Postin kulkemisen vaikeus

Screenshot 2023-11-29 143600.png
Tuokin näköjään näyttää "VAT included", kun katsoo tilausyhteenvetoa, mutta kun vie kursorin kohdalle, niin ALV 0. Pikkasen hämäävää. Tuotetta ostettaessa ei ole alvista mainintaa.
 
Screenshot 2023-11-29 143600.png
Tuokin näköjään näyttää "VAT included", kun katsoo tilausyhteenvetoa, mutta kun vie kursorin kohdalle, niin ALV 0. Pikkasen hämäävää. Tuotetta ostettaessa ei ole alvista mainintaa.
Taitaa johtua tuosta 150€:n ylityksestä. Pikasella googletuksella tuli tommonen info;
IOSS (Import-One-Stop-Shop) is designed for companies who sell goods to customers in the EU from a third territory, of a value of €150 or less. For goods of a higher value, standard VAT import rules apply.
Eli vissiin ALVia ei voi maksaa etukäteen noissa 150€+ tuoteissa, vaan tullataan ja maksetaan perinteiseen tyyliin.. Täytyykin pitää ite mielessä, vaikka harvoin mitään erityisen kallista tuolta tilailenkaan.
 
Samalla tavalla kuin talvi aina yllättää autoilijat, niin black friday "yllätti" postin :asif:

Useampi paketti myöhässä ja automaatit täynnä
 
Pari päivää jo roikkunut sähköpostissa Postin ilmoitus, että "Saapuvan lähetyksen tullaamisen voi aloittaa omapostissa". No ei voi. Pitänee odotella että paketti saapuu suomeen. Rasittava laitos tuo Posti
 
Samalla tavalla kuin talvi aina yllättää autoilijat, niin black friday "yllätti" postin :asif:

Useampi paketti myöhässä ja automaatit täynnä

Tuskin se nyt ihmeemmin heitä yllättää, mutta tuskinpa lokerikkoja kannattaa lisätä kauheasti vain ja ainoastaan marras-joulukuun takia?

Noita joulun popup-noutopisteitä näkyy olevan taas tulossa.

Taisin jonkun artikkelin juuri lukea, että 1,4miljonaa pakettilähetystä liikahti viikossa. Suomen mittakaavassa ihan hyvä määrä, ei ihme jos lokerikot täynnä.
 
Tuskin se nyt ihmeemmin heitä yllättää, mutta tuskinpa lokerikkoja kannattaa lisätä kauheasti vain ja ainoastaan marras-joulukuun takia?
Taisin jonkun artikkelin juuri lukea, että 1,4miljonaa pakettilähetystä liikahti viikossa. Suomen mittakaavassa ihan hyvä määrä, ei ihme jos lokerikot täynnä.

Lokerikot ymmärrän. Mutta paketti piti tulla alun perin tiistaina, sitten keskiviikkona ja nyt paketti on samalla paikkakunnalla mihin on tulossa "kuljetuksessa" ja tulee postin aspan mukaan huomenna :asif:
Normaalisti tuo "kuljetuksessa" meinaa että olisi tänään noudettavissa.

Joo onhan paljon paketteja ja ei varmaan joo kannata lokerikkoja lisätä. Mutta se että paketti myöhästyy päiviä "koska black friday ruuhkat" (tämän vastauksen sain chatissa). Sitä on vähän vaikeampi ruveta perustelemaan... Tätähän ei millään postin johto pystynyt ennakoimaan :kahvi:
 
Jaa, en ole kauheasti nähnyt hidasteluja, lähes 10 lähetystä nyt viikon sisällä tullut.

Huomasin tuossa naamakirjassa vanhan kotipaikan k-kaupan postauksen joka toimii asiamiespostina, ei mahdu uusia lähetyksiä kun ihmiset eivät hae lähetyksiään ajoissa. Kuvassa näkyvä alue on noin viidennes kokonaistilasta, joten sinne kyllä mahtuu hyvin lähetyksiä. Eli voi hyvin selittää miksi tuntuu ettei lähetys liikahda, nuo hyllytystä odottavat lähetykset todennäköisesti näkyvät olevan ’kuljetuksessa’ koska ovat lähteneet logistiikkakeskuksesta, mutta uutta luentaa ei vielä noutopisteessä ole tehty koska ei vapaita hyllypaikkoja.

IMG_3892.jpeg
 
Jaa, en ole kauheasti nähnyt hidasteluja, lähes 10 lähetystä nyt viikon sisällä tullut.

Huomasin tuossa naamakirjassa vanhan kotipaikan k-kaupan postauksen joka toimii asiamiespostina, ei mahdu uusia lähetyksiä kun ihmiset eivät hae lähetyksiään ajoissa. Kuvassa näkyvä alue on noin viidennes kokonaistilasta, joten sinne kyllä mahtuu hyvin lähetyksiä. Eli voi hyvin selittää miksi tuntuu ettei lähetys liikahda, nuo hyllytystä odottavat lähetykset todennäköisesti näkyvät olevan ’kuljetuksessa’ koska ovat lähteneet logistiikkakeskuksesta, mutta uutta luentaa ei vielä noutopisteessä ole tehty koska ei vapaita hyllypaikkoja.

Omassa kaupassa sijaitsevassa lähipostissa ainakin ovat ruuhka-aikoina sisäänlukeneet hyllytetyiksi noita rullakoissa odottavia lähetyksiäkin. Myyjä sitten on koodinumeron perusteella tietänyt mennä hakemaan lähetystä kaupan takatiloista normaalin postihyllyn sijaan.
 
Taas yksi postiaseman vartija itkee, kun on liikaa töitä. Ihan kuin se olisi asiakkaiden vika, että ei ole sopivia varastotiloja työn tekemiseen.
Se soppari on postin kanssa tehty joillakin kriteereillä, ihan turha asiakkaiden suuntaan suunnata valitustaan kun ei kykene tekemään omia hommiaan.
Oikein työntekijöiden pukukaappeihin on pitänyt varastoida paketteja, monikohan niistäkin unohtuu sinne.

"
Kauppaan on nimittäin saapunut kuluneen viikon aikana tuhansittain postipaketteja, ja niille ei meinaa löytyä enää säilytystilaa.

Tästä syystä kauppa julkaisi Facebookissa hätähuudon, jossa se pyysi asiakkaitaan poimimaan pakettinsa pikimmiten.
kauppaan saapuneita paketteja on jouduttu laittamaan jopa työntekijöiden pukukoppeihin. Paketteja säilytetään suojatuissa tiloissa, eikä asiakkailla ole niihin pääsyä.

– Meillä on pukuhuone ja pullovarasto täynnä ja kaikki muut postitilat ihan täynnä. Jopa työntekijöiden tiloissa käytävillä on paketteja. Kaikki mahdollinen tila on käytössä, Sten sanoo."
 
Taas yksi postiaseman vartija itkee, kun on liikaa töitä. Ihan kuin se olisi asiakkaiden vika, että ei ole sopivia varastotiloja työn tekemiseen.
Se soppari on postin kanssa tehty joillakin kriteereillä, ihan turha asiakkaiden suuntaan suunnata valitustaan kun ei kykene tekemään omia hommiaan.
Oikein työntekijöiden pukukaappeihin on pitänyt varastoida paketteja, monikohan niistäkin unohtuu sinne.
Oon täysin samaa mieltä että täysin turha on asiakkaita tästä syyllistää.
Vuoreksessa asuu 7400 asukasta (2023 alussa) ja alueella on tasan yksi noutopiste ja yksi automaatti (jälkimmäinen on tietty täynnä ollut varmaan jo pitkään).

Alue taitaa myös aika nopeasti kasvaa, tai ainakin kasvoi ennen korkokriisejä.

Tätäkään ei tietenkään Postin johto voinut mitenkään ennustaa, esim edellisen vuoden BF luvuista :asif:
 
Alkaa oleen aika surkuhupaisaa tämä postin toiminta gigantin paketin kanssa, kävi jo hyllypaikassa oikein noutoilmoitusten kera mutta posti totesikin että hitto meni liian nopeasti, haetaan se takaisin terminaaliin. 2 kertaa ottanut jo yhteyttä, kerran chatissä, kerran puhelimessa. Molemmilla kerroilla luvattu palata asiaan heti kun saavat tietoja.
Tosin jos eivät siellä asiakaspalvelussa edes kysele todellisuudessa sen paketin perään niin eivät toisaalta lupaustaan edes riko. Täytyy varmaan kolmannella kerralla pyytää vaikka lupaamaan että kyselevät paketin perään ja neljännellä sitten että josko lupaisivat palata vaikka ennen jouluaattoa tiedolla että viitsiikö paketti jatkaa takaisin hyllypaikkaansa.

Pitkiä on päivän viivästykset :(
1701671055553.png
 
Taas yksi postiaseman vartija itkee, kun on liikaa töitä. Ihan kuin se olisi asiakkaiden vika, että ei ole sopivia varastotiloja työn tekemiseen.
Se soppari on postin kanssa tehty joillakin kriteereillä, ihan turha asiakkaiden suuntaan suunnata valitustaan kun ei kykene tekemään omia hommiaan.
Oikein työntekijöiden pukukaappeihin on pitänyt varastoida paketteja, monikohan niistäkin unohtuu sinne.

"
Kauppaan on nimittäin saapunut kuluneen viikon aikana tuhansittain postipaketteja, ja niille ei meinaa löytyä enää säilytystilaa.

Tästä syystä kauppa julkaisi Facebookissa hätähuudon, jossa se pyysi asiakkaitaan poimimaan pakettinsa pikimmiten.
kauppaan saapuneita paketteja on jouduttu laittamaan jopa työntekijöiden pukukoppeihin. Paketteja säilytetään suojatuissa tiloissa, eikä asiakkailla ole niihin pääsyä.

– Meillä on pukuhuone ja pullovarasto täynnä ja kaikki muut postitilat ihan täynnä. Jopa työntekijöiden tiloissa käytävillä on paketteja. Kaikki mahdollinen tila on käytössä, Sten sanoo."
Onko mikään ihme että pakettien noutamisessa kestää kun postin palvelut ovat niin paskaa. Pakettiautomaattiin tilatut paketit ripotellaan ympäri kaupunkia. Kotiin toimitettavista paketeista ei voi ilmoittaa edes arvioitua saapumispäivää, vaikka jostain kumman syystä esimerkiksi amazon.de:n arviot postin toimitusajoista pitävät paikkansa lähes aina.
 
Täälläkin paikallisessa r-kioskissa on täysiä saapuneita postin rullakoita tiskiltä ulko-ovelle asti, eli noin 5kpl koko ajan pitkäaikaissäilytyksessä. Eli samassa kohtaa missä se kassajonokin koko ajan seisoo. Ei ihme jos paketteja häviää, tuosta olisi äärimmäisen helppo pienempää pakettia laittaa povariin ja kukaan ei tietäisi mitään.
 
Tullausongelmista:

Toinen paketti jumittaa edelleen, toinen meni läpi. Tullaus onnistui sen jälkeen, kun Postilta tuli mailia otsikolla "Lähetyksesi on Suomessa – tee tullaus viimeistään 21.12.2023". Eli odottaisin ton tyyppistä viestiä ennen kuin edes yrittää.
 
Maksoin 8,90e ylimääräistä Postin kotiinkuljetuksesta ja näköjään sillä hinnalla ei saa valita edes toimituspäivää. Toimitus arkena klo 8-16. En tiedä miten tästä voisi enää huonontaa palvelua.
 
Maksoin 8,90e ylimääräistä Postin kotiinkuljetuksesta ja näköjään sillä hinnalla ei saa valita edes toimituspäivää. Toimitus arkena klo 8-16. En tiedä miten tästä voisi enää huonontaa palvelua.

No voisihan se esim. vaikka maksaa kympin enemmän. Kyllä posti tuohon vielä jotain keksii.
 
Maksoin 8,90e ylimääräistä Postin kotiinkuljetuksesta ja näköjään sillä hinnalla ei saa valita edes toimituspäivää. Toimitus arkena klo 8-16. En tiedä miten tästä voisi enää huonontaa palvelua.

Ei kaikki yritykset (lue:verkkokaupat) tarjoa kotiinkuljetus -vaihtoehtona palvelua johon kuuluu toimitusaikakysely. Isoin toimija on esim Amazon joka ei ole ostanut lähetyksiinsä toimitusaikakyselyn sisältävää tuotetta, vaan tulevat ns. 14 Express -tuotteen mukaisesti kotiin/haluttuun osoitteeseen ilman kyselyä. Ko. tuotehan on tarkoitettu b2b tuotteeksi missä vastaanottopäässä on aina joku paikalla, esim. respa.

Eli yhteys myyjään ja pyydä valitsemaan paremmin sopiva tuote seuraavalla kerralla.
 
Tämä ei varmaan ole postin vika, mutta minkä takia monissa verkkokaupoissa ei voi valita yksityistä pakettiautomaattia toimituskohteeksi? Ainoastaan julkiset automaatit ovat valittavissa.
 
Tämä ei varmaan ole postin vika, mutta minkä takia monissa verkkokaupoissa ei voi valita yksityistä pakettiautomaattia toimituskohteeksi? Ainoastaan julkiset automaatit ovat valittavissa.
Pakettiautomaattihakurajapinta ei taida ainakaan defaulttina palauttaa noita yksityisiä laisinkaan.
 
Onko OmaPostin tullaustoiminto toiminut jossain kohtaa? Nyt tulee ilmoitus huollosta, joka lienee kestänyt jo jonkun aikaa...
 
Uusimman postiapin päivityksellä katsosi valtaosa paketeista. On tulossa 6 pakettia joista 1 suomesta. Nyt apissa näkyy enää tuo Suomessa ja yksi ulkomailla ennakkokirjattu lähetys.

Samoin on huonontunut se, ettei itse saa lisättyä lähetystä omaan seurantaan, ainakaan ellei pakettia ole vielä rekisteröity -ennen tuo onnistui etukäteenkin
 
Uusimman postiapin päivityksellä katsosi valtaosa paketeista. On tulossa 6 pakettia joista 1 suomesta. Nyt apissa näkyy enää tuo Suomessa ja yksi ulkomailla ennakkokirjattu lähetys.

Samoin on huonontunut se, ettei itse saa lisättyä lähetystä omaan seurantaan, ainakaan ellei pakettia ole vielä rekisteröity -ennen tuo onnistui etukäteenkin
Löytyykö ne vielä sieltä "Näytä kaikki paketit" nappulan takaa? Ulkomaan paketit näyttää menevän sinne jos niistä ei ole seurantatietoja vähään aikaan.
 
Nyt "onnistuin" tekemään tullauksen paketille OmaPostin kautta, eli kaikki tiedot ja kuva kuitista meni ja tämän jälkeen maksu. Rahat lähti tililtä, jonka jälkeen omaposti loggasi ulos ja mitään vahvistusta tullaukselle tai tietojen eteenpäin menemisestä ei tullut. Ei myöskään kuittia maksusta. Rahat oikeasti jo lähti tililtä, eikä ole vain varaus.
Nyt kun kirjautuu uudestaan niin tullausta voi jatkaa kohdasta jossa pitäisi maksaa... hienosti toimii.
 
Postin aspa sanoo että digitullaus ei ole vielä käytössä ja mitään tullaustapahtumaa ei näy. Rahat kelpasi kuitenkin... ei varmaan kannata vielä käyttää tuota omapostin palvelua jos se sattuisikin toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Postin jakelu alueellasi kertoo että ma-ke-pe, kuten aina tähänkin mennessä. Silti voi tulla ihan milloin tahansa. Tähän päälle vielä joku epämääräinen kuriiripalvelu joka duunaa postia vanhalla romulla, enkä edes tiedä mitä kun ei joka päivä tule laatikolla käytyä...
 
Itse odottanut yhtä kirjettä reippaasti yli kuukauden, mitäköhän ihmettä sillekin on käynyt. Onkohan se jossain lajittelukeskuksessa unohtunut jonkin laatikon pohjalle tai tippunut lattialle jonnekin piiloon vai onkohan joku pöllinyt sen sisällön. Tosi ikävä tapaus. Onko kellään muulla ollut vastaavaa tapausta tässä nyt näin loppuvuodesta?

Postittaja lähetti sen vielä ilman seurantaa, vaikka veloitti sen verran, että olisi voinut lähettää XXS-pakettinakin. Ei v*tuta.
 
Joutunee kyselemään perään, kun nyt pari päivää pyörinyt kaupunkini terminaaleissa ja "Arvioitu toimitus" on saman pari päivää ylittynyt. Mitähän Turussa tapahtui? :woot:

1702450379234.png
 
Mitähän matkahuollon fraasi "Suurista pakettimääristä johtuen palvelupiste voi ruuhkautua, minkä seurauksena saattaa kestää tavallista pidempään ennen kuin paketti on noudettavissa." tarkoittaa selkokielellä?

Paketti on lähtenyt jakelukeskuksesta noutopisteeseen, mutta kadonnut sittemmin tutkasta kokonaan.
 
Tai sitten se vain odottaa jossain heidän ’ylivuotopaikassa’, että noutopaikoissa on taas tilaa. Tuskin noita nyt kauheasti lilluu ilman tarkempaa kuljetusyrityksen tietoa.
 
Itsellä rahtina tuleva postin lähetys maannut terminaalissa odottamassa toimitusta yli viikon. Viime viikon maanantaina liedossa lajiteltu, torstaina tuli tekstiviesti sopia toimitus kun ensin olin postille soitellut ja kysellyt tuon perään ja nopeimmillaan jakelun sai sovittua vasta huomiselle ja oletettavasti tuo lähetys ei huomenna edes tule, joten ties koska tuon lähetyksen saan..
 
Itselläkin on nyt tänään tullut useampaankin Aliexpress-pakettiin tänään seurantaan merkintä "Import customs clearance complete" joka taitaa tarkoittaa että saapumistullaus olisi hoidettu. Noita paketteja oli kertynyt jo useampikin johonkin odottelemaan ja tänään sitten isompi kasa ilmeisesti on päässyt eteenpäin kun aika monen paketin status oli vaihtunut.
Itsellä ollut paketti tuossa tilassa nyt 10 päivää, eikä näy Postin seurannassa, eli tuskinpa paketti on edes vielä Suomessa vaan jossain euroopan välivarastossa jossa tullattu sisääntulevana.
 
Mitähän matkahuollon fraasi "Suurista pakettimääristä johtuen palvelupiste voi ruuhkautua, minkä seurauksena saattaa kestää tavallista pidempään ennen kuin paketti on noudettavissa." tarkoittaa selkokielellä?

Kaipa tuolla on ihan hyvä kaaos päällä pakettirintamalla myös Matkahuollon puolella. Pe-la yönä saapunut paketti paikalliseen terminaaliin, ei ole koommin liikahtanut sieltä. Jokusen päivän myöhemmin eli tiistaina yöllä saapui toinen vastaava paketti kyseiseen terminaaliin ja oli heti tiistaina aamusta noudettavissa automaatista. Molemmat paketit on tilattu vielä samaan automaattiin.

Noh nämä on näitä, first in, last out aina välillä. Vai onko se last in, first out. No kuitenkin.
 
Itsellä ollut paketti tuossa tilassa nyt 10 päivää, eikä näy Postin seurannassa, eli tuskinpa paketti on edes vielä Suomessa vaan jossain euroopan välivarastossa jossa tullattu sisääntulevana.

Itsellä neljä tämmöistä matkalla jossain. Ensimmäinen ilmaantui jo 13.11. Omapostiin, muut joulukuun puolella. Liekö tuo koko EU-aluetta vaivannut tullausongelma näitäkin seisottanut jossain tai tiedä nyt kauan nuo vielä matkaa. Cainiao (Netherlands) lukee omissa ns. lähettäjänä. Alin seurannassa on viimeisin nytkähdys eilen 12.12. Awaiting for transit to final delivery office.
 
Itsellä neljä tämmöistä matkalla jossain. Ensimmäinen ilmaantui jo 13.11. Omapostiin, muut joulukuun puolella. Liekö tuo koko EU-aluetta vaivannut tullausongelma näitäkin seisottanut jossain tai tiedä nyt kauan nuo vielä matkaa. Cainiao (Netherlands) lukee omissa ns. lähettäjänä. Alin seurannassa on viimeisin nytkähdys eilen 12.12. Awaiting for transit to final delivery office.
Täytyykin katsoa mitä alin seuranta näyttää. Postilla näkyy vaan tuo Cainio ja tuo "matkalla postille".

Toisella seurantasovelluksella joka pollailee läpi "kaikki" kuljetukset näkyy tosiaan 4.12 viimeinen merkintänä tuo "import customs clearance complete"
 
Kova on luotto asiakkaisiin postilla. Kävin viemässä automaattiin asiakaspalautuksen. Lokerossa oli myös jonkun toisen paketti. Piti varmuuden vuoksi ottaa video paketista/lokerosta/palautuksesta.
 
Kova on luotto asiakkaisiin postilla. Kävin viemässä automaattiin asiakaspalautuksen. Lokerossa oli myös jonkun toisen paketti. Piti varmuuden vuoksi ottaa video paketista/lokerosta/palautuksesta.

On kyllä veren kerjäämistä nenästään, jos vie paketin tuollaiseen luukkuun jossa on toinen paketti ennestään. Ylipäätänsä jos yhtään on sellainen tunne, että voisi haluta lähetyksestään kuitin (kuten asiakaspalautus), se kannattaa viedä ihmistiskille johonkin.
 
Kova on luotto asiakkaisiin postilla. Kävin viemässä automaattiin asiakaspalautuksen. Lokerossa oli myös jonkun toisen paketti. Piti varmuuden vuoksi ottaa video paketista/lokerosta/palautuksesta.

Todennäköisesti käynyt näin:
Joku noutanut lähetyksen, ja jättänyt lukuun auki. Toinen henkilö tuo oman lähetyksen jonka haluaa lähettää, näkee avonaisen lukuun, ja laittaa sinne oman lähetyksen, ja sulkee lukuun.. Automaatin silmissä näyttää siltä että lähetys noudettiin ja luukku laitettiin kiinni -> lokero on tyhjä/vapaa, minkä takia se avautui sinulle.
 
Mitähän matkahuollon fraasi "Suurista pakettimääristä johtuen palvelupiste voi ruuhkautua, minkä seurauksena saattaa kestää tavallista pidempään ennen kuin paketti on noudettavissa." tarkoittaa selkokielellä?

Paketti on lähtenyt jakelukeskuksesta noutopisteeseen, mutta kadonnut sittemmin tutkasta kokonaan.

Lähetys on todennäköisesti noutopisteellä, mutta hyllyt ovat kirjaimellisesti täynnä, eikä noutopiste voi hyllyttää sitä, ennen kuin sieltä vapautuu tilaa. Sinun lähetyksen kanssa voi olla muita yksittäisiä lähetyksiä odottamassa tilaa, tai jopa useita rullakoita. Ehkä huomenna noudettavissa, ehkä 4 päivän kuluttua.
 
Kävin täs automaatilta paketin hakemas, paketti ei millonkaan kuittaantunut haetuksi vaan tuli viestiä että hai eräpaivään mennessä. Kävin vielä mielenkiinnosta uudestaan samalla hakukoodilla luukun aukaisemassa mut ei toisellakaan yrittämällä kuittaantunut.
 
GLS kellekkään tuttu firma? Viikko sit tullu paketti suomeen ja mistään ei kuulu mitään.Seurantanumero sanoo The parcel has been delivered at the ParcelShop (see ParcelShop information). 08/12/2023. Mihin nää hautoo nämä paketit?Postiinko?
 
GLS kellekkään tuttu firma? Viikko sit tullu paketti suomeen ja mistään ei kuulu mitään.Seurantanumero sanoo The parcel has been delivered at the ParcelShop (see ParcelShop information). 08/12/2023. Mihin nää hautoo nämä paketit?Postiinko?
Oma kuriirifirmansa. Tulee monesti lähetykset EU:sta meidän työpaikalle GLS:n kautta. Droppaavat miten sattuu, seurannasta ei ole ikinä ollut iloa. Joskus tulee säpöön viesti, että paketti tulossa pian, mutta saapuukin vasta kolme päivää myöhemmin.
 
GLS kellekkään tuttu firma? Viikko sit tullu paketti suomeen ja mistään ei kuulu mitään.Seurantanumero sanoo The parcel has been delivered at the ParcelShop (see ParcelShop information). 08/12/2023. Mihin nää hautoo nämä paketit?Postiinko?
Itsellä ParcelShopit ovat olleet aina Postin toimipisteitä.

GLS:n seurannasta pitäisi tässä tapauksessa olla linkki Postin seurantaan. Jos ei löydy niin voit kokeilla GLS:n seurantanumeroa Postin seurantaan. Jos GLS:n seurantanumerossa on 12 numeroa, kokeile myös ilman viimeistä numeroa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jha
Pistin GLS.lle viestiä niin sieltä sain toimivan seurantanumeron ja meriselitykset.Paketti on viety matkahuollolle.Tiedä onko tää keissi nyt amazonin vika,mutta hankalaa ollut pakettien toimitusten kanssa lähiaikoina sieltä.Onko amazon.de halvempiin kuuriireihin?
 
Pistin GLS.lle viestiä niin sieltä sain toimivan seurantanumeron ja meriselitykset.Paketti on viety matkahuollolle.Tiedä onko tää keissi nyt amazonin vika,mutta hankalaa ollut pakettien toimitusten kanssa lähiaikoina sieltä.Onko amazon.de halvempiin kuuriireihin?
GLS vaikuttaa olevan hyvin suosittu etenkin saksalaisten firmojen keskuudessa... Voi olla siitä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 600
Viestejä
4 501 817
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom