Postin kulkemisen vaikeus

Japanista pelikonsoli Suomeen kahdessa päivässä, nyt tässä ollaan sitten viikko kohta odoteltu paketin käsiin saamista sen jälkeen.

Kuinka kauan jengillä on yleensä kestänyt, että paketti lähtee taas liikkeelle kun EU:n ulkopuolelta saapuva paketti on tullattu ja paskapostin käsittelymaksut on maksettu? Seurannassa viimeisin ilmoitus "Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille" ja sen jälkeen ei mitään infoa.

Tuo käsittelymaksun sivukin piti googlella etsiä, kun itse paketin seurantasivulla ei ollut mitään erillistä viestiä tai linkkiä sen maksamiseen, luulin sen olleen jo veloitettu tullauksen yhteydessä kun siinäkin kysyttiin postin käsittelymaksun määrää. Sehän kysyttiin vain sen takia, että verottaja sai tuosta postimaksustakin ottaa omat lisänsä.

Itse käsittelymaksuhan piti hoitaa syöttämällä pankkikortin numerot, erääntymispäivät ja varmistenumerot. Todella ammattitasoisesti tuokin kusetusmaksu hoidettu kun ei pysty verkkopankkia tai mobiilimaksuja käyttämään. :facepalm:
 
Toimiiko muilla OmaPosti sovelluksesta Androidilla paketin lähetys?
Mulla vaan "Palvelu kompastuu", kun painaa "Lähetä paketti tästä"... :D
 
Toimiiko muilla OmaPosti sovelluksesta Androidilla paketin lähetys?
Mulla vaan "Palvelu kompastuu", kun painaa "Lähetä paketti tästä"... :D
Kyllä mulla ainakin pääsee siihen asti, että kyselee vastaanottajan tietoja. Pidemmälle en yrittänytkun ei tarvetta lähettää.
 
Vähän sivuten asiaa niin meneekö DHL paketit Postin automaattiin tai toimipisteeseen jollei vastaanottaja ole kotona? Pienellä kylällä ei ole omaa DHL automaattia saati toimipistettä :hmm:
 
Vähän sivuten asiaa niin meneekö DHL paketit Postin automaattiin tai toimipisteeseen jollei vastaanottaja ole kotona? Pienellä kylällä ei ole omaa DHL automaattia saati toimipistettä :hmm:

Voi mennä kumpaan tahansa, täällä useammin toimipisteeseen. Kerran olen automaatista hakenut.
 
USPS on lähettänyt toisen postierän laivalla 27.4. ja tällä kertaa mukana on myös Chicago ISC:n kautta käsiteltyjä Suomeen tulevia paketteja ja kirjeitä:
https://about.usps.com/newsroom/service-alerts/pdf/second-air-to-sea-diversion-in-effect.pdf

Eli hyvällä/huonolla tuurilla pakettinne ovat tuolla.
Arvioitu saapumisaika Rotterdamiin on 15.5.2020.

Voisi tosin kuvitella, että tästä olisi tullut seurantaan merkintä, mutta voi hyvin olla ettei tule jos ei systeemit/prosessit taivu siihen.
Onkos joku saanut näitä USPS:n viivästyneitä paketteja tai edes tietoa niistä? Omassa edelleen viimeisin status päivätty LA:ssa 14.3, ei tietoa sen jälkeen.
 
Siirtyykö Royal Mail lähetykset semmoisenaan Postille seurattavaksi eli RNxxxxxxxxxGB? 8 pv sitten jätetty postille mutta seurantakoodi ei näytä mitään.
 
Siirtyykö Royal Mail lähetykset semmoisenaan Postille seurattavaksi eli RNxxxxxxxxxGB? 8 pv sitten jätetty postille mutta seurantakoodi ei näytä mitään.
Joo.

Jotkut muistaakseni tässä ketjussa ovat sanoneet että UK:sta kesti (ko. tapauksissa) useita viikkoja tulla lähetys Suomeen nykytilanteessa.
 
Siirtyykö Royal Mail lähetykset semmoisenaan Postille seurattavaksi eli RNxxxxxxxxxGB? 8 pv sitten jätetty postille mutta seurantakoodi ei näytä mitään.
Ihan samalla seurantanumerolla tulee perille. Itellä on menny viimeikoina Briteistä kahdessa tilauksessa ~2 viikkoa siitä, että on merkattu Royal Maililla maasta lähteneeksi siihen, että on putkahtanut Postin seurantaan.
 
Eilen lähti pikkupaketit Helsingistä Mikkeliin ja samaan aikaan Mikkelistä Jyväskylään. Molempiin tuli arvioidut toimitusajat tänään klo 19. Jotain pikkukivaa vissiin tapahtunut kun molempien arvotut toimitusajat nytkähtivät huomiselle iltakahdeksaan.
 
Eilen lähti pikkupaketit Helsingistä Mikkeliin ja samaan aikaan Mikkelistä Jyväskylään. Molempiin tuli arvioidut toimitusajat tänään klo 19. Jotain pikkukivaa vissiin tapahtunut kun molempien arvotut toimitusajat nytkähtivät huomiselle iltakahdeksaan.
Pikkupaketteja (toimitusaika max 3 arkipäivää) ei yleensä toimiteta tiistaisin, joten seurannan arvioitu toimitusaika on vaihteeksi ollut puppua.

Mullakin usein näyttää Postin seuranta arvioituja saapumisaikoja "huomiselle" vaikka paketti ei ole vielä edes Suomessa, viimeksi tällä viikolla. Sitten joka päivä arvio nytkähtää päivällä eteenpäin.

Olen myös sellaiseen törmännyt että paketti jätetty kuljetettavaksi myöhään illalla ja silti Postin seuranta lupasi jo seuraavaksi päiväksi toimitusta...
 
Viimeksi muokattu:
Joo.

Jotkut muistaakseni tässä ketjussa ovat sanoneet että UK:sta kesti (ko. tapauksissa) useita viikkoja tulla lähetys Suomeen nykytilanteessa.
UPS toimitti eilen briteistä lähetetyn paketin tänään. 24h kesti.

Viime pe Hong kongista lähtenyt paketti oli Briteissä perillä eilen.

(Samasta paketista kyse, mutta eri lähetyksistä eli postit maksettu 2x jotta paketti saatu Suomeen).

Ainakin rahaa vastaan tavara liikkuu edelleen
 
"Pakettiautomaatti on täynnä. Toimitus postiin. Lähetys voi viivästyä työpäivällä."

Ja helatorstai huomenna. Classic.
 
6.4. China Postilla lähetetty paketti saapui äsken postiluukusta sisään. 6 viikkoa ja 2 päivää kesti tuon perinteisen 4 viikon sijaan. 5 viikkoa sitten tilattu paketti vielä matkalla. Saattaahan se vielä vaikka ensi viikolla tullakkin.
 
Ja mitähän tuolla nyt sekoillaan? Keskiviikon jälkeen ei ole merkintöjä.


posti.png

Paketti on nyt ollut hukassa yli viikon.
Tänään annoin periksi ja soitin tuonne maksulliseen asiakaspalveluun kun kaikki muut kanavat on lyöty rahantekomielessä kiinni. Reilun puolen tunnin jonottamisen jälkeen pääsin läpi ja postin asiakaspalvelija alkoi selvittelemään paketin kohtaloa sekä kuljetusliikkeeltä että määränpäänä olleesta asiamiespostista, lupasi olla yhteydessä asian tiimoilta mutta taisi vuoro päättyä ja pyhät painaa päälle..

En ymmärrä että miksi minun pitää maksaa asiakaspalvelusta jota käytän pelkästään postin omien virheiden vuoksi? Miksi tuo firma on noin paska?
 
Paketti on nyt ollut hukassa yli viikon.
Tänään annoin periksi ja soitin tuonne maksulliseen asiakaspalveluun kun kaikki muut kanavat on lyöty rahantekomielessä kiinni. Reilun puolen tunnin jonottamisen jälkeen pääsin läpi ja postin asiakaspalvelija alkoi selvittelemään paketin kohtaloa sekä kuljetusliikkeeltä että määränpäänä olleesta asiamiespostista, lupasi olla yhteydessä asian tiimoilta mutta taisi vuoro päättyä ja pyhät painaa päälle..

En ymmärrä että miksi minun pitää maksaa asiakaspalvelusta jota käytän pelkästään postin omien virheiden vuoksi? Miksi tuo firma on noin paska?
Onko lähetys suomesta vai ulkomailta. Itse kun tilaan suomesta niin nykyään useassa paikassa voi valita kuljetusfirman. itse käytän postnordia ja matkahuoltoa pääsääntöisesti. Toimineet suht moitteetta.
 
Onko lähetys suomesta vai ulkomailta. Itse kun tilaan suomesta niin nykyään useassa paikassa voi valita kuljetusfirman. itse käytän postnordia ja matkahuoltoa pääsääntöisesti. Toimineet suht moitteetta.

Electroluxin verkkokaupasta eli käsittääkseni ruotsista. Tuossa ei ollut mahdollisuutta valita muuta kuin Posti, muutoin olisin kyllä valinnut jonkun toisen firman.
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa kun jossain kaupoissa ei voi postitukseen vaikuttaa ja sitten tulee ilmoitus saapuneesta paketista pakettiautomaatissa väärällä suunnalla normaalista asioinnista. Tämä varmaan kaupan vika ja toteutettavissa jos näin vain haluttaisi tehdä.
 
Paketti on nyt ollut hukassa yli viikon.
Tänään annoin periksi ja soitin tuonne maksulliseen asiakaspalveluun kun kaikki muut kanavat on lyöty rahantekomielessä kiinni. Reilun puolen tunnin jonottamisen jälkeen pääsin läpi ja postin asiakaspalvelija alkoi selvittelemään paketin kohtaloa sekä kuljetusliikkeeltä että määränpäänä olleesta asiamiespostista, lupasi olla yhteydessä asian tiimoilta mutta taisi vuoro päättyä ja pyhät painaa päälle..

En ymmärrä että miksi minun pitää maksaa asiakaspalvelusta jota käytän pelkästään postin omien virheiden vuoksi? Miksi tuo firma on noin paska?

En ymmärrä miksi soitat postille, etkä verkkokauppaan josta tilasit tuotteen. Vaadi verkkokauppaa selvittämään asia.
 
Paketti on nyt ollut hukassa yli viikon.
Tänään annoin periksi ja soitin tuonne maksulliseen asiakaspalveluun kun kaikki muut kanavat on lyöty rahantekomielessä kiinni. Reilun puolen tunnin jonottamisen jälkeen pääsin läpi ja postin asiakaspalvelija alkoi selvittelemään paketin kohtaloa sekä kuljetusliikkeeltä että määränpäänä olleesta asiamiespostista, lupasi olla yhteydessä asian tiimoilta mutta taisi vuoro päättyä ja pyhät painaa päälle..


"Paketteja liikkuu nyt kuin jouluna konsanaan ja asiakaspalvelumme saa lukuisia yhteydenottoja. Siksi emme tällä hetkellä ota vastaan selvityspyyntöjä vastaanottajalta. Olethan tarvittaessa yhteydessä lähettäjään."
 
En ymmärrä miksi soitat postille, etkä verkkokauppaan josta tilasit tuotteen. Vaadi verkkokauppaa selvittämään asia.

Ja mitenköhän se muuttaisi tätä tilannetta? Toki jos paketti jää tuolle tielleen niin pyydän kauppaa lähettämään tuotteet uudelleen.


"Paketteja liikkuu nyt kuin jouluna konsanaan ja asiakaspalvelumme saa lukuisia yhteydenottoja. Siksi emme tällä hetkellä ota vastaan selvityspyyntöjä vastaanottajalta. Olethan tarvittaessa yhteydessä lähettäjään."

Tämä ei ollut mitään uutta tietoa.
 
Ja mitenköhän se muuttaisi tätä tilannetta? Toki jos paketti jää tuolle tielleen niin pyydän kauppaa lähettämään tuotteet uudelleen.

Postia kiinnostaa hieman enemmän kun selvityspyyntö tulee isolta asiakkaalta. Ja tietysti aina voi sanoa verkkokaupalle että peruuttaa koko kaupan jos pakettia ei ala näkymään lähipäivinä.
 
Tilasin Gigantista kannettavan tietokoneen Prisman pakettiautomaattiin. Matkahuolto toimitti paketin ilmeisesti perille, mutta saamani lokerokoodi on 8-numeroinen, kun taas Prisman automaattiin voi syöttää vain 6-numeroisia koodeja.
 
Kiitosta. En tosiaan ole aiemmin Matkahuoltoa käyttänyt automaatteihin tilatessa, enkä ole Matkahuollon automaattia kaupan tiloissa nähnyt. Mutta eiköhän se sieltä lopulta löydy.
Usein ne on kyllä vierekkäin ja väriltään vaalean sinisiä ja automaatissa lukee matkahuolto, postnord, dhl ja pakettipiste. Mahdollisesti tuolla aiemmassa linkissä kerrotaan missä se automaatti tarkalleen sijaitsee tai sitten kaupassa kysyt.
 
Joissakin paikoissa nuo Postin ja Matkahuollon automaatit ovat hyvinkin eri paikassa. Keravan Prismassakin Postin automaatti on erittäin näkyvällä paikalla kassakäytävän toisella puolella ja Matkahuollon automaatti "nurkan takana" sivuoven ja yhden hissiaulan yhteydessä. Tuota ei näe ellei varta vasten kävele siihen osaan Prismakeskusta.

Kieltämättä itsekin ensimmäisellä kerralla ihmettelin että koodi on väärän mittainen kunnes luin tekstiviestin vähän tarkemmin.
 
Jimmsistä lähti paketti postiin keskiviikkona. Pitäisi tulla Pirkanmalle. Viimeisin merkintä postissa on että lähetys on kuljetuksessa
20.5.2020 klo 18:24 LIETO.

Okei. Helatorstai oli välissä, joten kuski ilmeisesti avasi korkin ja jatkaa sitten kun promillet laskenut riittävästi että ajaminen on sallittua?
 
Paketti saapui tänään, eli se on ollut joko jossain asiamiespostin nurkassa leimaamattomana tai sitten kuljetuksen jemmaamana jossain toisaalla. Matka Liedon terminaalilta Vantaalle kesti 11 päivää.
 
Onhan se posti keksinyt uuden tavan tienata kun tungettu mainoksia sovellukseen ja seurantasivulle.
 
Oma pakettini Liedosta saapui tänään Tampereelle 11:37. On toi silti vähän hitaanoloista toi kuljetus Liedosta eteenpäin. Onneksi kuljettaja on pitänyt ne lain pakottamat tauot eikä ole taatusti ajanut sallittua pidempään :rolleyes:
 
Onhan se posti keksinyt uuden tavan tienata kun tungettu mainoksia sovellukseen ja seurantasivulle.
Nii ja kaiken huipuksi aluksi pariin kuukauteen kun mainokset ilmesty ei ollu Play kaupassa mainintaa, että sovellus sisältää mainoksia! Ovat sentään nyt sen korjanneet...
 
Voiko postissa noudettavissa olevalle lähetykselle tilata kuljetusta automaattiin jotenkin? Eli nyt lähin posti kohta lopettaa ja sen seurauksena lähin posti siirtyy hyvin kauas. Lähellä olisi kyllä automaatteja ja omapostilla olen ohjannut automaattiin postini, mutta automaatti on lähes poikkeuksetta aina täynnä. Sitten paketit menevät postiin, mutta saako edes rahalla palvelua jossa postissa noudettavissa olevia paketteja voisi koittaa tilata automaattiin niin kauan kunnes sinne tulee tilaa?

Voisin maksaa siitä kyllä että posti koittaisi vaikka pari viikkoa saada tilaukseni automaattiin mieluummin kun hakea sitä postista.
 
Voiko postissa noudettavissa olevalle lähetykselle tilata kuljetusta automaattiin jotenkin? Eli nyt lähin posti kohta lopettaa ja sen seurauksena lähin posti siirtyy hyvin kauas. Lähellä olisi kyllä automaatteja ja omapostilla olen ohjannut automaattiin postini, mutta automaatti on lähes poikkeuksetta aina täynnä. Sitten paketit menevät postiin, mutta saako edes rahalla palvelua jossa postissa noudettavissa olevia paketteja voisi koittaa tilata automaattiin niin kauan kunnes sinne tulee tilaa?

Voisin maksaa siitä kyllä että posti koittaisi vaikka pari viikkoa saada tilaukseni automaattiin mieluummin kun hakea sitä postista.
Eikös tuon nykyisin pysty tilaamaan kotiin kun se ensin o viety sinne postiin. Onnistuu muistaakseni suoraan onapostissa
 
Eikös tuon nykyisin pysty tilaamaan kotiin kun se ensin o viety sinne postiin. Onnistuu muistaakseni suoraan onapostissa
En ehdi juuri koskaan olemaan kotona joten ei oikein toimi, ellei saisi toimitusta vaikka keskiyöllä, mutta tuskin saa. Automaatti tuossa 24h kaupassa olisi paras, mutta se on tosiaan aina täynnä. Joku palvelu jossa saisi rahalla paikan automaatista olisi kiva.
 
Postilootaan tuli lappu, että noudettavissa. Menin hakemaan ja ei ole.

"Postilla on näitä ongelmia, voi tulla tai ei."

Ymmärrän että r-kipsa ei voi asialle mitään, mutta nyt vittu posti perkele.
 
En ehdi juuri koskaan olemaan kotona joten ei oikein toimi, ellei saisi toimitusta vaikka keskiyöllä, mutta tuskin saa. Automaatti tuossa 24h kaupassa olisi paras, mutta se on tosiaan aina täynnä. Joku palvelu jossa saisi rahalla paikan automaatista olisi kiva.
No tuskin tuossa sitten postia juuri voi syyttää jos ei kerran ole itse ikinä kotona, lähin posti "liian kaukana".
 
No tuskin tuossa sitten postia juuri voi syyttää jos ei kerran ole itse ikinä kotona, lähin posti "liian kaukana".
Siinä mielessä voi että nyt on lähin posti lähellä mutta se lopetetaan. Ja olisin kyllä valmis maksamaan palvelusta jos olisi tarjolla. Esim. joku että enemmän maksamalla saisi oman pakettinsa automaattiin ja vähemmän maksavat hakisivat postista sitten tms.
 
Posti saisi kyllä tylysti lyhentää noita pakettien säilytysaikoja automaatissa, lisämaksulla sitten lisäpäiviä. Tuntuu nykyään olevan normisetti että pakettia ei saa sinne minne sen on tilannut. Onneksi tässä nyt itsellä on ihan kohtuullinen matka oikeaankin Postiin, mutta kaikilla se ei ole niin.
 
Posti saisi kyllä tylysti lyhentää noita pakettien säilytysaikoja automaatissa, lisämaksulla sitten lisäpäiviä. Tuntuu nykyään olevan normisetti että pakettia ei saa sinne minne sen on tilannut. Onneksi tässä nyt itsellä on ihan kohtuullinen matka oikeaankin Postiin, mutta kaikilla se ei ole niin.
Jooh.. Itellä ei ole tän vuoden puolella mahtunut kolmeen lähimpään automaattiin kuin ehkä 20% paketeista ja nekin ihan vuoden alusta, sittemmin olleet aina täynnä. Onneksi noutopiste ei ole kaukana, mutta nyt korona-aikana se aukeaa myöhemmin ja menee aikasemmin kiinni.. :rolleyes:
 
Tilasin Gigantista kannettavan tietokoneen Prisman pakettiautomaattiin. Matkahuolto toimitti paketin ilmeisesti perille, mutta saamani lokerokoodi on 8-numeroinen, kun taas Prisman automaattiin voi syöttää vain 6-numeroisia koodeja.

Tuo on päivittäinen ongelma myös paikallisessa kauppakeskuksessa kun matkiksen automaatti on jossain kellarissa ja huonosti viitoitettu. Olikohan se tekstarikin vielä jotenkin hämyinen..
5c vinkki postille että voisi tuolla automaatilla tunnistaa tällaiset tapaukset ja kertoa ohjeen. Säästyis aspankin työaikaa
 
Matkahuollon noutopisteessä paketti. Menin hakemaan. Vastaus oli että ei voi luovuttaa kun ei Matkahuollon järjestelmä pelaa. Eikö tuossa muka mitään voi tehdä?
 
21.5.2020 klo 14:54 Vantaa Voutila VDL 01010
Lähetys on lajiteltu. 21.5.2020 klo 13:58 Posti Logistiikkakeskus

Lajiteltu helatorstaina päivällä, mutta sitten perässä tapahtuma "Voutila VDL" ilman selitystekstiä eikä perjantaina enää mitään? :rolleyes:
 
Tottakai saa?
Missä tällaista on tapahtunut?
Ihan uutisissa asti oli asiasta, kun telialla oli yhteysongelmia niin ei postista saanut ulos mitään.

Lisäksi silloin, kun tiedolla oli jotain ongelmia niin silloinkaan ei saanut paketteja ulos.

Onhan näitä useampia kertoja ollut ja ihan kaupassa suoraan sanoivat ettei postin paketteja voida nyt luovuttaa, kun järjestelmät eivät toimineet missään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom