Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole euroina kallis, mutta se ei maksa postille yhtään mitään. Kehtaavat pyytää 2,90-5,90 EUR.
Postilla ei ole tippaakaan aivotoimintaa.
Esimerkki on säilytys toiminto smartposteissa. Olisi liikkuvan perheen osalla joskus kätevä.
Ei ole euroina kallis, mutta se ei maksa postille yhtään mitään. Kehtaavat pyytää 2,90-5,90 EUR.
On se perkele että ei 1 tai 2 Eurolla saa reppua säilöön kaappiin, josta jälkikasvu sen voi napata koulun jälkeen ja harkkoihin. Moni lomailija jättäisi kesällä reppunsa sinne aamulla, ja hakisi kun aika jatkaa matkaa.
Smartposteja alkaa olla niin paljon että mahtuu, ja jos ei niin systeemi osaa jo nyt ilmoittaa jos täynnä.
DHL?Tilasin Saksasta paketin jossa on jostain syystä osittain väärät osoitetiedot, itse laitoin ne oikein. Nyt seurannassa lukee "Vastaanottajan osoitetiedot ovat puutteelliset, lähetys palautetaan lähettäjälle."
Eihän tässä ole mitään järkeä, paketti on samassa kaupungissa muutaman kilsan päässä mutta en voi mitenkään noutaa sitä. Nyt joutuu odottamaan ainakin 2 viikkoa että paketti palautuu lähettäjälle ja uusi tulee minulle. Soitin asiakaspalveluun mutta eivät kuulemma voi asialle mitään. Todella paska systeemi.
DHL Saksan puolella mutta Suomessa postin kuljetettavana.
Otitko yhteyttä lähettäjään?Tilasin Saksasta paketin jossa on jostain syystä osittain väärät osoitetiedot, itse laitoin ne oikein. Nyt seurannassa lukee "Vastaanottajan osoitetiedot ovat puutteelliset, lähetys palautetaan lähettäjälle."
Eihän tässä ole mitään järkeä, paketti on samassa kaupungissa muutaman kilsan päässä mutta en voi mitenkään noutaa sitä. Nyt joutuu odottamaan ainakin 2 viikkoa että paketti palautuu lähettäjälle ja uusi tulee minulle. Soitin asiakaspalveluun mutta eivät kuulemma voi asialle mitään. Todella paska systeemi.
Kyllä se yleensä näyttää ellei paketti ole hukkunut ennen ensimmäistä skannausta. Ota yhteyttä lähettäjään.Hei!
Onko muilla tuo postin lähetystenseuranta toiminut, kun minulla tuo väittää, että maanantaina(10.6) laitettu tilaus, joka on laitettu tiistaina etiäpäin verkkokaupan toimesta olisi edelleen "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan"-tilassa.
Muutenkin vähän venynyt tuo toimitusaika, kun ottaa huomioon että sen pitäisi liikkua hesasta vantaalle...
Itse onnistuin chatin avulla kääntämään paketin takaisin tulosuuntaan (GB) kun paikallisen am-postin kauppias oli sitä mieltä että ensin minun pitää ottaa paketti vastaan että sen voi palauttaa.Paketti tulossa huomenna ja aion palauttaa se.Ja kysyin kauppareissulla samalla postissa voiko he laittaa sen suoraan takaisin ilman että otan sitä. Onnistuu mutta mun pitäs itse käydä se sanomassa omaan postiin eli ei onnistu välittämään tietoa, semmosta nykypäivää postissa.
Noutopiste asetus omapostissa kuitenkin menee tuon oletuksen yli?Posti muuttaa pakettien toimituksia koko Suomessa
Posti muuttaa pakettikuljetuksiaan koko maassa keskiviikosta alkaen.
Muutoksen jälkeen paketit kuljetetaan lähimpänä sijaitsevaan Postin palvelupisteeseen eli asiakkaan kotiosoitteesta riippuen joko pakettiautomaattiin tai Postiin. Tähän asti paketit on aina viety asiakasta lähinnä olevaan Postiin.
Uudistuksen tarkoituksena on helpottaa asiakkaiden arkea ja nopeuttaa paketin saapumista, Posti kertoo tiedotteessaan.
Muutos ei vaadi asiakkailta mitään toimenpiteitä.
Kyllä meneeNoutopiste asetus omapostissa kuitenkin menee tuon oletuksen yli?
Nyt vasta? Ite en ole ikuisuuksiin saanut postia muualta kuin automaatista, vaikka postipiste olisikin melkein vieressä, eli just ja just kauempana. Tämä verkkokaupojen ja yksityishenkilöitten pakettien kanssa ilman että erikseen pyytää sitä jonnekkin tiettyyn paikkaan.
Tilasin Saksasta paketin jossa on jostain syystä osittain väärät osoitetiedot, itse laitoin ne oikein. Nyt seurannassa lukee "Vastaanottajan osoitetiedot ovat puutteelliset, lähetys palautetaan lähettäjälle."
olen näemmä. Unohtunut kokonaanOletko asettanu postinohjauksen sinne, muuten ei kyllä pitäisi tulla.
Paitsi jos tilatessa itse valitset sen.
Mutta nyt saa jännätä mistä paketit alkää löytyä jatkossa.
Paketti tulossa huomenna ja aion palauttaa se.Ja kysyin kauppareissulla samalla postissa voiko he laittaa sen suoraan takaisin ilman että otan sitä. Onnistuu mutta mun pitäs itse käydä se sanomassa omaan postiin eli ei onnistu välittämään tietoa, semmosta nykypäivää postissa.
Tietääkö kukaan kenelle Itävallan postin kuljetukset siirtyy Suomessa? post.at
Ei tuota nyt voi mielestäni sanoa, että tietenkin, koska aina ulkomailla postin kautta lähetetyt paketit eivät Suomessa ole tulleet postin kautta. Viimeisimmät Alankomaiden postin paketit ovat tulleet Suomen postin kautta ainakin oman kokemuksen mukaan, mutta joitain vuosia heillä oli myös sopimus DPD:n kanssa. Oli erittäin kiva, kun kaverini sieltä normipostilla lähettämä paketti tuli DPD:n haltuun, mutta eivät siitä mitenkään minulle ilmoittaneet, kun en ollut toimitushetkellä kotona vastaanottamassa pakettia. Lopulta googlettamalla ja soittamalla selvisi, että paketti on tosiaan heillä ja sain sen sitten paikalliselta partnerilta haettua.Suomen postille tietenkin.
Tommoset massakirjeet menee varmasti mappi öössä ja viedään joskus jos huvittaa. En ihmettele yhtään tuota aikaa.Jakaako Posti näitä Osuuspankin kirjeitä vai kenties paikallinen sanomalehti-Kalevan varhaisjakelu?
Päivämäärän mukaan postitettu 27. toukokuuta ja saapui perille eilen 17. kesäkuuta. Eli kolmisen viikkoa matkannut kirje.
(Kuvasta poistin nimen, osoitteen ja viivakoodista osan ja noista mystisistä numero- ja kirjainsarjoista osan.)
Tuo KALE tarkoittaa että on Kaleva Oy:n eikä Postin kirje.Jakaako Posti näitä Osuuspankin kirjeitä vai kenties paikallinen sanomalehti-Kalevan varhaisjakelu?
Päivämäärän mukaan postitettu 27. toukokuuta ja saapui perille eilen 17. kesäkuuta. Eli kolmisen viikkoa matkannut kirje.
(Kuvasta poistin nimen, osoitteen ja viivakoodista osan ja noista mystisistä numero- ja kirjainsarjoista osan.)
No nyt on kirjaus että luovutettu vastaanottajalle (eli jollekin kollegalle toimistolla). Huomenna nähdään, onkohan näin.Mielenkiintoisessa järjestyksessä itsellä kirjauksia
"Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan" -merkintä seurantaan tulee siinä vaiheessa kun Postin järjestelmiin saapuu Edi-sanoma kyseisestä paketista. Edi-sanoma sisältää mm. lähettäjän ja vastaanottajan tiedot sekä tiedon minä tuotteena paketti on lähetetty. Tämän sanoman perusteella lajittelukoneet osaavat lajitella paketit oikeisiin paikkoihin. Edi-sanoman pitäisi normaalisti tulla ennen kuin paketti on tullut Postille. Varmaankin jonkin ongelman takia edi-sanoma on tullut noin myöhässä.Mielenkiintoisessa järjestyksessä itsellä kirjauksia
En ole kyllä nähnyt vastaavaa. Minkähänlaisesta paketista on kyse? Jos on suomen Posti, niin ei kai tuossa seuranta sekoile vaan toimitus. Jos ulkomaan paketti, niin tullut jo maahan?Postin lähetyksenseuranta on kyllä upeasti toteutettu. Arvioitu saapumisaika: 18.6->19.6->20.6->24.6. Todennäköisesti maanantai-iltapäivällä päivitetään 24.6->25.6.
Mulla sama. Amazonin paketti tulossa Postin kyydissä. Seurannan mukaan Express-paketti. Tosin on tuo joka päivä liikkunut kyllä, Liettuasta logistiikkakeskukseen (Helsinki?) ja nyt Tampereella.Postin lähetyksenseuranta on kyllä upeasti toteutettu. Arvioitu saapumisaika: 18.6->19.6->20.6->24.6. Todennäköisesti maanantai-iltapäivällä päivitetään 24.6->25.6.
Olen kanssa huomannut joidenkin Amazon-pakettien kohdalla saman. Ensimmäinen rekisteröinti JJFI-numerolla tulee jo Saksassa ja siitä lähtien seurantasivu luulee joka päivä että toimitetaan seuraavana päivänä kun kerran on Express-paketti.Mulla sama. Amazonin paketti tulossa Postin kyydissä. Seurannan mukaan Express-paketti. Tosin on tuo joka päivä liikkunut kyllä, Liettuasta logistiikkakeskukseen (Helsinki?) ja nyt Tampereella.
Nyt viimeisimmässä paketissa tuo ensimmäinen rekisteröinti on korjattu "Ulkomaa/Foreign country 01000", olikohan typo aiemmin.Outoa että käytetään 00100 -koodia. Se on Helsingin 10-alueen eli keskustan virallinen postinro.
eBay paketti kulkenut ennätysvauhtia, mutta saa nähdä onko huomenna Postissa.
Hämäsi kohta "Vastaanottajaa yritetty tavoittaa tekstiviestillä ja sähköpostilla toimitustavan sopimiseksi". Ei muuten oltu ja kyselin chatista ja on kuulemma uusi ominaisuus ja lähetys oli vielä silloin ulkomailla.
Oliko priority-paketti kotiinkuljetettava?
Saksasta tosiaan tulossa.Ainakin Saksasta tulevat priorityt ovat kotiinkuljetettavia. Jos ei tavoiteta, menevät postiin noutoon.
Tuntuu riippuvan ihan jakajasta. Täällä vakio jakaja kävi vielä jokunen vuos sitten rimputtamassa kelloa, mutta nykyään se jättää suoriltaan "Teille on isokokoinen lähetys" lapun.OmaPosti-sovellus on kyllä erittäin kätevä pakettien seuraamiseen ja osaa sitten itsekin ennakoida vähän etukäteen mahdolliset ongelmatilanteet.
Tietääkö joku missä kohtaa kuljetusketjua posti päättää ettei paketti/kirje mahdu postilaatikkoon eli viedäänkin lähimpään toimipisteeseen ? Käykö ne se paketti kyydissä laatikolla vai raakataanko ne jo lajittelussa pois ja viedään suoraan toimipisteeseen?
Eli käytännössä; jos vaihtaa postilaatikon tuollaiseen https://www.postilaatikot.fi/tuotteet/iso-posti-pakettilaatikko/ niin tuleeko aavistuksen isommat lähetykset sen jälkeen laatikkoon asti ?