Postin kulkemisen vaikeus

En muista, että olisi ikinä viety boksiin jos on tilannut toimipisteeseen/suoraan omaan osoitteeseen, toisinpäin kyllä. Nuo boksit ovat ihan omalla postinumerollakin ja ne lajitellaan eri lokaatiossa kuin toimipaikat samalla postinumeron alulla, esim. 00100 toimari/posti 00104 lokero.
 
En muista, että olisi ikinä viety boksiin jos on tilannut toimipisteeseen/suoraan omaan osoitteeseen, toisinpäin kyllä.
Sitä itsekin ihmettelin.

Tosin mitään uudelleenohjausta ei ole käytössä. Eräs paketti piti tulla kotiinkuljetuksena, mutta se menikin postiin.
Täällä posti toimii toimii täysin mielivaltaisesti. Mutta ei mahda mitään kun ei ole mitään kunnon kilpailua.

Seuraavalla kerralla voisi kokeilla Budbeeta, jos vain ilmaisena näkyisi, kuten viimeksi.
 
Periaatteessa tuohon lienee varmaan ainoa selitys, että lajittelija heittänyt väärään rullakkoon tms.
 
En tiedä oliko ihan tästä kyse, mutta itsellä ainakin menee pieni osa paketeista jotka tulevat pelkällä lähiosoitteella muualle kuin määriteltyyn omaan noutopisteeseen. Ilmestyvät siis automaattisesti OmaPostiin eli tunnistuvat meikäläiselle tuleviksi paketeiksi ja tulee saapumisviestit tekstiviestinä&sähköpostilla, mutta silti ohittavat tuon valitun noutopisteen (ja kyse ei ole myöskään siitä että oma noutopiste olisi täynnä tms.) Ohjautuvat siis kenties muutaman metrin lähempänä olevaan automaattiin, mutta kun se automaatti on väärässä suunnassa eikä sinne pääse autollakaan järkevästi. Kävelymatkan päässä toki, mutta jos jotain isompaa/painavampaa tilattuna niin ei sitä ole kiva raahata tuolta.

Lisäksi muistelisin että ainakin kerran ellei pari on käynyt myös tuo, että nimenomaan postiin tilattu paketti onkin mennyt tuonne lähempänä olevaan automaattiin.
 
Amazon.de tilaus 26.10.2023
28.10 paketti lähti matkaan Saksasta
29.10 Liettuassa
30.10 Liedossa, enää alle 10km matka kotiovelle. Hyvältä näyttää!
10.11. Paketti Liedossa. " Paketti on saapunut Lietoon mutta ei ole saanut siellä lajittelua. Sitä on kysytty lajittelusta ja heillä ei valitettavasti ollut siitä tietoa :( Kannattaa ilmoittaa Amazonille, että et ole pakettia saanut. Tässä kohtaa on epätodennäköistä, että löydämme pakettia enää." t: Posti
 
^ Todennäköistä, että lähetys ei välttämättä ole koskaan saapunut Lietoon, se on lähtöpaikassa linkitetty lavaan/pahviin ja se yksikkö on saapunut Lietoon ja saanut purkuluennan Liedossa -> kaikki linkitetyt lähetykset näkyvät saapuneen Lietoon. Tippunut ehkä lastauksessa/hävinnyt matkalla muuten.
 
Nyt tökkii loppumatkalta yks Alista tulossa oleva paketti. Tänään oli Ylen alueuutislähetyksessä puolenpäivän maissa juttua, että Postilla ulkomaan lentorahdin käsittelyyn liittyvää tilapäistä probleemaa.
 
Ensimmäistä kertaa tuli vastaan tyhjä lokero kun oli näppäillyt koodin Smartmile lokerikkoon (Schenkerin lähetys). Saas nähdä milloin saa lähetyksen, jos koskaan. :) Piti olla kaksi lähetystä mutta vain ekan luukun takaa sai pussukan. Yhteys aspaan ja luvattiin katella jos jostain löytyy.

IMG_3609.jpeg
 
^ Todennäköistä, että lähetys ei välttämättä ole koskaan saapunut Lietoon, se on lähtöpaikassa linkitetty lavaan/pahviin ja se yksikkö on saapunut Lietoon ja saanut purkuluennan Liedossa -> kaikki linkitetyt lähetykset näkyvät saapuneen Lietoon. Tippunut ehkä lastauksessa/hävinnyt matkalla muuten.
Jaa että pakettikohtainen seuranta ei olekaan pakettikohtaista?

#reilukerho
 
Jaa että pakettikohtainen seuranta ei olekaan pakettikohtaista?

Kyllä seuranta on pakettikohtaista, mutta meinasitko, että joka kuorman kohdalla purkaja ampuisi -4t lähetystä per rekka niitä lähetyksiä jollain kapulalla?

Kyllä vain nuo kuljetusyksiköt purku- ja lastausvaiheissa kapuloidaan firmasta riippumatta, yksilökohtaiset merkinnät tulee lajittelusta kun lähetys kulkee lajittelukoneen lävitse ja kun se pakataan kuljetusyksikköön, yhtälailla tulee seurantaan merkintä, että lähetys on matkalla seuraavaan paikkaan kun lastaaja ampuu yksikön lastatessaan sen kärryyn. Jos lähetys on jossain kohti mennyt väärään yksikköön tai hukkuu, se näyttää seurannan mukaan edelleen lähtevän /saapuvan.

Eli käytännössä saapuminen logistiikkakeskukseen tulee kuorman jokaiselle lähetykselle sitä mukaa kun ne sieltä autosta puretaan ja/tai jopa eräkohtaisesti yhden purkuluennan jälkeen kaikki ko. kuljetuksen lähetykset tulevat ns. saapuneiksi. Eri yritysten välisten sopimusehtojen mukaisesti jokainen kuljetusyksikkö voidaan vielä ns. rekisteröidä jos ehdoissa on esim määritelmä, että erän lähetykset pitää saapua klo xx mennessä ja samoin niille voi olla ehto, että ne on lajiteltava klo yy mennessä jos tuontiaika onnistui.
 
Palauttelin pari viikkoa takaperin asiamiespostiin postipaketin, joka piti lähteä asiakaspalautuksena nettikauppaan. Seurannan mukaan paketille löytyy tälläkin ainoastaan kirjaus siitä, että lähetys on rekisteröity, ei muita tietoja.

Olin yhteydessä asiamiespostiin, jossa lähetystä ei enää ole. Jätin myös postille selvityspyynnön yli viikko siten ja sieltä luvattiin olla yhteydessä heti kun paketti löytyy, mutta vieläkään sieltä ei ole oltu yhteydessä. Otin myös yhteyttä yritykseen, johon paketin piti mennä ja sieltä meinattiin myös olla yhteydessä postiin. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että lähetys on oikeasti kadonnut / varastettu :thumbsdown: :(:mad:.

Posti on tunnettu siitä, että pakettien kuljettamisesta ei oteta mitään vastuuta ja asiakkaalle päin maksetut korvaukset on käytännössä mitättömi. Olenko minä tässä tilanteessa se, joka paketin katoamisen maksaa vai onko lähetys jo vastaanottavan yrityksen "omaisuutta" tässä kohtaa kun olen jättänyt sen postin kuljetettavaksi?
 
Posti on tunnettu siitä, että pakettien kuljettamisesta ei oteta mitään vastuuta ja asiakkaalle päin maksetut korvaukset on käytännössä mitättömi. Olenko minä tässä tilanteessa se, joka paketin katoamisen maksaa vai onko lähetys jo vastaanottavan yrityksen "omaisuutta" tässä kohtaa kun olen jättänyt sen postin kuljetettavaksi?
Jos nettikaupalla on sopimus Postin kanssa asiakaspalautusten hoitamisesta ja olet todistettavasti luovuttanut lähetyksen Postille, ei pitäisi olla sinun ongelmasi, mitä lähetykselle sen jälkeen tapahtuu ja sinun tulisi saada hyvitys palautuksesta paketin kohtalosta riippumatta.
 
Palauttelin pari viikkoa takaperin asiamiespostiin postipaketin, joka piti lähteä asiakaspalautuksena nettikauppaan. Seurannan mukaan paketille löytyy tälläkin ainoastaan kirjaus siitä, että lähetys on rekisteröity, ei muita tietoja.

Olin yhteydessä asiamiespostiin, jossa lähetystä ei enää ole. Jätin myös postille selvityspyynnön yli viikko siten ja sieltä luvattiin olla yhteydessä heti kun paketti löytyy, mutta vieläkään sieltä ei ole oltu yhteydessä. Otin myös yhteyttä yritykseen, johon paketin piti mennä ja sieltä meinattiin myös olla yhteydessä postiin. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että lähetys on oikeasti kadonnut / varastettu :thumbsdown: :(:mad:.

Posti on tunnettu siitä, että pakettien kuljettamisesta ei oteta mitään vastuuta ja asiakkaalle päin maksetut korvaukset on käytännössä mitättömi. Olenko minä tässä tilanteessa se, joka paketin katoamisen maksaa vai onko lähetys jo vastaanottavan yrityksen "omaisuutta" tässä kohtaa kun olen jättänyt sen postin kuljetettavaksi?
Pakettihan taitaa olla lähettäjän omaisuutta siihen saakka kunnes vastaanottaja sen ottaa vastaan. En sitten tiedä onko käytäntö eri, jos firmalla on asiakaspalautussoppari jonka kautta tuo on palautettu. Onko tuo rekisteröintimerkintä vain se että seurantakoodi on aktivoitu vai se että asiamiesposti on kirjannut sen vastaanotetuksi? Jos jälkimmäinen, niin kyllähän syyllinen ainakin on selvillä, ei ainakaan kauppa voi väittää että sinä sen olisit kadottanut.
 
Palauttelin pari viikkoa takaperin asiamiespostiin postipaketin, joka piti lähteä asiakaspalautuksena nettikauppaan. Seurannan mukaan paketille löytyy tälläkin ainoastaan kirjaus siitä, että lähetys on rekisteröity, ei muita tietoja.

Olin yhteydessä asiamiespostiin, jossa lähetystä ei enää ole. Jätin myös postille selvityspyynnön yli viikko siten ja sieltä luvattiin olla yhteydessä heti kun paketti löytyy, mutta vieläkään sieltä ei ole oltu yhteydessä. Otin myös yhteyttä yritykseen, johon paketin piti mennä ja sieltä meinattiin myös olla yhteydessä postiin. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että lähetys on oikeasti kadonnut / varastettu :thumbsdown: :(:mad:.

Posti on tunnettu siitä, että pakettien kuljettamisesta ei oteta mitään vastuuta ja asiakkaalle päin maksetut korvaukset on käytännössä mitättömi. Olenko minä tässä tilanteessa se, joka paketin katoamisen maksaa vai onko lähetys jo vastaanottavan yrityksen "omaisuutta" tässä kohtaa kun olen jättänyt sen postin kuljetettavaksi?
Ainoa tapa saada posti vastuuseen on käyttää vakuutettua lähetystä. Niitä ei epämääräiset käsittele.
 
Pakettihan taitaa olla lähettäjän omaisuutta siihen saakka kunnes vastaanottaja sen ottaa vastaan. En sitten tiedä onko käytäntö eri, jos firmalla on asiakaspalautussoppari jonka kautta tuo on palautettu. Onko tuo rekisteröintimerkintä vain se että seurantakoodi on aktivoitu vai se että asiamiesposti on kirjannut sen vastaanotetuksi? Jos jälkimmäinen, niin kyllähän syyllinen ainakin on selvillä, ei ainakaan kauppa voi väittää että sinä sen olisit kadottanut.

Seurantakoodi antaa lähetyksen tilaksi:

"Palautus kuljetuksessa
pvm + kellonaika
Lähetys on rekisteröity
Lähetys voidaan rekisteröidä useamman kerran toimituksen aikana. Rekisteröinnit eivät vaikuta lähetyksen kulkunopeuteen, vaan kertovat toimituksen etenemisestä."



Laitoin tuohon alle vielä kaksi postin sivuilta poimittua esimerkkiä korvauksista, jotka posti maksaa paketin kadotessa / vahingoittuessa. Eli jokaiseen lähetykseen kannattaisi jatkossa laittaa kiviä painoksi 25kg saakka, että lähetyksestä saa edes jotain korvausta. Voi luoja tuota logiikkaa :sfacepalm:...



Maksamme korvausta yleensä lähetyksen painon mukaan. Tämä perustuu lakiin ja ehtoihin, kuten tiekuljetussopimuslakiin. Korvauksen määrä on tavallisimmin 10–20 e/kg. Jos todellinen arvo on pienempi kuin painon mukaan laskettava korvaus, maksamme korvausta lähetyksen arvon mukaan. Lisäksi korvaamme lähettäjän maksaman kuljetusmaksun.

Esimerkki 1: Kahvakuula
Santtu on tilannut suomalaisesta verkkokaupasta 10 kg painavan kahvakuulan, joka maksaa 50 euroa. Postissa sattuu kirjausvirhe, jonka takia paketti katoaa lähetysten seurannasta. Etsinnöistä huolimatta sitä ei löydetä.
Verkkokauppa lähettää Santun pyynnöstä uuden kahvakuulan tilalle. Yritys toimii tässä kuluttajansuojalain mukaisesti, koska lain mukaan verkkokaupassa myyjällä on vastuu tuotteen kuljetuksesta.
Posti taas on vastuussa lähettäjälle eli verkkokaupalle. Painon perusteella kahvakuulasta maksettaisiin korvausta 10 x 20 = 200 euroa. Koska kahvakuulan todellinen arvo on kuitenkin sitä pienempi, Posti maksaa verkkokaupalle korvausta lähetyksen arvon mukaan eli 50 euroa (+ maksettu kuljetusmaksu).


Esimerkki 2: Älypuhelin
Emma on ostanut verkkokaupasta uuden älypuhelimen, joka maksaa 500 euroa ja painaa 200 grammaa. Puhelin rikkoutuu Postin kuljetuksessa.
Emma tekee Postille vahinkoilmoituksen ja ilmoittaa asiasta myös lähettäjälle. Kuluttajansuojalain mukaisesti verkkokauppa tarjoaa Emmalle mahdollisuutta peruuttaa kauppa tai saada uusi puhelin rikkoutuneen tilalle.
Posti korvaa tuotteen lähettäjälle tiekuljetussopimuslain mukaisesti painon perusteella. Korvaus lasketaan kokonaisten kilogrammojen mukaan. Lähettäjä eli verkkokauppa saa siis puhelimesta korvausta 1 x 20 = 20 euroa (+ maksettu kuljetusmaksu). Todellinen arvo ei tässä vaikuta korvauksen määrään.
 
Jos nettikaupalla on sopimus Postin kanssa asiakaspalautusten hoitamisesta ja olet todistettavasti luovuttanut lähetyksen Postille, ei pitäisi olla sinun ongelmasi, mitä lähetykselle sen jälkeen tapahtuu ja sinun tulisi saada hyvitys palautuksesta paketin kohtalosta riippumatta.

On sopimus ja toivotaan todellakin, että menee nettikaupan piikkiin.
 
Pikku summat menee. Kun vähän kalliimmasta tuotteesta kyse alkaa venkoilu.
Venkoilla voi ja aikaa voi kulua, mutta jos on sopimus asiakaspalautuksista niin kyllä se asiakas sen voittaa jos on kuitit palautukseen viemisessä. Toki jos joku pikkupulju ulkomailta voi olla hankalampaa.
 
Niin jos kuluttaja toimii kauppiaan antamien ohjeiden mukaan ja käyttää palautukseen kauppiaan ohjeistamaa kuljetusfirmaa, jonka kauppias maksaa, niin kyllä siinä vaaranvastuu siirtyy kauppiaalle jo paketin kuljetusyritykselle luovuttaessa.

Jos kauppias haluaisi venkoilla niin parempi strategia olisi että paketti saapui, mutta se oli tyhjä / sisälsi kiven tms.-> asiakas koittaa kusettaa. Siinä sitten olisi sana sanaa vastaan.
 
Ensimmäisen kerran posti onnistui oman paketin sotkemaan...

Eli Vantaalta Turkuun tulossa ollut paketti eksyi Seinäjoelle...
 
Olen odottanut tavaraa kirjepostissa yli 7 viikkoa. Yritys on tuttu ja luotettava ja sijaitsee viereisessä postinumerossa.

Postilla ei vastuuta ole tästä lähetyksestä, kun seurannan puuttuessa he eivät tiedä, missä se on.

Jee.
 
Budbeeltä kotiin kuljetus ja extramaksu että tulisi torstaina paketti. Tuli maanantai iltana. Syyttivät lähettäjää. Jännästi seurannan mukaan seisoi heidän varastossa... Vittu mitä apinointia. En käyt heidän palvelujaa enää ikinä.
 
Kotiinkuljetus UPS:lla ja joku aamu tulee tekstari, että vastaa klo 15 mennesä haluatko toimituksen kotiisi (kuten se on tilattu) tai muuten viedään noudettavaksi noutopisteeseen.

En jaksa nyt periaatteen vuoksi alkaa vänkämään upsin kanssa, mutta muutaman tunnin vastausaika ei kyllä ole riittävä vaikka dilemman ymmärränkin, eli jengi töissä ja käyvät turhaan ovella. Etenkin kun toi tekstari tuli siis päiväkausia ennen toimitusta.
 
Kotiinkuljetus UPS:lla ja joku aamu tulee tekstari, että vastaa klo 15 mennesä haluatko toimituksen kotiisi (kuten se on tilattu) tai muuten viedään noudettavaksi noutopisteeseen.

En jaksa nyt periaatteen vuoksi alkaa vänkämään upsin kanssa, mutta muutaman tunnin vastausaika ei kyllä ole riittävä vaikka dilemman ymmärränkin, eli jengi töissä ja käyvät turhaan ovella. Etenkin kun toi tekstari tuli siis päiväkausia ennen toimitusta.

Ei sillä vastausajalla ole mitään väliä. Vaikka tuohon viestiin vastaa välittömästi että jumalauta, olen kotiinkuljetuksen tilannut niin kai minä saatana sen haluan, niin noutopisteeseen se menee joka tapauksessa. Eivät ne ovella vaivaudu käymään, edes vaikka toimitusaika olisi toimistotyöaikojen ulkopuolella.
 
Ei sillä vastausajalla ole mitään väliä. Vaikka tuohon viestiin vastaa välittömästi että jumalauta, olen kotiinkuljetuksen tilannut niin kai minä saatana sen haluan, niin noutopisteeseen se menee joka tapauksessa. Eivät ne ovella vaivaudu käymään, edes vaikka toimitusaika olisi toimistotyöaikojen ulkopuolella.

Täällä maalla on se etu et kotiinkuljetettavat paketit tulee yleensä paikallisen yrittäjän kyydissä ja ne tuo kyllä kotiin ja soitteleevat vielä ennalta että ollaan tulossa. Jos siis pääsee UPS:n tekstariansasta läpi ja alihankkina saa paketin kyytiin. Kaupungissa sit eri meininki.

Että sikäli tolla tekstariansalla on merkitystäkin itselle...

edit: enoten vituttaa ehkä se, että seurannassa lukee, että asiakas itse vaihtanut toimitustapaa. En oo...
 
Ei sillä vastausajalla ole mitään väliä. Vaikka tuohon viestiin vastaa välittömästi että jumalauta, olen kotiinkuljetuksen tilannut niin kai minä saatana sen haluan, niin noutopisteeseen se menee joka tapauksessa. Eivät ne ovella vaivaudu käymään, edes vaikka toimitusaika olisi toimistotyöaikojen ulkopuolella.
Itse taas haluaisin mieluummin sinne noutopisteeseen mutta vaikka jätän vastaamatta ko. viestiin niin lähes aina tuovat silti ovelle, juuri pari tuntia sitten kävi taas niin.
 
Mitäköhän on tapahtunut, jos kirjeposti on merkattu toimitetuksi, mutta mitään ei laatikossa ollut kuitenkaan? Aspasta lupasivat selvittää ja olla yhteydessä, mutta vielä ei ainakaan ole mitään kuulunut.. Nyt olisi tärkeä paketti, joka ei saisi millään kadota. Voiko olla, että kuski on merkannut sen kuljetetuksi, mutta huomannut jälkikäteen, että paketti ei mahdukkaan laatikon luukusta?
 
Voihan se olla työntänyt sen vaikka naapurin laatikkoon. Itselle kerran naapuri toi vuoden ajalta melkoisen pinon minun posteja. "En ole käynyt katsomassa postilaatikkoani vuoteen, tällaiset sun postit on tullut sinne". No, vain 1/3 oli Suomen Postin ja muut oli muiden jakeluyhtiöiden. Voisi siis sanoa että ihan sama mitä käyttää niin yhtäkään firmaa ei tunnu kiinnostavan hoitaa hommaa kunnolla.
 
Mitäköhän on tapahtunut, jos kirjeposti on merkattu toimitetuksi, mutta mitään ei laatikossa ollut kuitenkaan? Aspasta lupasivat selvittää ja olla yhteydessä, mutta vielä ei ainakaan ole mitään kuulunut.. Nyt olisi tärkeä paketti, joka ei saisi millään kadota. Voiko olla, että kuski on merkannut sen kuljetetuksi, mutta huomannut jälkikäteen, että paketti ei mahdukkaan laatikon luukusta?
Itselle on joskus tullut noita "Toimitettu" -rekisteröintejä ja sitten seuraavana päivänä on postiluukusta tipahtanut saapumisilmoitus asiamiespostista ja kirje/paketti on ollut siellä.
 
Itse taas haluaisin mieluummin sinne noutopisteeseen mutta vaikka jätän vastaamatta ko. viestiin niin lähes aina tuovat silti ovelle, juuri pari tuntia sitten kävi taas niin.
Kamalaa. Saatat joutua odottamattasi kohtaamaan vieraan ihmisen.
 
Vai olisiko toiveen syynä että ei ole kotona silloin kun lähetti kävisi tai muuten vaan noutopisteen kautta saa nopeammin?
 
Itselle on joskus tullut noita "Toimitettu" -rekisteröintejä ja sitten seuraavana päivänä on postiluukusta tipahtanut saapumisilmoitus asiamiespostista ja kirje/paketti on ollut siellä.
Eli toivoa vielä on. Täytyypä seurailla, josko tämmöinen lappu sinne ilmestyisi! Naapurin luukkuihin en kehdannut ruveta kurkkimaan kuitenkaan :smile:
 
1700180047087.png


tarkottaako se että se on liedossa vaikka näkyy ruotsissa vittuku ois pitäny ottaa pikana tää mut sanottii 3-4 päivää menee. voi saatana vkltulee välii
 
Mitäköhän tämä turvatietoilmoitus pitää sisällään? Tässä hongkongista yksityiseltä ostettua pakettia odottelen...postin palvelu alhaalla. " Tullauksessa on EU:n laajuisia häiriöitä uusien turvatietovaatimusten takia. Tullaus onnistuu Tullin palvelussa." Googletin aihetta niin sama ollut vuonna 2021 ja tästä ei ilmeisesti opittu mitään. Yritetäänkö tällä suojella sisämarkkinoita/venäjä pakotteita vai mikä kuvio?
 
Legendaarinen UPS kunnostautuu taas Amazon pakettien kanssa, tyyliin "vastaa viestiin 2 jos haluat sen joskus ilmoittamatta kotiovelle jossa tuskin kuski viitsii edes soittaa ovikelloa ennen kuin totetaa että ei ketään kuitenkaan ole kotona. Jos et vastaa mitään toimitamme paketin 15 kilometrin päähän random M-markettiin (jonka luulemme olevan edelleen K-market) vaikka lähempänä on noin 100 eri kauppaa ja pakettiautomaattia". Ei postillakaan aika mene ihan nappiin mutta UPS tuntuu ihan tahallaan tekevän elämästä aina vaikeaa.
 
Eli toivoa vielä on. Täytyypä seurailla, josko tämmöinen lappu sinne ilmestyisi! Naapurin luukkuihin en kehdannut ruveta kurkkimaan kuitenkaan :smile:
Tähän saatiin onneks onnellinen päätös. Aspasta vastattiin, että ei mahtunut —> menee lähipostiin noudettavaksi, ja viesti tulee kun siellä. —> No ei tullut mitään viestiä, mutta eilen perjantaina paketti ilmestynyt postilaatikkoon. Veikkaisin, että mennyt alunperinkin naapurin laatikkoon josta mukava naapuri heittänyt meikäläiselle, koska paketti mahtui helposti luukusta, ja eilen ei ollut edes kirjepostin jakoa täälläpäin. Ihmetyttää vaan aspan heitot, mutta ehkä niille ei enää tässä vaiheessa niin merkitystä.
 
Hyvin menee taas Postilla.. Seuratty lähetys Briteistä, seurannan mukaan noudettavissa toimipisteeltä ja kun menin sitä hakemaan niin myyjä pyöri jonkun aikaa takahuoneessa ja tuli ilmoittamaan ettei täällä sellaista ole.. ~140€ + tullaukset kiinni tuossa paketissa ja kun painoa on ~0.7kg, niin turha vissiin odottaa mitään korvauksiakaan. Toivottavasti löytyy vielä jostain nurkasta. :rolleyes:
Ystävällinen myyjä kyllä otti kaikki tiedot ylös ja lupasi selvittää asiaa, mutta jostain syystä en pidätä hengitystäni. :hmm:

Edit. Tein piruuttani vahinkoilmoituksen vaurioituneesta paketista (kadonneelle tietysti ei ole lomaketta olemassakaan ja kuvaksi vaurioista perinteisesti tyhjä käsi) ja sieltä sitten tuli linkki palautteen antoon, jota klikkaamalla selvisi syy Postin "4.6/5" arvosanalle;

Postisurvey.jpg


:sclap:
 
Viimeksi muokattu:
13.11 oli lähtenyt Vantaalta, 16.11 kysyttiin niin oli aamulla Mikkelissä. Sanottiin että olemme mökillä Savonlinnassa vain tämän paketin vuoksi ja odotamme pakettia, tämä vaati tietysti useita puheluita mutta lopulta selvisi paketin olinpaikka ja viesti meni melkein perille.
17.11 kuski oli soittanut savonlinnasta klo 09 ja kun ei vastattu, oltiin yhä nukkumassa, niin lähti ilman meidän pakettia jakelemaan. Tieto ei vaan kulje vaikka miten soittelee.

Jälkinäytöksenä valituksen jälkeen kuski toi paketin 17.11 päivällä vaikka aamulla puhelimessa sanoi ettei tuo. Oli jättänyt keskelle pihaa vaikka lupasi terassille laittaa. Me olimme tietysti jo poistuneet paikkakunnalta kun asiakaspalvelu ei taaskaan ottanut yhteyttä vaikka lupasi ilmoittaa jos saa paketin vielä samana päivänä liikkeelle. Onneksi naapurit hoiti paketin säänsuojaan.
 
Noniin, tulihan se isäinpäiväkorttikin perille perjantaina. Eihän siinä mennyt kuin 2 viikkoa...

Luulin että viikossa olisi kerennyt, mutta eip.
 
Itte olen aina ollut tyytyväinen Postiin. Samaa en voi sanoa muiden maiden posteista. Uusin tapaus on hollannin posti. Prkl pelkeke, paketti ollut heillä siellä lajittelussa jo 10 arkipäivää ja edelleen seurannan mukaan samassa tilassa. Kyseessä siis postipaketin lähetys sieltä hollannista tänne suomeen. Normilähetys seurannalla. Mitään ei voida tehdä koska lähetyksestä vasta alle 21pv(arkia). Se siitä heidän omasta 5-6pv toimitusarviosta
 
Lainattu ketjusta jossa tämä aihe OT.

Sitten tuolla Postin ketjussa ihmetellään, ku paketit liikkuu hitaasti, kaikki automaatit tukossa ja joutuu hakemaan kilometrien päässä olevasta ku ohjataan eri paikkaan...
Kyllä siitä vaan on aikas paljon harmia monessakin muodossa, jos niitä paketteja tilataan ihan vaan varalta ja jätetään se viikko lojumaan automaatteihin, joista sitten palautuu takaisin.
Jos asiakas ilmoittaa peruvansa tilauksen niin toimittajalla mahdollisuus laittaa se liikkumaan takaisin päin ennen sitä viikon odotusta. Saksan Amazonista tehdyn tilauksen kanssa pari vuotta sitten näin kävikin ja Postin automaatissa oleva paketti lähti nopeasti paluumatkalleen, kun ilmoitin Amazonin aspaan peruvani tilauksen. Proshop/Postnord kohdalla eos toimiiko systeemi yhtä järkevästi.

Missä sulla muuten raja menee, täytyykö olla 100% varmaa että aiot noutaa tilaamasi tuotteen, että annat itsellesi luvan tilata sen? Eli jos emmit yhtään, esim. vain 99% tai 75% varma, niin et tilaa, vai miten?

Itellä jää harvakseltaan tilauksia noutamatta, mutta enpä kyllä koskaan ole tunnon tuskia asiasta osannut tuntea silloin kun olen peruuttanut. Ja aina toki ilmoitan kauppiaalle peruutuksesta heti kun asia tiedossa, jotta voivat aikaistaa paketin palautusta niin ettei sen tarvitse tukkia noutopaikkoja.
 
Lainattu ketjusta jossa tämä aihe OT.


Jos asiakas ilmoittaa peruvansa tilauksen niin toimittajalla mahdollisuus laittaa se liikkumaan takaisin päin ennen sitä viikon odotusta. Saksan Amazonista tehdyn tilauksen kanssa pari vuotta sitten näin kävikin ja Postin automaatissa oleva paketti lähti nopeasti paluumatkalleen, kun ilmoitin Amazonin aspaan peruvani tilauksen. Proshop/Postnord kohdalla eos toimiiko systeemi yhtä järkevästi.

Missä sulla muuten raja menee, täytyykö olla 100% varmaa että aiot noutaa tilaamasi tuotteen, että annat itsellesi luvan tilata sen? Eli jos emmit yhtään, esim. vain 99% tai 75% varma, niin et tilaa, vai miten?

Itellä jää harvakseltaan tilauksia noutamatta, mutta enpä kyllä koskaan ole tunnon tuskia asiasta osannut tuntea silloin kun olen peruuttanut. Ja aina toki ilmoitan kauppiaalle peruutuksesta heti kun asia tiedossa, jotta voivat aikaistaa paketin palautusta niin ettei sen tarvitse tukkia noutopaikkoja.
Eipä ole tässä kohta puoli vuosisadan aikana tarvinnut miettiä asiaa yhtään, tilannut kun tarvetta tuotteelle ollut, eipä se sen vaikeampaa ole omalla kohdalla ollut.

Ja epäilen, että moni jaksaa ilmoitella kaupalle ettei nouda pakettia (etenkin kun tarkoituksena kytätä parempaa hintaa) ja liekkö moni kauppa sitten pyytelee aikaisemmin takas. Kuitenkin pirusti vie logistiikalta turhaan aikaa, vaivaa ja hidastaa pakettien toimittamista. Se sitte näkyy palvelun hidastumisena kaikille asiakkaille, kun tuota harrastaa varmasti useampikin nykyään ja sitten haukutaan sitä palveluntarjoajaa hitaudesta, kuten täällä saa jatkuvasti lukea...
 
Eipä ole tässä kohta puoli vuosisadan aikana tarvinnut miettiä asiaa yhtään, tilannut kun tarvetta tuotteelle ollut, eipä se sen vaikeampaa ole omalla kohdalla ollut.
Ok, tulkitsen että vain 100% varmuus eettisesti hyväksyttävä.

Itelle tossa Proshop keississä ei mitään tunnontuskia olisi tilata prossua, jos mutuilen että esim. 75% mahikset sille skenaariolle, että noudan tilaukseni, koska en saa napattua samaa prossua Jimmsin tms. BF-alesta sen verran paljon halvemmalla että näkisin mielekkääksi tilata sittenkin sieltä.
 
Ok, tulkitsen että vain 100% varmuus eettisesti hyväksyttävä.

Itelle tossa Proshop keississä ei mitään tunnontuskia olisi tilata prossua, jos mutuilen että esim. 75% mahikset sille skenaariolle, että noudan tilaukseni, koska en saa napattua samaa prossua Jimmsin tms. BF-alesta sen verran paljon halvemmalla että näkisin mielekkääksi tilata sittenkin sieltä.
Kyllä minä ymmärrän, että tuosta saattaa olla asiakkaan näkökulmasta hyötyä ja varmasti sitä tehdään etenkin nyt BF aikaan paljonkin, mutta sillä toiminnalla vaan on ikävämpikin puoli sitten, että paketteja voi joutua odottelemaan pitempään jne...
Tehköön kukin miten haluaa, koska mahdollisuus siihen on, mutta jos siitä alkaa tulemaan paljonkin haittaa firmoille tulevaisuudessa, eli kulut nousee, niin loppupeleissä asiakas yleensä sen sitten kuitenkin maksaa jossain muodossa ja hinnat nousee, taikka palvelun laatu huononee entisestään.
 
Joskus tulli-ilmoituksen teko viivästytti kulkua noin 1 päivän. Eli maksoit tullit netissä illalla ja seuraavana päivänä paketti ei liikkunut käyätännössä mihinkään. Sitten se muuttui kahdeksi päiväksi ja nyt vaikuttaisi, että ainakin kolme päivää paketti jumittaa turhaan.
 
Tullaus ei onnistu OmaPostissa - ilmoitus 3.10e käsittelymaksusta tulee kuitenkin vaikka teet tuon tulli.fi kautta. (paketti lähtee liikkeelle vasta kun maksettu)

"Käsittelymaksua ei tarvitse myöskään maksaa, jos teet tullauksen OmaPostin kautta. Tällöin maksat arvonlisäveron lisäksi OmaPostin palvelussa 1,00 €:n palvelumaksun."

Tosiaan omaPostin tullauksessa lukenut jo viikon "kokeile muutaman tunnin päästä uudestaan"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 345
Viestejä
4 547 836
Jäsenet
74 974
Uusin jäsen
Internaut

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom