Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Onko jollakin tietoa miten postiennakko toimii automaattien kanssa, vai toimiiko mitenkään? Huutonetissä ostin tavaraa ja myyjä laitto postiennakolla tulemaan lähimpään automaattiin. Tuota hetken ihmettelin ja huvikseni kävin itsekkin kokeilemassa että tosiaan antaa valita automaatin lähetys kohteeksi postiennakollakin.
Eli,
a) ohjautuuko kuitenkin automaattisesti lähimpään asiamiespostiin?
b) pitää maksaa jotenkin verkossa ennenkuin voi noutaa automaatista?
c) en maksa mitään ja profit?!?
Taitaa tulla tuossa tilanteessa lähimpään postiin. Automaateissa ei enää korttimaksulaitteita ole, joten ei maksu onnistu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Näyttää vieläkin toi postin tullisekoilu jatkuvan, Japanista tilattu EMS paketti maannut perjantai aamusta lähtien ulkomaanterminaalissa, tuskinpa liikkuu mihinkään tällä viikolla :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Näyttää vieläkin toi postin tullisekoilu jatkuvan, Japanista tilattu EMS paketti maannut perjantai aamusta lähtien ulkomaanterminaalissa, tuskinpa liikkuu mihinkään tällä viikolla :facepalm:
Onko jo tullattu? maksettu ravistelumaksu? Itsellä Hong Kong paketti oli perjantaina tullipostissa , samana päivänä tullasin ja maksoin käsittely maksun ja irtosi tullista melkein tunnissa, sitten rekisteröity Helsingissä lajitteluun ja oli seuraavana maanantaina noudettavissa lähipostistissa ilman uusia päivityksiä seurantaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Onko jo tullattu? maksettu ravistelumaksu? Itsellä Hong Kong paketti oli perjantaina tullipostissa , samana päivänä tullasin ja maksoin käsittely maksun ja irtosi tullista melkein tunnissa, sitten rekisteröity Helsingissä lajitteluun ja oli seuraavana maanantaina noudettavissa lähipostistissa ilman uusia päivityksiä seurantaan.
Jep, perjantaina aamulla heti tullattu ja kiristysmaksu hoidettu
 

tag

Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
176
Postikeskuksessa ihmeteltiin pakettien katoamista - valvontakamerasta paljastui härski rikosketju.

Lajittelijana toiminut nainen jäi kiinni työvuorolistojen ja videonauhojen avulla.

Liedon Postikeskuksessa käsitellään satoja lähetyksiä viikoittain. Kenties tekijät luottivat siihen, että yksittäisiä kadonneita lähetyksiä ei osattaisi kaivata. Toisin kävi, ja tekijät jäivät nalkkiin muun muassa videotallenteiden ansiosta.

Postikeskuksessa lajittelijana toiminut nainen anasti syytteen mukaan ensimmäisen lähetyksen joulukuussa 2017. Paketti sisälsi uuden, yli 1 000 euron arvoisen matkapuhelimen. Nainen toimitti puhelimen toiselle vastaajalle, joka myi sen tori.fissä.

Seuraavien kuukausien aikana naisen haltuun päätyi Postikeskuksesta useita täysin uusia matkapuhelimia, joiden arvo vaihteli muutamasta sadasta eurosta yli tuhanteen euroon. Nainen toimitti puhelimet eteenpäin rikoskumppanilleen, joka myi tai yritti myydä ne eteenpäin.

Pian lähetysten katoaminen huomattiin Postikeskuksessa ja havaittiin, että yksi tietty lajittelija oli aina työvuorossa katoamisajankohtana. Tapausta selvitettiin valvontakameratallenteiden, työvuorolistojen ja toimitusten aikaleimojen perusteella.

Todistajana Varsinais-Suomen käräjäoikeuden käsittelyssä olleen esimiehen mukaan jokainen lähetys saa yksilöllisen viivakoodin, jonka perusteella sen kulkua on mahdollista seurata. Kullekin lähetykselle muodostuu aikaleimoja, mikä auttaa selvittämään sen hetken, kun lähetyksen kulku on katkennut. Lajittelija myös skannaa jokaiseen lähetykseen sähköisen linkitysmerkinnän.

Yhdellä valvontakameratallenteella näkyi, että lajittelija otti rullakosta paketin, jonka jälkeen hän käveli todistajan mukaan ”käsittämättömään suuntaan” paketin kanssa. Henkilö meni taukotiloihin, vaikka hänellä ei sillä hetkellä ollut taukoa. Myöhemmin henkilö käveli takaisin työpisteelleen ilman pakettia.

Muilla myöhemmin kuvatuilla valvontakameratallenteilla näkyi, että lajittelija oli oppinut varovaisemmaksi. Tallenteella näkyi, kuinka lajittelija riisui fleecepuseronsa, viikkasi sen ja asetti luiskalla olleiden pakettien päälle. Sen jälkeen hän pakkasi jotain fleecen sisään ja vei lopuksi nyytin pois taukotiloihin.

Tori.fistä löytyvistä myynti-ilmoituksista selvisi, että toinen vastaaja oli myynyt siellä samanlaisia puhelimia, joita oli kadonnut Postikeskuksesta. Osa puhelimista löytyi vastaajien asuntoihin tehdyissä kotietsinnöissä. Puhelimet myyneen henkilön asunnosta takavarikoitiin myös kahdeksan kannabiskasvia ja marihuanaa.

Käräjäoikeuden mukaan varkaudet ja rahanpesut muodostivat tiiviin tekokokonaisuuden, jossa kummankin vastaajan menettely mahdollisti rikosten toteuttamisen ja jatkamisen. Useiden samankaltaisten rikosten toteuttaminen lyhyellä ajanjaksolla osoitti vastaajissa erityistä syyllisyyttä.

Lajittelijana toiminut nainen tuomittiin 10 varkaudesta kuuden kuukauden ehdolliseen vankeustuomioon. Puhelimia myynyt mies tuomittiin kahdeksasta rahanpesusta ja huumausainerikoksesta neljän kuukauden ehdolliseen vankeuteen.

Tuomio ei ole lainvoimainen, ja siihen voi hakea muutosta hovioikeuden kautta.
Paketteja viety ja myyty. Päähäntaputtelut eli ehdollista. Noh, posti sentään selvitti nämä varkaudet. Korreloi katoamiset työvuoroihin. :thumbsup:
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Nuo oli varmaan operaattorien tai vastaavien myymiä puhelimia mitkä on helppo sillä perusteella poimia pakettien joukosta ja lähettäjätiedoista jo voi päätellä mitä paketista tulee löytymään.
Muistaakseni ainakin Telialla on varasto tuossa postin logistiikkakeskuksen yhteydessä.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
616
Yksi tilaus olisi pitännyt 24. päivä, mutta ei näkynyt. Eipä myöskään tänään tullut (seurannassa lukee, edelleen 24.2.) Syynä oli "aavituksen puutteellinen osoite" Postin mukaan. Tuostakin voisi näkyä merkintä, että toimitus viivästyy.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Todennäköisesti ei, Telian kamat lähtevät aina järjestään Toijalasta, toki Postin palveluvarasto sekin.
Nyt kun sanoit niin voi olla että oma muisti tekee tepposet. Tuollahan tapahtui se lakon aikainen aitaepisodi mikä sai aika hyvin medianäkyvyyttä.


Katselin tuossa omaa tilaushistoriaa joulukuulta ulkomailla sijaitsevien kauppojen osalta ja tilattuja lähetyksiä jäi pysyvästi kateisiin viitisen kappaletta yhteensä noin 30 tilauksesta joista puolet tuli euroopasta. Euroopan tilausten hävikki tasan nolla. Viimeiset refundit tuli tänään, mutta ärsyttää se silti tilailla tavaraa useampaan kertaan.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
415
Ei ainakaan kaverilla tullut uutta maksua kun ottivat lähetyksen tulliselvitettäviin, siellä oli alle kympin kiinaromu sisällä eikä tullut mitään maksamista tietenkään Tullille, eikä myöskään Postille.

Ohje on kyllä äärimmäisen epäselvä, toivottavasti parantavat sitä.
Itsellä on kohdalla vielä sellainen selittämätön tapaus kun Amerikasta tuleva reilun 100€ tuotteen maksuton takuuvaihto. Tulli uskoi takuuvaihdoksi ja päästi 0€, mutta nyt pitäisi tietää vaatiiko Posti silti omansa. Periaatteessa ei saisi, koska pysäytys oli aiheeton. Sattuu vaan justiinsa olemaan huoltokatko seurannoissa, joten ei saa tietoa lähtikö paketti etenemään.

Toinen Postin moka samalle päivälle: DNA turskapäiviltä tilattu puhelin lähti viimeisestä lajittelupisteestä väärään suuntaan ja "Lähetetään vastaanottajan uuteen osoitteeseen" vaikka osoite on varmasti oikea alunperinkin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Itsellä ei ole nyt postin lähetysseuranta toiminut koko päivänä, luulisi että jos joku isompi ongelma ni olisi jotain mainintaa sivulla?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Toimii edgellä, itselläkin heitti erroria firefoxilla. Muita selaimia en kokeillut.

E: Hetkinen, ylhäällä onkin tuollainen ilmoitus:

1582749256210.png
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Mitenhän nuissa yleensä jos kieltäytyy ottamasta pakettia vastaan kun yritetään toimittaa kotia? Tiistaina yritti lähetti tuoda minulle/meille pakettia jossa oli kyllä minun osoite, mutta jonkun täysin eri henkilön nimi ja dna:lta en ollut mitään tilannut niin en suostunut ottamaan vastaan. Eilen sitten oli tuotu uudestaan ja anoppi oli ottanut paketin vastaan kun oli lasta hoitamasa. Pakettiin oli liimattu uutena elementtinä lappu jossa oli minun, puolison ja lapsen nimi(osoitteeseen rekisteröidyt henkilöt) ja minun nimi niistä ympyröity... edelleenkin ihan täysin eri nimi mitä paketissa.
Luulisi että jos kerran paketin kieltäytyy ottamasta vastaan niin se palautetaan lähettäjälle eikä yritetä seuraavana päivänä toimittaa takaisin. ..
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Mitenhän nuissa yleensä jos kieltäytyy ottamasta pakettia vastaan kun yritetään toimittaa kotia? Tiistaina yritti lähetti tuoda minulle/meille pakettia jossa oli kyllä minun osoite, mutta jonkun täysin eri henkilön nimi ja dna:lta en ollut mitään tilannut niin en suostunut ottamaan vastaan. Eilen sitten oli tuotu uudestaan ja anoppi oli ottanut paketin vastaan kun oli lasta hoitamasa. Pakettiin oli liimattu uutena elementtinä lappu jossa oli minun, puolison ja lapsen nimi(osoitteeseen rekisteröidyt henkilöt) ja minun nimi niistä ympyröity... edelleenkin ihan täysin eri nimi mitä paketissa.
Luulisi että jos kerran paketin kieltäytyy ottamasta vastaan niin se palautetaan lähettäjälle eikä yritetä seuraavana päivänä toimittaa takaisin. ..
Mitä siellä paketissa on? Käsittääkseni, jos sulle toimitetaan joku paketti niin saat sen pitää.
Se on sitten DNA:n/paketin tilaajan ongelma selvittää kuka maksaa/lähettää uudestaan.
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Mitä siellä paketissa on? Käsittääkseni, jos sulle toimitetaan joku paketti niin saat sen pitää.
Se on sitten DNA:n/paketin tilaajan ongelma selvittää kuka maksaa/lähettää uudestaan.
Ei mitään hajua mitä paketissa on, en ole pakettia alkanut aukasemaan.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Ei mitään hajua mitä paketissa on, en ole pakettia alkanut aukasemaan.
Jos paketissa on sinun nimi, voit avata sen turvallisin mielin, koska silloin et syyllisty kirjesalaisuuden rikkomiseen ja pitäähän sitä saada tietää mitä se sisältää ja olla tarvittaessa yhteydessä lähettäjään ja sopia lähetyksen palauttamisesta jos se ei kuulu sinulle.
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Jos paketissa on sinun nimi, voit avata sen turvallisin mielin, koska silloin et syyllisty kirjesalaisuuden rikkomiseen ja pitäähän sitä saada tietää mitä se sisältää ja olla tarvittaessa yhteydessä lähettäjään ja sopia lähetyksen palauttamisesta jos se ei kuulu sinulle.
Paketissa on minun osoitetiedot, mutta jonkun muun henkilön nimi.
Edit. Itseasiassa näyttää olevan minun osoite ja minun toiminimen nimi, mutta tuon henkilön nimeä en ole ennen missään nähnyt.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Paketissa on minun osoitetiedot, mutta jonkun muun henkilön nimi.
Edit. Itseasiassa näyttää olevan minun osoite ja minun toiminimen nimi, mutta tuon henkilön nimä joka paketissa on en ole ikinä kuullutkaan.
Jos et halua vastaanottaa sitä, vedä kaikki nimi- ja osoitetiedot sekä viivakoodit mustalla tussilla yli niin ettei niistä saa enää selvää ja palauta lähetys postiin.
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Pakko kyllä sanoa että posti tehny kyllä todella vaikeaksi päästä ASPAN kanssa tekemisiin. Puhelimella ei mitään toivoa päästä läpi ja chat ikkuna tulee tosi harvoin esille ja jos tuleekin niin pääsee joko puhumaan pelkästään botin kanssa tai sitten jonoa on se +10... Harvoin tuoltakaa saanu myöskää sen enempää infoa/apua mitä itse näkee seurantakoodilla. En juuri keksi miten tuosta sais vielä paskemman tehtyä
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Pakko kyllä sanoa että posti tehny kyllä todella vaikeaksi päästä ASPAN kanssa tekemisiin. Puhelimella ei mitään toivoa päästä läpi ja chat ikkuna tulee tosi harvoin esille ja jos tuleekin niin pääsee joko puhumaan pelkästään botin kanssa tai sitten jonoa on se +10... Harvoin tuoltakaa saanu myöskää sen enempää infoa/apua mitä itse näkee seurantakoodilla. En juuri keksi miten tuosta sais vielä paskemman tehtyä
Ei niitä nykyisin saa kiinni muuten kuin facebookin yksityisviestillä, niihin vastailevat muutaman päivän viiveellä. Ja haiskahtais vähän siltä että joku on yrittänyt tilata puhelimen sinun nimiisi eli itse ainakin avaisin paketin ja lukisin mitä siinä mukana tulevassa tilausvahvistuksessa/lähetyslistassa lukee.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
Jos paketissa on sinun nimi, voit avata sen turvallisin mielin, koska silloin et syyllisty kirjesalaisuuden rikkomiseen ja pitäähän sitä saada tietää mitä se sisältää ja olla tarvittaessa yhteydessä lähettäjään ja sopia lähetyksen palauttamisesta jos se ei kuulu sinulle.
Kirjesalaisuus ei käsitä paketteja.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
415
Toimii edgellä, itselläkin heitti erroria firefoxilla. Muita selaimia en kokeillut.

E: Hetkinen, ylhäällä onkin tuollainen ilmoitus:

Ilmoitus lähti yöllä pois, mutta vieläkään ei toimi oikein. Eilen eksyi yksi paketti väärään kaupunkiin ja seurannassa ei sen jälkeen mitään, mutta siitä tuli tänään saapumisilmoitus ja noudinkin jo paketin. Paketissa oli alkuperäiset osoitetarrat, eli ei ollut vaihtanut koodia uudelleenohjauksessa. Tulliin jääneeseen pakettiinkaan ei ole tullut uutta merkintää vaikka tulliselvitys meni läpi jo eilen aamupäivällä.

Miten tuonne OmaPostiin muuten kirjaudutaan selaimella niin, että se pysyy kirjautuneena? Yhdellä koneella minulla on ollut kirjautuneena jo ties kuinka kauan, mutta toisella joutuu kirjautumaan aina uudestaan. Kirjautumissivulla ei ainakaan ole rastiruutua.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Jaahas, tänään lähetin kaksi pakettia. Kuljetuksen ostin heidän verkkokaupastaan. Vein paketit postiin. Kotona ajattelin sitten laittaa seurantakoodit pakettien vastaanottajille. Kummankaan paketin koodi ei löydy postin seurannasta.. Sähköpostista löytyy sähköinen kuitti paketin jättämisestä ja sen lisäksi se paperinen kuitti.. Saa varmaan huomenna taas soitella, jos sieltä nyt joku sattuisi vastaamaan..
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Jaahas, tänään lähetin kaksi pakettia. Kuljetuksen ostin heidän verkkokaupastaan. Vein paketit postiin. Kotona ajattelin sitten laittaa seurantakoodit pakettien vastaanottajille. Kummankaan paketin koodi ei löydy postin seurannasta.. Sähköpostista löytyy sähköinen kuitti paketin jättämisestä ja sen lisäksi se paperinen kuitti.. Saa varmaan huomenna taas soitella, jos sieltä nyt joku sattuisi vastaamaan..
Monesti tuo seuranta ei lähtötilanteesta osaa sanoa paljoakaan. Viimeistään logistiikkakeskuksella pitäisi tulla näkyviin ellei paketti ole kadonnut kokonaan jonnekin.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Niin, paha siellä on olla seurantatietoja kun lähetys vasta logistiikkakeskuksissa saa ns. normaalin osoitekortin itselleen viimeistään missä on se lähetys-id, jonka perusteella se seurantakin elää sitten.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Monesti tuo seuranta ei lähtötilanteesta osaa sanoa paljoakaan. Viimeistään logistiikkakeskuksella pitäisi tulla näkyviin ellei paketti ole kadonnut kokonaan jonnekin.
Niin, paha siellä on olla seurantatietoja kun lähetys vasta logistiikkakeskuksissa saa ns. normaalin osoitekortin itselleen viimeistään missä on se lähetys-id, jonka perusteella se seurantakin elää sitten.
Kyllä se seurantakoodi on tähän asti löytynyt järjestelmästä heti kun paketille on kuljetus ostettu.. Nyt ilmoittaa ettei koko seurantakoodia ole olemassa. Kun jättää paketin siihen tiskille, niin siihen liimataan kyllä heti viivakoodit ym. ja paketti saa merkinnän, että on vastaanotettu. Kuten nytkin tehtiin. Eli ei tämä nyt ihan normaalia ole. Paketteja kuitenkin tullut aika paljon läheteltyä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Jep, itse ostetun kuljetuksen seurantakoodi toimii saman tien, ja sinne tulee leimaus heti ostohetkellä, muutama tunti sen jälkeen jokin tekninen kirjaus sekä sitten kun paketti viedään automaattiin/postitoimipaikkaan.

Nyt on itellä sellainen tilanne että vein verkossa maksetun Helposti-koodilla olevan paketin tällaiseen uudentyyppiseen valkoiseen pakettiautomaattiin jo eilen aamusta, eikä paketti ole sen jälkeen liikahtanut minnekään. Eikös noita tyhjennetä joka päivä?
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Jep, itse ostetun kuljetuksen seurantakoodi toimii saman tien, ja sinne tulee leimaus heti ostohetkellä, muutama tunti sen jälkeen jokin tekninen kirjaus sekä sitten kun paketti viedään automaattiin/postitoimipaikkaan.

Nyt on itellä sellainen tilanne että vein verkossa maksetun Helposti-koodilla olevan paketin tällaiseen uudentyyppiseen valkoiseen pakettiautomaattiin jo eilen aamusta, eikä paketti ole sen jälkeen liikahtanut minnekään. Eikös noita tyhjennetä joka päivä?
Itse käytän tosi paljon tollasta automaattia kun löytyy työpaikan alakerrasta. Nyt jostain syystä joskus vuoden vaihteen jälkeen ei tule enään mitään merkintää kun paketin vie automaattiin vaan ensimäinen merkintä yleensä tulee vasta jakelukeskuksesta illasta. Aikaisemmin tuli myös merkintä että paketti jätetty automaattiin.

Myöskään toissapäiväsen "huoltokatkon" jälkeen nuo seurannat ei toimi oikein kunnolla. Eilen tuli kahdesta paketista nouto ilmoitus tekstarilla, mutta seuranta näytti että ovat vielä jakelukeskuksessa. Myöskään kun paketit hain ei päivittiny tila moneen tuntiin noudetuksi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Itse käytän tosi paljon tollasta automaattia kun löytyy työpaikan alakerrasta. Nyt jostain syystä joskus vuoden vaihteen jälkeen ei tule enään mitään merkintää kun paketin vie automaattiin vaan ensimäinen merkintä yleensä tulee vasta jakelukeskuksesta illasta. Aikaisemmin tuli myös merkintä että paketti jätetty automaattiin.

Myöskään toissapäiväsen "huoltokatkon" jälkeen nuo seurannat ei toimi oikein kunnolla. Eilen tuli kahdesta paketista nouto ilmoitus tekstarilla, mutta seuranta näytti että ovat vielä jakelukeskuksessa. Myöskään kun paketit hain ei päivittiny tila moneen tuntiin noudetuksi.
Itse asiassa, nyt kun sanoit niin joskus taisin tänne kommentoidakin sitä että tuo leimaus paketin automaattiin jättämisestä ei päivittynyt minulle tammi-helmikuun vaihteessa ollenkaan, mutta nyt kun kävin näitä paria omaa lähetystä katsomassa OmaPostista, siellä olikin tullut takautuvasti tuo leimaus näkyviin.

Aiemmin siis puhelimeni OmaPosti vain huudahti notifikaation muodossa, mutta leimausta ei ollut näkyvillä, ei edes takautuvasti silloin kun paketti oli jo saapunut. Nämä paketit olin jättänyt molemmat kahteen erilaiseen vanhanmalliseen siniseen kosketusnäytöllä varustettuun automaattiin.

Nähtävästi tuolla on jokin iso bugi seurannassa ja leimauksissa. Saa nähdä miten tuo oma, Lidlin uuteen valkoiseen automaattiin jätetty paketti nyt sitten jatkossa näkyy. Onneksi siinä ei ollut mitään arvokasta.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
25
Nyt on tullu postin sivuillekkin seuraava ilmoitus: "Keskiviikon IT-häiriöt heijastuvat pieneen osaan paketteja, jotta toimitettiin automaatteihin häiriön aikana. Näissä ähetyksen vastaanottaja ei tällä hetkellä saa tarvittavia tietoja paketin noutamiseen eivätkä seurantatiedot ole ajan tasalla." Johan tässä kerkesikin päivitellä oma postia ja ihmetellä kun ei mitään tapahdu.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Puuh. Hitto jos nyt jää paketti saamatta ennen viikonloppua. Eilen jo kiroilin kun joka kerta toimituksen vaihtaminen kotiin -> läheisen kaupan (100m päässä kotoa) SmartPostiin lisää sen yhden päivän toimitukseen (tietty ymmärrän että tuo voi olla logistisesti monimutkaisempi setti kuin vain viedä paketti eri paikkaan vaikka lähellä onkin), mutta olis ainakin tälle päivälle kerinnyt. Nyt jos sitten siellä on jotain IT-ongelmia ja ei saa tänäänkään noudettua sitä pakettia. :beye:
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Puuh. Hitto jos nyt jää paketti saamatta ennen viikonloppua. Eilen jo kiroilin kun joka kerta toimituksen vaihtaminen kotiin -> läheisen kaupan (100m päässä kotoa) SmartPostiin lisää sen yhden päivän toimitukseen (tietty ymmärrän että tuo voi olla logistisesti monimutkaisempi setti kuin vain viedä paketti eri paikkaan vaikka lähellä onkin), mutta olis ainakin tälle päivälle kerinnyt. Nyt jos sitten siellä on jotain IT-ongelmia ja ei saa tänäänkään noudettua sitä pakettia. :beye:
Lähetys menee aivan eri yksikköön lajittelukeskuksessa ja sen kuljettaa aivan eri taho perille jos vaihtoehdot on tuoda se kotiin/asiamiespostiin/smarttiin.

Pk-seudulla asuvan kannattaa suosia jo tilausvaiheessa smarttia/asiamiespostia lähes aina, se on nopein + ei tarvitse olla paikalla himassa tiettyyn aikaan. Extrabonuksena kamat viedään vielä lauantaisinkin asiamiesposteihin ja smartteihin -> mahdollistaa tilaamisen jopa vielä aikaisin lauantaiaamuna esim. Verkkokauppacomilta ja tulee iltapäivällä smarttiboksiin.

Ainoana poikkeuksena helvetillisen isot romut joita ei jaksa itse kantaa laisinkaan eikä varsinkaan hakea mistään.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Lähetys menee aivan eri yksikköön lajittelukeskuksessa ja sen kuljettaa aivan eri taho perille jos vaihtoehdot on tuoda se kotiin/asiamiespostiin/smarttiin.

Pk-seudulla asuvan kannattaa suosia jo tilausvaiheessa smarttia/asiamiespostia lähes aina, se on nopein + ei tarvitse olla paikalla himassa tiettyyn aikaan. Extrabonuksena kamat viedään vielä lauantaisinkin asiamiesposteihin ja smartteihin -> mahdollistaa tilaamisen jopa vielä aikaisin lauantaiaamuna esim. Verkkokauppacomilta ja tulee iltapäivällä smarttiboksiin.

Ainoana poikkeuksena helvetillisen isot romut joita ei jaksa itse kantaa laisinkaan eikä varsinkaan hakea mistään.
Joo, jotain tuollaista arvelinkin. Tosin voisihan Posti tuota jotenkin optimoida, kun paketti ei seurannan mukaan edes ollut Liettuassa vielä kuljetuksessa kun tekstarina tuli viesti että paketti olisi tulossa ja linkki, josta vaihdoin saman tien toimituksen SmartPostiin. Joten luulisi, että paketin voisi ohjata jo suoraan oikeaan laariin, eikä vasta viime metreillä. Mutta joo, systeemit on nämä ja on vaan elettävä tän kanssa.

Itse ottaisin mielellään kyllä kaikki paketit Postiin tai SmartPostiin, josta voin ne noutaa silloin kun itselle sopii, pois lukien tietenkin sellaiset joita ei voi helposti kuljettaa itse kotiin. Mutta usein siihen ei voi vaikuttaa, nytkin Amazon päätti laittaa kyseisen lähetyksen kotiin toimitettavana vaikka en sellaista mitenkään pyytänyt. Sinäänsä kyllä positiivista, että nykyään Postillakin voi helposti vaihtaa tuon toimituksen vaikka siitä viivettä tuleekin.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Jos teet uudelleenohjauksen ennen kuin lähetys tulee Suomeen/lähetetään Suomesta, niin aikalailla oikein nuo itselle on tullut ilman viivettä. Vuosi pari sitten kun Posti laputti noita uudella osoitekortilla uudelleenohjauksen takia, tuli joskus arkipäivän viivästys alkuperäiseen nähden.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Jos teet uudelleenohjauksen ennen kuin lähetys tulee Suomeen/lähetetään Suomesta, niin aikalailla oikein nuo itselle on tullut ilman viivettä. Vuosi pari sitten kun Posti laputti noita uudella osoitekortilla uudelleenohjauksen takia, tuli joskus arkipäivän viivästys alkuperäiseen nähden.
Joka kerta on tullut täällä tuo yhden päivän viive (Jyväskylässä). Seuranta siis kertoo loppuun asti että toimitus päivänä x viimeistään kellonaikaan y, ja sitten kun kellonaika on mennyt ohi seurantaan muuttuu, että toimituksessa 1-2 päivän viive.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Lähetys menee aivan eri yksikköön lajittelukeskuksessa ja sen kuljettaa aivan eri taho perille jos vaihtoehdot on tuoda se kotiin/asiamiespostiin/smarttiin.

Pk-seudulla asuvan kannattaa suosia jo tilausvaiheessa smarttia/asiamiespostia lähes aina, se on nopein + ei tarvitse olla paikalla himassa tiettyyn aikaan. Extrabonuksena kamat viedään vielä lauantaisinkin asiamiesposteihin ja smartteihin -> mahdollistaa tilaamisen jopa vielä aikaisin lauantaiaamuna esim. Verkkokauppacomilta ja tulee iltapäivällä smarttiboksiin.

Ainoana poikkeuksena helvetillisen isot romut joita ei jaksa itse kantaa laisinkaan eikä varsinkaan hakea mistään.

Isot ja painavat. Aina kun haluaa tilata lähismarttiin, niin se menee kauempaan. Kiva sitten raahata pakettia. Niin kuin tiistaina. Paketti oli sen muotoinen, että ei millään saanut otetta. Toinen käsi sivulla ja toinen alla oli ainoa kantotapa. Kädet on mustelmilla 19,5 kg:n paketin kantetusta. Lopulta vielä paketti hajosi, kun erehdyin työntämään sitä epätasaisella alustalla.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Isot ja painavat. Aina kun haluaa tilata lähismarttiin, niin se menee kauempaan. Kiva sitten raahata pakettia. Niin kuin tiistaina. Paketti oli sen muotoinen, että ei millään saanut otetta. Toinen käsi sivulla ja toinen alla oli ainoa kantotapa. Kädet on mustelmilla 19,5 kg:n paketin kantetusta. Lopulta vielä paketti hajosi, kun erehdyin työntämään sitä epätasaisella alustalla.
No tämä. Tän vuoden puolella(joulukuusta lähtien) ei ole tullut kuin yksi paketti tohon lähikaupan yhteydessä olevaan automaattiin.
Muut pitänyt hakea pari kilsaa pidemmältä.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
25
Itsellä tuli ilmoitus tekstiviestillä, että paketti noudettavissa smartpostista. Seurannassa kuitenkin näkyy että on eilen noudettu lähettäjältä eikä muuta päivitystä. Eli toisinkuin Postin tiedotteessa, ainakin itselle tuli tarvittavat tiedot paketin noutamiseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Ei ole kulkemisen vaikeutta nyt kun ovat pistäneet pakettien lähettämisen netin kautta kokonaan pois käytöstä teknisten ongelmien vuoksi. Toimipisteestä saa lähettää edelleen, mutta hinnat tietenkin tuplat verrattuna tähän kätevään netin kautta lähettämiseen.

Posti.fi - Lähetä paketti tai kirje
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
167
Viikko sitten tilattu lähetys Norrlog , ohjasin postilokerikkoon, viestissä cpxxxxxDE NOT AVAILABLE.
Noutonumero annettu, ja nouto onnistui..20kgviiniiviinaa ok.. Haettu ja osin nautittu, mutta mitä tuo NOT AVAILABLE tarkoittanee ?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Viikko sitten tilattu lähetys Norrlog , ohjasin postilokerikkoon, viestissä cpxxxxxDE NOT AVAILABLE.
Noutonumero annettu, ja nouto onnistui..20kgviiniiviinaa ok.. Haettu ja osin nautittu, mutta mitä tuo NOT AVAILABLE tarkoittanee ?
Postin (tai DHL:n) systeemi laittaa lähettäjän nimeksi "NOT AVAILABLE" jos se ei ole tiedossa / hukkuu jonnekin matkalla, melko yleinen tapaus. Postin osoitekortissa lukee yleensä sama.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Tänään näköjään ilmestyi seurantaan nuo eilen lähetettyjen pakettien seurantakoodit. Seurantaan tuli myös ne eiliset merkinnät oikeilla aikaleimoilla, no parempi myöhään kuin.. Ilmeisesti jotain vähän isompaa ongelmaa kun ottivat pois verkkokaupasta tuon pakettien ostamisen.
 
Liittynyt
13.02.2020
Viestejä
27
Osaako kukaan sanoa voiko pikakirje olla toimitettu perille vaikka lähetysten seurannassa viimeisin tapahtuma on vastaanottajan paikkakunnalla "Lähetys on rekisteröity." ?

Kyseessä siis jo 17.2. lähetetty pikakirje joka on 18.2. rekisteröity vastaanottajan paikkakunnalla, mutta jota ei luultavasti ole vieläkään(!) toimitettu vastaanottajalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
415
Osaako kukaan sanoa voiko pikakirje olla toimitettu perille vaikka lähetysten seurannassa viimeisin tapahtuma on vastaanottajan paikkakunnalla "Lähetys on rekisteröity." ?

Kyseessä siis jo 17.1. lähetetty pikakirje joka on 18.1. saapunut vastaanottajan paikkakunnalle, mutta jota ei luultavasti ole vieläkään(!) toimitettu vastaanottajalle.
Kyllä omassa pikakirjeessä oli viimeinen tapahtuma jokin "toimitettu vastaanottajalle" tms.

Mutta vastaan silti, että voi olla toimitettu ilmankin tuota statustakin :btooth:
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Ei mee oikein nappiin tän mun paketin kanssa. Olin jo onnessani kun tuli yllättäen tänään, että smartpostista noudettavissa. Mutta eihän se pirun lokero suostunut aukeamaan (vilkutti vihreää valoa ja luukun salpa naksahteli, mutta oli jotenkin jumissa ettei luukku auennut) ja muutaman uudelleen yrityksen jälkeen se meni siihen tilaan, että paketti noudettu ja koodinäppäimistö ei reagoinut enää mihinkään. Nyt sitten pitää odotella ensi viikkoon, että kuriiri käy uudelleen aktivoimassa luukun.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
58
Ei mee oikein nappiin tän mun paketin kanssa. Olin jo onnessani kun tuli yllättäen tänään, että smartpostista noudettavissa. Mutta eihän se pirun lokero suostunut aukeamaan (vilkutti vihreää valoa ja luukun salpa naksahteli, mutta oli jotenkin jumissa ettei luukku auennut) ja muutaman uudelleen yrityksen jälkeen se meni siihen tilaan, että paketti noudettu ja koodinäppäimistö ei reagoinut enää mihinkään. Nyt sitten pitää odotella ensi viikkoon, että kuriiri käy uudelleen aktivoimassa luukun.
En tiedä onko tästä enää apua, mutta joskus sisällä oleva paketti saattaa painaa ovea ulospäin. Tämä taas vaikuttaa lukon avautumiseen. Ratkaisu: Samalla kun naputtaa koodin lukkoon, voi toisella kädellä painaa ovea sisäänpäin, jolloin lukon moottorilla on helpompi työ vetää salpa sisään.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
Viikko sitten tilattu lähetys Norrlog , ohjasin postilokerikkoon, viestissä cpxxxxxDE NOT AVAILABLE.
Noutonumero annettu, ja nouto onnistui..20kgviiniiviinaa ok.. Haettu ja osin nautittu, mutta mitä tuo NOT AVAILABLE tarkoittanee ?
Vastaanottajan puhelinnumero ei ole lähetyksen tiedoissa olemassa.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Vastaanottajan puhelinnumero ei ole lähetyksen tiedoissa olemassa.
Ei tarkoita sitä, minulla on useasti mainittu tuo "NOT AVAILABLE" Postin lähettämissä tekstiviesteissä, jotka eivät tulisi perille jos numeroa ei olisi. Mielestäni lähettäjän "nimi" tuo on. Tai sitten voi olla että tuo voi korvata useampia eri kenttiä jos joku puuttuu?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Not available tulee ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että lähetyksen sähköinen EDI-sanoma ei sisällä sitä ja/tai se on jossain muodossa mikä poikkeaa standardista. Käytettävää tulostusappia tilanne varmaan hämmentää siinä määrin, että laittelee n/a:t lappuun koska on pakotettu tulostamaan ko. kenttä sanomasta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 415
Viestejä
4 160 385
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom