Postin kulkemisen vaikeus

Jotain viitettä uutiseen missä mainitaan, että lähetyksiä ulkomailta ei ole otettu vastaan Suomessa?
 
En muista että lähetyksen seurantakoodi olisi aiemmin vaihtunut sen jälkeen kun paketin tullaa, mutta tällä kertaa niin kävi. Mikähän järki tuossakin on ettei voi sillä samalla koodilla tulla loppuun asti?
 
No jos ei lakon vuoksi ne paketit kulkeneet ja lastauskin oli välissä kielletty, niin tottakai jossain kohtaa tulee ylivuoto kun ei yrityksillä sitä varastointikapasiteettia loputtomasti ole.

Mitä tässä pitäisi saada selville väittelyn sijaan on se että onko suomen posti hukannut nuo turkin kautta kulkeneet lähetykset vai onko ne jääneet jo turkissa johonkin. Oikea taho pitäisi saada vastuuseen.

Tässä vielä animaatio:

joka selventää että kun tilaa ei ole tarpeeksi niin tuote menee paikkaan johon se ei kuulu. luultavasti ei enää löydä tämän jälkeen perille alkuperäiseen kohteeseen ikänä..
 
Muutaman paketin kanssa käyn ihmeellisesti. saksasta hifi liikkeestä rompetta. ilmesty eka ulkomaan seurantaan näkyviin seurantakoodilla, mutta sitten mystisesti katosi. No odottelin ilmestyisikö se postin seurantaan ei näkyny. Otin myyjäänkiin yhteyttä että mikähän homman nimi, niin ilmoittivat lähettäneensä paketin niin kuin kuuluu.

Soitin postin asiakaspalveluun ilman tulosta. Kävin postin tiskillä kyselee oiskohan se sitten tullu jo perille asti, kun alkoi jo huolettaa ettei tule säilytys päivät täyteen ja paketti lähde takaisin. Mutta eivät löytäneet pakettia hyllystä. Kävin neljän päivän päästä uudestaan kysymässä kehtaisko se vielä katsoa hyllyt ja paketti löytyikin sieltä hyllyltä.

Sanoivat paketin saapuneen suomeen niin suomen puolella ovat lätkäseet suomalaisen seurantakoodin siihen. Eikä mulle siitä mitään tietoa tullut, eikä posti jakanut sellaisen paketin toimesta edes saapumis lappua päiväpostin mukana. Ihme meininkiä miks muutella seurantakoodia
 
No jos ei lakon vuoksi ne paketit kulkeneet ja lastauskin oli välissä kielletty, niin tottakai jossain kohtaa tulee ylivuoto kun ei yrityksillä sitä varastointikapasiteettia loputtomasti ole.

Mitä tässä pitäisi saada selville väittelyn sijaan on se että onko suomen posti hukannut nuo turkin kautta kulkeneet lähetykset vai onko ne jääneet jo turkissa johonkin. Oikea taho pitäisi saada vastuuseen.

Tässä vielä animaatio:

joka selventää että kun tilaa ei ole tarpeeksi niin tuote menee paikkaan johon se ei kuulu. luultavasti ei enää löydä tämän jälkeen perille alkuperäiseen kohteeseen ikänä..

Nyt on kyllä sellaista mutuilua, että oksat pois. Vai onko sulla jotain linkkiä heittää, että paketteja on dumpattu jonnekkin lakon aikana? Lähtökohtaisesta lähetykset joita ei voida toimittaa palautetaan lähettäjälle.
 
Tämä oli normaalitapauksessa kun ei ollut edes mitään lakkoa:

niin sitä voi itse miettiä miten laatu laskenut lakon aikana ja sen jälkeen.
Eipä ole ainakaan niitä paketteja näkynyt kohta kahteen kuukauteen...
 
En muista että lähetyksen seurantakoodi olisi aiemmin vaihtunut sen jälkeen kun paketin tullaa, mutta tällä kertaa niin kävi. Mikähän järki tuossakin on ettei voi sillä samalla koodilla tulla loppuun asti?

Sama täällä, mulla tosin vapautuspyynnön jälkeen, mutta vanha koodi jäi roikkumaan ja näyttää edelleen sitä "odottaa tullausta" -tilaa.
 
Jotain viitettä uutiseen missä mainitaan, että lähetyksiä ulkomailta ei ole otettu vastaan Suomessa?
Ainakin Royal Mailin International Incident Bulletin -sivulla oli lakon aikaan ilmoitus että Suomen Posti ei ota lähetyksiä vastaan ulkomailta joten lähetykset lähtevät Suomeen vasta lakon jälkeen. Mutta tätä mainintaa ei tietenkään enää ole eikä löydy archive.orgistakaan.

Tämä postin pysäyttäminen lähtömaihin lienee ihan tavallinen käytäntö vastaavissa tilanteissa, jotta pakettijono jakautuu tasaisemmin useaan eri maahan eikä sinne (usein yhteen) kohdemaan ulkomaanpostiterminaaliin. Esim. muistelen USAssa olleen samanlaisen menettelyn pari vuotta sitten (syy ei kyllä ollut lakko).

Jos sitten lähtömaat eivät halua säilöä paketteja niin ne voivat itse taas kieltäytyä ottamasta vastaan ko. kohdemaahan lähteviä paketteja (mm. Israel teki näin Suomen postilakon aikana, postitoimistossa ei suostuttu ottamaan vastaan Suomeen lähtevää pakettia joten ebay-tilaukseni peruttiin).
 
^ meinasin lähinnä tilanteita missä kamat olisivat jo Suomessa ja niitä ei otettaisi vastaan. Jos lähtömaassa viivästytetään lähtöä, sehän ei vaikuta itse prosessiin mitenkään, kamat vain tulevat myöhemmin. Jos lähtömaassa tai matkalla niitä ei osata varastoida, niin vaikeahan sitä on Suomesta käsin hallinnoida.
 
Tuntemattomia ovat postin tiet. Kiinan EMS-paketti saapunut Suomeen 4.2, mutta jostain syystä tällä kertaa päättivät lähettää kirjeen kotiin vaikka 2 edellistä samalla viikolla saapunutta ilmoitusta ovat tulleet netpostiin? tulllattu ja maksettu tämä hieno lisämaksu viime viikolla ja siellä se odottelee rekisteröintiä. Ehkä tämä on sitä "kiina ems" odotuslisää. Päivä menee hukkaan vaikka se rekisteröitäisiin aamusta joten en usko saavani sitä edes ennen ensi viikonloppua. Taidanpa valittaa valittamisen ilosta aspaan.
 
Amazonin paketti tuli eilen ilta viiden aikaan vantaan terminaaliin ja ilmoitus, ettei kerkeä päivän kuljetukseen. Paketti kuitenkin ilta 10 aikaan jo Hämeenlinnassa tulossa, eli taidankin saada paketin jo tänään. Paketti oli kuitenkin palatettu Vantaalle aamuksi. Tällä keinollako se posti säästää, että paketit seilaa yön edes takas. Logistiikkapalvelu:rofl:
 
Japanista EMS pikapaketti tullut maahan 3.2. nettitullaus 4.2. ja palvelumaksu postille suoritettu. Paketti seisoo edelleen ulkomaanterminaalissa. Postin aspasta vahvistetiin, että tämä 2,9e palvelumaksu on ruuhkauttanut ulkomaanterminaalin, enkä ollut kuulemma ensimmäinen kuka asiasta kysyy. Ei auta kun odottaa. Onhan ne paketit seisseet ulkomaanterminaalissa aiemminkin, mutta tämä on ennätyshidasta. Ja posti ei tietenkään ole laatinut tiedotetta asiasta, vaikka ongelma on selvästi tiedossa. Kirjallinen reklamaatio lähetetty, katsotaan mikä on vastaus.
 
Fakin' PostNord. Seuranta näyttää että haettavissa olis ja koodikin on mailittu yhdeksän aikaan aamulla. Ja vituuuut ole.
 
:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Yllättyneitä ovat. Siis juuri tällaista tarvitaan jo valmiiksi tönkön järjestelmän tilalle. Joku plärää siellä paketteja jonkun helvetin euron takia.
Manuaalisesti siellä varmaan noita skannaillaan ja tietenkin samoilla henkilöresursseilla kun aiemmin. Sitten ihmetellään yllättyneinä, miten homma ei toimikaan. Laadukasta johtamista. Tämän palvelumaksun synnyttämät kustannukset postille ovat varmasti saatua tuottoa suuremmat. Tuskin on kovin kaukaa haettu, että hetken päästä tuo 2,9e on esimerkiksi 12,9e.
 
Jotain häikkää Postilla on, mulla on 3 kpl lähetyksiä tullut seurannan mukaan vuodenvaihteessa suomeen ja sen jälkeen niistä ei ole mitään merkintöjä eikä paketteja näkynyt.
 
Jotain häikkää Postilla on, mulla on 3 kpl lähetyksiä tullut seurannan mukaan vuodenvaihteessa suomeen ja sen jälkeen niistä ei ole mitään merkintöjä eikä paketteja näkynyt.

Katsoppa vielä jonkun toisen haun kautta kuin OmaPosti, esim. MONIPUOLINEN LÄHETYSTEN SEURANTA | 17TRACK

Itsellä on viimeiset tulleet nimenomaan ikäänkuin Suomeen, mutta ne ovat viimeisimmän luennan mukaan Belgiassa. Juuri laittelin kolme lähetystä disputeen kun aika meni umpeen toimituksella.
 
Aikalailla perseelleen on mennyt Amazon.de:stä tilaamani muistikitin lähetys. Alkuperäinen kuljettaja oli Dpd, jolta paketti oli siirtynyt Postnordille ja siihen homma sitten tyssäsikin. Maanantaina-aamuna ysin maissa oli paketti lähtenyt seurannan mukaan toimitukseen, mutta eipä ole kuulunut. Soittelin heille eilen kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla sain kuulla, että heillä on väärä/vanha puhelinnumeroni, vaikka Amazonin tilillä on ollut kauan jo uusi numeroni ja että lähetys on kuljetuksessa ja saapuu kohtapuoleen. Kuittaus lähetyksen saapumisesta tulisi sähköpostiin. No, eipä kuulunut 19.30 mennessä mitään, joten soittelin uudestaan. Tällä kertaa sain kuulla, että paketti on siirtynyt heiltä matkahuollon kuljetettavaksi. Matkahuollolle en periaatteesta soita, kun kyseessä on maksullinen palvelu. Laitoin toki heidän face-tilillensä viestiä, mutta siihen ei ole ainakaan vielä vastattu.

Amazonin toimitus itsessään toimi tuttuun tapaan todella nopeasti ja kamat olivat suomessa muutamassa päivässä, eli viime viikon torstaina.
 
Jotain häikkää Postilla on, mulla on 3 kpl lähetyksiä tullut seurannan mukaan vuodenvaihteessa suomeen ja sen jälkeen niistä ei ole mitään merkintöjä eikä paketteja näkynyt.

Mulla hävisi Amanzonista tilattu kameran objektiivi päästyään Suomeen. Postin selvitys sanoi vaan että EVVK. Jotta he selvittäisivät asiaa, pitäisi Amazonin ottaa yhteys Suomen Postiin ja kysellä, että minne paketti jäi. Noh Amazonia ei tollainen kiinnosta, ja rahat sain kyllä takaisin. Jää vaan kaivelemaan kun arvotavaraa katoaa mustaan aukkoon eikä ketään kiinnosta pätkän vertaa :confused:
 
Oho itselle tuli oikein ilmoitus, että 2€ kiinanpaketti saapunut Postille 10.2. tullut Suomeen. Nyt jännitetään kauanko menee Helsinki-Tampere välillä vai jääkö tuo muhimaan jonnekin ulkomaan terminaaliin ja alkaako pyytämään jotain maksuja.
 
Minne ihmeeseen eBayn Kiinasta Suomeen tulevat paketit ovat alkaneet katoilla?

Tilauksia noin kuusi kappaletta joulukuussa tai tammikuun alussa yhteishinnaltaan reilu 20 euroa. Niistä tasan yksi on tullut perille.

Loput on sitten kadonneet mustaan aukoon menevät tähän tyyliin:

Dec 16, 2019 9:53am Last mile=> Destination country post, number UH80841XXXXTR
Dec 16, 2019 7:53am Departed from Yanwen Facility
Dec 14, 2019 9:00pm Process completed in Yanwen Facility
Dec 14, 2019 12:07pm Picked up

Ovatko nuo paketit Suomeen saakka koskaan tulleet ja jonnekkin Suomen Postin mustaanaukkoon kadonneet jossain Suomessa vai tungetaanko ne jossain Hollannissa, Turkissa tms. jonnekkin kaatopaikkakuormaan kun pitäisi Suomeen lähtevään rahtikoneeseen pukata?

Yli 10 vuoden Kiinan pakettien kokemuksella katoamisprosentti ollut aiemmin joku 5 prosenttia.
 
Tilasin paketin pakettiautomaattiin paikkaan X. Nyt tuli ilmoitus, että paketti on noudettavissa pakettiautomaatista paikasta Y. Samalla paikkakunnalla molemmat pakettiautomaatit, mutta ihmettelen kun ilman ennakkoilmoitusta vievät toiseen automaattiin. Paikan X yhteydessä olisi myös ollut ihan Postin palvelu- ja noutopiste. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun paketti menee väärään paikkaan. Nyt pysyttiin sentään samalla paikkakunnalla, kun taas viime kerralla paketti oli noudettavissa Postista eri paikkakunnalla 300km päässä.
 
Mielenkiintoista tämä postinkulun toiminta kyllä..

Tilasin la 8.2. aamusta Aliexpressistä tavaraa, toimitus China Post Registered Air Mail. Myyjä merkkasi la lähetetyksi ja nyt jo näyttäisi mukamas olevan Suomessa :D

Suurin osa omista tammikuun alun tilauksista on vielä jossain matkalla, mutta tämä näyttää tulevan vauhdilla.. FIFO näyttää olevan tuntematon käsite.

  • Lähetys on saapunut kohdemaahan.


    13.02.2020 klo 01:10
    HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
  • Lähetys on lähtenyt lähtömaasta


    10.02.2020 klo 09:23
    Skannaus ulkomailla IPS
  • Lähetys on lähtenyt lähtömaasta


    09.02.2020 klo 18:07
    Skannaus ulkomailla IPS
  • Lähetys on otettu kuljetettavaksi


    09.02.2020 klo 17:33
    Skannaus ulkomailla IPS
 
Japanista EMS pikapaketti tullut maahan 3.2. nettitullaus 4.2. ja palvelumaksu postille suoritettu. Paketti seisoo edelleen ulkomaanterminaalissa. Postin aspasta vahvistetiin, että tämä 2,9e palvelumaksu on ruuhkauttanut ulkomaanterminaalin, enkä ollut kuulemma ensimmäinen kuka asiasta kysyy. Ei auta kun odottaa. Onhan ne paketit seisseet ulkomaanterminaalissa aiemminkin, mutta tämä on ennätyshidasta. Ja posti ei tietenkään ole laatinut tiedotetta asiasta, vaikka ongelma on selvästi tiedossa. Kirjallinen reklamaatio lähetetty, katsotaan mikä on vastaus.

Posti tässä nostelee vaan "kotimaisen verkkomyynnin" (Mikä v* se on... ) kannattavuutta.
 
Minne ihmeeseen eBayn Kiinasta Suomeen tulevat paketit ovat alkaneet katoilla?

Tilauksia noin kuusi kappaletta joulukuussa tai tammikuun alussa yhteishinnaltaan reilu 20 euroa. Niistä tasan yksi on tullut perille.

Loput on sitten kadonneet mustaan aukoon menevät tähän tyyliin:

Dec 16, 2019 9:53am Last mile=> Destination country post, number UH80841XXXXTR
Dec 16, 2019 7:53am Departed from Yanwen Facility
Dec 14, 2019 9:00pm Process completed in Yanwen Facility
Dec 14, 2019 12:07pm Picked up

Ovatko nuo paketit Suomeen saakka koskaan tulleet ja jonnekkin Suomen Postin mustaanaukkoon kadonneet jossain Suomessa vai tungetaanko ne jossain Hollannissa, Turkissa tms. jonnekkin kaatopaikkakuormaan kun pitäisi Suomeen lähtevään rahtikoneeseen pukata?

Yli 10 vuoden Kiinan pakettien kokemuksella katoamisprosentti ollut aiemmin joku 5 prosenttia.
Itsellä tuli tänään postiluukusta marraskuussa lähetetty tuollainen TR-päätteinen lähetys. Veikkaan että nuo sinunkin lähetykset vielä tulevat.
 
Nyt voi huokaista jo helpotuksesta, vaikka vannomatta paras. Yhdeksän päivää tullauksesta, paketti saatu vihdoin liikkeelle ja arvioitu toimituspäivä 17.2.2020. Kyllä kannatti maksaa 60 euroa ylimääräistä pikatoimituksesta. 3 vrk Osakan paikallispostista Suomeen noin 7700km matka ja tästä 14vrk paketti ehkä kourassa. Homma sujuu ulkomaanterminaalissa kuin rasvattu, mielellään maksaa 2,9e palvelumaksun näin mahtavasta palvelusta.

Lähetys on kuljetuksessa 13.02.2020 klo 19:16 HELSINKI 00230
Lähetys on rekisteröity 04.02.2020 klo 09:39 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
Lähetys odottaa tullaustasi. Hoida tullaus 20 päivän sisällä saapumisesta 04.02.2020 klo 07:29 TULLIPOSTI / Vantaa 01530
Lähetys on rekisteröity 03.02.2020 klo 17:04 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
Lähetys on saapunut kohdemaahan 03.02.2020 klo 17:03 HKI VANTAA ULKOMAANTERMINAALI
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta 02.02.2020 klo 16:29 Skannaus ulkomailla IPS
Lähetys on otettu kuljetettavaksi 31.01.2020 klo 17:11 Skannaus ulkomailla IPS
Lähetys on otettu kuljetettavaksi 31.01.2020 klo 12:09 Skannaus ulkomailla IPS
 
Mahtava pulju, olin tunnin aspaan puhelimessa jonossa kun chat ei ollut ketään paikalla ja puhelu katkesi mystisesti, olin paikalla 1 n. 20 min ainakin. Hyvin toimivat kaikki siellä.
 
Mahtava pulju, olin tunnin aspaan puhelimessa jonossa kun chat ei ollut ketään paikalla ja puhelu katkesi mystisesti, olin paikalla 1 n. 20 min ainakin. Hyvin toimivat kaikki siellä.
Saman huomannut. Olen siirtynyt työpuhelimen käyttöön kun on tarvis. Kannattaa muuten soittaa siihen firmoille tarkoitettuun 020 numeroon niin säästää rahaa ja on vähemmän muita jonossa.
 
Tilasin paketin pakettiautomaattiin paikkaan X. Nyt tuli ilmoitus, että paketti on noudettavissa pakettiautomaatista paikasta Y. Samalla paikkakunnalla molemmat pakettiautomaatit, mutta ihmettelen kun ilman ennakkoilmoitusta vievät toiseen automaattiin. Paikan X yhteydessä olisi myös ollut ihan Postin palvelu- ja noutopiste. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun paketti menee väärään paikkaan. Nyt pysyttiin sentään samalla paikkakunnalla, kun taas viime kerralla paketti oli noudettavissa Postista eri paikkakunnalla 300km päässä.
Tämä. Pistin jo kommenttia tonne "Alkoholin tilaaminen ulkomailta" -ketjuun tästä.. mulle kävi samoin..nyt taisi olla toinen kerta peräkkäin. Käyn autolla hakemassa että ei niin hirveästi haittaa mutta 2 lähintä joista yleensä haen (ja johon tilaan) niin niihin pääsee autolla ihan viereen. Tämä mihin nyt on toimitettu niin en ole käynyt aiemmin enkä usko että autolla pääsee viereen...eli huono homma. Tulee mieleen että onko Posti vähentänyt jakelua entisestä? Jos ennen vietiin 3 paikkaan niin nyt täytetään tänään yksi noutopiste, huomenna toinen ja ylihuomenna kolmas? Joka tapauksessa tästä viimeisestä nyt varsinkin jää huono maku.
 
Fyi tullin sivulla ilmoitus, että asiakaspalvelut ruuhkautuneet.
Kuun vaihteessa itellä tullipostiin jäänyt paketti, josta maksoin jo tullit heti.
Ilmeisesti kuun vaihteessa tullut muutos, jossa posti kinuaa 2.9e käsittelymaksua lisäksi hoidettavaksi.

Mielestäni tullipostikirjeessä (ei ainakaan normaalia huomattavammin tällaisesta ollut infoa), ei mailia, ei infoa äpissä vaikka paketti on itse vielä lisätty seurantaan. Äpissä voi näköjään maksaa suoraan, mutta vain kortilla credit tai debit numeroilla. Kuitin tallennus ei ainakaan itsellä luonnistunut äpissä, kuin painaisi linkitöntä linkkiä.

Voi olla, että itsellä pää puskissa ollut, kun en tätä tiennyt, mene ja tiedä.. Mutta aika 5/5 vauhdilla ja pisteillä vaikuttaisi tämäkin rahaa kassaan (vai dilikoille) automatiikkamuutos tuodun postilta.

En ole kovin yllättynyt, jos kummankin valtion lafkan aspassa riittää vilinää.
 
Missä muuten se postin lupaama 90sent maksu on, kun posti vain tuota kalliimpaa vaihtoehtoa tyrkyttää?
Näin lukee Tullaus-ilmoituksessa:
Jos et tee Tullausilmoitusta itse, lähetä tämä toimeksianto Postille viimeistään 2 päivää ennen palatusajan päättymistä. Käsittelymaksu sisältyy toimeksiannon hintaan. (Tämä on kaiketi se 90 snt hinta) Toimi näin:
1. Kerää tarvittavat liitteet. (1) tilausvahvistus, kauppakirja tai kuitti, (2) henkilötunnus tai yritystunnus ja (3) selvitys lähetyksen sisällöstä. Myös vientitullauspäätös (palautuslähetykset), proformalasku ja alkuperäistodistus saatetaan tarvita.
2. Lähetä liitteet ja tullaustoimeksianto täytettynä huolinta@posti.com tai Posti Oy/Huolinta, PL 611, 00111 POSTI
Tässä alla kentät yllä pyydetyille infoille.
 
Viimeksi muokattu:
Mahtava pulju, olin tunnin aspaan puhelimessa jonossa kun chat ei ollut ketään paikalla ja puhelu katkesi mystisesti, olin paikalla 1 n. 20 min ainakin. Hyvin toimivat kaikki siellä.

2 tuntia Chatin jonossa ja vuoron tullessa "Yhtään henkilö ei ole paikalla" tjsp, jouduin uudestaan jonoon sijalle 6. Tullin aspaan puhelinjonossa 30min ja lopetin ja vaihdoin Postin puhelinjonoon. Tunnin jälkeen sain jonkun oikeasti kiinni ja tein ilmoituksen paketista joka ei ollut liikkunut viikkoon. Valittaminen auttaa aina ja paketti lähti vielä samana päivänä liikkeelle ja sain sen perjantaina. Koska osoitekentässä ei ollut lukenut nimeäni vaan se oli sen yläpuolella "To: xxx" kentässä -> en ollut saanut netpostiin ilmoitusta vaan kirjeen. Onkohan tämä vaikuttanut ylipäätään paketin kulkuun.. ? mene ja tiedä.

Nyt sitten ihmettelen miksi vain toinen paketti kahdesta on saapunut Saksaan jo perille, vaikka ne on lähetetty samaan aikaan eikä toinen ole mukamas edes maassa. 70e well spent.
 
Miten kauan tuossa yleensä kestää, että pakettiautomaattiin viety paketti näkyy järjestelmässä? Reilu tunti sitten viety paketti ei näy vieläkään järjestelmässä (Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan). Kuvittelin tuon olevan melkein reaaliaikainen, kun automaatista kyse?
 
Miten kauan tuossa yleensä kestää, että pakettiautomaattiin viety paketti näkyy järjestelmässä? Reilu tunti sitten viety paketti ei näy vieläkään järjestelmässä (Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan). Kuvittelin tuon olevan melkein reaaliaikainen, kun automaatista kyse?
Käsittääkseni rekisteröityy vasta kun se noudetaan automaatista. Silloin ne vasta pystyy vahvistamaan, että heillä on oikeasti paketti hallussa eikä vaan tyhjä lokero.
 
Jep, Postin appsi kyllä huutelee sillä hetkellä kun paketti menee automaattiin, mutta mitään varsinaista leimausta siellä ei ole. Tämä on tapahtunut ainakin Androidin sovelluksella silloin kun olen itse lähettänyt jotain tai jos minulle tuleva paketti on yksityishenkilön toimesta laitettu pakettiautomaattiin.
 
Vituttaa kun Posti vie pakettia mihin sattuu kun automaatti on täynnä.

Ohjasivat paketin 4km päähän valitusta pakettiautomaatista. Ei tässä muuten mitään, mutta tuo pakettiautomaatti sijaitsee nyt sitten kaupungin ydinkeskustassa ostoskeskuksen sisällä. Paketti painaa 23kg. Vitun kiva alkaa sieltä ostarista raahaamaan tuollaista pakettia autolle jonka saa ehkä johonkin 1km säteelle.

Postin aspasta vaan sanottiin että paketti on siellä ja sillä hyvä, uudelleenohjauksia ei tehdä kun on niin täyttä kaikkialla. Pitänee yrittää huomenna uudestaan toisen asiakaspalvelijan kanssa.
 
Jep, Postin appsi kyllä huutelee sillä hetkellä kun paketti menee automaattiin, mutta mitään varsinaista leimausta siellä ei ole. Tämä on tapahtunut ainakin Androidin sovelluksella silloin kun olen itse lähettänyt jotain tai jos minulle tuleva paketti on yksityishenkilön toimesta laitettu pakettiautomaattiin.
Varmaan ilmoittaa siitä sähköisestä ennakkosanomasta.
 
Kokeiltu uutta tullin tullaus palvelua ja maksettu tullaus, nyt lopussa lukee:

Mitä seuraavaksi?
Tulli on ilmoittanut Postille, että lähetyksesi on tullattu. Posti toimittaa lähetyksen sinulle. Voit seurata lähetystä Postin saapumis- tai lähetystunnuksella Postin lähetysseurannassa. Jos sinulla on kysyttävää kuljetuksesta tai sen aikataulusta, ota yhteyttä Postiin.
Löydät tässä palvelussa aiemmin tekemäsi tullaukset Omat tullaukseni -osiosta. Tullaustietoja säilytetään palvelussa 90 päivän ajan.
Käsittelymaksu
Muista, että sinun pitää maksaa lähetyksesi käsittelymaksu Postille. Posti ei vapauta lähetystä, jos sitä ei ole maksettu.
Maksu ei koske Åland Postin asiakkaita.

Täh, miten maksan tän käsittelymaksun?
 
Kokeiltu uutta tullin tullaus palvelua ja maksettu tullaus, nyt lopussa lukee:

Mitä seuraavaksi?
Tulli on ilmoittanut Postille, että lähetyksesi on tullattu. Posti toimittaa lähetyksen sinulle. Voit seurata lähetystä Postin saapumis- tai lähetystunnuksella Postin lähetysseurannassa. Jos sinulla on kysyttävää kuljetuksesta tai sen aikataulusta, ota yhteyttä Postiin.
Löydät tässä palvelussa aiemmin tekemäsi tullaukset Omat tullaukseni -osiosta. Tullaustietoja säilytetään palvelussa 90 päivän ajan.
Käsittelymaksu
Muista, että sinun pitää maksaa lähetyksesi käsittelymaksu Postille. Posti ei vapauta lähetystä, jos sitä ei ole maksettu.
Maksu ei koske Åland Postin asiakkaita.

Täh, miten maksan tän käsittelymaksun?
"
Maksu ja maksun suuruus
Käsittelymaksu on 2,90 € (ALV 0%) yksittäiseltä lähetykseltä. Maksu on kertamaksu, joka kohdistuu lähetykseen, joka on tullut Suomeen ja ohjautunut tulliselvitettäväksi. Maksun voi suorittaa pankki- tai luottokorteilla, jotka on mainittu palvelussa. Käsittelymaksu tulee olla lisättynä Tullille tehtävän tulliselvityksen Kuljetus- ja käsittelykuluihin alkaen 15.3.2020. Lähetystunnusta, josta on maksettu käsittelymaksu, ei voida jälkikäteen muuttaa (esim. kirjoitusvirheen korjaus). Maksaja vastaa siitä, että lähetystunnus on oikein kirjoitettu. Maksamattomat tai lunastamatta jääneet lähetykset toimitetaan takaisin lähettäjälle. Käsittelymaksua ei palauteta."

Näin postin sivulla sanotaan.
 
Kokeiltu uutta tullin tullaus palvelua ja maksettu tullaus, nyt lopussa lukee:

Ei kai itse netissä tehtävään tullaukseen mitään uutta tullut? Olennaista on vain tuo että pitää Postillekin vielä maksaa suojelurahoja, siinä samassa "Saapumisilmoitus tullattavasta lähetyksestä"-ilmoituksessa on maksuohjeet tuolle 2,90e.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kai itse netissä tehtävään tullaukseen mitään uutta tullut? Olennaista on vain tuo että pitää Postillekin vielä maksaa suojelurahoja, siinä samassa "Saapumisilmoitus tullattavasta lähetyksestä"-ilmoituksessa on maksuohjeet tuolle 2,90e.
Ei vaan kyse tuosta postin maksusta. Ei tullin toimintaan mitään muutoksia ole tullut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 447
Viestejä
4 585 081
Jäsenet
75 432
Uusin jäsen
Jiiaer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom