Postin kulkemisen vaikeus

Ei suoraan Postin vika, mutta tuossa kun aiemmilla sivuilla puhuttiin tullausongelmasta:

Itselleni on tulossa EU:n ulkopuolelta tullattava lähetys. Lähetys on matkalla Suomeen, ja ajattelin tehdä tullauksen etukäteen Tullin sivuilla, kun OmaPosti näin kehotti tekemään. En kuitenkaan tässä ole onnistunut, saan joka kerta vaan virheilmoituksen viimeisessä vaiheessa: "Kuljetuksen MRN on virheellinen". Torstaista lähtien joka päivä tulee tuo sama virhe. Hetken lueskeltuani sain selville, että tuota tullausongelmaa on ollut monella loka-marraskuussa, nimenomaan Postin lähetyksillä.

Voikohan olettaa että tuo virhe korjaa itsensä lähetyksen saavuttua Suomeen, vai täytyyköhän alkaa soittamaan Tullille/Postille tulevalla viikolla? Olin siinä käsityksessä että nuo tullin häiriöt oli jo marraskuun lopussa korjattu. Ajattelin odotella paketin saapumista Suomeen ja sitten ottaa yhteyttä jos ei ala toimimaan.
 
Pitää huomenna ottaa sovelluksessa yhteyttä postnordin suuntaan, ei oikein muistaakseni 1€/min jonotus puhelimessa innosta.
Jonotus sentäs vain paikallisverkkomaksu ja kolme puhelua soittaneena tällä viikolla ilman jonotusta joka kerta suoraan päässyt keskustelemaan.
 
Tällä kertaa postnord. Onko normaalia että paketti saapunut jakeluterminaaliin tähän kaupunkiin 11.12 ja 11.12 ohjattu noutopisteeseen ja sen jälkeen pelkkää hiljaisuutta?
Mulla Postnordin paketti tuli jakeluterminaaliin 29.11., sieltä ohjattiin noutopisteeseen 4.12. ja noutoilmoitus tuli 13.12. :facepalm:
 
Lähetys on matkalla Suomeen, ja ajattelin tehdä tullauksen etukäteen Tullin sivuilla, kun OmaPosti näin kehotti tekemään.
Tullin kautta voi tullata vain Suomessa jo olevia lähetyksiä.

Postin ilmoitus todennäköisesti viittasi OmaPostin omaan tullauspalveluun, jolla voi tullaustoimeksiannon tehdä etukäteenkin (jolloin Posti tekee varsinaisen tullauksen paketin saavuttua maahan).
 
Kaikki puhuvat täyttä roskaa täällä.
Postin tulos on heikenyt ison kenkisten mukaan lähetysten vähentymisen takia jolloin niiden täytyy jokaisen kahen/neljän kuukauden sisällä nostaa 0.20 eur jokaista paketti palvelun hinnastoa.
#sarcasm
 
Mun briteistä tuleva paketti tuli Suomeen ja tullaus onnistui Tullin sivujen kautta. Nyt vielä jos saisi Postilta rahat takaisin, mutta onneksi ei ollut iso summa jos rahoja ei saa takaisin.
 
Kaikki puhuvat täyttä roskaa täällä.
Postin tulos on heikenyt ison kenkisten mukaan lähetysten vähentymisen takia jolloin niiden täytyy jokaisen kahen/neljän kuukauden sisällä nostaa 0.20 eur jokaista paketti palvelun hinnastoa.
#sarcasm

Ainakin kirjeiden osalta Posti osaa hinnoittelun, sillä kortti economyssä (20g) Eurooppaan maksaa saman kuin kortti Suomeen. Pientä eroa toki syntyy 50g kohdalla, jossa pärjää vielä samaisella 2,30€:lla Suomen kirjeissä, kun Eurooppaan kirje maksaa 3,40€.

Posti käyttää myös paljon SOL-vuokratyövoimaa, joiden TES-palkka eroaa lähes 30% jo perustuntipalkan osalta PAU:n tessiin nähden (10,16€ vrt 12,96€, +27,5%). Ero kasvaa ilta- ja lauantaivuoroissa, joissa PAU:n tessissä saa +20% iltalisän ja +25% lauantailisän, mitä sollilaiset eivät saa. Lisäksi yölisä on pienempi ja alkaa sollilaisilla vasta 24.00, kun PAU:n tessissä yölisä (+30%) lähtee liikkeelle jo klo 21.00.

PAU:n tessissä saa lauantain illasta (18 ->) sekä muita pyhiä edeltävien päivien arki-illoista sunnuntailisää, mitä sollilaiset eivät saa.
 
Ainakin kirjeiden osalta Posti osaa hinnoittelun, sillä kortti economyssä (20g) Eurooppaan maksaa saman kuin kortti Suomeen. Pientä eroa toki syntyy 50g kohdalla, jossa pärjää vielä samaisella 2,30€:lla Suomen kirjeissä, kun Eurooppaan kirje maksaa 3,40€.

Posti käyttää myös paljon SOL-vuokratyövoimaa, joiden TES-palkka eroaa lähes 30% jo perustuntipalkan osalta PAU:n tessiin nähden (10,16€ vrt 12,96€, +27,5%). Ero kasvaa ilta- ja lauantaivuoroissa, joissa PAU:n tessissä saa +20% iltalisän ja +25% lauantailisän, mitä sollilaiset eivät saa. Lisäksi yölisä on pienempi ja alkaa sollilaisilla vasta 24.00, kun PAU:n tessissä yölisä (+30%) lähtee liikkeelle jo klo 21.00.

PAU:n tessissä saa lauantain illasta (18 ->) sekä muita pyhiä edeltävien päivien arki-illoista sunnuntailisää, mitä sollilaiset eivät saa.
Osakeyhtiössä työntekijät ja asiakkaat on viimeisimmät asiat mistä välitetään ja mitkä ei edes aiheuta liikehintää mihin se tuotto ohjataan eli palkkoihin ja hintalappuun.
Olkoon kolmas maailmansota mutta osakkeiden omistajille täytyy fyrkkaa saada aina enemmän ja v*tut niistä muista. Hinnat ylös ikuisesti ja ei koskaan alas vaikka hyvin menisi.

Paras oli kun vuoden aikana nostivat paketin hintoja niin tuli seuraavassa mainos Postissa Postilta "alennus" kuponki koodi et sai sen uuden Paketin vanhalla hinnalla ja kehtas mainostaa sitä jotenkin etuna prkl.

1.60eur 50g 2019
1.30eur 50g 2016/2017
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole tullin ja postin kanssa asioiminen helppoa... Lähetys oli seurannan mukaan vapautettu jo viikko sitten, kun tullaus oli tehty. Käsittelymaksua en ollut maksanut (eikä olisi pitänytkään, koska ei tullut tullauksesta maksettavaa). Utelin, missä lähetys viipyy ja postin aspa silti väitti, että käsittelymaksu pitää pikimmiten maksaa. En jaksanut väittää vastaan, koska oli tärkeä lähetys saada kotiin ja ei ole kiinni 3,50 eurosta. Eli hoidin sen pois alta ja seurannassa onkin nyt kahdesti merkintä, että lähetys on vapautettu kuljetettavaksi.

Vielä ei kuitenkaan viikkoon ole mitään tapahtunut ja siksi otin taas postin aspaan yhteyttä, josta sanottiin, että tulli olikin pyytänyt lähetyksen takaisin. Tulliin otin yhteyttä ja he olivat sitä mieltä, että lähetys on postilla, eikä sitä ole pyydetty takaisin. Kun tämän ilmoitin postille, oli posti vakuuttunut silti, että lähetys on taas tullissa. No, viimeisin tieto nyt tullilta oli se, että tullauksen puolelle lähetystä ei ole pyydetty takaisin, mutta varastonpitäjä voisi tutkia, missä lähetys mahdollisesti on. En löytänyt mitään yhteystietoja "varastonpitäjälle", joten laitoin vastauksena kysymyksen, miten sellaiseen henkilöön oikein otetaan yhteyttä.

Radiohiljaisuus on iskenyt sen jälkeen, vaikka varmasti on joulukiireitä tässä välin ollut. Vituttaa silti, kun tähänkin rumbaan on mennyt nyt yli 4 viikkoa yhteensä.
 
Viimeksi muokattu:
Lykkäsin itsenäisyyspäivänä aselupa kirjeen postiin. Ei ole kuulemma vieläkään saapunut. ( lähetetty helsingistä kuopioon )

Onko mahdollisesti hukkunut matkalla vai vieläkö kannattaa odotella? En pahemmin kirjeitä lähettele, mutta joskus nää meni muutamassa arkipäivässä perille.
 
Paketti seilannut yli viikon Siilinjärvi -Kuopio väliä, vaikka Helsinkiin pitäisi mennä. Kaksi kertaa as.palvelija luvannut korjata asian, tuloksetta. IMG_20231219_085937.jpgIMG_20231219_090005.jpg
 
Paketti seilannut yli viikon Siilinjärvi -Kuopio väliä, vaikka Helsinkiin pitäisi mennä. Kaksi kertaa as.palvelija luvannut korjata asian, tuloksetta. IMG_20231219_085937.jpgIMG_20231219_090005.jpg
Ilmeisesti asiakaspalautus? Kai alkuperäiset viivakoodit on peitetty etteivät niitä välillä vahingossa lue? Itsellekin kävi yhden kerran tuolla tavalla kun olin mielestäni kaikki mahdolliset vanhat viivakoodit peitellyt mutta yksi oli jäänyt jonnekin paketin pohjaan tms ja aina joku paikka päätti lukea sen koodin ja paketti pomppi edestakaisin muutaman paikan väliä monta kertaa.
 
Eli toivoa on saada mahdollisesti jouluksi paketti perille kerta 11.12 ohjattu noutopisteeseen.
Postnordin vastaus oli "selvitämme asiaa". Laitoin uutta kyselyä tänään.

Paketti on tullut kaupunkiin ja siitä ohjattu kauppaan noudettavaksi 11.12. ja sitä ei ole sen jälkeen kirjattu minnekkään. Eihän se todennäköisesti voi olla muualla kuin kaupassa hyllyttämättä tai laitettu hyllyyn ja unohdettu vastaanottaa.
 
Ilmeisesti asiakaspalautus? Kai alkuperäiset viivakoodit on peitetty etteivät niitä välillä vahingossa lue? Itsellekin kävi yhden kerran tuolla tavalla kun olin mielestäni kaikki mahdolliset vanhat viivakoodit peitellyt mutta yksi oli jäänyt jonnekin paketin pohjaan tms ja aina joku paikka päätti lukea sen koodin ja paketti pomppi edestakaisin muutaman paikan väliä monta kertaa.
Kyllä. Vaimolla kävi kerran noin, mutta silloin paketti tuli takaisin automaattiin ja sai sitten laitettua takaisin menemään ilman unohtunutta tarraa.
Nyt käänsin pahvipussin toisinpäin, joten mitään muuta lappua/tarraa ei ole. Paikallinen automaatti näyttää sovelluksessa olevan paketin päätepiste, mutta sinne se ei ole kuitenkaan tullut vaan ennen sitä kääntyy takaisin.
 
On tämä postin kanssa asioiminen aina yhtä kivaa ja sujuvaa. Tullasin paketin OmaPostin kautta. Maksoin siellä tullimaksut ja palvelumaksun. OmaPosti kaatui siinä kohtaa, kun se palasi maksuvahvistuksesta. Rahat meni mutta tieto tullauksesta ei kirjautunut järjestelmään. Otin yhteyttä chatissa ulkomaan pakettien aspaan, jossa vain laitettiin chatti kiinni vastaamatta mitään. Kotimaan pakettien aspassa leviteltiin käsiä ja luvattiin soittaa takaisin. Eipä ole sitäkään kuulunut.

Uudelleen OmaPosti ei anna pakettia tullata vaan se kaatuu virheeseen.
 
Edelleen täytyy sanoa että itsellä kyllä täällä Vantaalla on 99.9% mennyt postit ihan ok. Myös paketit, on sitten suomesta ostettu tai tullut esim amazonin/tai saksasta jotain joka suomessa sitten postin kautta.
 
Mun briteistä tuleva paketti tuli Suomeen ja tullaus onnistui Tullin sivujen kautta. Nyt vielä jos saisi Postilta rahat takaisin, mutta onneksi ei ollut iso summa jos rahoja ei saa takaisin.
Mitäs kautta laitoit pyyntöä tuosta palautuksesta? Itse olen nyt samassa veneessä. Rahat posti vei mutta ei tehnyt tullausta loppuun.
 
On tämä postin kanssa asioiminen aina yhtä kivaa ja sujuvaa. Tullasin paketin OmaPostin kautta. Maksoin siellä tullimaksut ja palvelumaksun. OmaPosti kaatui siinä kohtaa, kun se palasi maksuvahvistuksesta. Rahat meni mutta tieto tullauksesta ei kirjautunut järjestelmään. Otin yhteyttä chatissa ulkomaan pakettien aspaan, jossa vain laitettiin chatti kiinni vastaamatta mitään. Kotimaan pakettien aspassa leviteltiin käsiä ja luvattiin soittaa takaisin. Eipä ole sitäkään kuulunut.

Uudelleen OmaPosti ei anna pakettia tullata vaan se kaatuu virheeseen.

Siellä on jotain virhettä muutenkin noissa paketeissa, näin minulle kerrottiin Tullin puhelimesta kun otin yhteyttä sinne.
Tilasin Briteistä yhden pikku paketin ja paketti saapui 8.12. tulliin, josta sain itse tiedon vasta 15.12.
Heti perjantaina yritin tullata, mutta se menee aina tuohon viimeiseen vaiheeseen asti hyvin (tuotteista ei tarvitse maksaa alvia kun veloitettiin jo lähtömaassa) ja Yhteystiedot-välilehdellä kun täytän sähköpostiosoitteen ja painan lähetä se menee aina jumiin.
Tänään jätin OmaPostin chatin kautta oman numeroni niille ja lupasivat ottaa yhteyttä kun voin uudelleen yrittää tullausta. Ei oo kyl ikinä ollut vastaavaa ongelmaa näissä.
 
Mitäs kautta laitoit pyyntöä tuosta palautuksesta? Itse olen nyt samassa veneessä. Rahat posti vei mutta ei tehnyt tullausta loppuun.
Olin chatin kautta yhteydessä ja ainoat vaihtoehdot on tosiaan chatti tai soitto. Tänään yritettiin soittaa takaisin mutta en ihan ehtinyt vastata. Samasta numerosta ei tietenkään vastata kun siihen yrittää soittaa ja hetken päästä tuli maili jossa pyydettiin tilinumeroa. Mailiin ei tietysti myöskään voi vastata eikä mitään muuta keinoa ole toimittaa tilinumeroa kun yrittää päästä joko puhelimella tai chatista läpi. Aargh.
 
DNA:n tarjouspaketin jonkun ajatuskatkon takia tilasin myymälään, ja hauskasti sen paketin seuranta päivittyi oma posti-sovellukseen ja tuote oli express bussinessday pussissa kun sen sieltä myymälästä hain. Voisi kuvitella että on halvempaa DNA:lle toimittaa tuote pakettiautomaattiin kuin sinne myymälään, mutta asiakkaalle 4 euroa kalliimpaa pakettiautomaatin kanssa. Ja sehän on melkoista venäläistä rulettia tilata jotain noudettavaksi puhelinoperaattorin myymälään. Ehkä siellä ei ole jonoa ja sen pakettinsa saa heti, tai ehkä 5 perheen ja kolmen eläkeläisen kaikki liittymät ja laitteet päivitetään sitä ennen ja pakettinsa saa joskus 2+ tunnin päästä.
 
Täytyykin katsoa mitä alin seuranta näyttää. Postilla näkyy vaan tuo Cainio ja tuo "matkalla postille".

Toisella seurantasovelluksella joka pollailee läpi "kaikki" kuljetukset näkyy tosiaan 4.12 viimeinen merkintänä tuo "import customs clearance complete"

Onko sulla tullut muutoksia tai jopa perille?
Joitain paketteja samalla statuksella 5 ja 6 Joulukuuta lähtien.
 
Jahas, viime viikolla tullasin paketin postin kautta, siitä saakka ollut jumissa 'tullaus käynnissä' tilassa, ja nyt lähettivät saapumisilmoituksen että paketti pitää tullata. Hyvin toimii järjestelmät.
 
Tänään saapui toinen 23.11 Aliexpressistä tilatuista paketeista. Onneksi edes toinen ehti varmasti ennen joulua, kun meinaan itselle vähän joululahjoja, eikä mitään muutaman euron krääsiä. Toinen eilen saapunut liettuaan..

EDIT: liettuassa edellinen oli sunnuntaista tiistaihin
 
Nyt alkoi täälläkin liikahtamaan AliExpressistä tilattuja paketteja :thumbsup:

Näytti makaavan jonkin aikaa Liettuassa, ennen kuin pääsivät Suomen Postin käsittelyyn.
 
Kyllä. Vaimolla kävi kerran noin, mutta silloin paketti tuli takaisin automaattiin ja sai sitten laitettua takaisin menemään ilman unohtunutta tarraa.
Nyt käänsin pahvipussin toisinpäin, joten mitään muuta lappua/tarraa ei ole. Paikallinen automaatti näyttää sovelluksessa olevan paketin päätepiste, mutta sinne se ei ole kuitenkaan tullut vaan ennen sitä kääntyy takaisin.

Tainnut lähetys tilanteessa kassaneiti kirjata kohdeponoksi oman postinumeron jolloin lajittelu kone sen aina kääntää takaisin.. Sitten kun tulee takaisin hyllytettäväksi nii huomaavat osoitteen ja pistävät uudestaan lähteviin. Ikiliikkuja on syntynyt. Ei pitäisi olla aspan vaikea korjata tuota.
 
Itselleni on tulossa paketti EU:n ulkopuolelta. Sain OmaPostiin kirjeen, jossa kehotetaan tekemään etukäteen OmaPostin kautta tullausilmoitus ja maksamaan tullit, jolloin Postin palvelumaksu on 1e. Palvelumaksu nousee 3,10e jos tullauksen tekee siinä vaiheessa kun paketti on Suomessa. OmaPosti on näyttänyt nyt viikon ajan "Huolto käynnissä, yritä myöhemmin uudelleen" kun klikkaan "Aloita tullaus".
Suoraan tullin kautta onnistuu ilmoituksen teko, mutta meneekö tässä nyt sitten kaikki sekaisin jos teen sitä kautta etukäteen ilmoituksen? Esim. missä vaiheessa Postin käsittelymaksu tulee maksettavaksi jne.
 
Itselleni on tulossa paketti EU:n ulkopuolelta. Sain OmaPostiin kirjeen, jossa kehotetaan tekemään etukäteen OmaPostin kautta tullausilmoitus ja maksamaan tullit, jolloin Postin palvelumaksu on 1e. Palvelumaksu nousee 3,10e jos tullauksen tekee siinä vaiheessa kun paketti on Suomessa. OmaPosti on näyttänyt nyt viikon ajan "Huolto käynnissä, yritä myöhemmin uudelleen" kun klikkaan "Aloita tullaus".
Suoraan tullin kautta onnistuu ilmoituksen teko, mutta meneekö tässä nyt sitten kaikki sekaisin jos teen sitä kautta etukäteen ilmoituksen? Esim. missä vaiheessa Postin käsittelymaksu tulee maksettavaksi jne.

Sama homma minulla, Jenkeistä tulossa paketti. OmaPosti huollossa ja Tullin kautta antaa 7. vaiheessa virheen väärästä MRN-numerosta. Tullin sivuilla voi ilmoittaa Postin käsittelymaksun, 3,10€, omaan kohtaan.

Ketjussa ollut tästä keskustelua ja tullaus ilmeisesti onnistuu Tullin kautta, kun paketti maassa?
 
Viimeksi muokattu:
Oho... Pitkästä aikaa tuli kiinapaketti Postin kuljettamana ihan postiluukusta. Seurannan mukaan tuo olisi vasta lähtenyt Belgiasta eteenpäin mutta kolahtikin äskettäin postiluukusta.
 
Viikko sitten heitti itselläniki tuota samaa MRN-numeron virhettä eikä yhtenäkään päivänä mennyt tullaus läpi.
Nyt kun kokeilin niin meni tuosta aiemmasta virheestä ohi ja tullaus onnistui.
 
Itselleni on tulossa paketti EU:n ulkopuolelta. Sain OmaPostiin kirjeen, jossa kehotetaan tekemään etukäteen OmaPostin kautta tullausilmoitus ja maksamaan tullit, jolloin Postin palvelumaksu on 1e. Palvelumaksu nousee 3,10e jos tullauksen tekee siinä vaiheessa kun paketti on Suomessa. OmaPosti on näyttänyt nyt viikon ajan "Huolto käynnissä, yritä myöhemmin uudelleen" kun klikkaan "Aloita tullaus".
Suoraan tullin kautta onnistuu ilmoituksen teko, mutta meneekö tässä nyt sitten kaikki sekaisin jos teen sitä kautta etukäteen ilmoituksen? Esim. missä vaiheessa Postin käsittelymaksu tulee maksettavaksi jne.
Ei kannata tehdä tullausta etukäteen Postin palvelussa, ei mitään takeita että menee läpi vaikka sattuisi onnistumaan. Kannattaa odottaa että paketti on Suomessa ja sitten tekee tullauksen Tullin sivuilla. Postille pitää sitten erikseen käydä maksamassa käsittelymaksu kun tullaus on hoidettu.
 
Samassa MRN-suossa ollaan näköjään kuin pari muutakin tässä ketjussa. Ei kai auta kuin odottaa.

Mitenkäs muuten noiden alvien kanssa menee briteistä tilattaessa jos tilausvahvistuksessa näkyy erikseen ALV:n osuus, mutta lähettäjän sivuilta ei löydy mitään tullin pyytämää IOSS-koodia ( (Import One-Stop-Shop). Jätetäänkö jo britteihin maksetut verot huomiotta? Ylipäätään on kyllä tuo tullipuoli tehty aikamoiseksi jargon-viidakoksi näin ~kerta viiteen vuoteen palveluita tarvitsevalle.
 
Samassa MRN-suossa ollaan näköjään kuin pari muutakin tässä ketjussa. Ei kai auta kuin odottaa.

Mitenkäs muuten noiden alvien kanssa menee briteistä tilattaessa jos tilausvahvistuksessa näkyy erikseen ALV:n osuus, mutta lähettäjän sivuilta ei löydy mitään tullin pyytämää IOSS-koodia ( (Import One-Stop-Shop). Jätetäänkö jo britteihin maksetut verot huomiotta? Ylipäätään on kyllä tuo tullipuoli tehty aikamoiseksi jargon-viidakoksi näin ~kerta viiteen vuoteen palveluita tarvitsevalle.
Kannattaa myyjältä kysellä IOSS-numeroa ja jos eivät suostu sitä antamaan, vaatia maksetut ALV:it takaisin.
 
Mitähän nyt mahtaa olla meneillään paketin kanssa? Briteistä tuleva autonosa kyseessä, Pitney Bowes -niminen firma väittää luovuttaneensa lähetyksen Postille, mutta Posti taas väittää, ettei ole saanut lähetystä käsiinsä. Toki yksi skenaario, joka kai olisi mahdollinen on se, että lähetys jätetty terminaaliin tms. ja kukaan ei ole vielä skannannut sitä saapuneeksi?
Handed over to last Mile Carrier
Dec 21 2023 01:30 pm
· {UNKNOWN PLACE}, State, 0000, Country
20.12.2023 09:34
Lähetys on matkalla Postille
Olemme saaneet lähettäjältä ainoastaan tiedon tulevasta lähetyksestä. Lähetys ei ole vielä saapunut Postin kuljetettavaksi, joten odota vielä. Ota yhteyttä lähettäjään, jos lähetyksen seurantanäkymä ei päivity.
Nyt kun kaivelin niin tähän liittyy vielä ilmeisesti joku kolmaskin firma nimeltään Bring, joka on Postin kanssa samoihin aikoihin saanut tiedon saapuvasta lähetyksestä?
We have received notification about the shipment, currently located at the sender or on its way to Bring's terminal. The tracking is updated when the shipment has arrived at terminal in the destination country.
20 December 09:21
 
Nyt kun kaivelin niin tähän liittyy vielä ilmeisesti joku kolmaskin firma nimeltään Bring, joka on Postin kanssa samoihin aikoihin saanut tiedon saapuvasta lähetyksestä?

Bring on Suomen Postin yhteistyökumppani ainakin Ruotsissa, joten yksi mahdollinen selitys voisi olla, että paketti olisi tulossa Bringin kuljettamana maanteitse Ruotsin läpi.
 
Mitähän nyt mahtaa olla meneillään paketin kanssa? Briteistä tuleva autonosa kyseessä, Pitney Bowes -niminen firma väittää luovuttaneensa lähetyksen Postille, mutta Posti taas väittää, ettei ole saanut lähetystä käsiinsä. Toki yksi skenaario, joka kai olisi mahdollinen on se, että lähetys jätetty terminaaliin tms. ja kukaan ei ole vielä skannannut sitä saapuneeksi?


Nyt kun kaivelin niin tähän liittyy vielä ilmeisesti joku kolmaskin firma nimeltään Bring, joka on Postin kanssa samoihin aikoihin saanut tiedon saapuvasta lähetyksestä?
Veikkaan että tuossa välissä on Parcel4You tai joku muu firma vielä.

Pitney Bowesin seurannassa saattaa olla linkki seuraavaan seurantaan, mutta ei aina. Voit myös kokeilla löytääkö Universal Parcel Tracking - Global Package Tracking lisää tietoja.
 
Kiitos tuosta linkistä. On muuten melkoinen sekametelisoppa tämä. Tuolla seurantanumerolla löysin toisen seurantanumeron ja nämä firmat:
Found in:
- Posten Norge - Norway Post
Tracked with couriers:
- Matkahuolto
- Posten Norge - Norway Post
- PostNord Sweden
- DB Schenker Package
Sillä toisella seurantanumerolla löytyi nämä firmat:
Found in:
- Posten Norge - Norway Post
Tracked with couriers:
- Spring Global Mail
- Omni Parcel
- PostNord Sweden
- Posten Norge - Norway Post
- Colis Prive
Toki molemmat noista koodeista antaa sen saman aikaleiman, missä lukee, että odotetaan lähetystä ja alkuperäisellä koodilla viimeinen aikaleima on se, jossa lähetys on luovutettu "last mile carrierin" haltuun. Tai itseasiassa ensimmäinen koodi oli se, jolla firma lähetti tuotteen Royal Maililla logistiikkahubiin, hubista tuli UPAA-alkuinen koodi ja Omapostista löytyi yksi ja nyt tuolta neljäs. Ilmeisesti on jotain muitakin koodeja vielä, koska paketin sijaintia ei näytä mikään tällä hetkellä, koska yksi firma on luovuttanut tuotteen jollekin, mutta näistä tunnetuista kukaan ei ole vastaanottanut mitään. Posti ja Bring näköjään puuttuu näistä seurannoista ainakin vielä kokonaan. Ei voi olla halvinta, että yhden paketin kuljetukseen osallistuu > 10 eri yritystä ja sillä on vähintään viisi seurantanumeroa.

VMP.

E: Kuusi eri seurantakoodia jo löytynyt, joilla ei löydy kuitenkaan tietoa tämänhetkisestä sijainnista. Melkein täytyy koittaa johonkin aspaan ottaa yhteyksiä tai vaihtoehtoisesti luottaa siihen, että arjen koittaessa joku skannaa paketin jossain.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin taas posti vetää.. Paketin piti tulla Vantaalle, meni sitten Espoon Kökkeliin, josta onneksi huomattiin lajitteluvirhe ja ohjattiin paketti takaisin. 5 päivää myöhemmin se on nyt noudettavissa, mutta ei lähelläkään sitä pistettä, johon sen piti mennä. Reittioppaasta kattelin, niin lähes puoli tuntia suuntaansa saisi busseilla seikkailla, että pääsee hakemaan. Enpä taida pitää kiirettä tuon haun kanssa. Tässä noin kilsan sisään olisi kuitenkin ollut toistakymmentä noutopistettä, johon olisi sen voinut viedä, mutta ei, tokihan tuo ihan toisaalla olevan on kätevämpi, jos lähi-Ärrä on täynnä! :asif:
 
Kiitos tuosta linkistä. On muuten melkoinen sekametelisoppa tämä. Tuolla seurantanumerolla löysin toisen seurantanumeron ja nämä firmat:

Sillä toisella seurantanumerolla löytyi nämä firmat:

Toki molemmat noista koodeista antaa sen saman aikaleiman, missä lukee, että odotetaan lähetystä ja alkuperäisellä koodilla viimeinen aikaleima on se, jossa lähetys on luovutettu "last mile carrierin" haltuun. Tai itseasiassa ensimmäinen koodi oli se, jolla firma lähetti tuotteen Royal Maililla logistiikkahubiin, hubista tuli UPAA-alkuinen koodi ja Omapostista löytyi yksi ja nyt tuolta neljäs. Ilmeisesti on jotain muitakin koodeja vielä, koska paketin sijaintia ei näytä mikään tällä hetkellä, koska yksi firma on luovuttanut tuotteen jollekin, mutta näistä tunnetuista kukaan ei ole vastaanottanut mitään. Posti ja Bring näköjään puuttuu näistä seurannoista ainakin vielä kokonaan. Ei voi olla halvinta, että yhden paketin kuljetukseen osallistuu > 10 eri yritystä ja sillä on vähintään viisi seurantanumeroa.

VMP.

E: Kuusi eri seurantakoodia jo löytynyt, joilla ei löydy kuitenkaan tietoa tämänhetkisestä sijainnista. Melkein täytyy koittaa johonkin aspaan ottaa yhteyksiä tai vaihtoehtoisesti luottaa siihen, että arjen koittaessa joku skannaa paketin jossain.
Kannattaa kokeilla koodia postin sivulla. Voi olla selvin.
Posti ja Bring pitäisi olla käytännössä postin järjestelmässä.


Mutta onhan näistä ollu juttua että tullijärjestelmä on jotenki sekasin.
Itsekkin vahingossa huomasin että seisoo tullissa. Ei viestit eikä sähköpostit ollu toiminu, kirjettäkää ei ole tullu. Liekkö sitten kiinalainen huijannu, pian se selviää minne paketti menee.
 
Viimeksi muokattu:
Mun kohdalla posti on tällä erää vain onnistunut Joulun aikana, joskus niinkin päin.
Tämän välipäivätilauksen käyttivät varalta Oulussa, että polttoainekustannus ei jää liian pieneksi, mutta toikin lähinnä hassu eikä mitenkään myöhässä.
 

Liitteet

  • Vaiheet.jpg
    Vaiheet.jpg
    146,5 KB · Luettu: 161
Positiivinen kokemus Postista.

Tilasin telkun kotiinkuljetuksella (luvattu 1-2 päivää), mutta Posti ilmoitti toimituksen olevan vasta ensi viikolla. Olin toivonut mielessäni viikonlopulle ja uudeksi vuodeksi uutta telkkaria, joten piruuttani soitin asiakaspalveluun voisinko noutaa sen tänään jostakin. Ystävällinen asiakaspalvelija selvitti asiaa ja hoiti television tämän päivän iltakuormaan kotiinkuljetuksella.
 
Sain tullauksesta "Kuljetuksen MRN on virheellinen"-viestin ja jonotin sit Tullin asiakaspalveluun selvittääkseni tilanteen. Ilmeisimmin tilanne ainakin osan MRN-virheiden kanssa on seuraava:
- Posti lähettää saapuvasta paketista "Sinulle on tulossa EU:n ulkopuolelta lähetys"-tekstarin, jossa on ohje tehdä tullaus Omapostissa.
- Koska Omapostin tullaus on kuitenkin tällä hetkellä rikki, ohjaa Postin palvelu käyttäjän tekemään tullauksen Tullin sivuilla
- Tullin sivuilla tullaus antaa tuon MRN-virheen koska paketti on vasta tulossa, eikä vielä kirjattu heidän järjestelmiinsä. Ilmeisimmin tämä ei olisi ollut ongelma Postin tullauksessa, koska heillä paketti on jo kirjattu vaikka se ei ole perillä.
 
Hitaasti kulkee kiinanyssäkät edelleen 2.12. ilmestyivät OmaPostiin, tänään luenta Liettuassa, eli tasan kuukausi.

PostNordillakin voi jokunen lähetys nyt myöhästyä, Vantaalla heidän jakeluauto tulessa.

IMG_4318.jpeg
 
Posti jotain taas hidastelee / sählää. Paketti tullattu jo viime vuoden puolella. Tullaus hoidettu tullin palvelussa, vasta kun saapunut maahan (tuon postin tullauksen sekoilun vuoksi). Tullattu lahjana, eli edes postin käsittelymaksua ei tarvitse silloin maksaa. Luulisi, että tuo olisi viimeistään seuraavana arkipäivänä valunut eteenpäin / toimitettavaksi, mutta eipä edes senkään jälkeen.

Silti tuo tila edelleen tuollainen:

posti_hidastelee.png
 
Paketti saapui ameriikasta suomeen viime perjantaina. Vieläkin antaa MRN-virhettä viimeisessä vaiheessa. Kävin kyseleen postin asiakaspalvelusta, mutta sanoivat vaan, että eivät voi tehdä asialle mitään ja tulliin pitäisi olla yhteydessä jos johonkin. Kuulostaa kyllä hieman väärältä, olen ymmärtänyt postin antavan MRN numeron tullin palveluun? Onko muilla ollut tätä ongelmaa kun paketti jo maassa? 26 asti aikaa tullata, joten vielä on varaa odotella josko se korjautuisi. Onko kellään ollut samaa tilannetta vai onko muilla ollut vielä paketit matkalla?

Pirateshipillä tosiaan lähetetty, käsittääkseni USPS siis.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 479
Viestejä
4 558 174
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom