Postin kulkemisen vaikeus

Nyt on jokin ongelma postipakettien tullauksessa.

Menin vielä maksamaan e-bay ostoksesta nopeamman toimituksen ja nopeasti se suomeen tulikin.
Kyse on pienestä ostoksesta josta ALV jo maksettu eli postin pitäsi tullaus hoitaa automatic.

Saitko tämän saman ilmoituksen kun yritit tullata?
1697051068205.png

Löysin tässä itse tietoa ehtiessäni, että Postilla oli tällainen tiedote EU:n ulkopuolelta saapuvissa paketeissa mahdollisia viiveitä, syynä uudet tietoturvavaatimukset

Eiköhän tässä vielä käy niin, että paketti lähtee takaisin ja rahat jää sille tielle.
 
Samanlainen ilmoitus tuli. Tänään sain tullauksen tehtyä ja on vapautettu kuljetukseen.
Teitkö tullauksen tullin sivujen kautta vai postin apissa? Yritin äsken tullauksen palvelu maksun maksua postin sovelluksen kautta(1€) mutta ei toimi. Onko ainoa tapa maksa tullin sivujen kautta 3.10€ vai luuletteko että posti saa korjattua tuon ongelman tällä viikolla?
 
Teitkö tullauksen tullin sivujen kautta vai postin apissa? Yritin äsken tullauksen palvelu maksun maksua postin sovelluksen kautta(1€) mutta ei toimi. Onko ainoa tapa maksa tullin sivujen kautta 3.10€ vai luuletteko että posti saa korjattua tuon ongelman tällä viikolla?
Postin sovelluksessa tule siis ilmoitus että maintenance käynnissä ja voi viedä kuulemma "a couple of hours"
 
Teitkö tullauksen tullin sivujen kautta vai postin apissa? Yritin äsken tullauksen palvelu maksun maksua postin sovelluksen kautta(1€) mutta ei toimi. Onko ainoa tapa maksa tullin sivujen kautta 3.10€ vai luuletteko että posti saa korjattua tuon ongelman tällä viikolla?
Tullin sivuilla tein. Sen jälkeen näkyy että postin käsittelymaksu on maksettu postille. En kuitenkaan sellaista maksanut, eikä tästä kuulukaan maksaa. kun läheteyksestä on ALV maksettu valmiiksi. Nyt lähetys makaa Helsingissä..
 
Mitenkäs tämmösen tapauksen kanssa tulis toimia? vakuutettu maksikirje ranskaan ja näyttää kadonneen ranskan päässä, ostaja on saanut saapumisilmotuslapun postilaatikkoon mutta itse pakettia ei kuitenkaan postista ole löytynyt....
Itsellä kuitti lähetyksestä ja postivakuutuksen kuittiosa

skeptinen olin jo siinä vaiheessa kun paketti lähti täältä koska tohon paketttiin merkataan selvästi vakuutusarvo niin olisko joku jakelija sitten varastanut
 
Mitenkäs tämmösen tapauksen kanssa tulis toimia? vakuutettu maksikirje ranskaan ja näyttää kadonneen ranskan päässä, ostaja on saanut saapumisilmotuslapun postilaatikkoon mutta itse pakettia ei kuitenkaan postista ole löytynyt....
Itsellä kuitti lähetyksestä ja postivakuutuksen kuittiosa

skeptinen olin jo siinä vaiheessa kun paketti lähti täältä koska tohon paketttiin merkataan selvästi vakuutusarvo niin olisko joku jakelija sitten varastanut
Varmasti aika lopussa on tosiaan "kadonnut", kun on noutolappu tullut. Aika härskiä toimintaa. Eikös tuo aika selkeä ole ->Sinulle tulee korvaus kadonneesta lähetyksestä. Summia en tosin tiedä.
 
Varmasti aika lopussa on tosiaan "kadonnut", kun on noutolappu tullut. Aika härskiä toimintaa. Eikös tuo aika selkeä ole ->Sinulle tulee korvaus kadonneesta lähetyksestä. Summia en tosin tiedä.

Pitääkö vissiin odottaa se parisen viikkoa että paketin status ei ole muuttunut ja sitten vasta tehdä katoamisilmoitus, saan vastaanottajalta myös tarvittaessa kuvan tosta saapumisilmotuksesta ja hän on jo käynyt postissa kyselemässä paketin perään parikin kertaa ja mulla on paketista kuvakin jonka otin postitoimipisteessä kun siihen oli liimattu tarpeelliset läpyskät ja paketti oli postin vaa'alla
 
Pitääkö vissiin odottaa se parisen viikkoa että paketin status ei ole muuttunut ja sitten vasta tehdä katoamisilmoitus, saan vastaanottajalta myös tarvittaessa kuvan tosta saapumisilmotuksesta ja hän on jo käynyt postissa kyselemässä paketin perään parikin kertaa ja mulla on paketista kuvakin jonka otin postitoimipisteessä kun siihen oli liimattu tarpeelliset läpyskät ja paketti oli postin vaa'alla
Eiköhän tuosta voi ja kannata reklamoida Postille samantien. He laittavat kuitenkin tiedustelua eteenpäin ja siinä kuluu aikaa
 
Itsella briteistä tullut paketti jumissa tullissa. Tullasin sen postin palvelun kautta 10.10., mutta ilmesesti "omapostin tullauksessa on tällä hetkellä häiriö. tullaus onnistuu tullin palvelussa. pahoittelemme häiriöitä." takia paketti ei liiku mihinkään.

Chatissa eivät osanneet sanoa milloin saavat järjestelmänsä kuntoon.

Toivottavasti ei lähde paketti takasin. 10 päivää aikaa...
 
Jaetaanko smartposteja lauantaisin HKI alueella? Ku ei tuu selvää netistä kattomalla, että ois joku sesonki juttu
 
Itsella briteistä tullut paketti jumissa tullissa. Tullasin sen postin palvelun kautta 10.10., mutta ilmesesti "omapostin tullauksessa on tällä hetkellä häiriö. tullaus onnistuu tullin palvelussa. pahoittelemme häiriöitä." takia paketti ei liiku mihinkään.

Chatissa eivät osanneet sanoa milloin saavat järjestelmänsä kuntoon.

Toivottavasti ei lähde paketti takasin. 10 päivää aikaa...
Kannattaa tullata tullin sivujen kautta, Postin apissa on ollut tuo vikailmoitus ettei tullaus heillä toimi jo yli viikon ajan. Ei kannata uskoa tuota "we will fix the problem in a couple of hours", itse odotin kolme päivää kunnes tullasin tullin sivujen kautta kun eivät kuitenkaan saa tuota toimimaan.
 
Jaetaanko smartposteja lauantaisin HKI alueella? Ku ei tuu selvää netistä kattomalla, että ois joku sesonki juttu

Ei kait niitä ole jaettu enää lauantaisin jotakuinkin pariin vuoteen, kuten ei myöskään 16-lähetyksiä noutopisteisiin, pl. tosiaan mainitsemasi sesonkiajat. Ihmettelin kyllä aikoinaan miten kannattavaa tuo voi olla koska kyseessä on halvin bulkkituote, olkoonkin, että oli kiva saada joskus myös lauantaisin lähetyksiä ja jopa hämmentävän nopeasti, usein tuli tilattua perjantaina myöhään klo 21-23 aikaan ja sait noutaa lähetyksen lauantaina puolilta päivin.
 
Ei kait niitä ole jaettu enää lauantaisin jotakuinkin pariin vuoteen, kuten ei myöskään 16-lähetyksiä noutopisteisiin, pl. tosiaan mainitsemasi sesonkiajat. Ihmettelin kyllä aikoinaan miten kannattavaa tuo voi olla koska kyseessä on halvin bulkkituote, olkoonkin, että oli kiva saada joskus myös lauantaisin lähetyksiä ja jopa hämmentävän nopeasti, usein tuli tilattua perjantaina myöhään klo 21-23 aikaan ja sait noutaa lähetyksen lauantaina puolilta päivin.
Tuntuu vain että jakelupäivät vähenee jatkuvasti, naurettavaa sunnuntain ymmärrän, nykyään moni kauppa 24/7 ja kilpailijat kuten matkahuolto toimittaa lauantaisin, mutta valtion tukema posti ei tähän pysty
 
mutta valtion tukema posti ei tähän pysty

Ei valtio tue Postia mitenkään, päinvastoin, Posti tulouttaa fyrkkaa valtiolle tuhlattavaksi joka vuosi, olikohan jotain 30M 2022 tms. eli ihan liiketaloudellisten määreiden kautta siellä toimitaan.

MH:n on todennäköisesti pakko yrittää jotain jotta saisi lähetyksiä, heidän volyymit ovat kuitenkin murto-osa Postista, joten se mahdollistaa liikkumavaraa prosessissa, eikä hekään läheskään kaikkialle lauantaisin toimita.

Muoks: ei paketeilla ole muutenkaan jakelupäiviä vähennetty, ma-pe ne edelleen jaetaan + la-jakelu lisätuotteena valikoiduilla alueilla lauantaisin. Nythän oli kyse halvimman bulkkituotteen vienneistä lauantaisin. Tuohan tarkoittaa pelkästään Pk-seudulla noin 50 kuskin ja auton kustanteesta + porukka mitä logistiikkakeskuksessa tarvitaan ko. ajalle.
 
Viimeksi muokattu:
Ei valtio tue Postia mitenkään, päinvastoin, Posti tulouttaa fyrkkaa valtiolle tuhlattavaksi joka vuosi, olikohan jotain 30M 2022 tms. eli ihan liiketaloudellisten määreiden kautta siellä toimitaan.

MH:n on todennäköisesti pakko yrittää jotain jotta saisi lähetyksiä, heidän volyymit ovat kuitenkin murto-osa Postista, joten se mahdollistaa liikkumavaraa prosessissa, eikä hekään läheskään kaikkialle lauantaisin toimita.

Muoks: ei paketeilla ole muutenkaan jakelupäiviä vähennetty, ma-pe ne edelleen jaetaan + la-jakelu lisätuotteena valikoiduilla alueilla lauantaisin. Nythän oli kyse halvimman bulkkituotteen vienneistä lauantaisin. Tuohan tarkoittaa pelkästään Pk-seudulla noin 50 kuskin ja auton kustanteesta + porukka mitä logistiikkakeskuksessa tarvitaan ko. ajalle.

Paljos ne muuten veloittaa siitä lauantai-jakelun lisätuotteesta? Lauantai saisi minuata olla vakio jakelupäivissä, niin ehtii ne to ja pe paketit varmasti lauantaiksi perille.
 
Paljos ne muuten veloittaa siitä lauantai-jakelun lisätuotteesta? Lauantai saisi minuata olla vakio jakelupäivissä, niin ehtii ne to ja pe paketit varmasti lauantaiksi perille.

En muista, on niin kauan kun semmoisen olen tarvinnut, mutta sen sai vain 9- ja 14 -tuotteisiin, joissa hinta on jo muutenkin päälle kympin.
 
Itsella briteistä tullut paketti jumissa tullissa. Tullasin sen postin palvelun kautta 10.10., mutta ilmesesti "omapostin tullauksessa on tällä hetkellä häiriö. tullaus onnistuu tullin palvelussa. pahoittelemme häiriöitä." takia paketti ei liiku mihinkään.

Chatissa eivät osanneet sanoa milloin saavat järjestelmänsä kuntoon.

Toivottavasti ei lähde paketti takasin. 10 päivää aikaa...
Itse yritin tullata mutta ei onnistunut kuin vasta 12.10. Tein sen tullissa, en postin kautta. sen jälkeen vaputui heti. seuraavalla viikolla tuli kotiin.
 
Pitääkö vissiin odottaa se parisen viikkoa että paketin status ei ole muuttunut ja sitten vasta tehdä katoamisilmoitus, saan vastaanottajalta myös tarvittaessa kuvan tosta saapumisilmotuksesta ja hän on jo käynyt postissa kyselemässä paketin perään parikin kertaa ja mulla on paketista kuvakin jonka otin postitoimipisteessä kun siihen oli liimattu tarpeelliset läpyskät ja paketti oli postin vaa'alla

Paketti lopulta kuiteskin löyty jostain toisesta Pariisin postista ja oli menny eri konttoriin mitä saapumisilmotuslappu näytti niin kaikki hyvin
 
Moro. Mitenköhän saisin tuotteen tilattua verkkokaupasta, joka on jostain syystä listannut Suomen pois tilausjärjestelmästään? Muut euroopan maat on listattu suht kattavasti. Lähetysmaa UK. Kiitos vinkeistä
 
Käytät jotain pakettien uudelleenlähetyspalvelua? Saat sieltä virtuaaliosoitteen mitä käyttää tilauksissa, sitten lähetyksesi saapuu virtuaaliboksiin, siihen lätkäistään uusi osoitelappu ja sen matka jatkuu kohti sinua. Toki uudelleenlähetys ja käsittely maksavat.
 
Käytät jotain pakettien uudelleenlähetyspalvelua? Saat sieltä virtuaaliosoitteen mitä käyttää tilauksissa, sitten lähetyksesi saapuu virtuaaliboksiin, siihen lätkäistään uusi osoitelappu ja sen matka jatkuu kohti sinua. Toki uudelleenlähetys ja käsittely maksavat.

Joo googlella löytykin jotain tietoa asiasta, mutta onko jollain kokemusta asiasta siinä määrin et pystyy vinkkaamaan hyvän / kohtuu edullisen.
 
Mailboxde.com - käyttänyt monen vuoden ajan ja hyvin toimii

Jep noin +10v käyttänyt mailboxde palvelua. Todella huomaamaton ja läpinäkyvä asiakkaan suuntaan.

Itse olen järjestään valinnut ihan perus-Deutsche postin Weltpaketin, lähetys on yleensä ollut jotain 15-30e riippuen painosta ja vakuutusmäärän summasta. Tsekkipostin kautta säästää joitakin euroja ja tullut yhtälailla perille. UPS:a en ole ikinä käyttänyt heidän kauttaan enkä GLS. GLS on vähän edukkaampi isommalle/painavammalle romulle yleensä ihan muualtakin käytettäessä.
 
Mailboxde ei halua asioida EU ulkopuolisten maiden kanssa, johon UK brexit säädön jälkeen lukeutuu. Mikä voisi olla seuraava vaihtoehto?
 
Millonkas muuten ovat nuo postin käsittelymaksut nousseet? Onko tuo nyt niin kallis projekti saada OmaPostin tullaus takaisin kuntoon, vai pilven hinta noussut?
 
Kiitos . Vaikuttaa lupaavalta ja tarjoavat tax free mahdollisuutta GUERNSEY kautta tilattaessa.
Tuota mailboxde.com olen käyttänyt useasti ja myös pienien pehmustetuiden kirjekuorien lähetyskulut on kohtalaiset 7-8€.

Kokeilin kesällä forward2me Guernsey saaren varastoa lähettämällä Amazon.co.uk:sta yhden noin 13€ maksavan Switch pelin. Olin katsovinani että sen lähetyskulut suomeen olisi laskurin mukaan 12-13€. (Voi olla että sekoitin laskurissa Non-tax free vs tax free) Säästö oli aika mitätön kun peli maksoi suomessa noin 30€ mutta ajattelin että kokeilen palvelua. Kun se paketti sitten tuli sinne sen lähetyskulut suomeen oli jotain 38€ Ajattelin että käytän "Return to Sender" toimintoa ja palautan sen mielummin Amazonille, sekin maksoi 28€. Pari viikkoa meni ja jätin sen paketin vaan sinne lojumaan ja sit joku aspasta kyseli että mikä juttu ja sanoin että paketin saa tuhota, en halua maksaa 28€ palautuksesta. Siinä vaiheessa se palautus olikin ilmainen mutta halusivat palautustarran paketin päälle. Amazon automaattinen palautustoiminto antoi vaihtoehdoksi vain palauttaa QR koodilla heidän toimipisteeseen. Olin vielä Amazonin aspaan yhteydessä ja sanoivat että eivät voi toimittaa tarraa vaan se pitää tehdä QR koodilla. Ilmoitin f2me aspaan ja se oli sitten no-go. Sit meni pari päivää ja sieltä tuli viesti että voivat kyllä palauttaa jos he saavata jonkun osoitteen mihin palauttaa. Kaivoin sit jostain palautusosoitteen mutta siinä vaiheessa kun aspa reagoi siihen niin oli enää 2 päivää aikaa palauttaa ja sanoivat ettei kerkeä.

On pitänyt kokeilla vielä sitä toista non-taxfree varastoa kun tuolle palvelulle olisi tarve mutta en oo saanut aikaiseksi. Kerro ihmeessä omat kokemukset.
 
Tässä kun yli kk odotellut yhtä pakettia, onkohan mitään mahdollisuuksia koettaa setviä mihin paketti on mahdollisesti jämähtänyt/kadonnut?
Kyseessä on ebay:n kautta ostettu tuote, lähtömaana Ukraina. Muut tavarat tullu samalta myyjältä viikossa parissa.
Postin seuranta:
Screenshot_2023-10-24-22-13-07-02_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Reilu viikko sitten tuli jo txtviesti Postin viestikansioon jossa luki: Sinulle on saapunut tullattava lähetys. Tullaa viim. 2.11. mennessä. Mutta eipä tuota voi tullata kun ei paketti ole oikeasti edes vielä saapunut mihinkään.. tai ei ainakaan näy missään seurantajutuissa tuota ylläolevaa pidemmällä
Myyjä sanoi kyl laittavansa rahat takaisin jossei ala näkyä. Epäili että joko jossai jumissa tai kadonnut.
Perse...
 
Tässä kun yli kk odotellut yhtä pakettia, onkohan mitään mahdollisuuksia koettaa setviä mihin paketti on mahdollisesti jämähtänyt/kadonnut?
Kyseessä on ebay:n kautta ostettu tuote, lähtömaana Ukraina. Muut tavarat tullu samalta myyjältä viikossa parissa.
Postin seuranta:
Screenshot_2023-10-24-22-13-07-02_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Reilu viikko sitten tuli jo txtviesti Postin viestikansioon jossa luki: Sinulle on saapunut tullattava lähetys. Tullaa viim. 2.11. mennessä. Mutta eipä tuota voi tullata kun ei paketti ole oikeasti edes vielä saapunut mihinkään.. tai ei ainakaan näy missään seurantajutuissa tuota ylläolevaa pidemmällä
Myyjä sanoi kyl laittavansa rahat takaisin jossei ala näkyä. Epäili että joko jossai jumissa tai kadonnut.
Perse...

voihan sen tullata jos sulla vaan on paketin seurantakoodi. syötä tonne ja kokeile tunnistaako
 
PostNordilta tulee kysely paketin toimitusajasta, vastaamisen ja vahvistuksen jälkeen yrittävät toimittaa sen kuitenkin täysin vääränä päivänä. Onkohan nuo heidän järjestelmänsä ihan vaan asiakkaiden viihdytykseksi keksitty, itse eivät ainakaan käytä niitä. Eikä ollut edes eka kerta.

Nyt kyseinen paketti on jossain limbossa. Kuljettajat eivät näköjään vie niitä suoraan noutopisteeseen vaan se on palautunut jonnekin jakelukeskukseen ja nyt jakavat sen johonkin noutopisteeseen sitten joskus. Ihan vitun paskaa "palvelua", harmi kun kuljetusfirmaa ei voi romua tilatessa useinkaan valita.
 
Voi ei, päivittyi (vihdoin) tuo Postin appi puhelimessa uuteen ulkoasuun ja onhan tuo iso askel taaksepäin käytettävyydessä. Tieto on saatu piiloon monen klikkauksen taakse ja esim. saapuvien pakettien lista ei päivity enää ollenkaan vaan täytyy ensin palata etusivulle ja avata saapuvien lista uudestaan. Tuossa listassa on myös tosiaan tietoa saatu piiloon erittäin onnistuneesti. "Paketti on matkalla" ei paljon kerro, tarvitsee ei yhden vaan kaksi lisäklikkausta, että näkee missä paketti on oikeasti menossa. Eli etusivulta lähtien kolme klikkausta jos haluat nähdä yksittäisen paketin sijainnin.

Niin se etusivu, sitä kai tässä olisi tarkoitus käyttää, mutta kun se ei näytä kaikkia saapumassa olevia paketteja vaan vain osan niistä. Eli etusivu piilottaa tietoa ja koska et tiedä mitä tällä kertaa on piilossa, täytyy saapuvien pakettien lista ensin avata että näet varmasti kaikki saapuvat paketit.
 
Voi ei, päivittyi (vihdoin) tuo Postin appi puhelimessa uuteen ulkoasuun ja onhan tuo iso askel taaksepäin käytettävyydessä. Tieto on saatu piiloon monen klikkauksen taakse ja esim. saapuvien pakettien lista ei päivity enää ollenkaan vaan täytyy ensin palata etusivulle ja avata saapuvien lista uudestaan. Tuossa listassa on myös tosiaan tietoa saatu piiloon erittäin onnistuneesti. "Paketti on matkalla" ei paljon kerro, tarvitsee ei yhden vaan kaksi lisäklikkausta, että näkee missä paketti on oikeasti menossa. Eli etusivulta lähtien kolme klikkausta jos haluat nähdä yksittäisen paketin sijainnin.

Niin se etusivu, sitä kai tässä olisi tarkoitus käyttää, mutta kun se ei näytä kaikkia saapumassa olevia paketteja vaan vain osan niistä. Eli etusivu piilottaa tietoa ja koska et tiedä mitä tällä kertaa on piilossa, täytyy saapuvien pakettien lista ensin avata että näet varmasti kaikki saapuvat paketit.

Mä ainakin itseasiassa pidän tuosta uudesta etusivusta. Aiemmassa versiossa, kun paketti tuli noudettavaksi, täytyi erikseen avata se ko. lähetyksen tiedot ja katsoa mihin toimipisteeseen se tuli noudettavaksi. Sitten vielä jos se oli automaatti, tarvitsi erikseen klikata että näyttää automaatin lokerokoodin. Nyt molemmat on kätevästi heti etusivulla kun paketti on noudettavissa.

Tänään tuli myös kotiintoimituksella vastaanotettua paketti, ja ensimmäistä kertaa ikinä sovellus näytti kuljettajan reaaliaikaisen sijainnin ja järkevän arvion toimitusajasta. En toki ole varma olisiko tämä ollut myös vanhassa versiossa mahdollista, sillä siitä on hetki aikaa kun on kotiintoimituksella tullut Postin kuljetuksia vastaanotettua.
 
Mä ainakin itseasiassa pidän tuosta uudesta etusivusta. Aiemmassa versiossa, kun paketti tuli noudettavaksi, täytyi erikseen avata se ko. lähetyksen tiedot ja katsoa mihin toimipisteeseen se tuli noudettavaksi. Sitten vielä jos se oli automaatti, tarvitsi erikseen klikata että näyttää automaatin lokerokoodin. Nyt molemmat on kätevästi heti etusivulla kun paketti on noudettavissa.
Vielä kun se etusivu avautuisi, kun paketin saapumisilmoitusta tökkää puhelimessa. Eilen tuli yksi paketti, ja sovellus avasi näytölle paketin yksityiskohtaiset seurantatiedot, kun ilmoituksen avasi. Vasta kun siitä peruutteli takaisin etusivulle, niin sai näkyviin lokeron tiedot.
 
Mitähän lähetykselle on tapahtunut jonka lähetin?
Ihan perus m-paketti, jolle ei mitään lisäpalveluita tai ominaisuuksia ole ostettu.
1698706098511.png

Voisko olla ihan vain, että pakettiautomaatti mihin oli tarkoitus mennä on remontissa tms? Pelkään, että olisi mennyt hajalle paketti mut kai siittä olis erilainen merkintä.
 
Eiköhän ole vaan vahingossa eri varauma kuin olisi pitänyt olla, pakettiautomaatti täynnä yms. Kuskit noita kiireessä vetää niin ei se just niin ole mitä siihen skanneriin laittaa.
 
Jihuu kirjeposti tais tulla ensimmäistä kertaa pitkään aikaan kolmessa arkipäivässä.
En tiedä mutta veikkaisin että parannuksen syy on että pyysin lähettäjää lisäämään kadun numeron perään A 1.
Tähän asti koneluku on epäonnistunut ja osoite on selvitetty käsin, kulku on ollut viikko-kaks ;)

Nooh tarkkaillaan.......
 
Telialta on kyllä aina ilo tilata, järjestään noin vuorokaudessa kamojen toimitus.
Eilen tilaus sisään klo 10.09 ja tänään noudettavissa klo 17.08

Toki nykyään yhdistelmä Verkkis + Wolt on aika kova, noin tunnin parin sisällä saa tavaransa suoraan himaan. :thumbsup:
 
Posti on näköjään "optimoinut" kuljetuksia täällä päin. Ennen jos paketti oli Kuopiossa aamuyöstä, niin sen sai noutaa iltapäivästä kotikaupungin noutopisteestä. Nyt jo 3. peräkkäinen lähetys on mennyt seuraavalle päivälle ja paketti lojuu jossain yhden vuorokauden. Ei ehkä pitäisi seurata pakettien kulkua vaan odottaa se saapumisilmoitus, niin vähemmän ärsyttäisi, mutta aina palvelun huonontuminen harmittaa. :confused2:
 
Tuli Postilta ilmoitus, että pitäisi Briteistä tuleva IOSS-tilaus - josta siis verot maksettu jo tilatessa - tullata. Onkos tämä nyt jotain kalastelua, kun eikö tuon koko IOSS-järjestelmän idea ole siinä, että tiedot siirtyy postille/tullille suoraan..?
 
Tuli Postilta ilmoitus, että pitäisi Briteistä tuleva IOSS-tilaus - josta siis verot maksettu jo tilatessa - tullata. Onkos tämä nyt jotain kalastelua, kun eikö tuon koko IOSS-järjestelmän idea ole siinä, että tiedot siirtyy postille/tullille suoraan..?

Välillä ne ei siirry syystä tai toisesta. Joko saat myyjältä IOSS numeron tai maksat verot uudestaan ja myyjä maksaa ne sinulle. Tai jätät tullaamatta ja paketti palautuu myyjälle.
 
Tuli Postilta ilmoitus, että pitäisi Briteistä tuleva IOSS-tilaus - josta siis verot maksettu jo tilatessa - tullata. Onkos tämä nyt jotain kalastelua, kun eikö tuon koko IOSS-järjestelmän idea ole siinä, että tiedot siirtyy postille/tullille suoraan..?
Ettei vaan liittyisi tähän posti/tulli tietoturvauudistukseen? Postin apissa on ollut siitä ilmoitus jo jonkun aikaa. IOSS tiedot eivät aina siirry automaattisesti tullille. Itsekin jouduin kuukausi takaperin tullaamaan yhden tällaisen lähetyksen, mutta mitään en kyllä joutunut maksamaan.
 
Ettei vaan liittyisi tähän posti/tulli tietoturvauudistukseen? Postin apissa on ollut siitä ilmoitus jo jonkun aikaa. IOSS tiedot eivät aina siirry automaattisesti tullille. Itsekin jouduin kuukausi takaperin tullaamaan yhden tällaisen lähetyksen, mutta mitään en kyllä joutunut maksamaan.
Onko mahdollisesti Ebay-tilaus? Itse en Ebaysta hirveästi tilaile, ehkä kymmenkunta tilausta viimeisn parin vuoden sisään mutta yhdessäkään ei ole tuo IOSS mennyt sukkana läpi vaan aina on joutunut itse klikkailemaan sen läpi mutta mitään maksua tuosta ei ole mennyt kun olisi pitänyt olla kunnossa jo aiemmin.
 
Ei ole Ebay tilaus, kellonhuoltokamoja CousinsUK:lta. IOSS numero on tiedossa, niin kokeillaan sitten tullata ja katotaan mitä käy. :thumbsup:
 
Tais tulla toinen kerta elämäni aikana kun posti hukkasi paketin kokonaan. Onneksi ei sentää ollut kuin 10€ tuote.
 
yksi paketti tulossa EUn ulkopuolelta. Onko se nyt niin, että ei ole mitään hyötyä tullata tuota tullin palvelussa etukäteen, kun postin tarjoama tullaus on rikki? Jos nyt ymmärsin oikein, joutuu maksamaan vähän enemmän siitä että postin palvelu on rikki - eli kannattaa odottaa niin kauan että paketti on maassa, jos vaikka odotellessaan postin palvelu sattuisi korjautumaan ?

Ei liene nykyään mitään mahdollisuutta että paketti tulisi läpi ilman tullausta, jos se on jo järjestelmiin rekisteröitynyt tullausta vaativaksi?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 593
Viestejä
4 501 530
Jäsenet
74 232
Uusin jäsen
asic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom