Postin kulkemisen vaikeus

Siis ihan paperilaskut tulee tuonne omapostiin eikä posti niitä enää mulle fyysisesti tuo ollenkaan, esimerkkinä vaikkapa ajoneuvovero.
Laskuja välittää ja kotiin kantaa muutkin kuin posti. Jos sinulla jokin scannauspalvelu, jossa posti avaa kirjeet ja scannaa, niin sillä tavalla voi saada postin kantamat laskut sähköiseksi.

Ajoneuvoverojen lähettäjä on niitä harvoja jotka tule mieleen esimerkistä jotka on käyttäneet postinlaskutuspalveluita ja jotka on saanut sähköisenä tuonne postain palveluun, ilman scannauspalveluita.


Ja tosiaan omaposti on ihan suoraan play storesta asennettu ja on aiemmin toiminut, jossain vaiheessa vaan huomasin että ilmoituksia ei enää tule. Pitää varmaan vielä kerran tyhjentää tiedot, poistaa ja asentaa uusiksi vaikka tuonkin muistaakseni olen jo kertaalleen tehnyt.
Eli sisältöä tulee omaspostiin, ja manuaalisesti sieltä löyty ? Eli se puoli toimii ?

Mutta ilmoituksia ei tule, en tiedä miten posti on toteuttanut, jos käyttää ihan omaa systeemiä , eikä siinä SMSää, niin silloin sovellukset on kovasti laitteen armoilla, varsinkin virransäästön osalta.
 
Laskuja välittää ja kotiin kantaa muutkin kuin posti. Jos sinulla jokin scannauspalvelu, jossa posti avaa kirjeet ja scannaa, niin sillä tavalla voi saada postin kantamat laskut sähköiseksi.

Ajoneuvoverojen lähettäjä on niitä harvoja jotka tule mieleen esimerkistä jotka on käyttäneet postinlaskutuspalveluita ja jotka on saanut sähköisenä tuonne postain palveluun, ilman scannauspalveluita.


Eli sisältöä tulee omaspostiin, ja manuaalisesti sieltä löyty ? Eli se puoli toimii ?

Mutta ilmoituksia ei tule, en tiedä miten posti on toteuttanut, jos käyttää ihan omaa systeemiä , eikä siinä SMSää, niin silloin sovellukset on kovasti laitteen armoilla, varsinkin virransäästön osalta.
Juu, sisältöä tulee omapostiin eli kun avaa sovelluksen, siellä kyllä näkyvät pakettien saapumisilmoitukset, laskut, palkkalaskelmat sun muut kuten aiemminkin. Yhtäkkiä vaan niistä tulevat ilmoitukset päättivät lopettaa toimintansa. Paketeista tietty tulee sähköposti ja/tai tekstari mutta nuo laskut vähän ärsyttää kun niitä tulee niin harvoin, ehkä about 5kpl vuodessa. Toisaalta kun joku päivä taas kokeilee noita loppujakin saada menemään suoraan verkkopankkiin niin ongelma pienenee.

Ja niinkuin jo aiemmin mainitsin, sovelluksesta on tarkistettu että kaikki notifikaatiot on päällä. Samoin sovelluskohtaisesti puhelimesta olen varmistanut että kyseisen sovelluksen ilmoitukset on sallittu. Lisäksi omaposti-sovellus on lisätty listalle että puhelin ei tapa sitä itsestään ollessaan tausta-ajossa.

Tuo sovellusten automaattitappaminen taustalta on kyllä idioottimainen toiminto puhelimessa, oli sovellus mikä tahansa niin oletuksena 3 päivän jälkeen sammuu taustalta ja ilmoituksia ei tule eli esimerkiksi jos jotain signalia tai telegramia ei muutamaan päivään käytä niin se ei sen jälkeen ilmoituksia lähettelekään uusista viesteistä. Onneksi tuon saa sovelluskohtaisesti kytkettyä pois päältä.
 
Kannattaa kokeilla jollain toisella luurilla tuota. Ei kuulosta myöskään normaalilta tuo, ettei jokin sovellus jota ei ole kolmeen päivään käyttänyt, lähettäisi ilmoituksia..
 
Tuo sovellusten automaattitappaminen taustalta on kyllä idioottimainen toiminto puhelimessa, oli sovellus mikä tahansa niin oletuksena 3 päivän jälkeen sammuu taustalta ja ilmoituksia ei tule eli esimerkiksi jos jotain signalia tai telegramia ei muutamaan päivään käytä niin se ei sen jälkeen ilmoituksia lähettelekään uusista viesteistä. Onneksi tuon saa sovelluskohtaisesti kytkettyä pois päältä.
Ihan mielenkiinnosta olisi kyllä tietää, mikä luuri on kyseessä? Joillakin valmistajilla tuntuu olevan tämän asian kanssa ongelmia...
 
Eiköhän nuo OmaPostin ilmoitukset tule ihan käyttistason push-notifikaatioina jolloin ei ole merkitystä onko appsi käynnissä vai ei.

Tai ainakaan itse en pidä OmaPostia taustalla käynnissä ja ilmoitukset ovat toistaiseksi tulleet normaalisti. Yleensä tekstiviesti, sähköposti ja OmaPostin ilmoitus kilahtavat luuriin kaikki muutaman sekunnin sisällä.
 
Samsungin puhelin kyseessä ja tosiaan siinä on tuo ärsyttävä ominaisuus että tappaa noita käyttämättömiä sovelluksia taustalta. Erikseen pitää jostakin hyvin muiden asetusten joukkoon piilotetusta paikasta käydä määrittämässä että sitä ja tätä appia ei saa tappaa taustalta. Tuosta on ollut paljon kitinää netissä Samsungille mutta kun akunkesto on valmistajalle tärkeämpää kuin käytettävyys.

Mutta tosiaan tuo omaposti ei toimi edes tuolla tempulla että kieltää puhelinta tappamasta sitä, joten ongelma on luultavasti jossain muualla. Tänään olisi tarkoitus koittaa poistaa tuo ja kokeilla vielä kerran asennella uusiksi, josko olisi vaan joku mystinen bugi joka tuolla korjaantuisi.

editt:
Nyt on tyhjennetty tiedot sovelluksesta, poistettu ja asennettu uudelleen. Pitää seurailla auttoiko tuo mihinkään. Ensi viikon lopulla tai sitä seuraavan viikon alussa on ainakin yksi asia tuonne tulossa josta pitäisi ilmoitus tulla.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän nuo OmaPostin ilmoitukset tule ihan käyttistason push-notifikaatioina jolloin ei ole merkitystä onko appsi käynnissä vai ei.
Ajattelin että Posti ehkä voi olla luenteeltaan sellainen että ei käyttäisi Googlen tai Applen juttuja. Tai ensin ajattelin että nimenomaan noita ja alla on jokin muu alusta, mutta oli Google Play kaupasta ladattu.

No onhan se rekisteröinti voinut mennä pieleen/rikki.

Mutta tosiaan tuo omaposti ei toimi edes tuolla tempulla että kieltää puhelinta tappamasta sitä, joten ongelma on luultavasti jossain muualla. Tänään olisi tarkoitus koittaa poistaa tuo ja kokeilla vielä kerran asennella uusiksi, josko olisi vaan joku mystinen bugi joka tuolla korjaantuisi.
Asetuksista riippuen uudelleen asennus palauttaa aiemman asennuksen tiedot, joskus kyllä toimii.

Jos olet tuota jo aiemmin kokeillut, niin tyhjää ohjelmasta tiedot (kaikki), poista, asenna uudestaan, tyhjää kaikkitiedot, ja vasta tämän jälkeen käynnistä ja kirjaudu.

Samsungin puhelin kyseessä ja tosiaan siinä on tuo ärsyttävä ominaisuus että tappaa noita käyttämättömiä sovelluksia taustalta.
Ärsyttävää, mutta Samsungi ei ole kovin agressiivinen, verrattuna joihinkin muihi isoihin valmistajiin ja siinä yleensä saa asetuksilla jotenkin pysyyn toiminnassa.

Mutta jos ne push viestit tulee alustan palvelunkautta, niin ei sen apin tarvi kyttäillä ja pongailla taustalla käynnissä 24/7
 
Tosiaan, nyt on tuo OmaPosti uudelleenasennettu seuraavasti:
- Tyhjennä sovelluksen cache
- Tyhjennä sovelluksen data
- Uninstall
- Puhelimen uudelleenkäynnistyys
- Install
- Tyhjennä data / cache -napit harmaana, eli ei voinut yrittää tyhjentää
- Kirjautuminen sovellukseen
- Notifikaatioiden päälläolon tarkistus sovelluksesta ja puhelimesta

Saa nähdä lähteekö toimimaan...
 
Ihanan selkeätä tämä postin seuranta taasen. Amazonissa ja Suomen päässä näkyy eri merkintöjä... Ja sitten lupailivat 16:00 menessä kotiin, mutta nyt taas siirtynyt... Eikai se niin vaikeaa ole yhtä pakettia saada Vantaalta 40km päähän... Ja eivät tuota siirtymistä voi edes ajoissa kertoa...
 
Nyt lähti tuo OmaPosti taas toimimaan kännykässä. Tänään tuli saapumisilmoituksesta notifikaatio ja paketin hakemisesta toinen eli varmaan ilmoitukset laskuista sun muistakin toimii taas. Olen ihan varma että aikaisemminkin jo tyhjensin tiedot, poistin ja uudelleenasensin tuon eli olikohan tuo puhelimen boottaus välissä sitten ollut se kaivattu taikatemppu tällä kerralla.
 
Nyt lähti tuo OmaPosti taas toimimaan kännykässä. Tänään tuli saapumisilmoituksesta notifikaatio ja paketin hakemisesta toinen eli varmaan ilmoitukset laskuista sun muistakin toimii taas. Olen ihan varma että aikaisemminkin jo tyhjensin tiedot, poistin ja uudelleenasensin tuon eli olikohan tuo puhelimen boottaus välissä sitten ollut se kaivattu taikatemppu tällä kerralla.
Suosittelen käynnistämään älypuhelimen kerran viikossa, vaikka hölmöltä kuulostaakin, niin tuo pieni operaatio auttaa kummasti monessa asiassa...
 
Jaha, ja sitten ei ilmeisesti edes viitsitä yrittää jos pihalla on vähän lunta ilmeisesti... Olisivat tosiaan tuoneet maanantaina niin ei olisi tuotakaan ongelmaa...

Toinen on tuo omapostin yltiö optimistinen ja ei päivittyvä saapumisaika...
 
Mulla on nyt kuluttajariitalautakunnassa ollut viime kesältä asti vireillä riita-asia noista tuontitullattavien lähetysten käsittelymaksuista. Haen ennakkotapausta siitä, että tuo käsittelymaksu ei ole perusteltu ja olen konsultoinut tuttua lakimiestäkin vastineteksteissäni. Toivotaan, että ratkaisu asiaan tulisi pian. Olen tutustunut siihen kansainväliseen lainsäädäntöön, millä posti tuon maksun perimisen oikeuttaa, ja olen lakimiestuttunu kanssa tullut sellaiseen tulkintaan, ettei postin välivarastointi edes sillä mahdollisuudella, että tullilla on varastoon vapaa pääsy, täytä tuon lainsäädännön kriteeriä paketin tullille esittämisestä, vaan paketti tulisi yksilöllisesti esittää tullille ja tuon lainsäädännön oikeuttama maksu tästä perustuu aiheutuneeseen lisätyöhön. Tulkintamme mukaan paketin välivarastointi tullausta odottaessa on osa luonnollista toimintaa paketin toimitusketjussa, sillä pakettia ei voida vapauttaa tullista ennen tulli/alv maksujen maksamista. Normaalissa paketin tuontitullauksessa koko tullausprosessin hoitaa asiakas itse tullin suuntaan, eli ilmoittaa saapumispäivän, lähetystunnuksen, paketin sisällön, painon, arvon yms. Erittäin harvoissa tapauksissa (itselläni 1 paketti ikinä ja olen tullannut kymmeniä ellen jopa yli sata lähetystä) on tulli pyytänyt lisätietoja pakettia koskien ja sekin koski kauppalaskua/dokumenttia tavaran arvosta pistokoeluontoisesti. Tullilla ei käytännön tasollakaan ole resursseja tutkia jokaista pakettia yksilöllisesti, vaan arvoon yms kohdistuva valvonta on täysin sattumanvaraista ja pistokoeluontoista ja näin ollen posti ei kaikkia lähetyksiään voi tullille esittää.

Suosittelen muitakin postin käsittelymaksuja maksaneita riitauttamaan asian kuluttajariitalautakunnassa, jotta asiaan saadaan painetta. Tuossa on täysin realistiset mahdollisuudet saada keissi läpi ja näinollen ennakkotapaus aikaiseksi, joka lopettaa tuon käsittelymaksun perimisen. Nykyäänhän kaikki eu:n tullialueen ulkopuolelta tulevat lähetykset arvosta riippumatta ovat alvillisia, eli voisin kuvitella, että myös vähempiarvoisista paketeista maksellaan jatkossa tuo riistomaksu.
 
Mulla on nyt kuluttajariitalautakunnassa ollut viime kesältä asti vireillä riita-asia noista tuontitullattavien lähetysten käsittelymaksuista. Haen ennakkotapausta siitä, että tuo käsittelymaksu ei ole perusteltu ja olen konsultoinut tuttua lakimiestäkin vastineteksteissäni. Toivotaan, että ratkaisu asiaan tulisi pian. Olen tutustunut siihen kansainväliseen lainsäädäntöön, millä posti tuon maksun perimisen oikeuttaa, ja olen lakimiestuttunu kanssa tullut sellaiseen tulkintaan, ettei postin välivarastointi edes sillä mahdollisuudella, että tullilla on varastoon vapaa pääsy, täytä tuon lainsäädännön kriteeriä paketin tullille esittämisestä, vaan paketti tulisi yksilöllisesti esittää tullille ja tuon lainsäädännön oikeuttama maksu tästä perustuu aiheutuneeseen lisätyöhön. Tulkintamme mukaan paketin välivarastointi tullausta odottaessa on osa luonnollista toimintaa paketin toimitusketjussa, sillä pakettia ei voida vapauttaa tullista ennen tulli/alv maksujen maksamista. Normaalissa paketin tuontitullauksessa koko tullausprosessin hoitaa asiakas itse tullin suuntaan, eli ilmoittaa saapumispäivän, lähetystunnuksen, paketin sisällön, painon, arvon yms. Erittäin harvoissa tapauksissa (itselläni 1 paketti ikinä ja olen tullannut kymmeniä ellen jopa yli sata lähetystä) on tulli pyytänyt lisätietoja pakettia koskien ja sekin koski kauppalaskua/dokumenttia tavaran arvosta pistokoeluontoisesti. Tullilla ei käytännön tasollakaan ole resursseja tutkia jokaista pakettia yksilöllisesti, vaan arvoon yms kohdistuva valvonta on täysin sattumanvaraista ja pistokoeluontoista ja näin ollen posti ei kaikkia lähetyksiään voi tullille esittää.

Suosittelen muitakin postin käsittelymaksuja maksaneita riitauttamaan asian kuluttajariitalautakunnassa, jotta asiaan saadaan painetta. Tuossa on täysin realistiset mahdollisuudet saada keissi läpi ja näinollen ennakkotapaus aikaiseksi, joka lopettaa tuon käsittelymaksun perimisen. Nykyäänhän kaikki eu:n tullialueen ulkopuolelta tulevat lähetykset arvosta riippumatta ovat alvillisia, eli voisin kuvitella, että myös vähempiarvoisista paketeista maksellaan jatkossa tuo riistomaksu.

Olen myös laittanut vastaavanlaisen kantelun sinne.

Koronan takia tule vasta 1.7.2021 voimaan tuo kaikkien alvillisuus, siirsivät 6kk eteenpäin.
 
Olen myös laittanut vastaavanlaisen kantelun sinne.

Koronan takia tule vasta 1.7.2021 voimaan tuo kaikkien alvillisuus, siirsivät 6kk eteenpäin.
Joo hyvä, tilanteeseenhan vaikuttaa myös kuluttajien viitseliäisyys vääntää asioista kättä, sillä postin lakiosastolle yms tuo aiheuttaa takuulla yli 2,9€ kustannukset joka kerta, kun tuollaisesta asiasta laittaa tiketin vetämään.
 
Luulin, että vihani tätä konsernia kohtaa olisi jo maksimissa, mutta jotenkin posti onnistuu aina kaivamaan viimeisetkin raivot irti. Tänään tipahti paperi postiluukusta "Teille on saapunut kirjattu lähetys blaablaa, noudettavissa 13.1 (tänään) klo 19"

Ajoin sitten postiin kaupungin keskustaan, vajaa puoli tuntia jonotusta ja lopputulos: "Joo ei tää on vielä Tampereella, tuu huomenna uudestaan." eikä mitään pahoitteluja. Uskomatonta paskaa. Miksi noita saapumispapereita lähetetään, jos ne eivät edes ole totta.
 
Luulin, että vihani tätä konsernia kohtaa olisi jo maksimissa, mutta jotenkin posti onnistuu aina kaivamaan viimeisetkin raivot irti. Tänään tipahti paperi postiluukusta "Teille on saapunut kirjattu lähetys blaablaa, noudettavissa 13.1 (tänään) klo 19"

Ajoin sitten postiin kaupungin keskustaan, vajaa puoli tuntia jonotusta ja lopputulos: "Joo ei tää on vielä Tampereella, tuu huomenna uudestaan." eikä mitään pahoitteluja. Uskomatonta paskaa. Miksi noita saapumispapereita lähetetään, jos ne eivät edes ole totta.
Olen oppinut jo saman läksyn ja katson aina ennen noutamista lähetyksen seurannasta, että onko lähetys hyllytetty postitoimipaikassa.
 
Emännälle kaksi pakettia tulossa, toinen on nyt päättänyt taas eksyä tuonne 8km päähän noudettavaksi ja toisen loppusijoituspaikkaa ei edes vielä ole tiedossa kun on joku lajitteluvirhe ollut eikä seuranta sen enempää kerro. Jippii...
 
Luulin, että vihani tätä konsernia kohtaa olisi jo maksimissa, mutta jotenkin posti onnistuu aina kaivamaan viimeisetkin raivot irti. Tänään tipahti paperi postiluukusta "Teille on saapunut kirjattu lähetys blaablaa, noudettavissa 13.1 (tänään) klo 19"

Ajoin sitten postiin kaupungin keskustaan, vajaa puoli tuntia jonotusta ja lopputulos: "Joo ei tää on vielä Tampereella, tuu huomenna uudestaan." eikä mitään pahoitteluja. Uskomatonta paskaa. Miksi noita saapumispapereita lähetetään, jos ne eivät edes ole totta.
Reklamaatio hukatusta ajasta ja bensoista niin saat fyrkat, mennyt mulla vastaavassa keississä läpi.
 
Hienosti toimi posti taas.

Ostin verkkokaupasta tuotteen X, jolla 14vrk palautusaikaa jos ei ole tyytyväinen

Palautin paketin postiin 31.12

Tänään 14.1 tulee ilmoitus, että paketti on taas noudettavissa postista, seurantatunnus kertoo paketin seikkailleen alkuvuoden ympäri eteläsuomea ja palautuneen lopuksi sitten takaisin tänne.

Ja nyt tuotetta ei voi enää palautta, kun tuo 14vrk on mennyt umpeen :tup: Onneksi on kyse vaan 25€ tavarasta.
 
Ja nyt tuotetta ei voi enää palautta, kun tuo 14vrk on mennyt umpeen :tup: Onneksi on kyse vaan 25€ tavarasta.

Mikä verkkokauppa kieltäytyy ottamasta enään takaisin ?



Oletus että olet ilmoittanut peruvasi kaupan ja toiminut ohjeen mukaan.

Jos et ole ilmoittanut peruvasi, niin aika meni, mutta ei postin vika.
 
Mikä verkkokauppa kieltäytyy ottamasta enään takaisin ?



Oletus että olet ilmoittanut peruvasi kaupan ja toiminut ohjeen mukaan.

Jos et ole ilmoittanut peruvasi, niin aika meni, mutta ei postin vika.

Kaupan ohjeistus on "Ilmoitamme sinulle, kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen".

Ja mitään ohjetta ei ole ilmoittaa palautuksesta etukäteen. Mutta noh, en jaksa tämän kanssa vaivata, laitan tuotteen torille myyntiin pienellä alennuksella, eiköhän se sillä mene.
 
Kaupan ohjeistus on "Ilmoitamme sinulle, kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen".

Ja mitään ohjetta ei ole ilmoittaa palautuksesta etukäteen. Mutta noh, en jaksa tämän kanssa vaivata, laitan tuotteen torille myyntiin pienellä alennuksella, eiköhän se sillä mene.
Ilmotat vaan postille, että viekääs minne kuuluu, postilla on dokumentit palautuspäivästä. Mullekin kerran tuli oma paketti noudettavaksi, kun ulkomaille lähetin ja menin postiin ja sanoin et ei tää mulle ole ku mä lähetin.
 
Postille ei taida olla mitään ilmaista palautekanavaa? Siis ainakaan, jos ei käytä twitteriä, fb:tä ja mitä lie.

Chattibotti kehottaa vaan soittamaan maksulliseen numeroon, jos haluaa asiakaspalvelijan.
 
OmaPosti-sovelluksen ulkoasu näyttää vaihtuvan samalla tahdilla kuin Postin nimi.
 
Kaupan ohjeistus on "Ilmoitamme sinulle, kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen".



Ja mitään ohjetta ei ole ilmoittaa palautuksesta etukäteen. Mutta noh, en jaksa tämän kanssa vaivata, laitan tuotteen torille myyntiin pienellä alennuksella, eiköhän se sillä mene.
Nyt vähän mutua, mutta jos heillä ei ole riittäviä ehtoja/ohjeita peruuttamisesta, niin sitten 14päivää ei ole voimassa, vaan katumusaika on pitkä (tarkista miten menee tänä

Ja jos heillä ei ole aikarajaa, niin ei heillä sitten ole aika rajaa, ja kirjoittamasi perusteelle ilmeisesti heille riittää että palauttaa, miten parhaaksi näkee.

Voi toki ja kannattaakin ilmoittaa perumisesta documentoidusti, niin sinulla on siitä sitten se documentti itselläsi, ja palautat tuotteen heille.

Jos heillä onkin jokin aika raja,
Muistaakseni minimi on se että kuluttaja ilmoittaa 14pv aikana peruvansa, jonka jälkeen sitten palautellaan, jos heidän ehdot on tiukemmat, niin sitten sinulla aikaa yllinkyllin (oletus että tuote on sellainen mihin on minimi katumusaika).

Jos heidän minimi on tuota tiukempi, niin sitten kuluttajan sinulla ilmeisesti hyvin pitkä.
 
Mitenkäs nuo ulkomailta tulevat seurannalla varustetut kirjelähetykset nykyään toimivat? Latviasta on tulossa Nillkinin suojakuori DHL:n kautta lähetettynä ja postin seuranta tunnistaa koodin. Tullut maahan viimeviikon lopulla ja maanantaina "Lähetys luovutettu vastaanottajalle" postinumerossa joka vastaa sitä asiamiespistettä jonne postini normaalisi menee jos sitä ei jaeta kotiin asti. Mitään saapumisilmoitusta ei vielä ole näkynyt joten ilmeisesti pitää sitä odotella?
Tämäkin mysteeri ratkesi viimein. Postipoika oli osunut oikeaan rappuun ja oikeaan asuntoon, mutta talon numero oli mennyt yhdellä pieleen. Sattumalta vaan kyseinen asunto oli ollut tyhjillään ja nyt uudet asukkaat huomasivat kirjeen ja ystävällisesti laittoivat tekstiviestiä osoitelapussa olleeseen numeroon. Osoite oli kuoressa ihan oikein.
 
Onko Tampereen lajittelukeskus jotenkin täysin kaaoksen alla vai mitä tuolla oikein tapahtuu tällä hetkellä?

Kaksi pakettia nyt siellä jumissa, yksi (josta aiemmin kirjoitin jokunen viesti ylempänä) on kadonnut kuin pieru saharaan, on selvityspyyntö laitettu menemään.
 
OmaPosti-sovelluksen ulkoasu näyttää vaihtuvan samalla tahdilla kuin Postin nimi.
Mikähän tämän viestin pointti oli? Posti on ollut kuluttajille aina Posti, eikä tuon OmaPostin ulkoasukaan ole muuttunut käsittääkseni muuten kuin hieman värien osalta. Vai tarkoitatko, että nimen/ulkoasun tulisi muuttua nykyistä useammin?
 
"Tiedustelemaanne lähetystä ei ole valitettavasti pystytty paikallistamaan Postista.
Pyydämme teitä ystävällisesti olemaan yhteydessä lähettäjään. Lähtömaan posti vastaa katoamistapauksessa vahingosta lähettäjälle."

Että näin. Nyt pitää sitten etsiä Ukrainalainen tulkki hoitamaan asiaa eteenpäin, kiitos Posti.
 
"Tiedustelemaanne lähetystä ei ole valitettavasti pystytty paikallistamaan Postista.
Pyydämme teitä ystävällisesti olemaan yhteydessä lähettäjään. Lähtömaan posti vastaa katoamistapauksessa vahingosta lähettäjälle."

Että näin. Nyt pitää sitten etsiä Ukrainalainen tulkki hoitamaan asiaa eteenpäin, kiitos Posti.
Ei tähän pitäisi mitään tulkkia tarvita. Sanot lähettäjälle että ei ole tullut perille. Lähettäjä sitten voi lähettää uudelleen ja/tai antaa rahat takaisin ja/tai tehdä selvityspyynnön kuljetusfirmalleensa (eli sille jolle on maksanut kuljetuksesta).
 
Kauan noi kiinanpaskat lojuu ulkomaanterminaalissa tullauksen ja postin käsittelymaksun maksamisen jälkeen? Rekisteröitynyt uudestaan ulkomaanterminaaliin (?), mutta ei muuta päivitystä. Toki tässä viikonloppu ollu välissä.
 
Mikähän tämän viestin pointti oli? Posti on ollut kuluttajille aina Posti, eikä tuon OmaPostin ulkoasukaan ole muuttunut käsittääkseni muuten kuin hieman värien osalta. Vai tarkoitatko, että nimen/ulkoasun tulisi muuttua nykyistä useammin?

Viikonloppuna ainakin itsellä ulkoasu päivittyi huomattavasti - ja ainakin itsestä pelkästään huonompaan suuntaan.
Todennäköisesti vain tottumiskysymys
 
Kävinpä sitten kävelylenkin yhteydessä hakemassa emännän pakettia tuosta lähikaupan pakettiautomaatista... Tai siis yritin hakea mutta lokerossa olikin jonkun aivan muun paketti. No, soittoa pakaasiautomaatin kyljessä olevaan numeroon ja sieltä vaan pahoiteltiin tapahtunutta ja käskettiin roudata väärä paketti postin konttorille. Vajaan tunnin selvittelyn jälkeen emännän pakettikin löytyi 5km päästä asiamiespostista.

Eikö noita lokeroita enää saa uudestaan auki että saisi väärän paketin tungettua takaisin? Ainakaan postin aspa ei osannut sanoa muuta kuin vie väärä paketti jononkin postin toimipaikkaan jossa on henkilökuntaa.
 
Kun olen aiemmin ollut kiitollinen siitä, että posti on kyennyt tuomaan amazonin paketit kotiin saakka "Posti Express-paketti", niin toki sitten tänään ding dong, ei mennytkään niin.
Jos postin kuviteltu deadline on 16:00, niin siellä on 15:38 että: "..Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. " No, ehkei tällä ninjalla sitten ollut sopivia tiirikoita?
Siihen on syy, että haluan nämä toimitettavaksi kotiosoitteeseen. Normiaikana haen miellelläni lähikaupasta.
 
Kauan noi kiinanpaskat lojuu ulkomaanterminaalissa tullauksen ja postin käsittelymaksun maksamisen jälkeen? Rekisteröitynyt uudestaan ulkomaanterminaaliin (?), mutta ei muuta päivitystä. Toki tässä viikonloppu ollu välissä.
Kyllä ne sieltä lähtee. Itsellä tuli paketti lauanainta ulkomaanterminaaliin ja tullasin ja maksoin käsitellymaksuin lauantaina illalla. Tänään aamulla tuli uusi rekisteröinti ulkomaanterminaaliin ja hetki sitten oli siirtynyt lajitteluun vantaalle ja toimitus huomenna.
 
Kävinpä sitten kävelylenkin yhteydessä hakemassa emännän pakettia tuosta lähikaupan pakettiautomaatista... Tai siis yritin hakea mutta lokerossa olikin jonkun aivan muun paketti. No, soittoa pakaasiautomaatin kyljessä olevaan numeroon ja sieltä vaan pahoiteltiin tapahtunutta ja käskettiin roudata väärä paketti postin konttorille. Vajaan tunnin selvittelyn jälkeen emännän pakettikin löytyi 5km päästä asiamiespostista.

Eikö noita lokeroita enää saa uudestaan auki että saisi väärän paketin tungettua takaisin? Ainakaan postin aspa ei osannut sanoa muuta kuin vie väärä paketti jononkin postin toimipaikkaan jossa on henkilökuntaa.

En minä olisi viitsinyt hoitaa postin tehtäviä niiden puolesta, ainakaan ilman korvausta.
 
Kävinpä sitten kävelylenkin yhteydessä hakemassa emännän pakettia tuosta lähikaupan pakettiautomaatista... Tai siis yritin hakea mutta lokerossa olikin jonkun aivan muun paketti. No, soittoa pakaasiautomaatin kyljessä olevaan numeroon ja sieltä vaan pahoiteltiin tapahtunutta ja käskettiin roudata väärä paketti postin konttorille. Vajaan tunnin selvittelyn jälkeen emännän pakettikin löytyi 5km päästä asiamiespostista.

Eikö noita lokeroita enää saa uudestaan auki että saisi väärän paketin tungettua takaisin? Ainakaan postin aspa ei osannut sanoa muuta kuin vie väärä paketti jononkin postin toimipaikkaan jossa on henkilökuntaa.

Avaa lokeron --> tarkistaa vastaanottajan nimen --> jos väärä, niin paketti takaisin lokeroon ja luukku kiinni? Antaa postin itse kuljetella pakettinsa.
 
Avaa lokeron --> tarkistaa vastaanottajan nimen --> jos väärä, niin paketti takaisin lokeroon ja luukku kiinni? Antaa postin itse kuljetella pakettinsa.
Juu, mutta kun tuli paiskattua se luukku kiinni ennen kuin yhtäkkiä tuli fiilis että paketti ei täsmää siihen mitä siellä piti olla. Tottakai jos luukku olisi edelleen ollut auki niin olisin tunkenut sen sinne takaisin. Tähän mennessä kun tuo on ensimmäinen tapaus että on väärän henkilön paketti lokerossa omalla kohdallani niin ei sitä siinä heti tajunnut.

Ja olisiko se väärä paketti pitänyt jättää siihen pakettiautomaatin viereen kun kuitenkin postilla oli tieto että olin luukun avannut ja ilmoittanut että heillä oli jakeluvirhe automaatissa? Joka tapauksessa se paketti kulkeutui postin henkilökunnalle samalla kun haki sen oikean paketin joka oli mennyt asiamiespostiin.
 
Kysymys koskee tällä hetkellä Tullipostissa olevaa lähetystä. Paketin pitäisi tulla mulle. Ilmoitus tullattavasta lähetyksestä tuli mulle.
Katsokaa kuvaa ja kertokaa, onko tuossa jotain mikä estäisi paketin kulun minun kotiosoitteeseen.
Lähinnä tuo puhelinnumeron puuttuminen on se asia.

Kuvakaappaus-2021-01-19-09-26-22.png
 
Kysymys koskee tällä hetkellä Tullipostissa olevaa lähetystä. Paketin pitäisi tulla mulle. Ilmoitus tullattavasta lähetyksestä tuli mulle.
Katsokaa kuvaa ja kertokaa, onko tuossa jotain mikä estäisi paketin kulun minun kotiosoitteeseen.
Lähinnä tuo puhelinnumeron puuttuminen on se asia.

Jos olet eilen iltapäivällä tullannut sen, se voi tänään jatkaa matkaa lajittelukeskukseen. Viimeksi kun tullasin paketin pari viikkoa sitten, ilmoitus tuli aamulla ja tullasin sen heti, ja paketti oli postissa seuraavana iltana. Tullipostissa voi olla ruuhkaa, joten vähän aikaista ruveta hätiköimään. En tiedä mihin puhelinnumeroa tarvitsisivat, itse en ainakaan saanut yhtään tekstaria em. lähetykseen liittyen.
 
Kävinpä sitten kävelylenkin yhteydessä hakemassa emännän pakettia tuosta lähikaupan pakettiautomaatista... Tai siis yritin hakea mutta lokerossa olikin jonkun aivan muun paketti. No, soittoa pakaasiautomaatin kyljessä olevaan numeroon ja sieltä vaan pahoiteltiin tapahtunutta ja käskettiin roudata väärä paketti postin konttorille. Vajaan tunnin selvittelyn jälkeen emännän pakettikin löytyi 5km päästä asiamiespostista.

Eikö noita lokeroita enää saa uudestaan auki että saisi väärän paketin tungettua takaisin? Ainakaan postin aspa ei osannut sanoa muuta kuin vie väärä paketti jononkin postin toimipaikkaan jossa on henkilökuntaa.
No varmaan kätevintä olis ollut, että viet väärän paketin himaan ja käsket postin tuomaan sun paketin teille sopivaan aikaan ja viemään väärän pois. Heidän virheensähän tuo oli.
 
No varmaan kätevintä olis ollut, että viet väärän paketin himaan ja käsket postin tuomaan sun paketin teille sopivaan aikaan ja viemään väärän pois. Heidän virheensähän tuo oli.
Todennäköisyys tämän toteutumiselle vaan taitaisi olla aika lailla nolla.
 
Todennäköisyys tämän toteutumiselle vaan taitaisi olla aika lailla nolla.
Todennäköisyys sen toteutumiselle mun arvion mukaan olisi kylläkin aika lähellä 100%, koska sun hallussa on jonkun toisen lähetys ja toisaalta posti on pistänyt sut taas haaskaamaan aikaa jonnekin. Silloinhan palvelussa on virhe, joka pitää hyvittää. Itse kerran odottelin pakettia, jonka toimituksessa oli jotain ongelmia ja niitä selviteltiin (tästä varmaan 7 vuotta tms) ja lopulta postista soittivat, että on kyseisenä päivänä päätynyt lähipostiin, eli voit sieltä noutaa 5 jälkeen. Noh, ajoin postiin sitten noutamaan pakettia ja sitä ei sitten kuitenkaan sielä ollut, niin laitoin vaan kylmän viileästi reklamaation, ilmoitin että mulle ilmoitettiin paketin olevan noudettavissa ja että mulla meni 1 tunti aikaa hukkaan huomioiden jonottelun postissa + bensoja ja ilmoitin reklamaatioon vaan, että haluan 30€ tunnin odotuksesta ja 5€ (tjsp) bensoista -> korvasivat kyllä ton mukisematta.
 
Hieman huvittavaa, kun USAan, Britteihin ja moniin Euroopan maihin on postilähetyksillä viikkojen viiveitä kumpaankin suuntaan, mutta joulukuussa ja tammikuussa lähetetyt pari Priority-pakettia Thaimaaseen ovat menneet perille 4 arkipäivässä vaikka Postin normaaliajan arviokin on vain 7-9 arkipäivää :)

Mutta tavallaan loogista, sinnepäin on varmaan vähemmän lähetysruuhkaa.
 
Hieman huvittavaa, kun USAan, Britteihin ja moniin Euroopan maihin on postilähetyksillä viikkojen viiveitä kumpaankin suuntaan, mutta joulukuussa ja tammikuussa lähetetyt pari Priority-pakettia Thaimaaseen ovat menneet perille 4 arkipäivässä vaikka Postin normaaliajan arviokin on vain 7-9 arkipäivää :)

Mutta tavallaan loogista, sinnepäin on varmaan vähemmän lähetysruuhkaa.

Eiköhän sinne suuntaan sitä vapaata kapasiteettia ole paljon enemmän kuin tänne. Sieltä tuskin juuri kukaan tilaa mitään täältä. Täältä sitten tilataan kaikenlaista sieltä suunnalta.
 
Eiköhän sinne suuntaan sitä vapaata kapasiteettia ole paljon enemmän kuin tänne. Sieltä tuskin juuri kukaan tilaa mitään täältä. Täältä sitten tilataan kaikenlaista sieltä suunnalta.
Ei se kulkusuunta kyllä selitä, kun sitten menisi esim. USAan, Britteihin, Eurooppaan postilähetykset nopeasti Suomesta perille, mutta kuten yllä sanoin, niissä on pääsääntöisesti viikkojen viive myös Suomesta poispäin.
 
Ei se kulkusuunta kyllä selitä, kun sitten menisi USAan, Britteihin ja Eurooppaan postilähetykset nopeasti Suomesta perille, mutta kuten sanoin, niissä on pääsääntöisesti viikkojen viive myös Suomesta poispäin.

No kyllähän Suomesta menee tavaraa Eurooppaan ja jenkkeihin sekä tulee tänne joten lienee aikalailla kysyntää niille kuljetuksille. Halvat postilähetykset laitetaan kyytiin sitten kun kalliimmalta rahdilta jää tilaa. Thaimaahan tuskin menee täältä juuri mitään postilla, joten lentokoneissa on paljon tyhjää kun lennetään sinnepäin. Voi toki olla muitakin syitä, mutta luultavasti tuo Thaimaan nopea kulkeminen johtuu siitä, että kapasiteetti on paljon käyttämättömänä.
 
No kyllähän Suomesta menee tavaraa Eurooppaan ja jenkkeihin sekä tulee tänne joten lienee aikalailla kysyntää niille kuljetuksille. Halvat postilähetykset laitetaan kyytiin sitten kun kalliimmalta rahdilta jää tilaa. Thaimaahan tuskin menee täältä juuri mitään postilla, joten lentokoneissa on paljon tyhjää kun lennetään sinnepäin. Voi toki olla muitakin syitä, mutta luultavasti tuo Thaimaan nopea kulkeminen johtuu siitä, että kapasiteetti on paljon käyttämättömänä.
Juu, tätä minäkin veikkasin viestissäni.

edit: Eli ymmärsin vissiin aiemman viestisi väärin, pahoittelut.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 302
Viestejä
4 867 750
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom