Taitaa johtua tuosta 150€:n ylityksestä. Pikasella googletuksella tuli tommonen info;
Tuokin näköjään näyttää "VAT included", kun katsoo tilausyhteenvetoa, mutta kun vie kursorin kohdalle, niin ALV 0. Pikkasen hämäävää. Tuotetta ostettaessa ei ole alvista mainintaa.
Eli vissiin ALVia ei voi maksaa etukäteen noissa 150€+ tuoteissa, vaan tullataan ja maksetaan perinteiseen tyyliin.. Täytyykin pitää ite mielessä, vaikka harvoin mitään erityisen kallista tuolta tilailenkaan.IOSS (Import-One-Stop-Shop) is designed for companies who sell goods to customers in the EU from a third territory, of a value of €150 or less. For goods of a higher value, standard VAT import rules apply.
Tuskin se nyt ihmeemmin heitä yllättää, mutta tuskinpa lokerikkoja kannattaa lisätä kauheasti vain ja ainoastaan marras-joulukuun takia?Samalla tavalla kuin talvi aina yllättää autoilijat, niin black friday "yllätti" postin
Useampi paketti myöhässä ja automaatit täynnä
Lokerikot ymmärrän. Mutta paketti piti tulla alun perin tiistaina, sitten keskiviikkona ja nyt paketti on samalla paikkakunnalla mihin on tulossa "kuljetuksessa" ja tulee postin aspan mukaan huomennaTuskin se nyt ihmeemmin heitä yllättää, mutta tuskinpa lokerikkoja kannattaa lisätä kauheasti vain ja ainoastaan marras-joulukuun takia?
Taisin jonkun artikkelin juuri lukea, että 1,4miljonaa pakettilähetystä liikahti viikossa. Suomen mittakaavassa ihan hyvä määrä, ei ihme jos lokerikot täynnä.
Omassa kaupassa sijaitsevassa lähipostissa ainakin ovat ruuhka-aikoina sisäänlukeneet hyllytetyiksi noita rullakoissa odottavia lähetyksiäkin. Myyjä sitten on koodinumeron perusteella tietänyt mennä hakemaan lähetystä kaupan takatiloista normaalin postihyllyn sijaan.Jaa, en ole kauheasti nähnyt hidasteluja, lähes 10 lähetystä nyt viikon sisällä tullut.
Huomasin tuossa naamakirjassa vanhan kotipaikan k-kaupan postauksen joka toimii asiamiespostina, ei mahdu uusia lähetyksiä kun ihmiset eivät hae lähetyksiään ajoissa. Kuvassa näkyvä alue on noin viidennes kokonaistilasta, joten sinne kyllä mahtuu hyvin lähetyksiä. Eli voi hyvin selittää miksi tuntuu ettei lähetys liikahda, nuo hyllytystä odottavat lähetykset todennäköisesti näkyvät olevan ’kuljetuksessa’ koska ovat lähteneet logistiikkakeskuksesta, mutta uutta luentaa ei vielä noutopisteessä ole tehty koska ei vapaita hyllypaikkoja.
Oon täysin samaa mieltä että täysin turha on asiakkaita tästä syyllistää.Taas yksi postiaseman vartija itkee, kun on liikaa töitä. Ihan kuin se olisi asiakkaiden vika, että ei ole sopivia varastotiloja työn tekemiseen.![]()
Tamperelaisessa kaupassa täysi pakettikaaos – kauppiaalta hätähuuto: ”Olemme helisemässä”
Täpötäysi tamperelaiskauppa pyytää asiakkailtaan apua.www.is.fi
Se soppari on postin kanssa tehty joillakin kriteereillä, ihan turha asiakkaiden suuntaan suunnata valitustaan kun ei kykene tekemään omia hommiaan.
Oikein työntekijöiden pukukaappeihin on pitänyt varastoida paketteja, monikohan niistäkin unohtuu sinne.
Onko mikään ihme että pakettien noutamisessa kestää kun postin palvelut ovat niin paskaa. Pakettiautomaattiin tilatut paketit ripotellaan ympäri kaupunkia. Kotiin toimitettavista paketeista ei voi ilmoittaa edes arvioitua saapumispäivää, vaikka jostain kumman syystä esimerkiksi amazon.de:n arviot postin toimitusajoista pitävät paikkansa lähes aina.Taas yksi postiaseman vartija itkee, kun on liikaa töitä. Ihan kuin se olisi asiakkaiden vika, että ei ole sopivia varastotiloja työn tekemiseen.![]()
Tamperelaisessa kaupassa täysi pakettikaaos – kauppiaalta hätähuuto: ”Olemme helisemässä”
Täpötäysi tamperelaiskauppa pyytää asiakkailtaan apua.www.is.fi
Se soppari on postin kanssa tehty joillakin kriteereillä, ihan turha asiakkaiden suuntaan suunnata valitustaan kun ei kykene tekemään omia hommiaan.
Oikein työntekijöiden pukukaappeihin on pitänyt varastoida paketteja, monikohan niistäkin unohtuu sinne.
"
Kauppaan on nimittäin saapunut kuluneen viikon aikana tuhansittain postipaketteja, ja niille ei meinaa löytyä enää säilytystilaa.
Tästä syystä kauppa julkaisi Facebookissa hätähuudon, jossa se pyysi asiakkaitaan poimimaan pakettinsa pikimmiten.
kauppaan saapuneita paketteja on jouduttu laittamaan jopa työntekijöiden pukukoppeihin. Paketteja säilytetään suojatuissa tiloissa, eikä asiakkailla ole niihin pääsyä.
– Meillä on pukuhuone ja pullovarasto täynnä ja kaikki muut postitilat ihan täynnä. Jopa työntekijöiden tiloissa käytävillä on paketteja. Kaikki mahdollinen tila on käytössä, Sten sanoo."
No voisihan se esim. vaikka maksaa kympin enemmän. Kyllä posti tuohon vielä jotain keksii.Maksoin 8,90e ylimääräistä Postin kotiinkuljetuksesta ja näköjään sillä hinnalla ei saa valita edes toimituspäivää. Toimitus arkena klo 8-16. En tiedä miten tästä voisi enää huonontaa palvelua.
Ei kaikki yritykset (lue:verkkokaupat) tarjoa kotiinkuljetus -vaihtoehtona palvelua johon kuuluu toimitusaikakysely. Isoin toimija on esim Amazon joka ei ole ostanut lähetyksiinsä toimitusaikakyselyn sisältävää tuotetta, vaan tulevat ns. 14 Express -tuotteen mukaisesti kotiin/haluttuun osoitteeseen ilman kyselyä. Ko. tuotehan on tarkoitettu b2b tuotteeksi missä vastaanottopäässä on aina joku paikalla, esim. respa.Maksoin 8,90e ylimääräistä Postin kotiinkuljetuksesta ja näköjään sillä hinnalla ei saa valita edes toimituspäivää. Toimitus arkena klo 8-16. En tiedä miten tästä voisi enää huonontaa palvelua.
Pakettiautomaattihakurajapinta ei taida ainakaan defaulttina palauttaa noita yksityisiä laisinkaan.Tämä ei varmaan ole postin vika, mutta minkä takia monissa verkkokaupoissa ei voi valita yksityistä pakettiautomaattia toimituskohteeksi? Ainoastaan julkiset automaatit ovat valittavissa.
Käsittääkseni ollut jo pidemmän aikaa pois käytöstä Postista riippumattomista syistä.Onko OmaPostin tullaustoiminto toiminut jossain kohtaa? Nyt tulee ilmoitus huollosta, joka lienee kestänyt jo jonkun aikaa...
Mitäpä sitä turhaan korjaamaan kun nyt voivat rahastaa 3,10€ käsittelymaksulla.Onko OmaPostin tullaustoiminto toiminut jossain kohtaa? Nyt tulee ilmoitus huollosta, joka lienee kestänyt jo jonkun aikaa...
Löytyykö ne vielä sieltä "Näytä kaikki paketit" nappulan takaa? Ulkomaan paketit näyttää menevän sinne jos niistä ei ole seurantatietoja vähään aikaan.Uusimman postiapin päivityksellä katsosi valtaosa paketeista. On tulossa 6 pakettia joista 1 suomesta. Nyt apissa näkyy enää tuo Suomessa ja yksi ulkomailla ennakkokirjattu lähetys.
Samoin on huonontunut se, ettei itse saa lisättyä lähetystä omaan seurantaan, ainakaan ellei pakettia ole vielä rekisteröity -ennen tuo onnistui etukäteenkin
Joo, siellähän ne. KiitosLöytyykö ne vielä sieltä "Näytä kaikki paketit" nappulan takaa? Ulkomaan paketit näyttää menevän sinne jos niistä ei ole seurantatietoja vähään aikaan.
Itsellä ollut paketti tuossa tilassa nyt 10 päivää, eikä näy Postin seurannassa, eli tuskinpa paketti on edes vielä Suomessa vaan jossain euroopan välivarastossa jossa tullattu sisääntulevana.Itselläkin on nyt tänään tullut useampaankin Aliexpress-pakettiin tänään seurantaan merkintä "Import customs clearance complete" joka taitaa tarkoittaa että saapumistullaus olisi hoidettu. Noita paketteja oli kertynyt jo useampikin johonkin odottelemaan ja tänään sitten isompi kasa ilmeisesti on päässyt eteenpäin kun aika monen paketin status oli vaihtunut.
Kaipa tuolla on ihan hyvä kaaos päällä pakettirintamalla myös Matkahuollon puolella. Pe-la yönä saapunut paketti paikalliseen terminaaliin, ei ole koommin liikahtanut sieltä. Jokusen päivän myöhemmin eli tiistaina yöllä saapui toinen vastaava paketti kyseiseen terminaaliin ja oli heti tiistaina aamusta noudettavissa automaatista. Molemmat paketit on tilattu vielä samaan automaattiin.Mitähän matkahuollon fraasi "Suurista pakettimääristä johtuen palvelupiste voi ruuhkautua, minkä seurauksena saattaa kestää tavallista pidempään ennen kuin paketti on noudettavissa." tarkoittaa selkokielellä?
Itsellä neljä tämmöistä matkalla jossain. Ensimmäinen ilmaantui jo 13.11. Omapostiin, muut joulukuun puolella. Liekö tuo koko EU-aluetta vaivannut tullausongelma näitäkin seisottanut jossain tai tiedä nyt kauan nuo vielä matkaa. Cainiao (Netherlands) lukee omissa ns. lähettäjänä. Alin seurannassa on viimeisin nytkähdys eilen 12.12. Awaiting for transit to final delivery office.Itsellä ollut paketti tuossa tilassa nyt 10 päivää, eikä näy Postin seurannassa, eli tuskinpa paketti on edes vielä Suomessa vaan jossain euroopan välivarastossa jossa tullattu sisääntulevana.
Täytyykin katsoa mitä alin seuranta näyttää. Postilla näkyy vaan tuo Cainio ja tuo "matkalla postille".Itsellä neljä tämmöistä matkalla jossain. Ensimmäinen ilmaantui jo 13.11. Omapostiin, muut joulukuun puolella. Liekö tuo koko EU-aluetta vaivannut tullausongelma näitäkin seisottanut jossain tai tiedä nyt kauan nuo vielä matkaa. Cainiao (Netherlands) lukee omissa ns. lähettäjänä. Alin seurannassa on viimeisin nytkähdys eilen 12.12. Awaiting for transit to final delivery office.
On kyllä veren kerjäämistä nenästään, jos vie paketin tuollaiseen luukkuun jossa on toinen paketti ennestään. Ylipäätänsä jos yhtään on sellainen tunne, että voisi haluta lähetyksestään kuitin (kuten asiakaspalautus), se kannattaa viedä ihmistiskille johonkin.Kova on luotto asiakkaisiin postilla. Kävin viemässä automaattiin asiakaspalautuksen. Lokerossa oli myös jonkun toisen paketti. Piti varmuuden vuoksi ottaa video paketista/lokerosta/palautuksesta.
Todennäköisesti käynyt näin:Kova on luotto asiakkaisiin postilla. Kävin viemässä automaattiin asiakaspalautuksen. Lokerossa oli myös jonkun toisen paketti. Piti varmuuden vuoksi ottaa video paketista/lokerosta/palautuksesta.
Lähetys on todennäköisesti noutopisteellä, mutta hyllyt ovat kirjaimellisesti täynnä, eikä noutopiste voi hyllyttää sitä, ennen kuin sieltä vapautuu tilaa. Sinun lähetyksen kanssa voi olla muita yksittäisiä lähetyksiä odottamassa tilaa, tai jopa useita rullakoita. Ehkä huomenna noudettavissa, ehkä 4 päivän kuluttua.Mitähän matkahuollon fraasi "Suurista pakettimääristä johtuen palvelupiste voi ruuhkautua, minkä seurauksena saattaa kestää tavallista pidempään ennen kuin paketti on noudettavissa." tarkoittaa selkokielellä?
Paketti on lähtenyt jakelukeskuksesta noutopisteeseen, mutta kadonnut sittemmin tutkasta kokonaan.
Oma kuriirifirmansa. Tulee monesti lähetykset EU:sta meidän työpaikalle GLS:n kautta. Droppaavat miten sattuu, seurannasta ei ole ikinä ollut iloa. Joskus tulee säpöön viesti, että paketti tulossa pian, mutta saapuukin vasta kolme päivää myöhemmin.GLS kellekkään tuttu firma? Viikko sit tullu paketti suomeen ja mistään ei kuulu mitään.Seurantanumero sanoo The parcel has been delivered at the ParcelShop (see ParcelShop information). 08/12/2023. Mihin nää hautoo nämä paketit?Postiinko?
Itsellä ParcelShopit ovat olleet aina Postin toimipisteitä.GLS kellekkään tuttu firma? Viikko sit tullu paketti suomeen ja mistään ei kuulu mitään.Seurantanumero sanoo The parcel has been delivered at the ParcelShop (see ParcelShop information). 08/12/2023. Mihin nää hautoo nämä paketit?Postiinko?
GLS vaikuttaa olevan hyvin suosittu etenkin saksalaisten firmojen keskuudessa... Voi olla siitä?Pistin GLS.lle viestiä niin sieltä sain toimivan seurantanumeron ja meriselitykset.Paketti on viety matkahuollolle.Tiedä onko tää keissi nyt amazonin vika,mutta hankalaa ollut pakettien toimitusten kanssa lähiaikoina sieltä.Onko amazon.de halvempiin kuuriireihin?