Postin kulkemisen vaikeus

Postinkin aspaan on tällä hetkellä siirrelty apuvoimia paikkaamaan ruuhkaa kotona makaavien paketin odottajien palvelemiseksi.
Ovat ilmeisesti saaneet hyviä asiakaspalvelijoita sinnekin lisänä.
 
Onkohan ihan normaalia näin korona aikaan että paketit tuntuu menevän ihan mihin sattuu toimipisteeseen?Alkuviikosta tehdyt tilaukset 2 eri puljusta ja kumpikaan ei mennyt valittuun toimipisteeseen, toinen päätyi pakettiautomaattiin pari kilsan päähän ja toinen ihan toiselle puolella kaupunkia :cautious:

Koitin eilen aspasta kysellä, mutta en jaksanut 15min kauempaa jonottaa.
 
On ihan normaalia, kaikki toimipisteet on täynnä paketteja kun ihmiset noutavat niitä laiskasti. Ainakin viimeiset 10 pakettia itsellänikin on mennyt ihan randomilla johonkin lähialueen automaateista, asiamiespostiin tai väliaikaiseen noutopisteeseen. Onneksi kotiin tilatut paketit sentään ovat tulleet oikeaan osoitteeseen...

Samoin Matkahuollon paketit menevät minne sattuu. Viimeksi eilen hain kaupungin toiselta puolelta MH-paketin kun paketti oli muka liian iso tuohon lähiautomaattiin. Paketissa oli pari t-paitaa ja olen isompiakin paketteja samasta automaatista hakenut joten nuo viestitkin tuntuvat olevan mitä sattuu.
 
Jeps. No ei sitten ilmeisesti kannata tilata millään muulla kun ovelle pakettina tästä eteenpäin, ei ainakaan allekirjoittanutta kiinnosta rampata ympäri kaupunkia paketteja hakemassa. Älytöntä edes sitten pitää verkkokauppojen tuota noutopaikan valintaa käytössä jos paketit kerran silti menee suurimmaksi osaksi johonkin ihan muualle.
 
Oikea ratkaisuhan olisi tiputtaa se säilytysaika automaateissa esim. 3 vuorokauteen. Lisämaksusta 2,90e / vrk sitten lisävuorokausia maksimissaan 2 viikkoon asti. Lisää rahaa Postille ja tyytyväisemmät asiakkaat kun paketit todennäköisemmin mahtuu sinne minne on tilattukin.
 
Oikea ratkaisuhan olisi tiputtaa se säilytysaika automaateissa esim. 3 vuorokauteen. Lisämaksusta 2,90e / vrk sitten lisävuorokausia maksimissaan 2 viikkoon asti. Lisää rahaa Postille ja tyytyväisemmät asiakkaat kun paketit todennäköisemmin mahtuu sinne minne on tilattukin.

Täällä ainakin posti laittaa automaattiin myös paketteja, joita ei ole tilattu ollenkaan automaattiin vaan esim. lähiosoitteella eikä mitään paketinohjausta ole käytössä. Siinä vaiheessa tuo 3 vuorokautta olisi kyllä aika julma kun odotusarvoisesti paketti olisi pitänyt tulla noudettavaksi postista ns. omaan tahtiin. Samoin ulkomailta postin yhteistyökumppaneiden paketit päätyvät välillä automaattiin ja näissä on omalla kohdalla usein tilaushetken ja paketin saapumisen välillä kuukausia tai vuosia väliä eli ei siinä voi ennakoida pystyvänsä hakemaan paketin juuri noiden 3 vuorokauden aikana.

Asiaa sivuten mutta miten muuten käy jos ulkomailta tulee paketti jonka sähköisissä tiedoissa on vastaanottajan sähköposti ja puhelinnumero väärin. Paketti voi(nee?) silti ohjautua automaattiin ja posti lähettää tunnollisesti sähköpostia ja tekstiviestin vaikka ne eivät koskaan saavukaan vastaanottajalle? Itsellä on vuoden aikana tullut useampi paketti ulkomailta joissa puhelinnumero on muuttunut esim. pelkiksi nolliksi (358000000000) eli saapumisesta on tullut ainoastaan sähköposti-ilmoitus. Jos nyt olisi sattunut jäämään vielä vanha sähköpostiosoite pari vuotta sitten tehtyyn tilaukseen, niin jäisinkö kokonaan ilman tietoa pakettiautomaattiin ulkomailta saapuneesta paketista? Näistä ei varmaan mitään kirjettä lähetetä kun viikko tai pari tulee täyteen?
 
2 paketin lähetys tulossa mutta posti päätti nyt kuitenkin viimeisemmässä lajittelussa ettei toinen tulekkaan tänään vaan maanantaina, mikähän logiikka tuossa on kun minuutin erolla molemmat lajiteltu ja samana päivänä tulleet tuosta lajittelusta yleensä.
 
3 vrk on toki aika lyhyt. Esim. 5 arkipäivää voisi olla kohtuullisempi ja ei pitäisi olla ongelma kenellekkään. Sitten jos on niin joko maksaa lisäajasta tai sitten laittaa vaikka kaverin hakemaan paketti.

On kuitenkin olemassa sellainen tietty joukko ihmisiä, jotka aina viivyttelee sen paketin hakemisen kanssa vaikka varsinaista syytä ei olekkaan. "Mutku siinä sanotaan että tarvii vasta x päivänä hakea" ja ei tajuta sitä, että sinne automaattiin ei sitten mahdu jonkun muun paketti.
 
Onkos joku saanut näitä USPS:n viivästyneitä paketteja tai edes tietoa niistä? Omassa edelleen viimeisin status päivätty LA:ssa 14.3, ei tietoa sen jälkeen.
Päivitystä omaan pakettiin, saapui Suomeen tiistai-iltana ja on tänään noudettavissa Postin toimipisteestä. Melko tarkalle meni kun lähettäjä oli luvannut palauttaa rahat jos ei ole 27.5 mennessä kuulunut paketista mitään. 2,5 kk meni tämän paketin toimitukseen, olin jo luopunut toivosta ja odottelin vain tuota määräaikaa että voin laittaa rahojen palautuspyynnön mutta mukava yllätys että paketti löysikin perille. Jonkun rahtilaivan kyydissä se on ilmeisesti matkannut.
 
Onko postin pakettien hinnoittelu muuttunut lähiaikoina?

Melko ihanasti maksaa isomman lootan lähetys
 
Postipaketin säilytysaika on jo 5 arkipäivää (7 vrk).
Eikö ne just koronan takia sen pidentäny takas 14 vuorokauteen. Jotta karanteenissa olevat kerkeävät hakemaan, vai palautuiko se jo takasin?
Tosin ei sillä pidennetyllä ajalla enää mitään perustetta taida olla.
 
2020-05-19 14:15
FI, Import customs clearance completed

2020-05-16 12:20
BE, Destination Port Arrival

2020-05-15 05:18
CN, Departure from origin country

2020-05-14 16:00
CN, Export customs declaration completed

2020-05-12 13:44
CN, DONGGUAN, Regional distribution center departed

2020-05-10 01:09
CN, DONGGUAN, Regional distribution center arrived

2020-05-09 15:27
CN, DongGuan, Package received

2020-05-03 12:53
CN, Shipment data received

Mitenkäs tää nyt olikaan ymmärrettävä, onko toi nyssäkkä muhimassa jossain päin suomea tosta 19 päivästä alkaen, vai oliko jossain vaiheessa puhetta, ettei tollaisilla päivityksillä olisi edes suomessa...?Seuranta kopioitu 17trackista.
 
ei tässä kiirusta ole ollu. Dac:in matka kestäny hetken. tiedä sit lojuko jossai terminaalin nurkissa lähes kuukauden


19.03.2020
08:55:04
Fpx picked up shipment
Longhua,Shenzhen,China

19.03.2020
08:55:05
Shipment arrived at facility and measured
Longhua,Shenzhen,China

20.03.2020
11:03:05
Depart from facility to service provider
Shenzhen,China

20.03.2020
11:48:00
Information Received

20.03.2020
23:30:59
Hand over to airline
HK

22.04.2020
03:14:00
Despatched to overseas
FIHEL

29.05.2020
17:16:29
72 day
Item arrived in the destination country
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
 
Eikö ne just koronan takia sen pidentäny takas 14 vuorokauteen. Jotta karanteenissa olevat kerkeävät hakemaan, vai palautuiko se jo takasin?
Tosin ei sillä pidennetyllä ajalla enää mitään perustetta taida olla.
Koronan vuoksi se oli hetken 3 vk mutta säilytysaika palautettiin normaaliksi 25.4.
 
Ja tuolla 3vk noutoajalla saatiin kätevästi kaikki automaatit tukkoon ja siitä lähtien ainakin mun paketit ovat menneet milloin minnekin. Viimeksi kun kävi hakemassa pakettia "väliaikaiselta noutopisteeltä" niin koko tila oli ihan lattiasta kattoon täynnä pakettia eli ihmiset tilaavat paljon tavaraa ja vieläkin viivyttelevät sen noutoa viimeiseen asti joten noita pakettiröykkiöitä pääsee kertymään.

Myönnän kyllä itsekin että vaikka normaalisti haen saapuneen paketin pääsääntöisesti samana päivänä niin jos seuranta kertoo että huomennakin olisi paketti tulossa johonkin noutopisteeseen niin viivästytän ensimmäisen paketin noutoa päivällä. Nykyään vaan tuokin on kussut aika monta kertaa kun on tullut "toimituksessa on havaittu poikkeama" tai "pakettiautomaatti on täynnä, toimitamme pakettinne jonnekin" joiden takia toinen paketti jonka on ajatellut hakea samalla reissulla onkin viivästynyt ja oma eka paketti on sen takia "turhaan" ollut päivän tai pari pakettiautomaatissa tai noutopisteessä.

Tohon kun joku keksisi jonkun optimoinnin että toimituspäivä pitäisi vähän paremmin paikkaansa niin ainakin itse optimoisin käyttäytymistäni niin että paketti varaa maksimissaan noutopäivän jälkeisen päivän jolloin jos tietää että paketti myöhästyy voi edellisen käydä hakemassa jo aiemmin alta pois.

Tai jos tuohon saisi edes jonkun logiikan noille paketeille ettei niitä ripoteltaisi ympäri kylää, jokainen eri toimipaikkaan. Nyt viimeisen viikon sisällä on saapunut reilu kymmenkunta pakettia, suurin osa postiin ja pari matkahuoltoon eikä ole kahta pakettia osunut samaan toimipisteeseen eli on ihan ympäri kyliä saanut noita poimia. Ja mitä noita on koittanut aikojen saatossa ihmetellä niin jos paketti ei sovi alkuperäiseen noutopaikkaan niin se tunnutaan oikeasti arpomaan vaan jonnekin eikä edes yritetä saada useampaa pakettia samaan paikkaan. Tämän vuoden puolella olen nopeasti laskettuna hakenut noita paketteja ainakin 17 eri paikasta kun lasketaan postin ja matkahuollon paketit.
 
Kotkassa tuntuu olevan niin päin että automaateissa näyttää tilaa löytyvän, mutta toimipisteet tukossa. Eilen tuli jo kolmas paketti parin päivän sisään sisään joka toimitettiin ihan muualle kun mitä oli tilatessa valittu. Nyt on sitten tullut 3 pakettia tällä viikolla jotka ripoiteltu ihan randomisti ympäri kyliä. Vaikea ymmärtää millä logiikalla noita nakellaan ties minne, nytkin yksi paketeista päätyi noin 10km päähän automaattiin, kun tuota alkp valittua toimipistessä/noutopaikkaa lähellä (alle km) on kolme eri toimipistettä ja useampi automaattirivistö.

Seuraavia tilauksia tehdessä näköjään pakko ottaa ovelle pakettina tai vaihtoehtoisesti matkahuollon kautta. Ei tossa ole mitään järkeä että paketit jätetään ihan toiselle puolelle kaupunkia.
 
2 paketin lähetys tulossa mutta posti päätti nyt kuitenkin viimeisemmässä lajittelussa ettei toinen tulekkaan tänään vaan maanantaina, mikähän logiikka tuossa on kun minuutin erolla molemmat lajiteltu ja samana päivänä tulleet tuosta lajittelusta yleensä.
Voi olla että eivät ole mahtuneet samaan pakettirullakkooon ja huonolla tuurilla auto on juuri tullut täyteen. Silloin se toinen pakettirullakko siirtyy seuraavaan kuljetukseen.

Kuten täälläkin on mainittu paketteja liikkuu vielä paljon tällä hetkellä ja kuljetuskapasiteetti on ollut rajoilla.
 
Voi olla että eivät ole mahtuneet samaan pakettirullakkooon ja huonolla tuurilla auto on juuri tullut täyteen. Silloin se toinen pakettirullakko siirtyy seuraavaan kuljetukseen.

Kuten täälläkin on mainittu paketteja liikkuu vielä paljon tällä hetkellä ja kuljetuskapasiteetti on ollut rajoilla.



Molemmat itseasissa tuli, toisesta kummasti mainittiin viestissä että vietiin lähimpään vapaaseen pisteeseen yms. Vaikka molemmat oli tulossa samaan paikkaab alunperinkin.
 
Nyt on hyvä. Lähetin paketin omapostilla ja varasin lokeron kun sitä tarjottiin. Vein paketin lokeroon ja ajattelin, että sillä selvä. Noh, nyt vastaanottaja sai viestin, että paketti noudettavissa. Ja pakettiautomaatti on sama mihin jätinkin. Lokero myös :tdown:
Tarkistin vielä osoitetiedot kuitista. Oli oikein.
:sclap:
 
Nyt on hyvä. Lähetin paketin omapostilla ja varasin lokeron kun sitä tarjottiin. Vein paketin lokeroon ja ajattelin, että sillä selvä. Noh, nyt vastaanottaja sai viestin, että paketti noudettavissa. Ja pakettiautomaatti on sama mihin jätinkin. Lokero myös :tdown:
Tarkistin vielä osoitetiedot kuitista. Oli oikein.
:sclap:
Vaikka puhutkin tuossa vastaanottajan osoitetiedoista niin eihän epähuomiossa tullut ostettua lähilokero eikä kuljetettavaa pakettia? En ole omapostista koskaan pakettia ostanut niin en tiedä onko se mahdollista.

Lähilokero palvelussa paketti vain jätetään automaattiin ja vastaanottaja hakee sen samasta lokerosta.

 
Vaikka puhutkin tuossa vastaanottajan osoitetiedoista niin eihän epähuomiossa tullut ostettua lähilokero eikä kuljetettavaa pakettia? En ole omapostista koskaan pakettia ostanut niin en tiedä onko se mahdollista.

Lähilokero palvelussa paketti vain jätetään automaattiin ja vastaanottaja hakee sen samasta lokerosta.

En ole kyllä ikinä kuullutkaan tuosta. Ihan samalla lailla tein lähetyksen kuin aina ennenkin paitsi yleensä en varaa tuota lokeroa. Taisi olla toinen kerta kun varasin.
 
Jep, en tiedä voiko noissa mennä sekaisin, mutta kaikki kummallisuudet on kyllä mahdollista Postin puolelta, se on varma :D
Nyt kun paremmin tutustui lähilokeroon niin ei tuohon voi lähettäessä sekaantua. Korkeintaan postipate sekoillut jotain.

Nyt kun sitä chat-palvelua tarvisi niin siellä on pelkkä botti :tdown:
Mukava jonottaa puhelimessa kesken työpäivän yli puoli tuntia. Saa nähdä mihin tämä venyy.
 
26.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

26.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

26.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

27.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

27.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

28.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

29.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

Yritykselle, jonka ainoa tehtävä on toimittaa pakettaja, pakettien toimittaminen on selvästi varsin haasteellista. Puhelimessa valehdellaan, voivotellaan ja syytetään lähettäjää, HYVÄ POSTI! :)
 
Tässä on nyt kohta viikon ollut paketti ilman uutta päivitystä. Tulee tosin Itä-Euroopasta, joten ei välttämättä ole edes mitenkään erikoista.
 
Onkos kenelläkään kokemusta Postin käsittelymaksun kanssa seuraavasta:
Minulla tuli yhtäaikaa useampi paketti kerralla Jenkeistä. Muut olivat jo tilassa "Lähetys odottaa tullaustasi. Hoida tullaus ja Postin käsittelymaksu 20 päivän sisällä saapumisesta." mutta yksi paketeista oli edelleen tilassa "Lähetys on rekisteröity HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI". Tein senkin tullauksen samalla ja nyt sen tilana lukee "Lähetyksen tullimaksu maksettu". Postin oma järjestelmä ei anna nyt maksaa siitä käsittelymaksua, koska se ei ole odottamassa tullausta (joka on tehty jo eilen aamupäivällä). Onko kenelläkään nytkähtänyt tuo tuosta vielä eteenpäin vai pitääkö tässä alkaa jonottamaan Postin maksulliseen puhelin-aspaan, jotta saan ilon maksaa vielä lisää Postille?
 
Posti vaihtanut hevoskärryihin? Paketti ollut kuljetuksessa kohta 24h Turku-Oulu välillä.
 
Tässä on nyt kohta viikon ollut paketti ilman uutta päivitystä. Tulee tosin Itä-Euroopasta, joten ei välttämättä ole edes mitenkään erikoista.
Enemmän Keski-Eurooppaa mutta itselle tuli viime viikolla kirjattu kirje Slovakiasta 3 viikossa, eli viivettä on tosiaan paljon koronan vuoksi.
 
Posti vaihtanut hevoskärryihin? Paketti ollut kuljetuksessa kohta 24h Turku-Oulu välillä.
Ihan normaalia.

Itse odotellut paria lähetystä mitkä tilasin helmikuun alussa, toinen Japanista ja toinen Espanjasta. Espanjan juttu on tullut kotimaahan joskus helmikuun lopulla ja sen koomin kadonnut. Japanin paketti oli toissa viikolla palautunut lähettäjälle, täynnä Suomen Postin tarroja (mm. rikkoutunut pakkaus vaihdettu uuteen, vaikka alkuperäinen paketti rusikoituna olikin jätetty ja vähän teippiä isketty päälle) mutta posti ei siitä muka ole tiennyt yhtään mitään. Myyjä laittoi vielä "jälkeen" kuvia paketista niin näkyi postin tarroja ja minun tietoni niin selkeästi kuin olla ja osaa.

Joka kerta ei voi onnistua. Maaliskuun loppupäivinä kiinasta laittamani testitilaukset sen sijaan tulivat viime kuun puolivälissä, eli vielä ihan ok ajassa.
 
Jaahas, kohta kaksi viikkoa tullimaksun maksusta ja paketti ei luonnollisesti ole liikkunut mihinkään. Status pysynyt samana "Lähetyksen tullimaksu on maksettu."

Lähetyksen selvityspyyntökin onnistui loistavasti:

"Paketteja liikkuu nyt kuin jouluna konsanaan ja asiakaspalvelumme saa lukuisia yhteydenottoja. Siksi emme tällä hetkellä ota vastaan selvityspyyntöjä vastaanottajalta. Olethan tarvittaessa yhteydessä lähettäjään. Osa paketeista joudutaan ohjaamaan muualle kuin lähimpään noutopisteeseen. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetyksen seurannassa tai OmaPosti-sovelluksessa. "

Onneksi ei ole tulossa mitään elämää suurempaa, mutta ärsyttää tuo nykyinen hitailu siltikin.
 
Viimeksi muokattu:
Posti vaihtanut hevoskärryihin? Paketti ollut kuljetuksessa kohta 24h Turku-Oulu välillä.
Tässä nyt jännästi tuntuu että suurin osa paketeista jotka itse lähettäny Oulusta ollu seuraaana päivänä noudettavissa, pari poikkeusta lukuunottamatta, mutta Ouluun päin tulevat paketit tulee randomilla 1-4 päivässä. Välillä tosiaan tippuu seuraavaksi päiväksi, mutta välillä tuntuu että saattaa Oulun päässä jähiä parikin päivää ennenkuin toimitetaan noudettavaksi.

Edit. Ja seurannassa tuntuu että nuita merkintöjäkin tulee matkalta hyvin randomilla. Välillä hyvinkin näkee kaikki välivaiheet ja välillä tuntuu että ensimäisen rekisteröinnin jälkeen seuraava kirjallinen merkintä tulee kun on noudettavissa. Sen huomannut että välillä omapostissa tulee kuitenkin "merkintä" että jotain on tapahtunut, mutta mitään kirjallista merkintää ei näy.
 
Tuntuu nyt olevan hidasta liikkumaan. Välillä lähetetty paketti ollu viikonsisällä saksassa. 4pv meni vantaalle ja nyt sit viikko tuli täyteen eikä vielä edenny pois suomesta.
 
Tässä nyt jännästi tuntuu että suurin osa paketeista jotka itse lähettäny Oulusta ollu seuraaana päivänä noudettavissa, pari poikkeusta lukuunottamatta, mutta Ouluun päin tulevat paketit tulee randomilla 1-4 päivässä. Välillä tosiaan tippuu seuraavaksi päiväksi, mutta välillä tuntuu että saattaa Oulun päässä jähiä parikin päivää ennenkuin toimitetaan noudettavaksi.

Edit. Ja seurannassa tuntuu että nuita merkintöjäkin tulee matkalta hyvin randomilla. Välillä hyvinkin näkee kaikki välivaiheet ja välillä tuntuu että ensimäisen rekisteröinnin jälkeen seuraava kirjallinen merkintä tulee kun on noudettavissa. Sen huomannut että välillä omapostissa tulee kuitenkin "merkintä" että jotain on tapahtunut, mutta mitään kirjallista merkintää ei näy.
500km rekkamatka kesti ilmeisesti sen 24h ihan timestampien perusteella ja nyt se on lajiteltuna vaan ei ilmeisesti tullut jakoon tänään. Odottelu jatkuu.
 
Sain vahingonkorvausvaatimuksella takaisin tuon 2,90€ käsittelymaksun tulliin jääneestä lähetyksestä, josta maksettavaksi jäi 0€ tulleja/veroja. Legendaarista oli, että päätöksen teksti tiivistettynä oli jotakuinkin "Emme hyväksy korvausvaatimustanne, mutta korvaamme teille kuitenkin 2,90 euroa lähetyksen käsittelymaksusta lähetyksestä, josta tulli ei laskuttanut tuontitullausta." Ok. Eivät hyväksyneet korvausvaatimustani, mutta korvasivat kuitenkin sen mitä vaadinkin. En minä mitään muuta korvausta vaatinutkaan kuin sitä aiheettomasti perittyä käsittelymaksua, jonka sainkin takaisin, vaikka vaatimukseni oli hylätty. :hmm: Mielenkiintoinen logiikka Postilla. Mitenhän hyväksytty korvausvaatimus olisi eronnut tästä?
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnolla odotan saanko toimitusaika kyselyä tänään vaiko vasta huomenna. Harmillisesti kun en voi omaPostista aikaa valita kun ei ole yksityishenkilön paketti kyseessä. :(

Tänään tuli aika kysely, mutta eka aika oli saatavilla vasta huomiseksi. Noh pikkuvikoja.


Lähetys odottaa jakeluajankohdan sopimista 03.6.2020 klo 03:10 TURKU Kotijakelu hyllytys
Lähetys on rekisteröity. 03.6.2020 klo 03:10 TURKU Kotijakelu hyllytys
Lähetys on lajiteltu. 02.6.2020 klo 23:14 LIETO 21420
Tuotantomme on tilapäisesti ruuhkaantunut. Lähetys voi viivästyä työpäivällä. 02.6.2020 klo 16:15 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on kuljetuksessa. 02.6.2020 klo 15:38 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on lajiteltu. 02.6.2020 klo 13:39 Posti Logistiikkakeskus
 
Viimeksi muokattu:
1-2 päivän viivästys - kuinkas muutenkaan taas.

Postilla voisi olla palvelu, jolla paketin saa itse noutaa lajittelukeskuksesta. Turhauttavaa odottaa taas seuraavana päivänä 16 asti ja todeta, että paketin voi noutaa joskus 17 jälkeen noutopisteestä, kun puhelinnumeroon ei osattu soittaa. PostNordin kanssa oli aikanaan vastaavaa sekoilua, mutta sai kuitenkin puhelimitse sovittua noudon keskuksesta.

Täytynee henkisesti varautua jo ensi viikon kodinkonetoimitukseen sekä sitten tullisekoiluun :hammer:
 
Sain vahingonkorvausvaatimuksella takaisin tuon 2,90€ käsittelymaksun tulliin jääneestä lähetyksestä, josta maksettavaksi jäi 0€ tulleja/veroja. Legendaarista oli, että päätöksen teksti tiivistettynä oli jotakuinkin "Emme hyväksy korvausvaatimustanne, mutta korvaamme teille kuitenkin 2,90 euroa lähetyksen käsittelymaksusta lähetyksestä, josta tulli ei laskuttanut tuontitullausta." Ok. Eivät hyväksyneet korvausvaatimustani, mutta korvasivat kuitenkin sen mitä vaadinkin. En minä mitään muuta korvausta vaatinutkaan kuin sitä aiheettomasti perittyä käsittelymaksua, jonka sainkin takaisin, vaikka vaatimukseni oli hylätty. :hmm: Mielenkiintoinen logiikka Postilla. Mitenhän hyväksytty korvausvaatimus olisi eronnut tästä?

Minulla posti paskoi paketin, pisti vielä tarran kylkeen "pakattu uudestaan". Sieltä hukkui tavaroita sisältä. Pistin korvausvaatimuksen, jonka pyöristin kymppiin (tavaroiden arvo oli n. 8€ ja lähetyksen kokonaisarvo satasia) ja sieltä sitten täti soitti ja sanoi, etteivät yleensä korvaa ja se on myyjäliikkeen tehtävä ja mikset kysy sieltä ja teen nyt sinun kohdallasi poikkeuksen, jne.. Hirveän vaikeaa antaa näitä korvauksia ja nyt jos ei ollut kovin alipalkattu täti niin hakemukseni käsittely maksoi postille enemmän kuin tuon kympin. Ei kyllä sanonut "hylätty", mutta sanoi, etteivät korvaa näitä ja tekee poikkeuksen. Ihme vääntöä, varmasti kusetan kympin takia.

Niin pieni summa, etten tulostanut valokuvia kylkeen, ja sain postista kaavakkeet jo lähetystä noutaessa, kun siitä oli paketti paskana jo silloin..
 
Ei muutosta omassa, edelleen viimeinen päivitys 2.4. Chicago.

Onko paketista kuulunut mitään? Mulla edelleen 16.3. Chicago viimeinen merkintä. Jokohan se kohta pitäisi laitella viestiä aiheesta?

E: Tuon 20.4. lähteneen laivalähetyksen jälkeen sieltä on lähtenyt laivoja 27.4., 15.5. ja 20.5. ja jokaisessa on paketteja Chicagosta Suomeen. Rotterdamiin nämä laivat saapu(i)vat arviolta 15.5., 9.6. ja 15.6., jonka jälkeen siinä voi mennä pahimmassa tapauksessa vielä se pari viikkoa, ennen kuin paketti on Suomessa. Eli ei tässä kai muu auta kuin jatkaa odottelua. Etenkin tuossa 15.5. lähteneessä laivassa näyttäisi olevan yli kolminkertainen määrä paketteja muihin verrattuna.

Lähteet:
 
Viimeksi muokattu:
Minulla posti paskoi paketin, pisti vielä tarran kylkeen "pakattu uudestaan". Sieltä hukkui tavaroita sisältä. Pistin korvausvaatimuksen, jonka pyöristin kymppiin (tavaroiden arvo oli n. 8€ ja lähetyksen kokonaisarvo satasia) ja sieltä sitten täti soitti ja sanoi, etteivät yleensä korvaa ja se on myyjäliikkeen tehtävä ja mikset kysy sieltä ja teen nyt sinun kohdallasi poikkeuksen, jne.. Hirveän vaikeaa antaa näitä korvauksia ja nyt jos ei ollut kovin alipalkattu täti niin hakemukseni käsittely maksoi postille enemmän kuin tuon kympin. Ei kyllä sanonut "hylätty", mutta sanoi, etteivät korvaa näitä ja tekee poikkeuksen. Ihme vääntöä, varmasti kusetan kympin takia.

Niin pieni summa, etten tulostanut valokuvia kylkeen, ja sain postista kaavakkeet jo lähetystä noutaessa, kun siitä oli paketti paskana jo silloin..
Niin se on vissiin lähtökohtaisesti korvausoikeus vain lähettäjällä, eli sillä joka on kuljetussopimuksen tehnyt asiakas. Mielenkiintoista silti, että tämä 2,90€ käsittelymaksu laskutetaan silti nimenomaan vastaanottajalta, joka ei ole kuljetussopimuksen tehnyt asiakas, eikä siten vahingonkorvaukseen oikeutettu. Eli ilmeisesti sitä meinasivat tapauksessani, että eivät hyväksy korvausvaatimustani, koska en ole asiakas eli minulla ei ole oikeutta vaatia korvausta, mutta armollisesti palauttavat virheellisen maksun, joka on peritty muulta kuin sopimuksen tehneeltä asiakkaalta.
 
Postilla voisi olla palvelu, jolla paketin saa itse noutaa lajittelukeskuksesta.
Tämähän se olis, drive in kaista :rofl2: Voidaan samalla vähentää henkilöstöä logistiikkapuolelta niin jää toimareiden golfmatkoille enemmän katetta.
 
1-2 päivän viivästys - kuinkas muutenkaan taas.

Postilla voisi olla palvelu, jolla paketin saa itse noutaa lajittelukeskuksesta. Turhauttavaa odottaa taas seuraavana päivänä 16 asti ja todeta, että paketin voi noutaa joskus 17 jälkeen noutopisteestä, kun puhelinnumeroon ei osattu soittaa. PostNordin kanssa oli aikanaan vastaavaa sekoilua, mutta sai kuitenkin puhelimitse sovittua noudon keskuksesta.

Täytynee henkisesti varautua jo ensi viikon kodinkonetoimitukseen sekä sitten tullisekoiluun :hammer:

Tossa jonku paketin perään soitin kun oli kiire saada ja posti oli pyöritellyt viikon verran täällä Oulun päässä onnistumatta toimittaa kotia. Puhelussa sain kuvan että normaalisti tässä tapauksessa olisin voinu noutaa lähetti palvelun varastolta ettei veny taas vlopu yli mutta, korona aikaan se ei nyt ollut mahdollista.
 
Mä just kattelin yhden pakettini kulkua ja täytyy todeta, että mitä ihmettä ne siellä sählää taas?

Käsittääkseni tuo LIETO 21420 on lajittelukeskus.
Taitaa itseasiassa olla rahtiterminaali Liedossa, mutta omaPosti sanoo, että viimeisin merkintä olisi LIETO 21000 joka taas on se lajittelukeskus.


Lähetys on lajiteltu. 03.6.2020 klo 22:03 LIETO 21420
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla. 03.6.2020 klo 22:03 LIETO 21420
Lähetys on rekisteröity. 03.6.2020 klo 22:02 TURKU Kotijakelu hyllytys
Lähetys on rekisteröity. 03.6.2020 klo 22:02 TURKU Kotijakelu hyllytys
Lähetys on kuljetuksessa. 03.6.2020 klo 10:53 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on lajiteltu. 03.6.2020 klo 10:16 VANTAA 01530
Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan 02.6.2020 klo 19:24
 
Tiedusteltu Postin palvelunumerosta (20min jono) pakettia ja on jakelussa ilman puhelinnumeroa. Annoin numeron, mutta sen lisääminen todennäköisesti nyt nollaa toimitusajan ja saattaa venyä viikonlopun yli :thumbsup:

Ei pitäs enää seurailla noita lähetyksiä ollenkaan. Odottaa vain kiltisti, että jonain päivänä tippuu luukusta lähetysilmoitus, jolla noutaa noutopisteestä. Vähemmän v-käyrää ja aikataulujen sotkemista.
 
Tiedusteltu Postin palvelunumerosta (20min jono) pakettia ja on jakelussa ilman puhelinnumeroa. Annoin numeron, mutta sen lisääminen todennäköisesti nyt nollaa toimitusajan ja saattaa venyä viikonlopun yli :thumbsup:

Ei pitäs enää seurailla noita lähetyksiä ollenkaan. Odottaa vain kiltisti, että jonain päivänä tippuu luukusta lähetysilmoitus, jolla noutaa noutopisteestä. Vähemmän v-käyrää ja aikataulujen sotkemista.

Ajatuksena ihan hyvä, mutta postilla kestää joskus yli viikko saada tuo lappu toimitettua ja siinä välissä paketti on (säilytysajasta riippuen) jo voitu palauttaa takaisin lähettäjälle. Sama ongelma koskee muitakin kuljetuspalveluita jotka joutuvat tilanteesta riippuen postin kautta laittamaan noita lappuja vastaanottajalle. Matkahuolto säilytti vuoden vaihteessa pakettia normaalia pidempään, monta viikkoa, mutta postilla meni sitäkin pidempään saada lappu perille joten paketti kerkesi lähteä takaisin lähettäjälle ennen lappusen saapumista.
 
On kyllä aivan saatanan paskaa toimintaa taas Postilla. Tuli pieni paketti Saksasta. Siitä tulikin paperinen saapumisilmoitus vielä samana päivänä. Menin hakemaan pakettia ilmoitetusta noutopisteestä, mutta eihän se siellä ollut. Seuraavaksi katson lähetysten seurannasta lähetystunnuksella mitä löytyy, niin paketti näyttää olevan kyllä noudettavissa, mutta toisella puolella kaupunkia. Ajattelin, että pyydänpä aspaa siirtämään sen oikeaan noutopisteeseen, mutta eihän tuohon paskapuljuun saa mitään yhteyttä ilman että soittaa tuohon parin euron hintaiseen palvelunumeroon. Chatissakin parin päivän ajan vain botti paikalla, jonka vastaukset on tyyliä "karhu paskoo metsään".

Mukavahan se on lähteä heittämään tuollainen täysin turha 30km lenkki yhden paketin takia. Olisi todella kiva, jos ei olisi ollut autoa käytettävissä. Julkisilla tuo olisi parin tunnin reissu vähintään. Muita mahdollisia noutopisteitä olisi ollut paljon lähempänä varmaan 4-6 kpl.

Lopuksi ajattelin, että laitanpa hieman palautetta onnistuneesta suorituksesta, niin eihän tuolla ole nykyään edes mitään palautelomaketta enää. Siis lähetellään saapumisilmoituksia väärillä tiedoilla, viedään paketit kauimmaiseen mahdolliseen noutopisteeseen ja vielä piilotetaan asiakaspalvelu maksullisen numeron taakse. Jos Postilaiset luette tätä, niin haistakaa pitkä vittu.
 
On kyllä aivan saatanan paskaa toimintaa taas Postilla. Tuli pieni paketti Saksasta. Siitä tulikin paperinen saapumisilmoitus vielä samana päivänä. Menin hakemaan pakettia ilmoitetusta noutopisteestä, mutta eihän se siellä ollut. Seuraavaksi katson lähetysten seurannasta lähetystunnuksella mitä löytyy, niin paketti näyttää olevan kyllä noudettavissa, mutta toisella puolella kaupunkia. Ajattelin, että pyydänpä aspaa siirtämään sen oikeaan noutopisteeseen, mutta eihän tuohon paskapuljuun saa mitään yhteyttä ilman että soittaa tuohon parin euron hintaiseen palvelunumeroon. Chatissakin parin päivän ajan vain botti paikalla, jonka vastaukset on tyyliä "karhu paskoo metsään".

Mukavahan se on lähteä heittämään tuollainen täysin turha 30km lenkki yhden paketin takia. Olisi todella kiva, jos ei olisi ollut autoa käytettävissä. Julkisilla tuo olisi parin tunnin reissu vähintään. Muita mahdollisia noutopisteitä olisi ollut paljon lähempänä varmaan 4-6 kpl.

Lopuksi ajattelin, että laitanpa hieman palautetta onnistuneesta suorituksesta, niin eihän tuolla ole nykyään edes mitään palautelomaketta enää. Siis lähetellään saapumisilmoituksia väärillä tiedoilla, viedään paketit kauimmaiseen mahdolliseen noutopisteeseen ja vielä piilotetaan asiakaspalvelu maksullisen numeron taakse. Jos Postilaiset luette tätä, niin haistakaa pitkä vittu.
Kiinnostaisi itseäkin koko puljun täysi boikotti mutta sitä ei tehdä mahdolliseksi.
 
Jo kaksi kertaa käynyt niin, että seurannan mukaan noudettavissa automaastista, mutta vastaanottajan tiedot puutteelliset joten ei ole voitu toimittaa saapumisilmoitusta. Eli taas tuo sama puhelinnumero puuttuu tai virheellinen.

Minkä helvetin takia ne tunkee lokeroon sellaiset lähetykset, joissa on epäselvää saako vastaanottaja koodia vai ei, jos puhelinnumero jostain syystä puuttuu tai kiinalainen on kirjoittanut sen väärässä muodossa, jolloin lokerokoodia ei luonnolisesti voida toimittaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 834
Viestejä
4 879 845
Jäsenet
78 692
Uusin jäsen
josasim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom