Postin kulkemisen vaikeus

13.11 oli lähtenyt Vantaalta, 16.11 kysyttiin niin oli aamulla Mikkelissä. Sanottiin että olemme mökillä Savonlinnassa vain tämän paketin vuoksi ja odotamme pakettia, tämä vaati tietysti useita puheluita mutta lopulta selvisi paketin olinpaikka ja viesti meni melkein perille.
17.11 kuski oli soittanut savonlinnasta klo 09 ja kun ei vastattu, oltiin yhä nukkumassa, niin lähti ilman meidän pakettia jakelemaan. Tieto ei vaan kulje vaikka miten soittelee.

Jälkinäytöksenä valituksen jälkeen kuski toi paketin 17.11 päivällä vaikka aamulla puhelimessa sanoi ettei tuo. Oli jättänyt keskelle pihaa vaikka lupasi terassille laittaa. Me olimme tietysti jo poistuneet paikkakunnalta kun asiakaspalvelu ei taaskaan ottanut yhteyttä vaikka lupasi ilmoittaa jos saa paketin vielä samana päivänä liikkeelle. Onneksi naapurit hoiti paketin säänsuojaan.
 
Noniin, tulihan se isäinpäiväkorttikin perille perjantaina. Eihän siinä mennyt kuin 2 viikkoa...

Luulin että viikossa olisi kerennyt, mutta eip.
 
Itte olen aina ollut tyytyväinen Postiin. Samaa en voi sanoa muiden maiden posteista. Uusin tapaus on hollannin posti. Prkl pelkeke, paketti ollut heillä siellä lajittelussa jo 10 arkipäivää ja edelleen seurannan mukaan samassa tilassa. Kyseessä siis postipaketin lähetys sieltä hollannista tänne suomeen. Normilähetys seurannalla. Mitään ei voida tehdä koska lähetyksestä vasta alle 21pv(arkia). Se siitä heidän omasta 5-6pv toimitusarviosta
 
Lainattu ketjusta jossa tämä aihe OT.

Sitten tuolla Postin ketjussa ihmetellään, ku paketit liikkuu hitaasti, kaikki automaatit tukossa ja joutuu hakemaan kilometrien päässä olevasta ku ohjataan eri paikkaan...
Kyllä siitä vaan on aikas paljon harmia monessakin muodossa, jos niitä paketteja tilataan ihan vaan varalta ja jätetään se viikko lojumaan automaatteihin, joista sitten palautuu takaisin.
Jos asiakas ilmoittaa peruvansa tilauksen niin toimittajalla mahdollisuus laittaa se liikkumaan takaisin päin ennen sitä viikon odotusta. Saksan Amazonista tehdyn tilauksen kanssa pari vuotta sitten näin kävikin ja Postin automaatissa oleva paketti lähti nopeasti paluumatkalleen, kun ilmoitin Amazonin aspaan peruvani tilauksen. Proshop/Postnord kohdalla eos toimiiko systeemi yhtä järkevästi.

Missä sulla muuten raja menee, täytyykö olla 100% varmaa että aiot noutaa tilaamasi tuotteen, että annat itsellesi luvan tilata sen? Eli jos emmit yhtään, esim. vain 99% tai 75% varma, niin et tilaa, vai miten?

Itellä jää harvakseltaan tilauksia noutamatta, mutta enpä kyllä koskaan ole tunnon tuskia asiasta osannut tuntea silloin kun olen peruuttanut. Ja aina toki ilmoitan kauppiaalle peruutuksesta heti kun asia tiedossa, jotta voivat aikaistaa paketin palautusta niin ettei sen tarvitse tukkia noutopaikkoja.
 
Lainattu ketjusta jossa tämä aihe OT.


Jos asiakas ilmoittaa peruvansa tilauksen niin toimittajalla mahdollisuus laittaa se liikkumaan takaisin päin ennen sitä viikon odotusta. Saksan Amazonista tehdyn tilauksen kanssa pari vuotta sitten näin kävikin ja Postin automaatissa oleva paketti lähti nopeasti paluumatkalleen, kun ilmoitin Amazonin aspaan peruvani tilauksen. Proshop/Postnord kohdalla eos toimiiko systeemi yhtä järkevästi.

Missä sulla muuten raja menee, täytyykö olla 100% varmaa että aiot noutaa tilaamasi tuotteen, että annat itsellesi luvan tilata sen? Eli jos emmit yhtään, esim. vain 99% tai 75% varma, niin et tilaa, vai miten?

Itellä jää harvakseltaan tilauksia noutamatta, mutta enpä kyllä koskaan ole tunnon tuskia asiasta osannut tuntea silloin kun olen peruuttanut. Ja aina toki ilmoitan kauppiaalle peruutuksesta heti kun asia tiedossa, jotta voivat aikaistaa paketin palautusta niin ettei sen tarvitse tukkia noutopaikkoja.
Eipä ole tässä kohta puoli vuosisadan aikana tarvinnut miettiä asiaa yhtään, tilannut kun tarvetta tuotteelle ollut, eipä se sen vaikeampaa ole omalla kohdalla ollut.

Ja epäilen, että moni jaksaa ilmoitella kaupalle ettei nouda pakettia (etenkin kun tarkoituksena kytätä parempaa hintaa) ja liekkö moni kauppa sitten pyytelee aikaisemmin takas. Kuitenkin pirusti vie logistiikalta turhaan aikaa, vaivaa ja hidastaa pakettien toimittamista. Se sitte näkyy palvelun hidastumisena kaikille asiakkaille, kun tuota harrastaa varmasti useampikin nykyään ja sitten haukutaan sitä palveluntarjoajaa hitaudesta, kuten täällä saa jatkuvasti lukea...
 
Eipä ole tässä kohta puoli vuosisadan aikana tarvinnut miettiä asiaa yhtään, tilannut kun tarvetta tuotteelle ollut, eipä se sen vaikeampaa ole omalla kohdalla ollut.
Ok, tulkitsen että vain 100% varmuus eettisesti hyväksyttävä.

Itelle tossa Proshop keississä ei mitään tunnontuskia olisi tilata prossua, jos mutuilen että esim. 75% mahikset sille skenaariolle, että noudan tilaukseni, koska en saa napattua samaa prossua Jimmsin tms. BF-alesta sen verran paljon halvemmalla että näkisin mielekkääksi tilata sittenkin sieltä.
 
Ok, tulkitsen että vain 100% varmuus eettisesti hyväksyttävä.

Itelle tossa Proshop keississä ei mitään tunnontuskia olisi tilata prossua, jos mutuilen että esim. 75% mahikset sille skenaariolle, että noudan tilaukseni, koska en saa napattua samaa prossua Jimmsin tms. BF-alesta sen verran paljon halvemmalla että näkisin mielekkääksi tilata sittenkin sieltä.
Kyllä minä ymmärrän, että tuosta saattaa olla asiakkaan näkökulmasta hyötyä ja varmasti sitä tehdään etenkin nyt BF aikaan paljonkin, mutta sillä toiminnalla vaan on ikävämpikin puoli sitten, että paketteja voi joutua odottelemaan pitempään jne...
Tehköön kukin miten haluaa, koska mahdollisuus siihen on, mutta jos siitä alkaa tulemaan paljonkin haittaa firmoille tulevaisuudessa, eli kulut nousee, niin loppupeleissä asiakas yleensä sen sitten kuitenkin maksaa jossain muodossa ja hinnat nousee, taikka palvelun laatu huononee entisestään.
 
Joskus tulli-ilmoituksen teko viivästytti kulkua noin 1 päivän. Eli maksoit tullit netissä illalla ja seuraavana päivänä paketti ei liikkunut käyätännössä mihinkään. Sitten se muuttui kahdeksi päiväksi ja nyt vaikuttaisi, että ainakin kolme päivää paketti jumittaa turhaan.
 
Tullaus ei onnistu OmaPostissa - ilmoitus 3.10e käsittelymaksusta tulee kuitenkin vaikka teet tuon tulli.fi kautta. (paketti lähtee liikkeelle vasta kun maksettu)

"Käsittelymaksua ei tarvitse myöskään maksaa, jos teet tullauksen OmaPostin kautta. Tällöin maksat arvonlisäveron lisäksi OmaPostin palvelussa 1,00 €:n palvelumaksun."

Tosiaan omaPostin tullauksessa lukenut jo viikon "kokeile muutaman tunnin päästä uudestaan"
 
Tullaus ei onnistu OmaPostissa - ilmoitus 3.10e käsittelymaksusta tulee kuitenkin vaikka teet tuon tulli.fi kautta. (paketti lähtee liikkeelle vasta kun maksettu)

"Käsittelymaksua ei tarvitse myöskään maksaa, jos teet tullauksen OmaPostin kautta. Tällöin maksat arvonlisäveron lisäksi OmaPostin palvelussa 1,00 €:n palvelumaksun."

Tosiaan omaPostin tullauksessa lukenut jo viikon "kokeile muutaman tunnin päästä uudestaan"
Ei tunnu onnistuvan tullaus tullin omassakaan palvelussa. Ärsyttävää kun tulliin on jäänyt paketti, josta on jo maksettu verot.
 
Ei tunnu onnistuvan tullaus tullin omassakaan palvelussa. Ärsyttävää kun tulliin on jäänyt paketti, josta on jo maksettu verot.
Toivottavasti saisivat nuo tullaukset pian taas kuntoon, itselläkin tuloillaan melkoinen kasa paketteja joiden teoriassa pitäisi mennä sukkana läpi tullista mutta...

Ei sen puoleen, tuntuu että maailmallakin on pakettiliikenteessä ruuhkaa. Tuntuvat etenevän kovin hitaasti, normaalisti kiinapaketitkin ovat tulleet about 2-3 viikossa perille, nyt ovat olleet jo matkalla sen 2 viikkoa eivätkä edes vielä Euroopassa.
 
Tein alkuviikosta kahden lähetyksen tulli-ilmoitukset ja meni ihan normisti läpi Tullin sivuilla, eilen tuli lähetykset himaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jha
Ok, tuota ei ollut aiemmin. Sen sijaan OmaPosti apissa on ollut EU-alueen tullausongelmista jo pitkään ilmoitus. Joku bittihän siellä on poikittain, kenen lie vastuulla jos vaikutusalue on koko EU-alue?
 
Kyllä on hyvä uusi Postin appi. Lokeron avauskoodi näkyy vasta kun paketin on hakenut. Sähköpostista pitää avauskoodi hakea, kun se ennen on ollut suoraan apissa.
 
Kyllä on hyvä uusi Postin appi. Lokeron avauskoodi näkyy vasta kun paketin on hakenut. Sähköpostista pitää avauskoodi hakea, kun se ennen on ollut suoraan apissa.
Kyllä mulla ainakin näkyi avauskoodi ihan siinä OmaPosti-sovelluksessa kun kävin paketin noutamassa. Toki tuo uusi versio vaikuttaa ainakin näin alkuun vähän epäselvemmältä kuin entinen mutta ehkäpä tuohon oppii.
 
Kyllä on hyvä uusi Postin appi. Lokeron avauskoodi näkyy vasta kun paketin on hakenut. Sähköpostista pitää avauskoodi hakea, kun se ennen on ollut suoraan apissa.

Eikös tuo koodi näy tuossa ihan selkeästi? Lisäksi koodi ja lokeron numero näkyy siinä apin päänäkymässä jo suoraan jos on useampi lähetys

IMG_3823.jpeg
 
Eikös tuo koodi näy tuossa ihan selkeästi? Lisäksi koodi ja lokeron numero näkyy siinä apin päänäkymässä jo suoraan jos on useampi lähetys

IMG_3823.jpeg
Tän viikon tiistaina ei näkyny mullakan kun kävin paketin hakemassa, mutta sitä edeltävänä kertana taas näky ja oli jo tää uus sovellus käytössä.
 
Eikös tuo koodi näy tuossa ihan selkeästi? Lisäksi koodi ja lokeron numero näkyy siinä apin päänäkymässä jo suoraan jos on useampi lähetys

IMG_3823.jpeg
Hyvin näkyy. Minulla ei ole neljässä paketissa ollut koko kohtaa, kuin vasta noutamisen jälkeen.
 
Ok, tuota ei ollut aiemmin. Sen sijaan OmaPosti apissa on ollut EU-alueen tullausongelmista jo pitkään ilmoitus. Joku bittihän siellä on poikittain, kenen lie vastuulla jos vaikutusalue on koko EU-alue?
Tällainen ilmoitus ilmestyi eilen illasta tullin sivuille. Saa nähdä milloin pääsee tullaamaan ja saa tilauksen.


Edelleen osassa postilähetysten tullauksia viiveitä
24.11.2023 18.13

Postilähetyksen tullaus ei onnistu, jos osa tulli-ilmoitusketjussa vaadituista pakollisista tiedosta puuttuu. Ongelmaa on selvitetty tiiviissä yhteistyössä toimijoiden kanssa. Toimijoiden korjaustoimenpiteet jatkuvat edelleen. Olemme tiedottaneet Tullin asiointipalvelussa mahdollisesta ongelmasta, joka liittyy osaan postilähetyksistä.

Posti pidentää edelleen lähetysten säilytysaikoja, jotta paketit eivät palaudu. Tulli ei säilytä paketteja eikä paketteja jää Tulliin. Tulli ottaa lähetyksiä haltuun ainoastaan silloin, jos lähetyksissä on kiellettyjä tavaroita tai aineita.

– Olemme pahoillamme tilanteesta, ja teemme lujasti yhteistyötä toimijoiden kanssa, että ongelmat tietoketjuissa saadaan ratkaistua. Ymmärrämme hyvin asiakkaidemme harmituksen, varsinkin kun vuoden kiireisin pakettisesonki on käynnistynyt. Olemme luottavaisia, että ongelmat saadaan ratkaistua pian, sanoo tulliylitarkastaja Nadja Painokallio.

EU:n ulkopuolelta saapuvien postilähetysten tullauksessa on ollut viiveitä, sillä joidenkin postilähetyksiä kuljettavien lentoyhtiöiden turvatietojen ilmoittamisissa on puutteita. Lentoyhtiöille on tullut 2.10.2023 uusi vaade ilmoittaa postilähetyksiin liittyviä turvatietoja EU:n komissiolle unionin alueelle tuotavista postilähetyksistä.
 
Vähän huvitti että torstaina ois tullu yksi peli laatikoon mutta postipate varmaan päätti että paskat, käyn viemässä sen postiin ja merkkasi että ollut este täällä. No ovelle kyllä parkkeeraa yks kansakunta mutta eivät he nyt sitä ovea peitä niin etteikö siitä pääsisi kävelemään.
Ja jos ei muuten vain jaksanut niin ois vieny vaikka takasin postille ja pistäny perjantaina jonkun tuotavaksi.
 
Ok, tuota ei ollut aiemmin. Sen sijaan OmaPosti apissa on ollut EU-alueen tullausongelmista jo pitkään ilmoitus. Joku bittihän siellä on poikittain, kenen lie vastuulla jos vaikutusalue on koko EU-alue?
Johtuu tullin järjestelmästä, ja eivät tunnu saavan tuota toimimaan..
 
Näköjään alkaneet nuo 7x viikossa tuonnit lokerikkoihin ja noutopisteisiin. Perjantaina klo 11 tilaus sisään ja sunnuntaina klo 11 noudettavissa.
 

Liitteet

  • IMG_3856.jpeg
    IMG_3856.jpeg
    170,3 KB · Luettu: 78
Näköjään alkaneet nuo 7x viikossa tuonnit lokerikkoihin ja noutopisteisiin. Perjantaina klo 11 tilaus sisään ja sunnuntaina klo 11 noudettavissa.
Näyttäisivät nyt työntävän mahdollisimman nopeasti mihin vaan, missä on tilaa. Perjantaina tilaus ja lauantaina tuli viesti, että on noudettavissa. Olin jo menossa lähikaupan automaatille noutamaan, kun koodia hakiessani huomasin, että lähetys olikin viety toiselle puolelle kaupunkia Citymarketiin. Näin ei ollut käynyt kertaakaan sen jälkeen, kun tuon lähikaupan automaatin koko moninkertaistettiin.
 
25.11. Postin seurantaan ilmestyi, että paketti ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska valittu automaatti on täynnä. Nyt 27.11. paketti saapui sinne noutopisteeseen. Kysymys on, miten Posti 2 päivää etukäteen tietää automaatin olevan tänään täynnä?
 
25.11. Postin seurantaan ilmestyi, että paketti ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska valittu automaatti on täynnä. Nyt 27.11. paketti saapui sinne noutopisteeseen. Kysymys on, miten Posti 2 päivää etukäteen tietää automaatin olevan tänään täynnä?
Paketille varataan ennakolta paikka automaatista. Jos automaattiin on jo jonottamassa x-määrä paketteja niin seuraavat ohjataan toisaalle.
 
Paketille varataan ennakolta paikka automaatista. Jos automaattiin on jo jonottamassa x-määrä paketteja niin seuraavat ohjataan toisaalle.
Ja sitten kuitenkin joka toinen kerta kun on ensin tullut seurantaan rivi "Paketille on varattu paikka automaatista", pakettiautomaatti onkin ollut täynnä ja paketti siirtyy ties minne. Eli tuolla paikan varaamisella ei ole mitään merkitystä kun ei sille paketille silti välttämättä ole sitä vapaata lokeroa.
 
Ja sitten kuitenkin joka toinen kerta kun on ensin tullut seurantaan rivi "Paketille on varattu paikka automaatista", pakettiautomaatti onkin ollut täynnä ja paketti siirtyy ties minne. Eli tuolla paikan varaamisella ei ole mitään merkitystä kun ei sille paketille silti välttämättä ole sitä vapaata lokeroa.

Mistä se järjestelmä tietää etukäteen jos joku lähettää lähetyksen tai tekee esim asiakaspalautuksen? Tuo varaus koskee sitä, että sinne ei ohjata lajittelusta lähetyksiä ns. liikaa.Mikään pomminvarma tuo varaus ei ole koska nuo kaksi em. skenaariota enkä oikeasti keksi miten randomit lähettäjät voisi blokata pois.
 
Mistä se järjestelmä tietää etukäteen jos joku lähettää lähetyksen tai tekee esim asiakaspalautuksen? Tuo varaus koskee sitä, että sinne ei ohjata lajittelusta lähetyksiä ns. liikaa.Mikään pomminvarma tuo varaus ei ole koska nuo kaksi em. skenaariota enkä oikeasti keksi miten randomit lähettäjät voisi blokata pois.
Simppeliä, kun lokero on varattu niin se pidetään varattuna. Silloin sinne ei pitäisi kyseiseen varattuun lokeroon päästää mitään asiakaspalauttajia tai lähetyksiä. Tiedän, että tuo on tehotonta, varsinkin jos noita lokeroita varaillaan useamman päivän päähän.

Toki ongelma on edes jonkun verran helpottanut kun lokeroita on tullut automaatteihin lisää mutta silti noita tapahtuu yllättävän usein.
 
Näkemyksiä on erilaisia, en itse rajoittaisi lähettäviltä niitä vapaita lokeroita koska eurojahan Postikin haluaa tehdä (ja valtio saada osinkoja), tuo nyt on lähinnä epämiellyttävyys noutaa muualta vs lähetys ei onnistu ollenkaan.

Minä sen sijaan diktaattorina lyhentäisin lokerokamojen maksutonta säilytysaikaa viiteen vuorokauteen viikon sijasta etenkin näin piikkisesongin aikaan. Lisäpäiviä euron per päivä max viikoksi -> lokeroja olisi enemmän tarjolla jos ihmiset hakevat romunsa nopeammin. Pyrin itse hakemaan samana päivänä, max seuraavana.
 
Näkemyksiä on erilaisia, en itse rajoittaisi lähettäviltä niitä vapaita lokeroita koska eurojahan Postikin haluaa tehdä (ja valtio saada osinkoja), tuo nyt on lähinnä epämiellyttävyys noutaa muualta vs lähetys ei onnistu ollenkaan.

Minä sen sijaan diktaattorina lyhentäisin lokerokamojen maksutonta säilytysaikaa viiteen vuorokauteen viikon sijasta etenkin näin piikkisesongin aikaan. Lisäpäiviä euron per päivä max viikoksi -> lokeroja olisi enemmän tarjolla jos ihmiset hakevat romunsa nopeammin. Pyrin itse hakemaan samana päivänä, max seuraavana.
Juu, ei tuo mainitsemani ratkaisumalli Postille kovin järkevä olisi kun lokerot olisivat vajaatäytöllä enemmän. Ennen tuo oli ikävämpi juttu kun seuraavat noutopaikat oli kauempana, nykyään sentään lähes aina lokeroiden täynnä ollessa paketti siirtyy vain saman rakennuksen asiamiespostiin.

Olen samaa mieltä tuosta säilytysajan lyhennyksestä, ainakin näin ruuhka-aikoina. Itsekin pyrin hakemaan saapuneet paketit saman päivänä tai viimeistään seuraavana päivänä.
 
Toi tullaus on nyt vissiin niin, että pitää vaan odotella että alkaa toimimaan? Itselle briteistä paketti tullut, mutta tullin sivuilla ei voi tullata. Valittaa että joku pakollinen tieto puuttuu yms.
 
Toi tullaus on nyt vissiin niin, että pitää vaan odotella että alkaa toimimaan? Itselle briteistä paketti tullut, mutta tullin sivuilla ei voi tullata. Valittaa että joku pakollinen tieto puuttuu yms.
Siltä se nyt vaikuttaa. Minulle tulli ohjeisti perjantaina, että niin kauan kun sivulla Tullin asiointipalvelu näkyy varoitusbanneri tuosta häiriöstä, niin ei kannata edes kokeilla tullaamista. Saapi nähdä kauan tässä saada odotella.
 
Siltä se nyt vaikuttaa. Minulle tulli ohjeisti perjantaina, että niin kauan kun sivulla Tullin asiointipalvelu näkyy varoitusbanneri tuosta häiriöstä, niin ei kannata edes kokeilla tullaamista. Saapi nähdä kauan tässä saada odotella.

Tämä oli aika jännä. Koitin kans tullata kahta lähetystä. Ei onnistunut. Odotin vuorokauden ja menin tullaamaan paketit. Tuli ilmoitus että lähetykset on jo tullattu.. No ne oli varmaan Tullin toimesta sitten tullattu
 
Hyvin toimii taas OmaPosti-sovellus... Just tuli puhelimeen notifikaatio että olisi paketti tulossa mutta kun avaa OmaPostin niin kertoo vain että "Sinulla ei ole juuri nyt saapuvia tai lähteviä paketteja". Ja siellä oli ainakin vielä eilen pari muutakin saapuvaa pakettia näkyvissä.

edit: Näköjään sovelluksen tappaminen ja uudelleenkäynnistys auttoi, nyt näkyy taas paketit.
 
Hyvin toimii taas OmaPosti-sovellus... Just tuli puhelimeen notifikaatio että olisi paketti tulossa mutta kun avaa OmaPostin niin kertoo vain että "Sinulla ei ole juuri nyt saapuvia tai lähteviä paketteja". Ja siellä oli ainakin vielä eilen pari muutakin saapuvaa pakettia näkyvissä.

edit: Näköjään sovelluksen tappaminen ja uudelleenkäynnistys auttoi, nyt näkyy taas paketit.

Joo pieniä vikoja tuossa uudessa sovelluksessa on. Eilen tuli noudettavaksi kaksi pakettia, mutta kumpaankaan ei ollut sovelluksessa näkyvissä avauskoodia. Onneksi koodit tuli kuitenkin sähköpostilla.
 
Joo pieniä vikoja tuossa uudessa sovelluksessa on. Eilen tuli noudettavaksi kaksi pakettia, mutta kumpaankaan ei ollut sovelluksessa näkyvissä avauskoodia. Onneksi koodit tuli kuitenkin sähköpostilla.
Tuo lokeron avauskoodi ei itselläkään yhdessä paketissa heti näkynyt mutta taas perinteisellä "sammuta sovellus, käynnistä se uudelleen ja kurkkaa uudestaan pakettia" -menetelmällä tuli lokerokoodi näkyviin. Tuossa on ilmeisesti jotain päivittymis / cache -ongelmia ja sovelluksen sammuttelu tai pari kertaa uudestaan yrittäminen tuntuu ainakin itsellä korjaavan asioita.
 
Siltä se nyt vaikuttaa. Minulle tulli ohjeisti perjantaina, että niin kauan kun sivulla Tullin asiointipalvelu näkyy varoitusbanneri tuosta häiriöstä, niin ei kannata edes kokeilla tullaamista. Saapi nähdä kauan tässä saada odotella.

On se vaan vaikeeta. Ei näy mulla mitään varoitusbanneria, mutta ei mene tullaukset läpi. Kiva yllätys, kun en tajunnut että tulee jostain Kiinan varastosta (lisäkulut + paketti ei tule läpi)...

(Aliexpressistä tilatessa aiemmin tullut EU-varastosta, pitää jatkossa kattoo tilauksesta erittely ja onko erikseen mainintaa VAT inculuded.)
 
On se vaan vaikeeta. Ei näy mulla mitään varoitusbanneria, mutta ei mene tullaukset läpi. Kiva yllätys, kun en tajunnut että tulee jostain Kiinan varastosta (lisäkulut + paketti ei tule läpi)...

(Aliexpressistä tilatessa aiemmin tullut EU-varastosta, pitää jatkossa kattoo tilauksesta erittely ja onko erikseen mainintaa VAT inculuded.)
En tiedä onko kaikki lähetykset siellä siinä kunnossa, että ne voi tullata. Veikkaan että niiden pitää manuaalisesti täydentää puuttuvia tietoja noille lähetyksille ja jossain vaiheessa se sinunkin paketti on tullattavissa. Minulla meni noin viikko odottaessa ja joka päivä kävin kokeilemassa pari kertaa tullausta.
 
Itselläkin on nyt tänään tullut useampaankin Aliexpress-pakettiin tänään seurantaan merkintä "Import customs clearance complete" joka taitaa tarkoittaa että saapumistullaus olisi hoidettu. Noita paketteja oli kertynyt jo useampikin johonkin odottelemaan ja tänään sitten isompi kasa ilmeisesti on päässyt eteenpäin kun aika monen paketin status oli vaihtunut.
 
On se vaan vaikeeta. Ei näy mulla mitään varoitusbanneria, mutta ei mene tullaukset läpi. Kiva yllätys, kun en tajunnut että tulee jostain Kiinan varastosta (lisäkulut + paketti ei tule läpi)...

(Aliexpressistä tilatessa aiemmin tullut EU-varastosta, pitää jatkossa kattoo tilauksesta erittely ja onko erikseen mainintaa VAT inculuded.)
Mulla ainakin 100% Alilta tulleista tilauksista on tullut sukkana läpi ja verot maksettu jo ostettaessa. Joku ~20 tilausta tässä ihan kuukaudenkin sisään tullut ja saman verran vielä tulossa, eikä mitään ongelmia riippumatta siitä tuleeko EU varastolta (näitä tais olla 3) vai Kiinasta.. :hmm:
Pitääkin jatkossa tarkemmin katella tota VAT Included merkintää, jos siellä on niitäkin, jotka ei IOSS:n kautta mene. Jotenkin olin siinä uskossa, että kaikki Alissa myytävä menee nykyään aina IOSS:ään. Ainakin semmosen kuvan tuosta sain;
AliVAT.jpg

Toki IOSS:ssä on 150€ raja, eli sen ylittävät joutuu edelleen tullaamaan itse, mutta verot siitä käsittääkseni edelleen maksetaan etukäteen ostettaessa. En tosin mitään noin arvokasta sieltä ole tilannut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 598
Viestejä
4 501 757
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom