Postin kulkemisen vaikeus

Postilla on saapumisilmoitusten liikkuminen hidastunut todella paljon, joten ei ihme jos tullauslappujenkin.

Tuli pari Postin kiinanpakettia, siis Postin omia SPxxxxxxxxxFI-koodillisia, Suomeen 24.6. ja lähipostiin 25.6. ja 26.6. Näistä ensimmäisestä ehti 28.6. mennessä saapumisilmoitus postilaatikkooni ja toisesta viikonlopun jälkeen, 1.7. Huvittavana yksityiskohtana, näistä tuli saapumisilmoitukset sähköpostiin ajallaan ja niistä muistutukset juuri ennen niiden saapumista postilaatikkoon.

Tullata sekä noutaa voi pelkällä seurantakoodilla kun paketti on seurannan mukaan sopivassa tilassa. Kannattaa varautua moiseen.
 
Siis onko tosiaan ainut postin asiakaspalvelu nykyään puhelinvaihde ? Mitään zättiä tai mailia ei ole ?
 
Tässä on nyt jo yli viikon seisonut paketti Postnordilla Porissa. Ihan samaa säätämistä oli viimeksi, kun tilasin puulin huivin.

Laitoin maanantaina vähän tiedustelua asiasta, niin tänään sain vastauksen että laittavat matkahuollolle tiedustelua.

Tässä saa varmaan odottaa toisenkin viikon tällä menolla. Vituttais ellei naurattais :D
 
Maanantaiaamusta tilasin Amazon UK:sta pari piuhaa ja postimies tiputti tuotteet tänään aamusta laatikkoon :eek:. Pääsee yllättämään miten nopeasti asiat voivat välillä tapahtua.
 
Joku Helsinkiläinen tais nyt vastaanottaa meikäläisen paketin.. LX714989xx0NL tunnuksella eile hakenu lokerikosta. Jos oot saanu 360 ohjaimen akun adaptereita vie postiin kiitos.

HELSINKI 73/TAPANILA

Päivitys: Myyjä selvitteli että oli toimitus epäonnistunut ja palauttelee tällä hetkellä rahoja kun ei saa korvaava tuotetta nyt. Asia selvä. Ja jeps Mika_ oikeassa et vähän yli ammuin nyt ja unohin tuon että väärä seurantanumero. Oli vain nyt eka kerta omalle kohdalle tuommoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Tai sitten ei, pari kertaa käynyt itselle, että Alista on myyjä laittanut väärin seurantakoodin ja siellä on ollut jollekin toiselle jotain ihan muuta.

Disputea vaan kehiin, ratkeaa asiakkaan eduksi.
 
Oulussa posti on kulkenut nyt pari viikkoa erityisen hyvin. Postiluukusta mahtuvat paketitkin tulevat perille päivässä kuten vielä pari vuotta sitten, ja pääasiassa posti tulee päivällä eikä postiluukku kolise yöllä.
 
Oulussa posti on kulkenut nyt pari viikkoa erityisen hyvin. Postiluukusta mahtuvat paketitkin tulevat perille päivässä kuten vielä pari vuotta sitten, ja pääasiassa posti tulee päivällä eikä postiluukku kolise yöllä.
Edelleen yöllä jaetut kirjeet ja laskut on Kalevan jakamia
 
tulossa joku yllätyspaketti kunhan ei unabomberin laatikkoa . tuote muka tilattu 29.6 ja ite en ainenkaa tuolloin muista tilaneeni mitään ulkomailta, 1.7 tulivaan viesti että vaihtoehdoista voiko paketinjättää ovelle jos ei ole kotona.
 
Mikäköhän nyt on iskenyt kun kiinapaskaa tulee näin hätäisesti? Itseasiassa kaksi samana päivänä saapunutta lähetystä nyt noudettavissa.

B5D33AB8-56C7-408F-8128-FA7573016475.jpeg


Edit: olikin toinen paketti Malesiasta ja toinen Singaporesta, yhtä kaikki, Alilta tilattuja.
 
Hyvä että joillain toimii. Mä en edelleenkään saa ketään edes kiinni tuon oman pakettini tiimoilta :D Taitaa huomenna lähteä takaisin jos se edes on Suomeen saapunut.
 
tuli näköjään kiinasta tilattu paketti saksasta. melko nopeeta sieltä tuli kun 1.7 lähti ja tänään ovella.
 
Juu nyt kyllä kerrankin tuli Kiinasta paketti nopeasti, tasan viikko sitten tilasin hitaimmalla eli halvimmalla toimituksella ja tänään tuli perille. Ei viettänyt Postin nurkisakaan kuin kaksi päivää... Olisin odotellut tuota saapuvaksi aikaisintaan ensi viikon alkupuolikkaalla.
 
25.6 tilattu proshopilta, 1.7 "postitettu", mutta posti näki ekaan kerran 3.7. Edelleenkään ei ole perillä tai muuttunut yhtään mihinkään.

Screenshot_20190705-123920_OmaPosti.jpg
 
25.6 tilattu proshopilta, 1.7 "postitettu", mutta posti näki ekaan kerran 3.7. Edelleenkään ei ole perillä tai muuttunut yhtään mihinkään.

Screenshot_20190705-123920_OmaPosti.jpg

Ihan sama täällä. Eri lähettäjä kuitenkin.

2.7 postitettu.
3.7 lajiteltu 01010
3.7 on kolme kertaa ”lähetys on rekisteröity 01010” noin klo 16.
Sen jälkeen ei mitään eloa ole ollut.

Projekti nyt ollut jumissa kolme päivää tuon takia :(
 
Mihin päin Suomea nämä kaksi lähetystä ovat matkalla?

Ensimmäisessä on ainakin UDO (uudelleenohjaus) mitä ilmeisimmin, se hidastaa monesti päivällä/kahdella.
 
Ihan sama täällä. Eri lähettäjä kuitenkin.

2.7 postitettu.
3.7 lajiteltu 01010
3.7 on kolme kertaa ”lähetys on rekisteröity 01010” noin klo 16.
Sen jälkeen ei mitään eloa ole ollut.

Projekti nyt ollut jumissa kolme päivää tuon takia :(
Postin oma toimitusaika laskuri kertoo:
Postipaketti
Noudettavissa seuraavana työpäivänä klo 19 jälkeen

Siellä taas jotain kesähessuja ajamassa paskarinkiä varastossa kun pitäisi töitä tehdä. Tai sitten ei ole, ja vakituiset lähteneet lomille.
 
Jippii! Tekstiviestillä tullut lokerokoodi ei toiminut. Enpä olisi pakettia nyt viikonlopuksi tarvinnutkaan :itku:. Pitää käydä kohta uudestaan kokeilemassa, ennen ei ole ollut mitään ongelmia noiden koodien kanssa.

Edit. Ei toiminut. pitää olla sitten maanantaina yhteydessä postiin :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Postin oma toimitusaika laskuri kertoo:


Siellä taas jotain kesähessuja ajamassa paskarinkiä varastossa kun pitäisi töitä tehdä. Tai sitten ei ole, ja vakituiset lähteneet lomille.

Itselläni lukee:
Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa.
Ke piti tulla joten ei tuokaan enää pidä paikkaansa.
Alkaa tatti otsassa kasvamaan :rage:
 
Itselläni lukee:
Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa.
Ke piti tulla joten ei tuokaan enää pidä paikkaansa.
Alkaa tatti otsassa kasvamaan :rage:
Kesätyöntekijät siellä vauhdissa:


m.facebook.com /story.php?story_fbid=2641210229246152&id=195534363813763

Kommentit aika hyviä. :D
 
25.6 tilattu proshopilta, 1.7 "postitettu", mutta posti näki ekaan kerran 3.7. Edelleenkään ei ole perillä tai muuttunut yhtään mihinkään.

Screenshot_20190705-123920_OmaPosti.jpg
Ei ole ehkä vielä saapunut maahan. Noita rekisteröintejä tulee muistakin kuin lajottelusta, kuten muutoksista paketin sähköisissä tiedoissa.
 
Tähän asti minulla ei ole ollut ongelmia Postin kanssa. Kaikki paketit ja kirjeet tulleet kuten pitääkin.
Nyt tässä viimeisen kuukauden aikana on 3 eBay:sta ostettua Kiinan pakettia jäänyt saapumatta, yksi Carunan lasku ja 2 eBay paketin saapumisilmoitusta.
Nuo 2 eBay pakettia on Euroopan sisältä ja seurannan perusteella näkyy tulleen noudettavaksi 2.7.2019. OmaPosti sovelluksessa näkyvät nyt kun lisäsin niiden alkuperäiset seurantatunnukset.

Mahtaako nuo kadonneet Kiinan paketitkin saapuneet noudettavaksi, mutta lähteneet takaisin kun en ole saanut saapumisilmoitusta.

Carunan lasku ei ollut tullut OmaPostiin näkyviin, kun sovellus ei ollut päivitetty.
 
Ei minullakaan ole ennen oikeastaan tökkinyt, nyt kuitenkin muutama amazonin paketti. Molemmista tuli erilainen tekstiviesti, että "paketti tulossa kotiin vastaa sitä ja tätä jos haluat noudettavaksi postiin tai automaattiin". Molempiin vastasin että haen itse.

Ensimmäisessä viestissä luki että saat erillisen viestin nouto-ohjeista, viestiä ei tullut, sen sijaan postilaatikkoon ilmeistyi lappu että yritetty toimittaa ja paketin sai haettua postista. Ok, meni vielä ihan hyvin, mutta oletin että tuo tekstiviestikysely tulisi siksi, ettei tarvitsisi yrittää toimittaa.

Toisesta paketista tuli vielä vastaukseni jälkeen kuittaus että toimitetaan valitsemaani automaattiin. Nyt kun paketti päätyi samalle paikkakunnalle niin seurantaan ilmestyi kuitenkin että vastaanottaja kieltäytynyt, palautetaan lähettäjälle.
 
Jippii! Tekstiviestillä tullut lokerokoodi ei toiminut. Enpä olisi pakettia nyt viikonlopuksi tarvinnutkaan :itku:. Pitää käydä kohta uudestaan kokeilemassa, ennen ei ole ollut mitään ongelmia noiden koodien kanssa.

Edit. Ei toiminut. pitää olla sitten maanantaina yhteydessä postiin :mad:
Pakettiautomaateissa on puhelinnumero johon soittamalla saa noihin ongelmiin apua heti. Kannattaa soittaa, saavat etäyhteydellä ohjattua automaattia jos koodi ei toimi, lokerikon kosketusnäyttö ei toimi tai on muita vastaavia ongelmia. Itse olen soitellut sinne useammankin kerran ja aina on saanut heti homan hoidettua.
 
Pakettiautomaateissa on puhelinnumero johon soittamalla saa noihin ongelmiin apua heti. Kannattaa soittaa, saavat etäyhteydellä ohjattua automaattia jos koodi ei toimi, lokerikon kosketusnäyttö ei toimi tai on muita vastaavia ongelmia. Itse olen soitellut sinne useammankin kerran ja aina on saanut heti homan hoidettua.
Kiitos tiedosta. Sain jo messengerin kautta asiaa hoidettua ja menee kuulemma maantaihin ennekuin mitään tapahtuu. Jätti korjauspyynnön tuosta. Jos ei maanantaina tule uutta koodia niin soitan.
 
Tuon palautukseen päätyneen osalta kannattaa olla HETI yhteydessä Postiin. Noi tekstarihommat on toimineet vähän arveluttavasti koko sen ajan, kun ovat olleet käytössä. Olen asiasta jättänyt palautetta kyllä vastaavalle taholle.

Laitoinkin jo viestiä fb-aspaan kun muut kanavat olivat jo menneet viikonlopuksi kiinni. Voi olla kyllä virhemerkintäkin, kun ei ainakaan vielä seurantaan ole ilmestynyt mitään muuta. Välillä ihan alunperinkin automaattiin tilatut paketit on ottaneet yhden ylimääräisen päivän vaikka merkintöjen mukaan ovat olleet jo kuljetuksessa tänne päin.
 
Postin seuranta kertoo näin:
Saapumisilmoitusta ei voitu toimittaa vastaanottajalle, koska vastaanottajan tiedot ovat puutteelliset. Lähetys on noudettavissa lähetystunnuksella, automaatista lokerokoodilla.
Tekstiviestiä ei ole tullut, mutta sähköpostissa on saapumisilmoitus.

Ongelma on siinä, että seurannassa ilmoitetaan noutopaikaksi paikallinen R-kioski, jossa on pakettiautomaatti, muttei muuta Postin toimintaa. Lokerokoodia ei ole missään.
Voiko paketti siis olla noudettavissa muutenkin kuin automaatista, vaikkei kyseessä varsinainen postin toimipiste olekaan?
 
No pakkohan se on sitten siitä kiskan tädiltä noutaa jos ei lokerokoodia ole. Suurella todennäköisyydellä siinä kiskalla on sen verran postitoimintaa, että siitä voi ainakin noutaa lähetyksiä.
 
Postin seuranta kertoo näin:

Tekstiviestiä ei ole tullut, mutta sähköpostissa on saapumisilmoitus.

Ongelma on siinä, että seurannassa ilmoitetaan noutopaikaksi paikallinen R-kioski, jossa on pakettiautomaatti, muttei muuta Postin toimintaa. Lokerokoodia ei ole missään.
Voiko paketti siis olla noudettavissa muutenkin kuin automaatista, vaikkei kyseessä varsinainen postin toimipiste olekaan?

Lataa postin appi sieltä saat koodin jos lähetyksessä on sun numero.
 
Se pitää sieltä tiskiltä noutaa, niinhän tuo viestikin sanoo, että lähetystunnisteella ja jos olisi smartissa, lokerokoodilla.
 
No sitten se ei ole pakettiautomaatissa tai sitten posti sekoilee. Sieltä ne nimittäin löytyy aina.
Onko sitä pakettia edes tilattu paketti automaattiin? Tai mikä on kohteen postinumero? Pakettiautomaateissa postinumeron loppu taitaa olla 50. Mutta epäilen myöskin että se on vain sieltä R-kioskilla tiskiltä noudettavissa. Aika useissa R-kioskeista voi paketteja noutaa ja lähettää myös tiskiltä.
 
No sittenhän se on varmaan just niin koko maassa ja kaikilla palveluilla. :vihellys:

Neloset ovat se perinteisin Smartin viimeinen numero postinumerosta, vitonen tuli sitten myös mukaan, sitten on seiskaa noutopisteille jne.
 
Viimeksi muokattu:
No joo, näkyy tuolla Ahvenanmaalla olevan yksi yksinäinen vitoseen päättyvä SmartPostikin. :tup:
http://www.posti.fi/webpcode/unzip/PCF_20190706.dat

EDIT: Tossa vielä tuon tulkkaamiseen apua jos ei sisältö muuten aukene: https://www.posti.fi/liitteet-yrityksille/ehdot/postinumeropalvelut-palvelukuvaus-ja-kayttoehdot.pdf
Silllähän ei ole mitään väliä onko kyseessa vanhan mallinen automaatti vai uusi, molemmat ovat "smartposteja". Ja niitä löytyy siis vitoseen päättyvänä.

Se että vanhanmallinen automaatti "ei olisi" Smartpost-automaatti on sitä tunnettua pilkun viilaamista.
 
Tiskiltä kysymällä paketti löytyi. Lähetyksen kanssa oli ollut jotain ongelmaa ja olivat jättäneet laittamatta sen automaattiin.
 
Silllähän ei ole mitään väliä onko kyseessa vanhan mallinen automaatti vai uusi, molemmat ovat "smartposteja". Ja niitä löytyy siis vitoseen päättyvänä.

Se että vanhanmallinen automaatti "ei olisi" Smartpost-automaatti on sitä tunnettua pilkun viilaamista.

No sitä voi Postilta kysellä miksi nuo on nimenomaan postinumerotasolla eroteltu juuri niin kuin ne on. Joka tapauksessa se jako noissa Postin omissa listauksissa menee juuri kuten kerrottu, eli neloset SmartPostia ja viitoset muita (tai "muita") pakettiautomaatteja. En minäkään siis väitä että niillä käyttäjän osalta mitään olennaista eroa olisi (tai en ainakaan siitä tiedä), mutta jostain syystä tuollainen erottelu on Postin päässä katsottu tarpeelliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tähän tulee, niin ylläolevan lisäksi postinumeron viimeinen numero vaikuttaa lajittelu- ja toimitusrytmiin. Tämä taas on hyvinkin paikkakuntakohtaista ja riippuu myös paljolti siitä, mikä organisaation osa näitä hoitaa... (perusjakelu, logistiikka, alihankinta..?)

Osaatko yhtään sanoa miten nuo toimitusrytmit eroaa 4- ja 5-loppuisten välillä? Onko esim. toimitusajanhetkiin liittyen jotain olennaista eroa esim. aamu/ilta? Vai onko vaan niin että ne nyt eroaa tai saattaa erota toisistaan paikkakuntakohtaisesti vähän miten sattuu?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 302
Viestejä
4 867 750
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom