiin", eli joskus jäänyt välistä kaikki vaiheet lajittelusta jne.
 
Ei varsinaisesti kulkemisen vaikeuteen liity, mutta ihmetyttää toi OmaPosti välillä. Taas tulossa Amazonista paketti, ja tänään aamulla oli arvioitu toimitusaika tälle päivälle, vaikka paketti ei ollut vielä Saksasta lähdön jälkeen kirjautunut mihinkään muualle. Tänään sitten iltapäivällä tuli kirjaus Kaunasiin ja toimitusaika siirtyi huomiselle.
Mikä järki arvioida saapumisaika ylipäänsä tälle päivälle, kun Postilla ei edes ole hajua missä se seilaa, ja tiesin itsekin että se ei varmasti tänään vielä tule...

Postilla näyttää useasti amazonin paketit ainakin omalla kohdalla arvoitua toimitusaikaa seuraavaksi päiväksi, siirtyen aina seuraavaan päivään viikon ajan kunnes lopulta sitten saapuu.
 
Jaahas, kiinasta tilatttu härpäke jäi postin luuppiin. Tullaus - ja postin käsittelymaksut on maksettu aikapäiviä sitten, kuittaukset suorituksista saatu ja paketti oli olevinaan lähdössä kuljetukseen kunnes tuli pyyntö maksaa tullaus- ja postin käsittelymaksut uudelleen ja tavara palautui varastoon.

Soitto asiakaspalveluun ja asiakaspalvelija ihmetteli että miksi se oli palautettu varastoon ja miksi jo maksettuja suorituksia pyydetään uudelleen..? Lupasi ilmoittaa jollekkin että laitetaan kuljetukseen. En pidätä hengitystä odotellessani pakettia saapuvaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kiinanpaketti tuli omapostiin, kaksi eri viestiä samasta paketista, samaan aikaan:

1. Viesti: "EU:n ulkopuolelta saapunut lähetys odotaa tullausta: A- tee tullaus, ja B- maksa 2.90 euron käsittelymaksu. Aikaa 20 päivää"

2. Viesti: "Tee digitaalinen tullaus, käsitelymaksu 0.90 €"

Tein tuon jälkimmäisen, ja pian tuli 3 viestiä tullaukseen liittyen ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Seuranta päivittyi, että paketti olisi kuljetuksessa. Saa nähdä, Postin ohjeen mukaan tuo ei liikkuisi ilman 2.90 euron maksamista?
 
Kiinanpaketti tuli omapostiin, kaksi eri viestiä samasta paketista, samaan aikaan:

1. Viesti: "EU:n ulkopuolelta saapunut lähetys odotaa tullausta: A- tee tullaus, ja B- maksa 2.90 euron käsittelymaksu. Aikaa 20 päivää"

2. Viesti: "Tee digitaalinen tullaus, käsitelymaksu 0.90 €"

Tein tuon jälkimmäisen, ja pian tuli 3 viestiä tullaukseen liittyen ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Seuranta päivittyi, että paketti olisi kuljetuksessa. Saa nähdä, Postin ohjeen mukaan tuo ei liikkuisi ilman 2.90 euron maksamista?

Nuo on kaksi vaihtoehtoista tapaa toimia, joista voit valita kumman haluat. Olet valinnut viestin 2 mukaisen toimintatavan, joten viestin 1 mukainen toimintatapa ei kosketa sinua enää.

Lisätietoja tämän ketjun aiemmista viesteistä, sekä tuolta ketjusta, jossa asiasta on keskusteltu paljon: AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

(Jos olit maksanut ALV:n jo kiinakaupalle maksaessasi, niin maksoit ne uudestaan turhaan. Mutta voihan olla, että tilasit kiinakaupasta, joka ei kuulu IOSS-järjestelmään...)
 
Mitenkäs nopeasti voi odottaa, että paketti lähtee liikkeelle, kun Posti on saanut tiedon hyväksynnännästä tullilta ja se käsittelymaksu on maksettu?
 
Jahas, nyt kun Ebaysta tilatut mutta verot maksettu tilausvaiheessa olevat lähetykset joille Posti vinkuu että tullaus pitää tehdä on tullattu niin eipä menekään suoraan läpi vaan Tullin sivuilla tulee tämmöinen:

"Tullaustasi käsitellään.
Tulli lähettää sinulle sähköpostia heti, kun tullauksesi on käsitelty. Pyrimme vastaamaan sinulle yhden päivän kuluessa. Odota vastausta ja toimi saamiesi ohjeiden mukaan."

Muilla kokemuksia kauanko tuo yleensä kestää? Olen tullannut kymmeniä kertoja mutta tämä on ensimmäinen kerta kun ei mene ns "laakista läpi" vaan menee johonkin käsittelyyn. Onko tuo nyt jäänyt johonkin seulaan missä ne kyselee tavaran arvon osoittavaa dokumenttia vai mikä homma?
 
Itse olin perjantaina yhteydessä postin asiakaspalveluun kun tuli pyyntö maksaa toiseen kertaan vaaditut maksut.
Asia korjaantui ja tänään paketti lähtenyt yllättäen kuljetukseen.
ALV-neuvonta EU:n ulkopuolisista lähetyksistä
puh 0100 2215
 
Jahas, nyt kun Ebaysta tilatut mutta verot maksettu tilausvaiheessa olevat lähetykset joille Posti vinkuu että tullaus pitää tehdä on tullattu niin eipä menekään suoraan läpi vaan Tullin sivuilla tulee tämmöinen:

"Tullaustasi käsitellään.
Tulli lähettää sinulle sähköpostia heti, kun tullauksesi on käsitelty. Pyrimme vastaamaan sinulle yhden päivän kuluessa. Odota vastausta ja toimi saamiesi ohjeiden mukaan."

Muilla kokemuksia kauanko tuo yleensä kestää? Olen tullannut kymmeniä kertoja mutta tämä on ensimmäinen kerta kun ei mene ns "laakista läpi" vaan menee johonkin käsittelyyn. Onko tuo nyt jäänyt johonkin seulaan missä ne kyselee tavaran arvon osoittavaa dokumenttia vai mikä homma?
Tuo ilmoituksessa mainittu yksi työpäivä on pitänyt itselläni aina paikkaansa, ja tosiaan dokumenttikysely aina tullut seuraavaksi. Kaikki caset ovat kuitenkin yli vuoden vanhoja, eli ei tietoa onko nyt ruuhkaisempi.
 
Joo-o. Edelleen odottelen pakettia joka saapunut postiin 20.8. Mitään ei tapahtunut tai kuulunut seurannan osalta, joten live chat uus yritys. Vihdoin saan vastauksen, että lähetyksen tiedot puutteelliset eikä posti voi tullata sitä puolestani(?). Tässä on siis verot maksettu jo tilausvaiheessa suoraan kauppaan. Ja tätä tietoa ei seurantaan voinut päivittää.. Miksi? Mitään kirjettä on myöskään ole saanut? Jos en itse kyselisi perään niin paketti lähtisi takaisin koska posti ei asiasta viitsi minulle ilmoittaa? Mitä vittua?

Nojoo, tein tullauksen sit itse viime viikolla. Myös lähetin postiin sen käsittelymaksun vapautuspyynnön. Ja nyt eilen seurantaan ilmestynyt "Declare the item and pay Posti's handling fee within 20 days of arrival." Ja tuota edeltävä tieto parin päivän takaa on "Item has been declared". Eli posti tietää että on tullattu mut silti pyytää tullaamaan???

Mitä? Mitä vittua nyt oikeasti? Se lähetys on jo tullattu ja en taatusti maksa sitä maksua. Tavaran saapumisesta maahan on kohta 20 päivää eli pahimmillaan paketti lähtee kohta takaisin postin takia? Mitä helvettiä nyt oikeasti.

Mitä varten verot pitää maksaa suoraan kauppaan jos sen helvetin paketin saaminen on Suomessa tällaista säätöä? Ennemmin olisin maksamatta ja maksan sit itse ja tullaan itse heti kun saapuu suomeen, kuten ennenkin. Mut ei. Kaupat vittu pakottaa maksamaan nuo verot nyt esim Amazonissa.
 
Millähän logiikalla postipaketti on 10km päässä postissa, vaikka oma posti on paljon lähempänä? Ei tuota taida saada siirrettyä mitenkään?
 
Millähän logiikalla postipaketti on 10km päässä postissa, vaikka oma posti on paljon lähempänä? Ei tuota taida saada siirrettyä mitenkään?

Kysy OmaPostin chatissä. Tuo on jo sen verran kaukana, että siirtävät kyllä lähemmäs ihan pyytämällä.
 
Tällä hetkellä minulla näkyy OmaPostissa kaksi tullausta vaatinutta pakettia.

Paketti 1: tein OmaPostin digitaalisen tullauksen ja maksoin maksut 3.9.
Seuranta näyttää, että "Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille" ja "Lähetys on tullattu", myös tullauspäätös on omana kirjeenään. Ja lähetyksen tiedoissakin näkyy "Tullaus on valmis".
Nyt kuitenkin 5.9. tuli uusi tekstiviestimuistutus, että tullata pitäisi, ja seurantakin vahvistaa "Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu uudelleen tekstiviestitse".
Eikä paketti näytä liikkuneen. Odottaakohan tuo systeemi nyt oikeasti vielä tullausta vai mitä ihmettä?

Paketti 2: tein tullauksen tullin palvelussa ja maksoin Postille "käsittelymaksun". Tämä tapahtui vasta eilen, joten en vielä ole huolissani vaikka paketti ei ole liikkunut toistaiseksi, mutta huomasin että OmaPosti tarjoaa digitaalista tullausta. Eli mahdollisesti tullauksen voisi epähuomiossa tehdä molemmissa paikoissa? En lähde kokeilemaan onko siellä mitään tarkistuksia....

Ajattelin nyt vielä jonkun päivän odotella ja katsoa, mutta jos ei auta, niin jonnekin pitäisi kai koittaa olla yhteydessä.

Löytyy minulta kyllä ymmärrystä sovelluskehityksen ongelmille, mutta näin laajasti käytetyltä ja oikeastaan yhteiskunnan perusinfraan kuuluvalta softalta edellyttäisin kyllä vähän parempaa. Vaikuttaa perinteiseltä "testaus ulkoistettu loppukäyttäjille" -ratkaisulta.
 
Eka "OmaPostissa tullattu" paketti parin viikon takaa tuli kyllä perille normaalisti, mutta tullaus näyttää edelleen olevan käynnissä. :lol:

1631018757730.png


Hieno softa! :thumbsup:
 
Eikös noi pakettiautomaatit kuitenkin päivittäin tyhjennetä? Täältä ostettu tuote kiikutettu automaattiin sunnuntaina, mutta ei ole vielä liikahtanut.
 
Tyhjätään mut se voi olla iltaki pitkällä enneku tyhjennetty

Maanantai-ilta alkaa olla jo aika pitkällä tässä vaiheessa. :think:

Vakavasti puhuen kyllä noissa toisinaan tuntuu menevän ylimääräinen päivä. Ehkä ko. paikan tyhjennys skipattiin syystä tai toisesta eilen.
 
Tässä jo alkaa skenaariot pyöriä mielessä. Olisko lähettänyt mielikuvituspaketin..

Postin kanssa chattailin äsken. Selvityspyyntöä käskivät lähettäjän tekemään..
 
Tässä jo alkaa skenaariot pyöriä mielessä. Olisko lähettänyt mielikuvituspaketin..

Postin kanssa chattailin äsken. Selvityspyyntöä käskivät lähettäjän tekemään..
Eli ostanut postituksen ja käynyt aukaisemassa lokeron luukun jättämättä sinne mitään…
 
Eli ostanut postituksen ja käynyt aukaisemassa lokeron luukun jättämättä sinne mitään…
Juuri tollanen tuli mieleen. Helppo sysätä syyt postin niskoille. Toivottavasti en vahingossa keksinyt uutta huijauskikkaa :btooth:

Tosin tässä tapauksessa en millään jaksa uskoa moiseen.

EDIT: :swhew: Paketti liikahti eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun käsittäisi, että miten tuo postin tullaus toimii. Digitaalisen tullauksen voi tehdä postin kautta vaikka paketti olisi jo saapunut maahan? Ainakin sain tehtyä sen. Tullin sivuilla en jostain syystä saanut tullausta tehtyä kun tulli valitti virhettä. Ja jos teen digitaalisen tullauksen, niin minun ei tarvitse maksaa 2,9€:n postin käsittelymaksua? Maksoin nyt sitten senkin...

Eli maksoin 0,9€ digitaalisesta tullauksesta ja sitten vielä päälle tuon 2,9€:n postin käsittelymaksun. Pieleen meni?
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kellään tietoa kuka toimittaa HJYT-alkuiset seurantakoodit Suomessa?

HJYT:n oman seurannan mukaan:

2021-09-04 17:31:51 Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code

Mutta eipä ole kukaan paikallinen toimija lähestynyt minkäänlaisella saapumisilmoituksella, eikä löydy ainakaan Postin tai Matkahuollon seurannasta.
 
Onkos kellään tietoa kuka toimittaa HJYT-alkuiset seurantakoodit Suomessa?

HJYT:n oman seurannan mukaan:

2021-09-04 17:31:51 Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code

Mutta eipä ole kukaan paikallinen toimija lähestynyt minkäänlaisella saapumisilmoituksella, eikä löydy ainakaan Postin tai Matkahuollon seurannasta.
Kuten täällä on useamminkin mainittu, kannattaa kokeilla muutamaa yleispaketinseurantaa kuten ParcelsApp, 17track tai Postal Ninja, ne yleensä kertovat huomattavasti enemmän paketin liikkeistä. Tuo ilmoitus saattaa tarkoittaa noissa paketeissa oikeastaan mitä tahansa, kuten että paketti on siirtymässä toiselle pakettioperaattorille tai että se on oikeasti saapunut noudettavaksi.
 
Kuten täällä on useamminkin mainittu, kannattaa kokeilla muutamaa yleispaketinseurantaa kuten ParcelsApp, 17track tai Postal Ninja, ne yleensä kertovat huomattavasti enemmän paketin liikkeistä. Tuo ilmoitus saattaa tarkoittaa noissa paketeissa oikeastaan mitä tahansa, kuten että paketti on siirtymässä toiselle pakettioperaattorille tai että se on oikeasti saapunut noudettavaksi.

Ihan täsmälleen sama seuranta noissa kaikissa mainitsemissasi..
 
Onkos kellään tietoa kuka toimittaa HJYT-alkuiset seurantakoodit Suomessa?

HJYT:n oman seurannan mukaan:

2021-09-04 17:31:51 Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code

Mutta eipä ole kukaan paikallinen toimija lähestynyt minkäänlaisella saapumisilmoituksella, eikä löydy ainakaan Postin tai Matkahuollon seurannasta.
Tuo teksti on selvästi Postin englanninkielisestä seurannasta. Seurantanumero on kuitenkin vaihtunut jos sieltä ei kerran samalla numerolla löydy.

Joko paperinen saapumisilmoitus viipyy matkalla tai on kadonnut, tai paketissa oli puhelinnumero/sähköposti (eikä paperi-ilmoitusta) mutta se oli väärä eikä ilmoitus siten tullut perille.
 
Onkos kellään tietoa kuka toimittaa HJYT-alkuiset seurantakoodit Suomessa?

HJYT:n oman seurannan mukaan:

2021-09-04 17:31:51 Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code

Mutta eipä ole kukaan paikallinen toimija lähestynyt minkäänlaisella saapumisilmoituksella, eikä löydy ainakaan Postin tai Matkahuollon seurannasta.

Olethan tarkistanut OmaPostista kirjautuneena?
 
Olethan tarkistanut OmaPostista kirjautuneena?

Juu, ei näy sielläkään.

Tuo teksti on selvästi Postin englanninkielisestä seurannasta. Seurantanumero on kuitenkin vaihtunut jos sieltä ei kerran samalla numerolla löydy.

Joko paperinen saapumisilmoitus viipyy matkalla tai on kadonnut, tai paketissa oli puhelinnumero/sähköposti (eikä paperi-ilmoitusta) mutta se oli väärä eikä ilmoitus siten tullut perille.

Joo minustakin olen täsmälleen samaa sanamuotoa nähnyt Postin omassa seurannassa. Uskoisin että olet oikeassa tuon saapumisilmoituksen suhteen. 4.9 oli viime lauantai, eihän sitä nyt voida olettaa että paperinen ilmoitus olisi vielä torstaihin mennessä ehtinyt.. :)
 
Nyt kun käsittäisi, että miten tuo postin tullaus toimii. Digitaalisen tullauksen voi tehdä postin kautta vaikka paketti olisi jo saapunut maahan? Ainakin sain tehtyä sen. Tullin sivuilla en jostain syystä saanut tullausta tehtyä kun tulli valitti virhettä. Ja jos teen digitaalisen tullauksen, niin minun ei tarvitse maksaa 2,9€:n postin käsittelymaksua? Maksoin nyt sitten senkin...

Eli maksoin 0,9€ digitaalisesta tullauksesta ja sitten vielä päälle tuon 2,9€:n postin käsittelymaksun. Pieleen meni?

Eihän tuosta tosiaan ota mitään selvää, Postin oma "digitaalinen tullaus" näyttää heittäneen koko tullauskuvion lopullisesti kaaokseen.

Minun kaksi pakettiani, joista kirjoittelin tuossa muuta viesti sitten, ovat edelleen samassa tilassa parin päivän odottelun jälkeen. En kyllä edes yritä tullata samaa pakettia eri paikoissa, vaikka OmaPosti tyrkyttääkin edelleen mahdollisuutta tullata tullattu paketti. o_O

Kai tästä täytyy pian lähteä jonottelemaan chattiin tai jonnekin, kun tullauspäätökset on saatu mutta mitään ei tapahdu. :mad:
 
Nyt kun käsittäisi, että miten tuo postin tullaus toimii. Digitaalisen tullauksen voi tehdä postin kautta vaikka paketti olisi jo saapunut maahan? Ainakin sain tehtyä sen. Tullin sivuilla en jostain syystä saanut tullausta tehtyä kun tulli valitti virhettä. Ja jos teen digitaalisen tullauksen, niin minun ei tarvitse maksaa 2,9€:n postin käsittelymaksua? Maksoin nyt sitten senkin...

Eli maksoin 0,9€ digitaalisesta tullauksesta ja sitten vielä päälle tuon 2,9€:n postin käsittelymaksun. Pieleen meni?
Juu, 2,90€ ei tarvitse maksaa jos on Postin digitaalinen tullaus.

Tuolla voi tehdä palautuspyynnön: Käsittelymaksun vapautuspyyntö - Asiakastuki - Posti

Mutta ehkä kannattaa ensin katsoa että saat sen paketin ja sitten jälkikäteen setviä palautukset ylimääräisistä maksuista (jos vaikka digitaalinen tullaus ei onnistukaan ja saat siitä palautuksen, jolloin käsittelymaksu pitääkin maksaa).
 
Juu, 2,90€ ei tarvitse maksaa jos on Postin digitaalinen tullaus.

Tuolla voi tehdä palautuspyynnön: Käsittelymaksun vapautuspyyntö - Asiakastuki - Posti

Mutta ehkä kannattaa ensin katsoa että saat sen paketin ja sitten jälkikäteen setviä palautukset ylimääräisistä maksuista (jos vaikka digitaalinen tullaus ei onnistukaan ja saat siitä palautuksen, jolloin käsittelymaksu pitääkin maksaa).
Ei kannata pidätellä hengitystä rahojen takaisin saamiseksi. Oma paketti lähti tullauksen jälkeen Postin virheen seurauksesta takaisin lähettäjälle ja nyt on mennyt kuukausi rahojen takaisinpyytämisestä. Tilinumerokin on toimitettu jo kahteen kertaan.
 
Ei kannata pidätellä hengitystä rahojen takaisin saamiseksi. Oma paketti lähti tullauksen jälkeen Postin virheen seurauksesta takaisin lähettäjälle ja nyt on mennyt kuukausi rahojen takaisinpyytämisestä. Tilinumerokin on toimitettu jo kahteen kertaan.
Juu, noissa rahojen saamisessa Postilta kestää. Kaveri kanssa odotteli vissiin liki 3kk rahoja jostakin Postin virheestä, olikohan joku posti- tai palvelumaksu kahteen kertaan tms. Tuo tapahtui jo ennen tuota tullausmuutosta ja nyt varmaan on vielä enemmän ruuhkaa tuolla palautuspuolella.
 
Sinne se kiinan härpäke jumittui postin lajitteluun kaikkien postin muiden sekoilujen jälkeen.

Näyttökuva (10).png
 
Sama täällä ja ei edes ollut tietoa mikä hiton lähetys on kyseessä.

Ilmeisesti joku eBaysta tehty tilaus, josta jo rahat maksettu takaisin.

tulli.PNG
 
Onkos kellään tietoa kuka toimittaa HJYT-alkuiset seurantakoodit Suomessa?

HJYT:n oman seurannan mukaan:

2021-09-04 17:31:51 Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code

Mutta eipä ole kukaan paikallinen toimija lähestynyt minkäänlaisella saapumisilmoituksella, eikä löydy ainakaan Postin tai Matkahuollon seurannasta.
Itellä sama tilanne EQTWL alkuisen koodin kanssa ollu jo 29.8 asti.
 
Huomasin että osoitteella tilatut aiemmin postiin noudettaviksi kulkeneet lähetykset alkoivat ohjautua pakettiautomaatteihin. Kysäsin postin aspasta niin sanoivat että nykyään on defaulttina että paketit menee automaatteihin. Onneksi omapostista sai ohjattua paketit postiin, kun alueella on 3 automaattia joihin lähetykset ohjautuvat.
 
Ite kun tota postin rahtia on ajanut aikoinaan päivätyökseen, niin välillä tosiaan on törmännyt tähän että tonnin painoinen tiililava on kadoksissa. Mukavinta vielä se jos se edellisenä päivänä on ollut terminaalilla ja jako sovittu seuraavalle päivälle. Ala siin nyt asiakkaalle selittämään että sun lava on hävinnyt. No yleensä tavarat sitten löytyy jostain toiselta puolelta suomea kun on illalla lastattu jostain kumman syystä runkokuljetukseen. Ja sitten kun noi lavat joskus seilaa päivätolkulla autosta ja terminaalista toiseen niin kunto tosiaan on kysymysmerkki.
 
Ei näyttänyt digitaalinen tullaus etenevän tuolle jo maassa olevalle paketille, joten tullasin paketin uudestaan tullin sivujen kautta ja se onnistui normaalisti. Postin katevaraus digitaalisesti tullauksesta näkyy vielä kortilla, mutta eiköhän se sieltä ajan kanssa poistu. Kokeilin myös pystyykö käsittelymaksun maksamaan kaksi kertaa, ei pystynyt, mikä on hyvä asia. Paketti vapautettiin tänä aamuna, joten operaatio etenee. Se on outoa, että jonkun lapun mukaan paketti saapui maahan 2.9, mutta tieto asiasta tuli minulle omapostiin vasta 8.9. Onneksi paketilla ei ollut kiire.

1631509723976.png
 
Huomasin että osoitteella tilatut aiemmin postiin noudettaviksi kulkeneet lähetykset alkoivat ohjautua pakettiautomaatteihin. Kysäsin postin aspasta niin sanoivat että nykyään on defaulttina että paketit menee automaatteihin. Onneksi omapostista sai ohjattua paketit postiin, kun alueella on 3 automaattia joihin lähetykset ohjautuvat.
Hyvä idea joltakin. Vaimo tilasi jotain sälää kotiinkuljetuksella. Olivat sitten soittaneet ja kysyneet että mitäs tehdään kun ei mahdu automaattiin. Muija oli tokaissut että tuokaa sitte saatana ovelle kun siitä on maksettukin :D
 
Ei näyttänyt digitaalinen tullaus etenevän tuolle jo maassa olevalle paketille, joten tullasin paketin uudestaan tullin sivujen kautta ja se onnistui normaalisti. Postin katevaraus digitaalisesti tullauksesta näkyy vielä kortilla, mutta eiköhän se sieltä ajan kanssa poistu. Kokeilin myös pystyykö käsittelymaksun maksamaan kaksi kertaa, ei pystynyt, mikä on hyvä asia. Paketti vapautettiin tänä aamuna, joten operaatio etenee. Se on outoa, että jonkun lapun mukaan paketti saapui maahan 2.9, mutta tieto asiasta tuli minulle omapostiin vasta 8.9. Onneksi paketilla ei ollut kiire.

1631509723976.png
Noh, itselläni paketti ollut huomenna vasta viikon lajittelussa. Siellä se varmasti jossain lattialla pyörii.
 
Ei näyttänyt digitaalinen tullaus etenevän tuolle jo maassa olevalle paketille, joten tullasin paketin uudestaan tullin sivujen kautta ja se onnistui normaalisti. Postin katevaraus digitaalisesti tullauksesta näkyy vielä kortilla, mutta eiköhän se sieltä ajan kanssa poistu. Kokeilin myös pystyykö käsittelymaksun maksamaan kaksi kertaa, ei pystynyt, mikä on hyvä asia. Paketti vapautettiin tänä aamuna, joten operaatio etenee. Se on outoa, että jonkun lapun mukaan paketti saapui maahan 2.9, mutta tieto asiasta tuli minulle omapostiin vasta 8.9. Onneksi paketilla ei ollut kiire.

Näemmä saman lähetyksen voi tullata kaksi kertaa. Posti veloitti myös tuon digitaalisen tullauksen. Sinänsä aivan sama kun summa oli vain 7€, mutta ei postin järjestelmä toimi niin kuin sen pitäisi toimia.
 
Yrittäjille käytännön vinkki, yrittäjähän ei maksa alvia tulliin joten tullin lasku on usein 0 euroa. Tuo kelpaa Postille että vapautuu 2.90eur käsittelymaksusta.

Kaikki kotiinpäin! :D
 
Yrittäjille käytännön vinkki, yrittäjähän ei maksa alvia tulliin joten tullin lasku on usein 0 euroa. Tuo kelpaa Postille että vapautuu 2.90eur käsittelymaksusta.

Kaikki kotiinpäin! :D

Ei kai tällä nyt mitään ylimääräistä saa säästettyä?

Jos kyse on elinkeinotoimintaan liittyvästä tavarasta, niin silloin tilataan firmalle ja homma menee suoraan noin. Jos taas ei ole elinkeinotoimintaan liittyvää tai tavara katsotaan muuten normaaliksi elantomenoksi (esim. kotitoimistoon hankittavia kodinkoneita, mistä saisi erilliselle toimistolle hankittuna vähentää ALV:t), niin ei niitä firman piikkiin saa laittaa, vaan menee veropetoksen puolelle.

Vai onko tässä nyt vielä joku puljaus mitä ei vaan mainittu?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 819
Viestejä
4 570 848
Jäsenet
75 282
Uusin jäsen
Tero T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom