Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Postin seuranta kertoo näin:
Tekstiviestiä ei ole tullut, mutta sähköpostissa on saapumisilmoitus.
Ongelma on siinä, että seurannassa ilmoitetaan noutopaikaksi paikallinen R-kioski, jossa on pakettiautomaatti, muttei muuta Postin toimintaa. Lokerokoodia ei ole missään.
Voiko paketti siis olla noudettavissa muutenkin kuin automaatista, vaikkei kyseessä varsinainen postin toimipiste olekaan?
Ei saa.Lataa postin appi sieltä saat koodin jos lähetyksessä on sun numero.
Ei saa.
Onko sitä pakettia edes tilattu paketti automaattiin? Tai mikä on kohteen postinumero? Pakettiautomaateissa postinumeron loppu taitaa olla 50. Mutta epäilen myöskin että se on vain sieltä R-kioskilla tiskiltä noudettavissa. Aika useissa R-kioskeista voi paketteja noutaa ja lähettää myös tiskiltä.No sitten se ei ole pakettiautomaatissa tai sitten posti sekoilee. Sieltä ne nimittäin löytyy aina.
Ei ole. Täällä ainakin on viimeinen numero 5Pakettiautomaateissa on postinumeron viimeinen numero 4.
Kyllä täällä päin on kaikki automaatit 5, oli fiksu tai ei.SmartPost-automaateilla on 4, muilla pakettiautomaateilla 5.
Kyllä täällä päin on kaikki automaatit 5, oli fiksu tai ei.
Silllähän ei ole mitään väliä onko kyseessa vanhan mallinen automaatti vai uusi, molemmat ovat "smartposteja". Ja niitä löytyy siis vitoseen päättyvänä.No joo, näkyy tuolla Ahvenanmaalla olevan yksi yksinäinen vitoseen päättyvä SmartPostikin.
http://www.posti.fi/webpcode/unzip/PCF_20190706.dat
EDIT: Tossa vielä tuon tulkkaamiseen apua jos ei sisältö muuten aukene: https://www.posti.fi/liitteet-yrityksille/ehdot/postinumeropalvelut-palvelukuvaus-ja-kayttoehdot.pdf
Silllähän ei ole mitään väliä onko kyseessa vanhan mallinen automaatti vai uusi, molemmat ovat "smartposteja". Ja niitä löytyy siis vitoseen päättyvänä.
Se että vanhanmallinen automaatti "ei olisi" Smartpost-automaatti on sitä tunnettua pilkun viilaamista.
Mitä tähän tulee, niin ylläolevan lisäksi postinumeron viimeinen numero vaikuttaa lajittelu- ja toimitusrytmiin. Tämä taas on hyvinkin paikkakuntakohtaista ja riippuu myös paljolti siitä, mikä organisaation osa näitä hoitaa... (perusjakelu, logistiikka, alihankinta..?)
Palautus/uudelleenohjaus luo järjestelmään "uuden" tuotteen ja jos/kun menee prosessin läpi, niin lähtee automaattisesti palautusosoitteeseen/uuteen osoitteeseen. Jos paketti on paikallisessa Postissa rullakossa, niin ei ole mitään hätää, mutta jos paketti on palautuskirjauksen jälkeen lähtenyt uudelleen kiertoon, niin silloin se ihan oikeasti palautetaan (tai ainakin prosessin mukaan pitäisi näin asian toimia..).
Kyseessä automaatilla lähetetty paketti, pitäisi kaiken järjen mukaan mahtua lokeroon heittämällä?
Niin, onko kyse minkä osapuolen päätöksestä? Niitä ei-kirjattuja kun ei seurata Suomen ulkopuolellakaan, niin ei ole koskaan tullut suosittua niitä itse.
No sithän se on just noin kun joku eBay myyjä vaihtaa toimintamallia.
Se syy siellä taustalla voi olla silti jotain muuta kuin lähetysten häviäminen, Posti on mm. lopettanut ns. maksikirjeen, mutta tuonut sittemmin seurattavia pienlähetyksiä tuotteiksi.
Seuranta muutenkin halutaan lähes kaikkeen mitä nyt vain liikutellaan paikasta toiseen, nythän plus-merkki on tuotu lisäpalveluksi kotimaan liikenteeseen.
Plus-merkillä seuraat kirjeesi jakelua - Posti
ebay myyjä sanoi:Hi Rensu!
I can send to Finnland but only with registered letter -4,00 EUR. I have many lost standard letters .
Niin, voi että, hävinnyt kirjeitä yhden eBay -kauppiaan mukaan. Edelleen, seurantaa kun ei ole, kirjeiden todellinen katoamispaikka ei ole tiedossa, lisäksi neljä euroa kirjatusta kirjeestä voi myyjälle kannattaa paremmin kuin kirjaamaton halvemmalla.
Yleensä joko klo 19 tai 20 mennessä kiikuttavatJeesus että tuo smartpost on hidas ainakin Raahessa. 7 aamulla tullu paketti tänne eikä vieläkään ole saatu kuskattua smartpostiin. Kaippa ne illalla siten nuo kuskaa.
Sain pari päivää sitten Postilta tekstarin, että minulle olisi tulossa paketti kotiosoitteeseen tänään klo 8-16. Eipä tullut, eikä missään lue mitään viivästyksestä. Lähetysten seurannassa ennuste on muuttunut huomiseksi.
Hienoa laittaa tuollaisia tekstareita, jotka mahdollisesti saavat vastaanottajan muuttamaan omia aikataulujaan, mutta sitten ei olekaan mitään motivaatiota (kompetenssia?) noudattaa itse määrittämiään aikoja.
Yleensä joko klo 19 tai 20 mennessä kiikuttavat
Niin klo 19/20 mennessä lupaavat toimittaa automaatteihin paketit ainakin täällä OK-seudulla. Ja ne automaatit täyttää se postin kuljettaja, ei asiointipisteen (esim kauppa) työntekijät.Riippuu sijainnista. Pk-seudulla Smartit lähtevät järjestään 14-16 välillä Vantaan Logistiikkakeskuksesta. Vastaavan alueen ei-smartit, mutta 16-tuotteelliset lähtevät aika aikaisin, lauantaisin ennen aamukahdeksaa, arkisin viimeistään klo 11 mennessä. Lähtöajoista noin tunti yleensä kun tulee luenta, että luovutettu kuljetuksesta asiamiespisteeseen, (laiskat) kassat sitten 0,5-2h sisällä jaksavat hyllyttää lähetykset ja tulee kuittaus että voi noutaa.
Korjaatko vielä kuvalinkin.
Tämä piti Turkuun tulla, jossain vaiheessa joku sössinyt jotain ja kohdepostinumeroksi on lyöty 87910 Kajaani jostain syystä, nyt ne kuskaa sitä eestaas tuolla
Taitaa olla parasta tilata tavarat uusiksi kun ei tuosta taas tulee yhtään vittu mitää.
Varmaan ovat niitä päästöjä ajatelleet. Pitää ne vuosittaiset vaatimukset saada täyteen.Tulihan paketti viikon Kuopio-Kajaani edestakasreissunsa jälkeen, päivä meni siitä kun tein lähetysselvityksen ja joku muu lafka kun posti toimitti lopulta suoraan ovelle . 2000km liikkui 180km sijaan, kätevää.