- Liittynyt
- 07.11.2016
- Viestejä
- 2 625
Postin automaatistahan tuossa kirjoitin, eli PostinMinkäs firman aspasta oli kyse?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Postin automaatistahan tuossa kirjoitin, eli PostinMinkäs firman aspasta oli kyse?
Oikea ratkaisuhan olisi tiputtaa se säilytysaika automaateissa esim. 3 vuorokauteen. Lisämaksusta 2,90e / vrk sitten lisävuorokausia maksimissaan 2 viikkoon asti. Lisää rahaa Postille ja tyytyväisemmät asiakkaat kun paketit todennäköisemmin mahtuu sinne minne on tilattukin.
Postipaketin säilytysaika on jo 5 arkipäivää (7 vrk).Esim. 5 arkipäivää voisi olla kohtuullisempi ja ei pitäisi olla ongelma kenellekkään.
Päivitystä omaan pakettiin, saapui Suomeen tiistai-iltana ja on tänään noudettavissa Postin toimipisteestä. Melko tarkalle meni kun lähettäjä oli luvannut palauttaa rahat jos ei ole 27.5 mennessä kuulunut paketista mitään. 2,5 kk meni tämän paketin toimitukseen, olin jo luopunut toivosta ja odottelin vain tuota määräaikaa että voin laittaa rahojen palautuspyynnön mutta mukava yllätys että paketti löysikin perille. Jonkun rahtilaivan kyydissä se on ilmeisesti matkannut.Onkos joku saanut näitä USPS:n viivästyneitä paketteja tai edes tietoa niistä? Omassa edelleen viimeisin status päivätty LA:ssa 14.3, ei tietoa sen jälkeen.
Alkuvuodesta muistaakseni ihan pienimpien pakettien hinnat laski ja isojen nousi.Onko postin pakettien hinnoittelu muuttunut lähiaikoina?
Melko ihanasti maksaa isomman lootan lähetys
Eikö ne just koronan takia sen pidentäny takas 14 vuorokauteen. Jotta karanteenissa olevat kerkeävät hakemaan, vai palautuiko se jo takasin?Postipaketin säilytysaika on jo 5 arkipäivää (7 vrk).
Koronan vuoksi se oli hetken 3 vk mutta säilytysaika palautettiin normaaliksi 25.4.Eikö ne just koronan takia sen pidentäny takas 14 vuorokauteen. Jotta karanteenissa olevat kerkeävät hakemaan, vai palautuiko se jo takasin?
Tosin ei sillä pidennetyllä ajalla enää mitään perustetta taida olla.
Voi olla että eivät ole mahtuneet samaan pakettirullakkooon ja huonolla tuurilla auto on juuri tullut täyteen. Silloin se toinen pakettirullakko siirtyy seuraavaan kuljetukseen.2 paketin lähetys tulossa mutta posti päätti nyt kuitenkin viimeisemmässä lajittelussa ettei toinen tulekkaan tänään vaan maanantaina, mikähän logiikka tuossa on kun minuutin erolla molemmat lajiteltu ja samana päivänä tulleet tuosta lajittelusta yleensä.
Voi olla että eivät ole mahtuneet samaan pakettirullakkooon ja huonolla tuurilla auto on juuri tullut täyteen. Silloin se toinen pakettirullakko siirtyy seuraavaan kuljetukseen.
Kuten täälläkin on mainittu paketteja liikkuu vielä paljon tällä hetkellä ja kuljetuskapasiteetti on ollut rajoilla.
Vaikka puhutkin tuossa vastaanottajan osoitetiedoista niin eihän epähuomiossa tullut ostettua lähilokero eikä kuljetettavaa pakettia? En ole omapostista koskaan pakettia ostanut niin en tiedä onko se mahdollista.Nyt on hyvä. Lähetin paketin omapostilla ja varasin lokeron kun sitä tarjottiin. Vein paketin lokeroon ja ajattelin, että sillä selvä. Noh, nyt vastaanottaja sai viestin, että paketti noudettavissa. Ja pakettiautomaatti on sama mihin jätinkin. Lokero myös
Tarkistin vielä osoitetiedot kuitista. Oli oikein.
![]()
En ole kyllä ikinä kuullutkaan tuosta. Ihan samalla lailla tein lähetyksen kuin aina ennenkin paitsi yleensä en varaa tuota lokeroa. Taisi olla toinen kerta kun varasin.Vaikka puhutkin tuossa vastaanottajan osoitetiedoista niin eihän epähuomiossa tullut ostettua lähilokero eikä kuljetettavaa pakettia? En ole omapostista koskaan pakettia ostanut niin en tiedä onko se mahdollista.
Lähilokero palvelussa paketti vain jätetään automaattiin ja vastaanottaja hakee sen samasta lokerosta.
![]()
Vaihtolokero – Henkilöille – Posti
Lähilokero on Postin vaihtolokero! Varaa netissä, jätä paketti Postin automaatin lokeroon toisen haettavaksi. Vastaanottaja saa lokerokoodin ja hakee paketin samaisesta lokerosta.www.posti.fi
Nyt kun paremmin tutustui lähilokeroon niin ei tuohon voi lähettäessä sekaantua. Korkeintaan postipate sekoillut jotain.Jep, en tiedä voiko noissa mennä sekaisin, mutta kaikki kummallisuudet on kyllä mahdollista Postin puolelta, se on varma![]()
Enemmän Keski-Eurooppaa mutta itselle tuli viime viikolla kirjattu kirje Slovakiasta 3 viikossa, eli viivettä on tosiaan paljon koronan vuoksi.Tässä on nyt kohta viikon ollut paketti ilman uutta päivitystä. Tulee tosin Itä-Euroopasta, joten ei välttämättä ole edes mitenkään erikoista.
Ihan normaalia.Posti vaihtanut hevoskärryihin? Paketti ollut kuljetuksessa kohta 24h Turku-Oulu välillä.
Tässä nyt jännästi tuntuu että suurin osa paketeista jotka itse lähettäny Oulusta ollu seuraaana päivänä noudettavissa, pari poikkeusta lukuunottamatta, mutta Ouluun päin tulevat paketit tulee randomilla 1-4 päivässä. Välillä tosiaan tippuu seuraavaksi päiväksi, mutta välillä tuntuu että saattaa Oulun päässä jähiä parikin päivää ennenkuin toimitetaan noudettavaksi.Posti vaihtanut hevoskärryihin? Paketti ollut kuljetuksessa kohta 24h Turku-Oulu välillä.
500km rekkamatka kesti ilmeisesti sen 24h ihan timestampien perusteella ja nyt se on lajiteltuna vaan ei ilmeisesti tullut jakoon tänään. Odottelu jatkuu.Tässä nyt jännästi tuntuu että suurin osa paketeista jotka itse lähettäny Oulusta ollu seuraaana päivänä noudettavissa, pari poikkeusta lukuunottamatta, mutta Ouluun päin tulevat paketit tulee randomilla 1-4 päivässä. Välillä tosiaan tippuu seuraavaksi päiväksi, mutta välillä tuntuu että saattaa Oulun päässä jähiä parikin päivää ennenkuin toimitetaan noudettavaksi.
Edit. Ja seurannassa tuntuu että nuita merkintöjäkin tulee matkalta hyvin randomilla. Välillä hyvinkin näkee kaikki välivaiheet ja välillä tuntuu että ensimäisen rekisteröinnin jälkeen seuraava kirjallinen merkintä tulee kun on noudettavissa. Sen huomannut että välillä omapostissa tulee kuitenkin "merkintä" että jotain on tapahtunut, mutta mitään kirjallista merkintää ei näy.
Sain vahingonkorvausvaatimuksella takaisin tuon 2,90€ käsittelymaksun tulliin jääneestä lähetyksestä, josta maksettavaksi jäi 0€ tulleja/veroja. Legendaarista oli, että päätöksen teksti tiivistettynä oli jotakuinkin "Emme hyväksy korvausvaatimustanne, mutta korvaamme teille kuitenkin 2,90 euroa lähetyksen käsittelymaksusta lähetyksestä, josta tulli ei laskuttanut tuontitullausta." Ok. Eivät hyväksyneet korvausvaatimustani, mutta korvasivat kuitenkin sen mitä vaadinkin. En minä mitään muuta korvausta vaatinutkaan kuin sitä aiheettomasti perittyä käsittelymaksua, jonka sainkin takaisin, vaikka vaatimukseni oli hylätty.Mielenkiintoinen logiikka Postilla. Mitenhän hyväksytty korvausvaatimus olisi eronnut tästä?
Ei muutosta omassa, edelleen viimeinen päivitys 2.4. Chicago.
Niin se on vissiin lähtökohtaisesti korvausoikeus vain lähettäjällä, eli sillä joka on kuljetussopimuksen tehnyt asiakas. Mielenkiintoista silti, että tämä 2,90€ käsittelymaksu laskutetaan silti nimenomaan vastaanottajalta, joka ei ole kuljetussopimuksen tehnyt asiakas, eikä siten vahingonkorvaukseen oikeutettu. Eli ilmeisesti sitä meinasivat tapauksessani, että eivät hyväksy korvausvaatimustani, koska en ole asiakas eli minulla ei ole oikeutta vaatia korvausta, mutta armollisesti palauttavat virheellisen maksun, joka on peritty muulta kuin sopimuksen tehneeltä asiakkaalta.Minulla posti paskoi paketin, pisti vielä tarran kylkeen "pakattu uudestaan". Sieltä hukkui tavaroita sisältä. Pistin korvausvaatimuksen, jonka pyöristin kymppiin (tavaroiden arvo oli n. 8€ ja lähetyksen kokonaisarvo satasia) ja sieltä sitten täti soitti ja sanoi, etteivät yleensä korvaa ja se on myyjäliikkeen tehtävä ja mikset kysy sieltä ja teen nyt sinun kohdallasi poikkeuksen, jne.. Hirveän vaikeaa antaa näitä korvauksia ja nyt jos ei ollut kovin alipalkattu täti niin hakemukseni käsittely maksoi postille enemmän kuin tuon kympin. Ei kyllä sanonut "hylätty", mutta sanoi, etteivät korvaa näitä ja tekee poikkeuksen. Ihme vääntöä, varmasti kusetan kympin takia.
Niin pieni summa, etten tulostanut valokuvia kylkeen, ja sain postista kaavakkeet jo lähetystä noutaessa, kun siitä oli paketti paskana jo silloin..
Tämähän se olis, drive in kaistaPostilla voisi olla palvelu, jolla paketin saa itse noutaa lajittelukeskuksesta.
1-2 päivän viivästys - kuinkas muutenkaan taas.
Postilla voisi olla palvelu, jolla paketin saa itse noutaa lajittelukeskuksesta. Turhauttavaa odottaa taas seuraavana päivänä 16 asti ja todeta, että paketin voi noutaa joskus 17 jälkeen noutopisteestä, kun puhelinnumeroon ei osattu soittaa. PostNordin kanssa oli aikanaan vastaavaa sekoilua, mutta sai kuitenkin puhelimitse sovittua noudon keskuksesta.
Täytynee henkisesti varautua jo ensi viikon kodinkonetoimitukseen sekä sitten tullisekoiluun![]()
Tiedusteltu Postin palvelunumerosta (20min jono) pakettia ja on jakelussa ilman puhelinnumeroa. Annoin numeron, mutta sen lisääminen todennäköisesti nyt nollaa toimitusajan ja saattaa venyä viikonlopun yli
Ei pitäs enää seurailla noita lähetyksiä ollenkaan. Odottaa vain kiltisti, että jonain päivänä tippuu luukusta lähetysilmoitus, jolla noutaa noutopisteestä. Vähemmän v-käyrää ja aikataulujen sotkemista.
Kiinnostaisi itseäkin koko puljun täysi boikotti mutta sitä ei tehdä mahdolliseksi.On kyllä aivan saatanan paskaa toimintaa taas Postilla. Tuli pieni paketti Saksasta. Siitä tulikin paperinen saapumisilmoitus vielä samana päivänä. Menin hakemaan pakettia ilmoitetusta noutopisteestä, mutta eihän se siellä ollut. Seuraavaksi katson lähetysten seurannasta lähetystunnuksella mitä löytyy, niin paketti näyttää olevan kyllä noudettavissa, mutta toisella puolella kaupunkia. Ajattelin, että pyydänpä aspaa siirtämään sen oikeaan noutopisteeseen, mutta eihän tuohon paskapuljuun saa mitään yhteyttä ilman että soittaa tuohon parin euron hintaiseen palvelunumeroon. Chatissakin parin päivän ajan vain botti paikalla, jonka vastaukset on tyyliä "karhu paskoo metsään".
Mukavahan se on lähteä heittämään tuollainen täysin turha 30km lenkki yhden paketin takia. Olisi todella kiva, jos ei olisi ollut autoa käytettävissä. Julkisilla tuo olisi parin tunnin reissu vähintään. Muita mahdollisia noutopisteitä olisi ollut paljon lähempänä varmaan 4-6 kpl.
Lopuksi ajattelin, että laitanpa hieman palautetta onnistuneesta suorituksesta, niin eihän tuolla ole nykyään edes mitään palautelomaketta enää. Siis lähetellään saapumisilmoituksia väärillä tiedoilla, viedään paketit kauimmaiseen mahdolliseen noutopisteeseen ja vielä piilotetaan asiakaspalvelu maksullisen numeron taakse. Jos Postilaiset luette tätä, niin haistakaa pitkä vittu.