Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ahaa, siis meinaat, että Suomen Posti yrittää tässä huijata?Jotain joka luulee lähetyksen olevan jokin jota odotta. Tämä valtuuttaa postin tullaamaan lähetyksen halpaan 0,90€ hintaan. Tullauksen jälkeen posti veloittaa ALV:t ja tullit 1000€ arvoksi lähettäjän ilmoittamasta kerran käytetystä paskapaperista joka lopulta lähetyksestä sen saavuttuaan paljastuu.
On noita null ollut ennnenkin. Mitään ihmeellistä niissä ole.Jospa nuo "null" lähetykset ovat taas joku softabugi, eikös Posti juuri vapauttanut paketteja jotka pyöri viikkoja lajittelussa? Oliko "null" paketitkin joskus siellä ja nyt sitten tulee turhia ilmoituksia.
Sitä ihmeellistä niissä kuitenkin on, että lähetystunnus ei täsmää mihinkään jo saapuneeseen lähetykseen eikä lähettäessä ilmoitettuun lähetystunnukseen, ainakaan omassa tapauksessani.On noita null ollut ennnenkin. Mitään ihmeellistä niissä ole.
Ei varmaan ole uutta, että ne tunnukset voi matkalla vaihtua ja sitä ei välttämättä mistään saa tietoonsa, että muutos on tapahtunut ja onko jotain lähetyksiä mitkä eivät ole tulleet perille ja rahat saatu takaisin? Tänne on tullut lähetyksiä jopa vuoden takaa mistä rahat saatu takaisin.Sitä ihmeellistä niissä kuitenkin on, että lähetystunnus ei täsmää mihinkään jo saapuneeseen lähetykseen eikä lähettäessä ilmoitettuun lähetystunnukseen, ainakaan omassa tapauksessani.
Ei ole uutta, mutta miksi tunnus vaihtuisi siinä vaiheessa kun lähetys on jo tullut perille ja pitäisihän siinä paketin kyljessäkin olla se muuttunut lähetystunnus, mikäli tuo "null"-lähetys nyt on oikeasti jo saapunut ja luovutettu lähetys.Ei varmaan ole uutta, että ne tunnukset voi matkalla vaihtua ja sitä ei välttämättä mistään saa tietoonsa, että muutos on tapahtunut ja onko jotain lähetyksiä mitkä eivät ole tulleet perille ja rahat saatu takaisin? Tänne on tullut lähetyksiä jopa vuoden takaa mistä rahat saatu takaisin.
Niin? Sisäänkanto pitää yleensä erikseen tilata. En tiedä saako ko. Palvelua edes Postilta?Ikeasta 79€ postin kotiinkuljetus, tuovat vain pihaan eivätkä kanna sisällä?! Huomiselle otin kuljetuksen ja emäntä itekseen vastassa. Yli tonnilla kaappeja ja lipastoja
Ikeasta 79€ postin kotiinkuljetus, tuovat vain pihaan eivätkä kanna sisällä?! Huomiselle otin kuljetuksen ja emäntä itekseen vastassa. Yli tonnilla kaappeja ja lipastoja
Ikeasta 79€ postin kotiinkuljetus, tuovat vain pihaan eivätkä kanna sisällä?! Huomiselle otin kuljetuksen ja emäntä itekseen vastassa. Yli tonnilla kaappeja ja lipastoja
Varmaan tulevat kuormalavalla pakattuna, tänne sai peruutettua rekalla pihaan ja pumppukärryllä veti siihen asti mihin sai.
Ikeasta 79€ postin kotiinkuljetus, tuovat vain pihaan eivätkä kanna sisällä?! Huomiselle otin kuljetuksen ja emäntä itekseen vastassa. Yli tonnilla kaappeja ja lipastoja
Tuon pitäisi olla pihaankuljetus ennemmin, liekö näin ennen koronaa kantaneet sisälle? Pitää sanoo emännälle, että laittaa jonkun tissitopin päälle niin tarjoavat apua herkemminTämä nyt ei varmaan pitäisi tulla yllätyksenä kun tilausvaiheessa asia ilmaistaan kuten alla?
![]()
IKEA:n kotiintoimitukset on kyllä noin muutoin ihan silkkaa syöpää, oli sisäänkantoa tai ei. Uuteen kämppään muutaman tilauksen tehnyt, yksikään ei ole tullut valitussa aikaikkunassa, eikä Ikeaa kiinnosta ilmoitella asiasta etukäteen vaikka lupaavatkin niin tehdä mikäli arvioitu aika ei pidäkään paikkaansa. Siinähän sitten päivystät toimitusta mitä ei ole tulossakaan ko. päivänä.
Tuon pitäisi olla pihaankuljetus ennemmin, liekö näin ennen koronaa kantaneet sisälle? Pitää sanoo emännälle, että laittaa jonkun tissitopin päälle niin tarjoavat apua herkemmin![]()
Tämä lienee varmaan sitten myös paikallista? Olen kaksi kertaa tilannut sisäänkannolla Ikeasta ja molemmat tulivat etukäteen ilmoitettuna päivänä sopivaan aikaan jonkun paikallisen firman kuskaamina. Kantoivat sievästi juuri mihin käskin kaikki paketit.IKEA:n kotiintoimitukset on kyllä noin muutoin ihan silkkaa syöpää, oli sisäänkantoa tai ei. Uuteen kämppään muutaman tilauksen tehnyt, yksikään ei ole tullut valitussa aikaikkunassa, eikä Ikeaa kiinnosta ilmoitella asiasta etukäteen vaikka lupaavatkin niin tehdä mikäli arvioitu aika ei pidäkään paikkaansa. Siinähän sitten päivystät toimitusta mitä ei ole tulossakaan ko. päivänä.
Ei ollut jyväskylässä moista palvelua, nouto olisi ollu jostain teollisuusalueen periltä. Omakotitalo hiekkapihalla niin ei paljoo hulilla tuota kuljeteta. Saakohan sen kuormalavan kaupanpäälle, saa emäntä peitellä pressulla sitten niin kannan sisää. Ulkolaiset kuljetusfirmat tuonu aina tuohon kylmäeteiseen tavarat kun en ole kotona.Tämä lienee varmaan sitten myös paikallista? Olen kaksi kertaa tilannut sisäänkannolla Ikeasta ja molemmat tulivat etukäteen ilmoitettuna päivänä sopivaan aikaan jonkun paikallisen firman kuskaamina. Kantoivat sievästi juuri mihin käskin kaikki paketit.
Tämä lienee varmaan sitten myös paikallista? Olen kaksi kertaa tilannut sisäänkannolla Ikeasta ja molemmat tulivat etukäteen ilmoitettuna päivänä sopivaan aikaan jonkun paikallisen firman kuskaamina. Kantoivat sievästi juuri mihin käskin kaikki paketit.
Ei ollut jyväskylässä moista palvelua, nouto olisi ollu jostain teollisuusalueen periltä. Omakotitalo hiekkapihalla niin ei paljoo hulilla tuota kuljeteta. Saakohan sen kuormalavan kaupanpäälle, saa emäntä peitellä pressulla sitten niin kannan sisää.
Se on kertalava, ei pantillinen euro- tai fin-lava, joten saat ja jopa joudut hävittämään sen itse.Ei ollut jyväskylässä moista palvelua, nouto olisi ollu jostain teollisuusalueen periltä. Omakotitalo hiekkapihalla niin ei paljoo hulilla tuota kuljeteta. Saakohan sen kuormalavan kaupanpäälle, saa emäntä peitellä pressulla sitten niin kannan sisää. Ulkolaiset kuljetusfirmat tuonu aina tuohon kylmäeteiseen tavarat kun en ole kotona.
Tuotantomme on tilapäisesti ruuhkaantunut. Lähetys voi viivästyä työpäivällä.
Hyvin ainakin AliExpressin lähetystunnukset toimivat. Ei toki välttämättä Postin tai Matkahuollon sivuilla, ainakaan aluksi mutta voi noita paketteja seurata muillakin sivuilla.Kellään muulla Posti asiasta mitään ilmoittamatta yksoikoisesti lakannut jakamasta "sinulle on paketti tai ylikokoinen kirje" -lappusia kotiin?
Allekirjoittanut alkoi ihmettelemään kun kesäkuun jälkeen ensimmäinenkään lähetys ei ole tullut perille, ja nyt lähettäjiltä on alkanut tulla viestejä noutamattomana palautuneista paketeista. Noh, yhteydenotto postiin ja vastauksena "ilman lähetystunnuksia emme valitettavasti pysty selvittämään asiaa".
Niin kai minä niillä lähetystynnuksilla olisin itsekkin voinut ne paketit seurata ja noutaa, mutta eihän kiinasta/japanista/mistäikinä tulevissa sellaisia koskaan kerrota, tai jos kerrotaan niin eivät kuitenkaan toimi euroopassa.
Enemmän itse tullut esim. ebayn kautta tilattua, ja kyllä ne järjestäen tuntuivat toimivan ainoastaan kiinan sisällä tai puoliväliin matkaa, ja sitten europassa viimeistään lakkasivat päivittymästä.Hyvin ainakin AliExpressin lähetystunnukset toimivat. Ei toki välttämättä Postin tai Matkahuollon sivuilla, ainakaan aluksi mutta voi noita paketteja seurata muillakin sivuilla.
OmaPostia en käytä, ja tähän saakka ovat osanneet laittaa paperilapun postiluukusta...? Palvelumuutokset eivät sinänsä niin pahasti nakerra, mutta jos tuollaisia muutoksia tehdään mitenkään asiasta kertomatta niin paljon helpommin kyllä alkaa otsasuoni pullistumaan.Ja kannattaa varmistaa että lähettäjällä on sinun puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi, niiden perusteella esimerkiksi Posti lähettää saapumisilmoituksen ja paketti tulee OmaPostiin.
Eikös tuon hoitaminen onnistu ihan vaan sen IOSS-numeron ilmoittamisella tullille ja sitten postille vapautuspyyntö?Mjahash. Nyt sitten jäi ensimmäistä kertaa alta kympin amazon.de tilaus joka tuli amazonin kauppapaikalta. Tuote lähetettiin briteistä ja pyydellään minulta jostain syystä tuota 2.9e "käsittelymaksua" ja alveetäkin päälle.
Invoicesta kuitenkin näkyy että amazon perinyt täysin normaalit 24% ja myyjältä asiaa tiedusteltaessa kaikki pitäis olla IOSS:n mukaan hoidettu. Lähestytty tullia "vanhalla" lentoposti at tulli josta vastauksena vaan rebouncena että me ei enää vastailla sähköpostiin vaan ne maksut tuplana.
No laitellut sitten "uuteen" huolinta at posti fi osoitteeseen samat tarinat ja invoice + myyjän sähköpostivastaus liiteenä. Jos näillä ei aukea niin lähtee jonnekin asianosaiseen valtion virastoon valitus sen sijaan että postin "tulosta" avittaisin millään tapaa sillä tähän ei edelleenkään ole mitään perusteita.
Kysymys kuuluukin että vastaako posti ylipäänsä noihin huolinnan viesteihin missä ajassa ja tai onko kukaan kokenut saavansa asiakaspalvelua muulla tavoin kun maksamalla heille siitä että eivät saa järjestelmiään toimimaan?
Sinällään itselle ei ole merkitystä mitä paketille lähteköön vaikka takaisin. Kyseessä niinkin mielenkiintoinen partikkeli kuin 1U-räkkinaamalevy 8:lle xlr liitimelle. Taidan tehdä saman tilauksen kiinasta ihan vittuillesani jos palautuu takaisin britteihin. Todennäköisesti tulee ilman ongelmia läpi vaikka vähän enemmän saattaa maksaakin.
Mitä tästä tulemme todennäköisesti oppimaan 1) tullia ei kiinnosta paskanvertaa asiakaspalvelu koska lentoposti osoite on suljettu 2) posti tuskin kykekee mitään asiakaspalvelua tarjoamaan vaan kaikki on riippuvainen siitä maksatko heille rahaa. Aikamoista kiristystä sanoisinko. Toivottavasti tämä postin kädettömyys ampuu jossain vaiheessa heitä jalkaan.
Joo lähetin just tuolle myyjälle viestin amazonissa että tarvii tuon IOSS numeron. Amazonin invoice kaavake ei suoraan sisällä tuota IOSS numeroa vaan kys lapukkeessa on eritelty vaan seuraavasti:Eikös tuon hoitaminen onnistu ihan vaan sen IOSS-numeron ilmoittamisella tullille ja sitten postille vapautuspyyntö?
Itse kanssa tilasin alkukesästä Amazon.de:stä muksulle jotain leluja. Postilta tuli ilmoitus että pitää tehdä tulli-ilmoitus EU:n ulkopuolelta tulleesta paketista. No eipä se auttanut kuin mennä tullin sivuille tekemään ilmoitus. Ensimmäinen ongelma oli, että ei ollut hajuakaan mistä tuo on lähetetty ja tulli kyselee lähetysmaata. Soitin tulliin että mistäs tuon lähetysmaan tietää, kun mielestäni en sitä EU:n ulkopuolelta tilannut ja lähetystunnusksessa komeilee NL. Tulli oli sitä mieltä että Hollannista on tullut ja pitää olla Postiin yhteydessä, että saa vapautettua. Posti kertoi että oikeasti on tullut Kiinasta vaikka onkin Hollannin tunnus. Seuraavaksi piti sitten kysyä myyjältä IOSS-numero, joka tulikin helposti. Tullauskustannukset oli 0€, joka hieman ihmetytti. No tuli kuitenkin viesti, että tulli-ilmoitus hyväksytty maksa 2,9€ käsittelymaksu. Parisen viikkoa sen on ollut nyt kuljetuksessa ja eilen status muuttui "Matkalla kohdemaahan". Soitto Postille ja epäili virhettä, että pitäisi olla saman päivän aikana noudettavissa ja lupasi soitella takaisin. Ei ollu noudettavissa, eikä ole soiteltu.Mjahash. Nyt sitten jäi ensimmäistä kertaa alta kympin amazon.de tilaus joka tuli amazonin kauppapaikalta. Tuote lähetettiin briteistä ja pyydellään minulta jostain syystä tuota 2.9e "käsittelymaksua" ja alveetäkin päälle.
Invoicesta kuitenkin näkyy että amazon perinyt täysin normaalit 24% ja myyjältä asiaa tiedusteltaessa kaikki pitäis olla IOSS:n mukaan hoidettu. Lähestytty tullia "vanhalla" lentoposti at tulli josta vastauksena vaan rebouncena että me ei enää vastailla sähköpostiin vaan ne maksut tuplana.
...
Teitkö vapautuspyynnön Postille?Itse kanssa tilasin alkukesästä Amazon.de:stä muksulle jotain leluja. Postilta tuli ilmoitus että pitää tehdä tulli-ilmoitus EU:n ulkopuolelta tulleesta paketista. No eipä se auttanut kuin mennä tullin sivuille tekemään ilmoitus. Ensimmäinen ongelma oli, että ei ollut hajuakaan mistä tuo on lähetetty ja tulli kyselee lähetysmaata. Soitin tulliin että mistäs tuon lähetysmaan tietää, kun mielestäni en sitä EU:n ulkopuolelta tilannut ja lähetystunnusksessa komeilee NL. Tulli oli sitä mieltä että Hollannista on tullut ja pitää olla Postiin yhteydessä, että saa vapautettua. Posti kertoi että oikeasti on tullut Kiinasta vaikka onkin Hollannin tunnus. Seuraavaksi piti sitten kysyä myyjältä IOSS-numero, joka tulikin helposti. Tullauskustannukset oli 0€, joka hieman ihmetytti. No tuli kuitenkin viesti, että tulli-ilmoitus hyväksytty maksa 2,9€ käsittelymaksu. Parisen viikkoa sen on ollut nyt kuljetuksessa ja eilen status muuttui "Matkalla kohdemaahan". Soitto Postille ja epäili virhettä, että pitäisi olla saman päivän aikana noudettavissa ja lupasi soitella takaisin. Ei ollu noudettavissa, eikä ole soiteltu.
Jos saat Tullilta ilmoituksen, ettei lähetyksestä tarvitse maksaa veroja, siitä ei tarvitse maksaa Postin käsittelymaksua. Tee meille vapautuspyyntö käsittelymaksusta osoitteessa posti.fi/palaute. Kirjaa lomakkeelle lähetyksen lähetystunnus, kerro että pyydät vapautusta käsittelymaksusta ja lisää liitteeksi Tullilta saamasi tullauspäätös.
En tehnyt mitään erillistä vapautuspyyntöä, vaan maksoin sen 2.9€ jonka Posti halusi ja sen pitäisi olla sillä selvä.Teitkö vapautuspyynnön Postille?
![]()
Saapuvien lähetysten tuontitullaus - Asiakastuki - Posti
Kaikista EU:n ulkopuolelta tilatuista nettiostoksista ja lehdistä on maksettava arvonlisävero ja tehtävä tullaus. Lue lisää!www.posti.fi
Ehdottomasti reklamaatio. Maksettu palvelu ja kirjattu kirje lisäksi iso ongelma jos jaetaan ilman allekirjoitusta. Täysin sääntöjen vastaista toimintaa.Postin prosesseissa tuntuisi olevan parantamisen varaa. Kirjattu kirje x 2 jaettiin tavallisena postina postiluukkuun.
Postin prosesseissa tuntuisi olevan parantamisen varaa. Kirjattu kirje x 2 jaettiin tavallisena postina postiluukkuun.
Itsellä OmaPosti jäi tuohon "Tullaus on käynnissä" -tilaan vaikka tullaus hyväksyttiin, sain tullauspäätöksen OmaPosti-kirjeenä, ja paketti toimitettiin ihan normaalisti. Eli se ei välttämättä vaihdu vaikka kaikki muuten toimisikin.Tein 6.8. Oma Postissa sen uuden digitaalisen tullauksen ja ALVin yhteydessä maksoin sen 0,90e käsittelymaksun. Virhe.
8.8. päivittyi 2 kertaan tieto seurantaan tullauksen hyväksynnästä. Tullauspäätöstä ei ole tullut nähtäväksi. 13.8. paketti on edelleen jumissa ja Oma Postissa komeilee palkki "tullaus on käynnissä". Vastaanottajaakin on muka uudelleen tavoiteltu sähköpostitse (ei ole tullut yhtään uutta sähköpostia aiheeseen liittyen, ei myöskään roskaposteihin). Postiin on kokeiltu olla yhteydessä kaikilla mahdollisilla tavoilla mutta siellä keskitytään muniin puhalteluun.
Kävin myös katselemassa Tullista näkyisikö siellä tuota tullaustapahtumaa omissa tullauksissa mutta näemmä ne ei sinne listaudu, kun Posti on tehnyt tullauksen.
Nyt sitten kukaan ei tunnu tietävän miksi tullaus on hyväksytty ja samaan aikaan ei ole hyväksytty. VMP.
Kauanko sinulla meni saada tullauspäätös? Viikossa eivät sitä ole saaneet ilmestymään tuonne.Itsellä OmaPosti jäi tuohon "Tullaus on käynnissä" -tilaan vaikka tullaus hyväksyttiin, sain tullauspäätöksen OmaPosti-kirjeenä, ja paketti toimitettiin ihan normaalisti. Eli se ei välttämättä vaihdu vaikka kaikki muuten toimisikin.
Mikä siinä on, että 95% smartpostiin tialtuista lähetyksistä menee tiskille, kun lokeroissa ei ole tilaa...tämä ei ole mikään uusi juttu, joten pystyisikö tähän varautumaan? Luulisi olevan halvempaakin?
Tiskille kun menee, niin kestää n. päivän pitempään saapuminen ja joutuu toki jonottamaan välillä.
27.07.2021 08:02
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
27.07.2021 19:32
Lähetys on rekisteröity.
27.07.2021 19:49
Lähetys on rekisteröity.
04.08.2021 20:59
Lähetys on lajiteltu.
VANTAA
04.08.2021 21:07
Tulli-ilmoitus on hyväksytty
04.08.2021 21:18
Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille
11.08.2021 21:37
Lähetys on rekisteröity.
Tietojen tallennus
12.08.2021 07:22
Lähetys on rekisteröity.
Tietojen tallennus
Se tuli heti (tai ainakin samana päivänä) kun seurantaan tuli "Tulli-ilmoitus hyväksytty", joka tuli ilmeisesti aika pian sen jälkeen kun paketti saapui Suomeen, josta taas ei tällä kertaa tullut erillistä merkintää.Kauanko sinulla meni saada tullauspäätös? Viikossa eivät sitä ole saaneet ilmestymään tuonne.
- Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.
04.8.2021 klo 15:59- Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.
04.8.2021 klo 15:17
TAMPERE- Lähetys on rekisteröity.
03.8.2021 klo 01:01
TAMPERE- Lähetys on rekisteröity.
02.8.2021 klo 20:53
HELSINKI- Lähetys on rekisteröity.
02.8.2021 klo 10:35- Tulli-ilmoitus on hyväksytty
31.7.2021 klo 13:36- Tulli-ilmoitus on hyväksytty
31.7.2021 klo 10:42- Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille
31.7.2021 klo 10:42- Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
28.7.2021 klo 15:10
Skannaus ulkomailla IPS- Lähetys on otettu kuljetukseen lähtömaassa.
27.7.2021 klo 16:14
Skannaus ulkomailla IPS- Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu OmaPostissa
27.7.2021 klo 15:21
Se tuli heti (tai ainakin samana päivänä) kun seurantaan tuli "Tulli-ilmoitus hyväksytty", joka tuli ilmeisesti aika pian sen jälkeen kun paketti saapui Suomeen, josta taas ei tällä kertaa tullut erillistä merkintää.
Kannattaa ne postin sivut lukea ja täälläkin sama asia kerrottuUK tullut ebay paketti, alvit maksettu myyjän palvelussa ja IOSS koodi annettu tullille. Postille tehty vapautuspyyntö mutta silti kinuavat 2.9€ käsittelymaksua? Mitäs ihmettä.
Sama. En maksanut. Paketti tuli.UK tullut ebay paketti, alvit maksettu myyjän palvelussa ja IOSS koodi annettu tullille. Postille tehty vapautuspyyntö mutta silti kinuavat 2.9€ käsittelymaksua? Mitäs ihmettä.
Koska Postin digitullaus on halvempi (0,90€ vs 2,90€) ja minulla se on toiminut nopeammin kuin Tullin kautta tehty.Miksette tee tullausta itse Tullin sivuilla, vaan maksatte Postille, että joku siellä Postilla näpyttelee ne samat tiedot sinne? Tullin itsetullaus menee läpi samantien eikä se mene mihinkään käsittelyyn, kuin poikkeustapauksessa ja vapautuspyyntö lähtee Postille välittömästi.
Tämä. Mielummin maksan 90 senttiä paketin kadottamisesta, kuin 2,90e.Koska Postin digitullaus on halvempi (0,90€ vs 2,90€) ja minulla se on toiminut nopeammin kuin Tullin kautta tehty.