Postin kulkemisen vaikeus

Jos teet uudelleenohjauksen ennen kuin lähetys tulee Suomeen/lähetetään Suomesta, niin aikalailla oikein nuo itselle on tullut ilman viivettä. Vuosi pari sitten kun Posti laputti noita uudella osoitekortilla uudelleenohjauksen takia, tuli joskus arkipäivän viivästys alkuperäiseen nähden.
Joka kerta on tullut täällä tuo yhden päivän viive (Jyväskylässä). Seuranta siis kertoo loppuun asti että toimitus päivänä x viimeistään kellonaikaan y, ja sitten kun kellonaika on mennyt ohi seurantaan muuttuu, että toimituksessa 1-2 päivän viive.
 
Lähetys menee aivan eri yksikköön lajittelukeskuksessa ja sen kuljettaa aivan eri taho perille jos vaihtoehdot on tuoda se kotiin/asiamiespostiin/smarttiin.

Pk-seudulla asuvan kannattaa suosia jo tilausvaiheessa smarttia/asiamiespostia lähes aina, se on nopein + ei tarvitse olla paikalla himassa tiettyyn aikaan. Extrabonuksena kamat viedään vielä lauantaisinkin asiamiesposteihin ja smartteihin -> mahdollistaa tilaamisen jopa vielä aikaisin lauantaiaamuna esim. Verkkokauppacomilta ja tulee iltapäivällä smarttiboksiin.

Ainoana poikkeuksena helvetillisen isot romut joita ei jaksa itse kantaa laisinkaan eikä varsinkaan hakea mistään.


Isot ja painavat. Aina kun haluaa tilata lähismarttiin, niin se menee kauempaan. Kiva sitten raahata pakettia. Niin kuin tiistaina. Paketti oli sen muotoinen, että ei millään saanut otetta. Toinen käsi sivulla ja toinen alla oli ainoa kantotapa. Kädet on mustelmilla 19,5 kg:n paketin kantetusta. Lopulta vielä paketti hajosi, kun erehdyin työntämään sitä epätasaisella alustalla.
 
Isot ja painavat. Aina kun haluaa tilata lähismarttiin, niin se menee kauempaan. Kiva sitten raahata pakettia. Niin kuin tiistaina. Paketti oli sen muotoinen, että ei millään saanut otetta. Toinen käsi sivulla ja toinen alla oli ainoa kantotapa. Kädet on mustelmilla 19,5 kg:n paketin kantetusta. Lopulta vielä paketti hajosi, kun erehdyin työntämään sitä epätasaisella alustalla.

No tämä. Tän vuoden puolella(joulukuusta lähtien) ei ole tullut kuin yksi paketti tohon lähikaupan yhteydessä olevaan automaattiin.
Muut pitänyt hakea pari kilsaa pidemmältä.
 
Itsellä tuli ilmoitus tekstiviestillä, että paketti noudettavissa smartpostista. Seurannassa kuitenkin näkyy että on eilen noudettu lähettäjältä eikä muuta päivitystä. Eli toisinkuin Postin tiedotteessa, ainakin itselle tuli tarvittavat tiedot paketin noutamiseen.
 
Ei ole kulkemisen vaikeutta nyt kun ovat pistäneet pakettien lähettämisen netin kautta kokonaan pois käytöstä teknisten ongelmien vuoksi. Toimipisteestä saa lähettää edelleen, mutta hinnat tietenkin tuplat verrattuna tähän kätevään netin kautta lähettämiseen.

Posti.fi - Lähetä paketti tai kirje
 
Viikko sitten tilattu lähetys Norrlog , ohjasin postilokerikkoon, viestissä cpxxxxxDE NOT AVAILABLE.
Noutonumero annettu, ja nouto onnistui..20kgviiniiviinaa ok.. Haettu ja osin nautittu, mutta mitä tuo NOT AVAILABLE tarkoittanee ?
 
Viikko sitten tilattu lähetys Norrlog , ohjasin postilokerikkoon, viestissä cpxxxxxDE NOT AVAILABLE.
Noutonumero annettu, ja nouto onnistui..20kgviiniiviinaa ok.. Haettu ja osin nautittu, mutta mitä tuo NOT AVAILABLE tarkoittanee ?
Postin (tai DHL:n) systeemi laittaa lähettäjän nimeksi "NOT AVAILABLE" jos se ei ole tiedossa / hukkuu jonnekin matkalla, melko yleinen tapaus. Postin osoitekortissa lukee yleensä sama.
 
Tänään näköjään ilmestyi seurantaan nuo eilen lähetettyjen pakettien seurantakoodit. Seurantaan tuli myös ne eiliset merkinnät oikeilla aikaleimoilla, no parempi myöhään kuin.. Ilmeisesti jotain vähän isompaa ongelmaa kun ottivat pois verkkokaupasta tuon pakettien ostamisen.
 
Osaako kukaan sanoa voiko pikakirje olla toimitettu perille vaikka lähetysten seurannassa viimeisin tapahtuma on vastaanottajan paikkakunnalla "Lähetys on rekisteröity." ?

Kyseessä siis jo 17.2. lähetetty pikakirje joka on 18.2. rekisteröity vastaanottajan paikkakunnalla, mutta jota ei luultavasti ole vieläkään(!) toimitettu vastaanottajalle.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako kukaan sanoa voiko pikakirje olla toimitettu perille vaikka lähetysten seurannassa viimeisin tapahtuma on vastaanottajan paikkakunnalla "Lähetys on rekisteröity." ?

Kyseessä siis jo 17.1. lähetetty pikakirje joka on 18.1. saapunut vastaanottajan paikkakunnalle, mutta jota ei luultavasti ole vieläkään(!) toimitettu vastaanottajalle.

Kyllä omassa pikakirjeessä oli viimeinen tapahtuma jokin "toimitettu vastaanottajalle" tms.

Mutta vastaan silti, että voi olla toimitettu ilmankin tuota statustakin :btooth:
 
Ei mee oikein nappiin tän mun paketin kanssa. Olin jo onnessani kun tuli yllättäen tänään, että smartpostista noudettavissa. Mutta eihän se pirun lokero suostunut aukeamaan (vilkutti vihreää valoa ja luukun salpa naksahteli, mutta oli jotenkin jumissa ettei luukku auennut) ja muutaman uudelleen yrityksen jälkeen se meni siihen tilaan, että paketti noudettu ja koodinäppäimistö ei reagoinut enää mihinkään. Nyt sitten pitää odotella ensi viikkoon, että kuriiri käy uudelleen aktivoimassa luukun.
 
Ei mee oikein nappiin tän mun paketin kanssa. Olin jo onnessani kun tuli yllättäen tänään, että smartpostista noudettavissa. Mutta eihän se pirun lokero suostunut aukeamaan (vilkutti vihreää valoa ja luukun salpa naksahteli, mutta oli jotenkin jumissa ettei luukku auennut) ja muutaman uudelleen yrityksen jälkeen se meni siihen tilaan, että paketti noudettu ja koodinäppäimistö ei reagoinut enää mihinkään. Nyt sitten pitää odotella ensi viikkoon, että kuriiri käy uudelleen aktivoimassa luukun.
En tiedä onko tästä enää apua, mutta joskus sisällä oleva paketti saattaa painaa ovea ulospäin. Tämä taas vaikuttaa lukon avautumiseen. Ratkaisu: Samalla kun naputtaa koodin lukkoon, voi toisella kädellä painaa ovea sisäänpäin, jolloin lukon moottorilla on helpompi työ vetää salpa sisään.
 
Viikko sitten tilattu lähetys Norrlog , ohjasin postilokerikkoon, viestissä cpxxxxxDE NOT AVAILABLE.
Noutonumero annettu, ja nouto onnistui..20kgviiniiviinaa ok.. Haettu ja osin nautittu, mutta mitä tuo NOT AVAILABLE tarkoittanee ?
Vastaanottajan puhelinnumero ei ole lähetyksen tiedoissa olemassa.
 
Vastaanottajan puhelinnumero ei ole lähetyksen tiedoissa olemassa.
Ei tarkoita sitä, minulla on useasti mainittu tuo "NOT AVAILABLE" Postin lähettämissä tekstiviesteissä, jotka eivät tulisi perille jos numeroa ei olisi. Mielestäni lähettäjän "nimi" tuo on. Tai sitten voi olla että tuo voi korvata useampia eri kenttiä jos joku puuttuu?
 
Not available tulee ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että lähetyksen sähköinen EDI-sanoma ei sisällä sitä ja/tai se on jossain muodossa mikä poikkeaa standardista. Käytettävää tulostusappia tilanne varmaan hämmentää siinä määrin, että laittelee n/a:t lappuun koska on pakotettu tulostamaan ko. kenttä sanomasta.
 
Juu, esim Adidakselta kun tilailee ja ottaa toimituksen DHL kautta niin kaikki tulee Postille NOT AVAILABLEna. DHL->Posti omalla kohdalla ollu ainoa jonka kautta näin tulee.
 
Kirjesalaisuus ei käsitä paketteja.

Onko noin tosiaan?

Varmaan tästä jo kirjoittanutkin joskus. Vuosia sitten tuli tähän osoitteeseen jonkun afrikkalaiselta naiselta nimen perusteella erään operaattorin laskuja. Muutaman jaksoin viedä postiin ja sanoin ettei kuulu mulle, sama kuitenkin jatkui. Operaattorillekin soitin ja sanoin että täällä ei asu tai ole asunut ketään sen nimistä. Vielä senkin jälkeen noita laskuja tuli, selvisi siis laskuksi mitä epäilinkin kun avasin yhden kirjeen. Ei mikään suuri summa, ihme että liittymä on pysynyt auki niinkin pitkään jos oletettavasti kaikki maksamatta.
Sen jälkeen heitin kaikki suoraan roskiin, ja lopulta nekin loppui.
 
Suomen Perustuslaki tuntee kirjeen mutta ei paketteja asiaa koskevassa säädöksessä.
Yksityiselämän suoja

Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.


Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.
Kyllä tuohon uppoo pakettikin suljettuna lähetyksenä, missä sun nimi on päällä.
 
Kyllä omassa pikakirjeessä oli viimeinen tapahtuma jokin "toimitettu vastaanottajalle" tms.

Mutta vastaan silti, että voi olla toimitettu ilmankin tuota statustakin :btooth:

Eilen selvisi tosiaan että oli mennyt perille. Postin seuranta on kuitenkin loppunut "Lähetys on rekisteröity." tilaan, eikä siitä enää päivity. Eli näköjään näinkin voi käydä.
 
Tällä hetkellä tuntuu edelleen että nuita merkintöjä pakettien kulussa jää "välistä" todella paljon, ainakin jos vertaa miten niitä aikaisemmin tullut. Voi olla että pahimmillaan tulee pakettiin vain merkintä että rekisteröity ja seuraava onkin sitten ehkä "luovutettu" ja sekin melkosella viiveellä. Kysäsin tästä kun postissa tuli käytyä tuossa. Ei ollu postin henkilöllä mitään tietoa että ois jotain häikkää... noh tuntuu nuo paketit onneksi sentään kulkevan normaaliin tahtiin ja tekstari/sposti ilmotukset tulee normisti kun paketti perillä vaikka seuranta laahaisikin.
 
Itsellä on kohdalla vielä sellainen selittämätön tapaus kun Amerikasta tuleva reilun 100€ tuotteen maksuton takuuvaihto. Tulli uskoi takuuvaihdoksi ja päästi 0€, mutta nyt pitäisi tietää vaatiiko Posti silti omansa.
Vaati omansa. Käsittelymaksu on nimenomaan siitä, että ottavat varstoon siksi aikaa että tulli käsittelee otti tulli maksua tai ei. Viime vuonna uutisoitu että maksu tulee vain yli 23€ lähetyksille on harhaanjohtava, maksu tulee kaikille pysäytetyille ja 23€ on raja jonka perusteella ne arvio pysäyttävätkö vai ei.

Aspan kautta olisi voinut rienata tuon ilmaiseksi, mutta se aspaan soitto olisi maksanut 1,84€ + puhelumaksut ja käsittelymaksu oli 2,90€... Chat-nappia odotin pari kertaa, mutta ei ilmaantunut.
 
Vaati omansa. Käsittelymaksu on nimenomaan siitä, että ottavat varstoon siksi aikaa että tulli käsittelee otti tulli maksua tai ei. Viime vuonna uutisoitu että maksu tulee vain yli 23€ lähetyksille on harhaanjohtava, maksu tulee kaikille pysäytetyille ja 23€ on raja jonka perusteella ne arvio pysäyttävätkö vai ei.

Aspan kautta olisi voinut rienata tuon ilmaiseksi, mutta se aspaan soitto olisi maksanut 1,84€ + puhelumaksut ja käsittelymaksu oli 2,90€... Chat-nappia odotin pari kertaa, mutta ei ilmaantunut.

Toimiiko tuo chat muka? Itse nyt en ole useampaan kuukauteen koskaan päässyt aspaan tuon chätin kautta. Joo sen chätin saa kyllä auki, mutta siellä on vain se botti, joka ei luonnollisesti osaa auttaa missään kysymyksessä.
 
Toimiiko tuo chat muka? Itse nyt en ole useampaan kuukauteen koskaan päässyt aspaan tuon chätin kautta. Joo sen chätin saa kyllä auki, mutta siellä on vain se botti, joka ei luonnollisesti osaa auttaa missään kysymyksessä.
No se on Postin sivulla näkynyt jos ei ole ollut asiaa, mutta piilotellut jos sinne jotain akuuttia haluaisi kirjoittaa. Aiemmin olen löytänyt jonkin etäisesti soveltuvan lomakkeen jolla olen antanut palautetta, nyt oli ensimmäinen kerta kun olisi tarvinnut apua matkalla olevaan lähetykseen liittyen ja se ei onnistunut.
 
No se on Postin sivulla näkynyt jos ei ole ollut asiaa, mutta piilotellut jos sinne jotain akuuttia haluaisi kirjoittaa. Aiemmin olen löytänyt jonkin etäisesti soveltuvan lomakkeen jolla olen antanut palautetta, nyt oli ensimmäinen kerta kun olisi tarvinnut apua matkalla olevaan lähetykseen liittyen ja se ei onnistunut.

Aina sen saa auki, kun avaa parissa eri selaimessa postin sivut. Kuten sanoin, niin empä ole saanut ihmistä sillä kiinni useampaan kuukauteen enää. Se botti siellä vastaa, ettei osaa auttaa ja ei saa yhdistettyä asiakaspalvelijalle. Sitä ennen tuolla chätillä pääsi aspaan kysymään kun oli jotain kysyttävää.
 
Voi jumalista että voi olla vaikeaa. Tilasin Saksasta läppärin firmalta. Ensinnäkin myyjä hautoi läppäriä viikon, ennen kuin lähetti sen DHL:llä tulemaan. Tämän jälkeen DHL vei läppärin Hampuriin ja kaikki vaikutti olevan hyvin, sieltähän se varmasti sitten lähtee laivalla Suomeen. Paitsi että DHL hautoi pakettia muutaman päivän, jonka jälkeen palautti myyjälle. Syy tuntematon. Tämän jälkeen myyjä lähetti paketin UPS:lla uudestaan ja tässä vaiheessa alkoi epäilykset heräämään minulla, kun UPS:n seurannassa näkyi, että paketin kohde on "<suomalainen paikkakunta>, DE". Ja nyt kun katsoin seurantaa, niin paketti näyttää olevan menossa Saksassa johonkin pikkukylään, jonka postinumero on lähellä minun postinumeroa Suomessa.

Ei helv... Tein vielä tarkistukset, eBay:ssä on selkeästi ilmoitettu, että olen Suomesta, PayPalissa on selkeästi ilmoitettu osoitteeni Suomessa ja firman lähettämässä tilausvahvistuksessa on selkeästi vastaanottajan tiedot oikein ml. maa Finnland. Eli niillä on siellä joku hermanni lähettelemässä paketteja, joka ei ymmärrä, että Finnland ei ole osa saksaa, vaan printtailee Saksan sisäisiin toimituksiin tarkoitettuja DHL:n ja UPS:n osoitekortteja. Ja vielä hämmentävämpää on, että sekä DHL, että UPS ilmeisestikin vievät paketin varsin pitkälle, ennenn kuin hiffaavat, ettei Saksassa edes ole sen mimistä paikkakuntaa, kuin mihin toimitus on... Miten tämä on Euroopassa ees mahdollista? Jenkeistä uskoisin, että voisivat kuvitella Finnlandin olevan USA:n osavaltio, mutta Saksalaisista...
 

Tämähän oli esillä Postin lakon yhteydessä. Käytännössä koko lakko oli sitä, että Postilaiset oltiin siirtämässä paskaan TES:iin. Sitten juuri, kun lakko oli melkein selvä, Medialiitto torppasi sen. Selvisi, että nuo lehdenjakajat ovat ns. paskassa TES:issä, saavat vähemmän palkkaa ja se on noiden lehtien neuvottelema etu, jossa he (ja vain he) saavat riistää työntekijöitään.

Niin voi olla, että siellä ei makseta tarpeeksi palkkaa elämiseen, niin lehdenjako ei kiinnosta ihmisiä.
 
^ kun katsoo avoinna olevia työpaikkoja, jostain syystä Posti ja sen useat yhteistyökumppanit vuokratyövoiman osalta pitävät kokoajan hakua päällä. Postin mukaan mitään jaettavaa ei enää ole, mutta jännästi kokoajan tarttis porukkaa niin tuohon paskatessin varhaisjakeluun kuin ihan normaaliinkin jakoon.

Jos joku haluaa lähteä alle yhdeksällä eurolla tekemään duunia jota en tekisi edes tuplaliksalla, niin siitä vaan. Sattumalta kun duunin tuottama palkka kuukaudessa on hieman reilut satasen yli oleskeluluvan vaatiman minimin, ei liene kovin epäselvää miksi liksa on juuri tuohon asetettu.

Eli jakaminen on vähentynyt, mutta ei loppunut. Se ei vain saisi Postin hallituksen mielestä maksaa mitään. Kaikenmaailman viherpaskakompensaatiomaksua olen nähnyt ja hiilijalanjäljen anekauppa -tyylistä vapaaehtoista maksua, mutta miksi yksikään varhaisjaettava lehti ei tarjoa mahdollisuutta tilausvaiheessa valita eri hintaisia palveluita? Siinä voisi olla vaihtoehdot:

a) en halua maksaa mitään ylimääräistä
b) tuen jakelutyötä 10snt/kannettu lehti

Itselle ei tule kuin Skrolli ja Retro rewind jotka tulevat päiväjaossa, mutta jos haluaisin ns. yöllä jaettavan lehden, varmaan maksaisin siitä hieman enemmän jos se lisä menee jakelijoille. Mikäli tuo olisi mahdollista toteuttaa.
 
^ kun katsoo avoinna olevia työpaikkoja, jostain syystä Posti ja sen useat yhteistyökumppanit vuokratyövoiman osalta pitävät kokoajan hakua päällä. Postin mukaan mitään jaettavaa ei enää ole, mutta jännästi kokoajan tarttis porukkaa niin tuohon paskatessin varhaisjakeluun kuin ihan normaaliinkin jakoon.

Jos joku haluaa lähteä alle yhdeksällä eurolla tekemään duunia jota en tekisi edes tuplaliksalla, niin siitä vaan. Sattumalta kun duunin tuottama palkka kuukaudessa on hieman reilut satasen yli oleskeluluvan vaatiman minimin, ei liene kovin epäselvää miksi liksa on juuri tuohon asetettu.

Eli jakaminen on vähentynyt, mutta ei loppunut. Se ei vain saisi Postin hallituksen mielestä maksaa mitään. Kaikenmaailman viherpaskakompensaatiomaksua olen nähnyt ja hiilijalanjäljen anekauppa -tyylistä vapaaehtoista maksua, mutta miksi yksikään varhaisjaettava lehti ei tarjoa mahdollisuutta tilausvaiheessa valita eri hintaisia palveluita? Siinä voisi olla vaihtoehdot:

a) en halua maksaa mitään ylimääräistä
b) tuen jakelutyötä 10snt/kannettu lehti

Itselle ei tule kuin Skrolli ja Retro rewind jotka tulevat päiväjaossa, mutta jos haluaisin ns. yöllä jaettavan lehden, varmaan maksaisin siitä hieman enemmän jos se lisä menee jakelijoille. Mikäli tuo olisi mahdollista toteuttaa.
Valtion firmoissa, kuten posti, tuollainen maksu realisoituu vain toimitusjohtajan (tmv hyvävelikerhon) palkkioihin. :tdown:
 
Täälläkin on niin käyny kun jotkut reitit on yhdistetty niin yhden henkilön pitää tehdä kaksinkertaset hommat niin aika reilultakerholta tuntuu.
Toki nuo on oikeille postilaisille nakitettu mutta kyllä yksi meistä vuokralaisistakin teki parina kertana tuplareitit.
 
Kohta pari viikkoa venailtu että paketti lähtis tullipostista liikenteseen, kaikki suojelumaksut on maksettu ja vapautuspäätös tullut tullilta mutta postia ei näemmä kiinnosta liikauttaa tota pakettia. Voiko tässä tehdä mitään muuta kuin odotella?
 
Postin käsittelymaksu? Ei pitäisi vielä olla voimassa kun ohjeessa sanotaan että alkaa 15.3.
Postilta tulleessa kirjeessä tästä ei mitään mainittu, mutta tullin sivuilla kylläkin.

what what what?
 
Postin käsittelymaksu? Ei pitäisi vielä olla voimassa kun ohjeessa sanotaan että alkaa 15.3.
Postilta tulleessa kirjeessä tästä ei mitään mainittu, mutta tullin sivuilla kylläkin.

what what what?

EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuville, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääville tavaralähetyksille otetaan käyttöön käsittelymaksu. Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden ja se astuu voimaan 31.1.2020.
 

EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuville, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääville tavaralähetyksille otetaan käyttöön käsittelymaksu. Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden ja se astuu voimaan 31.1.2020.


kah no niinpäs olikin
vammasta touhua postilta, ja erittäin paska tuo maksujärjestelmä. Tuosta pitää valitus eu-tuomioistuimeen ja rikosilmoitus, rikkoo varmasti perustuslakia
 
.........Tämän jälkeen myyjä lähetti paketin UPS:lla uudestaan ja tässä vaiheessa alkoi epäilykset heräämään minulla, kun UPS:n seurannassa näkyi, että paketin kohde on "<suomalainen paikkakunta>, DE". Ja nyt kun katsoin seurantaa, niin paketti näyttää olevan menossa Saksassa johonkin pikkukylään, jonka postinumero on lähellä minun postinumeroa Suomessa.

Ei helv... Tein vielä tarkistukset, eBay:ssä on selkeästi ilmoitettu, että olen Suomesta, PayPalissa on selkeästi ilmoitettu osoitteeni Suomessa ja firman lähettämässä tilausvahvistuksessa on selkeästi vastaanottajan tiedot oikein ml. maa Finnland. .....
Joskus on mennyt samankaltaisesti pieleen kun joissain postinumeroissa kotimaassa on se nolla edessä ja ulkomaiset systeemit pudottaa sen edestä pois.
 
Joskus on mennyt samankaltaisesti pieleen kun joissain postinumeroissa kotimaassa on se nolla edessä ja ulkomaiset systeemit pudottaa sen edestä pois.

Jaa-a, mielenkiintoista nähdä, jos ikinä paketin saan. Nyt UPS kiikuttaa sitä takaisin lähettäjälle. Ihmetyttää kyllä kuriirifirmojenkin toiminta, luulis, etteivät huoli aluen alkaenkaan kuljetukseen pakettia, jonka osoitetiedoissa on jotain epäselvyyttä ja jos huoliivatkin, niin virheen huomatessaan pyytäisivät lähettäjältä lisätietoja. Kyllä on nyt yksi läppäri sahannut saksaa päästä päähän oikein huolella...

Kun näin vahvasti on mennyt, niin veikkaan, että seuraava steppi on se, että myyjä lähettää paketin jälleen kerran UPS:lla lentorahtina, mutta ei ymmärrä, että li-ion akuille on rajoituksia ja UPS hylkää paketin läpivalaisussa ja kiikuttaa taas kerran takaisin myyjälle...
 
DPD se on jännä kiska, kuulokkeet nyt matkanneet tällä viikolla ilman mitään ennakkoilmoituksia jo kahdesti kuulemma ovella, tehnyt suurin piirtein joka päivä etänä hommia eikä ole kukaan halunnut käydä. Minnekään ei voi ottaa yhteyttä ja ilmoitin jo lähettäjälle, että en ota niitä enää edes vastaan vaikka toimitus onnistuisi. :hungry:

Onneksi oli Klarnalla ostettu, kahdella painalluksella valittu palautus eikä lasku generoidu.
 
Foorumeilla uliseminen näemmä kannatti :smoke:
Kuvakaappaus - 2020-03-05 20-54-55.png
 
Ei liity postiin, mutta miten on matkahuollon kautta kun automaattiin tullut paketti (pakettipiste) ja viesti hukkunut jossa oli noutokoodi, tuleeko muistutusviesti kuten postilla lähempänä kun noutoaika päättymässä? vai onko ihan toivoton tapaus ja automaattinen palautus sitten giganttiin?

Kerran kerkesin vilkaista sen noutokoodin ennen kuin viesti hävisi oudosti, mutta ei vaan muistanut enää kun äsken yritin pakettipisteeltä noutaa.
 
Ei liity postiin, mutta miten on matkahuollon kautta kun automaattiin tullut paketti (pakettipiste) ja viesti hukkunut jossa oli noutokoodi, tuleeko muistutusviesti kuten postilla lähempänä kun noutoaika päättymässä? vai onko ihan toivoton tapaus ja automaattinen palautus sitten giganttiin?

Kerran kerkesin vilkaista sen noutokoodin ennen kuin viesti hävisi oudosti, mutta ei vaan muistanut enää kun äsken yritin pakettipisteeltä noutaa.
Ota yhteyttä pakettipisteen asiakaspalveluun. Näyttäisi olevan ilmainen numero ja chatti myös tarjolla. Varmaan pystyvät lähettämään viestin uudestaan niin ei tarvitse odotella.
 
Ota yhteyttä pakettipisteen asiakaspalveluun. Näyttäisi olevan ilmainen numero ja chatti myös tarjolla. Varmaan pystyvät lähettämään viestin uudestaan niin ei tarvitse odotella.
Eivät pysty vaan pitää olla siihen kuljetusfirmaan kenen paketti on, yhteydessä.

Kesällä kävi itselle sama koska lähettäjä oli etsinyt puhelinnumeron niin ei ikinä tullut viestiä jossa olisi koodi. Pakettipiste käski olemaan DHL:ään yhteydessä ja sieltä laittoivat uuden koodin.
 
DPD se on jännä kiska, kuulokkeet nyt matkanneet tällä viikolla ilman mitään ennakkoilmoituksia jo kahdesti kuulemma ovella, tehnyt suurin piirtein joka päivä etänä hommia eikä ole kukaan halunnut käydä. Minnekään ei voi ottaa yhteyttä ja ilmoitin jo lähettäjälle, että en ota niitä enää edes vastaan vaikka toimitus onnistuisi. :hungry:

Onneksi oli Klarnalla ostettu, kahdella painalluksella valittu palautus eikä lasku generoidu.

No sehän on jo puoli voittoa että jotakin viitsivät valehdella edes.. minun pakettia ne makuutti rehellisesti pari viikkoa
 
Eivät pysty vaan pitää olla siihen kuljetusfirmaan kenen paketti on, yhteydessä.

Kesällä kävi itselle sama koska lähettäjä oli etsinyt puhelinnumeron niin ei ikinä tullut viestiä jossa olisi koodi. Pakettipiste käski olemaan DHL:ään yhteydessä ja sieltä laittoivat uuden koodin.

Tosiaan, paketti oli gigantista -> matkahuolto kuljetusyrityksenä, mietin vain onko ollut kenelläkään kokemusta tuleeko joku muistutus vielä siitä että noutamaton paketti, kuten esim postilla tulee?

Mutta aika heräteostos pitkästä aikaa gigantista, ei niin dramaattista että alkaisin päätä vaivaamaan asialla, kunhan kysyn. Ensi viikolla kummikin sitten palautuu, niin ihan miten vain.
 
Eikö Matkahuololla ole mitään OmaPosti-kaltaista palvelua, josta löytyisi koodit ja muut tiedot.
 
Tilauksen valmistelu epäonnistui

Muilla samaa herjaa kun yrittää ostaa kuljetusta? Lisäksi ei ole enää valintaa lähetetäänkö postitoimistoon vai pakettiautomaattiin.

Edit. Tänää toimi jälleen. Pakettiautomaatin valintamahdottomuus johtui kun kyseessä oli xs-paketti.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
288 911
Viestejä
4 952 928
Jäsenet
79 554
Uusin jäsen
BigBen3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom