Juu, ei tuo mainitsemani ratkaisumalli Postille kovin järkevä olisi kun lokerot olisivat vajaatäytöllä enemmän. Ennen tuo oli ikävämpi juttu kun seuraavat noutopaikat oli kauempana, nykyään sentään lähes aina lokeroiden täynnä ollessa paketti siirtyy vain saman rakennuksen asiamiespostiin.Näkemyksiä on erilaisia, en itse rajoittaisi lähettäviltä niitä vapaita lokeroita koska eurojahan Postikin haluaa tehdä (ja valtio saada osinkoja), tuo nyt on lähinnä epämiellyttävyys noutaa muualta vs lähetys ei onnistu ollenkaan.
Minä sen sijaan diktaattorina lyhentäisin lokerokamojen maksutonta säilytysaikaa viiteen vuorokauteen viikon sijasta etenkin näin piikkisesongin aikaan. Lisäpäiviä euron per päivä max viikoksi -> lokeroja olisi enemmän tarjolla jos ihmiset hakevat romunsa nopeammin. Pyrin itse hakemaan samana päivänä, max seuraavana.
Olen samaa mieltä tuosta säilytysajan lyhennyksestä, ainakin näin ruuhka-aikoina. Itsekin pyrin hakemaan saapuneet paketit saman päivänä tai viimeistään seuraavana päivänä.