Postin kulkemisen vaikeus

Pikku summat menee. Kun vähän kalliimmasta tuotteesta kyse alkaa venkoilu.
Venkoilla voi ja aikaa voi kulua, mutta jos on sopimus asiakaspalautuksista niin kyllä se asiakas sen voittaa jos on kuitit palautukseen viemisessä. Toki jos joku pikkupulju ulkomailta voi olla hankalampaa.
 
Niin jos kuluttaja toimii kauppiaan antamien ohjeiden mukaan ja käyttää palautukseen kauppiaan ohjeistamaa kuljetusfirmaa, jonka kauppias maksaa, niin kyllä siinä vaaranvastuu siirtyy kauppiaalle jo paketin kuljetusyritykselle luovuttaessa.

Jos kauppias haluaisi venkoilla niin parempi strategia olisi että paketti saapui, mutta se oli tyhjä / sisälsi kiven tms.-> asiakas koittaa kusettaa. Siinä sitten olisi sana sanaa vastaan.
 
Ensimmäisen kerran posti onnistui oman paketin sotkemaan...

Eli Vantaalta Turkuun tulossa ollut paketti eksyi Seinäjoelle...
 
Olen odottanut tavaraa kirjepostissa yli 7 viikkoa. Yritys on tuttu ja luotettava ja sijaitsee viereisessä postinumerossa.

Postilla ei vastuuta ole tästä lähetyksestä, kun seurannan puuttuessa he eivät tiedä, missä se on.

Jee.
 
Budbeeltä kotiin kuljetus ja extramaksu että tulisi torstaina paketti. Tuli maanantai iltana. Syyttivät lähettäjää. Jännästi seurannan mukaan seisoi heidän varastossa... Vittu mitä apinointia. En käyt heidän palvelujaa enää ikinä.
 
Kotiinkuljetus UPS:lla ja joku aamu tulee tekstari, että vastaa klo 15 mennesä haluatko toimituksen kotiisi (kuten se on tilattu) tai muuten viedään noudettavaksi noutopisteeseen.

En jaksa nyt periaatteen vuoksi alkaa vänkämään upsin kanssa, mutta muutaman tunnin vastausaika ei kyllä ole riittävä vaikka dilemman ymmärränkin, eli jengi töissä ja käyvät turhaan ovella. Etenkin kun toi tekstari tuli siis päiväkausia ennen toimitusta.
 
Kotiinkuljetus UPS:lla ja joku aamu tulee tekstari, että vastaa klo 15 mennesä haluatko toimituksen kotiisi (kuten se on tilattu) tai muuten viedään noudettavaksi noutopisteeseen.

En jaksa nyt periaatteen vuoksi alkaa vänkämään upsin kanssa, mutta muutaman tunnin vastausaika ei kyllä ole riittävä vaikka dilemman ymmärränkin, eli jengi töissä ja käyvät turhaan ovella. Etenkin kun toi tekstari tuli siis päiväkausia ennen toimitusta.

Ei sillä vastausajalla ole mitään väliä. Vaikka tuohon viestiin vastaa välittömästi että jumalauta, olen kotiinkuljetuksen tilannut niin kai minä saatana sen haluan, niin noutopisteeseen se menee joka tapauksessa. Eivät ne ovella vaivaudu käymään, edes vaikka toimitusaika olisi toimistotyöaikojen ulkopuolella.
 
Ei sillä vastausajalla ole mitään väliä. Vaikka tuohon viestiin vastaa välittömästi että jumalauta, olen kotiinkuljetuksen tilannut niin kai minä saatana sen haluan, niin noutopisteeseen se menee joka tapauksessa. Eivät ne ovella vaivaudu käymään, edes vaikka toimitusaika olisi toimistotyöaikojen ulkopuolella.

Täällä maalla on se etu et kotiinkuljetettavat paketit tulee yleensä paikallisen yrittäjän kyydissä ja ne tuo kyllä kotiin ja soitteleevat vielä ennalta että ollaan tulossa. Jos siis pääsee UPS:n tekstariansasta läpi ja alihankkina saa paketin kyytiin. Kaupungissa sit eri meininki.

Että sikäli tolla tekstariansalla on merkitystäkin itselle...

edit: enoten vituttaa ehkä se, että seurannassa lukee, että asiakas itse vaihtanut toimitustapaa. En oo...
 
Ei sillä vastausajalla ole mitään väliä. Vaikka tuohon viestiin vastaa välittömästi että jumalauta, olen kotiinkuljetuksen tilannut niin kai minä saatana sen haluan, niin noutopisteeseen se menee joka tapauksessa. Eivät ne ovella vaivaudu käymään, edes vaikka toimitusaika olisi toimistotyöaikojen ulkopuolella.
Itse taas haluaisin mieluummin sinne noutopisteeseen mutta vaikka jätän vastaamatta ko. viestiin niin lähes aina tuovat silti ovelle, juuri pari tuntia sitten kävi taas niin.
 
Mitäköhän on tapahtunut, jos kirjeposti on merkattu toimitetuksi, mutta mitään ei laatikossa ollut kuitenkaan? Aspasta lupasivat selvittää ja olla yhteydessä, mutta vielä ei ainakaan ole mitään kuulunut.. Nyt olisi tärkeä paketti, joka ei saisi millään kadota. Voiko olla, että kuski on merkannut sen kuljetetuksi, mutta huomannut jälkikäteen, että paketti ei mahdukkaan laatikon luukusta?
 
Voihan se olla työntänyt sen vaikka naapurin laatikkoon. Itselle kerran naapuri toi vuoden ajalta melkoisen pinon minun posteja. "En ole käynyt katsomassa postilaatikkoani vuoteen, tällaiset sun postit on tullut sinne". No, vain 1/3 oli Suomen Postin ja muut oli muiden jakeluyhtiöiden. Voisi siis sanoa että ihan sama mitä käyttää niin yhtäkään firmaa ei tunnu kiinnostavan hoitaa hommaa kunnolla.
 
Mitäköhän on tapahtunut, jos kirjeposti on merkattu toimitetuksi, mutta mitään ei laatikossa ollut kuitenkaan? Aspasta lupasivat selvittää ja olla yhteydessä, mutta vielä ei ainakaan ole mitään kuulunut.. Nyt olisi tärkeä paketti, joka ei saisi millään kadota. Voiko olla, että kuski on merkannut sen kuljetetuksi, mutta huomannut jälkikäteen, että paketti ei mahdukkaan laatikon luukusta?
Itselle on joskus tullut noita "Toimitettu" -rekisteröintejä ja sitten seuraavana päivänä on postiluukusta tipahtanut saapumisilmoitus asiamiespostista ja kirje/paketti on ollut siellä.
 
Itse taas haluaisin mieluummin sinne noutopisteeseen mutta vaikka jätän vastaamatta ko. viestiin niin lähes aina tuovat silti ovelle, juuri pari tuntia sitten kävi taas niin.
Kamalaa. Saatat joutua odottamattasi kohtaamaan vieraan ihmisen.
 
Vai olisiko toiveen syynä että ei ole kotona silloin kun lähetti kävisi tai muuten vaan noutopisteen kautta saa nopeammin?
 
Itselle on joskus tullut noita "Toimitettu" -rekisteröintejä ja sitten seuraavana päivänä on postiluukusta tipahtanut saapumisilmoitus asiamiespostista ja kirje/paketti on ollut siellä.
Eli toivoa vielä on. Täytyypä seurailla, josko tämmöinen lappu sinne ilmestyisi! Naapurin luukkuihin en kehdannut ruveta kurkkimaan kuitenkaan :smile:
 
1700063360575.png


löysinki oikeen mestan tuleekohan perjantaiksi
 
1700180047087.png


tarkottaako se että se on liedossa vaikka näkyy ruotsissa vittuku ois pitäny ottaa pikana tää mut sanottii 3-4 päivää menee. voi saatana vkltulee välii
 
Mitäköhän tämä turvatietoilmoitus pitää sisällään? Tässä hongkongista yksityiseltä ostettua pakettia odottelen...postin palvelu alhaalla. " Tullauksessa on EU:n laajuisia häiriöitä uusien turvatietovaatimusten takia. Tullaus onnistuu Tullin palvelussa." Googletin aihetta niin sama ollut vuonna 2021 ja tästä ei ilmeisesti opittu mitään. Yritetäänkö tällä suojella sisämarkkinoita/venäjä pakotteita vai mikä kuvio?
 
Legendaarinen UPS kunnostautuu taas Amazon pakettien kanssa, tyyliin "vastaa viestiin 2 jos haluat sen joskus ilmoittamatta kotiovelle jossa tuskin kuski viitsii edes soittaa ovikelloa ennen kuin totetaa että ei ketään kuitenkaan ole kotona. Jos et vastaa mitään toimitamme paketin 15 kilometrin päähän random M-markettiin (jonka luulemme olevan edelleen K-market) vaikka lähempänä on noin 100 eri kauppaa ja pakettiautomaattia". Ei postillakaan aika mene ihan nappiin mutta UPS tuntuu ihan tahallaan tekevän elämästä aina vaikeaa.
 
Eli toivoa vielä on. Täytyypä seurailla, josko tämmöinen lappu sinne ilmestyisi! Naapurin luukkuihin en kehdannut ruveta kurkkimaan kuitenkaan :smile:
Tähän saatiin onneks onnellinen päätös. Aspasta vastattiin, että ei mahtunut —> menee lähipostiin noudettavaksi, ja viesti tulee kun siellä. —> No ei tullut mitään viestiä, mutta eilen perjantaina paketti ilmestynyt postilaatikkoon. Veikkaisin, että mennyt alunperinkin naapurin laatikkoon josta mukava naapuri heittänyt meikäläiselle, koska paketti mahtui helposti luukusta, ja eilen ei ollut edes kirjepostin jakoa täälläpäin. Ihmetyttää vaan aspan heitot, mutta ehkä niille ei enää tässä vaiheessa niin merkitystä.
 
Hyvin menee taas Postilla.. Seuratty lähetys Briteistä, seurannan mukaan noudettavissa toimipisteeltä ja kun menin sitä hakemaan niin myyjä pyöri jonkun aikaa takahuoneessa ja tuli ilmoittamaan ettei täällä sellaista ole.. ~140€ + tullaukset kiinni tuossa paketissa ja kun painoa on ~0.7kg, niin turha vissiin odottaa mitään korvauksiakaan. Toivottavasti löytyy vielä jostain nurkasta. :rolleyes:
Ystävällinen myyjä kyllä otti kaikki tiedot ylös ja lupasi selvittää asiaa, mutta jostain syystä en pidätä hengitystäni. :hmm:

Edit. Tein piruuttani vahinkoilmoituksen vaurioituneesta paketista (kadonneelle tietysti ei ole lomaketta olemassakaan ja kuvaksi vaurioista perinteisesti tyhjä käsi) ja sieltä sitten tuli linkki palautteen antoon, jota klikkaamalla selvisi syy Postin "4.6/5" arvosanalle;

Postisurvey.jpg


:sclap:
 
Viimeksi muokattu:
13.11 oli lähtenyt Vantaalta, 16.11 kysyttiin niin oli aamulla Mikkelissä. Sanottiin että olemme mökillä Savonlinnassa vain tämän paketin vuoksi ja odotamme pakettia, tämä vaati tietysti useita puheluita mutta lopulta selvisi paketin olinpaikka ja viesti meni melkein perille.
17.11 kuski oli soittanut savonlinnasta klo 09 ja kun ei vastattu, oltiin yhä nukkumassa, niin lähti ilman meidän pakettia jakelemaan. Tieto ei vaan kulje vaikka miten soittelee.

Jälkinäytöksenä valituksen jälkeen kuski toi paketin 17.11 päivällä vaikka aamulla puhelimessa sanoi ettei tuo. Oli jättänyt keskelle pihaa vaikka lupasi terassille laittaa. Me olimme tietysti jo poistuneet paikkakunnalta kun asiakaspalvelu ei taaskaan ottanut yhteyttä vaikka lupasi ilmoittaa jos saa paketin vielä samana päivänä liikkeelle. Onneksi naapurit hoiti paketin säänsuojaan.
 
Noniin, tulihan se isäinpäiväkorttikin perille perjantaina. Eihän siinä mennyt kuin 2 viikkoa...

Luulin että viikossa olisi kerennyt, mutta eip.
 
Itte olen aina ollut tyytyväinen Postiin. Samaa en voi sanoa muiden maiden posteista. Uusin tapaus on hollannin posti. Prkl pelkeke, paketti ollut heillä siellä lajittelussa jo 10 arkipäivää ja edelleen seurannan mukaan samassa tilassa. Kyseessä siis postipaketin lähetys sieltä hollannista tänne suomeen. Normilähetys seurannalla. Mitään ei voida tehdä koska lähetyksestä vasta alle 21pv(arkia). Se siitä heidän omasta 5-6pv toimitusarviosta
 
Lainattu ketjusta jossa tämä aihe OT.

Sitten tuolla Postin ketjussa ihmetellään, ku paketit liikkuu hitaasti, kaikki automaatit tukossa ja joutuu hakemaan kilometrien päässä olevasta ku ohjataan eri paikkaan...
Kyllä siitä vaan on aikas paljon harmia monessakin muodossa, jos niitä paketteja tilataan ihan vaan varalta ja jätetään se viikko lojumaan automaatteihin, joista sitten palautuu takaisin.
Jos asiakas ilmoittaa peruvansa tilauksen niin toimittajalla mahdollisuus laittaa se liikkumaan takaisin päin ennen sitä viikon odotusta. Saksan Amazonista tehdyn tilauksen kanssa pari vuotta sitten näin kävikin ja Postin automaatissa oleva paketti lähti nopeasti paluumatkalleen, kun ilmoitin Amazonin aspaan peruvani tilauksen. Proshop/Postnord kohdalla eos toimiiko systeemi yhtä järkevästi.

Missä sulla muuten raja menee, täytyykö olla 100% varmaa että aiot noutaa tilaamasi tuotteen, että annat itsellesi luvan tilata sen? Eli jos emmit yhtään, esim. vain 99% tai 75% varma, niin et tilaa, vai miten?

Itellä jää harvakseltaan tilauksia noutamatta, mutta enpä kyllä koskaan ole tunnon tuskia asiasta osannut tuntea silloin kun olen peruuttanut. Ja aina toki ilmoitan kauppiaalle peruutuksesta heti kun asia tiedossa, jotta voivat aikaistaa paketin palautusta niin ettei sen tarvitse tukkia noutopaikkoja.
 
Lainattu ketjusta jossa tämä aihe OT.


Jos asiakas ilmoittaa peruvansa tilauksen niin toimittajalla mahdollisuus laittaa se liikkumaan takaisin päin ennen sitä viikon odotusta. Saksan Amazonista tehdyn tilauksen kanssa pari vuotta sitten näin kävikin ja Postin automaatissa oleva paketti lähti nopeasti paluumatkalleen, kun ilmoitin Amazonin aspaan peruvani tilauksen. Proshop/Postnord kohdalla eos toimiiko systeemi yhtä järkevästi.

Missä sulla muuten raja menee, täytyykö olla 100% varmaa että aiot noutaa tilaamasi tuotteen, että annat itsellesi luvan tilata sen? Eli jos emmit yhtään, esim. vain 99% tai 75% varma, niin et tilaa, vai miten?

Itellä jää harvakseltaan tilauksia noutamatta, mutta enpä kyllä koskaan ole tunnon tuskia asiasta osannut tuntea silloin kun olen peruuttanut. Ja aina toki ilmoitan kauppiaalle peruutuksesta heti kun asia tiedossa, jotta voivat aikaistaa paketin palautusta niin ettei sen tarvitse tukkia noutopaikkoja.
Eipä ole tässä kohta puoli vuosisadan aikana tarvinnut miettiä asiaa yhtään, tilannut kun tarvetta tuotteelle ollut, eipä se sen vaikeampaa ole omalla kohdalla ollut.

Ja epäilen, että moni jaksaa ilmoitella kaupalle ettei nouda pakettia (etenkin kun tarkoituksena kytätä parempaa hintaa) ja liekkö moni kauppa sitten pyytelee aikaisemmin takas. Kuitenkin pirusti vie logistiikalta turhaan aikaa, vaivaa ja hidastaa pakettien toimittamista. Se sitte näkyy palvelun hidastumisena kaikille asiakkaille, kun tuota harrastaa varmasti useampikin nykyään ja sitten haukutaan sitä palveluntarjoajaa hitaudesta, kuten täällä saa jatkuvasti lukea...
 
Eipä ole tässä kohta puoli vuosisadan aikana tarvinnut miettiä asiaa yhtään, tilannut kun tarvetta tuotteelle ollut, eipä se sen vaikeampaa ole omalla kohdalla ollut.
Ok, tulkitsen että vain 100% varmuus eettisesti hyväksyttävä.

Itelle tossa Proshop keississä ei mitään tunnontuskia olisi tilata prossua, jos mutuilen että esim. 75% mahikset sille skenaariolle, että noudan tilaukseni, koska en saa napattua samaa prossua Jimmsin tms. BF-alesta sen verran paljon halvemmalla että näkisin mielekkääksi tilata sittenkin sieltä.
 
Ok, tulkitsen että vain 100% varmuus eettisesti hyväksyttävä.

Itelle tossa Proshop keississä ei mitään tunnontuskia olisi tilata prossua, jos mutuilen että esim. 75% mahikset sille skenaariolle, että noudan tilaukseni, koska en saa napattua samaa prossua Jimmsin tms. BF-alesta sen verran paljon halvemmalla että näkisin mielekkääksi tilata sittenkin sieltä.
Kyllä minä ymmärrän, että tuosta saattaa olla asiakkaan näkökulmasta hyötyä ja varmasti sitä tehdään etenkin nyt BF aikaan paljonkin, mutta sillä toiminnalla vaan on ikävämpikin puoli sitten, että paketteja voi joutua odottelemaan pitempään jne...
Tehköön kukin miten haluaa, koska mahdollisuus siihen on, mutta jos siitä alkaa tulemaan paljonkin haittaa firmoille tulevaisuudessa, eli kulut nousee, niin loppupeleissä asiakas yleensä sen sitten kuitenkin maksaa jossain muodossa ja hinnat nousee, taikka palvelun laatu huononee entisestään.
 
Joskus tulli-ilmoituksen teko viivästytti kulkua noin 1 päivän. Eli maksoit tullit netissä illalla ja seuraavana päivänä paketti ei liikkunut käyätännössä mihinkään. Sitten se muuttui kahdeksi päiväksi ja nyt vaikuttaisi, että ainakin kolme päivää paketti jumittaa turhaan.
 
Tullaus ei onnistu OmaPostissa - ilmoitus 3.10e käsittelymaksusta tulee kuitenkin vaikka teet tuon tulli.fi kautta. (paketti lähtee liikkeelle vasta kun maksettu)

"Käsittelymaksua ei tarvitse myöskään maksaa, jos teet tullauksen OmaPostin kautta. Tällöin maksat arvonlisäveron lisäksi OmaPostin palvelussa 1,00 €:n palvelumaksun."

Tosiaan omaPostin tullauksessa lukenut jo viikon "kokeile muutaman tunnin päästä uudestaan"
 
Tullaus ei onnistu OmaPostissa - ilmoitus 3.10e käsittelymaksusta tulee kuitenkin vaikka teet tuon tulli.fi kautta. (paketti lähtee liikkeelle vasta kun maksettu)

"Käsittelymaksua ei tarvitse myöskään maksaa, jos teet tullauksen OmaPostin kautta. Tällöin maksat arvonlisäveron lisäksi OmaPostin palvelussa 1,00 €:n palvelumaksun."

Tosiaan omaPostin tullauksessa lukenut jo viikon "kokeile muutaman tunnin päästä uudestaan"
Ei tunnu onnistuvan tullaus tullin omassakaan palvelussa. Ärsyttävää kun tulliin on jäänyt paketti, josta on jo maksettu verot.
 
Ei tunnu onnistuvan tullaus tullin omassakaan palvelussa. Ärsyttävää kun tulliin on jäänyt paketti, josta on jo maksettu verot.
Toivottavasti saisivat nuo tullaukset pian taas kuntoon, itselläkin tuloillaan melkoinen kasa paketteja joiden teoriassa pitäisi mennä sukkana läpi tullista mutta...

Ei sen puoleen, tuntuu että maailmallakin on pakettiliikenteessä ruuhkaa. Tuntuvat etenevän kovin hitaasti, normaalisti kiinapaketitkin ovat tulleet about 2-3 viikossa perille, nyt ovat olleet jo matkalla sen 2 viikkoa eivätkä edes vielä Euroopassa.
 
Tein alkuviikosta kahden lähetyksen tulli-ilmoitukset ja meni ihan normisti läpi Tullin sivuilla, eilen tuli lähetykset himaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jha
Ok, tuota ei ollut aiemmin. Sen sijaan OmaPosti apissa on ollut EU-alueen tullausongelmista jo pitkään ilmoitus. Joku bittihän siellä on poikittain, kenen lie vastuulla jos vaikutusalue on koko EU-alue?
 
Kyllä on hyvä uusi Postin appi. Lokeron avauskoodi näkyy vasta kun paketin on hakenut. Sähköpostista pitää avauskoodi hakea, kun se ennen on ollut suoraan apissa.
 
Kyllä on hyvä uusi Postin appi. Lokeron avauskoodi näkyy vasta kun paketin on hakenut. Sähköpostista pitää avauskoodi hakea, kun se ennen on ollut suoraan apissa.
Kyllä mulla ainakin näkyi avauskoodi ihan siinä OmaPosti-sovelluksessa kun kävin paketin noutamassa. Toki tuo uusi versio vaikuttaa ainakin näin alkuun vähän epäselvemmältä kuin entinen mutta ehkäpä tuohon oppii.
 
Kyllä on hyvä uusi Postin appi. Lokeron avauskoodi näkyy vasta kun paketin on hakenut. Sähköpostista pitää avauskoodi hakea, kun se ennen on ollut suoraan apissa.

Eikös tuo koodi näy tuossa ihan selkeästi? Lisäksi koodi ja lokeron numero näkyy siinä apin päänäkymässä jo suoraan jos on useampi lähetys

IMG_3823.jpeg
 
Eikös tuo koodi näy tuossa ihan selkeästi? Lisäksi koodi ja lokeron numero näkyy siinä apin päänäkymässä jo suoraan jos on useampi lähetys

IMG_3823.jpeg
Tän viikon tiistaina ei näkyny mullakan kun kävin paketin hakemassa, mutta sitä edeltävänä kertana taas näky ja oli jo tää uus sovellus käytössä.
 
Eikös tuo koodi näy tuossa ihan selkeästi? Lisäksi koodi ja lokeron numero näkyy siinä apin päänäkymässä jo suoraan jos on useampi lähetys

IMG_3823.jpeg
Hyvin näkyy. Minulla ei ole neljässä paketissa ollut koko kohtaa, kuin vasta noutamisen jälkeen.
 
Ok, tuota ei ollut aiemmin. Sen sijaan OmaPosti apissa on ollut EU-alueen tullausongelmista jo pitkään ilmoitus. Joku bittihän siellä on poikittain, kenen lie vastuulla jos vaikutusalue on koko EU-alue?
Tällainen ilmoitus ilmestyi eilen illasta tullin sivuille. Saa nähdä milloin pääsee tullaamaan ja saa tilauksen.


Edelleen osassa postilähetysten tullauksia viiveitä
24.11.2023 18.13

Postilähetyksen tullaus ei onnistu, jos osa tulli-ilmoitusketjussa vaadituista pakollisista tiedosta puuttuu. Ongelmaa on selvitetty tiiviissä yhteistyössä toimijoiden kanssa. Toimijoiden korjaustoimenpiteet jatkuvat edelleen. Olemme tiedottaneet Tullin asiointipalvelussa mahdollisesta ongelmasta, joka liittyy osaan postilähetyksistä.

Posti pidentää edelleen lähetysten säilytysaikoja, jotta paketit eivät palaudu. Tulli ei säilytä paketteja eikä paketteja jää Tulliin. Tulli ottaa lähetyksiä haltuun ainoastaan silloin, jos lähetyksissä on kiellettyjä tavaroita tai aineita.

– Olemme pahoillamme tilanteesta, ja teemme lujasti yhteistyötä toimijoiden kanssa, että ongelmat tietoketjuissa saadaan ratkaistua. Ymmärrämme hyvin asiakkaidemme harmituksen, varsinkin kun vuoden kiireisin pakettisesonki on käynnistynyt. Olemme luottavaisia, että ongelmat saadaan ratkaistua pian, sanoo tulliylitarkastaja Nadja Painokallio.

EU:n ulkopuolelta saapuvien postilähetysten tullauksessa on ollut viiveitä, sillä joidenkin postilähetyksiä kuljettavien lentoyhtiöiden turvatietojen ilmoittamisissa on puutteita. Lentoyhtiöille on tullut 2.10.2023 uusi vaade ilmoittaa postilähetyksiin liittyviä turvatietoja EU:n komissiolle unionin alueelle tuotavista postilähetyksistä.
 
Vähän huvitti että torstaina ois tullu yksi peli laatikoon mutta postipate varmaan päätti että paskat, käyn viemässä sen postiin ja merkkasi että ollut este täällä. No ovelle kyllä parkkeeraa yks kansakunta mutta eivät he nyt sitä ovea peitä niin etteikö siitä pääsisi kävelemään.
Ja jos ei muuten vain jaksanut niin ois vieny vaikka takasin postille ja pistäny perjantaina jonkun tuotavaksi.
 
Ok, tuota ei ollut aiemmin. Sen sijaan OmaPosti apissa on ollut EU-alueen tullausongelmista jo pitkään ilmoitus. Joku bittihän siellä on poikittain, kenen lie vastuulla jos vaikutusalue on koko EU-alue?
Johtuu tullin järjestelmästä, ja eivät tunnu saavan tuota toimimaan..
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 413
Viestejä
4 901 869
Jäsenet
78 972
Uusin jäsen
janoinenlohi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom