Postin kulkemisen vaikeus

Postihan poisti ihmiset palvelemasta chatissa, nykyään sieltä vastailee ehkä typerimpiin chatbotteihin lukeutuva tekele.
En voi siirtää sinua ihmiskollegalleni, sillä vain minä palvelen asiakkaitamme täällä chatissa. Kokeilisitko kysyä minulta neuvoa.

Tuota kautta sähköpostia ei enää saa udeltua, vaan vähintään pitäisi soittaa sinne 1.84e maksavaan palvelunumeroon.
 
Postihan poisti ihmiset palvelemasta chatissa, nykyään sieltä vastailee ehkä typerimpiin chatbotteihin lukeutuva tekele.


Tuota kautta sähköpostia ei enää saa udeltua, vaan vähintään pitäisi soittaa sinne 1.84e maksavaan palvelunumeroon.

OmaPosti-sovelluksen kautta voi saada yhteyden myös oikeaan asiakaspalvelijaan.
 
Taitaa postin strategiana olla periä tuo maksu kaikista paketeista koska suurin osa ihmisistä ei ymmärrä että maksulla ei ole perusteita eikä jaksa alkaa asiasta tappelemaan. Varsinkin kun postiin on niin hankala saada yhteyttä niin reklamaatiot jätetään tekemättä.
 
Taitaa postin strategiana olla periä tuo maksu kaikista paketeista koska suurin osa ihmisistä ei ymmärrä että maksulla ei ole perusteita eikä jaksa alkaa asiasta tappelemaan. Varsinkin kun postiin on niin hankala saada yhteyttä niin reklamaatiot jätetään tekemättä.

Kun oli ylimääräistä aikaa niin tein juuri rikosilmoituksen tästä toimintatavasta. Maksua pyydetään alle 22e lähetyksistä, ikään kuin vuosi olisi jo 2021. Joskus jopa EU:n sisäisistä lähetyksistä. Kyseessä on ihan järjestelmällinen kusetus joka täyttää helposti törkeän petoksen tunnusmerkistön. Tähänhän liittyy Postin vastuullisena ja luottamuksellisena toimijana nähty asema, sen hyväksikäyttö, järjestelmällisyys ja toistuva "hups"-tyylinen valelaskujen lähettely.
 
Toiminnasta pitäisi myös laittaa kuluttajaviranomaiselle tutkintapyyntö. Posti (ilmeisesti, en saanut heiltä tietoa mihin perustuen) kansainvälisten postisopimusten tulkinnanvaraisten pykälien varjolla laskuttaa tuota maksua, vaikka sama maksu on viranomaisen toimesta kielletty rahtiyhtiöiltä uhkasakon uhalla. Vääristää kilpailua, joka on lain vastaista, vaikka postisopimuksen sallisikin sen (muut yhtiöt joutuvat esittämään paketit tullille ilman eri korvausta).

Ruotsissa sama asia on hoidettu kansainvälisten postisopimusten osalta laillisemmin. Siellä PostNord perii "käsittelymaksun" nimenomaan ALVin keräämisestä - ja valtio on valtuuttanut PostNordin keräämään ALVit postipaketeista. Suomessa Posti on yksipuolisesti alkanut perimään maksuja.
 
Toiminnasta pitäisi myös laittaa kuluttajaviranomaiselle tutkintapyyntö. Posti (ilmeisesti, en saanut heiltä tietoa mihin perustuen) kansainvälisten postisopimusten tulkinnanvaraisten pykälien varjolla laskuttaa tuota maksua, vaikka sama maksu on viranomaisen toimesta kielletty rahtiyhtiöiltä uhkasakon uhalla. Vääristää kilpailua, joka on lain vastaista, vaikka postisopimuksen sallisikin sen (muut yhtiöt joutuvat esittämään paketit tullille ilman eri korvausta).

Ruotsissa sama asia on hoidettu kansainvälisten postisopimusten osalta laillisemmin. Siellä PostNord perii "käsittelymaksun" nimenomaan ALVin keräämisestä - ja valtio on valtuuttanut PostNordin keräämään ALVit postipaketeista. Suomessa Posti on yksipuolisesti alkanut perimään maksuja.

Asia on myös vireillä kuluttajariitalautakunnassa, mutta yleensä käsittelyssä menee vähintään puolisen vuotta.
 
Kuluttajariitalautakunta ratkoo vain yksittäisiä tapauksia ja antaa suosituksia. Asiasta voisi yleisemmällä tasolla pyytää kuluttaja-asiamiestä (viranomainen) ottamaan kantaa asiaan.
 
Joo tuli sit maksettua tuo kiristysmaksu ja heti liikahti paketti eteenpäin. Olihan se pakko maksaa kun pakettia ei muutenkaan saanut..

Toivottavasti asia etenee lopulta johonki suuntaan kuluttajariitalautakunnassa..
 
Tuli ilmeisesti maksettua kiristysmaksu liian nopeasti tullauspyynnön saapumisen jälkeen, ei näytä tulevan paketin seurantaan ilmoitusta kiristysmaksun onnistuneesta maksusta, pelkästään hyväksytty tullimaksu. Tuolla kiristysmaksun erillisella maksusivulla näkyy kyllä, että on jo maksussa tuolla seurantanumerolla.

Niin loistava järjestelmä, 10/10.
 
Postin sivuilla on tästä myös toinen muoto, joka nimenomaan pakottaa tuon käsittelymaksun maksamiseen:
On juu, mutta laittamalla kuitin tuonne sähköpostiin sain oman paketin liikkeelle ilman mitään tullauksia tms. ja reklamaatiolomakkeen kautta sain parista aiemmasta paketista turhaan maksetut kiristysmaksut takaisin joidenkin viikkojen jälkeen.
 
Tuli ilmeisesti maksettua kiristysmaksu liian nopeasti tullauspyynnön saapumisen jälkeen, ei näytä tulevan paketin seurantaan ilmoitusta kiristysmaksun onnistuneesta maksusta, pelkästään hyväksytty tullimaksu. Tuolla kiristysmaksun erillisella maksusivulla näkyy kyllä, että on jo maksussa tuolla seurantanumerolla.

Niin loistava järjestelmä, 10/10.

Milloin maksoit? Mulla meni muutaman tunti et näkyi seurannassa tuo maksu, samoihin aikoihin sit liikahti pakettikin
 
Milloin maksoit? Mulla meni muutaman tunti et näkyi seurannassa tuo maksu, samoihin aikoihin sit liikahti pakettikin
Reilu tunti sitten, ehkä tuo sitten vielä ilmestyy seurantaan.

Pari päivää sitten maksoin toisen lähetyksen jolloin käsittelymaksu näkyi lähes välittömästi seurannassa, mene ja tiedä.
 
Postia ei ole lastikkoon tullut nyt 1,5 viikkoon. Tänään sitten piti vähän hieraista silmiä, kun olikin ”vähän enemmän” laatikkoon tungettu. Siellä oli siis käytännössä kaikki paperiset laput kaksin/kolminkerroin, kun oli postimies sullonut ne sinne väkisin. Pari isompaa kirjettä, joissa oli siis vaatetta (alle 3cm paksu) jne. Olisi niitä kai voinut aikaisemmin jakaa tai jakaa osa vaikka seuraavana päivänä? (Maanantaina)
 
Tuota kautta sähköpostia ei enää saa udeltua, vaan vähintään pitäisi soittaa sinne 1.84e maksavaan palvelunumeroon.
Postikin on näköjään myöntynyt noudattamaan lakia ja nykyään on reklamaatioille oma lisämaksuton puhelinnumero.

Reklamaatiot, laskutus ja sopimusasiointi
0100 85160 (pvm/mpm) Reklamaatiot, laskutus ja sopimusasiointi ma-pe 9-16 OmaPostissa maksetut muut kuin Postin laskut ma-pe 9-16
 
Paketti tuli nyt postin selvityspisteeltä, sisällä muovipussiin pakattuna tuotteen laatikko ja manuaali täysin litimärkänä ja rutattuna sekä tavara itse omassa muovipussissaan. Kela tuntus olevan ihan kunnossa mutta mitä vittua siellä on tapahtunut
5CE07387-020B-4737-90DC-C5AAFC18F021.jpeg

Meinasitko pitää? Uitettu pakkauspahvi, ja lähtee itsellä samantien asiakaspalautuksena takaisin.
 
Vuotaako Itella logistics lithuania tms. taho yhteystietoja rikollisille, vai mistä nuo saavat numeroita? Vai lähettääkö ne vaan randomilla noita huijausviestejä numeroihin? Jotenkin vaan jäi vaivaamaan kun muutama tunti liettuaan saapumisen jälkeen tuli huijaustxt itselle... 1. lajiaan.
Jotenkin tuntuu, että vuotaa, koska parille työkaverille on napsunut noita viestejä, kun ovat paketteja odottaneet. Itselleni ei ole tullut ennen kuin nyt torstaina, kun tilasin suomalaisesta verkkokaupasta Postin kautta paketin. Vajaa tunti siitä, kun lähetys oli rekisteröitynyt postille napsahti tuollainen huijausviesti puhelimeen. Jostakin ne nyt vuotaa. Ei voi olla sattumaa.
 
Jotenkin tuntuu, että vuotaa, koska parille työkaverille on napsunut noita viestejä, kun ovat paketteja odottaneet. Itselleni ei ole tullut ennen kuin nyt torstaina, kun tilasin suomalaisesta verkkokaupasta Postin kautta paketin. Vajaa tunti siitä, kun lähetys oli rekisteröitynyt postille napsahti tuollainen huijausviesti puhelimeen. Jostakin ne nyt vuotaa. Ei voi olla sattumaa.
Ei ne mitään vuoda. Automatisoidusti niitä viestejä lähetään satunnaisiin numeroihin. Ihan yhtälailla niitä tulee henkilöille mitkä eivät ole edes tilanneet mitään.
 
Mikähän tuossa muuten on, että pari kertaa nyt jo jäänyt paketti tulematta kotiovelle saakka ja viety postiin noutoa odottamaan. EMS lähetys, eli kuljetus ovelle sisältyy tähän. Seurannassa lukee aina " Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus. "

Meillä on kyllä alaovi lukittu, mutta sellainen puhelinsysteemi on ja toimii siinä alaoven vieressä. Miksei sitä käytetä vaan luovutetaan heti?
 
Mikähän tuossa muuten on, että pari kertaa nyt jo jäänyt paketti tulematta kotiovelle saakka ja viety postiin noutoa odottamaan. EMS lähetys, eli kuljetus ovelle sisältyy tähän. Seurannassa lukee aina " Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus. "

Meillä on kyllä alaovi lukittu, mutta sellainen puhelinsysteemi on ja toimii siinä alaoven vieressä. Miksei sitä käytetä vaan luovutetaan heti?
Ei ne tampiot osaa mitään ovipuhelinta käyttää!
Itellä käynny tämä monen kuljetusyrityksen kanssa, että eivät ole osaneet (ilmeisesti) käyttää ovipuhelinta ja näihin yrityksiin lukeutuu myös Posti.
 
Mikähän tuossa muuten on, että pari kertaa nyt jo jäänyt paketti tulematta kotiovelle saakka ja viety postiin noutoa odottamaan. EMS lähetys, eli kuljetus ovelle sisältyy tähän. Seurannassa lukee aina " Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus. "

Meillä on kyllä alaovi lukittu, mutta sellainen puhelinsysteemi on ja toimii siinä alaoven vieressä. Miksei sitä käytetä vaan luovutetaan heti?
Täällä ei ole edes lukittua alaovea ja silti samaa ilmoitusta pukannut.

Pistää miettimään, että kumpihan on suurempi este: postiauton ovi vai portaat toiseen kerrokseen? Jommasta kummasta kusti ei ole selvinnyt.
 
Ei ne mitään vuoda. Automatisoidusti niitä viestejä lähetään satunnaisiin numeroihin. Ihan yhtälailla niitä tulee henkilöille mitkä eivät ole edes tilanneet mitään.
Vastaanotan Postin toimittamia paketteja harvemmin kuin kerran kuussa. Olen saanut tasan yhden huijausviestin:

"Pakkauksesi on pidossa logistiikkakeskuksessa. Seuraa sitä täällä: (linkki huijaussivustolle, jonne voi syöttää maksutiedot)"

Viesti tuli kolme tuntia ennen kuin Postin oikea saapumisilmoitus saapui tekstiviestinä. Todella vaikea uskoa että tämä olisi ollut sattumaa.
 
Vastaanotan Postin toimittamia paketteja harvemmin kuin kerran kuussa. Olen saanut tasan yhden huijausviestin:

"Pakkauksesi on pidossa logistiikkakeskuksessa. Seuraa sitä täällä: (linkki huijaussivustolle, jonne voi syöttää maksutiedot)"

Viesti tuli kolme tuntia ennen kuin Postin oikea saapumisilmoitus saapui tekstiviestinä. Todella vaikea uskoa että tämä olisi ollut sattumaa.
Vedä foliota tiukemmalle. Edelleenkin niitä tulee ihmisille ketkä eivät ole tilanneet yhtään mitään eli miten selität sen? Ei vaan toimi tuo väitteesi mitenkään. Ei ole mikään salaisuus, että niitä lähetetään automatisoidusti tietokoneella ja se viesti nyt on vain sattunut samana päivänä tulemaan, kuin paketti. Sitäpaitsi eivät kaikki lähetykset edes sisällä numerotietoa kenelle on samana päivänä tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan muuten saanut perille yhtään noista Jenkeistä laivalla lähetetyistä paketeista? Muutama oma paketti lähti 30.5. Miamista. Pyysin viimeviikolla myyjää selvittelemään missä mennään, kun katosi USPS:n ja Postin seurannoista koko lähetystunnus. Myyjä vastasi USPS:n kertoneen paketin saapuneen 30.6. Rotterdamiin ja odottaa siellä(?!) tullausta. Eli mitähän tuolle nyt sitten pitäisi tehdä? Ei kai tuota voi vielä tullata, jos se ei ole saapunut edes maahan?
 
Mulla meni yksi paketti tulliselvitettäväksi vaikkei arvon perusteella tarvinut tulleja tai alveja maksaa. Tulliselvitin paketin normaalisti eikä tulleja tai alveja tosiaan tullut. En maksanut käsittelymaksua postille vaan soitin reklamaationumeroon niin vapauttivat paketin manuaalisesti. Todella perseestä kyllä, että tollanenkin pitää hoitaa soittamalla, mutta ainakaan tota maksua ei tarvinnut maksaa ja tossa yllä esitetylle reklamaatiolle pitäisi olla perusteet.
 
Onko kukaan muuten saanut perille yhtään noista Jenkeistä laivalla lähetetyistä paketeista? Muutama oma paketti lähti 30.5. Miamista. Pyysin viimeviikolla myyjää selvittelemään missä mennään, kun katosi USPS:n ja Postin seurannoista koko lähetystunnus.

Mulla on 7.4.2020 tilatuista paketeista 2 tullut tässä parin viime viikon aikana maahan, muutama on vielä jossain matkalla. Toimittaja hyvitti ne oma-aloitteisesti kesäkuun puolella.
 
Jahas, nytköhän kosahti oman tulliselvitettävän paketin liikkuminen. Seuranta ei näytä käsittelymaksua tulliselvitettäville lähetyksille vastaanotetuksi mutta tullimaksun maksaminen seurannassa näkyy kyllä. Lauantai-aamuna molemmat hoidettu. Käsittelymaksun maksusivulla kuitenkin seurantanumeroa haettaessa sanoo että maksu on suoritettu.

Miten väki on näitä saanut etenemään?
 
Edelleenkin niitä tulee ihmisille ketkä eivät ole tilanneet yhtään mitään eli miten selität sen?
Huijausviestejä varmasti tehtailee useampi taho, jolloin viestejä voidaan lähettää eri periaatteilla. Tai voihan sama huijari lähettää viestejä sekä kohdennetusti että satunnaisesti.
Ei vaan toimi tuo väitteesi mitenkään. Ei ole mikään salaisuus, että niitä lähetetään automatisoidusti tietokoneella ja se viesti nyt on vain sattunut samana päivänä tulemaan, kuin paketti. Sitäpaitsi eivät kaikki lähetykset edes sisällä numerotietoa kenelle on samana päivänä tullut.
En väitä etteikö kyseessä olisi voinut olla sattuma, en vain usko siihen tapauksessani. Jos oikeita paketteja saapuisi useammin tai huijausviestejä tulisi jatkuvasti, olisi helpompi uskoa tähän yhteensattumaan. Ja ilmeisesti vastaavaa on tapahtunut muillekin tämän foorumin käyttäjille, mikä tukisi vahvasti olettamustani. En siis väitä mitään ja voin olla hyvinkin väärässä olettamukseni suhteen.
 
Jahas, nytköhän kosahti oman tulliselvitettävän paketin liikkuminen. Seuranta ei näytä käsittelymaksua tulliselvitettäville lähetyksille vastaanotetuksi mutta tullimaksun maksaminen seurannassa näkyy kyllä. Lauantai-aamuna molemmat hoidettu. Käsittelymaksun maksusivulla kuitenkin seurantanumeroa haettaessa sanoo että maksu on suoritettu.

Miten väki on näitä saanut etenemään?
Noniin itse itselleni vastaten että kannattaa valittaa internet-foorumeilla. Nyt näkyy "Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille".
Jatkakaa.
 
Jahas, nytköhän kosahti oman tulliselvitettävän paketin liikkuminen. Seuranta ei näytä käsittelymaksua tulliselvitettäville lähetyksille vastaanotetuksi mutta tullimaksun maksaminen seurannassa näkyy kyllä. Lauantai-aamuna molemmat hoidettu. Käsittelymaksun maksusivulla kuitenkin seurantanumeroa haettaessa sanoo että maksu on suoritettu.

Miten väki on näitä saanut etenemään?
Itsellä oli ihan sama homma. Perjantaina maksoin ennen tullausta postin kiristysmaksun ja näkyy nyt vasta seurannassa, tullimaksu näkyi välittömästi perjantaina.

Pakettihan ei ole tietenkään liikkunut vielä mihinkään, muutoin maailmankirjat olisivat sekaisin.
 
Eivät jaksa enää ees häiriöraportointia harrastaa ettei näyttäis pahalta.

Kuopion Logistikkkakeskus tällä hetkellä tukossa tai jotain. Jopa itse lähetetty paketti perjantaista asti jumissa siellä.

Päivitys; Sain varmistuksen työntekijältä että ihan täynnä paikka. Aika huonoa johtoa Postilla kun voi tapahtua tälläistä nykyaikana. Kaljottelee varmaan vaan isoilla palkoilla eikö tee töitä. Itse potkaisin johdon kokonaan pihalle laiskottelusta.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla meni yksi paketti tulliselvitettäväksi vaikkei arvon perusteella tarvinut tulleja tai alveja maksaa. Tulliselvitin paketin normaalisti eikä tulleja tai alveja tosiaan tullut. En maksanut käsittelymaksua postille vaan soitin reklamaationumeroon niin vapauttivat paketin manuaalisesti. Todella perseestä kyllä, että tollanenkin pitää hoitaa soittamalla, mutta ainakaan tota maksua ei tarvinnut maksaa ja tossa yllä esitetylle reklamaatiolle pitäisi olla perusteet.
Itse laitoin sähköpostia postille vartti sitten, en ole maksanut ja tuli tällainen vastaus:
"Laitoin huolintaan viestiä, että vapauttaisivat pakettisi ilman käsittelymaksun maksamista."
 
Vähän hitaalta tuntuu tällä hetkellä postin toiminta.
6.7 paketti saapunut HELSINKI POK, Ulkomaanterminaali.
16.7 kyselin että missä mahtaa viipyä ja laittoi jonkun selvityspyynnön menemään. 21.7 kysyin että joko on paketista havaintoa, niin oli selvityspyynnönkin osalta asia kesken.

Toinen paketti (joka ei kulje postin välityksellä), joka tulee briteistä on edelleen briteissä ja 9.7 jälkeen ei ole seurantaan päivittynyt mitään.

Toinen briteistä matkaava paketti sentään vielä näyttää elonmerkkejä. Tosin liikkuu vielä brittien sisällä. Saapa nähdä mikä näistä kolmesta on ensimmäisenä perillä.

Yksi kiinanpaketti jonka tilasin 8.3 ilmestyi postilaatikkoon 20.7. En osannut enää edes odottaa.
 
Vähän hitaalta tuntuu tällä hetkellä postin toiminta.
6.7 paketti saapunut HELSINKI POK, Ulkomaanterminaali.
16.7 kyselin että missä mahtaa viipyä ja laittoi jonkun selvityspyynnön menemään. 21.7 kysyin että joko on paketista havaintoa, niin oli selvityspyynnönkin osalta asia kesken.

Toinen paketti (joka ei kulje postin välityksellä), joka tulee briteistä on edelleen briteissä ja 9.7 jälkeen ei ole seurantaan päivittynyt mitään.

Toinen briteistä matkaava paketti sentään vielä näyttää elonmerkkejä. Tosin liikkuu vielä brittien sisällä. Saapa nähdä mikä näistä kolmesta on ensimmäisenä perillä.

Yksi kiinanpaketti jonka tilasin 8.3 ilmestyi postilaatikkoon 20.7. En osannut enää edes odottaa.

24.6. Paketti saapunut Helsinki-Vantaalle (Kiinasta)

Odotellaan...
 
Postin käsittelymaksua ei saanut maksettua pankkitunnuksilla ALV maksun yhteydessä vaikka se erikseen vielä vaadittiin ilmoittamaan. Nyt on näemmä niin, että ellei ole laittaa Visaa vinkumaan, niin käsittelymaksua ei edes voi maksaa.
Miten ihmeessä noin voidaan toimia Valtion firmasssa?
 
Postin käsittelymaksua ei saanut maksettua pankkitunnuksilla ALV maksun yhteydessä vaikka se erikseen vielä vaadittiin ilmoittamaan. Nyt on näemmä niin, että ellei ole laittaa Visaa vinkumaan, niin käsittelymaksua ei edes voi maksaa.
Miten ihmeessä noin voidaan toimia Valtion firmasssa?
Vähän veikkaan, ettei Posti itsekään uskonut hallituksen hyväksyvän tuota anomaansa kiristysmaksua.

Sitten kun tuo menikin läpi, niin hät-hätään koodattu joku paska maksusysteemi vähimmällä mahdollisella vaivalla kasaan.

Miksi tuota ei vieläkään ole muutettu tukemaan eri maksutapoja, mene ja tiedä.
 
Postin käsittelymaksua ei saanut maksettua pankkitunnuksilla ALV maksun yhteydessä vaikka se erikseen vielä vaadittiin ilmoittamaan. Nyt on näemmä niin, että ellei ole laittaa Visaa vinkumaan, niin käsittelymaksua ei edes voi maksaa.
Miten ihmeessä noin voidaan toimia Valtion firmasssa?

Vähän veikkaan, ettei Posti itsekään uskonut hallituksen hyväksyvän tuota anomaansa kiristysmaksua.

Sitten kun tuo menikin läpi, niin hät-hätään koodattu joku paska maksusysteemi vähimmällä mahdollisella vaivalla kasaan.

Miksi tuota ei vieläkään ole muutettu tukemaan eri maksutapoja, mene ja tiedä.

Itselläni viivästyi lähetyksen vastaanottaminen viikolla tämän maksujärjestelmän bugisuuden takia, systeemi vain ilmoitti maksun epäonnistuneen vaikka kortti toimi muuten ok.
Maksupalvelun Postille toimittaa Nets. En tiedä miksi esimerkiksi SmartPost-paketin voi silti maksaa verkkopankkinappien kautta:

Capture.PNG


Poistaisivat suoraan tuoltakin kaikki muut maksuvaihtoehdot niin saisivat taas liiketoimintaa yksinkertaistettua ja turhia kuluja karsittua. :tup:
 
Maksupalvelun Postille toimittaa Nets. En tiedä miksi esimerkiksi SmartPost-paketin voi silti maksaa verkkopankkinappien kautta:
Se ongelma harvemmin on siinä itse maksupalvelussa, vaan ongelmia on yleensäkin siinä itse firman tekemässä toteutuksessa jonka päälle tuo on ympätty.

Enpä muista minkäläaista verkkomaksusoppari Postilla on, mutta lähtökohtaisesti tarjotaan vain se mahdollisuus sen Netsin rajapinnan yms infran käyttöön ja loppu jää sitten verkkokauppiaan/verkkokauppa-alustan toteutettavaksi.

Tietysti riippuu missä vaiheessa se virheilmoitus sitten on tullut että kenen ongema se oikeasti on.
 
Se ongelma harvemmin on siinä itse maksupalvelussa, vaan ongelmia on yleensäkin siinä itse firman tekemässä toteutuksessa jonka päälle tuo on ympätty.

Enpä muista minkäläaista verkkomaksusoppari Postilla on, mutta lähtökohtaisesti tarjotaan vain se mahdollisuus sen Netsin rajapinnan yms infran käyttöön ja loppu jää sitten verkkokauppiaan/verkkokauppa-alustan toteutettavaksi.

Tietysti riippuu missä vaiheessa se virheilmoitus sitten on tullut että kenen ongema se oikeasti on.

Näinhän se on, mutta väkisinkin vaikuttaa siltä että Postilla on joko
a) osaamatonta porukkaa töissä, sillä olisivat koodin puolesta voineet kyllä kierrättää tuon jo olemassaolevan pohjan varsin helposti (paitsi jos taustarajapinta eroaa, josta herää kysymys, että miksi ylipäätään käytetty eri systeemiä backendissä jne.)
b) päätetty, että tehdään käsittelymaksun hoitamisesta tarkoituksella vaikeaa (en näe motiivia tälle)
c) tehdään vaan yleisesti kaikki heikolla toteutuksella, kilpailu kun puuttuu valtion takaaman monopoliaseman ansiosta

Virheilmoitus tuli nimenomaan Postin sivuilla maksun jälkeen, mutta eiköhän se tieto tullut kuitenkin Netsin API:n kautta. Luulen että joku väliaikainen häiriö pankkiyhteyksissä (ainakin Nordealla noita on usein) tai Netsin päässä, tuskin Postilla itsellään.
 
b) päätetty, että tehdään käsittelymaksun hoitamisesta tarkoituksella vaikeaa (en näe motiivia tälle)
c) tehdään vaan yleisesti kaikki heikolla toteutuksella, kilpailu kun puuttuu valtion takaaman monopoliaseman ansiosta

Itse sanoisin, että B ja C yhdessä.

Postin toiminnasta yleisesti kiinapakettien kohdalla on ollut havaittavissa selvä välinpitämättömyys ja haluttomuus hoitaa niitä. Motiivi on siis opettaa kansalle, että älkää tilatko sieltä ja jos tilaattekin niin me tehdään siitä mahdollisimman hankala kokemus, jotta opitte olemaan tilaamatta jatkossa.

C on oletusarvo kaikessa valtiollisessa (ja valtio-omisteisessa) toiminnassa. Ikävä kyllä. Toisaalta posti ei ole ollut kiinnostunut asiakastyytyväisyydestä ennenkään, joten tämä on linjassa aiemman kanssa.
 
Nyt kävi sitten niin, että töissä ollessani tuli ilmotus luuriin "Lähetys on luovutettu vastaanottajalle". Ajattelin että avokki sen oli ottanu vastaan, kun kotona oli. Mutta suureksi yllätykseksi postipete ei ollut tuonu mitään. Kävin sitten lähimmässä postissa selvittelemässä asiaa ja siellä tehtiin selvityspyyntö paketin jakelusta alueen jakeluvastaavalle (vai mikä lie olikaan). Paketin sisältö ei nyt kovin arvokas ollu (cd-soittimen kaukkari), mutta en helkutti jaksais uudelleen tilata ja odotella 3vk sitä.

Viikosta kahteen viikkoon sanoivat menevän ennen kun sieltä mitään tietoja on luvassa..

Että näin tällä kertaa :think:
 
Nyt kävi sitten niin, että töissä ollessani tuli ilmotus luuriin "Lähetys on luovutettu vastaanottajalle". Ajattelin että avokki sen oli ottanu vastaan, kun kotona oli. Mutta suureksi yllätykseksi postipete ei ollut tuonu mitään. Kävin sitten lähimmässä postissa selvittelemässä asiaa ja siellä tehtiin selvityspyyntö paketin jakelusta alueen jakeluvastaavalle (vai mikä lie olikaan). Paketin sisältö ei nyt kovin arvokas ollu (cd-soittimen kaukkari), mutta en helkutti jaksais uudelleen tilata ja odotella 3vk sitä.

Viikosta kahteen viikkoon sanoivat menevän ennen kun sieltä mitään tietoja on luvassa..

Että näin tällä kertaa :think:
Ihan arvailua, mutta olisiko postilaatikossa?
 
Viestiä muokattu rajusti kun tajusin lukihäiriön iskeneen.

Monilla kuriireillahan tuo on arkipäivää että saatetaan ilmoittaa paketti luovutetuksi, vaikka olisi vain viety noutopisteeseen tms. Postin kohdalla ei ole tullut vastaan, ja jotenkin tuntuisi että todennäköisin skenaario on se että paketti on roudattu väärään osoitteeseen missä joku on sitten iloisesti ollut vastaanottamassa sen.
 
Kyllä tuo käsittääkseni ihan yleistä on että siellä on lukutaidottomia töissä. Itselle tulee n. 5-10% postista naapurin kautta vaikka sukunimessä ei ole mitään samaa ja osoite on kirjeissä oikein.

Ja itselle pari kertaa tullut toisen seinänaapurin postit, meillä sentään molemmilla sukunimi loppuu -nen, ymmärtäähän sen että sekoittuu. Onneksi on rehellisiä naapureita, mutta harmittaisihan se jos naapuri avaa jonkun puhallettavan lohikäärmedildon ennenkuin tajuaa katsoa vastaanottajan tiedot kuoresta.

Töissä tulee aina silloin tällöin kuitattua jonkun muun firman paketteja epähuomiossa, joskus henkilökohtaisiakin toimituksia kun pate tuo vaan ison läjän paketteja eikä niitä kaikkia tule plärättyä läpi. Osoite on toki kaikilla firmoilla sama. Vakikuskit tosin harvemmin sählää noita.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom