Näin jaetaan seurannalla olevat kirjeet. En ole varma miten käytännössä erottaisi tuleeko laatikkoon vai postiin.Kerran kävi sellainen tapaus, että posteljooni oli kuitannut paketin luovutetuksi heti kun saapui osoitteeseen. Rappuun oli kuitenkin tulossa useampi paketti ja minun lähetys unohtui autoon. Huomasin tapahtuneen seurannasta pari minuuttia "luovutuksen" jälkeen. Soitin postiin ja pian sainkin puhelun postiautosta.
Jos olisin havahtunut tilanteeseen vasta seuraavana päivänä olisi voinut olla isompi homma jäljittää pakettia.
Ei ole muuten mitenkään tavatonta, että lähetyksiä kuitataan luovutetuksi ennakkoon. Useamman kerran on käynyt niin, että seurantaan tulee luovutusilmoitus mutta postiauto kurvaa pihaan vasta vartin päästä.
Esim Amazonilla paketit on tälläisiä jos mahtuu laatikkoon ja kiinan seurannalla olevat paketit.
Itse olen ollu melko ärsyyntyny tuosta tavasta, se vaikeuttaa korvauksen saamista jos jaetaan väärin tai katoaa muuten.
Lähettäjällä todiste tuotteen luovutuksesta.
paketti tuli tänään noudettavaksi, saa nähdä onko pelkkä tyhjä pahvilaatikko jäljellä.
Viimeksi muokattu: