Postin kulkemisen vaikeus

Ihanan selkeätä tämä postin seuranta taasen. Amazonissa ja Suomen päässä näkyy eri merkintöjä... Ja sitten lupailivat 16:00 menessä kotiin, mutta nyt taas siirtynyt... Eikai se niin vaikeaa ole yhtä pakettia saada Vantaalta 40km päähän... Ja eivät tuota siirtymistä voi edes ajoissa kertoa...
 
Nyt lähti tuo OmaPosti taas toimimaan kännykässä. Tänään tuli saapumisilmoituksesta notifikaatio ja paketin hakemisesta toinen eli varmaan ilmoitukset laskuista sun muistakin toimii taas. Olen ihan varma että aikaisemminkin jo tyhjensin tiedot, poistin ja uudelleenasensin tuon eli olikohan tuo puhelimen boottaus välissä sitten ollut se kaivattu taikatemppu tällä kerralla.
 
Nyt lähti tuo OmaPosti taas toimimaan kännykässä. Tänään tuli saapumisilmoituksesta notifikaatio ja paketin hakemisesta toinen eli varmaan ilmoitukset laskuista sun muistakin toimii taas. Olen ihan varma että aikaisemminkin jo tyhjensin tiedot, poistin ja uudelleenasensin tuon eli olikohan tuo puhelimen boottaus välissä sitten ollut se kaivattu taikatemppu tällä kerralla.
Suosittelen käynnistämään älypuhelimen kerran viikossa, vaikka hölmöltä kuulostaakin, niin tuo pieni operaatio auttaa kummasti monessa asiassa...
 
Jaha, ja sitten ei ilmeisesti edes viitsitä yrittää jos pihalla on vähän lunta ilmeisesti... Olisivat tosiaan tuoneet maanantaina niin ei olisi tuotakaan ongelmaa...

Toinen on tuo omapostin yltiö optimistinen ja ei päivittyvä saapumisaika...
 
Mulla on nyt kuluttajariitalautakunnassa ollut viime kesältä asti vireillä riita-asia noista tuontitullattavien lähetysten käsittelymaksuista. Haen ennakkotapausta siitä, että tuo käsittelymaksu ei ole perusteltu ja olen konsultoinut tuttua lakimiestäkin vastineteksteissäni. Toivotaan, että ratkaisu asiaan tulisi pian. Olen tutustunut siihen kansainväliseen lainsäädäntöön, millä posti tuon maksun perimisen oikeuttaa, ja olen lakimiestuttunu kanssa tullut sellaiseen tulkintaan, ettei postin välivarastointi edes sillä mahdollisuudella, että tullilla on varastoon vapaa pääsy, täytä tuon lainsäädännön kriteeriä paketin tullille esittämisestä, vaan paketti tulisi yksilöllisesti esittää tullille ja tuon lainsäädännön oikeuttama maksu tästä perustuu aiheutuneeseen lisätyöhön. Tulkintamme mukaan paketin välivarastointi tullausta odottaessa on osa luonnollista toimintaa paketin toimitusketjussa, sillä pakettia ei voida vapauttaa tullista ennen tulli/alv maksujen maksamista. Normaalissa paketin tuontitullauksessa koko tullausprosessin hoitaa asiakas itse tullin suuntaan, eli ilmoittaa saapumispäivän, lähetystunnuksen, paketin sisällön, painon, arvon yms. Erittäin harvoissa tapauksissa (itselläni 1 paketti ikinä ja olen tullannut kymmeniä ellen jopa yli sata lähetystä) on tulli pyytänyt lisätietoja pakettia koskien ja sekin koski kauppalaskua/dokumenttia tavaran arvosta pistokoeluontoisesti. Tullilla ei käytännön tasollakaan ole resursseja tutkia jokaista pakettia yksilöllisesti, vaan arvoon yms kohdistuva valvonta on täysin sattumanvaraista ja pistokoeluontoista ja näin ollen posti ei kaikkia lähetyksiään voi tullille esittää.

Suosittelen muitakin postin käsittelymaksuja maksaneita riitauttamaan asian kuluttajariitalautakunnassa, jotta asiaan saadaan painetta. Tuossa on täysin realistiset mahdollisuudet saada keissi läpi ja näinollen ennakkotapaus aikaiseksi, joka lopettaa tuon käsittelymaksun perimisen. Nykyäänhän kaikki eu:n tullialueen ulkopuolelta tulevat lähetykset arvosta riippumatta ovat alvillisia, eli voisin kuvitella, että myös vähempiarvoisista paketeista maksellaan jatkossa tuo riistomaksu.
 
Mulla on nyt kuluttajariitalautakunnassa ollut viime kesältä asti vireillä riita-asia noista tuontitullattavien lähetysten käsittelymaksuista. Haen ennakkotapausta siitä, että tuo käsittelymaksu ei ole perusteltu ja olen konsultoinut tuttua lakimiestäkin vastineteksteissäni. Toivotaan, että ratkaisu asiaan tulisi pian. Olen tutustunut siihen kansainväliseen lainsäädäntöön, millä posti tuon maksun perimisen oikeuttaa, ja olen lakimiestuttunu kanssa tullut sellaiseen tulkintaan, ettei postin välivarastointi edes sillä mahdollisuudella, että tullilla on varastoon vapaa pääsy, täytä tuon lainsäädännön kriteeriä paketin tullille esittämisestä, vaan paketti tulisi yksilöllisesti esittää tullille ja tuon lainsäädännön oikeuttama maksu tästä perustuu aiheutuneeseen lisätyöhön. Tulkintamme mukaan paketin välivarastointi tullausta odottaessa on osa luonnollista toimintaa paketin toimitusketjussa, sillä pakettia ei voida vapauttaa tullista ennen tulli/alv maksujen maksamista. Normaalissa paketin tuontitullauksessa koko tullausprosessin hoitaa asiakas itse tullin suuntaan, eli ilmoittaa saapumispäivän, lähetystunnuksen, paketin sisällön, painon, arvon yms. Erittäin harvoissa tapauksissa (itselläni 1 paketti ikinä ja olen tullannut kymmeniä ellen jopa yli sata lähetystä) on tulli pyytänyt lisätietoja pakettia koskien ja sekin koski kauppalaskua/dokumenttia tavaran arvosta pistokoeluontoisesti. Tullilla ei käytännön tasollakaan ole resursseja tutkia jokaista pakettia yksilöllisesti, vaan arvoon yms kohdistuva valvonta on täysin sattumanvaraista ja pistokoeluontoista ja näin ollen posti ei kaikkia lähetyksiään voi tullille esittää.

Suosittelen muitakin postin käsittelymaksuja maksaneita riitauttamaan asian kuluttajariitalautakunnassa, jotta asiaan saadaan painetta. Tuossa on täysin realistiset mahdollisuudet saada keissi läpi ja näinollen ennakkotapaus aikaiseksi, joka lopettaa tuon käsittelymaksun perimisen. Nykyäänhän kaikki eu:n tullialueen ulkopuolelta tulevat lähetykset arvosta riippumatta ovat alvillisia, eli voisin kuvitella, että myös vähempiarvoisista paketeista maksellaan jatkossa tuo riistomaksu.

Olen myös laittanut vastaavanlaisen kantelun sinne.

Koronan takia tule vasta 1.7.2021 voimaan tuo kaikkien alvillisuus, siirsivät 6kk eteenpäin.
 
Olen myös laittanut vastaavanlaisen kantelun sinne.

Koronan takia tule vasta 1.7.2021 voimaan tuo kaikkien alvillisuus, siirsivät 6kk eteenpäin.
Joo hyvä, tilanteeseenhan vaikuttaa myös kuluttajien viitseliäisyys vääntää asioista kättä, sillä postin lakiosastolle yms tuo aiheuttaa takuulla yli 2,9€ kustannukset joka kerta, kun tuollaisesta asiasta laittaa tiketin vetämään.
 
Luulin, että vihani tätä konsernia kohtaa olisi jo maksimissa, mutta jotenkin posti onnistuu aina kaivamaan viimeisetkin raivot irti. Tänään tipahti paperi postiluukusta "Teille on saapunut kirjattu lähetys blaablaa, noudettavissa 13.1 (tänään) klo 19"

Ajoin sitten postiin kaupungin keskustaan, vajaa puoli tuntia jonotusta ja lopputulos: "Joo ei tää on vielä Tampereella, tuu huomenna uudestaan." eikä mitään pahoitteluja. Uskomatonta paskaa. Miksi noita saapumispapereita lähetetään, jos ne eivät edes ole totta.
 
Luulin, että vihani tätä konsernia kohtaa olisi jo maksimissa, mutta jotenkin posti onnistuu aina kaivamaan viimeisetkin raivot irti. Tänään tipahti paperi postiluukusta "Teille on saapunut kirjattu lähetys blaablaa, noudettavissa 13.1 (tänään) klo 19"

Ajoin sitten postiin kaupungin keskustaan, vajaa puoli tuntia jonotusta ja lopputulos: "Joo ei tää on vielä Tampereella, tuu huomenna uudestaan." eikä mitään pahoitteluja. Uskomatonta paskaa. Miksi noita saapumispapereita lähetetään, jos ne eivät edes ole totta.
Olen oppinut jo saman läksyn ja katson aina ennen noutamista lähetyksen seurannasta, että onko lähetys hyllytetty postitoimipaikassa.
 
Emännälle kaksi pakettia tulossa, toinen on nyt päättänyt taas eksyä tuonne 8km päähän noudettavaksi ja toisen loppusijoituspaikkaa ei edes vielä ole tiedossa kun on joku lajitteluvirhe ollut eikä seuranta sen enempää kerro. Jippii...
 
Luulin, että vihani tätä konsernia kohtaa olisi jo maksimissa, mutta jotenkin posti onnistuu aina kaivamaan viimeisetkin raivot irti. Tänään tipahti paperi postiluukusta "Teille on saapunut kirjattu lähetys blaablaa, noudettavissa 13.1 (tänään) klo 19"

Ajoin sitten postiin kaupungin keskustaan, vajaa puoli tuntia jonotusta ja lopputulos: "Joo ei tää on vielä Tampereella, tuu huomenna uudestaan." eikä mitään pahoitteluja. Uskomatonta paskaa. Miksi noita saapumispapereita lähetetään, jos ne eivät edes ole totta.
Reklamaatio hukatusta ajasta ja bensoista niin saat fyrkat, mennyt mulla vastaavassa keississä läpi.
 
Hienosti toimi posti taas.

Ostin verkkokaupasta tuotteen X, jolla 14vrk palautusaikaa jos ei ole tyytyväinen

Palautin paketin postiin 31.12

Tänään 14.1 tulee ilmoitus, että paketti on taas noudettavissa postista, seurantatunnus kertoo paketin seikkailleen alkuvuoden ympäri eteläsuomea ja palautuneen lopuksi sitten takaisin tänne.

Ja nyt tuotetta ei voi enää palautta, kun tuo 14vrk on mennyt umpeen :tup: Onneksi on kyse vaan 25€ tavarasta.
 
Ja nyt tuotetta ei voi enää palautta, kun tuo 14vrk on mennyt umpeen :tup: Onneksi on kyse vaan 25€ tavarasta.

Mikä verkkokauppa kieltäytyy ottamasta enään takaisin ?



Oletus että olet ilmoittanut peruvasi kaupan ja toiminut ohjeen mukaan.

Jos et ole ilmoittanut peruvasi, niin aika meni, mutta ei postin vika.
 
Mikä verkkokauppa kieltäytyy ottamasta enään takaisin ?



Oletus että olet ilmoittanut peruvasi kaupan ja toiminut ohjeen mukaan.

Jos et ole ilmoittanut peruvasi, niin aika meni, mutta ei postin vika.

Kaupan ohjeistus on "Ilmoitamme sinulle, kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen".

Ja mitään ohjetta ei ole ilmoittaa palautuksesta etukäteen. Mutta noh, en jaksa tämän kanssa vaivata, laitan tuotteen torille myyntiin pienellä alennuksella, eiköhän se sillä mene.
 
Kaupan ohjeistus on "Ilmoitamme sinulle, kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen".

Ja mitään ohjetta ei ole ilmoittaa palautuksesta etukäteen. Mutta noh, en jaksa tämän kanssa vaivata, laitan tuotteen torille myyntiin pienellä alennuksella, eiköhän se sillä mene.
Ilmotat vaan postille, että viekääs minne kuuluu, postilla on dokumentit palautuspäivästä. Mullekin kerran tuli oma paketti noudettavaksi, kun ulkomaille lähetin ja menin postiin ja sanoin et ei tää mulle ole ku mä lähetin.
 
Postille ei taida olla mitään ilmaista palautekanavaa? Siis ainakaan, jos ei käytä twitteriä, fb:tä ja mitä lie.

Chattibotti kehottaa vaan soittamaan maksulliseen numeroon, jos haluaa asiakaspalvelijan.
 
OmaPosti-sovelluksen ulkoasu näyttää vaihtuvan samalla tahdilla kuin Postin nimi.
 
Kaupan ohjeistus on "Ilmoitamme sinulle, kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen".



Ja mitään ohjetta ei ole ilmoittaa palautuksesta etukäteen. Mutta noh, en jaksa tämän kanssa vaivata, laitan tuotteen torille myyntiin pienellä alennuksella, eiköhän se sillä mene.
Nyt vähän mutua, mutta jos heillä ei ole riittäviä ehtoja/ohjeita peruuttamisesta, niin sitten 14päivää ei ole voimassa, vaan katumusaika on pitkä (tarkista miten menee tänä

Ja jos heillä ei ole aikarajaa, niin ei heillä sitten ole aika rajaa, ja kirjoittamasi perusteelle ilmeisesti heille riittää että palauttaa, miten parhaaksi näkee.

Voi toki ja kannattaakin ilmoittaa perumisesta documentoidusti, niin sinulla on siitä sitten se documentti itselläsi, ja palautat tuotteen heille.

Jos heillä onkin jokin aika raja,
Muistaakseni minimi on se että kuluttaja ilmoittaa 14pv aikana peruvansa, jonka jälkeen sitten palautellaan, jos heidän ehdot on tiukemmat, niin sitten sinulla aikaa yllinkyllin (oletus että tuote on sellainen mihin on minimi katumusaika).

Jos heidän minimi on tuota tiukempi, niin sitten kuluttajan sinulla ilmeisesti hyvin pitkä.
 
Mitenkäs nuo ulkomailta tulevat seurannalla varustetut kirjelähetykset nykyään toimivat? Latviasta on tulossa Nillkinin suojakuori DHL:n kautta lähetettynä ja postin seuranta tunnistaa koodin. Tullut maahan viimeviikon lopulla ja maanantaina "Lähetys luovutettu vastaanottajalle" postinumerossa joka vastaa sitä asiamiespistettä jonne postini normaalisi menee jos sitä ei jaeta kotiin asti. Mitään saapumisilmoitusta ei vielä ole näkynyt joten ilmeisesti pitää sitä odotella?
Tämäkin mysteeri ratkesi viimein. Postipoika oli osunut oikeaan rappuun ja oikeaan asuntoon, mutta talon numero oli mennyt yhdellä pieleen. Sattumalta vaan kyseinen asunto oli ollut tyhjillään ja nyt uudet asukkaat huomasivat kirjeen ja ystävällisesti laittoivat tekstiviestiä osoitelapussa olleeseen numeroon. Osoite oli kuoressa ihan oikein.
 
Onko Tampereen lajittelukeskus jotenkin täysin kaaoksen alla vai mitä tuolla oikein tapahtuu tällä hetkellä?

Kaksi pakettia nyt siellä jumissa, yksi (josta aiemmin kirjoitin jokunen viesti ylempänä) on kadonnut kuin pieru saharaan, on selvityspyyntö laitettu menemään.
 
OmaPosti-sovelluksen ulkoasu näyttää vaihtuvan samalla tahdilla kuin Postin nimi.
Mikähän tämän viestin pointti oli? Posti on ollut kuluttajille aina Posti, eikä tuon OmaPostin ulkoasukaan ole muuttunut käsittääkseni muuten kuin hieman värien osalta. Vai tarkoitatko, että nimen/ulkoasun tulisi muuttua nykyistä useammin?
 
"Tiedustelemaanne lähetystä ei ole valitettavasti pystytty paikallistamaan Postista.
Pyydämme teitä ystävällisesti olemaan yhteydessä lähettäjään. Lähtömaan posti vastaa katoamistapauksessa vahingosta lähettäjälle."

Että näin. Nyt pitää sitten etsiä Ukrainalainen tulkki hoitamaan asiaa eteenpäin, kiitos Posti.
 
"Tiedustelemaanne lähetystä ei ole valitettavasti pystytty paikallistamaan Postista.
Pyydämme teitä ystävällisesti olemaan yhteydessä lähettäjään. Lähtömaan posti vastaa katoamistapauksessa vahingosta lähettäjälle."

Että näin. Nyt pitää sitten etsiä Ukrainalainen tulkki hoitamaan asiaa eteenpäin, kiitos Posti.
Ei tähän pitäisi mitään tulkkia tarvita. Sanot lähettäjälle että ei ole tullut perille. Lähettäjä sitten voi lähettää uudelleen ja/tai antaa rahat takaisin ja/tai tehdä selvityspyynnön kuljetusfirmalleensa (eli sille jolle on maksanut kuljetuksesta).
 
Kauan noi kiinanpaskat lojuu ulkomaanterminaalissa tullauksen ja postin käsittelymaksun maksamisen jälkeen? Rekisteröitynyt uudestaan ulkomaanterminaaliin (?), mutta ei muuta päivitystä. Toki tässä viikonloppu ollu välissä.
 
Mikähän tämän viestin pointti oli? Posti on ollut kuluttajille aina Posti, eikä tuon OmaPostin ulkoasukaan ole muuttunut käsittääkseni muuten kuin hieman värien osalta. Vai tarkoitatko, että nimen/ulkoasun tulisi muuttua nykyistä useammin?

Viikonloppuna ainakin itsellä ulkoasu päivittyi huomattavasti - ja ainakin itsestä pelkästään huonompaan suuntaan.
Todennäköisesti vain tottumiskysymys
 
Kävinpä sitten kävelylenkin yhteydessä hakemassa emännän pakettia tuosta lähikaupan pakettiautomaatista... Tai siis yritin hakea mutta lokerossa olikin jonkun aivan muun paketti. No, soittoa pakaasiautomaatin kyljessä olevaan numeroon ja sieltä vaan pahoiteltiin tapahtunutta ja käskettiin roudata väärä paketti postin konttorille. Vajaan tunnin selvittelyn jälkeen emännän pakettikin löytyi 5km päästä asiamiespostista.

Eikö noita lokeroita enää saa uudestaan auki että saisi väärän paketin tungettua takaisin? Ainakaan postin aspa ei osannut sanoa muuta kuin vie väärä paketti jononkin postin toimipaikkaan jossa on henkilökuntaa.
 
Kun olen aiemmin ollut kiitollinen siitä, että posti on kyennyt tuomaan amazonin paketit kotiin saakka "Posti Express-paketti", niin toki sitten tänään ding dong, ei mennytkään niin.
Jos postin kuviteltu deadline on 16:00, niin siellä on 15:38 että: "..Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. " No, ehkei tällä ninjalla sitten ollut sopivia tiirikoita?
Siihen on syy, että haluan nämä toimitettavaksi kotiosoitteeseen. Normiaikana haen miellelläni lähikaupasta.
 
Kauan noi kiinanpaskat lojuu ulkomaanterminaalissa tullauksen ja postin käsittelymaksun maksamisen jälkeen? Rekisteröitynyt uudestaan ulkomaanterminaaliin (?), mutta ei muuta päivitystä. Toki tässä viikonloppu ollu välissä.
Kyllä ne sieltä lähtee. Itsellä tuli paketti lauanainta ulkomaanterminaaliin ja tullasin ja maksoin käsitellymaksuin lauantaina illalla. Tänään aamulla tuli uusi rekisteröinti ulkomaanterminaaliin ja hetki sitten oli siirtynyt lajitteluun vantaalle ja toimitus huomenna.
 
Kävinpä sitten kävelylenkin yhteydessä hakemassa emännän pakettia tuosta lähikaupan pakettiautomaatista... Tai siis yritin hakea mutta lokerossa olikin jonkun aivan muun paketti. No, soittoa pakaasiautomaatin kyljessä olevaan numeroon ja sieltä vaan pahoiteltiin tapahtunutta ja käskettiin roudata väärä paketti postin konttorille. Vajaan tunnin selvittelyn jälkeen emännän pakettikin löytyi 5km päästä asiamiespostista.

Eikö noita lokeroita enää saa uudestaan auki että saisi väärän paketin tungettua takaisin? Ainakaan postin aspa ei osannut sanoa muuta kuin vie väärä paketti jononkin postin toimipaikkaan jossa on henkilökuntaa.

En minä olisi viitsinyt hoitaa postin tehtäviä niiden puolesta, ainakaan ilman korvausta.
 
Kävinpä sitten kävelylenkin yhteydessä hakemassa emännän pakettia tuosta lähikaupan pakettiautomaatista... Tai siis yritin hakea mutta lokerossa olikin jonkun aivan muun paketti. No, soittoa pakaasiautomaatin kyljessä olevaan numeroon ja sieltä vaan pahoiteltiin tapahtunutta ja käskettiin roudata väärä paketti postin konttorille. Vajaan tunnin selvittelyn jälkeen emännän pakettikin löytyi 5km päästä asiamiespostista.

Eikö noita lokeroita enää saa uudestaan auki että saisi väärän paketin tungettua takaisin? Ainakaan postin aspa ei osannut sanoa muuta kuin vie väärä paketti jononkin postin toimipaikkaan jossa on henkilökuntaa.

Avaa lokeron --> tarkistaa vastaanottajan nimen --> jos väärä, niin paketti takaisin lokeroon ja luukku kiinni? Antaa postin itse kuljetella pakettinsa.
 
Avaa lokeron --> tarkistaa vastaanottajan nimen --> jos väärä, niin paketti takaisin lokeroon ja luukku kiinni? Antaa postin itse kuljetella pakettinsa.
Juu, mutta kun tuli paiskattua se luukku kiinni ennen kuin yhtäkkiä tuli fiilis että paketti ei täsmää siihen mitä siellä piti olla. Tottakai jos luukku olisi edelleen ollut auki niin olisin tunkenut sen sinne takaisin. Tähän mennessä kun tuo on ensimmäinen tapaus että on väärän henkilön paketti lokerossa omalla kohdallani niin ei sitä siinä heti tajunnut.

Ja olisiko se väärä paketti pitänyt jättää siihen pakettiautomaatin viereen kun kuitenkin postilla oli tieto että olin luukun avannut ja ilmoittanut että heillä oli jakeluvirhe automaatissa? Joka tapauksessa se paketti kulkeutui postin henkilökunnalle samalla kun haki sen oikean paketin joka oli mennyt asiamiespostiin.
 
Kysymys koskee tällä hetkellä Tullipostissa olevaa lähetystä. Paketin pitäisi tulla mulle. Ilmoitus tullattavasta lähetyksestä tuli mulle.
Katsokaa kuvaa ja kertokaa, onko tuossa jotain mikä estäisi paketin kulun minun kotiosoitteeseen.
Lähinnä tuo puhelinnumeron puuttuminen on se asia.

Kuvakaappaus-2021-01-19-09-26-22.png
 
Kysymys koskee tällä hetkellä Tullipostissa olevaa lähetystä. Paketin pitäisi tulla mulle. Ilmoitus tullattavasta lähetyksestä tuli mulle.
Katsokaa kuvaa ja kertokaa, onko tuossa jotain mikä estäisi paketin kulun minun kotiosoitteeseen.
Lähinnä tuo puhelinnumeron puuttuminen on se asia.

Jos olet eilen iltapäivällä tullannut sen, se voi tänään jatkaa matkaa lajittelukeskukseen. Viimeksi kun tullasin paketin pari viikkoa sitten, ilmoitus tuli aamulla ja tullasin sen heti, ja paketti oli postissa seuraavana iltana. Tullipostissa voi olla ruuhkaa, joten vähän aikaista ruveta hätiköimään. En tiedä mihin puhelinnumeroa tarvitsisivat, itse en ainakaan saanut yhtään tekstaria em. lähetykseen liittyen.
 
Kävinpä sitten kävelylenkin yhteydessä hakemassa emännän pakettia tuosta lähikaupan pakettiautomaatista... Tai siis yritin hakea mutta lokerossa olikin jonkun aivan muun paketti. No, soittoa pakaasiautomaatin kyljessä olevaan numeroon ja sieltä vaan pahoiteltiin tapahtunutta ja käskettiin roudata väärä paketti postin konttorille. Vajaan tunnin selvittelyn jälkeen emännän pakettikin löytyi 5km päästä asiamiespostista.

Eikö noita lokeroita enää saa uudestaan auki että saisi väärän paketin tungettua takaisin? Ainakaan postin aspa ei osannut sanoa muuta kuin vie väärä paketti jononkin postin toimipaikkaan jossa on henkilökuntaa.
No varmaan kätevintä olis ollut, että viet väärän paketin himaan ja käsket postin tuomaan sun paketin teille sopivaan aikaan ja viemään väärän pois. Heidän virheensähän tuo oli.
 
No varmaan kätevintä olis ollut, että viet väärän paketin himaan ja käsket postin tuomaan sun paketin teille sopivaan aikaan ja viemään väärän pois. Heidän virheensähän tuo oli.
Todennäköisyys tämän toteutumiselle vaan taitaisi olla aika lailla nolla.
 
Todennäköisyys tämän toteutumiselle vaan taitaisi olla aika lailla nolla.
Todennäköisyys sen toteutumiselle mun arvion mukaan olisi kylläkin aika lähellä 100%, koska sun hallussa on jonkun toisen lähetys ja toisaalta posti on pistänyt sut taas haaskaamaan aikaa jonnekin. Silloinhan palvelussa on virhe, joka pitää hyvittää. Itse kerran odottelin pakettia, jonka toimituksessa oli jotain ongelmia ja niitä selviteltiin (tästä varmaan 7 vuotta tms) ja lopulta postista soittivat, että on kyseisenä päivänä päätynyt lähipostiin, eli voit sieltä noutaa 5 jälkeen. Noh, ajoin postiin sitten noutamaan pakettia ja sitä ei sitten kuitenkaan sielä ollut, niin laitoin vaan kylmän viileästi reklamaation, ilmoitin että mulle ilmoitettiin paketin olevan noudettavissa ja että mulla meni 1 tunti aikaa hukkaan huomioiden jonottelun postissa + bensoja ja ilmoitin reklamaatioon vaan, että haluan 30€ tunnin odotuksesta ja 5€ (tjsp) bensoista -> korvasivat kyllä ton mukisematta.
 
Hieman huvittavaa, kun USAan, Britteihin ja moniin Euroopan maihin on postilähetyksillä viikkojen viiveitä kumpaankin suuntaan, mutta joulukuussa ja tammikuussa lähetetyt pari Priority-pakettia Thaimaaseen ovat menneet perille 4 arkipäivässä vaikka Postin normaaliajan arviokin on vain 7-9 arkipäivää :)

Mutta tavallaan loogista, sinnepäin on varmaan vähemmän lähetysruuhkaa.
 
Hieman huvittavaa, kun USAan, Britteihin ja moniin Euroopan maihin on postilähetyksillä viikkojen viiveitä kumpaankin suuntaan, mutta joulukuussa ja tammikuussa lähetetyt pari Priority-pakettia Thaimaaseen ovat menneet perille 4 arkipäivässä vaikka Postin normaaliajan arviokin on vain 7-9 arkipäivää :)

Mutta tavallaan loogista, sinnepäin on varmaan vähemmän lähetysruuhkaa.

Eiköhän sinne suuntaan sitä vapaata kapasiteettia ole paljon enemmän kuin tänne. Sieltä tuskin juuri kukaan tilaa mitään täältä. Täältä sitten tilataan kaikenlaista sieltä suunnalta.
 
Eiköhän sinne suuntaan sitä vapaata kapasiteettia ole paljon enemmän kuin tänne. Sieltä tuskin juuri kukaan tilaa mitään täältä. Täältä sitten tilataan kaikenlaista sieltä suunnalta.
Ei se kulkusuunta kyllä selitä, kun sitten menisi esim. USAan, Britteihin, Eurooppaan postilähetykset nopeasti Suomesta perille, mutta kuten yllä sanoin, niissä on pääsääntöisesti viikkojen viive myös Suomesta poispäin.
 
Ei se kulkusuunta kyllä selitä, kun sitten menisi USAan, Britteihin ja Eurooppaan postilähetykset nopeasti Suomesta perille, mutta kuten sanoin, niissä on pääsääntöisesti viikkojen viive myös Suomesta poispäin.

No kyllähän Suomesta menee tavaraa Eurooppaan ja jenkkeihin sekä tulee tänne joten lienee aikalailla kysyntää niille kuljetuksille. Halvat postilähetykset laitetaan kyytiin sitten kun kalliimmalta rahdilta jää tilaa. Thaimaahan tuskin menee täältä juuri mitään postilla, joten lentokoneissa on paljon tyhjää kun lennetään sinnepäin. Voi toki olla muitakin syitä, mutta luultavasti tuo Thaimaan nopea kulkeminen johtuu siitä, että kapasiteetti on paljon käyttämättömänä.
 
No kyllähän Suomesta menee tavaraa Eurooppaan ja jenkkeihin sekä tulee tänne joten lienee aikalailla kysyntää niille kuljetuksille. Halvat postilähetykset laitetaan kyytiin sitten kun kalliimmalta rahdilta jää tilaa. Thaimaahan tuskin menee täältä juuri mitään postilla, joten lentokoneissa on paljon tyhjää kun lennetään sinnepäin. Voi toki olla muitakin syitä, mutta luultavasti tuo Thaimaan nopea kulkeminen johtuu siitä, että kapasiteetti on paljon käyttämättömänä.
Juu, tätä minäkin veikkasin viestissäni.

edit: Eli ymmärsin vissiin aiemman viestisi väärin, pahoittelut.
 
Viimeksi muokattu:
Jännä kyllä että kiinasta tulee ilmaisilla posteilla paketti viikossa suomeen ja täällä se on nyt tullauksen jälkeen viikon lojunut vantaan terminaalissa, onko siellä yksi ihminen töissä vai mikä taas kestää? :D.
 
Jännä kyllä että kiinasta tulee ilmaisilla posteilla paketti viikossa suomeen ja täällä se on nyt tullauksen jälkeen viikon lojunut vantaan terminaalissa, onko siellä yksi ihminen töissä vai mikä taas kestää? :D.

Osa näistä tullatuista paketeista kulkee normipostin mukana, eli niissä ei ole Suomessa enää seurantaa. Ilmestyvät postilaatikkoon/-luukkuun sitten joskus.

Posti: "Tälläinen U alkuinen tunnus kulkee Suomessa normaalin ei-seurattavan kirjeen tavoin, joiden kuljetusaika on 4 arkipäivää. "
 
Posti loista taas. Kolme eri pakettia tullut jotka kaikki "tilattu" samaan automaattiin. Kaikki paketit menny eri pisteisiin eikä yksikään sinne minne tilattu, tai kolmeen muuhunkan automaattiin jotka ois kävelymatkan päässä :facepalm:
 
Lisäksi sovelluksessa ei enää näy koko seurantahistoria suoraan, vaan vaatii yhden lisäpainalluksen jokaisella pakettisivulla.

Tuntuu olevan trendi sovelluksissa/nettisivuissa tehdä kaikesta huonompaa viime vuosina, riippumatta mikä palvelu. Tekeekö noita kaikkia joku täysin pihalla oleva UI/UX kesähessu?
 
Onkohan tuo OmaPostin sovelluksen uusiminen joku harvoille ja valituille tehtävä "eläinkoe"? Itselleni ja parille tutulle ei ole tullut päivitystä mutta esimerkiksi emännälle tuo uusi versio tuli.

Se on kyllä totta että pääsääntöisesti kaikista sovelluksista tehdään nykyään "tyhmennettyjä", hyvänä esimerkkinä tuo OmaPosti. Itselläni tosiaan on vielä se vähän vanhempi versio joka on muutamaa juttua lukuunottamatta ihan ok, tuo uusin versio vaikuttaa emännän puhelimesta kurkattuna aika karsealta.
 
Lisäksi sovelluksessa ei enää näy koko seurantahistoria suoraan, vaan vaatii yhden lisäpainalluksen jokaisella pakettisivulla.

Tuntuu olevan trendi sovelluksissa/nettisivuissa tehdä kaikesta huonompaa viime vuosina, riippumatta mikä palvelu. Tekeekö noita kaikkia joku täysin pihalla oleva UI/UX kesähessu?

Tästä hyvä esimerkki ketjun aihettakin liippaavan UPS:n uudet nettisivut. Vanhaan hyvään aikaan etusivulla oli tekstikenttä johon voit copypasteta seurantanumeron ja painaa yhtä näppäintä ja saat tulokset. Uusilla sivuilla etusivulla ei ole tuota kenttää vaan joudut painamaan ensin Seuranta-yläpalkkia, josta aukeaa valikko mistä painat Seuraa ja seurantahistoria jolloin vanhankaltainen kenttä tulee ja pääset hakemaan pakettiasi. Eli saman tiedon saamiseen menee entisen 1 klikkauksen sijaan 3 klikkausta.

Tietysti tämän saa ohitettua laittamalla esim. suosikkeihin suoran linkin seurantasivuille, muttta voisi kuvitella että 95% sivuston käyttäjistä menee tuonne nimenomaan seuraamaan pakettinsa liikkeitä niin en ymmärrä miksi tämä on tehty?
 
Prisman kautta tilasin FFP2 maskeja sunnuntaina n. klo 22, maanantaina aamulla oltiin jo laitettu postiin ja keskiviikkona tuli perille, vaikka kävi niin että valitsemani postin automaatti olikin täynnä, niin muutama sata metriä kauemmas olevaan, ei paha.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
288 761
Viestejä
4 948 054
Jäsenet
79 540
Uusin jäsen
Petrina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom