Postin kulkemisen vaikeus

No lainasit viestiäni jossa vastasin nimenomaan tuohon väitteeseen. Ja edelleen, ei todellakaan ole koko totuus että tuon maksun maksamisesta tulee "käytännössä mahdotonta" jos asiakkaalla ei ole pankkikorttia.
No, Postihan ei sitä millään tavalla ilmoita. Itseasiassa Posti ei ilmoita sitä laisinkaan vaan sivusto ohjaa jonnekin ihan muualle, jossa on Visa logot.
 
No, Postihan ei sitä millään tavalla ilmoita. Itseasiassa Posti ei ilmoita sitä laisinkaan vaan sivusto ohjaa jonnekin ihan muualle, jossa on Visa logot.

No tuo saattaa olla totta ja on tietenkin ongelma mikä pitäisi korjata jos niin on.

Ei nyt satu olemaan yhtään lähetystä mistä olisi käsittelymaksu maksamatta, niin en pääse tarkistamaan mitä tuo sivu kertoo sen jälkeen kun sen lähetystunnuksen tuonne syöttää.
 
No kun se alkuperäinen väite oli: "...maksun suorittaminen on käytännössä mahdotonta ja paketti palautetaan."

Jos se nyt sen 40 sentin takia muuttuu "käytännössä mahdottomaksi" ja paketti pitää siksi palauttaa, niin otan osaa. Tästä nyt on varmaan turha tämän enempää vääntää.
Missä menee sinun mielestäsi raja? 1€, 5€, 40€?

Ja monille tuo käteismaksu saattaa tarkoittaa kymmenien kilometrien ajoa autolla ja vaatia esim. vapaa päivän ottamista töistä, että edes kerkeää postin aukioloaikana sinne maksamaan joten hinta saattaa yllättäen nousta todella korkeaksi.
 
Missä menee sinun mielestäsi raja? 1€, 5€, 40€?

Ei mulla ole tuohon suoraa vastausta. Kuitenkin siitä että haluaa maksaa joillakin tietyillä maksutavoilla, on olemassa käytäntöä että voidaan veloittaa muutamien eurojen suuruisia laskutuspalkkioita, joten näkisin noiden toimivan ylärajana. Uskoisin että joku taho on tähän virallisen linjauksenkin antanut.
 
Ei nyt satu olemaan yhtään lähetystä mistä olisi käsittelymaksu maksamatta, niin en pääse tarkistamaan mitä tuo sivu kertoo sen jälkeen kun sen lähetystunnuksen tuonne syöttää.
Siinä sivulla on 3 logoa. Mustavalkoisia, jotka ovat ilmeisesti halvempia kuin värilliset. Visa, Mastercard ja Maestro lukee kun laittaa hiiren niiden päälle.
 
Siinä sivulla on 3 logoa. Mustavalkoisia, jotka ovat ilmeisesti halvempia kuin värilliset. Visa, Mastercard ja Maestro lukee kun laittaa hiiren niiden päälle.
Nyt kun on kortin kaikki tiedot jaettu netissä niin kannattaa kuolettaa tuo kortti heti eikä 5 minuutin päästä. Voi olla aika paljon jo ostoja tehtynä tuolla. Ellei sitten ollut vaan jotain random numeroita eikä oikean kortin tiedot.
 
Positiivista updaittia vaihteeksi. Jenkkeihin menevä paketti joka saapui ulkomaan terminaaliin 23.6 nytkähti lopultakin eilen liikkeelle.

Useita puheluita, vastaamaan selvityspyyntö ja lopulta ilmeisesti tempun teki kun laitoin sähköpostia täältä saatuun henkiloasiakaspalvelu@posti.com osoitteeseen. Eihän siihenkään vastattu, mutta paketti lähti liikkeelle vuorokauden sisään viestistä. Ehkä kyseessä on sattuma, mutta kiitos kuitenkin osoitetta jakaneille jäsenille. Posti itse ei tee hirveästi tuodakseen julki moisia sähköposti osoitteita.
 
Positiivista updaittia vaihteeksi. Jenkkeihin menevä paketti joka saapui ulkomaan terminaaliin 23.6 nytkähti lopultakin eilen liikkeelle.

Useita puheluita, vastaamaan selvityspyyntö ja lopulta ilmeisesti tempun teki kun laitoin sähköpostia täältä saatuun henkiloasiakaspalvelu@posti.com osoitteeseen. Eihän siihenkään vastattu, mutta paketti lähti liikkeelle vuorokauden sisään viestistä. Ehkä kyseessä on sattuma, mutta kiitos kuitenkin osoitetta jakaneille jäsenille. Posti itse ei tee hirveästi tuodakseen julki moisia sähköposti osoitteita.

Posti yrittää selvästi tehdä yhteyden saamisesta vaikeaa ja/tai maksullista.
 
Onkohan jotain sekoilua taas kun 24.7 (pe) lajiteltu lähetys kaupungissa 06:30 aamulla ja sen jälkeen ei päivityksiä...
 
Postin käsittelymaksu ei siis mielestäni riko UPUn sääntöjä - UPU-konvention artikla 20.2 sallii "presentation-to-Customs"-maksun veloittamisen silloin, kun lähetyksestä on mennyt myös jotain tullimaksuja (ml. verot). Ohjearvo maksulle on 2,61 SDR = 3,14 € (PDF, sivut 120-121 ja 127). Jos Posti perisi sen myös tulli- ja verovapailta lähetyksiltä, se rikkoisi.

Posti nimenomaan järjestelmällisesti perii maksua myös lähetyksistä, joihin ei kohdistu tullimaksuja. Näistä saa rahat takaisin reklamaatiolla, mutta lähetyksen vastaanottamisen ehtona on siis maksaa tuo parin euron pikavippi Postille. Puhumattakaan siitä kuinka moni maksaja todellisuudessa jaksaa reklamoida ja toimittaa tilinumeron sekä tullipäätöksen Postille maksun palauttamista varten. Tämä ei ole laillista, eikä millään tasolla hyväksyttävää toimintaa.

Tässä Postin vastaus reklamaatiooni käsittelymaksusta. Vastauksesta käy ilmi, että Postilla on jo olemassa valmis reklamaatiolomake näille maksuille:
Hei!

Kiitos yhteydenotostasi, joka koski Postin käsittelymaksua tulliselvitettävästä lähetyksestä.
Kertoisitko tilinumerosi IBAN-muodossa sekä liitäthän vastaukseesi kopion tullipäätöksestä maksun palauttamiseksi.
Vaihtoehtoisesti voit täyttää tilauksen peruutuslomakkeen osoitteessa www.posti.fi/peruutus -> Tulliselvitettävän lähetyksen käsittelymaksu. Liitä mukaan tullipäätös.
Postin oikeus periä käsittelymaksuu perustuu Maailman postiliiton yleissopimukseen Artikla 20 kohta 2.
 
Näin niitä lähetyksiä niputetaan odottamaan käsittelyä sitten joskus.

c2d9d8b2b9ee4bb896ed8857aef91cae.jpg
 
Ei kyllä tullut yllätyksenä, kun tuntuu nykyisin kestävän Suomen päässä homma. Onko tuo sun kuva, vai onko jossain muualla tästä enemmänkin keskustelua?
Se oli tämän tai eilisen uutisesta, mutta harmi kun en ottanut uutislinkkiä talteen, vain kuvan.

EDIT: Löysin uutisen ja siinä mainitaan suurimmaksi osaksi, että muka täältä muualle on eniten vaikeuksia postittaa ja vanha postilainen huomaa heti, että toi rullakkorivistä otettu kuva on saapuneet lähetykset.

Posti | ”Yksi epäonnekkaimmista paketeista”, kuvaili Posti nelivuotiaan Leon lahjalähetystä – Ulkomaanpostin ruuhka on helpottanut, mutta monet yhteydet ovat yhä poikki
 
EDIT: Löysin uutisen ja siinä mainitaan suurimmaksi osaksi, että muka täältä muualle on eniten vaikeuksia postittaa ja vanha postilainen huomaa heti, että toi rullakkorivistä otettu kuva on saapuneet lähetykset.
Niinhän tossa kuvatekstissä sanotaan.

"Postin ulkomaanterminaalilla käsiteltiin Kiinasta tulleita kirjelähetyksiä helmikuussa 2019."
 
Kysytään täällä, kun ei ainakaan vastaan ole tullut sopivaa kettua missä olisi yleisesti näistä paketti palveluista:

Miten nämä esim. Matkahuollon kotiinkuljetukset toimivat? Jos alaovi lukossa kerrostalossa niin eivät soita ym. ja vievät paketit (esim. television) matkahuoltoon mistä tuote on itse noudettava?
 
Tilattiin eilen iltapäivällä pihaan pressuautotalli, koronatilanteen vuoksi verkkokauppakin pahoitteli etukäteen ja lupaili n. 2 viikon toimitusaikaa. Tilaus tuli tänä aamuna pihaan. :kahvi: Postin ukkokin naureskeli kun kalsarisillani menin avaamaan ovea ja olin jo melkein heti sanomassa, että väärän talon pihassa ovat.
 
Näin niitä lähetyksiä niputetaan odottamaan käsittelyä sitten joskus.

c2d9d8b2b9ee4bb896ed8857aef91cae.jpg
Tuli eilen postia joka kesti 111 päivää matkalla.

Samalla pulpahti sen jälkeen Postin seurantaan 3kk päästä lennon jälkeen hävöksissä olevaa postia.

Lisänä edellä mainittu oma kadonnut paketti kuopion logistiikkakeskuksessa teki pari päivää sitten uuden tilapäivityksen samassa paikassa joten ainakin taas olemassa... tosin siellä kävi ja meni ohi kaks pakettia samaan aikaan ja eivät sitä vanhempaa pakettia samaan junaan kerenneet laittamaan.



Jos tosin olen ymmärtänyt Suomen kautta kiertää jonkun verran Venäjälle menevää liikennettä joita paikallisetkin närkästelleet kun jumii paketit Suomen puolella pitkään näin tiivistettynä..


Ois varmaan aika palkata lisää väkeä tuonne tai lopettaa se logistiikka bisnes mihin uppoo kaikki rahat, jonka yhdistivät sen voittoisaan toiminnan sekaan ettei näy iso ilkeä miinus huonoista valinnoista ja siirretään vastuuta muualle (nipistetään täysin vääristä paikoista). Noh näin vanhat johtajan parat tekee aina kuten Nokian tapauksessa olivat lopulta ihan sekasin ja ulkona vanhuuttaan. Noh valtio omistaa röttelön loppujen lopuksi. Vois tulla kilpailija hoitamaan nuo ulkomaan postit jos ei suju.

tuntuu ikävältä jos kuvan kaveri on ainut hoitelemassa koko läjää.
 
Tuli tuosta kalsarikommentista mieleen että luokiteltaskohan se itsensäpaljasteluksi, jos menis alasti ovelle noutaan pakettia ja ois vaikka joku naisjakaja :)?
 
Tuli tuosta kalsarikommentista mieleen että luokiteltaskohan se itsensäpaljasteluksi, jos menis alasti ovelle noutaan pakettia ja ois vaikka joku naisjakaja :)?

Mitäs väliä sillä jakajan sukupuolella nyt tämän asian pohtimisessa on?
 
Tuli eilen postia joka kesti 111 päivää matkalla.

Samalla pulpahti sen jälkeen Postin seurantaan 3kk päästä lennon jälkeen hävöksissä olevaa postia.

Lisänä edellä mainittu oma kadonnut paketti kuopion logistiikkakeskuksessa teki pari päivää sitten uuden tilapäivityksen samassa paikassa joten ainakin taas olemassa... tosin siellä kävi ja meni ohi kaks pakettia samaan aikaan ja eivät sitä vanhempaa pakettia samaan junaan kerenneet laittamaan.



Jos tosin olen ymmärtänyt Suomen kautta kiertää jonkun verran Venäjälle menevää liikennettä joita paikallisetkin närkästelleet kun jumii paketit Suomen puolella pitkään näin tiivistettynä..


Ois varmaan aika palkata lisää väkeä tuonne tai lopettaa se logistiikka bisnes mihin uppoo kaikki rahat, jonka yhdistivät sen voittoisaan toiminnan sekaan ettei näy iso ilkeä miinus huonoista valinnoista ja siirretään vastuuta muualle (nipistetään täysin vääristä paikoista). Noh näin vanhat johtajan parat tekee aina kuten Nokian tapauksessa olivat lopulta ihan sekasin ja ulkona vanhuuttaan. Noh valtio omistaa röttelön loppujen lopuksi. Vois tulla kilpailija hoitamaan nuo ulkomaan postit jos ei suju.

tuntuu ikävältä jos kuvan kaveri on ainut hoitelemassa koko läjää.
Se tulppa on kyllä täysin muualla, kuin täällä missä ne suurimman osan ajastaan jumittaa. Näkisit miltä ne Kiinan pakettikasat näyttää. Ei ne Suomeen saavuttua ole edes viikkoa normaalisti käsiteltävänä.
 
Se tulppa on kyllä täysin muualla, kuin täällä missä ne suurimman osan ajastaan jumittaa. Näkisit miltä ne Kiinan pakettikasat näyttää. Ei ne Suomeen saavuttua ole edes viikkoa normaalisti käsiteltävänä.
Olisikin näin helppoa sanoa. Mutta kuten sanoitkin et täällä ne suurimman osan ajastaan jumittaa.. kun sais tosissaan ne ees viikossa kuletettua Suomen sisällä ois ees välttävä nopeus.

Heti kun luopuivat siitä jatkuvasta aikataulusta romahti nopeudet. Enään kaksi päivää kulkee reaalisesti paketit loput jumittaa. Ja taas Kuopio paketti jumii ei kerennyt vieläkään mukaan. Menee taas ens viikkoon.
 
Tuli tuosta kalsarikommentista mieleen että luokiteltaskohan se itsensäpaljasteluksi, jos menis alasti ovelle noutaan pakettia ja ois vaikka joku naisjakaja :)?

Kai sitä periaatteessa kotonaan saa tehdä mitä huvittaa, varsinkin jos ei tiedä kuka oven takana on. Tietysti nykyaikana nyt pahastutaan vähän kaikesta niin joku somemyrskyhän se olisi edessä tuostakin.

Tietysti jos oikein asiakseen temmi ojossa lähtee postinkantajalle avaamaan ovea niin sitten pitänee muutenkin miettiä hieman elämänvalintojaan uusiksi. :kippis:
 
Olisikin näin helppoa sanoa. Mutta kuten sanoitkin et täällä ne suurimman osan ajastaan jumittaa.. kun sais tosissaan ne ees viikossa kuletettua Suomen sisällä ois ees välttävä nopeus.

Heti kun luopuivat siitä jatkuvasta aikataulusta romahti nopeudet. Enään kaksi päivää kulkee reaalisesti paketit loput jumittaa. Ja taas Kuopio paketti jumii ei kerennyt vieläkään mukaan. Menee taas ens viikkoon.
Lueppa se viesti tarkasti. Se tulppa on muualla, kuin täällä Suomessa missä se jumitus todellisuudessa tapahtuu. Kiina ja välimaat. Tavaraa ei lähde lentokoneilla sitä määrää mitä normaalisti aiemmin vaan osa tulee maa/merirahtina mikä hidastaa vielä entisestään ja se ei auta jos se paketti Kiinasta ulos pääsee, kun ne jää sitten seuraavaan etappiin odottamaan yhteyksiä Suomeen.
 
Lueppa se viesti tarkasti.
Sarkasmia kuhan heitin irroittamalla lauseen täsmälleen siitä kohtaa mistä voi saada eri käsityksen;) sama seuraavassa ois parempi henk. kohtaisesti että jättäis 'kuin täällä Suomessa" sanomatta kokonaan välissä..

Toisena sanoit näkisitpä.. no odotan näkemistä. Viime ajat menee niin että Helsinkiin/Vaasaan kun tulee. Kestää tasan viikko jos nopea. Tarkistin juuri nopeimman viimeisen ajan. 24pv Suomeen ja nyt tänään haettavissa. Pahinta on kun jos Kuopioon jumii perjantaina tai vastaava ja ei enään kerkeä samana päivänä Kuopiosta Varkauteen kuten ennen eli hidastunut. Noh vois itkee tärkeämmistäkin. Seuraava viestini koskee sit Kuopion logistiikka sankari pakettia jos liikahtaa sit uudestaan ens viikolla.
 
Täytyy kerrankin antaa ruusuja postin kulkemiselle. Tilasin käsikonsolin Japanista 28.7 normi postipakettina ja eilen satuin katsomaan Oma Postiin aamupäivällä niin oli jo noudettavissa, ja himassa odotti myös A4-versio asiasta. Mielestäni jo ihan kohtuullinen aika standardikuljetuksella Aasiasta. JapanPost on kylläkin melko ripeä yksikkö siellä päässä mikä varmaan vaikutti osaltaan.
 
Tohon postin käsittelymaksuun liittyen mulla on kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä asia. Perkasin tuota postiliiton sopimusta ja sen sisällön perusteella voisi olla tulkittavissa, että tuon perittävän käsittelymaksun idea on kattaa paketin tullille esittämisestä aiheutuvia kustannuksia, ei kustannuksia siitä, että paketti istuu varastossa odottamassa vapautumista tullauksesta.

Nostin tuon kuluttajariita-asiassani esille, että postin pitäisi toimittaa selkeä dokumentti, että paketti on selkeästi nimenomaisesti esitelty tullille, sillä sain postin asiakaspalvelijan kanssa asiasta vääntäessäni tiedon, että nykysysteemi toimii jotenkin niin, että paketti menee odottamaan tullausta varastoon ja kun tulli vapauttaa paketin, posti jatkaa paketin kuljettamista. Tosiasiallisesti siis homma toimii niin, että tulli ei käytännössä käsittele valtaosaa paketeista mitenkään vaan lisäselvitystä verkossa tehtävän tullaustapahtuman osalta pyydetään sattumanvaraisesti, jolloin myöskään tullin ei oikeastaan tarvitse käydä pakettia tutkimassa, vaan riittää kunhan toimittamasi dokumentit vastaavat tuota tullille ilmoittamaasi arvoa.

Tosiasiassa siis postin mielestä tuo käsittelymaksu on perusteltu, kunhan paketti istuu välivarastossa, jonne tullin henkilökunnalla on pääsy, mutta näin se ei ole, vaan paketti pitää nimenomaan järjestää tullin nähtäville, ja siihen liittyy tuo lisäkulu, jota voidaan periä. Jos siis tulli ilmoittaisi, että haluavat tutkia pakettia seurantakoodilla XXXXXX... paremmin ja postipoika koukkaa paketin tullin pisteelle sieltä varastosta, niin sitten tuo maksu voitaisiin periä.

Täysin tuohon käsittelymaksuun liittymättä en kyllä ymmärrä, miksei posti vieläkään voi saada tuota omaa noutopistettä käyttöön ulkomaanpaketeille. Olen moneen otteeseen laittanut aspaan viestiä, että mahdollistakaa nyt tuo kiitos. Postille voisi vaikkapa omapostin sivuilla ilmoittaa lähetystunnuksen etukäteen jos sillä saataisiin paketti ohjautumaan minne halutaan. Tuo auttaisi postiakin, koska kaiken maailman paketeiden suhteen viivakoodin vilauttaminen koneelle (joka varmaan muutenkin tehdään, että seurantakoodi saadaan järjestelmään) ilmoittaisi edes näiden oma-aloitteisesti paketin ohjausta pyytävien toimesta sen, ettei postin työntekijän tarvitse kirjata järjestelmään mitään muuta ja paketin kulku suomessa olisi jo suoraan linkitetty tuohon viivakoodiin. Toki pitää siinä nyt kattoa, että pakettiin kirjattu vastaanottaja on sama kuin seurantakoodin kirjannut henkilö.
 
Tohon postin käsittelymaksuun liittyen mulla on kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä asia. Perkasin tuota postiliiton sopimusta ja sen sisällön perusteella voisi olla tulkittavissa, että tuon perittävän käsittelymaksun idea on kattaa paketin tullille esittämisestä aiheutuvia kustannuksia, ei kustannuksia siitä, että paketti istuu varastossa odottamassa vapautumista tullauksesta.

Nostin tuon kuluttajariita-asiassani esille, että postin pitäisi toimittaa selkeä dokumentti, että paketti on selkeästi nimenomaisesti esitelty tullille, sillä sain postin asiakaspalvelijan kanssa asiasta vääntäessäni tiedon, että nykysysteemi toimii jotenkin niin, että paketti menee odottamaan tullausta varastoon ja kun tulli vapauttaa paketin, posti jatkaa paketin kuljettamista. Tosiasiallisesti siis homma toimii niin, että tulli ei käytännössä käsittele valtaosaa paketeista mitenkään vaan lisäselvitystä verkossa tehtävän tullaustapahtuman osalta pyydetään sattumanvaraisesti, jolloin myöskään tullin ei oikeastaan tarvitse käydä pakettia tutkimassa, vaan riittää kunhan toimittamasi dokumentit vastaavat tuota tullille ilmoittamaasi arvoa.

Tosiasiassa siis postin mielestä tuo käsittelymaksu on perusteltu, kunhan paketti istuu välivarastossa, jonne tullin henkilökunnalla on pääsy, mutta näin se ei ole, vaan paketti pitää nimenomaan järjestää tullin nähtäville, ja siihen liittyy tuo lisäkulu, jota voidaan periä. Jos siis tulli ilmoittaisi, että haluavat tutkia pakettia seurantakoodilla XXXXXX... paremmin ja postipoika koukkaa paketin tullin pisteelle sieltä varastosta, niin sitten tuo maksu voitaisiin periä.

Täysin tuohon käsittelymaksuun liittymättä en kyllä ymmärrä, miksei posti vieläkään voi saada tuota omaa noutopistettä käyttöön ulkomaanpaketeille. Olen moneen otteeseen laittanut aspaan viestiä, että mahdollistakaa nyt tuo kiitos. Postille voisi vaikkapa omapostin sivuilla ilmoittaa lähetystunnuksen etukäteen jos sillä saataisiin paketti ohjautumaan minne halutaan. Tuo auttaisi postiakin, koska kaiken maailman paketeiden suhteen viivakoodin vilauttaminen koneelle (joka varmaan muutenkin tehdään, että seurantakoodi saadaan järjestelmään) ilmoittaisi edes näiden oma-aloitteisesti paketin ohjausta pyytävien toimesta sen, ettei postin työntekijän tarvitse kirjata järjestelmään mitään muuta ja paketin kulku suomessa olisi jo suoraan linkitetty tuohon viivakoodiin. Toki pitää siinä nyt kattoa, että pakettiin kirjattu vastaanottaja on sama kuin seurantakoodin kirjannut henkilö.
Tuossa on kyllä pointtia. Toivottavasti tuo postin ryöstömaksui poistetaan. Itselle on nyt tilattu kiinasta akkuja (3kpl n.2kg paketteja) -saa nähdä jäävätkö kaikki tulliin. Epäilen kyllä että jäävät, kun ei nuo ihan kirjeenä enää kulje :D

Edit. Toivottavasti postimies ei visko noita, sillä 2kg lipo akku saattaa olla hieman vaarallinen väärin käsiteltynä...
 
Joo, katotaan mitä kuluttajariitalautakunta tossa sitten sanoo ja tekee.


Tuoltahan tuo löytyy, artikla 18 kohta 2:

"Tullitarkastuksen alaisista lähetyksistä voidaan periä maksu tullille esittämisestä, jonka ohjeellinen enimmäismäärä ilmoitetaan Toimitusohjesäännöissä. Maksu peritään vain niiden lähetysten tullille esittämisestä ja tullauksesta, joista on peritty tullimaksut tai muut vastaavat maksut. "

Tuon perusteella sanoisin, että varastohalli, jonne tullilla on mahdollisuus mennä ei täytä tuota, vaan tuota maksua voitaisiin korkeintaan periä, mikäli paketin tullauksessa on joku lisäselvitystä vaativa tilanne. Tämä on sitten arvaus, mutta veikkaisin että pakettien käsittelyssä lähinä seulotaan lähetyksiä huumekoirilla jne siitä yleisestä massasta, eikä todellisesti tulli tarkasta käytännössä pakettien arvoja tms lainkaan ja tuo pistokoe missä pyydetään dokumentteja paketin arvosta on sitten vaan pelotteena, ettei noissa asioissa kuseteta.
 
Täytyy kerrankin antaa ruusuja postin kulkemiselle. Tilasin käsikonsolin Japanista 28.7 normi postipakettina ja eilen satuin katsomaan Oma Postiin aamupäivällä niin oli jo noudettavissa, ja himassa odotti myös A4-versio asiasta. Mielestäni jo ihan kohtuullinen aika standardikuljetuksella Aasiasta. JapanPost on kylläkin melko ripeä yksikkö siellä päässä mikä varmaan vaikutti osaltaan.
Itse odotan 90km matkan päästä Suomen sisällä tulevaa kirjepostia, postitettu samana päivänä kun sinun Japanista tullut paketti. On tämä posti kyllä kusinen firma, ei enää tule yllätyksenä.

Sinuna en kiittelisi liikaa Postia :D
 
En tiedä onko mulla vaan postnordin kanssa huonoa tuuria, mutta ei vaan koskaan mene niiden kanssa hommat kunnolla.
Tänään oli arvioitu saapumispäivä, mutta torstain jälkeen paketti ei ole liikkunut mihinkään.
 
En tiedä onko mulla vaan postnordin kanssa huonoa tuuria, mutta ei vaan koskaan mene niiden kanssa hommat kunnolla.
Tänään oli arvioitu saapumispäivä, mutta torstain jälkeen paketti ei ole liikkunut mihinkään.

Itellä Postnord toimii yleensä hyvin, siis silloin kun tilaa Zalandolta ja paketti tulee sitä tiettyä logistista reittiä Malmöstä Turun kautta eteenpäin.

Pk-seudun puljusta oli tulossa kaksi pakettia ja Postnord ei hakenut niitä kahteen arkipäivään. Lopulta paketit haettiin samaan aikaan ja toinen paketti jäi matkalle useammaksi päiväksi kun toinen paketti oli tullut jo perille. Postnordin paketit tekevät näköjään aina koukkauksen Turun kautta, joten siitä tulee helposti toimitukseen lisää päivä tai pari. Verrattuna vaikka Matkahuoltoon, joka toi paketin pk-seudulta kahdessa päivässä perille.

Nyt yksi Zalandon palautuspaketti Postnordilla oli 12 päivää hukassa, ennen kuin saapui Turkuun. Tuntuu että siellä paketit katoavat jonnekin kesken matkan.

Tästä oppineena, ei ikinä Postnordia jos vaan voi valita kuriirin.
 
tJMftA1.png



Noh tämän mukaan otin yhteyttä mutta leviteltiin uudestaan käsiä ja voivoteltiin asialle kuten tilaa uusi tilalle. Posti ei halua apua asian selvittämiseen. Aika laiskaa välittämättömyyttä. Lain suojin saavat tehdä huonoa asiakaspalvelua ilman moitteita tai rangaistuksia ilmeisesti. Noh näin sit joskus ja täytyy kai hyväksyä huono kohtelu.
 
UPS paketti tsekeistä : tilaus 30.7 - perillä 31.7
Amazon.uk paketti DHL : tilaus 30.7 - perillä 3.8 vaikka viikonloppu (1.8-2.8 oli välissä)

Nopeaa on, kerrankin. Liekö koronaruuhkat toimituksissa jo helpottaneet. Tosin näihin ei päässyt Posti väliin hidastamaan paketin kuljetusta. Eikä edes viety UPS ja DHL paketteja 30 km päähän "lähimpään" noutopisteeseen kuten usein käy, vaan ihan oikeasti lähimpään pisteeseen tällä kertaa. Ehkä olen antanyt riittävästi palautetta em. kuriireille näistä noutopistemokailuista että alkaa onnistua.
 
En tiedä onko mulla vaan postnordin kanssa huonoa tuuria, mutta ei vaan koskaan mene niiden kanssa hommat kunnolla.
Tänään oli arvioitu saapumispäivä, mutta torstain jälkeen paketti ei ole liikkunut mihinkään.
Tänään on näköjään saapunut Ruotsista Turkuun. Voi olla jotain hämminkiä tuossa Pohjanlahden ylityksessä tällä hetkellä kai.
 
katso liitettä 425364
Ei tämä voi olla enää todellista.. Postista ostettu laatikko joka on tarkoitettu S kokoiseen lokeroon mahtuvaksi (lokeron maksimimitat 11 x 36 x 60 cm), ja sitten ei mahdukkaan postin lokeroon... Reippaasti kuitenkin noiden maksimimittojen sisällä (6.5 x 22 x 31 cm)
Veikkaus: Oikeasti automaatti oli täynnä mutta joku valitsi väärän virhekoodin (paketti liian suuri).
 
Saksan Amazonille on perjantaista lähtenyt paketti postilla. Amazon maksoi palautuksen kortilleni jo. Tänään chatissa utelin tilannetta kun tuntuu makaavan postilla Vantaalla.
Kuulemma odottaa ulkomaankyytiä, koska on ruuhkaa niin lähtevissä kuin tulevissa paketeisssa.
Ehkäpä ne jotain rullakkoa käyttää ja sitten viskaa parcelconnectiin, joka taitaa olla joku dhl ja muu viritys.
 
Saksan Amazonille on perjantaista lähtenyt paketti postilla. Amazon maksoi palautuksen kortilleni jo. Tänään chatissa utelin tilannetta kun tuntuu makaavan postilla Vantaalla.
Kuulemma odottaa ulkomaankyytiä, koska on ruuhkaa niin lähtevissä kuin tulevissa paketeisssa.
Ehkäpä ne jotain rullakkoa käyttää ja sitten viskaa parcelconnectiin, joka taitaa olla joku dhl ja muu viritys.
Parcel Connectilla Vantaan lajittelun ja Saksaan saapumisen välissä ei aina ole mitään muita seurantatapahtumia, joten itse veikkaan että on matkalla. Viime aikoina kestänyt välillä pari päivää normaalia pidempään tuo yhteysväli.

edit: Taino, se että yhteysvälillä kestää vähän pidempään tarkoittaa todennäköisesti just sitä että jossakin kohtaa on ylimääräistä odotusta.
 
katso liitettä 425364
Ei tämä voi olla enää todellista.. Postista ostettu laatikko joka on tarkoitettu S kokoiseen lokeroon mahtuvaksi (lokeron maksimimitat 11 x 36 x 60 cm), ja sitten ei mahdukkaan postin lokeroon... Reippaasti kuitenkin noiden maksimimittojen sisällä (6.5 x 22 x 31 cm)

Huvittavinta tässä tilanteessa on että itselläni posti menee noin 5 minuuutin matkan päästä yli tunnin edestakaisen matkan päähän jos pakettiautomaatti on täynnä. Tuli pienenä yllätyksenä viikko sitten kun näin kävi.
 
Parcel Connectilla Vantaan lajittelun ja Saksaan saapumisen välissä ei aina ole mitään muita seurantatapahtumia, joten itse veikkaan että on matkalla. Viime aikoina kestänyt välillä pari päivää normaalia pidempään tuo yhteysväli.

edit: Taino, se että yhteysvälillä kestää vähän pidempään tarkoittaa todennäköisesti just sitä että jossakin kohtaa on ylimääräistä odotusta.

Kiitos tästä tiedosta. Seuranta näyttää että lajiteltu Vantaa 01530. Voisi olla hieman tarkempi tieto, että annettu pois postin huomasta.
 
En tiedä onko mulla vaan postnordin kanssa huonoa tuuria, mutta ei vaan koskaan mene niiden kanssa hommat kunnolla.
Tänään oli arvioitu saapumispäivä, mutta torstain jälkeen paketti ei ole liikkunut mihinkään.

En siis ole ainut. Aina jotain säätöä tuntuu olevan Postnordin kanssa. Kotiinkuljetukset unohtuu, paketit katoilee, paketit ei lähde useaan päivään liikkeelle lähettämisen jälkeen jne. Yhdenkin 90kg lavan kotiinkuljetuksen perään kun kyselin seuraavana päivänä (oli siis maksettu kotiinkuljetus), aspasta kysyttiin että voisinko noutaa. Totesin, että en todellakaan nouda kun olen maksanut kotiinkuljetuksen ja tuote on kuormalavalla ja painoa 90kg.
 
Tullimaksun yhteydessä postin käsittelymaksun suorittaminen ei näköjään toimi. Asetin arvoksi 2,90e ja hoidin tullauksen, mutta kirje jäi makaamaan päiviksi ulkomaanterminaaliin. Tarkistin summan ja eipä käsittelymaksu mennyt perille.

Piti itse kaivaa esiin käsittelymaksun sivu, jossa maksuksi kelpasi vain luottokortti. Käsittämätöntä kämmäystä.
 
Tullimaksun yhteydessä postin käsittelymaksun suorittaminen ei näköjään toimi. Asetin arvoksi 2,90e ja hoidin tullauksen, mutta kirje jäi makaamaan päiviksi ulkomaanterminaaliin. Tarkistin summan ja eipä käsittelymaksu mennyt perille.

Piti itse kaivaa esiin käsittelymaksun sivu, jossa maksuksi kelpasi vain luottokortti. Käsittämätöntä kämmäystä.
Eipä itsellekään ole selvinnyt miksi tuo maksun suuruus piti tullille kertoa. Joka tapauksessa maksu pitää tosiaan suorittaa postille erikseen, jos sille nyt on siis tapauksessa laskutusperuste. Muuten kannattaa tehdä reklamaatio, niin voi päästä ylimääräisestä maksusta
 
Näin niitä lähetyksiä niputetaan odottamaan käsittelyä sitten joskus.

c2d9d8b2b9ee4bb896ed8857aef91cae.jpg
Sitten ne löytyy täältä (vitsi).
1596719393255.png



On varmaan täälläkin tullut esille mutta en ihan koko ketjua jaksanut lukea, mutta mikähän vikana että Posti ei vie tuotetta tilattuun postiautomaattiin vaan kiikuttaa ne suoraan postiin. Koko ei voi olla syynä kun paketin koko on noin reilu 10x10cm. Asiasta käyn reklamoimassa. Onneksi matka ei ole suuri mistä hakea mutta olisi hyvin saanut samalla vaivalla kuin kaupassa olisi käynyt.
Posti jatkanu säilytysaikaa 21 pvä, en ole varma mikä aika on pakettiautomaatissa. Mutta säilytysajan jatkamisen seuraus on että automaatit täynnä.

Parcel Connectilla Vantaan lajittelun ja Saksaan saapumisen välissä ei aina ole mitään muita seurantatapahtumia, joten itse veikkaan että on matkalla. Viime aikoina kestänyt välillä pari päivää normaalia pidempään tuo yhteysväli.

edit: Taino, se että yhteysvälillä kestää vähän pidempään tarkoittaa todennäköisesti just sitä että jossakin kohtaa on ylimääräistä odotusta.
Vähintään viikko menee suomen ja saksan välillä eikä vastaanotosta tule kuittausta. Tuotteet menee saksassa laittelusta suoraan Amazonin varastoon.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
288 784
Viestejä
4 948 798
Jäsenet
79 543
Uusin jäsen
mkilpe22

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom