Postin kulkemisen vaikeus

Aikalailla tupla ajan vie tällä hetkellä noiden kiina pakettien tulo mitä normaalisti ennen tätä koronaa oli! :smoke:
 
Onkohan tuolla Matkahuollon kotitoimituksissa ruuhkaa kun verkkiksestä 7.5. aamulla lähetetty 32" telkkari on edelleen "odotamme pakettia kuljetettavaksi"-tilassa. Oletin että se toimisi paremmin kuin surullisenkuuluisa Posti(TM). Mitään yhteydenottoa toimituspäivästäkään ei ole vielä tullut.
 
Joo mä vähän kokeilin tuuriani ja hemmetin hyvä että sieltä vastattiin ja pistettiin paketti eteenpäin. Mutta pääasia et lähti paketti liikkeelle
Paketti olikin toimitettu 9.5. 12.25 lähipostiin noudettavaksi mutta eipä tullut samaan tapaan ilmoitusta kuin suomalaisessa postipaketissa txtviestillä "noudettavissa.." joten huomasin vasta nyt. Hain heti pois ettei katoa.
 
Ilmeisesti ei kannata pakettiautomaattiin tilata tavaraan vaan ihan kiltisti noutaa postista kun se sinne siirtyy kuitenkin...
 
Hinnat nousee ja palvelun taso se vaan laskee.

Muistakaa että 250g kirjeistä kannattaa tehdä yli 3 cm paksuisia että saa hieman halvemman postituksen Euroopan ulkopuolelle :)

101-250g kirje, ei-Eurooppa: 12,95 €
Alle 250g maksikirje, ei-Eurooppa: 12,50 €

(tämä ei tullut uutena tässä muutoksessa, mutta hintaero näiden välillä kasvoi jälleen)
 
Hinnat nousee ja palvelun taso se vaan laskee.

3.50 eurolla kulkee jatkossa yksittäiset pelit/elokuvat/CD:t (kiitos Postin, joka "yhdenmukaisti" jokunen aika sitten toimitustapoja poistamalla 51-100g kirjeen kokonaan). Alkaa käytetyn tavaran keskihinta jäämään kohta postimaksun taakse.
 
3.50 eurolla kulkee jatkossa yksittäiset pelit/elokuvat/CD:t (kiitos Postin, joka "yhdenmukaisti" jokunen aika sitten toimitustapoja poistamalla 51-100g kirjeen kokonaan). Alkaa käytetyn tavaran keskihinta jäämään kohta postimaksun taakse.
Kyllä. Ja kaikki tämähän johtuu lähinnä postin logistiikka sössimisistä venäjällä. Investoitu helvetin isolla rahalla venäjälle ja muuallekin logistiikkatoimintoihin jotka tuottaneet miljoonatolkulla tappiota useita vuosia ja ajaneet karille. Ainoa mikä pitänyt laivan kellumassa näinkin pitkään on mummojen joulukirjeet ja seiskat. Nyt kun tilanne muuttumassa alkaa yritysjohdon sössimiset pomppimaan korkkeina paskajärven pintaan.

Nyt yritysjohdon sössimisiä yritetään vyöryttää suomalaisten kiina/3rd world country verkko-shoppailijoiden syyksi. Samaan aikaan sponssataan edelleen venäjällä tappiollista logistiikkaa miljoonilla valtion varoista. Ts Valtio maksaa ryssyköiden Kiina - Venäjä logistiikan joka muutenkin jo tappiollista. Ilmankos aliexpressillä ja muilla kiinalaisilla verkkosivuilla nimenomaan venäjällä oma varasto kun valtio tarjoaa logistiikan puoli-ilmaiseksi. Itä naapurin logistiset voluumit kiinatilauksissa on muuten hieman eri kaliiperia kun kotimaisten wish-ostelijoiden lankakerä nyssykät.

Samalla jätetty kotimaan pakettibusiness täysin hunningolle ja epätoivoisesti yritetään lanseerata jotain vitun bokseja yms. Pakettien ja kirjeiden hintojen nostelu aiheuttaa pian itseään ruokkivan noidankehän jossa moni jättää kohta pienten kilkkeiden postittelun kotimaassa tekemättä koska postitus hinnat enemmän kuin absurdeja suhteessa käytetyn rojun arvoon.

Ja jos joku kuvitteli vielä että tämä 2.9€ laiton lisäkorvaus postille + eu:n 0€ raja 2021 pelastaa postin niin pipedreamista puhutaan. Niin kauan kun venäläiset saa ja tilaa puoli-ilmatteeksi kiinasta rojunsa ja posti tarjoaa kuljetuksen niin niin kauan se tulos tulee pysymään tappiolla sillä venäläinen tuskin lähtee verottamaan ja tai keräilemään samanmoisia lisäkuluja kuin euvostoliitto.
 
Viimeksi muokattu:
Minkäs alkuiset tai päättyvät kiinanpaketin seurantanumerot vaihtuukin suomalaiseen seurantakoodiin ? alkaa vähä epäilyttää oisko vaihteeksi näin päässy käymään, kun kuukausi sitten lähteny paketti matkaan.
 
Minkäs alkuiset tai päättyvät kiinanpaketin seurantanumerot vaihtuukin suomalaiseen seurantakoodiin ? alkaa vähä epäilyttää oisko vaihteeksi näin päässy käymään, kun kuukausi sitten lähteny paketti matkaan.
Ei mitään hajua noista seurantakoodeista (itellä tullu kyllä alkuperäisenä ihan perille asti), mutta nykysellään kuukausi ei oo aika eikä mikään.. Tän vuoden puolella menny Kiinasta ~1.5-2.5kk tulla perille siitä, kun on merkattu maasta poistuneeksi.
Briteistäkin kestänyt 1.5-2 viikko siitä, että on merkattu lähteneeksi siihen, että saapuu Suomeen.
 
RFxxxSG ja ihan paketti kysessä . 2x on käyny niin et on vaihnut pakettiin suomessa fi koodi. ja siitä ei sitten ole tullut edes saapumis ilmoitusta ja löytyny myöhemmin etsintöjen jälkeen postin saapuneiden hyllystä . muistanvaa kun aspakin mainihti et tietytkoodit vaihtaa muotoaan.
 
topping d50s dac siel tulossa. vois varmuuden vuoks sit kysellä postilta löytyiskö hyllystä
 
Joo o. Kuinkahan monesti ne postilta koittaa tavoitella kotipaketin toimitus varten?Yövuoron päälle nukuin maanantaina päivällä kun oli koitettu soittaa. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Lähetyksen seurannassa oli kyllä merkintä tavoittelusta seuraavanakin päivänä, mutta ei ole puhelin soinut saati ovella käyty.
Seurantakoodikin oli mennyt roskapostiin joten ei pystynyt varautumaan toimituspäivään etukäteen.
Olisi pitänyt valita nouto postista niin paketti olisi jo hanskassa. Perkele. Kotipaketti oli vaan halvin vaihtoehto.
 
Joo o. Kuinkahan monesti ne postilta koittaa tavoitella kotipaketin toimitus varten?Yövuoron päälle nukuin maanantaina päivällä kun oli koitettu soittaa. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Lähetyksen seurannassa oli kyllä merkintä tavoittelusta seuraavanakin päivänä, mutta ei ole puhelin soinut saati ovella käyty.
Seurantakoodikin oli mennyt roskapostiin joten ei pystynyt varautumaan toimituspäivään etukäteen.
Olisi pitänyt valita nouto postista niin paketti olisi jo hanskassa. Perkele. Kotipaketti oli vaan halvin vaihtoehto.

Tilasin maanantaina Verkkokauppa.comista paketin Helsinkiin kotipaketilla. Lähti liikkeelle maanantai-iltana, tekstiviesti ja sähköposti ajan sopimisesta eilen tiistaina, ja tänään sovittuna aikana kuski soitti kysyäkseen onko ovikoodia ja toi paketin.

Eli eivät tavoitelleet kertaakaan puhelulla niillä hetkillä kun seurannassa mainittiin tavoittelusta.
 
Tilasin maanantaina Verkkokauppa.comista paketin Helsinkiin kotipaketilla. Lähti liikkeelle maanantai-iltana, tekstiviesti ja sähköposti ajan sopimisesta eilen tiistaina, ja tänään sovittuna aikana kuski soitti kysyäkseen onko ovikoodia ja toi paketin.

Eli eivät tavoitelleet kertaakaan puhelulla niillä hetkillä kun seurannassa mainittiin tavoittelusta.
Sulla on mennyt kyllä sitten sujuvammin. Paljon se on kiinni ihan siitä postimiehestäkin. Niinhän ei tietysti saisi olla. Yleensä asiat sujuneet näppärästi. Nyt ei kyllä sinnepäinkään.
 
Joo o. Kuinkahan monesti ne postilta koittaa tavoitella kotipaketin toimitus varten?Yövuoron päälle nukuin maanantaina päivällä kun oli koitettu soittaa. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Lähetyksen seurannassa oli kyllä merkintä tavoittelusta seuraavanakin päivänä, mutta ei ole puhelin soinut saati ovella käyty.
Seurantakoodikin oli mennyt roskapostiin joten ei pystynyt varautumaan toimituspäivään etukäteen.
Olisi pitänyt valita nouto postista niin paketti olisi jo hanskassa. Perkele. Kotipaketti oli vaan halvin vaihtoehto.
Ohjeistus on ottaa 2 kertaa yhteyttä samana päivänä ja sitten seuraavana päivänä toimittaa paperinen(ei tiistaisin) yhteydenottolappu.

Ärsyttää noi tän talon tyypit, jotka soloilee ja toimii vastoin ohjeita sekä asiakkaan etua.
 
Ja mitähän tuolla nyt sekoillaan? Keskiviikon jälkeen ei ole merkintöjä.


posti.png
 
Soittelisin oletettuun noutopaikkaan jos oli sellaiseen menossa. Näyttää aika paljon kuitenkin siltä että tuo olisi lopulliseen jakeluun mennyt jo, joten jos kerran ei ole pieni paketti edes niin voi hyvin olla jäänyt vaan kirjaamatta vahingossa noudettavaksi.
 
Mulla ollut paketti samassa sijainnissa 16.3., eikä päivityksiä sen jälkeen. Kyseinen paketti lähetetty 12.3. Lisäksi yksi paketti 10.4. Shenzhenissä, toinen 17.4. Frankfurtissa ja kolmas eilisestä lähtien Zhengzhoussa. Kiinan paketit tulossa China Postilla, Saksasta Deutsche Postilla. Jos tuon Frankfurtin paketin saisi vielä ennen Vappua himaan, niin olisi jees. Kiinan paketit tuskin saapuvat ennen kesäkuuta.

UPS toimitti viikossa paketin Roomasta Helsinkiin, joka oli kyllä positiivinen yllätys, vaikka yleensä kyseinen pulju onkin aiheuttanut pelkkiä harmeja.
Nopea Google kertoo, että tuo kyseinen merkintä ei välttämättä tarkoita, että tilaus olisi jo Suomessa: What does "Reached the Place of Arrival" mean when it is listed more than once? - Q & A | China Postal Tracking

Mulla myös samat. Toivottavasti toukokuun aikana tulisi perille.

Kiinasta 10.4. tilattu pieni paketti tai kirje on tänään saapunut Helsinki-Vantaalle. Poistui seurannan mukaan Kiinasta 20.4. (Leaving Alashankou, Xinjiang, China) ja tätä edellinen merkintä oli 28.4., joka oli "Reached the place of arrival". Näitä merkintöjä oli tullut yhteensä 4 kappaletta Kiinasta poistumisen jälkeen. Eli n. 3 viikkoa kestää viimeisestä merkinnästä saapua mulle.

Toisesta, 17.4. tilatusta paketista ei ole tullut merkintojä 30.4. jälkeen, mutta jos sama tahti pitää, niin on mahdollista, että se vielä toukokuussa saapuisi.
 
Tilasin 10.5. Saksasta paketin joka lähti DHL:llä liikkeelle. Eilen (15.5.) erikseen lisäämällä se suostui näkymään myös Omapostissa seuraavasti.

  • Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse

    13.5.2020 klo 12:23

  • Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu

    13.5.2020 klo 12:22

  • Lähetys on lähtenyt lähtömaasta


    12.5.2020 klo 23:31
    Skannaus ulkomailla IPS
  • Lähetys on otettu kuljetettavaksi


    11.5.2020 klo 13:26
    Skannaus ulkomailla IPS

En kumminkaan ole saanut mailia taimitään puhelua/viestiä paketista. Tarkistin kyllä mielestäni joka paikasta, että kaikki on oikein.
postin chatissa ei eilen ainakaan ollut kuin botti paikalla josta ei mitään apua, lomakettaihan ei kiireen takia posti ota yksityisiltä vastaan ja palvelu numeroon ei tekisi mieli soittaa hinnan takia.

Voinko tehdä mitään muuta kuin odottaa?

Päivitys tilanteeseen.

Paketin tila päivittyi heti seuraavana maanantaina 18.5. ja 19.5 sain jo hakea sen omasta lähipostista.
Puhelinnumeron tilalla oli tosiaan vaan 0000000. Loppu hyvin kaikki hyvin siis.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin 10.5. Saksasta paketin joka lähti DHL:llä liikkeelle. Eilen (15.5.) erikseen lisäämällä se suostui näkymään myös Omapostissa seuraavasti.

  • Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse

    13.5.2020 klo 12:23

  • Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu

    13.5.2020 klo 12:22

  • Lähetys on lähtenyt lähtömaasta


    12.5.2020 klo 23:31
    Skannaus ulkomailla IPS
  • Lähetys on otettu kuljetettavaksi


    11.5.2020 klo 13:26
    Skannaus ulkomailla IPS

En kumminkaan ole saanut mailia taimitään puhelua/viestiä paketista. Tarkistin kyllä mielestäni joka paikasta, että kaikki on oikein.
postin chatissa ei eilen ainakaan ollut kuin botti paikalla josta ei mitään apua, lomakettaihan ei kiireen takia posti ota yksityisiltä vastaan ja palvelu numeroon ei tekisi mieli soittaa hinnan takia.

Voinko tehdä mitään muuta kuin odottaa?

Siellä on luultavasti puhelinnumerosi jne. väärässä muodossa paketissa (esim. maakoodi väärin tai nolla jätetty paikalleen jne.). Muuten pitäisi näkyä automaattisesti OmaPostissa ja sen pitäisi kysyä sinulta, että haluatko että paketti toimitetaan valitsemaasi automaattiin / noutopisteeseen vai kotiinkuljetuksella. Jos et tee mitään, oletus on kotiinkuljetus arkisin 8-16 välillä ja jos et ole kotona menee default-postiin noudettavaksi. Eli paketti tulee kyllä ongelmitta perille ilman reagointiakin.
 
No nythän posti yllätti ja eilen postitettu paketti on jo haettavissa näin lauantaina.

Tilasin 10.5. Saksasta paketin joka lähti DHL:llä liikkeelle. Eilen (15.5.) erikseen lisäämällä se suostui näkymään myös Omapostissa seuraavasti.

  • Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse

    13.5.2020 klo 12:23

  • Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu

    13.5.2020 klo 12:22

  • Lähetys on lähtenyt lähtömaasta


    12.5.2020 klo 23:31
    Skannaus ulkomailla IPS
  • Lähetys on otettu kuljetettavaksi


    11.5.2020 klo 13:26
    Skannaus ulkomailla IPS

En kumminkaan ole saanut mailia taimitään puhelua/viestiä paketista. Tarkistin kyllä mielestäni joka paikasta, että kaikki on oikein.
postin chatissa ei eilen ainakaan ollut kuin botti paikalla josta ei mitään apua, lomakettaihan ei kiireen takia posti ota yksityisiltä vastaan ja palvelu numeroon ei tekisi mieli soittaa hinnan takia.

Voinko tehdä mitään muuta kuin odottaa?
Onko eBaystä ostettu? Pariin otteeseen itsellä on tullut pelkkiä nollia puhelinnumeroksi noihin eBayn paketteihin.
 
No nythän posti yllätti ja eilen postitettu paketti on jo haettavissa näin lauantaina.


Onko eBaystä ostettu? Pariin otteeseen itsellä on tullut pelkkiä nollia puhelinnumeroksi noihin eBayn paketteihin.


Kyllähän se eBaysta on ostettu. Ärsyttävää kun paketti on kaverille ostettu ja olis ollu kiva saada jo vkl kun kaveri reissu hommissa. Tosin 5 arkipäivää niin aika toive ajattelua oli. Nyt sitten pelottaa, että oon möhliny koko homman ja olenkin kohta reilun satkun velkaa.
 
Japanista pelikonsoli Suomeen kahdessa päivässä, nyt tässä ollaan sitten viikko kohta odoteltu paketin käsiin saamista sen jälkeen.

Kuinka kauan jengillä on yleensä kestänyt, että paketti lähtee taas liikkeelle kun EU:n ulkopuolelta saapuva paketti on tullattu ja paskapostin käsittelymaksut on maksettu? Seurannassa viimeisin ilmoitus "Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille" ja sen jälkeen ei mitään infoa.

Tuo käsittelymaksun sivukin piti googlella etsiä, kun itse paketin seurantasivulla ei ollut mitään erillistä viestiä tai linkkiä sen maksamiseen, luulin sen olleen jo veloitettu tullauksen yhteydessä kun siinäkin kysyttiin postin käsittelymaksun määrää. Sehän kysyttiin vain sen takia, että verottaja sai tuosta postimaksustakin ottaa omat lisänsä.

Itse käsittelymaksuhan piti hoitaa syöttämällä pankkikortin numerot, erääntymispäivät ja varmistenumerot. Todella ammattitasoisesti tuokin kusetusmaksu hoidettu kun ei pysty verkkopankkia tai mobiilimaksuja käyttämään. :facepalm:
 
Toimiiko muilla OmaPosti sovelluksesta Androidilla paketin lähetys?
Mulla vaan "Palvelu kompastuu", kun painaa "Lähetä paketti tästä"... :D
 
Toimiiko muilla OmaPosti sovelluksesta Androidilla paketin lähetys?
Mulla vaan "Palvelu kompastuu", kun painaa "Lähetä paketti tästä"... :D
Kyllä mulla ainakin pääsee siihen asti, että kyselee vastaanottajan tietoja. Pidemmälle en yrittänytkun ei tarvetta lähettää.
 
Vähän sivuten asiaa niin meneekö DHL paketit Postin automaattiin tai toimipisteeseen jollei vastaanottaja ole kotona? Pienellä kylällä ei ole omaa DHL automaattia saati toimipistettä :hmm:
 
Vähän sivuten asiaa niin meneekö DHL paketit Postin automaattiin tai toimipisteeseen jollei vastaanottaja ole kotona? Pienellä kylällä ei ole omaa DHL automaattia saati toimipistettä :hmm:

Voi mennä kumpaan tahansa, täällä useammin toimipisteeseen. Kerran olen automaatista hakenut.
 
USPS on lähettänyt toisen postierän laivalla 27.4. ja tällä kertaa mukana on myös Chicago ISC:n kautta käsiteltyjä Suomeen tulevia paketteja ja kirjeitä:
https://about.usps.com/newsroom/service-alerts/pdf/second-air-to-sea-diversion-in-effect.pdf

Eli hyvällä/huonolla tuurilla pakettinne ovat tuolla.
Arvioitu saapumisaika Rotterdamiin on 15.5.2020.

Voisi tosin kuvitella, että tästä olisi tullut seurantaan merkintä, mutta voi hyvin olla ettei tule jos ei systeemit/prosessit taivu siihen.
Onkos joku saanut näitä USPS:n viivästyneitä paketteja tai edes tietoa niistä? Omassa edelleen viimeisin status päivätty LA:ssa 14.3, ei tietoa sen jälkeen.
 
Siirtyykö Royal Mail lähetykset semmoisenaan Postille seurattavaksi eli RNxxxxxxxxxGB? 8 pv sitten jätetty postille mutta seurantakoodi ei näytä mitään.
 
Siirtyykö Royal Mail lähetykset semmoisenaan Postille seurattavaksi eli RNxxxxxxxxxGB? 8 pv sitten jätetty postille mutta seurantakoodi ei näytä mitään.
Joo.

Jotkut muistaakseni tässä ketjussa ovat sanoneet että UK:sta kesti (ko. tapauksissa) useita viikkoja tulla lähetys Suomeen nykytilanteessa.
 
Siirtyykö Royal Mail lähetykset semmoisenaan Postille seurattavaksi eli RNxxxxxxxxxGB? 8 pv sitten jätetty postille mutta seurantakoodi ei näytä mitään.
Ihan samalla seurantanumerolla tulee perille. Itellä on menny viimeikoina Briteistä kahdessa tilauksessa ~2 viikkoa siitä, että on merkattu Royal Maililla maasta lähteneeksi siihen, että on putkahtanut Postin seurantaan.
 
Eilen lähti pikkupaketit Helsingistä Mikkeliin ja samaan aikaan Mikkelistä Jyväskylään. Molempiin tuli arvioidut toimitusajat tänään klo 19. Jotain pikkukivaa vissiin tapahtunut kun molempien arvotut toimitusajat nytkähtivät huomiselle iltakahdeksaan.
 
Eilen lähti pikkupaketit Helsingistä Mikkeliin ja samaan aikaan Mikkelistä Jyväskylään. Molempiin tuli arvioidut toimitusajat tänään klo 19. Jotain pikkukivaa vissiin tapahtunut kun molempien arvotut toimitusajat nytkähtivät huomiselle iltakahdeksaan.
Pikkupaketteja (toimitusaika max 3 arkipäivää) ei yleensä toimiteta tiistaisin, joten seurannan arvioitu toimitusaika on vaihteeksi ollut puppua.

Mullakin usein näyttää Postin seuranta arvioituja saapumisaikoja "huomiselle" vaikka paketti ei ole vielä edes Suomessa, viimeksi tällä viikolla. Sitten joka päivä arvio nytkähtää päivällä eteenpäin.

Olen myös sellaiseen törmännyt että paketti jätetty kuljetettavaksi myöhään illalla ja silti Postin seuranta lupasi jo seuraavaksi päiväksi toimitusta...
 
Viimeksi muokattu:
Joo.

Jotkut muistaakseni tässä ketjussa ovat sanoneet että UK:sta kesti (ko. tapauksissa) useita viikkoja tulla lähetys Suomeen nykytilanteessa.
UPS toimitti eilen briteistä lähetetyn paketin tänään. 24h kesti.

Viime pe Hong kongista lähtenyt paketti oli Briteissä perillä eilen.

(Samasta paketista kyse, mutta eri lähetyksistä eli postit maksettu 2x jotta paketti saatu Suomeen).

Ainakin rahaa vastaan tavara liikkuu edelleen
 
"Pakettiautomaatti on täynnä. Toimitus postiin. Lähetys voi viivästyä työpäivällä."

Ja helatorstai huomenna. Classic.
 
6.4. China Postilla lähetetty paketti saapui äsken postiluukusta sisään. 6 viikkoa ja 2 päivää kesti tuon perinteisen 4 viikon sijaan. 5 viikkoa sitten tilattu paketti vielä matkalla. Saattaahan se vielä vaikka ensi viikolla tullakkin.
 
Ja mitähän tuolla nyt sekoillaan? Keskiviikon jälkeen ei ole merkintöjä.


posti.png

Paketti on nyt ollut hukassa yli viikon.
Tänään annoin periksi ja soitin tuonne maksulliseen asiakaspalveluun kun kaikki muut kanavat on lyöty rahantekomielessä kiinni. Reilun puolen tunnin jonottamisen jälkeen pääsin läpi ja postin asiakaspalvelija alkoi selvittelemään paketin kohtaloa sekä kuljetusliikkeeltä että määränpäänä olleesta asiamiespostista, lupasi olla yhteydessä asian tiimoilta mutta taisi vuoro päättyä ja pyhät painaa päälle..

En ymmärrä että miksi minun pitää maksaa asiakaspalvelusta jota käytän pelkästään postin omien virheiden vuoksi? Miksi tuo firma on noin paska?
 
Paketti on nyt ollut hukassa yli viikon.
Tänään annoin periksi ja soitin tuonne maksulliseen asiakaspalveluun kun kaikki muut kanavat on lyöty rahantekomielessä kiinni. Reilun puolen tunnin jonottamisen jälkeen pääsin läpi ja postin asiakaspalvelija alkoi selvittelemään paketin kohtaloa sekä kuljetusliikkeeltä että määränpäänä olleesta asiamiespostista, lupasi olla yhteydessä asian tiimoilta mutta taisi vuoro päättyä ja pyhät painaa päälle..

En ymmärrä että miksi minun pitää maksaa asiakaspalvelusta jota käytän pelkästään postin omien virheiden vuoksi? Miksi tuo firma on noin paska?
Onko lähetys suomesta vai ulkomailta. Itse kun tilaan suomesta niin nykyään useassa paikassa voi valita kuljetusfirman. itse käytän postnordia ja matkahuoltoa pääsääntöisesti. Toimineet suht moitteetta.
 
Onko lähetys suomesta vai ulkomailta. Itse kun tilaan suomesta niin nykyään useassa paikassa voi valita kuljetusfirman. itse käytän postnordia ja matkahuoltoa pääsääntöisesti. Toimineet suht moitteetta.

Electroluxin verkkokaupasta eli käsittääkseni ruotsista. Tuossa ei ollut mahdollisuutta valita muuta kuin Posti, muutoin olisin kyllä valinnut jonkun toisen firman.
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa kun jossain kaupoissa ei voi postitukseen vaikuttaa ja sitten tulee ilmoitus saapuneesta paketista pakettiautomaatissa väärällä suunnalla normaalista asioinnista. Tämä varmaan kaupan vika ja toteutettavissa jos näin vain haluttaisi tehdä.
 
Paketti on nyt ollut hukassa yli viikon.
Tänään annoin periksi ja soitin tuonne maksulliseen asiakaspalveluun kun kaikki muut kanavat on lyöty rahantekomielessä kiinni. Reilun puolen tunnin jonottamisen jälkeen pääsin läpi ja postin asiakaspalvelija alkoi selvittelemään paketin kohtaloa sekä kuljetusliikkeeltä että määränpäänä olleesta asiamiespostista, lupasi olla yhteydessä asian tiimoilta mutta taisi vuoro päättyä ja pyhät painaa päälle..

En ymmärrä että miksi minun pitää maksaa asiakaspalvelusta jota käytän pelkästään postin omien virheiden vuoksi? Miksi tuo firma on noin paska?

En ymmärrä miksi soitat postille, etkä verkkokauppaan josta tilasit tuotteen. Vaadi verkkokauppaa selvittämään asia.
 
Paketti on nyt ollut hukassa yli viikon.
Tänään annoin periksi ja soitin tuonne maksulliseen asiakaspalveluun kun kaikki muut kanavat on lyöty rahantekomielessä kiinni. Reilun puolen tunnin jonottamisen jälkeen pääsin läpi ja postin asiakaspalvelija alkoi selvittelemään paketin kohtaloa sekä kuljetusliikkeeltä että määränpäänä olleesta asiamiespostista, lupasi olla yhteydessä asian tiimoilta mutta taisi vuoro päättyä ja pyhät painaa päälle..


"Paketteja liikkuu nyt kuin jouluna konsanaan ja asiakaspalvelumme saa lukuisia yhteydenottoja. Siksi emme tällä hetkellä ota vastaan selvityspyyntöjä vastaanottajalta. Olethan tarvittaessa yhteydessä lähettäjään."
 
En ymmärrä miksi soitat postille, etkä verkkokauppaan josta tilasit tuotteen. Vaadi verkkokauppaa selvittämään asia.

Ja mitenköhän se muuttaisi tätä tilannetta? Toki jos paketti jää tuolle tielleen niin pyydän kauppaa lähettämään tuotteet uudelleen.


"Paketteja liikkuu nyt kuin jouluna konsanaan ja asiakaspalvelumme saa lukuisia yhteydenottoja. Siksi emme tällä hetkellä ota vastaan selvityspyyntöjä vastaanottajalta. Olethan tarvittaessa yhteydessä lähettäjään."

Tämä ei ollut mitään uutta tietoa.
 
Ja mitenköhän se muuttaisi tätä tilannetta? Toki jos paketti jää tuolle tielleen niin pyydän kauppaa lähettämään tuotteet uudelleen.

Postia kiinnostaa hieman enemmän kun selvityspyyntö tulee isolta asiakkaalta. Ja tietysti aina voi sanoa verkkokaupalle että peruuttaa koko kaupan jos pakettia ei ala näkymään lähipäivinä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 502
Viestejä
4 865 873
Jäsenet
78 609
Uusin jäsen
Sisunissila

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom