Postin kulkemisen vaikeus

Tilasin verkkokaupasta elintarvikkeita. Omapostissa tilaukseni lähetys on jaettu kolmelle seurantakoodilla. Kaikissa painono joko 1.2 tai 1.3 kg. En keksi miksi pitäisi jakaa erilliselle paketille. Kaikki tuotteet ovat kuivatuotteita.
Pohdin sitä, että onko tollainen lähetystapa verkkokauppiaalle se edullisempi tapa lähettää tuotteet?
Veikkaisin, että tuossa on ennemminkin optimoitu tuotteiden keräilyä.
 
Posti siirtyy varhaiskeluun Helsingissä 1.10 alkaen
Tekee sen että aamun hesarin joutuisi hakemaan kadun varresta ei kiitos peruin just hesarin tilauksen.

Saa nähdä tarkoittaako tuo sitä että normaali jakelu tapahtuu joka aamu?
 
Jahas, Itella Liettua on näköjään hakenut paketintoimituksen hitaudesta oppia Suomen Postilta. Ennen ulkomaanpaketit mitkä koukkasivat Liettuan Itellan kautta tuntuivat jatkavan suunnilleen saman tien matkaa ja nyt yhtäkkiä on yksi paketti ollut jo useamman päivän seurannassa "Saapunut Itella Liettuan haltuun" -tilassa. No, ehkä se kohta pääsee Postin hellään huomaan asustelemaan viikoksi...
 
Posti siirtyy varhaiskeluun Helsingissä 1.10 alkaen
Tekee sen että aamun hesarin joutuisi hakemaan kadun varresta ei kiitos peruin just hesarin tilauksen.

Saa nähdä tarkoittaako tuo sitä että normaali jakelu tapahtuu joka aamu?
Postihan tietääkseni tosiaan haluaisi että myös kirjeposti jaettaisiin mahdollisimman paljon aamulehtien seassa koska nämä jakajat eri tessin alaisia kuin päiväpostin jakajat jos olen ymmärtänyt asian oikein. Saa maksaa vähemmän palkkaa noille yö/aamujakaille kuin päiväjakajille.
 
Postnord kyllä hyvä kun eivät itsekkään luota omaan nopeuteensa. Paketti Vantaan lajittelukeskuksessa perjantaina, josta muuttui toimitusarvioksi loogisesti tiistai, maanantain sijasta :D Asun tässä alueella ihan vieressä. Aika jänää että eivät saa lajittelua ja kuljetusta tehtyä kokonaisen päivän aikana että olisi maanantaina perillä tässä naapurissa.
 
Ajattelin kokeilla tuota naapuriin pystytettyä Matkahuollon ulkoautomaattia Verkkokaupan tilauksen kanssa. Paha virhe. Verkkokauppa.com lähetti tilauksen kaikki tuotteet tietysti eri varastoista ja jokainen niistä päätyi eri noutopaikkoihin, yksi toisella puolella kaupunkia olevaan terminaaliin joka on auki vain arkisin viiteen asti.

Tuota yhden tilauksen hajaantumista moniin noutopaikkoihin tapahtuu Postinkin kanssa ja siinä olisi operaattoreilla kehittämisen paikka, että pystyisivät yhdistämään samana päivänä samalle henkilölle tulevat lähetykset yhteen lokeroon/samaan noutopaikkaan.
 
Jokohan kohta pääsisi paketti eteenpäin Vantaalta. Vai pitäskö vielä kerran lajitella ja kuljettaa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231009_013937_Brave.jpg
    Screenshot_20231009_013937_Brave.jpg
    106,7 KB · Luettu: 203
Nyt taasen positiivinen kokemus postista. Tilasin perjantai iltana Amazon.DE näytön ja eilen puolelta päivin tuli että itella lithunia kuljettaa pakettia ja tänään 12 aikaan lajiteltu Vantaalla????!
 
Jokohan kohta pääsisi paketti eteenpäin Vantaalta. Vai pitäskö vielä kerran lajitella ja kuljettaa.
Täälläkin jumittaa paketti Vantaalla. Paketti tuli kyllä Englannista Suomeen kolmessa arkipäivässä, mutta nyt se on pyörinyt Vantaalla jo lähes viikon... :facepalm: Toivottavasti tulee edes joskus perille, nyt ei ole ollut mitään päivityksiä seurannassa pariin päivään.


Screenshot 2023-10-09 210258.png
 
Täälläkin jumittaa paketti Vantaalla. Paketti tuli kyllä Englannista Suomeen kolmessa arkipäivässä, mutta nyt se on pyörinyt Vantaalla jo lähes viikon... :facepalm: Toivottavasti tulee edes joskus perille, nyt ei ole ollut mitään päivityksiä seurannassa pariin päivään.


Screenshot 2023-10-09 210258.png
Sitten kun/jos tulee perille, niin tuo seuranta siivoutuu jälkikäteen sellaiseksi, että saa kuvan kaiken hoituneen postin osalta sujuvasti. Kai silläkin järjestelyllä on jonkun johtoportaan osalta positiivinen palkkalisä- tai bonusfunktio. Itsellä kävi vasta yksi röyhkeimmistä... neljä toimituspaikka siirtyy viestiä viiden arkipäivän ajalta oli poistunut, kun menin omapostiin ottamaan screenshottia paketin noudettuani. Lopullisesta seurannasta saa sen kuvan, että paketti on lajiteltu ja sitten joskus noudettu. Kaikki hyvin, loppu hyvin.
 
Huomautus - provosointi, tällaiset asenteelliset tägäykset ei ole asiallista keskustelua
Sitten kun/jos tulee perille, niin tuo seuranta siivoutuu jälkikäteen sellaiseksi, että saa kuvan kaiken hoituneen postin osalta sujuvasti. Kai silläkin järjestelyllä on jonkun johtoportaan osalta positiivinen palkkalisä- tai bonusfunktio. Itsellä kävi vasta yksi röyhkeimmistä... neljä toimituspaikka siirtyy viestiä viiden arkipäivän ajalta oli poistunut, kun menin omapostiin ottamaan screenshottia paketin noudettuani. Lopullisesta seurannasta saa sen kuvan, että paketti on lajiteltu ja sitten joskus noudettu. Kaikki hyvin, loppu hyvin.
Tuo kuulostaa kyllä aika erikoiselta. Mites Tracking Ninja ja muut?

Edit: @Mika__:lla varmaan tähänkin joku maailmanluokan Postia puolusteleva selitys?
 
joku maailmanluokan Postia puolusteleva selitys?

Voi että, miksi puolustelisin mitään yritystä? Tässä ketjussa lähinnä oikonut aiemmin osin äärimmäisen kiusallisenkin erikoisia uskomuksia ja arvauksia miten runsasvolyyminen logistiikka toimii ja jakanut omia kokemuksia noin 100-200 lähetystä vuodessa vastaanottavana henkilönä. Pistä ihmeessä ignore päälle niin ei harmita?

Ei hajuakaan miksi tuommoista siivousta tehtäisiin kuluttajanäkymään, etenkin kun ne alkuperäiset seurantatiedot pysyvät semmoisina kuin ne ovat toteutuneet koska heidän toimintaa seuraa ja auditoi Liikenne- ja Viestintäministeriö, kaikille tuotteille kun on asetettu rajat minkä sisällä niiden on pysyttävä.

Katselin muutaman oman viimeisimmän lähetyksen tiedot ja en nähnyt erikoisuuksia tai siivouksia.
Muuten nuo lähetykset näyttää kulkevan ihan normisti, viikon sisällä tullut useita lähetyksiä viereisestä automaatista noudettavaksi ja kaksi kotiin + neljä PN lähetystä heidän automaattiin + kaksi MH lähetystä joista toinen oli vähän hankala lopulta ja sitä oltiin viemässä milloin mihinkin. Budbeella oli torstaina lajiteltu lähetys väärään terminaaliin ja päälle perjantaina aateekoo-ongelmia ja piti ottaa chatissa pariin kertaan yhteyttä että saivat tuonnin suoritettua eilen maanantaina.
 
Tuo kuulostaa kyllä aika erikoiselta. Mites Tracking Ninja ja muut?
Näyttää samaa kuin omaposti. Eiköhän ne tiedot päivity postin muutosten mukaan noiden "3rd party tracking" palvelujen järjestelmään.

Alan epäillä omaa muistia/mielenterveyttä. Nyt kun tarkistin, niin "noutopaikka vaihtuu" päivitykset ovatkin taas siellä. "Lähetys on kuljetuksessa" viesteistä on jäljellä vain viimeisin. Eli ainakin niitä on siivottu jälkikäteen. Eihän tuolla tietysti ole merkitystä, mutta aiheuttaa harmitusta kun kuvittelee lähetyksen olevan kuljetuksessa johonkin jossa varmasti on tilaa. Ymmärrän kyllä että kun noutopaikka vaihtuu, niin siinä välissä se kuljetetaan ilman teleporttausta uuteen noutopisteeseen.

Voisin vaikka vannoa, että heti tilauksen/tilaukset noudettuani myös nuo "noutopaikka vaihtuu" päivitykset puuttuivat. Tilalla oli se pahoittelu että arvioivat toimitusajan väärin tai liian aikaiseksi ilmoitus.

Postin aspalta saa muuten joskus hämmentävän pirteitä viestejä. Tuli mieleeni tapaus kun kyselin matkalla kadonneen paketin perään. Asiakaspalvelija vastasi jotakuinkin "voi harmi sentään, toivottavasti paketti saapuu perille :)". Lähinnä hymiön käyttö tuntui vähän oudolta, kun itse omassa viestissäni yritin yksilöidä tapauksen mahdollisimman tarkasti ja asiallisesti. Ilman hymiöitä tai vihanaama-emojeita.
 
Näyttää samaa kuin omaposti. Eiköhän ne tiedot päivity postin muutosten mukaan noiden "3rd party tracking" palvelujen järjestelmään.

Alan epäillä omaa muistia/mielenterveyttä. Nyt kun tarkistin, niin "noutopaikka vaihtuu" päivitykset ovatkin taas siellä. "Lähetys on kuljetuksessa" viesteistä on jäljellä vain viimeisin. Eli ainakin niitä on siivottu jälkikäteen. Eihän tuolla tietysti ole merkitystä, mutta aiheuttaa harmitusta kun kuvittelee lähetyksen olevan kuljetuksessa johonkin jossa varmasti on tilaa. Ymmärrän kyllä että kun noutopaikka vaihtuu, niin siinä välissä se kuljetetaan ilman teleporttausta uuteen noutopisteeseen.

Voisin vaikka vannoa, että heti tilauksen/tilaukset noudettuani myös nuo "noutopaikka vaihtuu" päivitykset puuttuivat. Tilalla oli se pahoittelu että arvioivat toimitusajan väärin tai liian aikaiseksi ilmoitus.

Postin aspalta saa muuten joskus hämmentävän pirteitä viestejä. Tuli mieleeni tapaus kun kyselin matkalla kadonneen paketin perään. Asiakaspalvelija vastasi jotakuinkin "voi harmi sentään, toivottavasti paketti saapuu perille :)". Lähinnä hymiön käyttö tuntui vähän oudolta, kun itse omassa viestissäni yritin yksilöidä tapauksen mahdollisimman tarkasti ja asiallisesti. Ilman hymiöitä tai vihanaama-emojeita.
Itse en ole kyllä huomannut että noita paketinseurannan tietoja siivottaisiin oikein muiden merkintöjen kohdalta kuin "arvioitu toimitusaika" -merkinnältä joita näyttäisi olevan näkyvissä aina vain 1 kpl. Itselläni siis on (ainakin aiemmin, nyt viikkoon pariin en ole niin tarkkaan seurannut) joissakin paketeissa ollut noudon jälkeenkin kymmenkunta "lajiteltu" tai "kuljetuksessa" -merkintää.

Mutta näköjään osaa Posti välillä hommansakin, eilen tilailin joskus iltapäivällä vähän tavaraa ja hetki sitten tuli jo ilmoitus että voisi noutaa pakettiautomaatista. Tällä kerralla koko homma tilauksesta tuohon ilmoitukseen noin 24h luokkaa. Toki en vielä ole kerinnyt pakettia automaatista hakea, eli voihan tuo olla jotenkin tyrittykin mutta vielä on vahva luotto että tällä kerralla homma on välillä mennyt niin kuin pitääkin.

edit: Tällä kerralla näytti tosiaan homma toimivan mallikkaasti, paketti oli pakettiautomaatissa, luukku oli kiinni ja koodi toimi eikä pakettikaan ollut turmeltunut matkalla.
 
Viimeksi muokattu:
OmaPosti uudistui viimein. Vähän sekavahko mielestäni silmille mutta kyllähän tuolta asiat löytää. Kirjeet ja paketit nyt omina osioinaan.


Tuli itselle noin viikko sitten tarjolle. Hauskana kuriositeettina toimitusaika-arviot vähän lottoa edelleen. Tai en tiedä mikä arvio nyt on myöhässä kun ei sen nyt ennen huomista edes pitänyt tulla, saman tilauksen toinen lähetys saapuu tänään (eri varastoista tavarat tulossa ja toinen lähti päivää myöhemmin liikeelle kuin toinen.
IMG_3106.jpeg


IMG_3107.jpeg
 
Sen verran paljon täällä postia haukutaan, että itse paljon paketteja lähettävänä ja vastaanottavana täytyy postin toimintaa kehua varsinkin kun verrataan vaikkapa kilpailijaan matkahuoltoon. Tässä lähivuosina tullut ehkä 100-200 pakettia lähetettyä/vastaanotettua kun postille menneitä maksuja katselee ja ainoastaan viime vuonna yksi kirje oli matkalla jostain syystä 4 viikkoa ennen kuin saapui ja yksi paketti oli lajittelukeskuksessa, mutta viesin laittamalla löysivät heti. Matkahuollolla sen sijaan oli vähän aikaa sitten paketti yli kuukauden hukassa eivätkä osanneet sitä edes pyytämällä etsiä vaan sanoivat, että löytyy ajan kanssa. Matkahuollolla tuntuu myös viivästykset olevan enemmän sääntö kuin poikkeus ja mietin, että jatkossa kyllä aina kun jotain ostan pyydän lähettämään postilla kun ei jaksa sen euron säästön takia venailla montaa päivää.

Kun muutin kuopioon kuvittelin, että etelään verrattuna kestäisi aina pitkän aikaa saada tavarat postilla, mutta ne tulee tänne ihan yhtä nopeasti kuin eteläänkin samoista paikoista eli samassa ajassa kuin matkahuolto lajittelee paketin.

Noi pakettien hukkumiset on kyllä outoja mitä ketjussakin on. Itse lähettänyt varmasti 500 pakettia/kirjettä elämän aikana eikä yksikään ole hukkunut. Kerran oli 6kk matkalla ja palautui minulle kun vastaanottaja oli antanut tietonsa väärin. Tosin melkoinen mysteeri missä se tuon 6kk seikkaili.
 
Viimeksi muokattu:
Ekaa kertaa itselle tuli Saksasta postipaketti (C......DE) siten että käsiteltiin Suomen päässä Kotipakettina toimitusaikaikkunakyselyineen, aiemmin nuo ovat aina menneet noudettavaksi (kuten Postipaketti) tai toimitettu ilman ilmoitusta päivällä (kuten Express-paketti). En tosin noita ole viime vuosina niin paljoa vastaanottanut joten voi olla ollut jo pidempiaikainen käytäntö. Paketti oli varsin iso (25kg, 43x79x93cm) mikä saattoi myös vaikuttaa.
 
Nyt on jokin ongelma postipakettien tullauksessa.

Menin vielä maksamaan e-bay ostoksesta nopeamman toimituksen ja nopeasti se suomeen tulikin.
Kyse on pienestä ostoksesta josta ALV jo maksettu eli postin pitäsi tullaus hoitaa automatic.

Saitko tämän saman ilmoituksen kun yritit tullata?
1697051068205.png

Löysin tässä itse tietoa ehtiessäni, että Postilla oli tällainen tiedote EU:n ulkopuolelta saapuvissa paketeissa mahdollisia viiveitä, syynä uudet tietoturvavaatimukset

Eiköhän tässä vielä käy niin, että paketti lähtee takaisin ja rahat jää sille tielle.
 
Samanlainen ilmoitus tuli. Tänään sain tullauksen tehtyä ja on vapautettu kuljetukseen.
Teitkö tullauksen tullin sivujen kautta vai postin apissa? Yritin äsken tullauksen palvelu maksun maksua postin sovelluksen kautta(1€) mutta ei toimi. Onko ainoa tapa maksa tullin sivujen kautta 3.10€ vai luuletteko että posti saa korjattua tuon ongelman tällä viikolla?
 
Teitkö tullauksen tullin sivujen kautta vai postin apissa? Yritin äsken tullauksen palvelu maksun maksua postin sovelluksen kautta(1€) mutta ei toimi. Onko ainoa tapa maksa tullin sivujen kautta 3.10€ vai luuletteko että posti saa korjattua tuon ongelman tällä viikolla?
Postin sovelluksessa tule siis ilmoitus että maintenance käynnissä ja voi viedä kuulemma "a couple of hours"
 
Teitkö tullauksen tullin sivujen kautta vai postin apissa? Yritin äsken tullauksen palvelu maksun maksua postin sovelluksen kautta(1€) mutta ei toimi. Onko ainoa tapa maksa tullin sivujen kautta 3.10€ vai luuletteko että posti saa korjattua tuon ongelman tällä viikolla?
Tullin sivuilla tein. Sen jälkeen näkyy että postin käsittelymaksu on maksettu postille. En kuitenkaan sellaista maksanut, eikä tästä kuulukaan maksaa. kun läheteyksestä on ALV maksettu valmiiksi. Nyt lähetys makaa Helsingissä..
 
Mitenkäs tämmösen tapauksen kanssa tulis toimia? vakuutettu maksikirje ranskaan ja näyttää kadonneen ranskan päässä, ostaja on saanut saapumisilmotuslapun postilaatikkoon mutta itse pakettia ei kuitenkaan postista ole löytynyt....
Itsellä kuitti lähetyksestä ja postivakuutuksen kuittiosa

skeptinen olin jo siinä vaiheessa kun paketti lähti täältä koska tohon paketttiin merkataan selvästi vakuutusarvo niin olisko joku jakelija sitten varastanut
 
Mitenkäs tämmösen tapauksen kanssa tulis toimia? vakuutettu maksikirje ranskaan ja näyttää kadonneen ranskan päässä, ostaja on saanut saapumisilmotuslapun postilaatikkoon mutta itse pakettia ei kuitenkaan postista ole löytynyt....
Itsellä kuitti lähetyksestä ja postivakuutuksen kuittiosa

skeptinen olin jo siinä vaiheessa kun paketti lähti täältä koska tohon paketttiin merkataan selvästi vakuutusarvo niin olisko joku jakelija sitten varastanut
Varmasti aika lopussa on tosiaan "kadonnut", kun on noutolappu tullut. Aika härskiä toimintaa. Eikös tuo aika selkeä ole ->Sinulle tulee korvaus kadonneesta lähetyksestä. Summia en tosin tiedä.
 
Varmasti aika lopussa on tosiaan "kadonnut", kun on noutolappu tullut. Aika härskiä toimintaa. Eikös tuo aika selkeä ole ->Sinulle tulee korvaus kadonneesta lähetyksestä. Summia en tosin tiedä.

Pitääkö vissiin odottaa se parisen viikkoa että paketin status ei ole muuttunut ja sitten vasta tehdä katoamisilmoitus, saan vastaanottajalta myös tarvittaessa kuvan tosta saapumisilmotuksesta ja hän on jo käynyt postissa kyselemässä paketin perään parikin kertaa ja mulla on paketista kuvakin jonka otin postitoimipisteessä kun siihen oli liimattu tarpeelliset läpyskät ja paketti oli postin vaa'alla
 
Pitääkö vissiin odottaa se parisen viikkoa että paketin status ei ole muuttunut ja sitten vasta tehdä katoamisilmoitus, saan vastaanottajalta myös tarvittaessa kuvan tosta saapumisilmotuksesta ja hän on jo käynyt postissa kyselemässä paketin perään parikin kertaa ja mulla on paketista kuvakin jonka otin postitoimipisteessä kun siihen oli liimattu tarpeelliset läpyskät ja paketti oli postin vaa'alla
Eiköhän tuosta voi ja kannata reklamoida Postille samantien. He laittavat kuitenkin tiedustelua eteenpäin ja siinä kuluu aikaa
 
Itsella briteistä tullut paketti jumissa tullissa. Tullasin sen postin palvelun kautta 10.10., mutta ilmesesti "omapostin tullauksessa on tällä hetkellä häiriö. tullaus onnistuu tullin palvelussa. pahoittelemme häiriöitä." takia paketti ei liiku mihinkään.

Chatissa eivät osanneet sanoa milloin saavat järjestelmänsä kuntoon.

Toivottavasti ei lähde paketti takasin. 10 päivää aikaa...
 
Jaetaanko smartposteja lauantaisin HKI alueella? Ku ei tuu selvää netistä kattomalla, että ois joku sesonki juttu
 
Itsella briteistä tullut paketti jumissa tullissa. Tullasin sen postin palvelun kautta 10.10., mutta ilmesesti "omapostin tullauksessa on tällä hetkellä häiriö. tullaus onnistuu tullin palvelussa. pahoittelemme häiriöitä." takia paketti ei liiku mihinkään.

Chatissa eivät osanneet sanoa milloin saavat järjestelmänsä kuntoon.

Toivottavasti ei lähde paketti takasin. 10 päivää aikaa...
Kannattaa tullata tullin sivujen kautta, Postin apissa on ollut tuo vikailmoitus ettei tullaus heillä toimi jo yli viikon ajan. Ei kannata uskoa tuota "we will fix the problem in a couple of hours", itse odotin kolme päivää kunnes tullasin tullin sivujen kautta kun eivät kuitenkaan saa tuota toimimaan.
 
Jaetaanko smartposteja lauantaisin HKI alueella? Ku ei tuu selvää netistä kattomalla, että ois joku sesonki juttu

Ei kait niitä ole jaettu enää lauantaisin jotakuinkin pariin vuoteen, kuten ei myöskään 16-lähetyksiä noutopisteisiin, pl. tosiaan mainitsemasi sesonkiajat. Ihmettelin kyllä aikoinaan miten kannattavaa tuo voi olla koska kyseessä on halvin bulkkituote, olkoonkin, että oli kiva saada joskus myös lauantaisin lähetyksiä ja jopa hämmentävän nopeasti, usein tuli tilattua perjantaina myöhään klo 21-23 aikaan ja sait noutaa lähetyksen lauantaina puolilta päivin.
 
Ei kait niitä ole jaettu enää lauantaisin jotakuinkin pariin vuoteen, kuten ei myöskään 16-lähetyksiä noutopisteisiin, pl. tosiaan mainitsemasi sesonkiajat. Ihmettelin kyllä aikoinaan miten kannattavaa tuo voi olla koska kyseessä on halvin bulkkituote, olkoonkin, että oli kiva saada joskus myös lauantaisin lähetyksiä ja jopa hämmentävän nopeasti, usein tuli tilattua perjantaina myöhään klo 21-23 aikaan ja sait noutaa lähetyksen lauantaina puolilta päivin.
Tuntuu vain että jakelupäivät vähenee jatkuvasti, naurettavaa sunnuntain ymmärrän, nykyään moni kauppa 24/7 ja kilpailijat kuten matkahuolto toimittaa lauantaisin, mutta valtion tukema posti ei tähän pysty
 
mutta valtion tukema posti ei tähän pysty

Ei valtio tue Postia mitenkään, päinvastoin, Posti tulouttaa fyrkkaa valtiolle tuhlattavaksi joka vuosi, olikohan jotain 30M 2022 tms. eli ihan liiketaloudellisten määreiden kautta siellä toimitaan.

MH:n on todennäköisesti pakko yrittää jotain jotta saisi lähetyksiä, heidän volyymit ovat kuitenkin murto-osa Postista, joten se mahdollistaa liikkumavaraa prosessissa, eikä hekään läheskään kaikkialle lauantaisin toimita.

Muoks: ei paketeilla ole muutenkaan jakelupäiviä vähennetty, ma-pe ne edelleen jaetaan + la-jakelu lisätuotteena valikoiduilla alueilla lauantaisin. Nythän oli kyse halvimman bulkkituotteen vienneistä lauantaisin. Tuohan tarkoittaa pelkästään Pk-seudulla noin 50 kuskin ja auton kustanteesta + porukka mitä logistiikkakeskuksessa tarvitaan ko. ajalle.
 
Viimeksi muokattu:
Ei valtio tue Postia mitenkään, päinvastoin, Posti tulouttaa fyrkkaa valtiolle tuhlattavaksi joka vuosi, olikohan jotain 30M 2022 tms. eli ihan liiketaloudellisten määreiden kautta siellä toimitaan.

MH:n on todennäköisesti pakko yrittää jotain jotta saisi lähetyksiä, heidän volyymit ovat kuitenkin murto-osa Postista, joten se mahdollistaa liikkumavaraa prosessissa, eikä hekään läheskään kaikkialle lauantaisin toimita.

Muoks: ei paketeilla ole muutenkaan jakelupäiviä vähennetty, ma-pe ne edelleen jaetaan + la-jakelu lisätuotteena valikoiduilla alueilla lauantaisin. Nythän oli kyse halvimman bulkkituotteen vienneistä lauantaisin. Tuohan tarkoittaa pelkästään Pk-seudulla noin 50 kuskin ja auton kustanteesta + porukka mitä logistiikkakeskuksessa tarvitaan ko. ajalle.

Paljos ne muuten veloittaa siitä lauantai-jakelun lisätuotteesta? Lauantai saisi minuata olla vakio jakelupäivissä, niin ehtii ne to ja pe paketit varmasti lauantaiksi perille.
 
Paljos ne muuten veloittaa siitä lauantai-jakelun lisätuotteesta? Lauantai saisi minuata olla vakio jakelupäivissä, niin ehtii ne to ja pe paketit varmasti lauantaiksi perille.

En muista, on niin kauan kun semmoisen olen tarvinnut, mutta sen sai vain 9- ja 14 -tuotteisiin, joissa hinta on jo muutenkin päälle kympin.
 
Itsella briteistä tullut paketti jumissa tullissa. Tullasin sen postin palvelun kautta 10.10., mutta ilmesesti "omapostin tullauksessa on tällä hetkellä häiriö. tullaus onnistuu tullin palvelussa. pahoittelemme häiriöitä." takia paketti ei liiku mihinkään.

Chatissa eivät osanneet sanoa milloin saavat järjestelmänsä kuntoon.

Toivottavasti ei lähde paketti takasin. 10 päivää aikaa...
Itse yritin tullata mutta ei onnistunut kuin vasta 12.10. Tein sen tullissa, en postin kautta. sen jälkeen vaputui heti. seuraavalla viikolla tuli kotiin.
 
Pitääkö vissiin odottaa se parisen viikkoa että paketin status ei ole muuttunut ja sitten vasta tehdä katoamisilmoitus, saan vastaanottajalta myös tarvittaessa kuvan tosta saapumisilmotuksesta ja hän on jo käynyt postissa kyselemässä paketin perään parikin kertaa ja mulla on paketista kuvakin jonka otin postitoimipisteessä kun siihen oli liimattu tarpeelliset läpyskät ja paketti oli postin vaa'alla

Paketti lopulta kuiteskin löyty jostain toisesta Pariisin postista ja oli menny eri konttoriin mitä saapumisilmotuslappu näytti niin kaikki hyvin
 
Moro. Mitenköhän saisin tuotteen tilattua verkkokaupasta, joka on jostain syystä listannut Suomen pois tilausjärjestelmästään? Muut euroopan maat on listattu suht kattavasti. Lähetysmaa UK. Kiitos vinkeistä
 
Käytät jotain pakettien uudelleenlähetyspalvelua? Saat sieltä virtuaaliosoitteen mitä käyttää tilauksissa, sitten lähetyksesi saapuu virtuaaliboksiin, siihen lätkäistään uusi osoitelappu ja sen matka jatkuu kohti sinua. Toki uudelleenlähetys ja käsittely maksavat.
 
Käytät jotain pakettien uudelleenlähetyspalvelua? Saat sieltä virtuaaliosoitteen mitä käyttää tilauksissa, sitten lähetyksesi saapuu virtuaaliboksiin, siihen lätkäistään uusi osoitelappu ja sen matka jatkuu kohti sinua. Toki uudelleenlähetys ja käsittely maksavat.

Joo googlella löytykin jotain tietoa asiasta, mutta onko jollain kokemusta asiasta siinä määrin et pystyy vinkkaamaan hyvän / kohtuu edullisen.
 
Mailboxde.com - käyttänyt monen vuoden ajan ja hyvin toimii

Jep noin +10v käyttänyt mailboxde palvelua. Todella huomaamaton ja läpinäkyvä asiakkaan suuntaan.

Itse olen järjestään valinnut ihan perus-Deutsche postin Weltpaketin, lähetys on yleensä ollut jotain 15-30e riippuen painosta ja vakuutusmäärän summasta. Tsekkipostin kautta säästää joitakin euroja ja tullut yhtälailla perille. UPS:a en ole ikinä käyttänyt heidän kauttaan enkä GLS. GLS on vähän edukkaampi isommalle/painavammalle romulle yleensä ihan muualtakin käytettäessä.
 
Mailboxde ei halua asioida EU ulkopuolisten maiden kanssa, johon UK brexit säädön jälkeen lukeutuu. Mikä voisi olla seuraava vaihtoehto?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 415
Viestejä
4 901 873
Jäsenet
78 972
Uusin jäsen
janoinenlohi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom