Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos . Vaikuttaa lupaavalta ja tarjoavat tax free mahdollisuutta GUERNSEY kautta tilattaessa.Jos Briteistä haluat niin tää lienee paras: International Parcel Forwarding Service | forward2me
Tuota mailboxde.com olen käyttänyt useasti ja myös pienien pehmustetuiden kirjekuorien lähetyskulut on kohtalaiset 7-8€.Kiitos . Vaikuttaa lupaavalta ja tarjoavat tax free mahdollisuutta GUERNSEY kautta tilattaessa.
Tässä kun yli kk odotellut yhtä pakettia, onkohan mitään mahdollisuuksia koettaa setviä mihin paketti on mahdollisesti jämähtänyt/kadonnut?
Kyseessä on ebay:n kautta ostettu tuote, lähtömaana Ukraina. Muut tavarat tullu samalta myyjältä viikossa parissa.
Postin seuranta:
Reilu viikko sitten tuli jo txtviesti Postin viestikansioon jossa luki: Sinulle on saapunut tullattava lähetys. Tullaa viim. 2.11. mennessä. Mutta eipä tuota voi tullata kun ei paketti ole oikeasti edes vielä saapunut mihinkään.. tai ei ainakaan näy missään seurantajutuissa tuota ylläolevaa pidemmällä
Myyjä sanoi kyl laittavansa rahat takaisin jossei ala näkyä. Epäili että joko jossai jumissa tai kadonnut.
Perse...
Voi ei, päivittyi (vihdoin) tuo Postin appi puhelimessa uuteen ulkoasuun ja onhan tuo iso askel taaksepäin käytettävyydessä. Tieto on saatu piiloon monen klikkauksen taakse ja esim. saapuvien pakettien lista ei päivity enää ollenkaan vaan täytyy ensin palata etusivulle ja avata saapuvien lista uudestaan. Tuossa listassa on myös tosiaan tietoa saatu piiloon erittäin onnistuneesti. "Paketti on matkalla" ei paljon kerro, tarvitsee ei yhden vaan kaksi lisäklikkausta, että näkee missä paketti on oikeasti menossa. Eli etusivulta lähtien kolme klikkausta jos haluat nähdä yksittäisen paketin sijainnin.
Niin se etusivu, sitä kai tässä olisi tarkoitus käyttää, mutta kun se ei näytä kaikkia saapumassa olevia paketteja vaan vain osan niistä. Eli etusivu piilottaa tietoa ja koska et tiedä mitä tällä kertaa on piilossa, täytyy saapuvien pakettien lista ensin avata että näet varmasti kaikki saapuvat paketit.
Vielä kun se etusivu avautuisi, kun paketin saapumisilmoitusta tökkää puhelimessa. Eilen tuli yksi paketti, ja sovellus avasi näytölle paketin yksityiskohtaiset seurantatiedot, kun ilmoituksen avasi. Vasta kun siitä peruutteli takaisin etusivulle, niin sai näkyviin lokeron tiedot.Mä ainakin itseasiassa pidän tuosta uudesta etusivusta. Aiemmassa versiossa, kun paketti tuli noudettavaksi, täytyi erikseen avata se ko. lähetyksen tiedot ja katsoa mihin toimipisteeseen se tuli noudettavaksi. Sitten vielä jos se oli automaatti, tarvitsi erikseen klikata että näyttää automaatin lokerokoodin. Nyt molemmat on kätevästi heti etusivulla kun paketti on noudettavissa.
Tuli Postilta ilmoitus, että pitäisi Briteistä tuleva IOSS-tilaus - josta siis verot maksettu jo tilatessa - tullata. Onkos tämä nyt jotain kalastelua, kun eikö tuon koko IOSS-järjestelmän idea ole siinä, että tiedot siirtyy postille/tullille suoraan..?
Ettei vaan liittyisi tähän posti/tulli tietoturvauudistukseen? Postin apissa on ollut siitä ilmoitus jo jonkun aikaa. IOSS tiedot eivät aina siirry automaattisesti tullille. Itsekin jouduin kuukausi takaperin tullaamaan yhden tällaisen lähetyksen, mutta mitään en kyllä joutunut maksamaan.Tuli Postilta ilmoitus, että pitäisi Briteistä tuleva IOSS-tilaus - josta siis verot maksettu jo tilatessa - tullata. Onkos tämä nyt jotain kalastelua, kun eikö tuon koko IOSS-järjestelmän idea ole siinä, että tiedot siirtyy postille/tullille suoraan..?
Onko mahdollisesti Ebay-tilaus? Itse en Ebaysta hirveästi tilaile, ehkä kymmenkunta tilausta viimeisn parin vuoden sisään mutta yhdessäkään ei ole tuo IOSS mennyt sukkana läpi vaan aina on joutunut itse klikkailemaan sen läpi mutta mitään maksua tuosta ei ole mennyt kun olisi pitänyt olla kunnossa jo aiemmin.Ettei vaan liittyisi tähän posti/tulli tietoturvauudistukseen? Postin apissa on ollut siitä ilmoitus jo jonkun aikaa. IOSS tiedot eivät aina siirry automaattisesti tullille. Itsekin jouduin kuukausi takaperin tullaamaan yhden tällaisen lähetyksen, mutta mitään en kyllä joutunut maksamaan.
Tuskin tulee ilman tullausta läpi, kävin tuota oman pakettini seurantaa katsomassa ja siellä sanotaan "Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi." mutta niin vaan senkin joutu itse tullaamaan. Kuluja ei onneksi tullut.yksi paketti tulossa EUn ulkopuolelta. Onko se nyt niin, että ei ole mitään hyötyä tullata tuota tullin palvelussa etukäteen, kun postin tarjoama tullaus on rikki? Jos nyt ymmärsin oikein, joutuu maksamaan vähän enemmän siitä että postin palvelu on rikki - eli kannattaa odottaa niin kauan että paketti on maassa, jos vaikka odotellessaan postin palvelu sattuisi korjautumaan ?
Ei liene nykyään mitään mahdollisuutta että paketti tulisi läpi ilman tullausta, jos se on jo järjestelmiin rekisteröitynyt tullausta vaativaksi?
Jos nyt ymmärsin oikein, joutuu maksamaan vähän enemmän siitä että postin palvelu on rikki - eli kannattaa odottaa niin kauan että paketti on maassa, jos vaikka odotellessaan postin palvelu sattuisi korjautumaan ?
Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi." mutta niin vaan senkin joutu itse tullaamaan. Kuluja ei onneksi tullut.
Voi olla että ymmärsin väärin nuo ohjeet, uutta ymmärsin että tullaus postin palvelun kautta maksaa euron jos tullauksen tekee ennen kuin paketti on maassa. Tullin palvelun kautta pitää nähtävästi maksaa postille käsittelymaksua 3.10€ riippumatta siitä onko tullaus tehty ennen vai jälkeen maahan saapumisen.Avaatko vähän miksi kulut lisääntyvät jos bitti ei liiku oikein Postin ja Tullin välillä tai mikä häiriö siellä ikinä onkin? Jos olet ostovaiheessa maksanut suomalaisen alvin, ei tuota Postin käsittelymaksua tule maksettavaksi vaikka teet tulli-ilmoituksen itse.
Harvoinhan tulli-ilmoitusta muutenkaan voi etukäteen tehdä vaan seurantatunnuksella se pitää Tullinkin järjestelmästä löytyä.
Jos sähköinen ennakkotieto ei sisältänyt tietoja niin tulli-ilmoituksen joutuu tekemään itse ( eihän kukaan niitä tietoja voi tietää ja arvata mitä lähetyksessä on ja mikä on arvo jne. Jokainen EU:n ulkopuolinen lähetys nyt pitää kuitenkin vetää byrokratian lävitse 2021 heinäkuun jälkeen.
Tullilla on selkeät ja hyvät sivut: Kaikki EU:n ulkopuolelta tulevat paketit täytyy tullata - Tulli
Juu, mutta pointtina oli siis se että Postin palvelun kautta tulee halvemmaksi. Postin kautta tullatessa maksettavaksi tulee palvelumaksu 1,00€, kun taas Tullin palvelun tullatessa käsittelymaksu 3,10€.Posti ottaa palvelumaksun joka tapauksessa jos asiakkaalle jää maksettavaksi tulli- ja/tai arvonlisäveroa. Jos ei tule maksettavaa, ei tarvitse maksaa käsittelymaksuakaan.
Kyllä. Tosin ei Postilla taida olla motivaatiota korjata tuota OmaPostin tullausta, kun voivat rahastaa nyt tuolla kalliimalla palvelumaksulla.yksi paketti tulossa EUn ulkopuolelta. Onko se nyt niin, että ei ole mitään hyötyä tullata tuota tullin palvelussa etukäteen, kun postin tarjoama tullaus on rikki? Jos nyt ymmärsin oikein, joutuu maksamaan vähän enemmän siitä että postin palvelu on rikki - eli kannattaa odottaa niin kauan että paketti on maassa, jos vaikka odotellessaan postin palvelu sattuisi korjautumaan ?
Muoks: ei paketeilla ole muutenkaan jakelupäiviä vähennetty, ma-pe ne edelleen jaetaan + la-jakelu lisätuotteena valikoiduilla alueilla lauantaisin. Nythän oli kyse halvimman bulkkituotteen vienneistä lauantaisin. Tuohan tarkoittaa pelkästään Pk-seudulla noin 50 kuskin ja auton kustanteesta + porukka mitä logistiikkakeskuksessa tarvitaan ko. ajalle.
Ihan yksinkertaisella matematiikalla laskettuna kulut nousevat vähintään +20% ja itse tuotteesta saatu hinta pysyy samana. Tuo lauantaijakelu varmaankin otetaan käyttöön vain "pakon edestä" eli tuotannon ruuhkautuessa, jotta putkea saadaan mahdollisimman tyhjäksi taas uuden päivän pakettivirtaa varten ja muistaakseni se on ollut käytössä muutamana vuotena joulusesongin aikoihin eli marraskuun loppupuolelta jouluun. Tänä vuonna en usko, että tulee kun uutisia lukemalla verkkokaupan volyymit näyttävät laskevan.
Tuntuu kyllä erikoiselta. Ettei sinulla ole tehtynä oma noutopiste -valintaa? Itsellä ainakin menee paketit aina sinne minne ne tilaan, jos on vain tilaa. Jos en ole valinnut tiettyä paikkaa, niin tuo oma noutopiste pätee -mikäli siellä on tilaa. Itsellä tosin kaikki 3kpl kunnan pakettimaatteja/posti ihan vierivieressä, niin sikäli on yhdentekevää mihin niistä menisiTilasin tuotteen Jimms PC Storesta ja nimenomaan POSTIIN. Koska lähin pakettiautomaatti 500 metriä, jossa ei ole ikinä tilaa, niin se menee milloin mihinkin automaattiin. Miksi posti ei kunnioita asiakkaan toivetta saada tuote POSTIIN, koska sen voisi hakea esim. kauppareissun lomassa Prismasta samalla kertaa ilman että koukkaa kaukaiseenkin pakettiautomaattiin x. Kyllä on vaikeaksi mennyt postin kulku ja pakettien hakeminen.
Koko ajan saa juosta eri pakettiautomaatilla, kohta alan tilata suoraan myyjältä kivijalkaliikkeessä, niin saa hakea suoraan hyllyltä/varastosta!
Sitä itsekin ihmettelin.En muista, että olisi ikinä viety boksiin jos on tilannut toimipisteeseen/suoraan omaan osoitteeseen, toisinpäin kyllä.
Jaa että pakettikohtainen seuranta ei olekaan pakettikohtaista?^ Todennäköistä, että lähetys ei välttämättä ole koskaan saapunut Lietoon, se on lähtöpaikassa linkitetty lavaan/pahviin ja se yksikkö on saapunut Lietoon ja saanut purkuluennan Liedossa -> kaikki linkitetyt lähetykset näkyvät saapuneen Lietoon. Tippunut ehkä lastauksessa/hävinnyt matkalla muuten.
Jaa että pakettikohtainen seuranta ei olekaan pakettikohtaista?
Jos nettikaupalla on sopimus Postin kanssa asiakaspalautusten hoitamisesta ja olet todistettavasti luovuttanut lähetyksen Postille, ei pitäisi olla sinun ongelmasi, mitä lähetykselle sen jälkeen tapahtuu ja sinun tulisi saada hyvitys palautuksesta paketin kohtalosta riippumatta.Posti on tunnettu siitä, että pakettien kuljettamisesta ei oteta mitään vastuuta ja asiakkaalle päin maksetut korvaukset on käytännössä mitättömi. Olenko minä tässä tilanteessa se, joka paketin katoamisen maksaa vai onko lähetys jo vastaanottavan yrityksen "omaisuutta" tässä kohtaa kun olen jättänyt sen postin kuljetettavaksi?
Pakettihan taitaa olla lähettäjän omaisuutta siihen saakka kunnes vastaanottaja sen ottaa vastaan. En sitten tiedä onko käytäntö eri, jos firmalla on asiakaspalautussoppari jonka kautta tuo on palautettu. Onko tuo rekisteröintimerkintä vain se että seurantakoodi on aktivoitu vai se että asiamiesposti on kirjannut sen vastaanotetuksi? Jos jälkimmäinen, niin kyllähän syyllinen ainakin on selvillä, ei ainakaan kauppa voi väittää että sinä sen olisit kadottanut.Palauttelin pari viikkoa takaperin asiamiespostiin postipaketin, joka piti lähteä asiakaspalautuksena nettikauppaan. Seurannan mukaan paketille löytyy tälläkin ainoastaan kirjaus siitä, että lähetys on rekisteröity, ei muita tietoja.
Olin yhteydessä asiamiespostiin, jossa lähetystä ei enää ole. Jätin myös postille selvityspyynnön yli viikko siten ja sieltä luvattiin olla yhteydessä heti kun paketti löytyy, mutta vieläkään sieltä ei ole oltu yhteydessä. Otin myös yhteyttä yritykseen, johon paketin piti mennä ja sieltä meinattiin myös olla yhteydessä postiin. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että lähetys on oikeasti kadonnut / varastettu![]()
.
Posti on tunnettu siitä, että pakettien kuljettamisesta ei oteta mitään vastuuta ja asiakkaalle päin maksetut korvaukset on käytännössä mitättömi. Olenko minä tässä tilanteessa se, joka paketin katoamisen maksaa vai onko lähetys jo vastaanottavan yrityksen "omaisuutta" tässä kohtaa kun olen jättänyt sen postin kuljetettavaksi?
Ainoa tapa saada posti vastuuseen on käyttää vakuutettua lähetystä. Niitä ei epämääräiset käsittele.Palauttelin pari viikkoa takaperin asiamiespostiin postipaketin, joka piti lähteä asiakaspalautuksena nettikauppaan. Seurannan mukaan paketille löytyy tälläkin ainoastaan kirjaus siitä, että lähetys on rekisteröity, ei muita tietoja.
Olin yhteydessä asiamiespostiin, jossa lähetystä ei enää ole. Jätin myös postille selvityspyynnön yli viikko siten ja sieltä luvattiin olla yhteydessä heti kun paketti löytyy, mutta vieläkään sieltä ei ole oltu yhteydessä. Otin myös yhteyttä yritykseen, johon paketin piti mennä ja sieltä meinattiin myös olla yhteydessä postiin. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että lähetys on oikeasti kadonnut / varastettu![]()
.
Posti on tunnettu siitä, että pakettien kuljettamisesta ei oteta mitään vastuuta ja asiakkaalle päin maksetut korvaukset on käytännössä mitättömi. Olenko minä tässä tilanteessa se, joka paketin katoamisen maksaa vai onko lähetys jo vastaanottavan yrityksen "omaisuutta" tässä kohtaa kun olen jättänyt sen postin kuljetettavaksi?
Pakettihan taitaa olla lähettäjän omaisuutta siihen saakka kunnes vastaanottaja sen ottaa vastaan. En sitten tiedä onko käytäntö eri, jos firmalla on asiakaspalautussoppari jonka kautta tuo on palautettu. Onko tuo rekisteröintimerkintä vain se että seurantakoodi on aktivoitu vai se että asiamiesposti on kirjannut sen vastaanotetuksi? Jos jälkimmäinen, niin kyllähän syyllinen ainakin on selvillä, ei ainakaan kauppa voi väittää että sinä sen olisit kadottanut.
Jos nettikaupalla on sopimus Postin kanssa asiakaspalautusten hoitamisesta ja olet todistettavasti luovuttanut lähetyksen Postille, ei pitäisi olla sinun ongelmasi, mitä lähetykselle sen jälkeen tapahtuu ja sinun tulisi saada hyvitys palautuksesta paketin kohtalosta riippumatta.
Kyllä se menee verkkokaupan ongelmaksi.On sopimus ja toivotaan todellakin, että menee nettikaupan piikkiin.
Pikku summat menee. Kun vähän kalliimmasta tuotteesta kyse alkaa venkoilu.Kyllä se menee verkkokaupan ongelmaksi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.