Postin kulkemisen vaikeus

Onko kukaan kyseenalaistanut tätä käsittelymaksua, että millä perusteella valtion "monopoli" saa sitä periä kun yksityisiltä toimijoilta se kiellettiin? Kyse siis siitä kun itse teet tullauksen netissä. Olisi mielenkiintoista kuulla kuluttaja-asiamiehen kanta tähän.
 
Onko joku jo päässyt testaamaan sitä Postin digitalista huolintaa, missä piti huhujen mukaan saada 0,9e hintaan Posti hoitamaan tullaushommat sun puolesta? Vai oliko se pelkkä kusetus minkä verukkeella saatiin tuo 2,90e maksu runnottua läpi itsetullattaviin paketteihin?
 
Mulla ainakin kaverilla tuli paketti italiasta ja meni tulliselvitettäväksi niin joutui maksamaan tuon 2,9€ vaikka paketin todettiin tulleen eu:sta eikä mitään tulli tai alv velvollisuuksia ollut. Että sellanen uudistus...
 
En tiedä kun ei ollut oma tilaukseni, mutta tuttu tilasi jotain joka jäi sitten tulliin. En tiedä olisiko voinut jonkun 0,9€ homman tehdä, mutta 2,9€ juttu piti tehdä tullauksen jälkeen. Ongelmana se että ainoa tapa maksaa tuo on kortti, tutullani ei ole kuin electron joka ei tuolla käy ja mitään muuta korttia ei saakaan.

Aika ikävää että ennen koko maksun voimaantuloa tilattu tavara ja sitten yhtäkkiä tulee joku maksu jota ei saa maksettua kun posti hyväksyy vain maksutapoja joita ei voi käyttää ja tavaraa säilytetään vain hetken ja lähetetään takaisin.

Aika 0/5 toimintaa postilla kyllä.
 
Mulla ainakin kaverilla tuli paketti italiasta ja meni tulliselvitettäväksi niin joutui maksamaan tuon 2,9€ vaikka paketin todettiin tulleen eu:sta eikä mitään tulli tai alv velvollisuuksia ollut. Että sellanen uudistus...
Ei tarvitse maksaa. Postin sivuilla ohjeet esillä miten toimitaan jos tavaran arvo tai muuten ei kuulu tullattavaksi.
 
Kyllä tuo tullin tullauspalvelu ainakin netissä on uudistunut, meni nopeammin ja jouheammin tullaus.
Muoks. nyt kokeiltu myös tuo postin rahastus, ensin räpyttelet luottokorttitiedot JA sitten vielä erikseen tunnistaudutaan pankkitunnuksillakin.
 
Kukas suomessa toimittaa SFC-alkuiset seurantakoodit perille asti? Tai siis, ei vissiin kukaan..

Kiinan seurannan mukaan 5.2 saapunut Helsinki-Vantaalle, sen jälkeen ei merkintöjä. Postin seurannassa ei näy.
 
Mulla ainakin kaverilla tuli paketti italiasta ja meni tulliselvitettäväksi niin joutui maksamaan tuon 2,9€ vaikka paketin todettiin tulleen eu:sta eikä mitään tulli tai alv velvollisuuksia ollut. Että sellanen uudistus...

Kyllähän sitä voi sille postille antaa halutessaan rahaa, mutta mitään syytä ei ole. Itse jouduin jo pariviikko sitten tekemään vapautuspyynnön tullille EU:n ulkopuolelta tulleesta paketista, joka jäi alle 22€. Tuostakin toki tuli ne laput, että pitää tullata jne. Reipas viikko kun tulli vapauttu posti toimitti paketin perille.
 
Kyllähän sitä voi sille postille antaa halutessaan rahaa, mutta mitään syytä ei ole. Itse jouduin jo pariviikko sitten tekemään vapautuspyynnön tullille EU:n ulkopuolelta tulleesta paketista, joka jäi alle 22€. Tuostakin toki tuli ne laput, että pitää tullata jne. Reipas viikko kun tulli vapauttu posti toimitti paketin perille.
Jos lähetyksen arvo on enintään 22 euroa, eikä se sisällä alkoholia tai tupakkatuotteita, voit lähettää tullille vapautuspyynnön osoitteeseen lentoposti@tulli.fi. Liitä mukaan tilausvahvistus tai muu selvitys sen arvosta sekä saapumistunnus. Muistathan tällöinkin maksaa Postin käsittelymaksun.
 
Jos lähetyksen arvo on enintään 22 euroa, eikä se sisällä alkoholia tai tupakkatuotteita, voit lähettää tullille vapautuspyynnön osoitteeseen lentoposti@tulli.fi. Liitä mukaan tilausvahvistus tai muu selvitys sen arvosta sekä saapumistunnus. Muistathan tällöinkin maksaa Postin käsittelymaksun.

Luetaan nyt se tiedote loppuun, eikä aloteta kesken kaiken huutelemaan: "HUOM! Uusi käsittelymaksu ei koske EU:n sisältä tulevia tavaralähetyksiä eikä EU:n ulkopuolelta tulevia lähetyksiä, joissa yhden lähetyksen arvo on pääsääntöisesti alle 22 €. "

Ihan kokeiltu käytännössä henkilökohtaisesti tämän kuun puolella.
 
Luetaan nyt se tiedote loppuun, eikä aloteta kesken kaiken huutelemaan: "HUOM! Uusi käsittelymaksu ei koske EU:n sisältä tulevia tavaralähetyksiä eikä EU:n ulkopuolelta tulevia lähetyksiä, joissa yhden lähetyksen arvo on pääsääntöisesti alle 22 €. "

Ihan kokeiltu käytännössä henkilökohtaisesti tämän kuun puolella.
Toi tiedote on kyllä mielenkiintoisesti kirjoitettu, minusta tuo "Jos lähetyksen arvo on enintään 22 euroa, eikä se sisällä alkoholia tai tupakkatuotteita, voit lähettää tullille vapautuspyynnön osoitteeseen lentoposti@tulli.fi. Liitä mukaan tilausvahvistus tai muu selvitys sen arvosta sekä saapumistunnus. Muistathan tällöinkin maksaa Postin käsittelymaksun." kumoutuu täysin tuolla huomautuksella.

Mitkä lähetykset tuossa sitten saa vapautettua niin että joutuu kuitenkin maksamaan käsittely maksun?
 
Liekkö postnordin vuotavan tietoja tai jotain. Aamulla tuli viesti että toimitus tulee huomenna ja muutamaa tuntia myöhemmin toisesta numerosta tuli skämmiviesti puuttuvasta palvelumaksusta ja toimitusta ei toimiteta ennen maksua
 
Ihan sattumaa, tänään on valunut varmaan lähes satatuhatta spämmiä tekstiviestinä Postnordin nimissä.
 
Toi tiedote on kyllä mielenkiintoisesti kirjoitettu, minusta tuo "Jos lähetyksen arvo on enintään 22 euroa, eikä se sisällä alkoholia tai tupakkatuotteita, voit lähettää tullille vapautuspyynnön osoitteeseen lentoposti@tulli.fi. Liitä mukaan tilausvahvistus tai muu selvitys sen arvosta sekä saapumistunnus. Muistathan tällöinkin maksaa Postin käsittelymaksun." kumoutuu täysin tuolla huomautuksella.

Mitkä lähetykset tuossa sitten saa vapautettua niin että joutuu kuitenkin maksamaan käsittely maksun?
Ristiriitaista tietoa kyllä tuolla tiedotteella. Kuvittelisin tuon tiedotteen perusteella sen menevän näin:
- Tavaran hinta on alle 22€ ja tulli se ei jää tulliin, eli tulee suoraan postilaatikkoon, käsittelymaksua ei (tietenkään) tule
- Jos paketti menee tulliin, vaikka tavaran hinta olisikin alle 22€, käsittelymaksu pitää silti maksaa.

Ennen kuin tulee selkeämmät ohjeet, saa varmaan vielä molemmissa tilanteissa ilman maksuja, ainakin pienen väännön jälkeen, kunhan vetoaa tuohon epäselvään tiedotteeseen.

Minne muuten on hävinnyt se vaihtoehto että posti suorittaa tullauksen jolloin hinnan piti olla 0,90€? Tätähän ainakin viime vuonna vielä mainostettiin.
Ja miten tämä eroaa esim. DHL:n perimästä maksusta itsetullauksesta, jonka kuluttajavirasto ilmeisesti kielsi(?)
 
Ei ainakaan kaverilla tullut uutta maksua kun ottivat lähetyksen tulliselvitettäviin, siellä oli alle kympin kiinaromu sisällä eikä tullut mitään maksamista tietenkään Tullille, eikä myöskään Postille.

Ohje on kyllä äärimmäisen epäselvä, toivottavasti parantavat sitä.
 
Ihan sattumaa, tänään on valunut varmaan lähes satatuhatta spämmiä tekstiviestinä Postnordin nimissä.
Ei tullut postnordin nimissä tai numerosta lainkaan. Puhuttiin vain tulevasta toimituksesta. 76654 oli numero josta tuli. Ensimmäinen skämmiviesti minulle ja tosiaan vain 3h viestien välillä.
 
Toi tiedote on kyllä mielenkiintoisesti kirjoitettu, minusta tuo "Jos lähetyksen arvo on enintään 22 euroa, eikä se sisällä alkoholia tai tupakkatuotteita, voit lähettää tullille vapautuspyynnön osoitteeseen lentoposti@tulli.fi. Liitä mukaan tilausvahvistus tai muu selvitys sen arvosta sekä saapumistunnus. Muistathan tällöinkin maksaa Postin käsittelymaksun." kumoutuu täysin tuolla huomautuksella.

Mitkä lähetykset tuossa sitten saa vapautettua niin että joutuu kuitenkin maksamaan käsittely maksun?

No joo on kyllä mielenkiintoisesti kirjoitettu. Alle 22€ lähetyksistä ei tietenkään makseta, kuten tossa Huom. kohdasta voi lukea. Varmaan osittain ihan tahallaan kirjoitettu noin, niin moni menee sen maksamaan. Äkkiä tulee ihan reilusti rahaa. Jos nyt oikein ymmärsin, niin mitään lähetystä ei saa vapautettua maksamalla pelkästään tuota käsittelymaksua. Kun 22€ asti ei tarvitse maksaa ja yli 22€ pitää maksaa vähintään alvit, joihinkin sitten vielä tullit (tuon käsittelymaksun lisäksi). Alkoholi ja tupakka tuotteista maksat aina riippumatta arvosta.
 
^ nuo isommat ovat tosiaan kalliimpia sovelluksesta kuin tiskiltä, en tiedä logiikkaa, ehkä se, että eivät mahdu smarttibokseihin ja ohjataan ihmiset viemään ne tiskeille?
 
Miten tuo huhuttu 0,9€ tuontimaksu omapostista otetaan käyttöön?
Laitettuna Postille huolinta ilmoitus spostiin.
Näin lukee Tullaus-ilmoituksessa:
Jos et tee Tullausilmoitusta itse, lähetä tämä toimeksianto Postille viimeistään 2 päivää ennen palatusajan päättymistä. Käsittelymaksu sisältyy toimeksiannon hintaan. (Tämä on kaiketi se 90 snt hinta) Toimi näin:
1. Kerää tarvittavat liitteet. (1) tilausvahvistus, kauppakirja tai kuitti, (2) henkilötunnus tai yritystunnus ja (3) selvitys lähetyksen sisällöstä. Myös vientitullauspäätös (palautuslähetykset), proformalasku ja alkuperäistodistus saatetaan tarvita.
2. Lähetä liitteet ja tullaustoimeksianto täytettynä huolinta@posti.com tai Posti Oy/Huolinta, PL 611, 00111 POSTI
Tässä alla kentät yllä pyydetyille infoille.
 
On kyllä melkosta, että pitäs sähköpostilla pistää nuo menemään eikä ole tehty tuonne OmaPostiin jostain sivustoa, jonka kautta tuon voisi hoitaa. Voipi olla tuo laatikko tukossa ku kaikki sinne lähettelee liitteitä sun muita. OmaPostin kautta olis tunnistautuminenkin tehty valmiiksi, niin luulis olevan tuon käsittely helpompaa. Ei Posti ole ajatellut yhtään tätä asiaa ja menee kyllä niin perseelleen että...
 
Ristiriitaista tietoa kyllä tuolla tiedotteella. Kuvittelisin tuon tiedotteen perusteella sen menevän näin:
- Tavaran hinta on alle 22€ ja tulli se ei jää tulliin, eli tulee suoraan postilaatikkoon, käsittelymaksua ei (tietenkään) tule
- Jos paketti menee tulliin, vaikka tavaran hinta olisikin alle 22€, käsittelymaksu pitää silti maksaa.

Ennen kuin tulee selkeämmät ohjeet, saa varmaan vielä molemmissa tilanteissa ilman maksuja, ainakin pienen väännön jälkeen, kunhan vetoaa tuohon epäselvään tiedotteeseen.

Minne muuten on hävinnyt se vaihtoehto että posti suorittaa tullauksen jolloin hinnan piti olla 0,90€? Tätähän ainakin viime vuonna vielä mainostettiin.
Ja miten tämä eroaa esim. DHL:n perimästä maksusta itsetullauksesta, jonka kuluttajavirasto ilmeisesti kielsi(?)

Tuo "epäselvyys" kertonee lähinnä postin toiminnan tahallisesta käärmeilystä. Esitetään asia tahallisesti epämääräisesti ja väärin että ihmiset saataisiin lankeamaan kusetukseen ja hyväksymään lampaina lainvastaiset mafialisät. Siinä vaiheessa kun general popula "ok meemittää" maksut ja maksun osuus saatu ns "vakiinnutettua" alkaa maksujen korotus.
 
On kyllä melkosta, että pitäs sähköpostilla pistää nuo menemään eikä ole tehty tuonne OmaPostiin jostain sivustoa, jonka kautta tuon voisi hoitaa. Voipi olla tuo laatikko tukossa ku kaikki sinne lähettelee liitteitä sun muita. OmaPostin kautta olis tunnistautuminenkin tehty valmiiksi, niin luulis olevan tuon käsittely helpompaa. Ei Posti ole ajatellut yhtään tätä asiaa ja menee kyllä niin perseelleen että...

Ja lisäksi Postin hinnastot on edelleen tämän näköiset: Tullaus- ja huolintapalvelujen hinnat - Posti (Tuonne pääsee posti.fi/hinnat kautta, mistä Posti kehottaa katsomaan hinnaston siinä saapumisilmoituksessa tullattavasta lähetyksestä.)

Eli mitään 0,9e tulliselvitystä ei sieltä löydy, vaan se on sen 25e ja risat. Alkaa vaikuttaa siltä että tuo puheet tuosta 0,9e tullauksesta oli ihan sitä itseään.
 
Ei, vaan tämä: Tullissa käytettiin vuosia vääriä valuuttojen muuntokursseja – asiakkaille joudutaan palauttamaan miljoonia (6.11.2019).

Ja Tullin vastaava tiedote: Tulli palauttaa valuuttavirheen takia liikaa maksettuja maahantuontiveroja (päivitetty 8.11.) - Artikkeli - Tulli

tl;dr Tulli käytti vääriä kursseja useamman vuoden, automaattisesti palautetaan liikamaksu tullauksista joissa tullaaja maksoi yli 10e liikaa, pienemmistä tullauksista vain pyydettäessä.
Onkos muut saaneet näitä palautuksia?

Itselle tuli juuri tänään vähän reilun euron verran yhteensä palautuksia tilille :)
 
12.2 tilattu Kiinasta paketti saapui tänään postista noudettavaksi. Seuranta ei toiminu ollenkaan, mutta silti tuli reilussa viikossa. :)
Edit: niin ja 29.1 tilattu paketti on edelleen jossain Kiinan lentokentällä odottamassa lähtöä...
 
Joo noi piti pistää itse, mutta riitti kun tyyliin täytti sen perus korvauskaavakkeen ja sen liitteeksi excel listan noista tullausnumeroista. En olis alkanut näkemään vaivaa, jos olis enemmän joutunut säätämään.
 
Onkos muut saaneet näitä palautuksia?

Itselle tuli juuri tänään vähän reilun euron verran yhteensä palautuksia tilille :)

Taitaa lähiaikoina mennä kaikki paketit tulliin jolla maksut suoritetaan takaisin tullille. :confused2:
 
Viimeksi muokattu:
^ ei välttämättä hävinnyt, voinut jäädä ulkomaanterminaalin luenta tekemättä ja on jo Saksassa/matkalla. Sen kummempia merkintöjä ei tule kaikissa tuotteissa enää ulkomailta, pl. EMS-lähetykset joista näkee kohdemaan siirtymiset kuittaajan nimeä myöden.
 
Parcel Connectiin kuuluu seuranta loppuun asti kaikkiin maihin johon sen saa tilattua.

Saksan tapauksessa Parcel Connect -pakettia pystyy seuraamaan myös DHL:n seurannasta loppumatkan samalla seurantanumerolla.
 
^ ei välttämättä hävinnyt, voinut jäädä ulkomaanterminaalin luenta tekemättä ja on jo Saksassa/matkalla. Sen kummempia merkintöjä ei tule kaikissa tuotteissa enää ulkomailta, pl. EMS-lähetykset joista näkee kohdemaan siirtymiset kuittaajan nimeä myöden.
Nyt ilmestyi.
Viikon kesti matka kuitenki pelkästää matkalla puoli suomea. Hidasta on.
Odotin että olisi joku merkintä, että matkalla ulkomaille tms.

1582381239775.png
 
Kiinanpaketit tuntuu tulevan nyt nopeasti, joku 2-3 viikkoa niin perillä. Tosin tässä edelleen huvittaa se että Kiina-Helsinki väli vei viimisimmässä 9 vuorokautta, tullin vatkaus heti maksettuna (kyttäsin postin seurannasta) 2 päivää ja sitten posti tuo pakettia viimeiset 200km 7 päivää. Tästä voikin laskea että posti kulkee noin 1,2km/h.
 
Nyt vaihteeksi voi taas antaa positiivisen palautteen postin kotiinkuljetuksesta. Seurannan mukaan klo 7.48 paketti lähti keskukselta kuljetukseen ja 27min tuon jälkeen posteljooni oli oven takana. Mukava toki olisi, kun antaisivat, vaikka 2h aikaikkunan, kun tuovat paketin tuon 8h sijaan, mutta homma meni tällä kertaa postin osalta mainiosti.
 
Onko jollakin tietoa miten postiennakko toimii automaattien kanssa, vai toimiiko mitenkään? Huutonetissä ostin tavaraa ja myyjä laitto postiennakolla tulemaan lähimpään automaattiin. Tuota hetken ihmettelin ja huvikseni kävin itsekkin kokeilemassa että tosiaan antaa valita automaatin lähetys kohteeksi postiennakollakin.
Eli,
a) ohjautuuko kuitenkin automaattisesti lähimpään asiamiespostiin?
b) pitää maksaa jotenkin verkossa ennenkuin voi noutaa automaatista?
c) en maksa mitään ja profit?!?
 
Onko jollakin tietoa miten postiennakko toimii automaattien kanssa, vai toimiiko mitenkään? Huutonetissä ostin tavaraa ja myyjä laitto postiennakolla tulemaan lähimpään automaattiin. Tuota hetken ihmettelin ja huvikseni kävin itsekkin kokeilemassa että tosiaan antaa valita automaatin lähetys kohteeksi postiennakollakin.
Eli,
a) ohjautuuko kuitenkin automaattisesti lähimpään asiamiespostiin?
b) pitää maksaa jotenkin verkossa ennenkuin voi noutaa automaatista?
c) en maksa mitään ja profit?!?
Taitaa tulla tuossa tilanteessa lähimpään postiin. Automaateissa ei enää korttimaksulaitteita ole, joten ei maksu onnistu.
 
Näyttää vieläkin toi postin tullisekoilu jatkuvan, Japanista tilattu EMS paketti maannut perjantai aamusta lähtien ulkomaanterminaalissa, tuskinpa liikkuu mihinkään tällä viikolla :facepalm:
 
Näyttää vieläkin toi postin tullisekoilu jatkuvan, Japanista tilattu EMS paketti maannut perjantai aamusta lähtien ulkomaanterminaalissa, tuskinpa liikkuu mihinkään tällä viikolla :facepalm:
Onko jo tullattu? maksettu ravistelumaksu? Itsellä Hong Kong paketti oli perjantaina tullipostissa , samana päivänä tullasin ja maksoin käsittely maksun ja irtosi tullista melkein tunnissa, sitten rekisteröity Helsingissä lajitteluun ja oli seuraavana maanantaina noudettavissa lähipostistissa ilman uusia päivityksiä seurantaan.
 
Onko jo tullattu? maksettu ravistelumaksu? Itsellä Hong Kong paketti oli perjantaina tullipostissa , samana päivänä tullasin ja maksoin käsittely maksun ja irtosi tullista melkein tunnissa, sitten rekisteröity Helsingissä lajitteluun ja oli seuraavana maanantaina noudettavissa lähipostistissa ilman uusia päivityksiä seurantaan.
Jep, perjantaina aamulla heti tullattu ja kiristysmaksu hoidettu
 
Postikeskuksessa ihmeteltiin pakettien katoamista - valvontakamerasta paljastui härski rikosketju.

Lajittelijana toiminut nainen jäi kiinni työvuorolistojen ja videonauhojen avulla.

Liedon Postikeskuksessa käsitellään satoja lähetyksiä viikoittain. Kenties tekijät luottivat siihen, että yksittäisiä kadonneita lähetyksiä ei osattaisi kaivata. Toisin kävi, ja tekijät jäivät nalkkiin muun muassa videotallenteiden ansiosta.

Postikeskuksessa lajittelijana toiminut nainen anasti syytteen mukaan ensimmäisen lähetyksen joulukuussa 2017. Paketti sisälsi uuden, yli 1 000 euron arvoisen matkapuhelimen. Nainen toimitti puhelimen toiselle vastaajalle, joka myi sen tori.fissä.

Seuraavien kuukausien aikana naisen haltuun päätyi Postikeskuksesta useita täysin uusia matkapuhelimia, joiden arvo vaihteli muutamasta sadasta eurosta yli tuhanteen euroon. Nainen toimitti puhelimet eteenpäin rikoskumppanilleen, joka myi tai yritti myydä ne eteenpäin.

Pian lähetysten katoaminen huomattiin Postikeskuksessa ja havaittiin, että yksi tietty lajittelija oli aina työvuorossa katoamisajankohtana. Tapausta selvitettiin valvontakameratallenteiden, työvuorolistojen ja toimitusten aikaleimojen perusteella.

Todistajana Varsinais-Suomen käräjäoikeuden käsittelyssä olleen esimiehen mukaan jokainen lähetys saa yksilöllisen viivakoodin, jonka perusteella sen kulkua on mahdollista seurata. Kullekin lähetykselle muodostuu aikaleimoja, mikä auttaa selvittämään sen hetken, kun lähetyksen kulku on katkennut. Lajittelija myös skannaa jokaiseen lähetykseen sähköisen linkitysmerkinnän.

Yhdellä valvontakameratallenteella näkyi, että lajittelija otti rullakosta paketin, jonka jälkeen hän käveli todistajan mukaan ”käsittämättömään suuntaan” paketin kanssa. Henkilö meni taukotiloihin, vaikka hänellä ei sillä hetkellä ollut taukoa. Myöhemmin henkilö käveli takaisin työpisteelleen ilman pakettia.

Muilla myöhemmin kuvatuilla valvontakameratallenteilla näkyi, että lajittelija oli oppinut varovaisemmaksi. Tallenteella näkyi, kuinka lajittelija riisui fleecepuseronsa, viikkasi sen ja asetti luiskalla olleiden pakettien päälle. Sen jälkeen hän pakkasi jotain fleecen sisään ja vei lopuksi nyytin pois taukotiloihin.

Tori.fistä löytyvistä myynti-ilmoituksista selvisi, että toinen vastaaja oli myynyt siellä samanlaisia puhelimia, joita oli kadonnut Postikeskuksesta. Osa puhelimista löytyi vastaajien asuntoihin tehdyissä kotietsinnöissä. Puhelimet myyneen henkilön asunnosta takavarikoitiin myös kahdeksan kannabiskasvia ja marihuanaa.

Käräjäoikeuden mukaan varkaudet ja rahanpesut muodostivat tiiviin tekokokonaisuuden, jossa kummankin vastaajan menettely mahdollisti rikosten toteuttamisen ja jatkamisen. Useiden samankaltaisten rikosten toteuttaminen lyhyellä ajanjaksolla osoitti vastaajissa erityistä syyllisyyttä.

Lajittelijana toiminut nainen tuomittiin 10 varkaudesta kuuden kuukauden ehdolliseen vankeustuomioon. Puhelimia myynyt mies tuomittiin kahdeksasta rahanpesusta ja huumausainerikoksesta neljän kuukauden ehdolliseen vankeuteen.

Tuomio ei ole lainvoimainen, ja siihen voi hakea muutosta hovioikeuden kautta.

Paketteja viety ja myyty. Päähäntaputtelut eli ehdollista. Noh, posti sentään selvitti nämä varkaudet. Korreloi katoamiset työvuoroihin. :thumbsup:
 
Nuo oli varmaan operaattorien tai vastaavien myymiä puhelimia mitkä on helppo sillä perusteella poimia pakettien joukosta ja lähettäjätiedoista jo voi päätellä mitä paketista tulee löytymään.

Muistaakseni ainakin Telialla on varasto tuossa postin logistiikkakeskuksen yhteydessä.
 
Yksi tilaus olisi pitännyt 24. päivä, mutta ei näkynyt. Eipä myöskään tänään tullut (seurannassa lukee, edelleen 24.2.) Syynä oli "aavituksen puutteellinen osoite" Postin mukaan. Tuostakin voisi näkyä merkintä, että toimitus viivästyy.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 441
Viestejä
4 584 987
Jäsenet
75 431
Uusin jäsen
Nonni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom