Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näyttäisivät nyt työntävän mahdollisimman nopeasti mihin vaan, missä on tilaa. Perjantaina tilaus ja lauantaina tuli viesti, että on noudettavissa. Olin jo menossa lähikaupan automaatille noutamaan, kun koodia hakiessani huomasin, että lähetys olikin viety toiselle puolelle kaupunkia Citymarketiin. Näin ei ollut käynyt kertaakaan sen jälkeen, kun tuon lähikaupan automaatin koko moninkertaistettiin.Näköjään alkaneet nuo 7x viikossa tuonnit lokerikkoihin ja noutopisteisiin. Perjantaina klo 11 tilaus sisään ja sunnuntaina klo 11 noudettavissa.
Paketille varataan ennakolta paikka automaatista. Jos automaattiin on jo jonottamassa x-määrä paketteja niin seuraavat ohjataan toisaalle.25.11. Postin seurantaan ilmestyi, että paketti ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska valittu automaatti on täynnä. Nyt 27.11. paketti saapui sinne noutopisteeseen. Kysymys on, miten Posti 2 päivää etukäteen tietää automaatin olevan tänään täynnä?
Ja sitten kuitenkin joka toinen kerta kun on ensin tullut seurantaan rivi "Paketille on varattu paikka automaatista", pakettiautomaatti onkin ollut täynnä ja paketti siirtyy ties minne. Eli tuolla paikan varaamisella ei ole mitään merkitystä kun ei sille paketille silti välttämättä ole sitä vapaata lokeroa.Paketille varataan ennakolta paikka automaatista. Jos automaattiin on jo jonottamassa x-määrä paketteja niin seuraavat ohjataan toisaalle.
Ja sitten kuitenkin joka toinen kerta kun on ensin tullut seurantaan rivi "Paketille on varattu paikka automaatista", pakettiautomaatti onkin ollut täynnä ja paketti siirtyy ties minne. Eli tuolla paikan varaamisella ei ole mitään merkitystä kun ei sille paketille silti välttämättä ole sitä vapaata lokeroa.
Simppeliä, kun lokero on varattu niin se pidetään varattuna. Silloin sinne ei pitäisi kyseiseen varattuun lokeroon päästää mitään asiakaspalauttajia tai lähetyksiä. Tiedän, että tuo on tehotonta, varsinkin jos noita lokeroita varaillaan useamman päivän päähän.Mistä se järjestelmä tietää etukäteen jos joku lähettää lähetyksen tai tekee esim asiakaspalautuksen? Tuo varaus koskee sitä, että sinne ei ohjata lajittelusta lähetyksiä ns. liikaa.Mikään pomminvarma tuo varaus ei ole koska nuo kaksi em. skenaariota enkä oikeasti keksi miten randomit lähettäjät voisi blokata pois.
Juu, ei tuo mainitsemani ratkaisumalli Postille kovin järkevä olisi kun lokerot olisivat vajaatäytöllä enemmän. Ennen tuo oli ikävämpi juttu kun seuraavat noutopaikat oli kauempana, nykyään sentään lähes aina lokeroiden täynnä ollessa paketti siirtyy vain saman rakennuksen asiamiespostiin.Näkemyksiä on erilaisia, en itse rajoittaisi lähettäviltä niitä vapaita lokeroita koska eurojahan Postikin haluaa tehdä (ja valtio saada osinkoja), tuo nyt on lähinnä epämiellyttävyys noutaa muualta vs lähetys ei onnistu ollenkaan.
Minä sen sijaan diktaattorina lyhentäisin lokerokamojen maksutonta säilytysaikaa viiteen vuorokauteen viikon sijasta etenkin näin piikkisesongin aikaan. Lisäpäiviä euron per päivä max viikoksi -> lokeroja olisi enemmän tarjolla jos ihmiset hakevat romunsa nopeammin. Pyrin itse hakemaan samana päivänä, max seuraavana.
Siltä se nyt vaikuttaa. Minulle tulli ohjeisti perjantaina, että niin kauan kun sivulla Tullin asiointipalvelu näkyy varoitusbanneri tuosta häiriöstä, niin ei kannata edes kokeilla tullaamista. Saapi nähdä kauan tässä saada odotella.Toi tullaus on nyt vissiin niin, että pitää vaan odotella että alkaa toimimaan? Itselle briteistä paketti tullut, mutta tullin sivuilla ei voi tullata. Valittaa että joku pakollinen tieto puuttuu yms.
Siltä se nyt vaikuttaa. Minulle tulli ohjeisti perjantaina, että niin kauan kun sivulla Tullin asiointipalvelu näkyy varoitusbanneri tuosta häiriöstä, niin ei kannata edes kokeilla tullaamista. Saapi nähdä kauan tässä saada odotella.
Olen tässä aika montaa päivää kokeillut pari kertaa päivässä tullausta ja nyt meni läpi.Siltä se nyt vaikuttaa. Minulle tulli ohjeisti perjantaina, että niin kauan kun sivulla Tullin asiointipalvelu näkyy varoitusbanneri tuosta häiriöstä, niin ei kannata edes kokeilla tullaamista. Saapi nähdä kauan tässä saada odotella.
Täällä menu kanssa läpi! Melkein viikon sai odottaa.Olen tässä aika montaa päivää kokeillut pari kertaa päivässä tullausta ja nyt meni läpi.![]()
Keväällä ilmeisesti tämä tulossa.Jätetty on. Yhtä suuret odotukset kuin Dark Modelle, jota on pyydetty jo yli viisi vuotta.
Hyvin toimii taas OmaPosti-sovellus... Just tuli puhelimeen notifikaatio että olisi paketti tulossa mutta kun avaa OmaPostin niin kertoo vain että "Sinulla ei ole juuri nyt saapuvia tai lähteviä paketteja". Ja siellä oli ainakin vielä eilen pari muutakin saapuvaa pakettia näkyvissä.
edit: Näköjään sovelluksen tappaminen ja uudelleenkäynnistys auttoi, nyt näkyy taas paketit.
Tuo lokeron avauskoodi ei itselläkään yhdessä paketissa heti näkynyt mutta taas perinteisellä "sammuta sovellus, käynnistä se uudelleen ja kurkkaa uudestaan pakettia" -menetelmällä tuli lokerokoodi näkyviin. Tuossa on ilmeisesti jotain päivittymis / cache -ongelmia ja sovelluksen sammuttelu tai pari kertaa uudestaan yrittäminen tuntuu ainakin itsellä korjaavan asioita.Joo pieniä vikoja tuossa uudessa sovelluksessa on. Eilen tuli noudettavaksi kaksi pakettia, mutta kumpaankaan ei ollut sovelluksessa näkyvissä avauskoodia. Onneksi koodit tuli kuitenkin sähköpostilla.
Siltä se nyt vaikuttaa. Minulle tulli ohjeisti perjantaina, että niin kauan kun sivulla Tullin asiointipalvelu näkyy varoitusbanneri tuosta häiriöstä, niin ei kannata edes kokeilla tullaamista. Saapi nähdä kauan tässä saada odotella.
En tiedä onko kaikki lähetykset siellä siinä kunnossa, että ne voi tullata. Veikkaan että niiden pitää manuaalisesti täydentää puuttuvia tietoja noille lähetyksille ja jossain vaiheessa se sinunkin paketti on tullattavissa. Minulla meni noin viikko odottaessa ja joka päivä kävin kokeilemassa pari kertaa tullausta.On se vaan vaikeeta. Ei näy mulla mitään varoitusbanneria, mutta ei mene tullaukset läpi. Kiva yllätys, kun en tajunnut että tulee jostain Kiinan varastosta (lisäkulut + paketti ei tule läpi)...
(Aliexpressistä tilatessa aiemmin tullut EU-varastosta, pitää jatkossa kattoo tilauksesta erittely ja onko erikseen mainintaa VAT inculuded.)
Mulla ainakin 100% Alilta tulleista tilauksista on tullut sukkana läpi ja verot maksettu jo ostettaessa. Joku ~20 tilausta tässä ihan kuukaudenkin sisään tullut ja saman verran vielä tulossa, eikä mitään ongelmia riippumatta siitä tuleeko EU varastolta (näitä tais olla 3) vai Kiinasta..On se vaan vaikeeta. Ei näy mulla mitään varoitusbanneria, mutta ei mene tullaukset läpi. Kiva yllätys, kun en tajunnut että tulee jostain Kiinan varastosta (lisäkulut + paketti ei tule läpi)...
(Aliexpressistä tilatessa aiemmin tullut EU-varastosta, pitää jatkossa kattoo tilauksesta erittely ja onko erikseen mainintaa VAT inculuded.)
Taitaa johtua tuosta 150€:n ylityksestä. Pikasella googletuksella tuli tommonen info;
Eli vissiin ALVia ei voi maksaa etukäteen noissa 150€+ tuoteissa, vaan tullataan ja maksetaan perinteiseen tyyliin.. Täytyykin pitää ite mielessä, vaikka harvoin mitään erityisen kallista tuolta tilailenkaan.IOSS (Import-One-Stop-Shop) is designed for companies who sell goods to customers in the EU from a third territory, of a value of €150 or less. For goods of a higher value, standard VAT import rules apply.
Samalla tavalla kuin talvi aina yllättää autoilijat, niin black friday "yllätti" postin
Useampi paketti myöhässä ja automaatit täynnä
Tuskin se nyt ihmeemmin heitä yllättää, mutta tuskinpa lokerikkoja kannattaa lisätä kauheasti vain ja ainoastaan marras-joulukuun takia?
Taisin jonkun artikkelin juuri lukea, että 1,4miljonaa pakettilähetystä liikahti viikossa. Suomen mittakaavassa ihan hyvä määrä, ei ihme jos lokerikot täynnä.
Jaa, en ole kauheasti nähnyt hidasteluja, lähes 10 lähetystä nyt viikon sisällä tullut.
Huomasin tuossa naamakirjassa vanhan kotipaikan k-kaupan postauksen joka toimii asiamiespostina, ei mahdu uusia lähetyksiä kun ihmiset eivät hae lähetyksiään ajoissa. Kuvassa näkyvä alue on noin viidennes kokonaistilasta, joten sinne kyllä mahtuu hyvin lähetyksiä. Eli voi hyvin selittää miksi tuntuu ettei lähetys liikahda, nuo hyllytystä odottavat lähetykset todennäköisesti näkyvät olevan ’kuljetuksessa’ koska ovat lähteneet logistiikkakeskuksesta, mutta uutta luentaa ei vielä noutopisteessä ole tehty koska ei vapaita hyllypaikkoja.
Oon täysin samaa mieltä että täysin turha on asiakkaita tästä syyllistää.Taas yksi postiaseman vartija itkee, kun on liikaa töitä. Ihan kuin se olisi asiakkaiden vika, että ei ole sopivia varastotiloja työn tekemiseen.![]()
Tamperelaisessa kaupassa täysi pakettikaaos – kauppiaalta hätähuuto: ”Olemme helisemässä”
Täpötäysi tamperelaiskauppa pyytää asiakkailtaan apua.www.is.fi
Se soppari on postin kanssa tehty joillakin kriteereillä, ihan turha asiakkaiden suuntaan suunnata valitustaan kun ei kykene tekemään omia hommiaan.
Oikein työntekijöiden pukukaappeihin on pitänyt varastoida paketteja, monikohan niistäkin unohtuu sinne.
Onko mikään ihme että pakettien noutamisessa kestää kun postin palvelut ovat niin paskaa. Pakettiautomaattiin tilatut paketit ripotellaan ympäri kaupunkia. Kotiin toimitettavista paketeista ei voi ilmoittaa edes arvioitua saapumispäivää, vaikka jostain kumman syystä esimerkiksi amazon.de:n arviot postin toimitusajoista pitävät paikkansa lähes aina.Taas yksi postiaseman vartija itkee, kun on liikaa töitä. Ihan kuin se olisi asiakkaiden vika, että ei ole sopivia varastotiloja työn tekemiseen.![]()
Tamperelaisessa kaupassa täysi pakettikaaos – kauppiaalta hätähuuto: ”Olemme helisemässä”
Täpötäysi tamperelaiskauppa pyytää asiakkailtaan apua.www.is.fi
Se soppari on postin kanssa tehty joillakin kriteereillä, ihan turha asiakkaiden suuntaan suunnata valitustaan kun ei kykene tekemään omia hommiaan.
Oikein työntekijöiden pukukaappeihin on pitänyt varastoida paketteja, monikohan niistäkin unohtuu sinne.
"
Kauppaan on nimittäin saapunut kuluneen viikon aikana tuhansittain postipaketteja, ja niille ei meinaa löytyä enää säilytystilaa.
Tästä syystä kauppa julkaisi Facebookissa hätähuudon, jossa se pyysi asiakkaitaan poimimaan pakettinsa pikimmiten.
kauppaan saapuneita paketteja on jouduttu laittamaan jopa työntekijöiden pukukoppeihin. Paketteja säilytetään suojatuissa tiloissa, eikä asiakkailla ole niihin pääsyä.
– Meillä on pukuhuone ja pullovarasto täynnä ja kaikki muut postitilat ihan täynnä. Jopa työntekijöiden tiloissa käytävillä on paketteja. Kaikki mahdollinen tila on käytössä, Sten sanoo."
Maksoin 8,90e ylimääräistä Postin kotiinkuljetuksesta ja näköjään sillä hinnalla ei saa valita edes toimituspäivää. Toimitus arkena klo 8-16. En tiedä miten tästä voisi enää huonontaa palvelua.
Maksoin 8,90e ylimääräistä Postin kotiinkuljetuksesta ja näköjään sillä hinnalla ei saa valita edes toimituspäivää. Toimitus arkena klo 8-16. En tiedä miten tästä voisi enää huonontaa palvelua.
Pakettiautomaattihakurajapinta ei taida ainakaan defaulttina palauttaa noita yksityisiä laisinkaan.Tämä ei varmaan ole postin vika, mutta minkä takia monissa verkkokaupoissa ei voi valita yksityistä pakettiautomaattia toimituskohteeksi? Ainoastaan julkiset automaatit ovat valittavissa.
Käsittääkseni ollut jo pidemmän aikaa pois käytöstä Postista riippumattomista syistä.Onko OmaPostin tullaustoiminto toiminut jossain kohtaa? Nyt tulee ilmoitus huollosta, joka lienee kestänyt jo jonkun aikaa...
Mitäpä sitä turhaan korjaamaan kun nyt voivat rahastaa 3,10€ käsittelymaksulla.Onko OmaPostin tullaustoiminto toiminut jossain kohtaa? Nyt tulee ilmoitus huollosta, joka lienee kestänyt jo jonkun aikaa...
Löytyykö ne vielä sieltä "Näytä kaikki paketit" nappulan takaa? Ulkomaan paketit näyttää menevän sinne jos niistä ei ole seurantatietoja vähään aikaan.Uusimman postiapin päivityksellä katsosi valtaosa paketeista. On tulossa 6 pakettia joista 1 suomesta. Nyt apissa näkyy enää tuo Suomessa ja yksi ulkomailla ennakkokirjattu lähetys.
Samoin on huonontunut se, ettei itse saa lisättyä lähetystä omaan seurantaan, ainakaan ellei pakettia ole vielä rekisteröity -ennen tuo onnistui etukäteenkin
Joo, siellähän ne. KiitosLöytyykö ne vielä sieltä "Näytä kaikki paketit" nappulan takaa? Ulkomaan paketit näyttää menevän sinne jos niistä ei ole seurantatietoja vähään aikaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.