Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Suomen Perustuslaki tuntee kirjeen mutta ei paketteja asiaa koskevassa säädöksessä.
Kyllä tuohon uppoo pakettikin suljettuna lähetyksenä, missä sun nimi on päällä.Yksityiselämän suoja
Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.
Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.
Kyllä omassa pikakirjeessä oli viimeinen tapahtuma jokin "toimitettu vastaanottajalle" tms.
Mutta vastaan silti, että voi olla toimitettu ilmankin tuota statustakin
Vaati omansa. Käsittelymaksu on nimenomaan siitä, että ottavat varstoon siksi aikaa että tulli käsittelee otti tulli maksua tai ei. Viime vuonna uutisoitu että maksu tulee vain yli 23€ lähetyksille on harhaanjohtava, maksu tulee kaikille pysäytetyille ja 23€ on raja jonka perusteella ne arvio pysäyttävätkö vai ei.Itsellä on kohdalla vielä sellainen selittämätön tapaus kun Amerikasta tuleva reilun 100€ tuotteen maksuton takuuvaihto. Tulli uskoi takuuvaihdoksi ja päästi 0€, mutta nyt pitäisi tietää vaatiiko Posti silti omansa.
Vaati omansa. Käsittelymaksu on nimenomaan siitä, että ottavat varstoon siksi aikaa että tulli käsittelee otti tulli maksua tai ei. Viime vuonna uutisoitu että maksu tulee vain yli 23€ lähetyksille on harhaanjohtava, maksu tulee kaikille pysäytetyille ja 23€ on raja jonka perusteella ne arvio pysäyttävätkö vai ei.
Aspan kautta olisi voinut rienata tuon ilmaiseksi, mutta se aspaan soitto olisi maksanut 1,84€ + puhelumaksut ja käsittelymaksu oli 2,90€... Chat-nappia odotin pari kertaa, mutta ei ilmaantunut.
No se on Postin sivulla näkynyt jos ei ole ollut asiaa, mutta piilotellut jos sinne jotain akuuttia haluaisi kirjoittaa. Aiemmin olen löytänyt jonkin etäisesti soveltuvan lomakkeen jolla olen antanut palautetta, nyt oli ensimmäinen kerta kun olisi tarvinnut apua matkalla olevaan lähetykseen liittyen ja se ei onnistunut.Toimiiko tuo chat muka? Itse nyt en ole useampaan kuukauteen koskaan päässyt aspaan tuon chätin kautta. Joo sen chätin saa kyllä auki, mutta siellä on vain se botti, joka ei luonnollisesti osaa auttaa missään kysymyksessä.
No se on Postin sivulla näkynyt jos ei ole ollut asiaa, mutta piilotellut jos sinne jotain akuuttia haluaisi kirjoittaa. Aiemmin olen löytänyt jonkin etäisesti soveltuvan lomakkeen jolla olen antanut palautetta, nyt oli ensimmäinen kerta kun olisi tarvinnut apua matkalla olevaan lähetykseen liittyen ja se ei onnistunut.
Jakelu on edelleen paikoin pahasti myöhässä, Posti ja Aamulehti pahoittelevat – näitä asioita korjataan parhaillaan
Aamulehden jakelun myöhästymiset ovat jatkuneet, mutta töitä tehdään tilanteen parantamiseksi, kunnes ongelmat saadaan ratkaistua. Posti palkkaa koko ajan lisää jakajia, ja useimmissa piireissä jakelu toimii jo moitteetta, mutta joillakin alueilla ongelmat jatkuvat. Mistä tämä johtuu ja milloin...www.aamulehti.fi
Valtion firmoissa, kuten posti, tuollainen maksu realisoituu vain toimitusjohtajan (tmv hyvävelikerhon) palkkioihin.^ kun katsoo avoinna olevia työpaikkoja, jostain syystä Posti ja sen useat yhteistyökumppanit vuokratyövoiman osalta pitävät kokoajan hakua päällä. Postin mukaan mitään jaettavaa ei enää ole, mutta jännästi kokoajan tarttis porukkaa niin tuohon paskatessin varhaisjakeluun kuin ihan normaaliinkin jakoon.
Jos joku haluaa lähteä alle yhdeksällä eurolla tekemään duunia jota en tekisi edes tuplaliksalla, niin siitä vaan. Sattumalta kun duunin tuottama palkka kuukaudessa on hieman reilut satasen yli oleskeluluvan vaatiman minimin, ei liene kovin epäselvää miksi liksa on juuri tuohon asetettu.
Eli jakaminen on vähentynyt, mutta ei loppunut. Se ei vain saisi Postin hallituksen mielestä maksaa mitään. Kaikenmaailman viherpaskakompensaatiomaksua olen nähnyt ja hiilijalanjäljen anekauppa -tyylistä vapaaehtoista maksua, mutta miksi yksikään varhaisjaettava lehti ei tarjoa mahdollisuutta tilausvaiheessa valita eri hintaisia palveluita? Siinä voisi olla vaihtoehdot:
a) en halua maksaa mitään ylimääräistä
b) tuen jakelutyötä 10snt/kannettu lehti
Itselle ei tule kuin Skrolli ja Retro rewind jotka tulevat päiväjaossa, mutta jos haluaisin ns. yöllä jaettavan lehden, varmaan maksaisin siitä hieman enemmän jos se lisä menee jakelijoille. Mikäli tuo olisi mahdollista toteuttaa.
31.1.2020 tullut voimaan. En tiedä mistä ohjeista nyt puhut, mutta et ainakaan tuosta.Postin käsittelymaksu? Ei pitäisi vielä olla voimassa kun ohjeessa sanotaan että alkaa 15.3.
Postilta tulleessa kirjeessä tästä ei mitään mainittu, mutta tullin sivuilla kylläkin.
what what what?
Postin käsittelymaksu? Ei pitäisi vielä olla voimassa kun ohjeessa sanotaan että alkaa 15.3.
Postilta tulleessa kirjeessä tästä ei mitään mainittu, mutta tullin sivuilla kylläkin.
what what what?
EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuville, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääville tavaralähetyksille otetaan käyttöön käsittelymaksu. Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden ja se astuu voimaan 31.1.2020.
Joskus on mennyt samankaltaisesti pieleen kun joissain postinumeroissa kotimaassa on se nolla edessä ja ulkomaiset systeemit pudottaa sen edestä pois..........Tämän jälkeen myyjä lähetti paketin UPS:lla uudestaan ja tässä vaiheessa alkoi epäilykset heräämään minulla, kun UPS:n seurannassa näkyi, että paketin kohde on "<suomalainen paikkakunta>, DE". Ja nyt kun katsoin seurantaa, niin paketti näyttää olevan menossa Saksassa johonkin pikkukylään, jonka postinumero on lähellä minun postinumeroa Suomessa.
Ei helv... Tein vielä tarkistukset, eBay:ssä on selkeästi ilmoitettu, että olen Suomesta, PayPalissa on selkeästi ilmoitettu osoitteeni Suomessa ja firman lähettämässä tilausvahvistuksessa on selkeästi vastaanottajan tiedot oikein ml. maa Finnland. .....
Joskus on mennyt samankaltaisesti pieleen kun joissain postinumeroissa kotimaassa on se nolla edessä ja ulkomaiset systeemit pudottaa sen edestä pois.
Ota yhteyttä pakettipisteen asiakaspalveluun. Näyttäisi olevan ilmainen numero ja chatti myös tarjolla. Varmaan pystyvät lähettämään viestin uudestaan niin ei tarvitse odotella.Ei liity postiin, mutta miten on matkahuollon kautta kun automaattiin tullut paketti (pakettipiste) ja viesti hukkunut jossa oli noutokoodi, tuleeko muistutusviesti kuten postilla lähempänä kun noutoaika päättymässä? vai onko ihan toivoton tapaus ja automaattinen palautus sitten giganttiin?
Kerran kerkesin vilkaista sen noutokoodin ennen kuin viesti hävisi oudosti, mutta ei vaan muistanut enää kun äsken yritin pakettipisteeltä noutaa.
Eivät pysty vaan pitää olla siihen kuljetusfirmaan kenen paketti on, yhteydessä.Ota yhteyttä pakettipisteen asiakaspalveluun. Näyttäisi olevan ilmainen numero ja chatti myös tarjolla. Varmaan pystyvät lähettämään viestin uudestaan niin ei tarvitse odotella.
DPD se on jännä kiska, kuulokkeet nyt matkanneet tällä viikolla ilman mitään ennakkoilmoituksia jo kahdesti kuulemma ovella, tehnyt suurin piirtein joka päivä etänä hommia eikä ole kukaan halunnut käydä. Minnekään ei voi ottaa yhteyttä ja ilmoitin jo lähettäjälle, että en ota niitä enää edes vastaan vaikka toimitus onnistuisi.
Onneksi oli Klarnalla ostettu, kahdella painalluksella valittu palautus eikä lasku generoidu.
Eivät pysty vaan pitää olla siihen kuljetusfirmaan kenen paketti on, yhteydessä.
Kesällä kävi itselle sama koska lähettäjä oli etsinyt puhelinnumeron niin ei ikinä tullut viestiä jossa olisi koodi. Pakettipiste käski olemaan DHL:ään yhteydessä ja sieltä laittoivat uuden koodin.
EiEikö Matkahuololla ole mitään OmaPosti-kaltaista palvelua, josta löytyisi koodit ja muut tiedot.
Ei mitenkään eroa ja seuraavan kerran kun mulle tulee tullattava paketti ratkotaan mun tapaus kyllä kuluttajariitalautakunnassa, kun se ei mitään maksa. Suosittelen samaa muillekin, siinä on vaan voitettavaa.Miten Postin 2.90e maksu eroaa DHL:n vastaavasta maksusta? Esimerkiksi lähetyksen hukkuessa sen vastaanottaja ei ole Postin asiakas eikä vastaanottajalla ole mahdollisuutta käsitellä kadonnutta lähetystä Postin kanssa, vaan lähettäjän täytyy olla yhteydessä Postiin. Miksi vastaanottaja on nyt velvoitettu maksamaan maksuja, vaikka ei ole tietoisesti missään sitoutunut tällaista maksamaan?
Ei mitenkään eroa ja seuraavan kerran kun mulle tulee tullattava paketti ratkotaan mun tapaus kyllä kuluttajariitalautakunnassa, kun se ei mitään maksa. Suosittelen samaa muillekin, siinä on vaan voitettavaa.
Juurikin näin. Näkisittepä Postin johdon ilmeet jos tuollainen tilaajien lisämaksu(kolehti) jakajille alkaisi ottaa tuulta alleen niin ei mene kauaa kun kokoushuoneessa jo junaillaan kuinka rahat saisi pomojen taskuun, sillä alimpaan paskasakkiin kuuluvat varhaisjakelijat eivät ole niitä ansainneet vaan viisaat pomot "idean kehittelivät" ja ottavat kaiken krediitin.Valtion firmoissa, kuten posti, tuollainen maksu realisoituu vain toimitusjohtajan (tmv hyvävelikerhon) palkkioihin.
Joo, mutta noissa "pistokokeissa" liittyen tilausvahvistukseen jne varmaan kestääkin, koska silloin siellä on joku työntekijä niitä käsittelemässä. Mulla on kerran tullut se lisäselvityspyyntö ja tullauksia on takana vuosien saatossa kymmeniä. En oo kyllä ihan hetkeen tuota ilmoituspalvelua nyt käyttänyt.Tulli tehnyt jonkun muutoksen tuohon tuonti-ilmoitussoftaan, aivan järkyttävän paljon huonompi ja hitaampi käyttää kuin se vanha. Aiemmin sait vanhan ilmoituksen kätevästi kopioitua pohjaksi uuteen ilmoitukseen, nyt ei sitä mahdollisuutta antanut. Lisäksi pitäisi nähdä 90vrk aiemmat keissit, mutta itsellä viimeisin 2.1.2020 ja kyllä se mielestäni 90vrk:n sisälle mahtuu, mutta ei näy yhtään tehtyä ilmoitusta.
Hitaasti pyörii rattaat muutenkin, aiemmin sai suurinpiirtein vartissa vastauksen, nyt eilen tein 23 aikaan ilmoituksen, siihen oli pyydetty 01.50 tilausvahvistusta, lähetin sen aamulla 8.30, edelleen käsittelyssä 14.30 iltapäivällä.
Kun näin vahvasti on mennyt, niin veikkaan, että seuraava steppi on se, että myyjä lähettää paketin jälleen kerran UPS:lla lentorahtina, mutta ei ymmärrä, että li-ion akuille on rajoituksia ja UPS hylkää paketin läpivalaisussa ja kiikuttaa taas kerran takaisin myyjälle...
Ainakin ennen tota kiristysmaksua tullailin sillä postin suomen pään tunnuksella ja toimi, mutta hyvä tietää.No niin, tiedoksi kaikille pakettien tullaajille. Ilmeisesti pitää käyttää alkuperäistä lähetystunnusta eikä sitä rinnakkaista tunnusta, joka yleensä lähetysseurannassa Suomen puolella näkyy (vaikka hakisi postin sivulla alkuperäisellä tunnuksella). EMS-paketti on 29.02. saakka seisonut ulkomaanterminaalissa, koska käytin tuota rinnakkaista tunnusta eikä lähetystä ollut vapautettu. Näin kertoi tullipostin asiakaspalvelija. Vituttaa kyllä, kun en missään en ole nähnyt ohjetta, että näin pitäisi ehdottomasti toimia. Vuorokaudessa paketti lähettäjältä Japanista Helsinki-Vantaalle, sitten alkaakin tämä tietojärjestelmäsekoilu postin puolella Suomessa. Saatana.
No niin, tiedoksi kaikille pakettien tullaajille. Ilmeisesti pitää käyttää alkuperäistä lähetystunnusta eikä sitä rinnakkaista tunnusta, joka yleensä lähetysseurannassa Suomen puolella näkyy (vaikka hakisi postin sivulla alkuperäisellä tunnuksella). EMS-paketti on 29.02. saakka seisonut ulkomaanterminaalissa, koska käytin tuota rinnakkaista tunnusta eikä lähetystä ollut vapautettu. Näin kertoi tullipostin asiakaspalvelija. Vituttaa kyllä, kun en missään en ole nähnyt ohjetta, että näin pitäisi ehdottomasti toimia. Vuorokaudessa paketti lähettäjältä Japanista Helsinki-Vantaalle, sitten alkaakin tämä tietojärjestelmäsekoilu postin puolella Suomessa. Saatana.
Kiitos tiedosta! Omalla kohdalla sama ongelma menossa. Tullasin paketin"rinnakkaistunnuksella" ja käsittelymaksun maksoin alkuperäisellä lähetystunnuksella. Paketti seisoo ulkomaanterminaalissa ja mitään ei tapahdu. Muutaman kerran otin yhteyttä postin asiakaspalveluun ja kehottivat vaan odottamaan...
Pitää vissiin huomenna sitten soitella tuonne tulliin..
Laita ihmeessä linkki tullipostin asiakaspalvelijan yhteystietoihin jos sellainen on tiedossa vai soititko tuonne tullineuvontaan?