Postin kulkemisen vaikeus

Mihinkäs reklamaation voi tästä tehdä, että 0€ tulli+verot -lähetyksestä veloitetaan silti 2,90€?
 
Mihinkäs reklamaation voi tästä tehdä, että 0€ tulli+verot -lähetyksestä veloitetaan silti 2,90€?
Itse hain vahingonkorvausta OmaPostin kautta, kun en osuvampaakaan lomaketta löytänyt, enkä todellakaan rupea soittelemaan numeroihin, jotka maksavat enemmän, kuin tuo kiristysmaksu. Saapahan ainakin jonkun työaikaa tuhlattua tuon käsittelyyn sen verran, että ehkä nollaantuu ainakin toi oma maksu. :comp2:
Pitänee myös ruveta bongailemaan mahdollisimman halpaa postimaksutonta krääsää, jota voi tilailla ja jättää noutamatta siinä vaiheessa, kun tuo maksu ulottuu kaikkiin EU:n ulkopuolelta tuleviin tavaroihin.. :think:
 
Mihinkäs reklamaation voi tästä tehdä, että 0€ tulli+verot -lähetyksestä veloitetaan silti 2,90€?

Jos lähetyksen arvo on enintään 22 euroa, eikä se sisällä alkoholia tai tupakkatuotteita, voit lähettää tullille vapautuspyynnön osoitteeseen lentoposti@tulli.fi. Liitä mukaan tilausvahvistus tai muu selvitys sen arvosta sekä saapumistunnus. Muistathan tällöinkin maksaa Postin käsittelymaksun.

Oudosti kyl sanottu, mutta kaippa ne sit palauttaa ne rahat, jos pyyntö menee läpi? On varmaan vähän jonoa, etteivät ehdi tuossa 20 päivän aikana selvitellä vaan pitää maksaa ja katsotaan sit ku ehditään...
 
Pitääkö tämä käsittelymaksu maksaa tullattavasta lähetyksestä silti, vaikka tullien ja verojen määrä jää 0€:hen? Ei nyt oikein selvinnyt tuo mistään. Lähetys on siis tullattu ja maksettavaa tuli 0€, mutta pitääkö tuo 2,90€ vielä maksaa, että lähetys lähtee liikkumaan?
Itse sain yhden 0€ ALV paketin menemään ilmaiseksi eteenpäin postin chatin kautta, kunhan vain jostakin saat sen esille.
 

Jos lähetyksen arvo on enintään 22 euroa, eikä se sisällä alkoholia tai tupakkatuotteita, voit lähettää tullille vapautuspyynnön osoitteeseen lentoposti@tulli.fi. Liitä mukaan tilausvahvistus tai muu selvitys sen arvosta sekä saapumistunnus. Muistathan tällöinkin maksaa Postin käsittelymaksun.

Oudosti kyl sanottu, mutta kaippa ne sit palauttaa ne rahat, jos pyyntö menee läpi? On varmaan vähän jonoa, etteivät ehdi tuossa 20 päivän aikana selvitellä vaan pitää maksaa ja katsotaan sit ku ehditään...
Ei varmasti ehdi, eikä välttämättä tule koskaan palautumaankaan, kun ovat tommosen klausuulin menneet sinne lisäämään; "Käsittelymaksua ei palauteta." Ja kyllä, pitää maksaa kuten tuossa viestissäsikin lukee, tai muuten paketti "palautetaan lähettäjälle".
Edit. Luin hieman tarkemmin ajatuksen kanssa tuon sun viestin, niin tuolla vapautuspyynnöllä ei ole mitään tekemistä Postin tai sen käsittelymaksujen kanssa, vaan on Tullin sähköposti, josta voi pyytää paketille vapautusta tullauksesta esim. kuitin kanssa, jos tuotteen arvo on alle 22€. Käsittelymaksua pitää vaatia Postilta - jolle se maksetaankin - takaisin.


Jännästi myös edelleen löytyy ihan samalta sivulta eri tietoa; " Maksu koskee EU-alueen ulkopuolelta tai EU:n valmiste- ja arvonlisäveroalueen erityisalueilta saapuvia yli 22 euron arvoisia tavaralähetyksiä, jotka tarvitsevat tullausta.", mutta toisaalta "Kun lähetys ohjautuu tulliselvitykseen, on käsittelymaksun suuruus 2,90 € yksittäiseltä lähetykseltä. Pääsääntöisesti tulliselvitykseen ohjautuvat lähetykset ovat yli 22 euron arvoisia lähetyksiä.", kun taas sitten kolmannelti "HUOM! Uusi käsittelymaksu ei koske EU:n ulkopuolelta tulevia lähetyksiä, joissa yhden lähetyksen arvo on pääsääntöisesti alle 22 €."

Ihan näin mielenkiinnosta, mitenkäs mahtaa lainsäätäjä suhtautua siihen, että "Maksun voi suorittaa pankki- tai luottokorteilla, jotka on mainittu palvelussa", mutta ei esim. tilisiirrolla? Käsittääkseni mikään virallinen taho ei voi velvottaa ihmisiä omistamaan pankki- tai luottokorttia asioimiseen?
 
Juuh, on kyllä osattu tehdä tuosta asiasta todella sekava ja eri paikoissa kirjoitetaan vähän ristiin ja rastiin, että tietääköhän ne itsekään miten pitää toimia. Lisäksi sitä 0,90e luvattua hintaakaan ei tainnut koskaan tulla, joka piti olla OmaPostin kautta asiaa hoidettaessa.
 
Katsoinpa ihan mielenkiinnosta tuon paketin seurantaa ja siellä sanotaan " Jos lähetyksen sisällön arvo on enintään 22 €, sitä ei tarvitse tullata, eikä maksaa käsittelymaksua. Lähetä vapautuspyyntö lentoposti@tulli.fi. Katso ohjeet postitse saamastasi Tullattavan lähetyksen saapumisilmoituksesta." Mutta kaikkialla muualla sanotaan, että paketti lähtee takaisin, jos ei tuota kiristysmaksua makseta..?

Ttu nää on kujalla siellä Postissa...
 
Tuo juttu on vuodelta 2016 ja tuossa linkkaamassani KKV:n päätösessä lukee "DHL sitoutui siihen, että yhtiö ei 1.9.2017 lukien veloita kuluttajilta itsetullausta koskevaa luovutuspalvelumaksua", eli voi kirjottaa muodossa oli. ;)
oops, liian väsyny
 
Ehkä ymmärrän, ehkä en, koska ei Posti tätä maksua vastaan tuota mitään palvelua. Pelkkä keinotekoinen rahastusmaksu se on.

Ymmärtääkseni sopparit joiden mukaan logistiikkaketjuun liittyvät operaattorit saavat osuutensa kuljetusmaksuista, ovat pahasti ajastaan jäljessä ja ovat käytännössä mahdollistaneet sen että kiinan pikkutoimitusten kustannukset ovat käytännössä menneet pitkälti länsimaiden postien piikkiin.

Ihan hyvää ja tervettä kehitystä siis tuo käsittelymaksu, kannatan lämpimästi.
 
Ymmärtääkseni sopparit joiden mukaan logistiikkaketjuun liittyvät operaattorit saavat osuutensa kuljetusmaksuista, ovat pahasti ajastaan jäljessä ja ovat käytännössä mahdollistaneet sen että kiinan pikkutoimitusten kustannukset ovat käytännössä menneet pitkälti länsimaiden postien piikkiin.

Ihan hyvää ja tervettä kehitystä siis tuo käsittelymaksu, kannatan lämpimästi.
Paitsi että tuo käsittelymaksu koskee monen muunkin maan paketteja, mitä ei varmasti ole lähetetty "ilmaisilla posteilla".
 
Paitsi että tuo käsittelymaksu koskee monen muunkin maan paketteja, mitä ei varmasti ole lähetetty "ilmaisilla posteilla".

Epäilemättä. Ei varmaankaan rohkeus riitä pistämään kiinaa tässä yksinään tikunnokkaan vaikka lähetysvolyymi sieltä suurimman ongelman muodostaa.
 
Ymmärtääkseni sopparit joiden mukaan logistiikkaketjuun liittyvät operaattorit saavat osuutensa kuljetusmaksuista, ovat pahasti ajastaan jäljessä ja ovat käytännössä mahdollistaneet sen että kiinan pikkutoimitusten kustannukset ovat käytännössä menneet pitkälti länsimaiden postien piikkiin.

Ihan hyvää ja tervettä kehitystä siis tuo käsittelymaksu, kannatan lämpimästi.
Mutta tähän on nyt tulossa muutos virallisesti 2021 UPU päätöksen myötä kun päätemaksuja nostetaan samalle tasolle maiden kesken ja hintoja myöskin aletaan hiljalleen nostaa 2021-2025 välisenä aikana. Eli tämä Postin lisämaksu on ihan sen itse kehittämä, kun ei tiete jaksanu odottaa ensivuoteen...

 
Onkos postilla enää minkäänlaista asiakaspalvelua?

Ongelmana, entisessä postissa, nykyisessä R-kioskissa minne alueen paketit tulee, on toista sataa pakettiautomaattiluukkua, ja haluaisin ohjata tulevat paketit siihen, ettei tarvitsisi jonotella tiskille, mutta oma postissa ei tuota pakettiautomaattia ole, vain itse toimipiste, muut lähialueen pakettiautomaatit kyllä löytyy.
 
Huoh. Taloyhtiössä on oma postiautomaatti. Tilasin nyt 10. paketin ko. automaattiin. Näistä 10 paketista tasan 1 on päätynyt tuohon automaattiin ja kaikki muut ovat menneet lähimpään postitoimipaikkaan. Tuosta ei edes tule ilmoitusta, että automaatti olisi täynnä vaan paketti menee suorilla K-marketin pakettipisteelle. :confused: Toisakseen tuskin se automaatti täynnä on, kun sinne voi kuitenkin viedä paketin koska vain. Kyllä hieman harmittaa lähteä hakemaan 1km päästä 20kg pakettia, kun naapurirapusta voisi noukkia suoraan...
 
Maksoin eilen käsittelymaksun aamulla 9.39 ja paketti ei ole vieläkään liikkunut. Vittu oikeesti tätä toimintaa :cautious:
 
Huoh. Taloyhtiössä on oma postiautomaatti. Tilasin nyt 10. paketin ko. automaattiin. Näistä 10 paketista tasan 1 on päätynyt tuohon automaattiin ja kaikki muut ovat menneet lähimpään postitoimipaikkaan. Tuosta ei edes tule ilmoitusta, että automaatti olisi täynnä vaan paketti menee suorilla K-marketin pakettipisteelle. :confused: Toisakseen tuskin se automaatti täynnä on, kun sinne voi kuitenkin viedä paketin koska vain. Kyllä hieman harmittaa lähteä hakemaan 1km päästä 20kg pakettia, kun naapurirapusta voisi noukkia suoraan...

Samaa käy välillä mullekkin. Tai no itellä ei ole omassa taloyhtiössä automaatti, vaan lähikaupassa.
Nyt noin kk tai pari sitten kun vaihdoin omapostista oman noutopisteen, niin lähiaikoina yhtä lukuunottamatta tullut automaattiin noudettavaks.
Onko sulla se taloyhtiön automaatti merkattu omaks noutopisteeks?
 
Samaa käy välillä mullekkin. Tai no itellä ei ole omassa taloyhtiössä automaatti, vaan lähikaupassa.
Nyt noin kk tai pari sitten kun vaihdoin omapostista oman noutopisteen, niin lähiaikoina yhtä lukuunottamatta tullut automaattiin noudettavaks.
Onko sulla se taloyhtiön automaatti merkattu omaks noutopisteeks?
On merkattu. Ei siltikään mitään väliä. Mulla on tunne, että siinä käy posteljooni kerran viikossa katsomassa ja loput vaan viedään suoraan tuonne K-markettiin. :tdown:
 
Huoh. Taloyhtiössä on oma postiautomaatti. Tilasin nyt 10. paketin ko. automaattiin. Näistä 10 paketista tasan 1 on päätynyt tuohon automaattiin ja kaikki muut ovat menneet lähimpään postitoimipaikkaan. Tuosta ei edes tule ilmoitusta, että automaatti olisi täynnä vaan paketti menee suorilla K-marketin pakettipisteelle. :confused: Toisakseen tuskin se automaatti täynnä on, kun sinne voi kuitenkin viedä paketin koska vain. Kyllä hieman harmittaa lähteä hakemaan 1km päästä 20kg pakettia, kun naapurirapusta voisi noukkia suoraan...
Sieltä on varattu jättöä varten aina tietty määrä lokeroita eli jos postitat jotain niin niitä varten on aina tietty määrä lokeroita mihin ei saapuvia paketteja laiteta.
 
Kiinankirje olisi postista noudettavissa. Mutta eipä olekaan lähipostissa vaan onkin yli 100km päässä, muut tiedot ovat oikein. Mihin tästä nyt ottaa yhteyttä kun Chat on vaan joku botti?
 
HAH! Jäi toinenkin paketti tullattavaksi, vaikka hintaa oli 15$. Laitoin vapautuspyynnön tilausvahvistuksen kanssa Lentopostin sähköpostiin, mutta jätin "palvelu"maksun maksamatta, koska seurannan mukaan sitä ei tarvitse maksaa ja tänään nytkähti seuranta eteenpäin!
Jos siis lähetyksen arvo on alle 22€ ja laitatte vapautuspyynnön, niin älkää maksako Postille mitään!

Tässä vielä malliksi oma sähköpostini, jolla paketti lähti eteenpäin;
Lähetyksen arvo alle 22€, lähetystunnus LX000000000US. Tilausvahvistus liitteenä.

Oma Nimi
 
Kiinankirje olisi postista noudettavissa. Mutta eipä olekaan lähipostissa vaan onkin yli 100km päässä, muut tiedot ovat oikein. Mihin tästä nyt ottaa yhteyttä kun Chat on vaan joku botti?
42 minuutin odotuksen jälkeen pääsin puhelimella Postin asiakaspalveluun ja nyt on kirje matkalla taas tännepäin. Kirjehän siis jo kävi tänään täällä ja lähti sitten 100km väärään suuntaan lähipostin sijaan...
 
Jos lähetyksen arvo on enintään 22 euroa, eikä se sisällä alkoholia tai tupakkatuotteita, voit lähettää tullille vapautuspyynnön osoitteeseen lentoposti@tulli.fi. Liitä mukaan tilausvahvistus tai muu selvitys sen arvosta sekä saapumistunnus. Muistathan tällöinkin maksaa Postin käsittelymaksun.

Oudosti kyl sanottu, mutta kaippa ne sit palauttaa ne rahat, jos pyyntö menee läpi? On varmaan vähän jonoa, etteivät ehdi tuossa 20 päivän aikana selvitellä vaan pitää maksaa ja katsotaan sit ku ehditään...
Itse en ole maksanu ja saanu oheisen postin vapautuspyyntöön, odotellaan miten käy.
Postihan mainosti että maksettua summaa ei palauteta.
1588869787261.png


ei tuossa mainita maksusta mitään, varmaan jotain sekoilua.
1588870080101.png


Mutta tähän on nyt tulossa muutos virallisesti 2021 UPU päätöksen myötä kun päätemaksuja nostetaan samalle tasolle maiden kesken ja hintoja myöskin aletaan hiljalleen nostaa 2021-2025 välisenä aikana. Eli tämä Postin lisämaksu on ihan sen itse kehittämä, kun ei tiete jaksanu odottaa ensivuoteen...


Tuo käsittääkseni tarkoittaa korvausta mitä esim suomen posti saa kiinalta kun kiinassa on lähetetty kirje kuljetetaan perille.
Ei tätä lisämaksua. Lähinnä tämä näkyy ~0.5-1€ postikuluna kiinanpaketteja tilatessa.

1588870424427.png
 
Viimeksi muokattu:
Tuo käsittääkseni tarkoittaa korvausta mitä esim suomen posti saa kiinalta kun kiinassa on lähetetty kirje kuljetetaan perille.
Ei tätä lisämaksua. Lähinnä tämä näkyy ~0.5-1€ postikuluna kiinanpaketteja tilatessa.

1588870424427.png
Tätä tarkoitinkin, eli asiakkaalle tuo ei näy muuten kuin että ilmaiset postikulut oletettavasti loppuu Kiinasta tilatessa, kun lähettäjän päässä hinnat nousee.
Tämä lisämaksu on vain Postin itsensä keksimä idea, joka ei liity tuohon, ahneita kun ovat, mutta tieten puolustelevat kuitenkin hintaa sillä että pakettien käsittely maksaa tällä hetkellä liikaa, eivätkä saa siitä riittävää korvausta. Vaikka tuo muutos on tulossa nyt ensivuonna...
 
Nythän se on hyvä keksiä moisia maksuja, kun kansalaiset eivät valita että vastahan postiliitto nosti maksuja.

Melkoinen ryöstömaksu. Entäs jos lähettäjä pilkkoo paketit vaikka kolmeen tai neljään eri lähetykseen? Kaikista oma suojeluraha?

Toivottavasti joku on jo valittanut kuluttajaviranomaiselle...
 
Monipakettilähetyksen toisen puolikkaan piti tulla 22.4. Statuksena on vieläkin seurannassa Lähetys odottaa jakeluajankohdan sopimista

Kauankohan tässä vielä kestää ja Postiin ei tietenkään saa yhteyttä mitenkään kun on ruuhkaa kuin jouluna...
 
Monipakettilähetyksen toisen puolikkaan piti tulla 22.4. Statuksena on vieläkin seurannassa Lähetys odottaa jakeluajankohdan sopimista

Kauankohan tässä vielä kestää ja Postiin ei tietenkään saa yhteyttä mitenkään kun on ruuhkaa kuin jouluna...
Ota lähettäjään yhteys ja kysy missä menee. Lähettäjä se on kenen vastuulla se paketin selvitys on ja näin posti muutenkin käskee toimimaan.
 
Itsellä nyt viikon seissyt paketti tullissa, tullimaksut ja postin käsittelymaksu maksettuna. Onko siellä helvetisti ruuhkaa vai pitääköhän tässä nyt ottaa puhelin kouraan? Posti on hienosti ajanut alas nyt kaikki palvelut, mistä asiaa voisi tiedustella myöskin vähemmän kiireellisesti ja sen sijaan pitäisi soittaa asiakaspalveluun, jossa on todella pitkät (maksulliset) jonot. Ei kauheasti motivoi soitella tuonne 1.84e/min palveluun vielä kaikkien tullausmaksujen päälle...
 
1588933058569.png


1588933322417.png


Tämmöistä tuli postissa. Nyt osa sisällöstä oli tippunut pois, yllättäen kuitenkin vain pari halpaa pikkutavaraa (Nelson Sauvin ja pari kumitulppaa).

Sain juuri korvaukset soviteltua Postin kanssa ja "tapauskohtaisella harkinnalla" antoivat nyt korvauksia. Olisi pitänyt lähettää takaisin myyjälle tai vaatia heiltä korvauksia. Kuitenkin 95% lähetyksestä tuli oikein ja tuo paskapaketti ei kestäisi enää postitusta mihinkään. Myyjähän ei tuohon paketoinut, posti on paketoinut matkalla uusiksi...
 
1588933058569.png


1588933322417.png


Tämmöistä tuli postissa. Nyt osa sisällöstä oli tippunut pois, yllättäen kuitenkin vain pari halpaa pikkutavaraa (Nelson Sauvin ja pari kumitulppaa).

Sain juuri korvaukset soviteltua Postin kanssa ja "tapauskohtaisella harkinnalla" antoivat nyt korvauksia. Olisi pitänyt lähettää takaisin myyjälle tai vaatia heiltä korvauksia. Kuitenkin 95% lähetyksestä tuli oikein ja tuo paskapaketti ei kestäisi enää postitusta mihinkään. Myyjähän ei tuohon paketoinut, posti on paketoinut matkalla uusiksi...
Vai olisiko sittenkin että ne romut on keräilty sieltä hihalta pyörimmästä, kun paketti hajonnut ja lyöty laatikkoon takaisin ja teippiä ympärille?
 
Vai olisiko sittenkin että ne romut on keräilty sieltä hihalta pyörimmästä, kun paketti hajonnut ja lyöty laatikkoon takaisin ja teippiä ympärille?

Myyjään olin yhteydessä ja heiltä kuulemma lähti paketti "firman logoilla" ja teipillä, niinkuin Jimm'sin paketit.

Ongelma oli, että kaikesta huolimatta suurin osa tuli kuitenkin ihan ok ja halusin tilaamani tuotteet, niin en minä nyt koko lähetystä halua pistää takaisin..
 
Lähettäjä pakannut huonosti ja posti pakannut uudestaan jos laatikko hihnalla levinnyt.

Tämä on mahdollista ja tätä se postin tätikin yritti selittää.. Mutta uskon mieluummin postin mokaan, kuin tähän teoriaan.

Taisi vaan lähetykseni olla niin iso/painava, että tavallinen paketti ei riittänyt.
 
Lähettäjä pakannut huonosti ja posti pakannut uudestaan jos laatikko hihnalla levinnyt.
Juu niin meinasin mutta voihan tuo olla silti sama laatikko johon alkuperäinen lähettäjä on laittanut. Nyt vain keräilty tavarat takaisin laatikkoon ja teippailtu lisää. Vaikka olisi tuon siltikin paremmin voinut teipata jos näin on käynyt.
 
Tuliko tuo Suomesta vai ulkomailta?

Juu niin meinasin mutta voihan tuo olla silti sama laatikko johon alkuperäinen lähettäjä on laittanut. Nyt vain keräilty tavarat takaisin laatikkoon ja teippailtu lisää. Vaikka olisi tuon siltikin paremmin voinut teipata jos näin on käynyt.


Tämä tuli Virosta ja piti tulla pakettiautomaattiin. Ei ole kuitenkaan viinaa. Edelleen, lähettäjän mukaan "packed well" ja eivät tunnistaneet pakettia kuvasta (lähetin saman kuvan sinne).
 
Tämä tuli Virosta ja piti tulla pakettiautomaattiin. Ei ole kuitenkaan viinaa. Edelleen, lähettäjän mukaan "packed well" ja eivät tunnistaneet pakettia kuvasta (lähetin saman kuvan sinne).
Sitten on mahdollista, että se on jo sieltä tullessa Suomeen saanut kovaa kyytiä ja sitten täällä levinnyt lopullisesti ja pakattu uudestaan.
 
Laitoin eilen viestiä huolintaan postille ja vastaus tuli tänään 10 jälkeen aamulla:

Hei,

Vapautamme lähetyksen mahdollisimman pian. Pahoittelut viivästyksestä.

Ystävällisin terveisin/ Best Regards,
Posti Oy
Huolinta
Siipitie 9
01530 Vantaa
puh 020 451 5900
huolinta@posti.com
www.posti.fi

Olispa paketti saanut jo jotain päivitystä. Vittu mä kyllä hajoan jos tässä vielä käy niin (ens viikolla tulee 2vko täyteen) että paketti lähtee takasin kohti jenkkilää niin.. sit ei homma muutu iloksi :rofl: Mutta eihän sen pitäis tietenkään kun on jo tullit, alvit ja POSTIN KÄSITTELYMAKSU maksettuna. Nyt pitäisi hyvin suomalaiseen tapaan jatkaa aggressiivista odottelua.
 
20200508_174549.jpg


04.04 asti ollut paketti Chicagon tullin käsittelyssä, paketti siis menossa amerikkalaiselle ja ostaja ihan hermona, onko tämä ihan tavatonta? Mitä tässä voi tehdä? Palauttaako ne paketin joskus jos se ei mene perille?
 
20200508_174549.jpg


04.04 asti ollut paketti Chicagon tullin käsittelyssä, paketti siis menossa amerikkalaiselle ja ostaja ihan hermona, onko tämä ihan tavatonta? Mitä tässä voi tehdä? Palauttaako ne paketin joskus jos se ei mene perille?
Mitäs jos ostaja paikallisena vähän kyselisi sieltä mikä homman nimi on? Itse et asialle mitään voi tehdä.
 
Soittanut ja käyttänyt aikaa 5 tuntia ei etene mihinkään ja mitään tietoa saanut, ainut että 45 päivän jääkseen voi tehdä valituksen
Harmillista, mutta jos se tullissa on niin siellä kestää se mitä kestää ja eipä normikansalaisilla ole mitään kykyä niiden toimintaan vaikuttaa. Omalta kannaltasi toki varmasti ikävää jos ostaja rupeaa syyttelemään tai vastaavaa, mutta mitään väärää et ole tehnyt vaan olet postittanut paketin sovitun mukaan ja jos tulli jumittaa niin sinä et siihen syyllinen ole.
 
Laitoin eilen viestiä huolintaan postille ja vastaus tuli tänään 10 jälkeen aamulla:

Hei,

Vapautamme lähetyksen mahdollisimman pian. Pahoittelut viivästyksestä.

Ystävällisin terveisin/ Best Regards,
Posti Oy
Huolinta
Siipitie 9
01530 Vantaa
puh 020 451 5900
huolinta@posti.com
www.posti.fi

Olispa paketti saanut jo jotain päivitystä. Vittu mä kyllä hajoan jos tässä vielä käy niin (ens viikolla tulee 2vko täyteen) että paketti lähtee takasin kohti jenkkilää niin.. sit ei homma muutu iloksi :rofl: Mutta eihän sen pitäis tietenkään kun on jo tullit, alvit ja POSTIN KÄSITTELYMAKSU maksettuna. Nyt pitäisi hyvin suomalaiseen tapaan jatkaa aggressiivista odottelua.
Helvetti 11.5. toimitus!! Kattellaa :D
 
Oma paketti jenkeistä (USPS Priority Mail International) lähetettynä oli paikallisessa USPS:n tiloissa Los Angelesissa 10.4 ja pyöri Losissa aina 19.4 asti, jolloin oli lähtenyt hieman yllättäen kohti Japania saapuen sinne 24.4.
Japanista lähdettyä vielä isommalla yllätyksellä paketti saapui Helsinki-Vantaalle saman vuorokauden aikana. Viivästystä tullissa aiheutti oma sekoilu tuon käsittelykulun kanssa, jonka tajusin puuttuvan ja sen pystyi maksamaan kätevästi postin sivuilta Tullin sivuilla tarjotun linkin kautta.

Nyt näkyy seurannassa käsittelykulutkin maksettuna, niin jospa paketti siitä vielä ennen vappua joutuisi perille.
Helvetti 11.5. toimitus!! Kattellaa :D

Joo ei tää mun paketti lähtenykään matkaan. En ollut tietoinen tuosta huolinta s-postista tai että sinne olisi voinut samasta asiasta ilmeisesti ilmoittaa niin päädyin toistamiseen soittamaan 0600-numeroon, jossa joutuu odottamaan vittumaisesti tasan 15 minuuttia ennen kuin voi jättää 9-painikkeella soittopyynnön. Toki kokeilin toista kertaa soittaessa vähän väliä painella kun automaatti jaksoi muistuttaa ruuhkasta ja omapostista... Jonottaminen oli luonnollisesti maksullista. Onko rahastuksen makua?

No, Tuomas(?) soitti takaisin ja laittoi asiat kuntoon ja lähetys on tänään kirjattu ensimmäistä kertaa seurantaan sitten 28.4, jolloin käsittelymaksut oli maksettu.
 
Posti voisi ottaa oppia tuossa puhelinpalvelussa muutamasta muusta firmasta jossa tulee minuutin-parin jälkeen tiedote "Asiakaspalvelussamme on nyt ruuhkaa, paina 1 ja jätä numerosi niin soitamme sinulle takaisin heti kun mahdollista". Toimii meinaan niissä firmoissa missä tuo toiminto on, pirun hyvin. Hyvänä esimerkkinä Sokos Hotels, tosin niillä varmaan suurin osa puheluista tuottaa rahaa hotellivarausten sun muiden kautta mutta kuitenkin. Aina ovat soittaneet takaisin tunnin sisällä ja on jäänyt hyvä fiilis asiakaspalvelusta, tosiin kun noista firmoista joiden linjalla saa roikkua parhaimmillaan tuntikaupalla.

Onneksi nuo joissa on joutunut pitkään roikkumaan on olleet työjuttuja niin on puhelut menneet firman piikkiin, on meinaan ihan kohtuuttomia nuo odotusajat. En nyt muista mikä asiakaspalvelu oli mutta aamulla heti aspan auettua soitin ja just ennen lounasaikaa pääsin läpi eli jono oli liki 3h. Siinä kun siviilinä olisi tuon maksullisen numeron odotusajan joutunut maksamaan niin olisi likipitäen itkettänyt.

Vinkkinä että jos jollakin on soppari postlle firmassa niin soittakaa siihen firmalle annettuun yrityspuhelinnumeroon, ne on tuntuneet selvittelevän muitakin kuin firman postilähetyksiä eli olen muutaman kerran saanut sitä kautta nopeammin tietoa jostakin omasta paketista. Ne kysyy kuitenkin vaan lähetystunnuksen ja kertovat missä tilassa se on ja mitä sille voi tehdä.
 
Joo ei tää mun paketti lähtenykään matkaan. En ollut tietoinen tuosta huolinta s-postista tai että sinne olisi voinut samasta asiasta ilmeisesti ilmoittaa niin päädyin toistamiseen soittamaan 0600-numeroon, jossa joutuu odottamaan vittumaisesti tasan 15 minuuttia ennen kuin voi jättää 9-painikkeella soittopyynnön. Toki kokeilin toista kertaa soittaessa vähän väliä painella kun automaatti jaksoi muistuttaa ruuhkasta ja omapostista... Jonottaminen oli luonnollisesti maksullista. Onko rahastuksen makua?

No, Tuomas(?) soitti takaisin ja laittoi asiat kuntoon ja lähetys on tänään kirjattu ensimmäistä kertaa seurantaan sitten 28.4, jolloin käsittelymaksut oli maksettu.
Joo mä vähän kokeilin tuuriani ja hemmetin hyvä että sieltä vastattiin ja pistettiin paketti eteenpäin. Mutta pääasia et lähti paketti liikkeelle
 
Minulla oli espressokahvimylly tulossa kotimaisesta kaupasta. Tiistaina jo näkyi postin seurannassa, että pakettia ollaan kuljettamassa määränpäähän. Se on viimeinen seurannassa oleva merkintä. Minulle tuli tekstiviesti tulevasta paketista tiistaina ja kiireiden vuoksi ehdin vasta perjantaina pakettia hakemaan. Se olikin ihan toinen paketti (eikä edes postin välittämä, en sitä viestiä ollut niin tarkkaan edes katsonut) joka oli luvatusta toimituksesta useamman päivän etuajassa. Nyt posti ei osaa sanoa missä myllypaketti on - kun soitin postin palvelunumeroon niin etsivät paikallisesta postinpalvelupisteestä, mutta eivät löytäneet. Nyt postissa etsivät olisiko joutunut paikallisen Prisman myytävien tavaroiden joukkoon (!?). Miten hitossa niin pahasti voisi mokata? Varmaan vain pakettikuormaa purettaessa tai pakettiautomaattia täytettäessä ei ole vahdittu ja joku ohikulkiessa varastanut. Tai joku postin henkilökunnasta pöllinyt lupaavan painavahkon paketin.
 
Tämä eilen HKI-Vantaalta lähtenyt lähetys saapui hieman yllättäen paikalliseen pääpostiin hetki sitten. :thumbsup:
 
Minulla oli espressokahvimylly tulossa kotimaisesta kaupasta. Tiistaina jo näkyi postin seurannassa, että pakettia ollaan kuljettamassa määränpäähän. Se on viimeinen seurannassa oleva merkintä. Minulle tuli tekstiviesti tulevasta paketista tiistaina ja kiireiden vuoksi ehdin vasta perjantaina pakettia hakemaan. Se olikin ihan toinen paketti (eikä edes postin välittämä, en sitä viestiä ollut niin tarkkaan edes katsonut) joka oli luvatusta toimituksesta useamman päivän etuajassa. Nyt posti ei osaa sanoa missä myllypaketti on - kun soitin postin palvelunumeroon niin etsivät paikallisesta postinpalvelupisteestä, mutta eivät löytäneet. Nyt postissa etsivät olisiko joutunut paikallisen Prisman myytävien tavaroiden joukkoon (!?). Miten hitossa niin pahasti voisi mokata? Varmaan vain pakettikuormaa purettaessa tai pakettiautomaattia täytettäessä ei ole vahdittu ja joku ohikulkiessa varastanut. Tai joku postin henkilökunnasta pöllinyt lupaavan painavahkon paketin.

Tällaisissa tapauksissa kun on tilattu liikkeestä niin ei ole hyötyä soitella postille; ennemmin kannattaa ottaa yhteyttä myyjään ja vaatia selvittämään asia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 932
Viestejä
4 908 535
Jäsenet
79 088
Uusin jäsen
gothic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom