Voi jumalista että voi olla vaikeaa. Tilasin Saksasta läppärin firmalta. Ensinnäkin myyjä hautoi läppäriä viikon, ennen kuin lähetti sen DHL:llä tulemaan. Tämän jälkeen DHL vei läppärin Hampuriin ja kaikki vaikutti olevan hyvin, sieltähän se varmasti sitten lähtee laivalla Suomeen. Paitsi että DHL hautoi pakettia muutaman päivän, jonka jälkeen palautti myyjälle. Syy tuntematon. Tämän jälkeen myyjä lähetti paketin UPS:lla uudestaan ja tässä vaiheessa alkoi epäilykset heräämään minulla, kun UPS:n seurannassa näkyi, että paketin kohde on "<suomalainen paikkakunta>, DE". Ja nyt kun katsoin seurantaa, niin paketti näyttää olevan menossa Saksassa johonkin pikkukylään, jonka postinumero on lähellä minun postinumeroa Suomessa.
Ei helv... Tein vielä tarkistukset, eBay:ssä on selkeästi ilmoitettu, että olen Suomesta, PayPalissa on selkeästi ilmoitettu osoitteeni Suomessa ja firman lähettämässä tilausvahvistuksessa on selkeästi vastaanottajan tiedot oikein ml. maa Finnland. Eli niillä on siellä joku hermanni lähettelemässä paketteja, joka ei ymmärrä, että Finnland ei ole osa saksaa, vaan printtailee Saksan sisäisiin toimituksiin tarkoitettuja DHL:n ja UPS:n osoitekortteja. Ja vielä hämmentävämpää on, että sekä DHL, että UPS ilmeisestikin vievät paketin varsin pitkälle, ennenn kuin hiffaavat, ettei Saksassa edes ole sen mimistä paikkakuntaa, kuin mihin toimitus on... Miten tämä on Euroopassa ees mahdollista? Jenkeistä uskoisin, että voisivat kuvitella Finnlandin olevan USA:n osavaltio, mutta Saksalaisista...