Postin kulkemisen vaikeus

Todennäköisesti ei, Telian kamat lähtevät aina järjestään Toijalasta, toki Postin palveluvarasto sekin.

Nyt kun sanoit niin voi olla että oma muisti tekee tepposet. Tuollahan tapahtui se lakon aikainen aitaepisodi mikä sai aika hyvin medianäkyvyyttä.


Katselin tuossa omaa tilaushistoriaa joulukuulta ulkomailla sijaitsevien kauppojen osalta ja tilattuja lähetyksiä jäi pysyvästi kateisiin viitisen kappaletta yhteensä noin 30 tilauksesta joista puolet tuli euroopasta. Euroopan tilausten hävikki tasan nolla. Viimeiset refundit tuli tänään, mutta ärsyttää se silti tilailla tavaraa useampaan kertaan.
 
Ei ainakaan kaverilla tullut uutta maksua kun ottivat lähetyksen tulliselvitettäviin, siellä oli alle kympin kiinaromu sisällä eikä tullut mitään maksamista tietenkään Tullille, eikä myöskään Postille.

Ohje on kyllä äärimmäisen epäselvä, toivottavasti parantavat sitä.
Itsellä on kohdalla vielä sellainen selittämätön tapaus kun Amerikasta tuleva reilun 100€ tuotteen maksuton takuuvaihto. Tulli uskoi takuuvaihdoksi ja päästi 0€, mutta nyt pitäisi tietää vaatiiko Posti silti omansa. Periaatteessa ei saisi, koska pysäytys oli aiheeton. Sattuu vaan justiinsa olemaan huoltokatko seurannoissa, joten ei saa tietoa lähtikö paketti etenemään.

Toinen Postin moka samalle päivälle: DNA turskapäiviltä tilattu puhelin lähti viimeisestä lajittelupisteestä väärään suuntaan ja "Lähetetään vastaanottajan uuteen osoitteeseen" vaikka osoite on varmasti oikea alunperinkin.
 
Itsellä ei ole nyt postin lähetysseuranta toiminut koko päivänä, luulisi että jos joku isompi ongelma ni olisi jotain mainintaa sivulla?
 
Toimii edgellä, itselläkin heitti erroria firefoxilla. Muita selaimia en kokeillut.

E: Hetkinen, ylhäällä onkin tuollainen ilmoitus:

1582749256210.png
 
Mitenhän nuissa yleensä jos kieltäytyy ottamasta pakettia vastaan kun yritetään toimittaa kotia? Tiistaina yritti lähetti tuoda minulle/meille pakettia jossa oli kyllä minun osoite, mutta jonkun täysin eri henkilön nimi ja dna:lta en ollut mitään tilannut niin en suostunut ottamaan vastaan. Eilen sitten oli tuotu uudestaan ja anoppi oli ottanut paketin vastaan kun oli lasta hoitamasa. Pakettiin oli liimattu uutena elementtinä lappu jossa oli minun, puolison ja lapsen nimi(osoitteeseen rekisteröidyt henkilöt) ja minun nimi niistä ympyröity... edelleenkin ihan täysin eri nimi mitä paketissa.
Luulisi että jos kerran paketin kieltäytyy ottamasta vastaan niin se palautetaan lähettäjälle eikä yritetä seuraavana päivänä toimittaa takaisin. ..
 
Mitenhän nuissa yleensä jos kieltäytyy ottamasta pakettia vastaan kun yritetään toimittaa kotia? Tiistaina yritti lähetti tuoda minulle/meille pakettia jossa oli kyllä minun osoite, mutta jonkun täysin eri henkilön nimi ja dna:lta en ollut mitään tilannut niin en suostunut ottamaan vastaan. Eilen sitten oli tuotu uudestaan ja anoppi oli ottanut paketin vastaan kun oli lasta hoitamasa. Pakettiin oli liimattu uutena elementtinä lappu jossa oli minun, puolison ja lapsen nimi(osoitteeseen rekisteröidyt henkilöt) ja minun nimi niistä ympyröity... edelleenkin ihan täysin eri nimi mitä paketissa.
Luulisi että jos kerran paketin kieltäytyy ottamasta vastaan niin se palautetaan lähettäjälle eikä yritetä seuraavana päivänä toimittaa takaisin. ..
Mitä siellä paketissa on? Käsittääkseni, jos sulle toimitetaan joku paketti niin saat sen pitää.
Se on sitten DNA:n/paketin tilaajan ongelma selvittää kuka maksaa/lähettää uudestaan.
 
Mitä siellä paketissa on? Käsittääkseni, jos sulle toimitetaan joku paketti niin saat sen pitää.
Se on sitten DNA:n/paketin tilaajan ongelma selvittää kuka maksaa/lähettää uudestaan.
Ei mitään hajua mitä paketissa on, en ole pakettia alkanut aukasemaan.
 
Ei mitään hajua mitä paketissa on, en ole pakettia alkanut aukasemaan.
Jos paketissa on sinun nimi, voit avata sen turvallisin mielin, koska silloin et syyllisty kirjesalaisuuden rikkomiseen ja pitäähän sitä saada tietää mitä se sisältää ja olla tarvittaessa yhteydessä lähettäjään ja sopia lähetyksen palauttamisesta jos se ei kuulu sinulle.
 
Jos paketissa on sinun nimi, voit avata sen turvallisin mielin, koska silloin et syyllisty kirjesalaisuuden rikkomiseen ja pitäähän sitä saada tietää mitä se sisältää ja olla tarvittaessa yhteydessä lähettäjään ja sopia lähetyksen palauttamisesta jos se ei kuulu sinulle.
Paketissa on minun osoitetiedot, mutta jonkun muun henkilön nimi.
Edit. Itseasiassa näyttää olevan minun osoite ja minun toiminimen nimi, mutta tuon henkilön nimeä en ole ennen missään nähnyt.
 
Paketissa on minun osoitetiedot, mutta jonkun muun henkilön nimi.
Edit. Itseasiassa näyttää olevan minun osoite ja minun toiminimen nimi, mutta tuon henkilön nimä joka paketissa on en ole ikinä kuullutkaan.
Jos et halua vastaanottaa sitä, vedä kaikki nimi- ja osoitetiedot sekä viivakoodit mustalla tussilla yli niin ettei niistä saa enää selvää ja palauta lähetys postiin.
 
Pakko kyllä sanoa että posti tehny kyllä todella vaikeaksi päästä ASPAN kanssa tekemisiin. Puhelimella ei mitään toivoa päästä läpi ja chat ikkuna tulee tosi harvoin esille ja jos tuleekin niin pääsee joko puhumaan pelkästään botin kanssa tai sitten jonoa on se +10... Harvoin tuoltakaa saanu myöskää sen enempää infoa/apua mitä itse näkee seurantakoodilla. En juuri keksi miten tuosta sais vielä paskemman tehtyä
 
Pakko kyllä sanoa että posti tehny kyllä todella vaikeaksi päästä ASPAN kanssa tekemisiin. Puhelimella ei mitään toivoa päästä läpi ja chat ikkuna tulee tosi harvoin esille ja jos tuleekin niin pääsee joko puhumaan pelkästään botin kanssa tai sitten jonoa on se +10... Harvoin tuoltakaa saanu myöskää sen enempää infoa/apua mitä itse näkee seurantakoodilla. En juuri keksi miten tuosta sais vielä paskemman tehtyä

Ei niitä nykyisin saa kiinni muuten kuin facebookin yksityisviestillä, niihin vastailevat muutaman päivän viiveellä. Ja haiskahtais vähän siltä että joku on yrittänyt tilata puhelimen sinun nimiisi eli itse ainakin avaisin paketin ja lukisin mitä siinä mukana tulevassa tilausvahvistuksessa/lähetyslistassa lukee.
 
Jos paketissa on sinun nimi, voit avata sen turvallisin mielin, koska silloin et syyllisty kirjesalaisuuden rikkomiseen ja pitäähän sitä saada tietää mitä se sisältää ja olla tarvittaessa yhteydessä lähettäjään ja sopia lähetyksen palauttamisesta jos se ei kuulu sinulle.
Kirjesalaisuus ei käsitä paketteja.
 
Toimii edgellä, itselläkin heitti erroria firefoxilla. Muita selaimia en kokeillut.

E: Hetkinen, ylhäällä onkin tuollainen ilmoitus:

1582749256210.png
Ilmoitus lähti yöllä pois, mutta vieläkään ei toimi oikein. Eilen eksyi yksi paketti väärään kaupunkiin ja seurannassa ei sen jälkeen mitään, mutta siitä tuli tänään saapumisilmoitus ja noudinkin jo paketin. Paketissa oli alkuperäiset osoitetarrat, eli ei ollut vaihtanut koodia uudelleenohjauksessa. Tulliin jääneeseen pakettiinkaan ei ole tullut uutta merkintää vaikka tulliselvitys meni läpi jo eilen aamupäivällä.

Miten tuonne OmaPostiin muuten kirjaudutaan selaimella niin, että se pysyy kirjautuneena? Yhdellä koneella minulla on ollut kirjautuneena jo ties kuinka kauan, mutta toisella joutuu kirjautumaan aina uudestaan. Kirjautumissivulla ei ainakaan ole rastiruutua.
 
Jaahas, tänään lähetin kaksi pakettia. Kuljetuksen ostin heidän verkkokaupastaan. Vein paketit postiin. Kotona ajattelin sitten laittaa seurantakoodit pakettien vastaanottajille. Kummankaan paketin koodi ei löydy postin seurannasta.. Sähköpostista löytyy sähköinen kuitti paketin jättämisestä ja sen lisäksi se paperinen kuitti.. Saa varmaan huomenna taas soitella, jos sieltä nyt joku sattuisi vastaamaan..
 
Jaahas, tänään lähetin kaksi pakettia. Kuljetuksen ostin heidän verkkokaupastaan. Vein paketit postiin. Kotona ajattelin sitten laittaa seurantakoodit pakettien vastaanottajille. Kummankaan paketin koodi ei löydy postin seurannasta.. Sähköpostista löytyy sähköinen kuitti paketin jättämisestä ja sen lisäksi se paperinen kuitti.. Saa varmaan huomenna taas soitella, jos sieltä nyt joku sattuisi vastaamaan..
Monesti tuo seuranta ei lähtötilanteesta osaa sanoa paljoakaan. Viimeistään logistiikkakeskuksella pitäisi tulla näkyviin ellei paketti ole kadonnut kokonaan jonnekin.
 
Niin, paha siellä on olla seurantatietoja kun lähetys vasta logistiikkakeskuksissa saa ns. normaalin osoitekortin itselleen viimeistään missä on se lähetys-id, jonka perusteella se seurantakin elää sitten.
 
Monesti tuo seuranta ei lähtötilanteesta osaa sanoa paljoakaan. Viimeistään logistiikkakeskuksella pitäisi tulla näkyviin ellei paketti ole kadonnut kokonaan jonnekin.
Niin, paha siellä on olla seurantatietoja kun lähetys vasta logistiikkakeskuksissa saa ns. normaalin osoitekortin itselleen viimeistään missä on se lähetys-id, jonka perusteella se seurantakin elää sitten.

Kyllä se seurantakoodi on tähän asti löytynyt järjestelmästä heti kun paketille on kuljetus ostettu.. Nyt ilmoittaa ettei koko seurantakoodia ole olemassa. Kun jättää paketin siihen tiskille, niin siihen liimataan kyllä heti viivakoodit ym. ja paketti saa merkinnän, että on vastaanotettu. Kuten nytkin tehtiin. Eli ei tämä nyt ihan normaalia ole. Paketteja kuitenkin tullut aika paljon läheteltyä.
 
Jep, itse ostetun kuljetuksen seurantakoodi toimii saman tien, ja sinne tulee leimaus heti ostohetkellä, muutama tunti sen jälkeen jokin tekninen kirjaus sekä sitten kun paketti viedään automaattiin/postitoimipaikkaan.

Nyt on itellä sellainen tilanne että vein verkossa maksetun Helposti-koodilla olevan paketin tällaiseen uudentyyppiseen valkoiseen pakettiautomaattiin jo eilen aamusta, eikä paketti ole sen jälkeen liikahtanut minnekään. Eikös noita tyhjennetä joka päivä?
 
Jep, itse ostetun kuljetuksen seurantakoodi toimii saman tien, ja sinne tulee leimaus heti ostohetkellä, muutama tunti sen jälkeen jokin tekninen kirjaus sekä sitten kun paketti viedään automaattiin/postitoimipaikkaan.

Nyt on itellä sellainen tilanne että vein verkossa maksetun Helposti-koodilla olevan paketin tällaiseen uudentyyppiseen valkoiseen pakettiautomaattiin jo eilen aamusta, eikä paketti ole sen jälkeen liikahtanut minnekään. Eikös noita tyhjennetä joka päivä?
Itse käytän tosi paljon tollasta automaattia kun löytyy työpaikan alakerrasta. Nyt jostain syystä joskus vuoden vaihteen jälkeen ei tule enään mitään merkintää kun paketin vie automaattiin vaan ensimäinen merkintä yleensä tulee vasta jakelukeskuksesta illasta. Aikaisemmin tuli myös merkintä että paketti jätetty automaattiin.

Myöskään toissapäiväsen "huoltokatkon" jälkeen nuo seurannat ei toimi oikein kunnolla. Eilen tuli kahdesta paketista nouto ilmoitus tekstarilla, mutta seuranta näytti että ovat vielä jakelukeskuksessa. Myöskään kun paketit hain ei päivittiny tila moneen tuntiin noudetuksi.
 
Itse käytän tosi paljon tollasta automaattia kun löytyy työpaikan alakerrasta. Nyt jostain syystä joskus vuoden vaihteen jälkeen ei tule enään mitään merkintää kun paketin vie automaattiin vaan ensimäinen merkintä yleensä tulee vasta jakelukeskuksesta illasta. Aikaisemmin tuli myös merkintä että paketti jätetty automaattiin.

Myöskään toissapäiväsen "huoltokatkon" jälkeen nuo seurannat ei toimi oikein kunnolla. Eilen tuli kahdesta paketista nouto ilmoitus tekstarilla, mutta seuranta näytti että ovat vielä jakelukeskuksessa. Myöskään kun paketit hain ei päivittiny tila moneen tuntiin noudetuksi.

Itse asiassa, nyt kun sanoit niin joskus taisin tänne kommentoidakin sitä että tuo leimaus paketin automaattiin jättämisestä ei päivittynyt minulle tammi-helmikuun vaihteessa ollenkaan, mutta nyt kun kävin näitä paria omaa lähetystä katsomassa OmaPostista, siellä olikin tullut takautuvasti tuo leimaus näkyviin.

Aiemmin siis puhelimeni OmaPosti vain huudahti notifikaation muodossa, mutta leimausta ei ollut näkyvillä, ei edes takautuvasti silloin kun paketti oli jo saapunut. Nämä paketit olin jättänyt molemmat kahteen erilaiseen vanhanmalliseen siniseen kosketusnäytöllä varustettuun automaattiin.

Nähtävästi tuolla on jokin iso bugi seurannassa ja leimauksissa. Saa nähdä miten tuo oma, Lidlin uuteen valkoiseen automaattiin jätetty paketti nyt sitten jatkossa näkyy. Onneksi siinä ei ollut mitään arvokasta.
 
Nyt on tullu postin sivuillekkin seuraava ilmoitus: "Keskiviikon IT-häiriöt heijastuvat pieneen osaan paketteja, jotta toimitettiin automaatteihin häiriön aikana. Näissä ähetyksen vastaanottaja ei tällä hetkellä saa tarvittavia tietoja paketin noutamiseen eivätkä seurantatiedot ole ajan tasalla." Johan tässä kerkesikin päivitellä oma postia ja ihmetellä kun ei mitään tapahdu.
 
Puuh. Hitto jos nyt jää paketti saamatta ennen viikonloppua. Eilen jo kiroilin kun joka kerta toimituksen vaihtaminen kotiin -> läheisen kaupan (100m päässä kotoa) SmartPostiin lisää sen yhden päivän toimitukseen (tietty ymmärrän että tuo voi olla logistisesti monimutkaisempi setti kuin vain viedä paketti eri paikkaan vaikka lähellä onkin), mutta olis ainakin tälle päivälle kerinnyt. Nyt jos sitten siellä on jotain IT-ongelmia ja ei saa tänäänkään noudettua sitä pakettia. :beye:
 
Puuh. Hitto jos nyt jää paketti saamatta ennen viikonloppua. Eilen jo kiroilin kun joka kerta toimituksen vaihtaminen kotiin -> läheisen kaupan (100m päässä kotoa) SmartPostiin lisää sen yhden päivän toimitukseen (tietty ymmärrän että tuo voi olla logistisesti monimutkaisempi setti kuin vain viedä paketti eri paikkaan vaikka lähellä onkin), mutta olis ainakin tälle päivälle kerinnyt. Nyt jos sitten siellä on jotain IT-ongelmia ja ei saa tänäänkään noudettua sitä pakettia. :beye:

Lähetys menee aivan eri yksikköön lajittelukeskuksessa ja sen kuljettaa aivan eri taho perille jos vaihtoehdot on tuoda se kotiin/asiamiespostiin/smarttiin.

Pk-seudulla asuvan kannattaa suosia jo tilausvaiheessa smarttia/asiamiespostia lähes aina, se on nopein + ei tarvitse olla paikalla himassa tiettyyn aikaan. Extrabonuksena kamat viedään vielä lauantaisinkin asiamiesposteihin ja smartteihin -> mahdollistaa tilaamisen jopa vielä aikaisin lauantaiaamuna esim. Verkkokauppacomilta ja tulee iltapäivällä smarttiboksiin.

Ainoana poikkeuksena helvetillisen isot romut joita ei jaksa itse kantaa laisinkaan eikä varsinkaan hakea mistään.
 
Lähetys menee aivan eri yksikköön lajittelukeskuksessa ja sen kuljettaa aivan eri taho perille jos vaihtoehdot on tuoda se kotiin/asiamiespostiin/smarttiin.

Pk-seudulla asuvan kannattaa suosia jo tilausvaiheessa smarttia/asiamiespostia lähes aina, se on nopein + ei tarvitse olla paikalla himassa tiettyyn aikaan. Extrabonuksena kamat viedään vielä lauantaisinkin asiamiesposteihin ja smartteihin -> mahdollistaa tilaamisen jopa vielä aikaisin lauantaiaamuna esim. Verkkokauppacomilta ja tulee iltapäivällä smarttiboksiin.

Ainoana poikkeuksena helvetillisen isot romut joita ei jaksa itse kantaa laisinkaan eikä varsinkaan hakea mistään.
Joo, jotain tuollaista arvelinkin. Tosin voisihan Posti tuota jotenkin optimoida, kun paketti ei seurannan mukaan edes ollut Liettuassa vielä kuljetuksessa kun tekstarina tuli viesti että paketti olisi tulossa ja linkki, josta vaihdoin saman tien toimituksen SmartPostiin. Joten luulisi, että paketin voisi ohjata jo suoraan oikeaan laariin, eikä vasta viime metreillä. Mutta joo, systeemit on nämä ja on vaan elettävä tän kanssa.

Itse ottaisin mielellään kyllä kaikki paketit Postiin tai SmartPostiin, josta voin ne noutaa silloin kun itselle sopii, pois lukien tietenkin sellaiset joita ei voi helposti kuljettaa itse kotiin. Mutta usein siihen ei voi vaikuttaa, nytkin Amazon päätti laittaa kyseisen lähetyksen kotiin toimitettavana vaikka en sellaista mitenkään pyytänyt. Sinäänsä kyllä positiivista, että nykyään Postillakin voi helposti vaihtaa tuon toimituksen vaikka siitä viivettä tuleekin.
 
Jos teet uudelleenohjauksen ennen kuin lähetys tulee Suomeen/lähetetään Suomesta, niin aikalailla oikein nuo itselle on tullut ilman viivettä. Vuosi pari sitten kun Posti laputti noita uudella osoitekortilla uudelleenohjauksen takia, tuli joskus arkipäivän viivästys alkuperäiseen nähden.
 
Jos teet uudelleenohjauksen ennen kuin lähetys tulee Suomeen/lähetetään Suomesta, niin aikalailla oikein nuo itselle on tullut ilman viivettä. Vuosi pari sitten kun Posti laputti noita uudella osoitekortilla uudelleenohjauksen takia, tuli joskus arkipäivän viivästys alkuperäiseen nähden.
Joka kerta on tullut täällä tuo yhden päivän viive (Jyväskylässä). Seuranta siis kertoo loppuun asti että toimitus päivänä x viimeistään kellonaikaan y, ja sitten kun kellonaika on mennyt ohi seurantaan muuttuu, että toimituksessa 1-2 päivän viive.
 
Lähetys menee aivan eri yksikköön lajittelukeskuksessa ja sen kuljettaa aivan eri taho perille jos vaihtoehdot on tuoda se kotiin/asiamiespostiin/smarttiin.

Pk-seudulla asuvan kannattaa suosia jo tilausvaiheessa smarttia/asiamiespostia lähes aina, se on nopein + ei tarvitse olla paikalla himassa tiettyyn aikaan. Extrabonuksena kamat viedään vielä lauantaisinkin asiamiesposteihin ja smartteihin -> mahdollistaa tilaamisen jopa vielä aikaisin lauantaiaamuna esim. Verkkokauppacomilta ja tulee iltapäivällä smarttiboksiin.

Ainoana poikkeuksena helvetillisen isot romut joita ei jaksa itse kantaa laisinkaan eikä varsinkaan hakea mistään.


Isot ja painavat. Aina kun haluaa tilata lähismarttiin, niin se menee kauempaan. Kiva sitten raahata pakettia. Niin kuin tiistaina. Paketti oli sen muotoinen, että ei millään saanut otetta. Toinen käsi sivulla ja toinen alla oli ainoa kantotapa. Kädet on mustelmilla 19,5 kg:n paketin kantetusta. Lopulta vielä paketti hajosi, kun erehdyin työntämään sitä epätasaisella alustalla.
 
Isot ja painavat. Aina kun haluaa tilata lähismarttiin, niin se menee kauempaan. Kiva sitten raahata pakettia. Niin kuin tiistaina. Paketti oli sen muotoinen, että ei millään saanut otetta. Toinen käsi sivulla ja toinen alla oli ainoa kantotapa. Kädet on mustelmilla 19,5 kg:n paketin kantetusta. Lopulta vielä paketti hajosi, kun erehdyin työntämään sitä epätasaisella alustalla.

No tämä. Tän vuoden puolella(joulukuusta lähtien) ei ole tullut kuin yksi paketti tohon lähikaupan yhteydessä olevaan automaattiin.
Muut pitänyt hakea pari kilsaa pidemmältä.
 
Itsellä tuli ilmoitus tekstiviestillä, että paketti noudettavissa smartpostista. Seurannassa kuitenkin näkyy että on eilen noudettu lähettäjältä eikä muuta päivitystä. Eli toisinkuin Postin tiedotteessa, ainakin itselle tuli tarvittavat tiedot paketin noutamiseen.
 
Ei ole kulkemisen vaikeutta nyt kun ovat pistäneet pakettien lähettämisen netin kautta kokonaan pois käytöstä teknisten ongelmien vuoksi. Toimipisteestä saa lähettää edelleen, mutta hinnat tietenkin tuplat verrattuna tähän kätevään netin kautta lähettämiseen.

Posti.fi - Lähetä paketti tai kirje
 
Viikko sitten tilattu lähetys Norrlog , ohjasin postilokerikkoon, viestissä cpxxxxxDE NOT AVAILABLE.
Noutonumero annettu, ja nouto onnistui..20kgviiniiviinaa ok.. Haettu ja osin nautittu, mutta mitä tuo NOT AVAILABLE tarkoittanee ?
 
Viikko sitten tilattu lähetys Norrlog , ohjasin postilokerikkoon, viestissä cpxxxxxDE NOT AVAILABLE.
Noutonumero annettu, ja nouto onnistui..20kgviiniiviinaa ok.. Haettu ja osin nautittu, mutta mitä tuo NOT AVAILABLE tarkoittanee ?
Postin (tai DHL:n) systeemi laittaa lähettäjän nimeksi "NOT AVAILABLE" jos se ei ole tiedossa / hukkuu jonnekin matkalla, melko yleinen tapaus. Postin osoitekortissa lukee yleensä sama.
 
Tänään näköjään ilmestyi seurantaan nuo eilen lähetettyjen pakettien seurantakoodit. Seurantaan tuli myös ne eiliset merkinnät oikeilla aikaleimoilla, no parempi myöhään kuin.. Ilmeisesti jotain vähän isompaa ongelmaa kun ottivat pois verkkokaupasta tuon pakettien ostamisen.
 
Osaako kukaan sanoa voiko pikakirje olla toimitettu perille vaikka lähetysten seurannassa viimeisin tapahtuma on vastaanottajan paikkakunnalla "Lähetys on rekisteröity." ?

Kyseessä siis jo 17.2. lähetetty pikakirje joka on 18.2. rekisteröity vastaanottajan paikkakunnalla, mutta jota ei luultavasti ole vieläkään(!) toimitettu vastaanottajalle.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako kukaan sanoa voiko pikakirje olla toimitettu perille vaikka lähetysten seurannassa viimeisin tapahtuma on vastaanottajan paikkakunnalla "Lähetys on rekisteröity." ?

Kyseessä siis jo 17.1. lähetetty pikakirje joka on 18.1. saapunut vastaanottajan paikkakunnalle, mutta jota ei luultavasti ole vieläkään(!) toimitettu vastaanottajalle.

Kyllä omassa pikakirjeessä oli viimeinen tapahtuma jokin "toimitettu vastaanottajalle" tms.

Mutta vastaan silti, että voi olla toimitettu ilmankin tuota statustakin :btooth:
 
Ei mee oikein nappiin tän mun paketin kanssa. Olin jo onnessani kun tuli yllättäen tänään, että smartpostista noudettavissa. Mutta eihän se pirun lokero suostunut aukeamaan (vilkutti vihreää valoa ja luukun salpa naksahteli, mutta oli jotenkin jumissa ettei luukku auennut) ja muutaman uudelleen yrityksen jälkeen se meni siihen tilaan, että paketti noudettu ja koodinäppäimistö ei reagoinut enää mihinkään. Nyt sitten pitää odotella ensi viikkoon, että kuriiri käy uudelleen aktivoimassa luukun.
 
Ei mee oikein nappiin tän mun paketin kanssa. Olin jo onnessani kun tuli yllättäen tänään, että smartpostista noudettavissa. Mutta eihän se pirun lokero suostunut aukeamaan (vilkutti vihreää valoa ja luukun salpa naksahteli, mutta oli jotenkin jumissa ettei luukku auennut) ja muutaman uudelleen yrityksen jälkeen se meni siihen tilaan, että paketti noudettu ja koodinäppäimistö ei reagoinut enää mihinkään. Nyt sitten pitää odotella ensi viikkoon, että kuriiri käy uudelleen aktivoimassa luukun.
En tiedä onko tästä enää apua, mutta joskus sisällä oleva paketti saattaa painaa ovea ulospäin. Tämä taas vaikuttaa lukon avautumiseen. Ratkaisu: Samalla kun naputtaa koodin lukkoon, voi toisella kädellä painaa ovea sisäänpäin, jolloin lukon moottorilla on helpompi työ vetää salpa sisään.
 
Viikko sitten tilattu lähetys Norrlog , ohjasin postilokerikkoon, viestissä cpxxxxxDE NOT AVAILABLE.
Noutonumero annettu, ja nouto onnistui..20kgviiniiviinaa ok.. Haettu ja osin nautittu, mutta mitä tuo NOT AVAILABLE tarkoittanee ?
Vastaanottajan puhelinnumero ei ole lähetyksen tiedoissa olemassa.
 
Vastaanottajan puhelinnumero ei ole lähetyksen tiedoissa olemassa.
Ei tarkoita sitä, minulla on useasti mainittu tuo "NOT AVAILABLE" Postin lähettämissä tekstiviesteissä, jotka eivät tulisi perille jos numeroa ei olisi. Mielestäni lähettäjän "nimi" tuo on. Tai sitten voi olla että tuo voi korvata useampia eri kenttiä jos joku puuttuu?
 
Not available tulee ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että lähetyksen sähköinen EDI-sanoma ei sisällä sitä ja/tai se on jossain muodossa mikä poikkeaa standardista. Käytettävää tulostusappia tilanne varmaan hämmentää siinä määrin, että laittelee n/a:t lappuun koska on pakotettu tulostamaan ko. kenttä sanomasta.
 
Juu, esim Adidakselta kun tilailee ja ottaa toimituksen DHL kautta niin kaikki tulee Postille NOT AVAILABLEna. DHL->Posti omalla kohdalla ollu ainoa jonka kautta näin tulee.
 
Kirjesalaisuus ei käsitä paketteja.

Onko noin tosiaan?

Varmaan tästä jo kirjoittanutkin joskus. Vuosia sitten tuli tähän osoitteeseen jonkun afrikkalaiselta naiselta nimen perusteella erään operaattorin laskuja. Muutaman jaksoin viedä postiin ja sanoin ettei kuulu mulle, sama kuitenkin jatkui. Operaattorillekin soitin ja sanoin että täällä ei asu tai ole asunut ketään sen nimistä. Vielä senkin jälkeen noita laskuja tuli, selvisi siis laskuksi mitä epäilinkin kun avasin yhden kirjeen. Ei mikään suuri summa, ihme että liittymä on pysynyt auki niinkin pitkään jos oletettavasti kaikki maksamatta.
Sen jälkeen heitin kaikki suoraan roskiin, ja lopulta nekin loppui.
 
Suomen Perustuslaki tuntee kirjeen mutta ei paketteja asiaa koskevassa säädöksessä.
Yksityiselämän suoja

Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.


Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.
Kyllä tuohon uppoo pakettikin suljettuna lähetyksenä, missä sun nimi on päällä.
 
Kyllä omassa pikakirjeessä oli viimeinen tapahtuma jokin "toimitettu vastaanottajalle" tms.

Mutta vastaan silti, että voi olla toimitettu ilmankin tuota statustakin :btooth:

Eilen selvisi tosiaan että oli mennyt perille. Postin seuranta on kuitenkin loppunut "Lähetys on rekisteröity." tilaan, eikä siitä enää päivity. Eli näköjään näinkin voi käydä.
 
Tällä hetkellä tuntuu edelleen että nuita merkintöjä pakettien kulussa jää "välistä" todella paljon, ainakin jos vertaa miten niitä aikaisemmin tullut. Voi olla että pahimmillaan tulee pakettiin vain merkintä että rekisteröity ja seuraava onkin sitten ehkä "luovutettu" ja sekin melkosella viiveellä. Kysäsin tästä kun postissa tuli käytyä tuossa. Ei ollu postin henkilöllä mitään tietoa että ois jotain häikkää... noh tuntuu nuo paketit onneksi sentään kulkevan normaaliin tahtiin ja tekstari/sposti ilmotukset tulee normisti kun paketti perillä vaikka seuranta laahaisikin.
 
Itsellä on kohdalla vielä sellainen selittämätön tapaus kun Amerikasta tuleva reilun 100€ tuotteen maksuton takuuvaihto. Tulli uskoi takuuvaihdoksi ja päästi 0€, mutta nyt pitäisi tietää vaatiiko Posti silti omansa.
Vaati omansa. Käsittelymaksu on nimenomaan siitä, että ottavat varstoon siksi aikaa että tulli käsittelee otti tulli maksua tai ei. Viime vuonna uutisoitu että maksu tulee vain yli 23€ lähetyksille on harhaanjohtava, maksu tulee kaikille pysäytetyille ja 23€ on raja jonka perusteella ne arvio pysäyttävätkö vai ei.

Aspan kautta olisi voinut rienata tuon ilmaiseksi, mutta se aspaan soitto olisi maksanut 1,84€ + puhelumaksut ja käsittelymaksu oli 2,90€... Chat-nappia odotin pari kertaa, mutta ei ilmaantunut.
 
Vaati omansa. Käsittelymaksu on nimenomaan siitä, että ottavat varstoon siksi aikaa että tulli käsittelee otti tulli maksua tai ei. Viime vuonna uutisoitu että maksu tulee vain yli 23€ lähetyksille on harhaanjohtava, maksu tulee kaikille pysäytetyille ja 23€ on raja jonka perusteella ne arvio pysäyttävätkö vai ei.

Aspan kautta olisi voinut rienata tuon ilmaiseksi, mutta se aspaan soitto olisi maksanut 1,84€ + puhelumaksut ja käsittelymaksu oli 2,90€... Chat-nappia odotin pari kertaa, mutta ei ilmaantunut.

Toimiiko tuo chat muka? Itse nyt en ole useampaan kuukauteen koskaan päässyt aspaan tuon chätin kautta. Joo sen chätin saa kyllä auki, mutta siellä on vain se botti, joka ei luonnollisesti osaa auttaa missään kysymyksessä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 441
Viestejä
4 584 993
Jäsenet
75 431
Uusin jäsen
Nonni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom