Postin kulkemisen vaikeus

Nythän se on hyvä keksiä moisia maksuja, kun kansalaiset eivät valita että vastahan postiliitto nosti maksuja.

Melkoinen ryöstömaksu. Entäs jos lähettäjä pilkkoo paketit vaikka kolmeen tai neljään eri lähetykseen? Kaikista oma suojeluraha?

Toivottavasti joku on jo valittanut kuluttajaviranomaiselle...
 
Monipakettilähetyksen toisen puolikkaan piti tulla 22.4. Statuksena on vieläkin seurannassa Lähetys odottaa jakeluajankohdan sopimista

Kauankohan tässä vielä kestää ja Postiin ei tietenkään saa yhteyttä mitenkään kun on ruuhkaa kuin jouluna...
 
Monipakettilähetyksen toisen puolikkaan piti tulla 22.4. Statuksena on vieläkin seurannassa Lähetys odottaa jakeluajankohdan sopimista

Kauankohan tässä vielä kestää ja Postiin ei tietenkään saa yhteyttä mitenkään kun on ruuhkaa kuin jouluna...
Ota lähettäjään yhteys ja kysy missä menee. Lähettäjä se on kenen vastuulla se paketin selvitys on ja näin posti muutenkin käskee toimimaan.
 
Itsellä nyt viikon seissyt paketti tullissa, tullimaksut ja postin käsittelymaksu maksettuna. Onko siellä helvetisti ruuhkaa vai pitääköhän tässä nyt ottaa puhelin kouraan? Posti on hienosti ajanut alas nyt kaikki palvelut, mistä asiaa voisi tiedustella myöskin vähemmän kiireellisesti ja sen sijaan pitäisi soittaa asiakaspalveluun, jossa on todella pitkät (maksulliset) jonot. Ei kauheasti motivoi soitella tuonne 1.84e/min palveluun vielä kaikkien tullausmaksujen päälle...
 
1588933058569.png


1588933322417.png


Tämmöistä tuli postissa. Nyt osa sisällöstä oli tippunut pois, yllättäen kuitenkin vain pari halpaa pikkutavaraa (Nelson Sauvin ja pari kumitulppaa).

Sain juuri korvaukset soviteltua Postin kanssa ja "tapauskohtaisella harkinnalla" antoivat nyt korvauksia. Olisi pitänyt lähettää takaisin myyjälle tai vaatia heiltä korvauksia. Kuitenkin 95% lähetyksestä tuli oikein ja tuo paskapaketti ei kestäisi enää postitusta mihinkään. Myyjähän ei tuohon paketoinut, posti on paketoinut matkalla uusiksi...
 
1588933058569.png


1588933322417.png


Tämmöistä tuli postissa. Nyt osa sisällöstä oli tippunut pois, yllättäen kuitenkin vain pari halpaa pikkutavaraa (Nelson Sauvin ja pari kumitulppaa).

Sain juuri korvaukset soviteltua Postin kanssa ja "tapauskohtaisella harkinnalla" antoivat nyt korvauksia. Olisi pitänyt lähettää takaisin myyjälle tai vaatia heiltä korvauksia. Kuitenkin 95% lähetyksestä tuli oikein ja tuo paskapaketti ei kestäisi enää postitusta mihinkään. Myyjähän ei tuohon paketoinut, posti on paketoinut matkalla uusiksi...
Vai olisiko sittenkin että ne romut on keräilty sieltä hihalta pyörimmästä, kun paketti hajonnut ja lyöty laatikkoon takaisin ja teippiä ympärille?
 
Vai olisiko sittenkin että ne romut on keräilty sieltä hihalta pyörimmästä, kun paketti hajonnut ja lyöty laatikkoon takaisin ja teippiä ympärille?

Myyjään olin yhteydessä ja heiltä kuulemma lähti paketti "firman logoilla" ja teipillä, niinkuin Jimm'sin paketit.

Ongelma oli, että kaikesta huolimatta suurin osa tuli kuitenkin ihan ok ja halusin tilaamani tuotteet, niin en minä nyt koko lähetystä halua pistää takaisin..
 
Lähettäjä pakannut huonosti ja posti pakannut uudestaan jos laatikko hihnalla levinnyt.

Tämä on mahdollista ja tätä se postin tätikin yritti selittää.. Mutta uskon mieluummin postin mokaan, kuin tähän teoriaan.

Taisi vaan lähetykseni olla niin iso/painava, että tavallinen paketti ei riittänyt.
 
Lähettäjä pakannut huonosti ja posti pakannut uudestaan jos laatikko hihnalla levinnyt.
Juu niin meinasin mutta voihan tuo olla silti sama laatikko johon alkuperäinen lähettäjä on laittanut. Nyt vain keräilty tavarat takaisin laatikkoon ja teippailtu lisää. Vaikka olisi tuon siltikin paremmin voinut teipata jos näin on käynyt.
 
Tuliko tuo Suomesta vai ulkomailta?

Juu niin meinasin mutta voihan tuo olla silti sama laatikko johon alkuperäinen lähettäjä on laittanut. Nyt vain keräilty tavarat takaisin laatikkoon ja teippailtu lisää. Vaikka olisi tuon siltikin paremmin voinut teipata jos näin on käynyt.


Tämä tuli Virosta ja piti tulla pakettiautomaattiin. Ei ole kuitenkaan viinaa. Edelleen, lähettäjän mukaan "packed well" ja eivät tunnistaneet pakettia kuvasta (lähetin saman kuvan sinne).
 
Tämä tuli Virosta ja piti tulla pakettiautomaattiin. Ei ole kuitenkaan viinaa. Edelleen, lähettäjän mukaan "packed well" ja eivät tunnistaneet pakettia kuvasta (lähetin saman kuvan sinne).
Sitten on mahdollista, että se on jo sieltä tullessa Suomeen saanut kovaa kyytiä ja sitten täällä levinnyt lopullisesti ja pakattu uudestaan.
 
Laitoin eilen viestiä huolintaan postille ja vastaus tuli tänään 10 jälkeen aamulla:

Hei,

Vapautamme lähetyksen mahdollisimman pian. Pahoittelut viivästyksestä.

Ystävällisin terveisin/ Best Regards,
Posti Oy
Huolinta
Siipitie 9
01530 Vantaa
puh 020 451 5900
huolinta@posti.com
www.posti.fi

Olispa paketti saanut jo jotain päivitystä. Vittu mä kyllä hajoan jos tässä vielä käy niin (ens viikolla tulee 2vko täyteen) että paketti lähtee takasin kohti jenkkilää niin.. sit ei homma muutu iloksi :rofl: Mutta eihän sen pitäis tietenkään kun on jo tullit, alvit ja POSTIN KÄSITTELYMAKSU maksettuna. Nyt pitäisi hyvin suomalaiseen tapaan jatkaa aggressiivista odottelua.
 
20200508_174549.jpg


04.04 asti ollut paketti Chicagon tullin käsittelyssä, paketti siis menossa amerikkalaiselle ja ostaja ihan hermona, onko tämä ihan tavatonta? Mitä tässä voi tehdä? Palauttaako ne paketin joskus jos se ei mene perille?
 
20200508_174549.jpg


04.04 asti ollut paketti Chicagon tullin käsittelyssä, paketti siis menossa amerikkalaiselle ja ostaja ihan hermona, onko tämä ihan tavatonta? Mitä tässä voi tehdä? Palauttaako ne paketin joskus jos se ei mene perille?
Mitäs jos ostaja paikallisena vähän kyselisi sieltä mikä homman nimi on? Itse et asialle mitään voi tehdä.
 
Soittanut ja käyttänyt aikaa 5 tuntia ei etene mihinkään ja mitään tietoa saanut, ainut että 45 päivän jääkseen voi tehdä valituksen
Harmillista, mutta jos se tullissa on niin siellä kestää se mitä kestää ja eipä normikansalaisilla ole mitään kykyä niiden toimintaan vaikuttaa. Omalta kannaltasi toki varmasti ikävää jos ostaja rupeaa syyttelemään tai vastaavaa, mutta mitään väärää et ole tehnyt vaan olet postittanut paketin sovitun mukaan ja jos tulli jumittaa niin sinä et siihen syyllinen ole.
 
Laitoin eilen viestiä huolintaan postille ja vastaus tuli tänään 10 jälkeen aamulla:

Hei,

Vapautamme lähetyksen mahdollisimman pian. Pahoittelut viivästyksestä.

Ystävällisin terveisin/ Best Regards,
Posti Oy
Huolinta
Siipitie 9
01530 Vantaa
puh 020 451 5900
huolinta@posti.com
www.posti.fi

Olispa paketti saanut jo jotain päivitystä. Vittu mä kyllä hajoan jos tässä vielä käy niin (ens viikolla tulee 2vko täyteen) että paketti lähtee takasin kohti jenkkilää niin.. sit ei homma muutu iloksi :rofl: Mutta eihän sen pitäis tietenkään kun on jo tullit, alvit ja POSTIN KÄSITTELYMAKSU maksettuna. Nyt pitäisi hyvin suomalaiseen tapaan jatkaa aggressiivista odottelua.
Helvetti 11.5. toimitus!! Kattellaa :D
 
Oma paketti jenkeistä (USPS Priority Mail International) lähetettynä oli paikallisessa USPS:n tiloissa Los Angelesissa 10.4 ja pyöri Losissa aina 19.4 asti, jolloin oli lähtenyt hieman yllättäen kohti Japania saapuen sinne 24.4.
Japanista lähdettyä vielä isommalla yllätyksellä paketti saapui Helsinki-Vantaalle saman vuorokauden aikana. Viivästystä tullissa aiheutti oma sekoilu tuon käsittelykulun kanssa, jonka tajusin puuttuvan ja sen pystyi maksamaan kätevästi postin sivuilta Tullin sivuilla tarjotun linkin kautta.

Nyt näkyy seurannassa käsittelykulutkin maksettuna, niin jospa paketti siitä vielä ennen vappua joutuisi perille.
Helvetti 11.5. toimitus!! Kattellaa :D

Joo ei tää mun paketti lähtenykään matkaan. En ollut tietoinen tuosta huolinta s-postista tai että sinne olisi voinut samasta asiasta ilmeisesti ilmoittaa niin päädyin toistamiseen soittamaan 0600-numeroon, jossa joutuu odottamaan vittumaisesti tasan 15 minuuttia ennen kuin voi jättää 9-painikkeella soittopyynnön. Toki kokeilin toista kertaa soittaessa vähän väliä painella kun automaatti jaksoi muistuttaa ruuhkasta ja omapostista... Jonottaminen oli luonnollisesti maksullista. Onko rahastuksen makua?

No, Tuomas(?) soitti takaisin ja laittoi asiat kuntoon ja lähetys on tänään kirjattu ensimmäistä kertaa seurantaan sitten 28.4, jolloin käsittelymaksut oli maksettu.
 
Posti voisi ottaa oppia tuossa puhelinpalvelussa muutamasta muusta firmasta jossa tulee minuutin-parin jälkeen tiedote "Asiakaspalvelussamme on nyt ruuhkaa, paina 1 ja jätä numerosi niin soitamme sinulle takaisin heti kun mahdollista". Toimii meinaan niissä firmoissa missä tuo toiminto on, pirun hyvin. Hyvänä esimerkkinä Sokos Hotels, tosin niillä varmaan suurin osa puheluista tuottaa rahaa hotellivarausten sun muiden kautta mutta kuitenkin. Aina ovat soittaneet takaisin tunnin sisällä ja on jäänyt hyvä fiilis asiakaspalvelusta, tosiin kun noista firmoista joiden linjalla saa roikkua parhaimmillaan tuntikaupalla.

Onneksi nuo joissa on joutunut pitkään roikkumaan on olleet työjuttuja niin on puhelut menneet firman piikkiin, on meinaan ihan kohtuuttomia nuo odotusajat. En nyt muista mikä asiakaspalvelu oli mutta aamulla heti aspan auettua soitin ja just ennen lounasaikaa pääsin läpi eli jono oli liki 3h. Siinä kun siviilinä olisi tuon maksullisen numeron odotusajan joutunut maksamaan niin olisi likipitäen itkettänyt.

Vinkkinä että jos jollakin on soppari postlle firmassa niin soittakaa siihen firmalle annettuun yrityspuhelinnumeroon, ne on tuntuneet selvittelevän muitakin kuin firman postilähetyksiä eli olen muutaman kerran saanut sitä kautta nopeammin tietoa jostakin omasta paketista. Ne kysyy kuitenkin vaan lähetystunnuksen ja kertovat missä tilassa se on ja mitä sille voi tehdä.
 
Joo ei tää mun paketti lähtenykään matkaan. En ollut tietoinen tuosta huolinta s-postista tai että sinne olisi voinut samasta asiasta ilmeisesti ilmoittaa niin päädyin toistamiseen soittamaan 0600-numeroon, jossa joutuu odottamaan vittumaisesti tasan 15 minuuttia ennen kuin voi jättää 9-painikkeella soittopyynnön. Toki kokeilin toista kertaa soittaessa vähän väliä painella kun automaatti jaksoi muistuttaa ruuhkasta ja omapostista... Jonottaminen oli luonnollisesti maksullista. Onko rahastuksen makua?

No, Tuomas(?) soitti takaisin ja laittoi asiat kuntoon ja lähetys on tänään kirjattu ensimmäistä kertaa seurantaan sitten 28.4, jolloin käsittelymaksut oli maksettu.
Joo mä vähän kokeilin tuuriani ja hemmetin hyvä että sieltä vastattiin ja pistettiin paketti eteenpäin. Mutta pääasia et lähti paketti liikkeelle
 
Minulla oli espressokahvimylly tulossa kotimaisesta kaupasta. Tiistaina jo näkyi postin seurannassa, että pakettia ollaan kuljettamassa määränpäähän. Se on viimeinen seurannassa oleva merkintä. Minulle tuli tekstiviesti tulevasta paketista tiistaina ja kiireiden vuoksi ehdin vasta perjantaina pakettia hakemaan. Se olikin ihan toinen paketti (eikä edes postin välittämä, en sitä viestiä ollut niin tarkkaan edes katsonut) joka oli luvatusta toimituksesta useamman päivän etuajassa. Nyt posti ei osaa sanoa missä myllypaketti on - kun soitin postin palvelunumeroon niin etsivät paikallisesta postinpalvelupisteestä, mutta eivät löytäneet. Nyt postissa etsivät olisiko joutunut paikallisen Prisman myytävien tavaroiden joukkoon (!?). Miten hitossa niin pahasti voisi mokata? Varmaan vain pakettikuormaa purettaessa tai pakettiautomaattia täytettäessä ei ole vahdittu ja joku ohikulkiessa varastanut. Tai joku postin henkilökunnasta pöllinyt lupaavan painavahkon paketin.
 
Tämä eilen HKI-Vantaalta lähtenyt lähetys saapui hieman yllättäen paikalliseen pääpostiin hetki sitten. :thumbsup:
 
Minulla oli espressokahvimylly tulossa kotimaisesta kaupasta. Tiistaina jo näkyi postin seurannassa, että pakettia ollaan kuljettamassa määränpäähän. Se on viimeinen seurannassa oleva merkintä. Minulle tuli tekstiviesti tulevasta paketista tiistaina ja kiireiden vuoksi ehdin vasta perjantaina pakettia hakemaan. Se olikin ihan toinen paketti (eikä edes postin välittämä, en sitä viestiä ollut niin tarkkaan edes katsonut) joka oli luvatusta toimituksesta useamman päivän etuajassa. Nyt posti ei osaa sanoa missä myllypaketti on - kun soitin postin palvelunumeroon niin etsivät paikallisesta postinpalvelupisteestä, mutta eivät löytäneet. Nyt postissa etsivät olisiko joutunut paikallisen Prisman myytävien tavaroiden joukkoon (!?). Miten hitossa niin pahasti voisi mokata? Varmaan vain pakettikuormaa purettaessa tai pakettiautomaattia täytettäessä ei ole vahdittu ja joku ohikulkiessa varastanut. Tai joku postin henkilökunnasta pöllinyt lupaavan painavahkon paketin.

Tällaisissa tapauksissa kun on tilattu liikkeestä niin ei ole hyötyä soitella postille; ennemmin kannattaa ottaa yhteyttä myyjään ja vaatia selvittämään asia.
 
Aikalailla tupla ajan vie tällä hetkellä noiden kiina pakettien tulo mitä normaalisti ennen tätä koronaa oli! :smoke:
 
Onkohan tuolla Matkahuollon kotitoimituksissa ruuhkaa kun verkkiksestä 7.5. aamulla lähetetty 32" telkkari on edelleen "odotamme pakettia kuljetettavaksi"-tilassa. Oletin että se toimisi paremmin kuin surullisenkuuluisa Posti(TM). Mitään yhteydenottoa toimituspäivästäkään ei ole vielä tullut.
 
Joo mä vähän kokeilin tuuriani ja hemmetin hyvä että sieltä vastattiin ja pistettiin paketti eteenpäin. Mutta pääasia et lähti paketti liikkeelle
Paketti olikin toimitettu 9.5. 12.25 lähipostiin noudettavaksi mutta eipä tullut samaan tapaan ilmoitusta kuin suomalaisessa postipaketissa txtviestillä "noudettavissa.." joten huomasin vasta nyt. Hain heti pois ettei katoa.
 
Ilmeisesti ei kannata pakettiautomaattiin tilata tavaraan vaan ihan kiltisti noutaa postista kun se sinne siirtyy kuitenkin...
 
Hinnat nousee ja palvelun taso se vaan laskee.

Muistakaa että 250g kirjeistä kannattaa tehdä yli 3 cm paksuisia että saa hieman halvemman postituksen Euroopan ulkopuolelle :)

101-250g kirje, ei-Eurooppa: 12,95 €
Alle 250g maksikirje, ei-Eurooppa: 12,50 €

(tämä ei tullut uutena tässä muutoksessa, mutta hintaero näiden välillä kasvoi jälleen)
 
Hinnat nousee ja palvelun taso se vaan laskee.

3.50 eurolla kulkee jatkossa yksittäiset pelit/elokuvat/CD:t (kiitos Postin, joka "yhdenmukaisti" jokunen aika sitten toimitustapoja poistamalla 51-100g kirjeen kokonaan). Alkaa käytetyn tavaran keskihinta jäämään kohta postimaksun taakse.
 
3.50 eurolla kulkee jatkossa yksittäiset pelit/elokuvat/CD:t (kiitos Postin, joka "yhdenmukaisti" jokunen aika sitten toimitustapoja poistamalla 51-100g kirjeen kokonaan). Alkaa käytetyn tavaran keskihinta jäämään kohta postimaksun taakse.
Kyllä. Ja kaikki tämähän johtuu lähinnä postin logistiikka sössimisistä venäjällä. Investoitu helvetin isolla rahalla venäjälle ja muuallekin logistiikkatoimintoihin jotka tuottaneet miljoonatolkulla tappiota useita vuosia ja ajaneet karille. Ainoa mikä pitänyt laivan kellumassa näinkin pitkään on mummojen joulukirjeet ja seiskat. Nyt kun tilanne muuttumassa alkaa yritysjohdon sössimiset pomppimaan korkkeina paskajärven pintaan.

Nyt yritysjohdon sössimisiä yritetään vyöryttää suomalaisten kiina/3rd world country verkko-shoppailijoiden syyksi. Samaan aikaan sponssataan edelleen venäjällä tappiollista logistiikkaa miljoonilla valtion varoista. Ts Valtio maksaa ryssyköiden Kiina - Venäjä logistiikan joka muutenkin jo tappiollista. Ilmankos aliexpressillä ja muilla kiinalaisilla verkkosivuilla nimenomaan venäjällä oma varasto kun valtio tarjoaa logistiikan puoli-ilmaiseksi. Itä naapurin logistiset voluumit kiinatilauksissa on muuten hieman eri kaliiperia kun kotimaisten wish-ostelijoiden lankakerä nyssykät.

Samalla jätetty kotimaan pakettibusiness täysin hunningolle ja epätoivoisesti yritetään lanseerata jotain vitun bokseja yms. Pakettien ja kirjeiden hintojen nostelu aiheuttaa pian itseään ruokkivan noidankehän jossa moni jättää kohta pienten kilkkeiden postittelun kotimaassa tekemättä koska postitus hinnat enemmän kuin absurdeja suhteessa käytetyn rojun arvoon.

Ja jos joku kuvitteli vielä että tämä 2.9€ laiton lisäkorvaus postille + eu:n 0€ raja 2021 pelastaa postin niin pipedreamista puhutaan. Niin kauan kun venäläiset saa ja tilaa puoli-ilmatteeksi kiinasta rojunsa ja posti tarjoaa kuljetuksen niin niin kauan se tulos tulee pysymään tappiolla sillä venäläinen tuskin lähtee verottamaan ja tai keräilemään samanmoisia lisäkuluja kuin euvostoliitto.
 
Viimeksi muokattu:
Minkäs alkuiset tai päättyvät kiinanpaketin seurantanumerot vaihtuukin suomalaiseen seurantakoodiin ? alkaa vähä epäilyttää oisko vaihteeksi näin päässy käymään, kun kuukausi sitten lähteny paketti matkaan.
 
Minkäs alkuiset tai päättyvät kiinanpaketin seurantanumerot vaihtuukin suomalaiseen seurantakoodiin ? alkaa vähä epäilyttää oisko vaihteeksi näin päässy käymään, kun kuukausi sitten lähteny paketti matkaan.
Ei mitään hajua noista seurantakoodeista (itellä tullu kyllä alkuperäisenä ihan perille asti), mutta nykysellään kuukausi ei oo aika eikä mikään.. Tän vuoden puolella menny Kiinasta ~1.5-2.5kk tulla perille siitä, kun on merkattu maasta poistuneeksi.
Briteistäkin kestänyt 1.5-2 viikko siitä, että on merkattu lähteneeksi siihen, että saapuu Suomeen.
 
RFxxxSG ja ihan paketti kysessä . 2x on käyny niin et on vaihnut pakettiin suomessa fi koodi. ja siitä ei sitten ole tullut edes saapumis ilmoitusta ja löytyny myöhemmin etsintöjen jälkeen postin saapuneiden hyllystä . muistanvaa kun aspakin mainihti et tietytkoodit vaihtaa muotoaan.
 
topping d50s dac siel tulossa. vois varmuuden vuoks sit kysellä postilta löytyiskö hyllystä
 
Joo o. Kuinkahan monesti ne postilta koittaa tavoitella kotipaketin toimitus varten?Yövuoron päälle nukuin maanantaina päivällä kun oli koitettu soittaa. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Lähetyksen seurannassa oli kyllä merkintä tavoittelusta seuraavanakin päivänä, mutta ei ole puhelin soinut saati ovella käyty.
Seurantakoodikin oli mennyt roskapostiin joten ei pystynyt varautumaan toimituspäivään etukäteen.
Olisi pitänyt valita nouto postista niin paketti olisi jo hanskassa. Perkele. Kotipaketti oli vaan halvin vaihtoehto.
 
Joo o. Kuinkahan monesti ne postilta koittaa tavoitella kotipaketin toimitus varten?Yövuoron päälle nukuin maanantaina päivällä kun oli koitettu soittaa. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Lähetyksen seurannassa oli kyllä merkintä tavoittelusta seuraavanakin päivänä, mutta ei ole puhelin soinut saati ovella käyty.
Seurantakoodikin oli mennyt roskapostiin joten ei pystynyt varautumaan toimituspäivään etukäteen.
Olisi pitänyt valita nouto postista niin paketti olisi jo hanskassa. Perkele. Kotipaketti oli vaan halvin vaihtoehto.

Tilasin maanantaina Verkkokauppa.comista paketin Helsinkiin kotipaketilla. Lähti liikkeelle maanantai-iltana, tekstiviesti ja sähköposti ajan sopimisesta eilen tiistaina, ja tänään sovittuna aikana kuski soitti kysyäkseen onko ovikoodia ja toi paketin.

Eli eivät tavoitelleet kertaakaan puhelulla niillä hetkillä kun seurannassa mainittiin tavoittelusta.
 
Tilasin maanantaina Verkkokauppa.comista paketin Helsinkiin kotipaketilla. Lähti liikkeelle maanantai-iltana, tekstiviesti ja sähköposti ajan sopimisesta eilen tiistaina, ja tänään sovittuna aikana kuski soitti kysyäkseen onko ovikoodia ja toi paketin.

Eli eivät tavoitelleet kertaakaan puhelulla niillä hetkillä kun seurannassa mainittiin tavoittelusta.
Sulla on mennyt kyllä sitten sujuvammin. Paljon se on kiinni ihan siitä postimiehestäkin. Niinhän ei tietysti saisi olla. Yleensä asiat sujuneet näppärästi. Nyt ei kyllä sinnepäinkään.
 
Joo o. Kuinkahan monesti ne postilta koittaa tavoitella kotipaketin toimitus varten?Yövuoron päälle nukuin maanantaina päivällä kun oli koitettu soittaa. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Lähetyksen seurannassa oli kyllä merkintä tavoittelusta seuraavanakin päivänä, mutta ei ole puhelin soinut saati ovella käyty.
Seurantakoodikin oli mennyt roskapostiin joten ei pystynyt varautumaan toimituspäivään etukäteen.
Olisi pitänyt valita nouto postista niin paketti olisi jo hanskassa. Perkele. Kotipaketti oli vaan halvin vaihtoehto.
Ohjeistus on ottaa 2 kertaa yhteyttä samana päivänä ja sitten seuraavana päivänä toimittaa paperinen(ei tiistaisin) yhteydenottolappu.

Ärsyttää noi tän talon tyypit, jotka soloilee ja toimii vastoin ohjeita sekä asiakkaan etua.
 
Ja mitähän tuolla nyt sekoillaan? Keskiviikon jälkeen ei ole merkintöjä.


posti.png
 
Soittelisin oletettuun noutopaikkaan jos oli sellaiseen menossa. Näyttää aika paljon kuitenkin siltä että tuo olisi lopulliseen jakeluun mennyt jo, joten jos kerran ei ole pieni paketti edes niin voi hyvin olla jäänyt vaan kirjaamatta vahingossa noudettavaksi.
 
Mulla ollut paketti samassa sijainnissa 16.3., eikä päivityksiä sen jälkeen. Kyseinen paketti lähetetty 12.3. Lisäksi yksi paketti 10.4. Shenzhenissä, toinen 17.4. Frankfurtissa ja kolmas eilisestä lähtien Zhengzhoussa. Kiinan paketit tulossa China Postilla, Saksasta Deutsche Postilla. Jos tuon Frankfurtin paketin saisi vielä ennen Vappua himaan, niin olisi jees. Kiinan paketit tuskin saapuvat ennen kesäkuuta.

UPS toimitti viikossa paketin Roomasta Helsinkiin, joka oli kyllä positiivinen yllätys, vaikka yleensä kyseinen pulju onkin aiheuttanut pelkkiä harmeja.
Nopea Google kertoo, että tuo kyseinen merkintä ei välttämättä tarkoita, että tilaus olisi jo Suomessa: What does "Reached the Place of Arrival" mean when it is listed more than once? - Q & A | China Postal Tracking

Mulla myös samat. Toivottavasti toukokuun aikana tulisi perille.

Kiinasta 10.4. tilattu pieni paketti tai kirje on tänään saapunut Helsinki-Vantaalle. Poistui seurannan mukaan Kiinasta 20.4. (Leaving Alashankou, Xinjiang, China) ja tätä edellinen merkintä oli 28.4., joka oli "Reached the place of arrival". Näitä merkintöjä oli tullut yhteensä 4 kappaletta Kiinasta poistumisen jälkeen. Eli n. 3 viikkoa kestää viimeisestä merkinnästä saapua mulle.

Toisesta, 17.4. tilatusta paketista ei ole tullut merkintojä 30.4. jälkeen, mutta jos sama tahti pitää, niin on mahdollista, että se vielä toukokuussa saapuisi.
 
Tilasin 10.5. Saksasta paketin joka lähti DHL:llä liikkeelle. Eilen (15.5.) erikseen lisäämällä se suostui näkymään myös Omapostissa seuraavasti.

  • Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse

    13.5.2020 klo 12:23

  • Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu

    13.5.2020 klo 12:22

  • Lähetys on lähtenyt lähtömaasta


    12.5.2020 klo 23:31
    Skannaus ulkomailla IPS
  • Lähetys on otettu kuljetettavaksi


    11.5.2020 klo 13:26
    Skannaus ulkomailla IPS

En kumminkaan ole saanut mailia taimitään puhelua/viestiä paketista. Tarkistin kyllä mielestäni joka paikasta, että kaikki on oikein.
postin chatissa ei eilen ainakaan ollut kuin botti paikalla josta ei mitään apua, lomakettaihan ei kiireen takia posti ota yksityisiltä vastaan ja palvelu numeroon ei tekisi mieli soittaa hinnan takia.

Voinko tehdä mitään muuta kuin odottaa?

Päivitys tilanteeseen.

Paketin tila päivittyi heti seuraavana maanantaina 18.5. ja 19.5 sain jo hakea sen omasta lähipostista.
Puhelinnumeron tilalla oli tosiaan vaan 0000000. Loppu hyvin kaikki hyvin siis.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin 10.5. Saksasta paketin joka lähti DHL:llä liikkeelle. Eilen (15.5.) erikseen lisäämällä se suostui näkymään myös Omapostissa seuraavasti.

  • Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse

    13.5.2020 klo 12:23

  • Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu

    13.5.2020 klo 12:22

  • Lähetys on lähtenyt lähtömaasta


    12.5.2020 klo 23:31
    Skannaus ulkomailla IPS
  • Lähetys on otettu kuljetettavaksi


    11.5.2020 klo 13:26
    Skannaus ulkomailla IPS

En kumminkaan ole saanut mailia taimitään puhelua/viestiä paketista. Tarkistin kyllä mielestäni joka paikasta, että kaikki on oikein.
postin chatissa ei eilen ainakaan ollut kuin botti paikalla josta ei mitään apua, lomakettaihan ei kiireen takia posti ota yksityisiltä vastaan ja palvelu numeroon ei tekisi mieli soittaa hinnan takia.

Voinko tehdä mitään muuta kuin odottaa?

Siellä on luultavasti puhelinnumerosi jne. väärässä muodossa paketissa (esim. maakoodi väärin tai nolla jätetty paikalleen jne.). Muuten pitäisi näkyä automaattisesti OmaPostissa ja sen pitäisi kysyä sinulta, että haluatko että paketti toimitetaan valitsemaasi automaattiin / noutopisteeseen vai kotiinkuljetuksella. Jos et tee mitään, oletus on kotiinkuljetus arkisin 8-16 välillä ja jos et ole kotona menee default-postiin noudettavaksi. Eli paketti tulee kyllä ongelmitta perille ilman reagointiakin.
 
No nythän posti yllätti ja eilen postitettu paketti on jo haettavissa näin lauantaina.

Tilasin 10.5. Saksasta paketin joka lähti DHL:llä liikkeelle. Eilen (15.5.) erikseen lisäämällä se suostui näkymään myös Omapostissa seuraavasti.

  • Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse

    13.5.2020 klo 12:23

  • Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu

    13.5.2020 klo 12:22

  • Lähetys on lähtenyt lähtömaasta


    12.5.2020 klo 23:31
    Skannaus ulkomailla IPS
  • Lähetys on otettu kuljetettavaksi


    11.5.2020 klo 13:26
    Skannaus ulkomailla IPS

En kumminkaan ole saanut mailia taimitään puhelua/viestiä paketista. Tarkistin kyllä mielestäni joka paikasta, että kaikki on oikein.
postin chatissa ei eilen ainakaan ollut kuin botti paikalla josta ei mitään apua, lomakettaihan ei kiireen takia posti ota yksityisiltä vastaan ja palvelu numeroon ei tekisi mieli soittaa hinnan takia.

Voinko tehdä mitään muuta kuin odottaa?
Onko eBaystä ostettu? Pariin otteeseen itsellä on tullut pelkkiä nollia puhelinnumeroksi noihin eBayn paketteihin.
 
No nythän posti yllätti ja eilen postitettu paketti on jo haettavissa näin lauantaina.


Onko eBaystä ostettu? Pariin otteeseen itsellä on tullut pelkkiä nollia puhelinnumeroksi noihin eBayn paketteihin.


Kyllähän se eBaysta on ostettu. Ärsyttävää kun paketti on kaverille ostettu ja olis ollu kiva saada jo vkl kun kaveri reissu hommissa. Tosin 5 arkipäivää niin aika toive ajattelua oli. Nyt sitten pelottaa, että oon möhliny koko homman ja olenkin kohta reilun satkun velkaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom