Postin kulkemisen vaikeus

Niin kaiken logiikan mukaan se pitäisi kyllä olla lähtenyt, teoriassa voisi olla loppuviikosta vielä perilläkin.

Mutta tosiaan jännä että seuranta näyttää ei mitään, että jotain siinä kirjaamisessa luulisi menneen pieleen. Siinä just illalla ainoa paikalla ollut työntekijä eli se kaupan kassa alkoi niitä näpyttelemään.

Noita oli vielä useampi paketti, kaikki näyttää samaa, ettei ole saapunut postille.
 
Emäntä tilasi tuossa joku aika sitten yhdestä firmasta lahjan sukulaiselleen. No, emäntä rupesi ihmettelemään kun paketti oli toista viikkoa tilassa "Ei ole vielä saapunut postille" ja soitteli paketin lähettäneeseen firmaan. Muutaman päivän päästä firmasta tuli tieto että posti oli kadottanut koko paketin jonnekin eikä sitä löytynyt. Tässä tapauksessa onneksi firma mukisematta lähetti uuden paketin joka tänään näytti päässeen vastaanottajan postitoimipaikkaan.
 
Ilmeisesti automaatti oli taas täynnä tai jostain syystä muusta ei sinne mennyt, vaikka kuljetuksen aikana oli vielä menossa. Tällä kertaa pakettia ei viety mihinkään vaihtoehtoiseen paikkaan ennenkuin seuraavana päivänä tuli viesti, että on nyt haettavissa postista. Ilmeisesti tuo itselle paras automaatti taitaa olla sellainen, että ei siihen mitään enää uskalla tilata, kun vaihtoehdot on, että menee samana päivänä postiin (ok), menee samana päivänä todella hankalan paikan automaattiin (ei ok) tai myöhästyy päivällä ja menee postiin (onneksi ei ollut kiire paketti).
 
Vie useampi lähetys postiin maanantaina. Seurannan mukaan ne eivät ole vieläkään saapuneet postille.

Onko tää normimeininkiä noissa asiamiesposteissa? Turun postitoimisto suljettiin tuossa pari kuukautta sitten ja nyt on kaikki sitten niin asiamiespostia kuin olla ja voi.

Pari viikkoa sitten lähetin paketin, vein sen postiin hiukan ennen viittä, noin 8-10 minuuttia ennen ja oikein hauskasti siinä oli paljon ihmisiä jonottamassa, kuulin kuinka yksi asiakas kysyi että ehtiikö tämä vielä tänään ja vastasi että kyllä ehtii. Seurannan mukaan se mun paketti oli kirjattu sisään 5 minuuttia yli viiden, jolloin se lähti vasta seuraavana päivänä.

Mutta se sentään oli jotain. Nyt useampi lähetys ja ei näy yhtään mitään.

Ihan vinkkinä tulevaisuuteen, kannattaa odottaa siinä jonossa ja ottaa kuitti siitä, että ovat vastaanottaneet paketin. Näin kirjautuu heti paketti. Itse en nykyisin enää jätä paketteja siihen luukulle, mihin monissa posteissa on mahdollista jättää ne valmiiksi maksetut. Siihen luukulle jätetyt rekisteröidään ehkä sitten joskus.
 
Ihan vinkkinä tulevaisuuteen, kannattaa odottaa siinä jonossa ja ottaa kuitti siitä, että ovat vastaanottaneet paketin. Näin kirjautuu heti paketti. Itse en nykyisin enää jätä paketteja siihen luukulle, mihin monissa posteissa on mahdollista jättää ne valmiiksi maksetut. Siihen luukulle jätetyt rekisteröidään ehkä sitten joskus.

Täytyy harkita tosiaan. Ehkä olen pilalle hemmoteltu koska Postillahan on omia konttoreita enää kolmessa kaupungissa plus "napapiirillä", kun tuo Turunkin postikonttori on suljettu nyt kolme viikkoa sitten. Pikaisten kokemusten perusteella palvelun laatu on suorastaan romahtanut.

Mutta tuossa jälkimmäisessä tapauksessa mä annoin ne paketit suoraan sille kassalle käteen ja se alkoi niitä siinä näpyttelemään. Oudon hitaasti se kuitenkin tapahtui, mä en kyllä ole yhtään tuollaista helposti koodilla lähetettyä pakettia itse vastaanottanut, vain lähettänyt, mutta mä olisin kuvitellut että Postissa ne vaan näppäilee sen lyhyen koodin systeemiinsä, printtaa siitä ulos jonkun osoitetarran ja muut tarvittavat jutut jossa olisi kaikki valmiina, liimaa kiinni ja heittää paketit johonkin rullakkoon.

Ei kovin helpolla tule mieleen että siellä ne kaikki edelleen möllöttäisi "lähetys ei ole vielä saapunut postille" statuksella.
 
Hyvä tämä OmaPosti sovellus nyt päivityksen jälkeen. Traficomin laskut tulee tuonne, kun e-laskua en saa toimimaan.
Hyvä katsoa laskun tiedot, kun sovelluksessa näkee vain lähettäjän, eräpäivän ja summan. Laskuerittelyä ei näe mistään.
Onneksi ajoneuvoveron voi maksaa Trafin sivuilta, jonka tuon laskun oletan olevan.

Muutenkin tämä uusi hieno sovellus tuntuu entistäkin hitaammalta ja kankeammalta käyttää. Mainokset kyllä latautuu nopeasti.
 
Hyvä tämä OmaPosti sovellus nyt päivityksen jälkeen. Traficomin laskut tulee tuonne, kun e-laskua en saa toimimaan.
Hyvä katsoa laskun tiedot, kun sovelluksessa näkee vain lähettäjän, eräpäivän ja summan. Laskuerittelyä ei näe mistään.
Onneksi ajoneuvoveron voi maksaa Trafin sivuilta, jonka tuon laskun oletan olevan.

Muutenkin tämä uusi hieno sovellus tuntuu entistäkin hitaammalta ja kankeammalta käyttää. Mainokset kyllä latautuu nopeasti.
En tiedä koskeeko tuo vain trafin laskuja, mutta kyllä mulla ainakin näkyy laskuissa erittelyt ja lisäksi saa pdf:nä ladattua alkup.laskuversion.
 
Tuleeko muille tyhjiä tai rihkamaa sisältäviä paketteja kaukoidästä ilman että mitään tilauksia on tehty?

Ilmeisesti kyse on alla olevassa artikkelissa kuvatusta "brushingista", yhteystietojen lähteenä uskoisin olevan Ebay. Mitään tilauksia tilillä ei näy eikä poikkeavaa rahaliikennettä ole havaittu.

Asiaa lienee aika mahdoton selvittää? Harmittaa Postin kannalta kun joutuvat selvittämään jokaisen paketin kanssa uuden osoitteen.

So you've got seeds in the mail. You should probably learn about 'brushing'

IMG_20210204_114339.jpg
 
Hyvä tämä OmaPosti sovellus nyt päivityksen jälkeen. Traficomin laskut tulee tuonne, kun e-laskua en saa toimimaan.
Hyvä katsoa laskun tiedot, kun sovelluksessa näkee vain lähettäjän, eräpäivän ja summan. Laskuerittelyä ei näe mistään.
Onneksi ajoneuvoveron voi maksaa Trafin sivuilta, jonka tuon laskun oletan olevan.

Muutenkin tämä uusi hieno sovellus tuntuu entistäkin hitaammalta ja kankeammalta käyttää. Mainokset kyllä latautuu nopeasti.
Onhan tuossa: Lataa pdf, josta näkee laskun pdfnä
 
Minulle tuli joku kirje Lontoosta ja nyt se on tullattavana. Mitä mun pitäisi tehdä?

Tässä tilanteessa ei jaksa ajatella, kun työkin stressaa, onneksi se sentään päättyy.

Kirjeessä on erään Lontoolaisen yrityksen voittamani palkinto: eli avaimenperä heidän logolla. Se ei siis ole mikään lahja.

Posti haluaa 2,90 euron käsittelymaksun. Lahja on tuskin kovin kallis, maksimissaan euroja.

Kuinka saan lahjan liikkumaan ilmaiseksi? Vaativat jonkun tositteen hinnasta/tavaran laadusta, ennen kuin voivat vapauttaa tullista.

Kyllä olisi meinaan muutama sana taas sanavarastossa tästäkin. Turhaa stressiä noistakin.

Jos sisällön arvo on yli 22€ tai se on lahja: Tee tullaus itse ja maksa käsittelymaksi 2,90 euroa postille.
== Sisältö ei ole yli 22e eikä se ole lahja vaan PALKINTO.

Jos sisällön arvo on alle 22e, tee vapautuspyyntö. Tilausvahvistus ja lähetystunnus/saapumisilmoitus mukaan.
== On alle 22e varmasti, mutta mistä saan tilausvahvistuksen? Lähetystunnus/saapumisilmoitus on.

Mitä pitäisi tehdä?
 
Minulle tuli joku kirje Lontoosta ja nyt se on tullattavana. Mitä mun pitäisi tehdä?

Tässä tilanteessa ei jaksa ajatella, kun työkin stressaa, onneksi se sentään päättyy.

Kirjeessä on erään Lontoolaisen yrityksen voittamani palkinto: eli avaimenperä heidän logolla. Se ei siis ole mikään lahja.

Posti haluaa 2,90 euron käsittelymaksun. Lahja on tuskin kovin kallis, maksimissaan euroja.

Kuinka saan lahjan liikkumaan ilmaiseksi? Vaativat jonkun tositteen hinnasta/tavaran laadusta, ennen kuin voivat vapauttaa tullista.

Kyllä olisi meinaan muutama sana taas sanavarastossa tästäkin. Turhaa stressiä noistakin.

Jos sisällön arvo on yli 22€ tai se on lahja: Tee tullaus itse ja maksa käsittelymaksi 2,90 euroa postille.
== Sisältö ei ole yli 22e eikä se ole lahja vaan PALKINTO.

Jos sisällön arvo on alle 22e, tee vapautuspyyntö. Tilausvahvistus ja lähetystunnus/saapumisilmoitus mukaan.
== On alle 22e varmasti, mutta mistä saan tilausvahvistuksen? Lähetystunnus/saapumisilmoitus on.

Mitä pitäisi tehdä?
Eikö sieltä firmalta ole tullut jotain dokumenttia, mistä selviää että kyseessä on palkinto? Jollain sinun täytyy todistaa sen kirjeen arvo, jotta voit tullauksen hoitaa.
yrityksen lähettämät esimerkiksi palkinnot, lahjat ja liikelahjat ovat verollisia.
 
Postin Loppumattomien Pettymysten Sarja, osa 741.

Tuli tekstari, postiennakkolähetys noudettavissa pakettiautomaatista, maksa verkossa jne. Maksoin pois, vastauksena tuli noutokoodi lokeroon.
Ajoin pakettiautomaatille, syötin koodin, lokeron lukko rutisi ja ritisi vähän aikaa, luukun ovi ei kuitenkaan auennut. Koitin uudestaan koodia, mutta eihän tuo enää tehnyt mitään. Nyt seurannassa luki "luovutettu vastaanottajalle"
Vartti jonotusta paskapostin puhelinaspaan ja lopputuloksena paketti siirretään eri lokeroon ensi viikolla. Eikä tietenkään mitään pahoitteluja.

Miten voi yksi firma tuottaa näin paljon harmaita hiuksia.
 
Heh just kun niistä DHL vedätyksistä on päästy eroon niin posti alkaa vedättämään 2,9€ (aluksi, summa nousee varmasti) kiinan paketeista. Nyt tuli ensimmäinen maksuun omalle kohalle ja postiinhan ei mikään pikamaksuväline kelpaa vaan korttien numeroilla on mentävä. Sitten tulee pankin lisävahvistus perään, tässä saa pakettia kohden hivelöidä puhelinta ihan urakalla. Tulli-posti-pankki vahvistukset.
 
Heh just kun niistä DHL vedätyksistä on päästy eroon niin posti alkaa vedättämään 2,9€ (aluksi, summa nousee varmasti) kiinan paketeista. Nyt tuli ensimmäinen maksuun omalle kohalle ja postiinhan ei mikään pikamaksuväline kelpaa vaan korttien numeroilla on mentävä. Sitten tulee pankin lisävahvistus perään, tässä saa pakettia kohden hivelöidä puhelinta ihan urakalla. Tulli-posti-pankki vahvistukset.
Tänä aamuna tuli ilmoitus että paketti tullissa, ja silloinhan Posti haluaa sen 2,90e kusetusmaksun normaalin tullausmenettelyn lisäksi. Paketti saapui jenkeistä ja maksoin sen kuljetuksesta $25, joten nostaa hieman verenpainetta joutua maksamaan joku ylimääräinen maksu vielä Postille, ihan vain koska. Koska kuriirifirmojen tullaukseen liittyneet yllätysmaksut todettiin KKV:n toimesta laittomiksi, päätin periaatteesta vaatia Postilta maksua takaisin vahingonkorvauslomakkeella: Hae vahingonkorvausta - Posti - lomake

Lomake on helppo täyttää, tekstiksi laitoin että ylimääräisen veroluonteisen maksun kerääminen on laitonta, ja ellei maksua palauteta, vien asian kuluttajaneuvontaan.

Yllätykseksi Posti hyväksyi vaatimuksen, ja palauttaa maksun. Olin jo henkisesti varautunut taistelemaan tuulimyllyjä vastaan ja valittamaan kuluttajaneuvontaan. Kannattaa siis yrittää vaatia maksua takaisin, erityisesti jos on maksanut kuljetuksesta jo lähettäjälle. Posti rikkoo kansainvälisiä postisopimuksia veloittamalla ylimääräisiä maksuja. Lisäksi kaikista tullattavista lähetyksistä maksettava maksu voidaan nähdä veroluonteisena maksuna, eikä Posti todellakaan ole oikea taho määräämään sellaisia.

Postin käsittelymaksun palautus.jpg

Kannattaa kokeilla onnea ja vaatia sitä maksua takaisin. Oppivat olemaan kun riittävän moni alkaa työllistämään aspaa korvausvaatimuksilla.
 
2 viikkoa briteistä airmail kirjepaketti. Ei ihan mahdoton, ei edes jäänyt tulliin.

Nyt sitten ihmettelemään kiinan ihmeitä yksi jo maassa...
 
Mullakin tuli yllättävän nopeasti paketti kiinasta, 9 päivää kiina-suomi -väli, elilsestä asti onkin möllöttänyt Hki-Vantaalla ja just tässä mietin että varmaan kestää vähintään saman ajan tulla viimeiset noin 30km.
 
Huoh... Mitään kivoja asioita ei voi ikinä olla... Viimeiset 8kk nyt ollut tuo lähiautomaatti täynnä joka ikinen kerta... Sitten ne muutkin lähiautomaatit täynnä tai paketin jakelijaa ei kiinnosta ja lätkäsee paketin johonkin hevon kuuseen minimissään 10km päähän automaattiin..

Noh tänään sentään tuli ilmotus heti ensimäisenä omapostiin että automaatti täynnä ja lähtee "vain" 7.8km päähän kaupunging laidalle automaattiin. On kai tämäkin tapa saada porukkaa ostamaan kotiinkuljetus kaikelle.
 
Itse alkanut ottamaan paketit Postin konttoriin, ku se on parin sadan metrin päässä tuosta lähimmästä lokerikosta. Ihan vaan varalta, jos sattuu olemaan tukossa, tietenkin joutuu menemään ihmisten sekaan enemmän, mutta jos menee vähän erikoisempaan aikaan, niin eipä ole ollut paljoa muita ihmisiäkään.

Taitaa vaan olla harvinaisuus nuo Postin omat konttorit, onneksi sentään Jyväskylässä vielä sellainen on keskustassa...
 
Tällänen tapaus tällä kertaa itselläni:

Paketti tilattu saksan amazonista ja kuljettajana Itella. Itella on yrittänyt viedä pakettia kotiovelle, klo 12:00 arkipäivänä eikä mitään puhelua ole tullut. Seurannassa näkyy oikein että pakettia on yritetty viedä mutta epäonnistui ja sen (!) takan sitten lukee että tullaan viemään lähimpään postiin noudettavaksi. Paketti ollut reilun viikon tuossa tilassa, eikä ole siis vieläkään mennyt lähipoistiin noudettavaksi, jossa olen myös käynyt kyselemässä paketin perään. Postiin otettu yhteyttä moneen kertaan ja joka kerralla sama vastaus että "selvitellään ja soitetaan 30 min päästä takaisin". Kertaakaan ei ole soitettu takaisin vaikka 3 kertaa luvattu jo. Selvästi postin/itellan kanssa asioimisesta ei ole mitään hyötyä.

Varmaan viikon vielä odottelen ja jos Itellasta ei mitään kuulu, otan Amazoniin yhteyttä ja kerron että teidän kuriiri on hukannut paketin, ja näkeväthän itsekkin että pakettia ei ole toimitettu seurannasta, joten luulisi rahojen tulevan takaisin ja sitten sama tuote uudelleen tilaukseen...
 
Tällänen tapaus tällä kertaa itselläni:

Paketti tilattu saksan amazonista ja kuljettajana Itella. Itella on yrittänyt viedä pakettia kotiovelle, klo 12:00 arkipäivänä eikä mitään puhelua ole tullut. Seurannassa näkyy oikein että pakettia on yritetty viedä mutta epäonnistui ja sen (!) takan sitten lukee että tullaan viemään lähimpään postiin noudettavaksi. Paketti ollut reilun viikon tuossa tilassa, eikä ole siis vieläkään mennyt lähipoistiin noudettavaksi, jossa olen myös käynyt kyselemässä paketin perään. Postiin otettu yhteyttä moneen kertaan ja joka kerralla sama vastaus että "selvitellään ja soitetaan 30 min päästä takaisin". Kertaakaan ei ole soitettu takaisin vaikka 3 kertaa luvattu jo. Selvästi postin/itellan kanssa asioimisesta ei ole mitään hyötyä.

Varmaan viikon vielä odottelen ja jos Itellasta ei mitään kuulu, otan Amazoniin yhteyttä ja kerron että teidän kuriiri on hukannut paketin, ja näkeväthän itsekkin että pakettia ei ole toimitettu seurannasta, joten luulisi rahojen tulevan takaisin ja sitten sama tuote uudelleen tilaukseen...

Älä odottele vaan ilmoita amazonille saman tien niin lähettävät tavarat uudelleen. Ei asiat odottamalla korjaannu etenkään kun kyse on postista.
Postilla alkaa asiat kiinnostamaan vasta kun maksava asiakas eli kauppa kyselee että miksi tavara ei löydä perille tilaajalle.
 
Itse alkanut ottamaan paketit Postin konttoriin, ku se on parin sadan metrin päässä tuosta lähimmästä lokerikosta. Ihan vaan varalta, jos sattuu olemaan tukossa, tietenkin joutuu menemään ihmisten sekaan enemmän, mutta jos menee vähän erikoisempaan aikaan, niin eipä ole ollut paljoa muita ihmisiäkään.
Täälläpäin ei enää auta edes ottaa paketteja tuohon lähimpään "Postin konttoriin" eli asiamiespostiin kun sielläkin hukutaan paketteihin ja sieltäkin jo lingotaan paketit seuraavaksi lähimpään konttoriin josta sieltäkin varmaan kohta loppuu tila kun joka kerta siellä käydessä on näyttänyt ahtaammalta. Pakettiautomaatteja ei tunnu olevaan missään lähimaillakaan vapaana kuin aivan uskomattomalla tuurilla. Yksi pikkukaupan pakettipistekin totesi etteivät ota lähteviä paketteja tai asakaspalautuksiakaan vastaan kun ei vaan enää mahdu.
 
Saisivat lyhentää tuota aikaa kauan pitävät pakettia niin ehkä ihmiset oppis hakemaan sen paketin nopeammin.
 
Saisivat lyhentää tuota aikaa kauan pitävät pakettia niin ehkä ihmiset oppis hakemaan sen paketin nopeammin.

Sitä on jo lyhennetty 14pv->7pv, ei tuota nyt enää paljoa voi lyhentää. Posti kun hajasijoittaa niitä paketteja mihin sattuu, niin pitää siinä nyt jonkun verran olla aikaa hakemiseen. Jokapäivä ei välttämättä ole aikaa ajella yhden paketin perässä ties minne sitä noutamaan.
 
Sitä on jo lyhennetty 14pv->7pv, ei tuota nyt enää paljoa voi lyhentää. Posti kun hajasijoittaa niitä paketteja mihin sattuu, niin pitää siinä nyt jonkun verran olla aikaa hakemiseen. Jokapäivä ei välttämättä ole aikaa ajella yhden paketin perässä ties minne sitä noutamaan.
Ei tarvisi ajella sen paketin perässä jos ne haettaisiin ajoissa, niin paketit saattaisi jopa mennä sinne mihin ne on tilannutkin.
 
Ei tarvisi ajella sen paketin perässä jos ne haettaisiin ajoissa, niin paketit saattaisi jopa mennä sinne mihin ne on tilannutkin.

Niin tai sitten posti vaikka hoitaisi hommansa kuten kuuluu? Ei se nyt asiakkaan vika ole, jos postilla ei homma toimi. Minkälaista noutoaikaa meinasit yksi päivä? Ei tuo 7pv nyt liian pitkä ole.
 
Niin tai sitten posti vaikka hoitaisi hommansa kuten kuuluu? Ei se nyt asiakkaan vika ole, jos postilla ei homma toimi. Minkälaista noutoaikaa meinasit yksi päivä? Ei tuo 7pv nyt liian pitkä ole.
Osa asiakkaista nyt sattuu vain olemaan osa tätä ongelmaa. Voisihan ne postin työntekijät varmaan lekoilla hakata pari seinää alas että saa lisätilaa paketeille mutta epäilen että ryhtyisivät. Postin tuntien eivät halua panostaa yhtään lisätilaan joten helpommalla pääsee kepittämällä asiakkaita kun ei kauniisti pyytäminen toimi. Ja sitten on se vaihtoehto C eli todetaan että homma on kasa sitä itteään eikä yritetä edes tehdä asialle mitää.

Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.
 
Osa asiakkaista nyt sattuu vain olemaan osa tätä ongelmaa. Voisihan ne postin työntekijät varmaan lekoilla hakata pari seinää alas että saa lisätilaa paketeille mutta epäilen että ryhtyisivät. Postin tuntien eivät halua panostaa yhtään lisätilaan joten helpommalla pääsee kepittämällä asiakkaita kun ei kauniisti pyytäminen toimi. Ja sitten on se vaihtoehto C eli todetaan että homma on kasa sitä itteään eikä yritetä edes tehdä asialle mitää.

Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.

Verkkokauppa kasvaa jatkuvasti, joten ainut ratkaisu on tähän se, että posti hoitaa homman kuntoon. Eli lisää automaatteihin luukkuja tai sitten hankkivat isommat tilat paketeille asiamiesposteista. Noutoajan lyhentäminen ei tule tätä ongelmaa korjaamaan, ehkä hetkellisesti saattaa vähän helpottaa. Posti itse on usein seisottanut useita päiviä minun paketteja automaatissa odottamassa noutoa, pisimmillään on seisonut viikon. Kun ne tilat ei riitä edes näin sesongin ulkopuolella, niin sitten kun se sesonki on päällä (joulu, blackfriday ym.), niin tilanne vaan menee entistä huonommaksi. Kyllä pitäisi näin sesongin ulkopuolella kapasiteettia olla riittävästi. Kun ei ole vika on ainoastaan postissa.
 
Osa asiakkaista nyt sattuu vain olemaan osa tätä ongelmaa. Voisihan ne postin työntekijät varmaan lekoilla hakata pari seinää alas että saa lisätilaa paketeille mutta epäilen että ryhtyisivät. Postin tuntien eivät halua panostaa yhtään lisätilaan joten helpommalla pääsee kepittämällä asiakkaita kun ei kauniisti pyytäminen toimi. Ja sitten on se vaihtoehto C eli todetaan että homma on kasa sitä itteään eikä yritetä edes tehdä asialle mitää.

Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.

Eihän sitä välttämättä joka päivä tai joka viikkokaan olla kotona. Hae siinä sitten paketti automaatista kun olet toisella puolen Suomea tai mannerta vaikka lyhyellä työmatkalla.
 
Niin tai sitten posti vaikka hoitaisi hommansa kuten kuuluu? Ei se nyt asiakkaan vika ole, jos postilla ei homma toimi. Minkälaista noutoaikaa meinasit yksi päivä? Ei tuo 7pv nyt liian pitkä ole.
Postin tapojen mukaisesti tietenkin siten, että paketti kulkeutuu asiamiespostiin, se kirjataan muutaman päivän päästä ja päivitetään seuranta kello 19.54 saatesanoin, että noutoaikaa on tähän päivään kello 22 asti. Huomenna ei enää onnistu.
 
Hyvä omassa tapauksessa, kun ihan lähiaikoina ilmestynyt lähi s-markettiin postin automaatti (samassa paikassa myös ihan vieressä se automaatti johon tulee matkahuollon, postnord yms paketit), mutta sitten taas vastapainoksi lähi matkahuollon piste josta voi käydä paketteja, hävisi lähi k kaupasta (eli jos tilaa mitään isompaa matkahuollon kautta, niin lähin hakupiste n.10km päässä)
 
Osa asiakkaista nyt sattuu vain olemaan osa tätä ongelmaa. Voisihan ne postin työntekijät varmaan lekoilla hakata pari seinää alas että saa lisätilaa paketeille mutta epäilen että ryhtyisivät. Postin tuntien eivät halua panostaa yhtään lisätilaan joten helpommalla pääsee kepittämällä asiakkaita kun ei kauniisti pyytäminen toimi. Ja sitten on se vaihtoehto C eli todetaan että homma on kasa sitä itteään eikä yritetä edes tehdä asialle mitää.

Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.
Lähi Prismassakin olisi tilaa triplata nykyisten pakettiautomaattiluukkujen määrä. Luulisi, että olisi Prismankin etu, että mahdollisimman moni hakisi pakettinsa sieltä eikä mene esimerkiksi naapurin Citymarkettiin hakemaan pakettiansa. Moni käy kuitenkin samalla kaupassa.
 
Saisivat vain omaposti sovelluksessa lisättyä sen 2. vaihtoehdon, mihin pakettien noudon voi asettaa (puhuivat, että olisi tulossa tänä vuonna, kevään kesän aikana mahdollisesti?)
 
Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.
Monta kertaa käynyt niin että toimitusennuste ollut esim. tiistaille tai keskiviikolle, tavaraa ei näy ja perjantaina lähtö reissuun ja paketti ilmestyy haettavaksi perjantaina joskus 20:50. Ei siinä paljoa naurattaisi olla 400km päässä jos pitäisi parin päivän sisään haku järjestää tai kama lähtee takaisin vinkuintiaan. Jos noissa Postin toimitusajoissa olisi jotain järkeä ja ennustettavuutta, niin ehkä sitten olisikin helpompi miettiä hakupäivä etukäteen.
 
Lähi Prismassakin olisi tilaa triplata nykyisten pakettiautomaattiluukkujen määrä. Luulisi, että olisi Prismankin etu, että mahdollisimman moni hakisi pakettinsa sieltä eikä mene esimerkiksi naapurin Citymarkettiin hakemaan pakettiansa. Moni käy kuitenkin samalla kaupassa.
Sama vika täällä lähimmässä Prismassa, käytävällä metritolkulla "hukkatilaa" johon voisi laittaa pari samanlaista pakettiautomaattia viereen mitä siinä nytkin on. Citymarketilla sentään ennen joulua varmaan triplasivat lokerot mutta silti ovat koko ajan täynnä. Saman laajennuksen voisi tehdä pariin muuhunkin paikkaan kun hukkatilaa kuitenkin noissa kaupoissa ja kauppakeskuksissa on eikä pakettimäärä varmaankaan tulevaisuudessa kovin paljoa vähene vaikka tämä korona joskus ehkä loppuukin.

Tuota 7 päivän noutoaikaa ei paljoa enää voi lyhentää, juurikin tuon takia että vaikka kuinka lupaillaan toimitusta tietylle päivälle niin toteutus heittää yleensä päivän-pari jompaan kumpaan suuntaan ja varsinkin kun paketit menevät minne sattuu noudettavaksi.
 
Kyllä pitäisi pystyä parissa päivässä järkkäämään haku.
Jos Posti osaisi toimittaa paketit valittuun automaattiin niin vannon kautta kiven ja kannon että jokainen nouto tapahtuisi 24h sisään. Mutta kun yli puolet paketeista päätyy lopulta sellaiseen paikkaan joka on päivittäisten kulkureittien ulkopuolella, niin nouto menee aina pakosti lauantaihin.

Kyllä pitäisi pystyä toimittamaan paketti valittuun noutopisteeseen.
 
Jos Posti osaisi toimittaa paketit valittuun automaattiin niin vannon kautta kiven ja kannon että jokainen nouto tapahtuisi 24h sisään. Mutta kun yli puolet paketeista päätyy lopulta sellaiseen paikkaan joka on päivittäisten kulkureittien ulkopuolella, niin nouto menee aina pakosti lauantaihin.
Juu, jos paketit tulisivat sinne mihin ne on alunperin halunnutkin tulevan niin itsellänikin yli 90% paketeista tulisi haettua alle vuorokaudessa. Nyt kun niitä menee paljon tuonne naapurikunnan puolelle niin ei hirveästi huvita lähteä pelkästään yhden paketin takia ajelemaan vaan sieltä tulee haettua noin kerran viikossa kun sattuu siellä suunnalla muutenkin liikkumaan. Jos ei olisi etätöissä niin tulisi varmaan melkein päivittäin haettua kun melkein vierestä kuitenkin ajaisi firmalle ja takaisin.
 
Jos Posti osaisi toimittaa paketit valittuun automaattiin niin vannon kautta kiven ja kannon että jokainen nouto tapahtuisi 24h sisään. Mutta kun yli puolet paketeista päätyy lopulta sellaiseen paikkaan joka on päivittäisten kulkureittien ulkopuolella, niin nouto menee aina pakosti lauantaihin.

Kyllä pitäisi pystyä toimittamaan paketti valittuun noutopisteeseen.

No ei todellakaan tapahdu. Jengi venyttää noita noutoja aivan helvetisti viimeiseen päivään saakka tai jättää noutamatta. Ihan siis puhutaan prosentuaalisesti erittäin isosta joukosta. Sillä ei oo mitään tekemistä sen kanssa mihin ne paketit on sijoitettu. Se että jotkut nörtit käy hakemassa ne Jimms ja kiinapakettinsa heti kun mahdollista on hyvin pieni osa siihen h&m ja zalandopakettiin joita jengi tilailee sumeilematta ja makuuttaa niitä lokeroissa. Se on se probleema, ei se että sun paketti viedään parin kilsan päähän.
 
No, onneksi jotkut nettikaupat ovat ruvenneet jo rankaisemaan tuosta noutamattajättämisestä tai ylettömästä palauttamisesta. Ehkä nuo jotka jättävät noutamatta alkavat vähitellen oppia kun rupeaa noutamaton paketti maksamaan ekstraa ja palauttaminen alkaa maksamaan. Itsekin valitettavasti tiedän noita jotka tilaavat saman tuotteen 10 eri liikkeestä, ottavat ekan saapuneen ja jättävät loput noutamatta/palauttavat saman tien.
 
No ei todellakaan tapahdu.
Ilmaisin asian ehkä vähän epäselvästi, ITSE noutaisin paketin aina välittömästi jos se toimitettaisiin johonkin niistä kolmesta työmatkan (kävely) varrella olevasta automaatista. Mutta nykyisin puolet paketeista menee tuonne viereisen lähiön kauppakeskuksen asiamiespostiin (R-Kioski) ja siitä tulisi ~4 kilometrin koukkaus joten ne noudot siirtyvät aina viikonloppuun.
 
Ilmaisin asian ehkä vähän epäselvästi, ITSE noutaisin paketin aina välittömästi jos se toimitettaisiin johonkin niistä kolmesta työmatkan (kävely) varrella olevasta automaatista. Mutta nykyisin puolet paketeista menee tuonne viereisen lähiön kauppakeskuksen asiamiespostiin (R-Kioski) ja siitä tulisi ~4 kilometrin koukkaus joten ne noudot siirtyvät aina viikonloppuun.

Täysin sama juttu itsellä, jos ei ole mikään "kriittinen" paketti en todellakaan lähde epäedulliseen sijaintiin hakemaan pakettia vaan yhdistän sen tarpeen mukaan johonkin muuhun reissuun tai vloppuna on kun enemmän aikaa.

Jossain vaiheessa oman vakio Smartpostin täyttö myös myöhästettiin niin, että paketit saapuivat sinne vasta 1730-18 aikoihin. Nyt muutettu niin, että ainakin 2 kertaa päivässä täytetään - kerran aamulla 8-9 maissa ja toisen kerran vielä 14-15 aikaan. Varmaan huomasivat, että ihmiset hakevat illalla saapuneet paketit aikaisintaan seuraavana päivänä eikä esim. työpäivän / kauppareissun jälkeen.

Harmi, että itselle varsinainen asiamiesposti ja tämän kyljessä sijaitseva automaatti on lähestulkoon huonoin vaihtoehto kulkemisen puolesta (n. 3km matka ruuhkaisen kaupunki-alueen läpi) - muuten tulisi tänne ohjattua kaikki niin menisi varmaan hieman paremmin maaliin.
 
Itse uudelleenohjaan kaikki tuohon asiamiespostiin. Uudelleenohjaus ei vaan valitettavasti toimi niissä, joissa lähettäjä on valinnut sen automaatin. Automaattien käyttöä pyrin välttämään, kun homma on mitä on. Tuonne asiamiespostiin tulee paketit noudettavaksi yleensä 16-20 välillä ja aina mahtuvat, sieltä ei ole koskaan pompannut paketti jonnekkin muualle. Nykyisin painottunut enemmän tuohon 18-20 välille. Seurannasta kun päättelee paketin tulevan tänään, niin käy samalla reissulla kaupassa. Matkaa 3km, mutta omalla autolla ihan sama.
 
Mitenköhän dhl express paketti ulkomailta on kääntynyt postin parcel connect lähetykseksi suomessa, ja tuleekohan tuo paketti kotiinkuljetuksella?
 
Mitenköhän dhl express paketti ulkomailta on kääntynyt postin parcel connect lähetykseksi suomessa, ja tuleekohan tuo paketti kotiinkuljetuksella?

Joskus kaverille joka asuin Helsingin laidalla oli dhl ilmoittanut ettei jaa haja-asutusalueille ollenkaan ja tästä syystä olivat siirtäneet paketin postille.
 
Mitenköhän dhl express paketti ulkomailta on kääntynyt postin parcel connect lähetykseksi suomessa, ja tuleekohan tuo paketti kotiinkuljetuksella?

Lähettäjä kitsastellut ja lähettänyt DHL:n Parcel -vaihtoehdolla? Parcel Connect pitäisi tulla toimipaikkaan/automaattiin.
 
Älä odottele vaan ilmoita amazonille saman tien niin lähettävät tavarat uudelleen. Ei asiat odottamalla korjaannu etenkään kun kyse on postista.
Postilla alkaa asiat kiinnostamaan vasta kun maksava asiakas eli kauppa kyselee että miksi tavara ei löydä perille tilaajalle.

Neljännellä yhteydenottokerralla ilmoittivat että tavara olisi kadonnut... Kyseessä on vielä "oversize" lisäpalvelulla paketti eikä mikään pieni laatikko. Miten helvetissä tuo on mahdollista, heidänhän pitäisi nähdä helposti kuka tavaraa on koittanut kotiovelle viedä, eivätkö voisi häneltä kysyä että mihin veit paketin sen jälkeen kun kotiintoimitus ei onnistunutkaan. Voikohan tälläinen case oikeasti olla vahinko vai onkohan kotiinkuljetusta yrittänyt henkilö ottanut paketin omaan taskuun...

Anyway, nyt laitettu Amazonille viestiä että Posti ilmoitti tavaran kadonneeksi ja voisivatko lähettää uudelleen. Kyseessä ~200€ tavara...
 
Onkos postin toiminta taas tässä lähiviikkojen aikana hidastunut merkittävästi vai is it just me?

Pari pakettia ”Kuljetuksessa” ja sijainti Postin logistiikkakeskus.Päivitetty viimeksi 2.2.2021. Joko kannattaa lähteä kyselemään että mitähän v*ttua.
 
Onkos postin toiminta taas tässä lähiviikkojen aikana hidastunut merkittävästi vai is it just me?

Pari pakettia ”Kuljetuksessa” ja sijainti Postin logistiikkakeskus.Päivitetty viimeksi 2.2.2021. Joko kannattaa lähteä kyselemään että mitähän v*ttua.
Ihan normaalia :smoke:
Parisen viikkoa taisi itsellä lojua sielä viime paketti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 161
Viestejä
4 862 899
Jäsenet
78 612
Uusin jäsen
Mauritze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom