• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Postin kulkemisen vaikeus

Suomen Perustuslaki tuntee kirjeen mutta ei paketteja asiaa koskevassa säädöksessä.
Yksityiselämän suoja

Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.


Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.
Kyllä tuohon uppoo pakettikin suljettuna lähetyksenä, missä sun nimi on päällä.
 
Kyllä omassa pikakirjeessä oli viimeinen tapahtuma jokin "toimitettu vastaanottajalle" tms.

Mutta vastaan silti, että voi olla toimitettu ilmankin tuota statustakin :btooth:

Eilen selvisi tosiaan että oli mennyt perille. Postin seuranta on kuitenkin loppunut "Lähetys on rekisteröity." tilaan, eikä siitä enää päivity. Eli näköjään näinkin voi käydä.
 
Tällä hetkellä tuntuu edelleen että nuita merkintöjä pakettien kulussa jää "välistä" todella paljon, ainakin jos vertaa miten niitä aikaisemmin tullut. Voi olla että pahimmillaan tulee pakettiin vain merkintä että rekisteröity ja seuraava onkin sitten ehkä "luovutettu" ja sekin melkosella viiveellä. Kysäsin tästä kun postissa tuli käytyä tuossa. Ei ollu postin henkilöllä mitään tietoa että ois jotain häikkää... noh tuntuu nuo paketit onneksi sentään kulkevan normaaliin tahtiin ja tekstari/sposti ilmotukset tulee normisti kun paketti perillä vaikka seuranta laahaisikin.
 
Itsellä on kohdalla vielä sellainen selittämätön tapaus kun Amerikasta tuleva reilun 100€ tuotteen maksuton takuuvaihto. Tulli uskoi takuuvaihdoksi ja päästi 0€, mutta nyt pitäisi tietää vaatiiko Posti silti omansa.
Vaati omansa. Käsittelymaksu on nimenomaan siitä, että ottavat varstoon siksi aikaa että tulli käsittelee otti tulli maksua tai ei. Viime vuonna uutisoitu että maksu tulee vain yli 23€ lähetyksille on harhaanjohtava, maksu tulee kaikille pysäytetyille ja 23€ on raja jonka perusteella ne arvio pysäyttävätkö vai ei.

Aspan kautta olisi voinut rienata tuon ilmaiseksi, mutta se aspaan soitto olisi maksanut 1,84€ + puhelumaksut ja käsittelymaksu oli 2,90€... Chat-nappia odotin pari kertaa, mutta ei ilmaantunut.
 
Vaati omansa. Käsittelymaksu on nimenomaan siitä, että ottavat varstoon siksi aikaa että tulli käsittelee otti tulli maksua tai ei. Viime vuonna uutisoitu että maksu tulee vain yli 23€ lähetyksille on harhaanjohtava, maksu tulee kaikille pysäytetyille ja 23€ on raja jonka perusteella ne arvio pysäyttävätkö vai ei.

Aspan kautta olisi voinut rienata tuon ilmaiseksi, mutta se aspaan soitto olisi maksanut 1,84€ + puhelumaksut ja käsittelymaksu oli 2,90€... Chat-nappia odotin pari kertaa, mutta ei ilmaantunut.

Toimiiko tuo chat muka? Itse nyt en ole useampaan kuukauteen koskaan päässyt aspaan tuon chätin kautta. Joo sen chätin saa kyllä auki, mutta siellä on vain se botti, joka ei luonnollisesti osaa auttaa missään kysymyksessä.
 
Toimiiko tuo chat muka? Itse nyt en ole useampaan kuukauteen koskaan päässyt aspaan tuon chätin kautta. Joo sen chätin saa kyllä auki, mutta siellä on vain se botti, joka ei luonnollisesti osaa auttaa missään kysymyksessä.
No se on Postin sivulla näkynyt jos ei ole ollut asiaa, mutta piilotellut jos sinne jotain akuuttia haluaisi kirjoittaa. Aiemmin olen löytänyt jonkin etäisesti soveltuvan lomakkeen jolla olen antanut palautetta, nyt oli ensimmäinen kerta kun olisi tarvinnut apua matkalla olevaan lähetykseen liittyen ja se ei onnistunut.
 
