Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oisko hki-vantaa lentoaseman terminaali ja toi pelkkä helsinki sitten satama?!Tietääkö joku muuten mitä käytännön eroa on HELSINKI POK Ulkomaanterminaalilla, ja HKI Vantaa ulkomaanterminaalilla? EU:n sisäinen pikakirje jumittaa POK:issa, kun taas HKI-Vantaan läpi tulee kiinanpaskat suht nopeasti.
Asun paikkakunnassa A ja olen arkipäivät töissä pk B:ssä. Pyysin vaimoani lähettämään kirjeen maanantaina A:sta B:hen (unohdin ottaa yhden dokun mukaan). Laitoi tasan oikean osoitteen. Kirjettä ei kuulunut ja perjantaina palautui takaisin A:han. Kirjeessä luki, että "osoite tuntematon". Siis mitä helv...
Aiemminkin olen tilannut kamaa B osoitteeseen ilman ongelmia. Onneksi oli kirjeessä lähettäjätiedot.
Mulla on ainakin osa noista Post11-paketeista tullut Matkahuollon kautta. Tosin, se ei tunnu toimivan paljoakaan Postia paremmin kun päättävät ensin yrittää toimittaa lähimpään MH-pakettiautomaattiin ja sitten kun se on täynnä, "siirretän lähimpään noutopisteeseen" -vaihe jumittaa. Nytkin yksi paketti on jossain tuolla matkalla ollut jo yli viikon.Olen AliExpressiltä nyt tilannut pikkutavaroita ennen heinäkuun alun verokohtelun alkamista. Toimitustavoiksi olen valinnut AliExpress Standard Shippingin, jonka toimitukset ovat tulleet Postin kautta. Nyt kuitenkin kaikki lähetykset ovat tulossa Viron postin Omnivan Post11-palvelun kautta. Eli ilmeisesti AliExpresskin alkaa olla kyllästynyt Postin umpisurkeisiin EU-alueelle tulevien lähetysten käsittelyihin. Loppujakelun Posti ilmeisesti kuitenkin tekee.
Ilmotat Tullille että alvit on jo maksettu tilatessa ja laittavat paketin liikkeelle?!Onkohan kukaan törmännyt tälläiseen tapaukseen.
Ostin suomalaiselta firmalta kahvia, maksoin ihan normaalisti. Alvit ja kaikki. Paketti on kuitenkin lähetetty Japanista jossa kahvin tuottaja sijaitsee ja se istuu nyt tullissa ja tulli haluaa että tullaan tuon. Olen tuosta kuitenkin maksanut jo 14% ALV. Maksanko uudestaan alvit vai mitenhän tälläisessä kuviossa toimitaan?
Ilmotat Tullille että alvit on jo maksettu tilatessa ja laittavat paketin liikkeelle?!
Varmaan joudut toimittamaan kuitin Tullille, josta selviää että alv on jo maksettu.
Olen nyt kaksi kertaa tilannut tavaraa, joka tuli kotiintoimituksella postin kautta. Postilta tuli etukäteen viestiä, jolla pääsi valitsemaan kotiintoimitukselle vaihtoehtoisen tavan ellen ole kotona toimitushetkellä, vaihtoehtoina jättää paketti ovelle tai viedä se lähimpään postin toimipisteeseen. Valitsin postin toimipisteen, koska en halua että paketti makaa rappukäytävässä mahdollisesti tunteja. Molemmilla kerroilla satuin olemaan kotona, ovikello soi ja soitosta kesti enintään 20s, että ehdin avaamaan. Ja molemmilla kerroilla paketti oli jätetty lattialle, ensimmäisellä kerralla ehdin juuri näkemään kun postilaisen selkä katoaa rapun ovesta ulos, toisella kerralla en edes sitä. Onneksi näissä paketeissa ei ollut mitään kovin arvokasta, mutta paska tilanne olisi asiakkaalle joka tapauksessa, jos paketti katoaa jonkun muun matkaan tällaisen takia.
Tulee mieleen, että miksi asiakkaalle tarjotaan muka-vaihtoehtoja, jos postikuskit tekevät siitä huolimatta mitä huvittaa. En ole vielä valittanut tästä postille, mutta aion kyllä valittaa.
Tuliko mieleen että esimerkiksi se postilainen kuulee että olet tulossa avaamaan ovea, joten jättää paketin siihen ja lähtee pois kun ei halua koronaa. Toimituksien luovutukset hoituvat joka tapauksessa ilman kontaktia. Postilainen joka tässä noita jakelee, niin jättää paketin tuohon oven viereen ja jää vähän matkan päähän odottelemaan että avaan oven, vaihdetaan morot ja lähtee pois. Eiköhän siellä joukossa ole niitäkin jotka eivät jää odottelemaan.
Ei itse asiassa tullut mieleen, hyvä pointti. Toivottavasti kyse oli tästä, jälkimmäisessä tapauksessa en tosiaan ehtinyt näkemään tai kuulemaan postilaisesta vilaustakaan.
About sama homma täällä mutta posti päätti lähettää paketin takaisin tulliin, paketti 19.4 suomeen, 30.4 tullaus tehty ja vapautettu, 10.5 paketti taas odottaa tullausta.
EDIT: Ei lol, nyt asiakaspalvelu pyysi mua lähettämään taas huolinnalle viestiä että vapautukaa paketti. Aivan kädetöntä touhua.
Tuo oli ilmestynyt postilaatikkoon. Mutta eipä tullut päiväpostin joukossa, vaan joku naapuri ilmeisesti myöhemmin toi sen. Oli siis jaettu väärin...Onkohan jo syytä huolestua tuon lähetyksen osalta? Mikä tuo Helsinki on, lajittelukeskus vai jotain muuta? Määränpää ei ole lähelläkään Helsinkiä.
Lähetys on kuljetuksessa. 09.5.2021 klo 18:02 HELSINKI
Lähetys on lajiteltu. 28.4.2021 klo 23:46 VANTAA 01530
Lähetys on saapunut kohdemaahan. 28.4.2021 klo 23:45 VANTAA 01530
Tuo oli ilmestynyt postilaatikkoon. Mutta eipä tullut päiväpostin joukossa, vaan joku naapuri ilmeisesti myöhemmin toi sen. Oli siis jaettu väärin...
Ei ollut tuo vaan ihan kiinan nyssäkkä. Tänne nuo Postin "erikseen kuljettamat" tulevat nykyään kirjepostia tuovan auton kyydissä samalla kuin kirjeposti. Joskus tuo ovelle, viimeksi laittoi laatikkoon kun oli sinne mahtuva paketti (juuri tuo aiemmin mainittu DHL-paketti).Jos kyseessä oli aiemmin mainitsemasi DHL:n paketti, niin Posti kuljettaa paketit erikseen eikä kirjeiden joukossa. Olettaen että tarkoitat "päiväpostilla" kirjeitä.
Kyllä se tulli rupeaa kyselemään jos rupeavat epäilemään tullausta, muutaman kerran olen joutunut lähettämään kuitit heille.tullasin itse lähetyksen joka tuli jenkeistä.
missää vaiheessa ei kyselty kuittia tai mitään missä oikea tuotteen arvo näkyisi. itse sai kirjoittaa summan jne.
eli onko tuossa sauma kusettaa härskisti alaspäin maksuja?
tullasin itse lähetyksen joka tuli jenkeistä.
missää vaiheessa ei kyselty kuittia tai mitään missä oikea tuotteen arvo näkyisi. itse sai kirjoittaa summan jne.
eli onko tuossa sauma kusettaa härskisti alaspäin maksuja?
Milläs seurannalla työ ootte näitä EE päätteisiä lähetyksiä seurannu? Mulla 4 tuollasta lähetystä näkyy Cainiaon seurannassa ja yks Yanwenin. Viron Omniva ei tunnista seurantanumeroa ollenkaan yhestäkään lähetyksestä.Mites teillä menny noi tallninkautta tulevat EE päätteiset kamat. Jämähtäny ny sit tallinaa kun viimine merkintä siel viime keskiviikkona
Lähteys on nyt toisen kerran vapautunut tullista, ja posti myöntää nyt että paketti saattaa viivästyä vuorokaudella, kun paketti on jo lojunut suomessa 19.4 asti. En tiedä mitä sanoa.
17.5.2021 klo 16:03
Tuotantomme on tilapäisesti ruuhkaantunut. Lähetys voi viivästyä työpäivällä.
Posti Logistiikkakeskus
12.5.2021 klo 20:58
Lähetys on lajiteltu.
VANTAA 01530
11.5.2021 klo 14:07
Lähetyksen tullaus tehty
10.5.2021 klo 16:03
Lähetys odottaa tullaustasi. Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta.
Postin varasto
Jos seurannassa näkyy että toimitettu eri maahan kuin mihin tilasit, se pitäisi kyllä riittää rahanpalautusclaimiin eBayssa (tai maksupalvelussa), jos et myyjän kanssa saa muuten hoidettua.Noniin, nyt Post Nord kusi näppärästi.
Ebaysta 2 eri aikoihin ostettua pakettia, jotka myyjät olivat lähettäneet Hermes DE:llä. Aiemman paketin kuljettajaksi oli kyllä merkitty DHL, joten en edes arvannut odottaa Post Nordilta mitään. Asia pääsi myös unohtumaan.
Toinen paketti muuttui eBay seurannassa toimitetuksi, vaikken sitä ollut saanutkaan. Siispä kyselemään Post Nordilta lähetystunnusta, kun heikäläiset jakaa nuo Hermes paketit Suomessa ja lähetystunnus muuttuu samalla.
Tässä vaiheessa huomasin myös, että tuo aiempi paketti ei ollut saapunut ja ebay seurannan katsottuani olikin kuljetusyhtiönä Hermes. Kysyin myös tästä Post Nordilta.
Post Nordin vastaus:
"molemmat paketit on palautettu noutamattomina. Sähköpostiosoite virheellinen, eikä kummassakaan ollut puhelinnumeroa.
Tässä vielä uudet lähetystunnukset.
Jatkossa kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme aiemmin."
Paperista saapumisilmoitusta ei tullut. Seurannasta näki, että sähköpostilla on koitettu useampaan kertaan olla yhteydessä.
Tilanne nyt. Aiemman paketin viimeinen merkintä seurannassa on 27.4. Luovutettu valtakirjalla Lyypekissä.
Tuoreempi paketti on myös matkalla Lyypekkiin.
Myyjät levittelee käsiään, ei ole heidän ongelma kun Hermeksen seurannan mukaan kumpikin paketti on toimitettu.
Post Nord levittelee käsiään, lähettäjän virhe kun puutteelliset tiedot. Minun virhe, kun en ajoissa kysellyt pakettien perään.
Ebayssa ei näy kummankaan paketin kohdalla tuota claimia. Seuranta näyttää toisessa vain "luovutettu".Jos seurannassa näkyy että toimitettu eri maahan kuin mihin tilasit, se pitäisi kyllä riittää rahanpalautusclaimiin eBayssa (tai maksupalvelussa), jos et myyjän kanssa saa muuten hoidettua.
Näkyykö resolution centerissä? Resolution Center - eBayEbayssa ei näy kummankaan paketin kohdalla tuota claimia. Seuranta näyttää toisessa vain "luovutettu".
Toisessa näkyy viimeinen merkintä Lyypekin hubissa. Tästä kun pistää 17track tai Hermes seurannan, niin näyttää että on luovutettu.
Hauskaahan tässä on vielä se, että toi vanhempi paketti oli noudettavissa samaan aikaan, kun hain erään muun vastaavalla tavalla kuljetetun paketin noutopisteeltä. Tästä paketista tuli paperinen saapumisilmoitus.
EE-paketti lähtenyt seurannan mukaan Tallinnasta viime perjantaina, näin kuusi päivää myöhemmin Matkahuollon tila on edelleen "Odotamme lähetystä". 3e arvoinen tilaus, joten ei hirveämmin merkitystä, tuleeko viikossa vai kahdessa tänne puolelle lätäkköä. Edelliset tilaukset samalla toimitustavalla (Aliexpress standard shipping tms) tulleet kuitenkin vähintäänkin viikon nopeammin, kun ovat menneet HelVantaan kautta Postin kuljetettavaksi ilman eestiläisiä välikäsiä.