- Liittynyt
- 23.04.2019
- Viestejä
- 2 064
Viiime torstaina suoritin tullauksen ja se vapautettiin samantien. Ei ole vain tullipostista edennyt paketti mihinkään Yleensä ollut jo seuraavana päivänä postista noudettavissa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa pistää viestiä tullin suunalle ja kysyä tilannetta, itsellä jäi kerran vastaavasti paketti jumiin tulliin.Viiime torstaina suoritin tullauksen ja se vapautettiin samantien. Ei ole vain tullipostista edennyt paketti mihinkään Yleensä ollut jo seuraavana päivänä postista noudettavissa.
Onkohan ruuhkaa... CD (Amazon JP) on jo pari päivää lojunut tullissa. DHL hoitaa ilmoitukset tullille.Viiime torstaina suoritin tullauksen ja se vapautettiin samantien. Ei ole vain tullipostista edennyt paketti mihinkään Yleensä ollut jo seuraavana päivänä postista noudettavissa.
Itsellä sama kokemus useampaan otteeseen jo. Aivan sama mitä viestiin vastaat, ei vaikuta paketin kulkuun.Tilasin paketin Saksasta viime viikon maanantaina. Keskiviikkona tuli tekstiviesti, jossa sanottiin, että "sinulle on tulossa lähetys lähipäivinä, valitse toimituskohde klikkaamalla x". Ihmettelin hetken tuota epämääräisyyttä, mutta valitsin postin sivuilla toimituskohteeksi kotiosoitteen sijaan pakettiautomaatin, kun ei tarkkaa toimituspäivää ollut kerrottu ja tiesin että en ole kotona lähipäivinä. Tänään sitten iltapäivällä pihaan kaartoi postin paku ja setä kiikutti kiltisti paketin kotiin kuulemattakaan toiveesta viedä paketti sinne automaattiin. Ihmeteltiin yhdesssä sen viestin tarpeellisuutta, mutta onneksi olin kotona, niin ei tarvinnut odottaa kauempaa tai alkaa jäljestämään pakettia.
Sama täällä, kertaakaan ei ole mennyt automaattiin vaikka olen sen aina valinnut.Itsellä sama kokemus useampaan otteeseen jo. Aivan sama mitä viestiin vastaat, ei vaikuta paketin kulkuun.
Mulla kans tuli 2 vuorokaudessa paketti Jaappanista tullipostiin. Saa nähä miten nopeesti liikahtaa tullista eteenpäin sitten...Täytyy välillä kehuakin postia: Puketti Jaappanian maalta lähti 23.5. ihan JapanPostin EMS:nä. Tullissa 27.5. ja omassa kourassa tänään. Eli koko hommaan meni käytännössä NELJÄ arkipäivää.
Saas nähdä tuleeko seuraava puketti syksymmällä yhtä vikkelästi
Isompi lähetys kotiinkuljetuksella tulossa ja aamulla tulikin tekstari koska laitetaan käytäntöön. Vastausaikaa reilusti pistettiin tunti ja onneks satuin duunissa huomaamaan viestin. Vaihtoehdot 11-15, 16-19 ja ylihuomenna tai sopia uusi aika.
Valitsin tänään iltapäivän toimituksen duunien vuoksi ja sain kuitin että lähetys toimitetaan valitsemana ajankohtana. Arvata saattaa että eihän lähetys saapunut tänään. Postin tekstarissa ollut puhelinnumero vei tietysti kiinni olevaan aspaan kun koitin illanpäälle soitella. Onko tämä ihan legit hommaa? Ruuhkaa tjsp ettei vain keretty jakaa? Ei ole tullut herran aikoihin Postilta kotiinkuletettuna tavaraa tilattua.
Ei tässä muuta mutta koko saamarin päivä päivystellä tässä, eikä mitään tietoa saapuuko lähetys edes myöhässä. Seurannassa viimeisin merkintä; jakeluajankohta sovittu.. Pitää pistellä aspaan viestiä. Pyhän vuoksi yksi lisävälipäivä vielä päälle.
Nykyisin menee osa EU:n paketeistakin automaattiin.Automaattiin menee vain kotimaan paketit.
Aika kärsivällinen olet... Lähetitkö tuonne kuitin ja maksoit tullin heiltä tulleen laskun mukaisesti? DHL:hän ei luota asiakkaisiin vaan vaatii maksun etukäteen... Kun taas UPS:illa paketti tullattiin heti ja lasku tuli viikon päästä.Mitäköhän se DHL munii... Heidän pitäisi hoitaa tuo tullaus. Jos ei huomenna etene, niin pitää varmaan alkaa ottamaan yhteyttä.
Maksettu etukäteen oston yhteydessä (Amazon JP). Kysyvät etukäteen viestillä hetua ja hoitavat sitten tullauksen ilman sen kummempaa. Nyt sitten ei vaan millään tunnu etenevän vaikka kaikki jutut omalta puolelta tehty. Nyt se on jo pyörinyt tuolla kauemmin kuin mitä itse paketilla kesti tulla Japanista. Edellisellä kerralla kaikki sujui mallikkaasti.Aika kärsivällinen olet... Lähetitkö tuonne kuitin ja maksoit tullin heiltä tulleen laskun mukaisesti? DHL:hän ei luota asiakkaisiin vaan vaatii maksun etukäteen... Kun taas UPS:illa paketti tullattiin heti ja lasku tuli viikon päästä.
Kiinasta? Voi olla ihan jonkun muun seurantakoodi. Minulle oli muka lähetetty ebaysta ostettu paketti, joka meni myös reilun 10 km päähän Helsinkiin. Postin chatista selvittivät vastaanottajan ja ei ollut minulle. No ebay maksoi rahat takaisin parissa tunnissa.Posti päätti sitten viedä ebayn paketin 11km päähän, ja vielä eri kaupunkiin kuin missä asun
Lähin postipiste mihin paketit normaalisti tulee on alle kilometrin päässä. Kiitti vitusti posti.
Kiinasta? Voi olla ihan jonkun muun seurantakoodi. Minulle oli muka lähetetty ebaysta ostettu paketti, joka meni myös reilun 10 km päähän Helsinkiin. Postin chatista selvittivät vastaanottajan ja ei ollut minulle. No ebay maksoi rahat takaisin parissa tunnissa.
Nyt vihdoin lähti eteenpäin.Maksettu etukäteen oston yhteydessä (Amazon JP). Kysyvät etukäteen viestillä hetua ja hoitavat sitten tullauksen ilman sen kummempaa. Nyt sitten ei vaan millään tunnu etenevän vaikka kaikki jutut omalta puolelta tehty. Nyt se on jo pyörinyt tuolla kauemmin kuin mitä itse paketilla kesti tulla Japanista. Edellisellä kerralla kaikki sujui mallikkaasti.
(Voisivat alkaa dumppaamaan niitä levyjä 7Digitaliin tai johonkin.......)
EDIT:
Laitoin viestiä, katsotaan mitä vastaavat...
Lähettäneen yrityksen käyttämä kuriiripalvelu lupaa toimituksen 96h sisällä paketin lähettämisestä. Suomen päässä näistä toimituksista vastaa posti. Posti myös ilmoittaa toimittavansa haltuunsa saadun lähetyksen (sai tiistaina) seuraavana työpäivänä (ymmärtääkseni keskiviikkona) kello 19 mennessä. Vielä tänäänkin seurannassa ilmoitetaan lähetyksen jakelun viivästymisestä ja sitä luvataan toimittaa 1-2 työpäivän sisällä. Tarkoittaa nyt sitten näillä näkymin tulevan viikon maanantaita tai tiistaita.^ Missä kohtaa on nyt viivästynyt?
Kaikki paketit? Kyllähän ne perus-DHL paketit hoitaa Posti, mutta pikapaketit tulee DHL:n oman jakeluverkon kautta eikä ne näy Postin seurannassa. Tosin, täällä sen pikapaketin kuitenkin tuo auto, jonka kyljessä lukee Posti...Täällä ainakin posti hoitaa DHL paketit siis.
Sama homma. Vaikka kuinka valitsee jonkun kolmesta lähialueen automaatista, niin silti menee lähimpään "postiin", eli R-kioskille.Sama täällä, kertaakaan ei ole mennyt automaattiin vaikka olen sen aina valinnut.
Mikähän voisi olla siinä kun paketti on seissyt nyt useamman päivän syynä "sisällön tai puutteelisten asiakirjojen vuoksi". Kirjaantunut Oma postiin automaattisesti niin pitäisi kyllä olla tiedossa minne tuo on tulossa eli sen osalta ei pitäisi lähetystiedoissa olla puutetta. Kyseessä ihan vain vaatteita Booztilta eli sisältökään ei ole mitään ihmeellistä.
Omalle kohdalle on myös usein osunut ninjapostimies joka siis livauttaa sen "yritin toimittaa tilaustanne" lapun niin hiljaa postiluukusta ettei sitä tajua ennenkuin lapun näkee, mitä vain ettei tarvitse mahdollisesti turhaan raijailla sitä laatikkoa tokaan kerrokseen. Olisi kiva kun joskus sattuisi huomaamaan kun se lappu sieltä tippuu ja kävisi rapussa kysymässä että eikö se ovikello toiminut vai mitähä? Erityisesti tuo vituttaa sillon kun on erikseen maksanut extraa kotiinkuljetuksesta ja sitten siellä käy joku yanari ovella kenellä ei ollut aikomustakaan sitä tavaraa toimittaa.Ite suosin upsia, kun sieltä jopa soitellaan kun on tavara matkalla. Alkuvuodesta tilailin jotain ebaystä ja DHL oli kuriirina, mikä tietenkin lankesi postille, ja toimitusta oltiin muka yritetty päivänä jolloin olin koko päivän kotona ja ulko-ovi auki.
''Nopeaahan'' tuo on. Pian kaksi viikkoa ja postin sivuilla ei vieläkään löydy mitään merkintää.
Postikin tosiaan sanoi, etteivät tiedä missä se on ja käskivät ottamaan yhteyttä lähettäjään. Kysyin että niin, otan siis Saksaan yhteyttä, kun paketti on hukattu Suomessa ja vastauksena tuli tyly "no juuri sen kerroin sinulle noin". Ei ymmärrä. Otin Amazoniin yhteyttä, ja jos 19.6 ei ole tullut perille niin lähettävät uuden. On kyllä yhtä paskaa asiakaspalvelua tuo Posti.
Saksa lähettää paketin 2 päivässä Suomeen. Suomessa paketti vaeltaa toista viikkoa päätymättä mihinkään logistiikkakeskuksesta. Logiikkako sanoo että otetaan yhteys Saksaan josta paketti onnistuneesti lähetettiin? Missä tekemisissä Saksa on Suomen Postin kanssa, kun Suomi sen on hukannut?
"Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa." Tuossa on myös selvä valhe. Pakettia ei todellakaan ole toimitettu 1-2 työpäivän kuluessa. On vielä Express-paketti.
Se paketti on lähettäjän vastuulla, kunnes vastaanottaja on sen noutanut. Lähettäjällä on velvollisuus reklamoida ja hakea korvauksia Postilta, EI vastaaottajalla. Lähettäjä on Postin asiakas, kun on lähetyksen toimituskulutkin maksanut, vastaanottaja vain hakee paketin. Eli ota sinne lähettäjään vain yhteyttä, kuten sinulle on ohjeistettu.
Näkyy taas kestävän Illinois-Helsinki vähemmän aikaa, kuin Helsinki-Pori
Sen jakelijoille automaattisesti niputtavan lajittelun tultua tuo kirjeiden häviäminen on yleistä.
Menevät ties mihin, ja vahinkovastaanottaja heittää roskiin. Hyvässä tapauksessa. Nykyisin alkaa kirjeissä olemaan isolla prosentilla kriittisiä tunnistetietoja kun ne on juuri jotain terveydenhuoltoon ym liittyvää. Normilaskuja tulee kuoressa vähemmän nykyään.
Ennen siis alueen posti tuli paikalliseen keskukseen jossa jakelijat itse lajitteli ne Markon laariin, Tiinan, Tuulikin, Jyrkin, jne.. Silloin kirje oli vähän väkisinkin oikealla postinumeroalueella, ja postiPaten sumea logiikka/paikallistuntemus korjasi virheet osoitteissa
Nyt automatiikka yrittää lajitella ne suoraan paaliin lähiosoitetta myöten jossain keskuksessa niin että jakelija töihin tullessa saa valmiin nipun jaettavaa.
Vituiksi meni. Tai jos posti säästi euron niin heidän mielestään tietysti onnistunut uudistus.
Vähän veikkaan että kun ammattitaitoa kohteen löytämiseen ei tippaakaan arvosteta, jakelijat dumppaa oman jaettavansa alueelle, riippumatta mitä osoitteissa lukee. Niin minä tekisin...
Nykyään kuulostaa kirjeitä myös katoilevan kokonaan aika usein. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa mitä kuullut tänäkin vuonna siitä että jäänyt sairaalan kirjeet saapumatta koskaan perille potilaalle. Siinäpä joku mummo sitten odottelee jotain otetun koepalan patologinlausuntoa turhaan kuukausikaupalla joko hermorauniona turhaan tai sitten sairastaen aggressiivista syöpää ilman että itse saa tietoa siitä.
Lähettäneen yrityksen käyttämä kuriiripalvelu lupaa toimituksen 96h sisällä paketin lähettämisestä. Suomen päässä näistä toimituksista vastaa posti. Posti myös ilmoittaa toimittavansa haltuunsa saadun lähetyksen (sai tiistaina) seuraavana työpäivänä (ymmärtääkseni keskiviikkona) kello 19 mennessä. Vielä tänäänkin seurannassa ilmoitetaan lähetyksen jakelun viivästymisestä ja sitä luvataan toimittaa 1-2 työpäivän sisällä. Tarkoittaa nyt sitten näillä näkymin tulevan viikon maanantaita tai tiistaita.
Onhan se jonkinasteista tyrimistä jos lähetykset matkaavat kotimaassa yhtä pitkään tai päiväkausia pidempään kun Italiasta useamman maan halki Suomeen.
Ei ole euroina kallis, mutta se ei maksa postille yhtään mitään. Kehtaavat pyytää 2,90-5,90 EUR.