No se on Postin sivulla näkynyt jos ei ole ollut asiaa, mutta piilotellut jos sinne jotain akuuttia haluaisi kirjoittaa. Aiemmin olen löytänyt jonkin etäisesti soveltuvan lomakkeen jolla olen antanut palautetta, nyt oli ensimmäinen kerta kun olisi tarvinnut apua matkalla olevaan lähetykseen liittyen ja se ei onnistunut.

Aina sen saa auki, kun avaa parissa eri selaimessa postin sivut. Kuten sanoin, niin empä ole saanut ihmistä sillä kiinni useampaan kuukauteen enää. Se botti siellä vastaa, ettei osaa auttaa ja ei saa yhdistettyä asiakaspalvelijalle. Sitä ennen tuolla chätillä pääsi aspaan kysymään kun oli jotain kysyttävää.
 
Voi jumalista että voi olla vaikeaa. Tilasin Saksasta läppärin firmalta. Ensinnäkin myyjä hautoi läppäriä viikon, ennen kuin lähetti sen DHL:llä tulemaan. Tämän jälkeen DHL vei läppärin Hampuriin ja kaikki vaikutti olevan hyvin, sieltähän se varmasti sitten lähtee laivalla Suomeen. Paitsi että DHL hautoi pakettia muutaman päivän, jonka jälkeen palautti myyjälle. Syy tuntematon. Tämän jälkeen myyjä lähetti paketin UPS:lla uudestaan ja tässä vaiheessa alkoi epäilykset heräämään minulla, kun UPS:n seurannassa näkyi, että paketin kohde on "<suomalainen paikkakunta>, DE". Ja nyt kun katsoin seurantaa, niin paketti näyttää olevan menossa Saksassa johonkin pikkukylään, jonka postinumero on lähellä minun postinumeroa Suomessa.

Ei helv... Tein vielä tarkistukset, eBay:ssä on selkeästi ilmoitettu, että olen Suomesta, PayPalissa on selkeästi ilmoitettu osoitteeni Suomessa ja firman lähettämässä tilausvahvistuksessa on selkeästi vastaanottajan tiedot oikein ml. maa Finnland. Eli niillä on siellä joku hermanni lähettelemässä paketteja, joka ei ymmärrä, että Finnland ei ole osa saksaa, vaan printtailee Saksan sisäisiin toimituksiin tarkoitettuja DHL:n ja UPS:n osoitekortteja. Ja vielä hämmentävämpää on, että sekä DHL, että UPS ilmeisestikin vievät paketin varsin pitkälle, ennenn kuin hiffaavat, ettei Saksassa edes ole sen mimistä paikkakuntaa, kuin mihin toimitus on... Miten tämä on Euroopassa ees mahdollista? Jenkeistä uskoisin, että voisivat kuvitella Finnlandin olevan USA:n osavaltio, mutta Saksalaisista...
 

Tämähän oli esillä Postin lakon yhteydessä. Käytännössä koko lakko oli sitä, että Postilaiset oltiin siirtämässä paskaan TES:iin. Sitten juuri, kun lakko oli melkein selvä, Medialiitto torppasi sen. Selvisi, että nuo lehdenjakajat ovat ns. paskassa TES:issä, saavat vähemmän palkkaa ja se on noiden lehtien neuvottelema etu, jossa he (ja vain he) saavat riistää työntekijöitään.

Niin voi olla, että siellä ei makseta tarpeeksi palkkaa elämiseen, niin lehdenjako ei kiinnosta ihmisiä.
 
^ kun katsoo avoinna olevia työpaikkoja, jostain syystä Posti ja sen useat yhteistyökumppanit vuokratyövoiman osalta pitävät kokoajan hakua päällä. Postin mukaan mitään jaettavaa ei enää ole, mutta jännästi kokoajan tarttis porukkaa niin tuohon paskatessin varhaisjakeluun kuin ihan normaaliinkin jakoon.

Jos joku haluaa lähteä alle yhdeksällä eurolla tekemään duunia jota en tekisi edes tuplaliksalla, niin siitä vaan. Sattumalta kun duunin tuottama palkka kuukaudessa on hieman reilut satasen yli oleskeluluvan vaatiman minimin, ei liene kovin epäselvää miksi liksa on juuri tuohon asetettu.

Eli jakaminen on vähentynyt, mutta ei loppunut. Se ei vain saisi Postin hallituksen mielestä maksaa mitään. Kaikenmaailman viherpaskakompensaatiomaksua olen nähnyt ja hiilijalanjäljen anekauppa -tyylistä vapaaehtoista maksua, mutta miksi yksikään varhaisjaettava lehti ei tarjoa mahdollisuutta tilausvaiheessa valita eri hintaisia palveluita? Siinä voisi olla vaihtoehdot:

a) en halua maksaa mitään ylimääräistä
b) tuen jakelutyötä 10snt/kannettu lehti

Itselle ei tule kuin Skrolli ja Retro rewind jotka tulevat päiväjaossa, mutta jos haluaisin ns. yöllä jaettavan lehden, varmaan maksaisin siitä hieman enemmän jos se lisä menee jakelijoille. Mikäli tuo olisi mahdollista toteuttaa.
 
^ kun katsoo avoinna olevia työpaikkoja, jostain syystä Posti ja sen useat yhteistyökumppanit vuokratyövoiman osalta pitävät kokoajan hakua päällä. Postin mukaan mitään jaettavaa ei enää ole, mutta jännästi kokoajan tarttis porukkaa niin tuohon paskatessin varhaisjakeluun kuin ihan normaaliinkin jakoon.

Jos joku haluaa lähteä alle yhdeksällä eurolla tekemään duunia jota en tekisi edes tuplaliksalla, niin siitä vaan. Sattumalta kun duunin tuottama palkka kuukaudessa on hieman reilut satasen yli oleskeluluvan vaatiman minimin, ei liene kovin epäselvää miksi liksa on juuri tuohon asetettu.

Eli jakaminen on vähentynyt, mutta ei loppunut. Se ei vain saisi Postin hallituksen mielestä maksaa mitään. Kaikenmaailman viherpaskakompensaatiomaksua olen nähnyt ja hiilijalanjäljen anekauppa -tyylistä vapaaehtoista maksua, mutta miksi yksikään varhaisjaettava lehti ei tarjoa mahdollisuutta tilausvaiheessa valita eri hintaisia palveluita? Siinä voisi olla vaihtoehdot:

a) en halua maksaa mitään ylimääräistä
b) tuen jakelutyötä 10snt/kannettu lehti

Itselle ei tule kuin Skrolli ja Retro rewind jotka tulevat päiväjaossa, mutta jos haluaisin ns. yöllä jaettavan lehden, varmaan maksaisin siitä hieman enemmän jos se lisä menee jakelijoille. Mikäli tuo olisi mahdollista toteuttaa.
Valtion firmoissa, kuten posti, tuollainen maksu realisoituu vain toimitusjohtajan (tmv hyvävelikerhon) palkkioihin. :tdown:
 
Täälläkin on niin käyny kun jotkut reitit on yhdistetty niin yhden henkilön pitää tehdä kaksinkertaset hommat niin aika reilultakerholta tuntuu.
Toki nuo on oikeille postilaisille nakitettu mutta kyllä yksi meistä vuokralaisistakin teki parina kertana tuplareitit.
 
Kohta pari viikkoa venailtu että paketti lähtis tullipostista liikenteseen, kaikki suojelumaksut on maksettu ja vapautuspäätös tullut tullilta mutta postia ei näemmä kiinnosta liikauttaa tota pakettia. Voiko tässä tehdä mitään muuta kuin odotella?
 
Postin käsittelymaksu? Ei pitäisi vielä olla voimassa kun ohjeessa sanotaan että alkaa 15.3.
Postilta tulleessa kirjeessä tästä ei mitään mainittu, mutta tullin sivuilla kylläkin.

what what what?
 
Postin käsittelymaksu? Ei pitäisi vielä olla voimassa kun ohjeessa sanotaan että alkaa 15.3.
Postilta tulleessa kirjeessä tästä ei mitään mainittu, mutta tullin sivuilla kylläkin.

what what what?

EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuville, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääville tavaralähetyksille otetaan käyttöön käsittelymaksu. Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden ja se astuu voimaan 31.1.2020.
 

EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuville, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääville tavaralähetyksille otetaan käyttöön käsittelymaksu. Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden ja se astuu voimaan 31.1.2020.


kah no niinpäs olikin
vammasta touhua postilta, ja erittäin paska tuo maksujärjestelmä. Tuosta pitää valitus eu-tuomioistuimeen ja rikosilmoitus, rikkoo varmasti perustuslakia
 
.........Tämän jälkeen myyjä lähetti paketin UPS:lla uudestaan ja tässä vaiheessa alkoi epäilykset heräämään minulla, kun UPS:n seurannassa näkyi, että paketin kohde on "<suomalainen paikkakunta>, DE". Ja nyt kun katsoin seurantaa, niin paketti näyttää olevan menossa Saksassa johonkin pikkukylään, jonka postinumero on lähellä minun postinumeroa Suomessa.

Ei helv... Tein vielä tarkistukset, eBay:ssä on selkeästi ilmoitettu, että olen Suomesta, PayPalissa on selkeästi ilmoitettu osoitteeni Suomessa ja firman lähettämässä tilausvahvistuksessa on selkeästi vastaanottajan tiedot oikein ml. maa Finnland. .....
Joskus on mennyt samankaltaisesti pieleen kun joissain postinumeroissa kotimaassa on se nolla edessä ja ulkomaiset systeemit pudottaa sen edestä pois.
 
Joskus on mennyt samankaltaisesti pieleen kun joissain postinumeroissa kotimaassa on se nolla edessä ja ulkomaiset systeemit pudottaa sen edestä pois.

Jaa-a, mielenkiintoista nähdä, jos ikinä paketin saan. Nyt UPS kiikuttaa sitä takaisin lähettäjälle. Ihmetyttää kyllä kuriirifirmojenkin toiminta, luulis, etteivät huoli aluen alkaenkaan kuljetukseen pakettia, jonka osoitetiedoissa on jotain epäselvyyttä ja jos huoliivatkin, niin virheen huomatessaan pyytäisivät lähettäjältä lisätietoja. Kyllä on nyt yksi läppäri sahannut saksaa päästä päähän oikein huolella...

Kun näin vahvasti on mennyt, niin veikkaan, että seuraava steppi on se, että myyjä lähettää paketin jälleen kerran UPS:lla lentorahtina, mutta ei ymmärrä, että li-ion akuille on rajoituksia ja UPS hylkää paketin läpivalaisussa ja kiikuttaa taas kerran takaisin myyjälle...
 
DPD se on jännä kiska, kuulokkeet nyt matkanneet tällä viikolla ilman mitään ennakkoilmoituksia jo kahdesti kuulemma ovella, tehnyt suurin piirtein joka päivä etänä hommia eikä ole kukaan halunnut käydä. Minnekään ei voi ottaa yhteyttä ja ilmoitin jo lähettäjälle, että en ota niitä enää edes vastaan vaikka toimitus onnistuisi. :hungry:

Onneksi oli Klarnalla ostettu, kahdella painalluksella valittu palautus eikä lasku generoidu.
 
Foorumeilla uliseminen näemmä kannatti :smoke:
Kuvakaappaus - 2020-03-05 20-54-55.png
 
Ei liity postiin, mutta miten on matkahuollon kautta kun automaattiin tullut paketti (pakettipiste) ja viesti hukkunut jossa oli noutokoodi, tuleeko muistutusviesti kuten postilla lähempänä kun noutoaika päättymässä? vai onko ihan toivoton tapaus ja automaattinen palautus sitten giganttiin?

Kerran kerkesin vilkaista sen noutokoodin ennen kuin viesti hävisi oudosti, mutta ei vaan muistanut enää kun äsken yritin pakettipisteeltä noutaa.
 
Ei liity postiin, mutta miten on matkahuollon kautta kun automaattiin tullut paketti (pakettipiste) ja viesti hukkunut jossa oli noutokoodi, tuleeko muistutusviesti kuten postilla lähempänä kun noutoaika päättymässä? vai onko ihan toivoton tapaus ja automaattinen palautus sitten giganttiin?

Kerran kerkesin vilkaista sen noutokoodin ennen kuin viesti hävisi oudosti, mutta ei vaan muistanut enää kun äsken yritin pakettipisteeltä noutaa.
Ota yhteyttä pakettipisteen asiakaspalveluun. Näyttäisi olevan ilmainen numero ja chatti myös tarjolla. Varmaan pystyvät lähettämään viestin uudestaan niin ei tarvitse odotella.
 
Ota yhteyttä pakettipisteen asiakaspalveluun. Näyttäisi olevan ilmainen numero ja chatti myös tarjolla. Varmaan pystyvät lähettämään viestin uudestaan niin ei tarvitse odotella.
Eivät pysty vaan pitää olla siihen kuljetusfirmaan kenen paketti on, yhteydessä.

Kesällä kävi itselle sama koska lähettäjä oli etsinyt puhelinnumeron niin ei ikinä tullut viestiä jossa olisi koodi. Pakettipiste käski olemaan DHL:ään yhteydessä ja sieltä laittoivat uuden koodin.
 
DPD se on jännä kiska, kuulokkeet nyt matkanneet tällä viikolla ilman mitään ennakkoilmoituksia jo kahdesti kuulemma ovella, tehnyt suurin piirtein joka päivä etänä hommia eikä ole kukaan halunnut käydä. Minnekään ei voi ottaa yhteyttä ja ilmoitin jo lähettäjälle, että en ota niitä enää edes vastaan vaikka toimitus onnistuisi. :hungry:

Onneksi oli Klarnalla ostettu, kahdella painalluksella valittu palautus eikä lasku generoidu.

No sehän on jo puoli voittoa että jotakin viitsivät valehdella edes.. minun pakettia ne makuutti rehellisesti pari viikkoa
 
Eivät pysty vaan pitää olla siihen kuljetusfirmaan kenen paketti on, yhteydessä.

Kesällä kävi itselle sama koska lähettäjä oli etsinyt puhelinnumeron niin ei ikinä tullut viestiä jossa olisi koodi. Pakettipiste käski olemaan DHL:ään yhteydessä ja sieltä laittoivat uuden koodin.

Tosiaan, paketti oli gigantista -> matkahuolto kuljetusyrityksenä, mietin vain onko ollut kenelläkään kokemusta tuleeko joku muistutus vielä siitä että noutamaton paketti, kuten esim postilla tulee?

Mutta aika heräteostos pitkästä aikaa gigantista, ei niin dramaattista että alkaisin päätä vaivaamaan asialla, kunhan kysyn. Ensi viikolla kummikin sitten palautuu, niin ihan miten vain.
 
Eikö Matkahuololla ole mitään OmaPosti-kaltaista palvelua, josta löytyisi koodit ja muut tiedot.
 
Tilauksen valmistelu epäonnistui

Muilla samaa herjaa kun yrittää ostaa kuljetusta? Lisäksi ei ole enää valintaa lähetetäänkö postitoimistoon vai pakettiautomaattiin.

Edit. Tänää toimi jälleen. Pakettiautomaatin valintamahdottomuus johtui kun kyseessä oli xs-paketti.
 
Viimeksi muokattu:
Miten Postin 2.90e maksu eroaa DHL:n vastaavasta maksusta? Esimerkiksi lähetyksen hukkuessa sen vastaanottaja ei ole Postin asiakas eikä vastaanottajalla ole mahdollisuutta käsitellä kadonnutta lähetystä Postin kanssa, vaan lähettäjän täytyy olla yhteydessä Postiin. Miksi vastaanottaja on nyt velvoitettu maksamaan maksuja, vaikka ei ole tietoisesti missään sitoutunut tällaista maksamaan?
 
Miten Postin 2.90e maksu eroaa DHL:n vastaavasta maksusta? Esimerkiksi lähetyksen hukkuessa sen vastaanottaja ei ole Postin asiakas eikä vastaanottajalla ole mahdollisuutta käsitellä kadonnutta lähetystä Postin kanssa, vaan lähettäjän täytyy olla yhteydessä Postiin. Miksi vastaanottaja on nyt velvoitettu maksamaan maksuja, vaikka ei ole tietoisesti missään sitoutunut tällaista maksamaan?
Ei mitenkään eroa ja seuraavan kerran kun mulle tulee tullattava paketti ratkotaan mun tapaus kyllä kuluttajariitalautakunnassa, kun se ei mitään maksa. Suosittelen samaa muillekin, siinä on vaan voitettavaa.
 
Tosiaan aiempaan viestiini, matkahuollolta tuli äsken muistutusviesti. 1 numero oli väärin kun viime viikolla koitin xD
 
Ei mitenkään eroa ja seuraavan kerran kun mulle tulee tullattava paketti ratkotaan mun tapaus kyllä kuluttajariitalautakunnassa, kun se ei mitään maksa. Suosittelen samaa muillekin, siinä on vaan voitettavaa.

Lisähuomioina asiaan liittyen: onko todellakin niin, että maksun voi suorittaa vain maksukortilla?

Kuluttajaneuvonnasta kertoivat Postin olleen syksyllä yhteydessä suunnitelmistaan, perusteluna kansainvälisen postiliiton yleinen käytäntö tjsp. Pakolliseen korttimaksuun eivät ottaneet kantaa tarkemmin.
 
Valtion firmoissa, kuten posti, tuollainen maksu realisoituu vain toimitusjohtajan (tmv hyvävelikerhon) palkkioihin. :tdown:
Juurikin näin. Näkisittepä Postin johdon ilmeet jos tuollainen tilaajien lisämaksu(kolehti) jakajille alkaisi ottaa tuulta alleen niin ei mene kauaa kun kokoushuoneessa jo junaillaan kuinka rahat saisi pomojen taskuun, sillä alimpaan paskasakkiin kuuluvat varhaisjakelijat eivät ole niitä ansainneet vaan viisaat pomot "idean kehittelivät" ja ottavat kaiken krediitin.
 
Tulli tehnyt jonkun muutoksen tuohon tuonti-ilmoitussoftaan, aivan järkyttävän paljon huonompi ja hitaampi käyttää kuin se vanha. Aiemmin sait vanhan ilmoituksen kätevästi kopioitua pohjaksi uuteen ilmoitukseen, nyt ei sitä mahdollisuutta antanut. Lisäksi pitäisi nähdä 90vrk aiemmat keissit, mutta itsellä viimeisin 2.1.2020 ja kyllä se mielestäni 90vrk:n sisälle mahtuu, mutta ei näy yhtään tehtyä ilmoitusta.

Hitaasti pyörii rattaat muutenkin, aiemmin sai suurinpiirtein vartissa vastauksen, nyt eilen tein 23 aikaan ilmoituksen, siihen oli pyydetty 01.50 tilausvahvistusta, lähetin sen aamulla 8.30, edelleen käsittelyssä 14.30 iltapäivällä.
 
Tulli tehnyt jonkun muutoksen tuohon tuonti-ilmoitussoftaan, aivan järkyttävän paljon huonompi ja hitaampi käyttää kuin se vanha. Aiemmin sait vanhan ilmoituksen kätevästi kopioitua pohjaksi uuteen ilmoitukseen, nyt ei sitä mahdollisuutta antanut. Lisäksi pitäisi nähdä 90vrk aiemmat keissit, mutta itsellä viimeisin 2.1.2020 ja kyllä se mielestäni 90vrk:n sisälle mahtuu, mutta ei näy yhtään tehtyä ilmoitusta.

Hitaasti pyörii rattaat muutenkin, aiemmin sai suurinpiirtein vartissa vastauksen, nyt eilen tein 23 aikaan ilmoituksen, siihen oli pyydetty 01.50 tilausvahvistusta, lähetin sen aamulla 8.30, edelleen käsittelyssä 14.30 iltapäivällä.
Joo, mutta noissa "pistokokeissa" liittyen tilausvahvistukseen jne varmaan kestääkin, koska silloin siellä on joku työntekijä niitä käsittelemässä. Mulla on kerran tullut se lisäselvityspyyntö ja tullauksia on takana vuosien saatossa kymmeniä. En oo kyllä ihan hetkeen tuota ilmoituspalvelua nyt käyttänyt.
 
Ei ole kertaakaan vielä kestänyt varttia pidempään, olen noita tehnyt tasaisesti noin kerran kuussa viimeiset muutaman vuoden.
 
Kun näin vahvasti on mennyt, niin veikkaan, että seuraava steppi on se, että myyjä lähettää paketin jälleen kerran UPS:lla lentorahtina, mutta ei ymmärrä, että li-ion akuille on rajoituksia ja UPS hylkää paketin läpivalaisussa ja kiikuttaa taas kerran takaisin myyjälle...

Kerrankin olin väärässä. Myyjä todellakin lähetti paketin kolmannen kerran tulemaan, tällä kertaa UPS:n pikapakettina, mutta nyt se saattaa tulla jopa perille. Seurannan mukaan vastaanottajan tiedot on tällä kertaa kunnossa ja paketti on nyt Ruotsissa tulossa, eli ainakin on lähtenyt Saksasta ilmeisestikin maarahtina. En kyllä tiedä miten saavat yhdessä päivässä (seurannan mukaan) paketin vielä Ruotsista Suomeen ilman, että se tulee lentorahtina...

Edit: Jaa nyt se paketti on Helsingissä, kahdessa tunnissa on tullut Malmöstä Helsinkiin, joten kyllähän se on väkisin lentorahtina sit tullut. Kyllä se paketti viimein on siis tulossa, ei mennytkään kuin kuukausi siitä, kun laitteen ostin \o/. Katselin UPS:n sivuilta, että kyllä ne li-ioneitakin kuljettaa, kunhan merkinnät ja paperit on kunnossa, joten kaiketikin tällä kertaa ne ovat olleet kunnossa. Taitaa läppärien tehdaspaketeissa nykyään olla valmiiksi kaikki mahdolliset varoitustarrrat jne, jotka vaaditaan...
 
Viimeksi muokattu:
No niin, tiedoksi kaikille pakettien tullaajille. Ilmeisesti pitää käyttää alkuperäistä lähetystunnusta eikä sitä rinnakkaista tunnusta, joka yleensä lähetysseurannassa Suomen puolella näkyy (vaikka hakisi postin sivulla alkuperäisellä tunnuksella). EMS-paketti on 29.02. saakka seisonut ulkomaanterminaalissa, koska käytin tuota rinnakkaista tunnusta eikä lähetystä ollut vapautettu. Näin kertoi tullipostin asiakaspalvelija. Vituttaa kyllä, kun en missään en ole nähnyt ohjetta, että näin pitäisi ehdottomasti toimia. Vuorokaudessa paketti lähettäjältä Japanista Helsinki-Vantaalle, sitten alkaakin tämä tietojärjestelmäsekoilu postin puolella Suomessa. Saatana.
 
No niin, tiedoksi kaikille pakettien tullaajille. Ilmeisesti pitää käyttää alkuperäistä lähetystunnusta eikä sitä rinnakkaista tunnusta, joka yleensä lähetysseurannassa Suomen puolella näkyy (vaikka hakisi postin sivulla alkuperäisellä tunnuksella). EMS-paketti on 29.02. saakka seisonut ulkomaanterminaalissa, koska käytin tuota rinnakkaista tunnusta eikä lähetystä ollut vapautettu. Näin kertoi tullipostin asiakaspalvelija. Vituttaa kyllä, kun en missään en ole nähnyt ohjetta, että näin pitäisi ehdottomasti toimia. Vuorokaudessa paketti lähettäjältä Japanista Helsinki-Vantaalle, sitten alkaakin tämä tietojärjestelmäsekoilu postin puolella Suomessa. Saatana.
Ainakin ennen tota kiristysmaksua tullailin sillä postin suomen pään tunnuksella ja toimi, mutta hyvä tietää.
 
No niin, tiedoksi kaikille pakettien tullaajille. Ilmeisesti pitää käyttää alkuperäistä lähetystunnusta eikä sitä rinnakkaista tunnusta, joka yleensä lähetysseurannassa Suomen puolella näkyy (vaikka hakisi postin sivulla alkuperäisellä tunnuksella). EMS-paketti on 29.02. saakka seisonut ulkomaanterminaalissa, koska käytin tuota rinnakkaista tunnusta eikä lähetystä ollut vapautettu. Näin kertoi tullipostin asiakaspalvelija. Vituttaa kyllä, kun en missään en ole nähnyt ohjetta, että näin pitäisi ehdottomasti toimia. Vuorokaudessa paketti lähettäjältä Japanista Helsinki-Vantaalle, sitten alkaakin tämä tietojärjestelmäsekoilu postin puolella Suomessa. Saatana.

Kiitos tiedosta! Omalla kohdalla sama ongelma menossa. Tullasin paketin"rinnakkaistunnuksella" ja käsittelymaksun maksoin alkuperäisellä lähetystunnuksella. Paketti seisoo ulkomaanterminaalissa ja mitään ei tapahdu. Muutaman kerran otin yhteyttä postin asiakaspalveluun ja kehottivat vaan odottamaan...
Pitää vissiin huomenna sitten soitella tuonne tulliin..
Laita ihmeessä linkki tullipostin asiakaspalvelijan yhteystietoihin jos sellainen on tiedossa vai soititko tuonne tullineuvontaan?
 
Postin chatin kautta piti taas tiedustella lähetystä ja jos ei jo pelkästään chattiin pääsy ole vaikeaa niin pitää ihmetellä miksi sekin tuntuu olevan suunniteltu mobiiliin. Chat-ikkuna aivan surkean kokoinen ja pakotettu selaimen oikeaan alanurkkaan, pöytäkoneella aika huono käyttökokemus.

Mutta jos jotain positiivista niin asiakaspalvelija oli ainakin mukava ja homma sujui hyvin, mutta asia siirtyi kuitenkin kuljetuksen vastuulle eli vasta huomenna näkee menikö viesti muutoksista sinne asti perille.
postichat.png
 
Kiitos tiedosta! Omalla kohdalla sama ongelma menossa. Tullasin paketin"rinnakkaistunnuksella" ja käsittelymaksun maksoin alkuperäisellä lähetystunnuksella. Paketti seisoo ulkomaanterminaalissa ja mitään ei tapahdu. Muutaman kerran otin yhteyttä postin asiakaspalveluun ja kehottivat vaan odottamaan...
Pitää vissiin huomenna sitten soitella tuonne tulliin..
Laita ihmeessä linkki tullipostin asiakaspalvelijan yhteystietoihin jos sellainen on tiedossa vai soititko tuonne tullineuvontaan?

Olin ensin postiin yhteydessä chatin kautta ja sieltä ohjasivat numeroon 020 451 5900.
 
Jännästi napsuu aina omalle kohdalle nämä postin sekoilut, lähetin paketin tuttavalle tuon edellisen tietojärjestelmäsotkun aikaan. Helposti-koodin luonti ja luukun varaus onnistui ihan kivutta joten en ajatellut asiaa sen kummemmin kuin vasta eilen kun tuli vaihdettua kuulumisia. Pakettia hän ei ollut vielä saanut ja luuli minun unohtaneen postittaa sen, ilmeisesti se on maannut koko tämän puolitoista viikkoa automaatissa mistä sen lähetin ja liikahti vasta puhelinsoitolla asiakaspalveluun.

posti.png
 
Oho, tänään kolahti postiluukusta neljä pakettia kerralla. Marraskuussa ja joulukuussa tilatut paketit eivät taida tulla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 214
Viestejä
4 486 093
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom