Postin kulkemisen vaikeus

Siis postilla voi kyllä omapostissa tulliselvittää lähetyksen ennakkoon, muttei silti saa pakettia uudelleenohjauksen piiriin toiseen postiin?
 
Ja varmasti myös sen takia kun huomenna 1.2 pamahtaa 2.9€ lisämaksu päällensä. Nyt nysväävät varmasti kaikki paketit läpi tarkemmin josko sieltä löytyisi se 10c yli 22€ paketti jostain että päästää rahastamaan

Jatketaan idioottilinjalla: ihan noin arvauksena, omaako joku käsittelijä tuolla jotkut xray-lasit jolla katsoo lähetysten arvoja? Ihan samalla tavalla ne tulliselvitystä omaavat otetaan sivuun kuin tähänkin asti.

Jos näitä kiinakamoja tulee päivittäin tuhansia, ihan hirveän kauan ei saa 0,90e tai edes 2,90e maksua vastaan kenenkään ’hakea’ niitä arvokkaampia, että se Postille olisi kannattavaa.
 
Jäi epäselväksi, että koskeeko toi Postin käsittelymaksu kaikkia yli 22€ EU:n ulkopuolelta tulevia lähetyksiä, vai ainoastaan niitä joiden alv on 24%? Esim. lisäravinteissa alv on 14% ja alv-kantoraja ~35€.
 
Jäi epäselväksi, että koskeeko toi Postin käsittelymaksu kaikkia yli 22€ EU:n ulkopuolelta tulevia lähetyksiä, vai ainoastaan niitä joiden alv on 24%? Esim. lisäravinteissa alv on 14% ja alv-kantoraja ~35€.
Alv ja tullimaksu on erikseen. Eiköhän se ihan kaikkea koske mistä on maksettava alv/tulli.
 
Odotellaan nyt ensi vuoteen vai milloin ollaan menossa siihen ruotsin malliin noissa kiinapaketeissa, niin sitten vasta siitä tuleekin kannattavaa kun kukaan ei käy noutamassa lähetyksiä ja sitten jatkuvalla syötöllä paketit takaisin kiinaan. Kaikki osapuolet häviävät siinä mallissa, en tiedä nyt sitten onko ruotsi jo muuttanut tässä parin vuoden aikana sitä?
 
Paketti lähetetty tänään Amazon.co.uk:sta expedited shippingillä, arvioitu saapumisaika tiistaina. Postin seurantanumero, olen yllättynyt jos paketti tulee edes viikon sisällä.
 
Alv ja tullimaksu on erikseen. Eiköhän se ihan kaikkea koske mistä on maksettava alv/tulli.

Toki on erikseen, en sitä nyt tässä hakenut. Jos tilaan esim. 4 pussia vihreää teetä ja D-vitamiinia Yhdysvalloista, joiden arvo olkoon toimituskuluineen vaikka 30€. Aiemmin tästä ei tarvinnut tehdä tulliselvitystä, eli tästä ei mennyt alv:a eikä tullimaksua, mutta nyt jatkossa on epäselvää tarvitseeko tästä maksaa toi 2.90€, koska paketin arvo on enemmän kuin 22€.

Sinänsä ihan mielellään maksaisin sen 90 senttiä Postille, jos tietäisin että se menee Postin toiminnan ylläpitoon ja työntekijöiden palkkoihin, eikä entisestään ylisuurten johtoportaan palkkoihin ja bonuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös tuotu esille niin, että maksu tulee vain niissä tapauksissa kun jotain kannettavaa tulee verojen/tullin muodossa? Näitä halvempia alv-tuotteita on niin vähän todennäköisesti kokonaismäärästä, että tuota 22 euroa käytetään edelleen viestinnässä.
 
Paketti lähetetty tänään Amazon.co.uk:sta expedited shippingillä, arvioitu saapumisaika tiistaina. Postin seurantanumero, olen yllättynyt jos paketti tulee edes viikon sisällä.
Itsellä on vastaavia Amazon-paketteja tullut ihan ilmoitetussa ajassa. Tilattu amazon.de, lähetetty briteistä (varasto MAN8), seuraavana päivänä lähetyksestä paketti on Suomessa Postilla ja siitä seuraavana päivänä jakelussa.

Mullakin nuo ovat olleet pääasiassa viikonlopun yli (esim. pe=>ma tai su=>ti), en tiedä onko sattumaa...
 
Edelleen ihmettelen suuresti miten tämä postin tullausmaksun kerääminen voisi olla sallittua, kun se ei ollut muille kuriireille, olkoonkin että ne pyysivät paljon enemmän.
 
Edelleen ihmettelen suuresti miten tämä postin tullausmaksun kerääminen voisi olla sallittua, kun se ei ollut muille kuriireille, olkoonkin että ne pyysivät paljon enemmän.
Valtion monopoliyhtiö niin mikä vain on mahdollista :rofl:
 
Oliskohan, että Postin on nämä lähetykset _pakko_ hoitaa kansainvälisen postiliiton sopimusten mukaan? Yksittäisen kuriiriyhtiön ei ole pakko toimittaa.
 
Oliskohan, että Postin on nämä lähetykset _pakko_ hoitaa kansainvälisen postiliiton sopimusten mukaan? Yksittäisen kuriiriyhtiön ei ole pakko toimittaa.
Eikös noi kansainväliset säädökset ole sitä varten laadittu, että paketin vastaanottaminen on postilaitokselle myöskin kannattavaa? Jos mä tilaan jotain jenkeistä niin ei ne ole mikään kehitysmaa jotka ei maksa paketin toimittamisesta mitään. On ihan turhaa puolustella tuota asiaa kotimaisen kaupan suojelemisella, koska suurin oikea uhka kotimaiselle verkkokaupalle on varmasti EU josta saa ilman alveja samaa kamaa eikä jenkit josta kaman kuskaaminen kustantaa liikaa tai kiina, josta tilataan luokatonta krääsää. Tossa voitais olla rehellisiä ja todeta, että kiinatilaukset tekee postinkäsittely mahdottomaksi kustannuspuoleltaan ja niihin tarvitaan lisämaksu.
 
^ voisin kuvitella, että tuo on tuon UPUn päätöksen pohjalla se idea, että ei yhdenkään tarvitse feikki-kehitysmaan lähetysten takia tehdä tappiota.

Minusta tuo perustelu maksulle on ihan asiallinen, sen kauhean määrän seasta pieniä lähetyksiä kun nousee niitä tullattavia, niiden erottelu, varastointi ja käsittely maksaa. En itse halua maksaa muissa palveluissa kiinapaskan tuomia kuluja.

Lisäksi jos tilaaminen vähenee, niin planeetan suurimman saastuttajan toimitusten määrä vähenee eikä turhaa paskaa tuoteta niin paljon. Win-Win.
 
Eihän siinä mitään, mutta UPU päätöksen mukaan vasta ensivuonna alkaa Kiinastakin lähetettyjen pakettien toimituskulut nousta vuosittain, että Posti sit keksi sitä ennen tälläsen lisän jo tälle vuodelle.


Maailman postiliitto sopuun ”Kiina-nyssäköiden” maksuista – Posti: ”Olemme hyvin tyytyväisiä kompromissiratkaisuun”

Maailman postiliitto (UPU) pääsi keskiviikkoiltana ylimääräisessä kongressissaan sopuun isokokoisten ja tavaraa sisältävien lähetysten päätemaksujärjestelmän uudistamisesta. Kompromissipäätöksen myötä jäsenmaat saavat määritellä päätemaksut isokokoisille ja tavaraa sisältäville kirjeille vuodesta 2021 alkaen.

Päätemaksu on korvaus, jonka lähettävän maan operaattori on velkaa kohdemaan operaattorille kustannuksista, joita kohdemaassa aiheutuu kirjepostilähetysten vastaanottamisesta.

Päätemaksut saavat UPU:n nyt aikaansaaman päätöksen mukaan olla 70 prosenttia kotimaan hinnoista, ja hintoja on mahdollista korottaa vain vaiheistetusti vuosien 2021–2025 siirtymäaikana sopimuksissa määriteltyjen prosenttien verran.
 
^ voisin kuvitella, että tuo on tuon UPUn päätöksen pohjalla se idea, että ei yhdenkään tarvitse feikki-kehitysmaan lähetysten takia tehdä tappiota.

Minusta tuo perustelu maksulle on ihan asiallinen, sen kauhean määrän seasta pieniä lähetyksiä kun nousee niitä tullattavia, niiden erottelu, varastointi ja käsittely maksaa. En itse halua maksaa muissa palveluissa kiinapaskan tuomia kuluja.

Lisäksi jos tilaaminen vähenee, niin planeetan suurimman saastuttajan toimitusten määrä vähenee eikä turhaa paskaa tuoteta niin paljon. Win-Win.
Paitsi noita maksuja maksettan kaikista EU:n ulkopuolelta tulevista paketeista, ei vain Kiinasta tuleville paketeille. Jos tuo olisi se syy niin laitetaan se lisämaksu sille kiinapaskalle. Nythän sitä nimenomaan joutuu maksamaan lisämaksuja noiden vuoksi. Sitäpaitsi käsittääkseni nuo kiinapaketit ovat jo nyt tuottavia postille.
 
Jos siitä selviää 0,90e/kpl, niin en meinannut stressata. Järjestään EU:n ulkopuoliset tulee itselle DHL:n kautta mistä veroja/tulleja kannetaan.

Jatkossa ensi vuoden alusta tästä pidä muutenkaan stressata, isoimmat myyjät ottavat alvin jo ostovaiheessa ja tilittävät ne Suomeen, aivan kuten Amazon on tehnyt jo vuosikymmenen ainakin. Osa myynnistä siirtyy myös varastojen osalta EU-maihin jolloin niistä on hoidettu alv jo maahantuotaessa.
 
Edelleen ihmettelen suuresti miten tämä postin tullausmaksun kerääminen voisi olla sallittua, kun se ei ollut muille kuriireille, olkoonkin että ne pyysivät paljon enemmän.
Noh olisikos siksi että Postin tiloissa noi kuitenkin tapahtuu jo nyt.
 
Ainakin tuo tuontimaksu on nyt kkv:n tiedossa, joten eiköhän tuohon tule jotain linjauksia. Olen edelleen sitä mieltä, että tuo todennäköisesti kaatuu siihen, ettei paketin vastaanottaja ole sopimusosapuoli, jolloin lisämaksujen kohdistaminen on kyseenalaista.
 
Noh olisikos siksi että Postin tiloissa noi kuitenkin tapahtuu jo nyt.
Aivan samalla tavalla se tapahtuu myös UPS:n/DHL:n tiloissa mutta ne eivät kuitenkaan saaneet KKV:n päätöksellä kerätä itsetullattavista lähetyksistä käsittelymaksua.

Odottaisin tasapuolista käytäntöä, joko kaikki saa kerätä maksua tai kukaan ei saa.
 
No nyt saapui tännekin ensimmäinen tullausmuutosten jälkeinen kirje siitä että paketti odottaa tullausta. Hinnasto johon Posti tuossa kirjeessään edelleen viittaa on se missä tullauspalvelun hinta on 25,60€, eikä todellakaan tuo 0,9€ mistä täällä aiemmin keskusteltiin.

VMP. :tdown:
 
No nyt saapui tännekin ensimmäinen tullausmuutosten jälkeinen kirje siitä että paketti odottaa tullausta. Hinnasto johon Posti tuossa kirjeessään edelleen viittaa on se missä tullauspalvelun hinta on 25,60€, eikä todellakaan tuo 0,9€ mistä täällä aiemmin keskusteltiin.

VMP. :tdown:
Kokeile OmaPosti apin kautta mitä hintaa se näyttää siellä se maksu kuitenkin hoidetaan.
 
Kokeile OmaPosti apin kautta mitä hintaa se näyttää siellä se maksu kuitenkin hoidetaan.

Jaa? En löydä mistään tuollaista vaihtoehtoa. OmaPosti-äppiin tulleessa ilmoituksessa kehotetaan maksamaan maksu osoitteessa posti.fi/kasittelymaksu ja sinne kun syöttää lähetystunnuksen niin ohjaa suoraan Netsin maksuvaiheeseen. Mihin tämä tieto perustuu että OmaPostissa tuo maksu kuitenkin hoidetaan?

Ja ainoa tapa ylipäätään antaa tuo Postin tullattavaksi näyttäisi olevan lähettää niille asiakirjoja mailitse.

Myöskään lähetyksen käsin lisääminen OmaPosti-äppiin ei näytä antavan mitään tullausvaihtoehtoja.

Onko joku tosiaan onnistunut saamaan Postin tullaamaan pakettinsa tuolla 90 sentillä? Ja jos on, miten?
 
Viimeksi muokattu:
No nyt saapui tännekin ensimmäinen tullausmuutosten jälkeinen kirje siitä että paketti odottaa tullausta. Hinnasto johon Posti tuossa kirjeessään edelleen viittaa on se missä tullauspalvelun hinta on 25,60€, eikä todellakaan tuo 0,9€ mistä täällä aiemmin keskusteltiin.

VMP. :tdown:
Ei kun lisää valituksia KKV:lle.
 
Ainakin viisi-kuusi eri lähetystä nyt jäänyt Belgiaan Alilta, jokaisella sama kaava kun katsoo 17TRACK:lla lähetysten kulkua. Jostain syystä Belgia laukaisee destination country luennan ja disputen jälkeen myyjät vinkuvat, että käy kysymässä lähipostista josko olisi siellä. Rejectit jokaiseen disputeratkaisuun missä myyjä ehdottaa nollaa euroa ja sitten tulee kyselyä, että kävinkö kysymässä. Vastaillut, että Belgia on vitun kaukana tästä mun kotiovelta. Marraskuussa tilatusta kymmenestä kamasta kaksi tullut edes OmaPosti sovellukseen ja himaan. Loput 404.

A7E5570C-082E-4938-9A75-DDE1DBF957AE.jpeg
 
Ainakin viisi-kuusi eri lähetystä nyt jäänyt Belgiaan Alilta, jokaisella sama kaava kun katsoo 17TRACK:lla lähetysten kulkua. Jostain syystä Belgia laukaisee destination country luennan ja disputen jälkeen myyjät vinkuvat, että käy kysymässä lähipostista josko olisi siellä. Rejectit jokaiseen disputeratkaisuun missä myyjä ehdottaa nollaa euroa ja sitten tulee kyselyä, että kävinkö kysymässä. Vastaillut, että Belgia on vitun kaukana tästä mun kotiovelta. Marraskuussa tilatusta kymmenestä kamasta kaksi tullut edes OmaPosti sovellukseen ja himaan. Loput 404.

A7E5570C-082E-4938-9A75-DDE1DBF957AE.jpeg

Nyt minulla on joku 5 tilausta limbossa. Yksi myyjä ehdotti, että pistää refundin euron USB-C -> 3.5mm sovittimelle Paypalilla, kunhan lähetän läjän tietoa. Tällä kertaa taidan jättää säätämisen välistä. Toinen myyjä meni disputeen asti ja kolme muuta pidensivät aikaa.

Kyse on pääosissa kännykän suojakuorista, mutta yksi tilaus sisältää DC-vaihtopäitä, joita tarvitsen projektiin. Ärsyttää, kun tilaisin ne muualta, jos myyjä ei saa toimitettua. Tässä vaiheessa on aika sama, maksanko 1.80€ vai 3€ , kun noita olen tarvinnut jo pari kuukautta. Ei saa Suomesta, Alistakin oli vaikea löytää.

--

Yksi kännykän suojakuorista Redmi Note 4:een tuli tänään. Niitä on myös muille puhelimille, mutta tuo on siitä tilauspäivästä, josta vieläkin on 5 hukassa. Onkohan posti pitänyt näitä varastossa ja odottanut kieli pitkällä kuukauden vaihtumista, että pääsee perimään sitä tullimaksua?
 
^ miksi se niitä varastossa pitäisi? Eihän noista alle 22EUR kanneta edelleenkään mitään alveja tai tulleja. Lisäksi, olen jokseenkin varma, että tuo lisäduuni maksaa enemmän kuin tuo 2,90e/lähetys vs. vaihtoehto missä kaikki pienet paskat menee läpi muiden mukana. Edelleen, aiemmin pari Turkissa, nyt ainakin nuo viisi lähetystä Belgiassa, jotain on muuttunut logistiikkaketjussa dramaattisesti ennen Suomeen tuloa, sillä eri lähettäjiltä ja maista tulevat lähetykset pysähtyvät mystisesti ennen Suomea ja jäävät roikkumaan ilmaan on vähän erikoista. Moista ei ole tapahtunut toistaiseksi ikinä vielä.
 
Tuonne toiseen ketjuun (AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia) jo kirjoitinkin, että itsellä on kaksi pakettia viidestä tilauksesta (tehty samaan aikaan) kadonnut, pistin Ebayssa disputea ja seuraavana päivänä molemmat myyjät anto rahat takas kyselemättä enempiä.
Toinen paketeista oli ensin menny Turkkiin, saanu uuden koodin(?), lähtenyt Turkista seurannan mukaan ja saapunut Suomeen samana päivänä (14. päivä joulukuuta). Toisesta näkee vaan että lähtenyt aloitusmaasta, molemmat paketit olleet matkalla reilu 2kk. Muut kolme pakettia kyllä tuli perille ihan kohtuu ajassa taasen ja Kiinastahan nämä siis on tilattu...
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas postin automaatti sitten toimi hienosti. :facepalm: Lähetin paketin, vastaanottaja sai ilmoituksen, että paketti on noudettavissa ja koodi noutamiseen. 3min kuluttua paketti on luovutettu. Vastaanottaja ei tietenkään sitä ehtinyt tuossa 3min aikana noutaa, joten joko automaatti antoi paketin jollekkin muulle tai sitten sekoilee omiaan.
 
Hah, siis mihin näitä dumbattaisiin ja miksi? Pahoittelut, mutta ajatus, että Suomessa näitä tietoisesti hävitettäisiin, lähentelee idiotismia. Kuitenkin postilakia, kirjesalaisuutta yms. lakia takana + kansainväliset sopimukset takana mitkä velvoittavat toimittamaan yms. Vaikka Postin hallitus vaikuttaa olevan täynnä idiootteja, tuskinpa tämmöistä käskyä hekään uskaltavat antaa. Alemmilla tasoilla vielä pienemmät todennäköisyydet tämmöiselle toiminnalle.

Olisi myös parannusehdotus koko ketjua koskien, kun puhutaan paketeista, puhuttaisiin sitten pakettituotteen omaavista lähetyksistä, sitten on kirjetuotteet, seurattavat yms lähetykset ja lopulta seuraamattomat kiinapaskat.

Kannattaa nyt ensimmäisenä tarkastaa jostain kansainvälisestä seurannasta missä lähetykset oikeasti ovat. Olen nyt lakon aikana tilatuista neljä huomannut olevan vasta Turkissa vaikka OmaPosti ilmoittaakin niiden olevan kohdemaassa. Syynä lienee jonkun erän ampuminen saapuneeksi kohdemaahan, vaikka se on vasta ensimmäisessä hubissa Kiinan jälkeen.


No mitäpä itse teet turkkilaisena työntekijänä jos kohdemaa ei ota useaan viikkoon vastaan paketteja ja kaikki säilytystilat on jo täynnä ? Jätät paketit vain vaikka pihalle vartioimatta vesisateeseen.... ai niin näihän on käynyt suomessakin
 
Jotain viitettä uutiseen missä mainitaan, että lähetyksiä ulkomailta ei ole otettu vastaan Suomessa?
 
En muista että lähetyksen seurantakoodi olisi aiemmin vaihtunut sen jälkeen kun paketin tullaa, mutta tällä kertaa niin kävi. Mikähän järki tuossakin on ettei voi sillä samalla koodilla tulla loppuun asti?
 
No jos ei lakon vuoksi ne paketit kulkeneet ja lastauskin oli välissä kielletty, niin tottakai jossain kohtaa tulee ylivuoto kun ei yrityksillä sitä varastointikapasiteettia loputtomasti ole.

Mitä tässä pitäisi saada selville väittelyn sijaan on se että onko suomen posti hukannut nuo turkin kautta kulkeneet lähetykset vai onko ne jääneet jo turkissa johonkin. Oikea taho pitäisi saada vastuuseen.

Tässä vielä animaatio:

joka selventää että kun tilaa ei ole tarpeeksi niin tuote menee paikkaan johon se ei kuulu. luultavasti ei enää löydä tämän jälkeen perille alkuperäiseen kohteeseen ikänä..
 
Muutaman paketin kanssa käyn ihmeellisesti. saksasta hifi liikkeestä rompetta. ilmesty eka ulkomaan seurantaan näkyviin seurantakoodilla, mutta sitten mystisesti katosi. No odottelin ilmestyisikö se postin seurantaan ei näkyny. Otin myyjäänkiin yhteyttä että mikähän homman nimi, niin ilmoittivat lähettäneensä paketin niin kuin kuuluu.

Soitin postin asiakaspalveluun ilman tulosta. Kävin postin tiskillä kyselee oiskohan se sitten tullu jo perille asti, kun alkoi jo huolettaa ettei tule säilytys päivät täyteen ja paketti lähde takaisin. Mutta eivät löytäneet pakettia hyllystä. Kävin neljän päivän päästä uudestaan kysymässä kehtaisko se vielä katsoa hyllyt ja paketti löytyikin sieltä hyllyltä.

Sanoivat paketin saapuneen suomeen niin suomen puolella ovat lätkäseet suomalaisen seurantakoodin siihen. Eikä mulle siitä mitään tietoa tullut, eikä posti jakanut sellaisen paketin toimesta edes saapumis lappua päiväpostin mukana. Ihme meininkiä miks muutella seurantakoodia
 
No jos ei lakon vuoksi ne paketit kulkeneet ja lastauskin oli välissä kielletty, niin tottakai jossain kohtaa tulee ylivuoto kun ei yrityksillä sitä varastointikapasiteettia loputtomasti ole.

Mitä tässä pitäisi saada selville väittelyn sijaan on se että onko suomen posti hukannut nuo turkin kautta kulkeneet lähetykset vai onko ne jääneet jo turkissa johonkin. Oikea taho pitäisi saada vastuuseen.

Tässä vielä animaatio:

joka selventää että kun tilaa ei ole tarpeeksi niin tuote menee paikkaan johon se ei kuulu. luultavasti ei enää löydä tämän jälkeen perille alkuperäiseen kohteeseen ikänä..

Nyt on kyllä sellaista mutuilua, että oksat pois. Vai onko sulla jotain linkkiä heittää, että paketteja on dumpattu jonnekkin lakon aikana? Lähtökohtaisesta lähetykset joita ei voida toimittaa palautetaan lähettäjälle.
 
Tämä oli normaalitapauksessa kun ei ollut edes mitään lakkoa:

niin sitä voi itse miettiä miten laatu laskenut lakon aikana ja sen jälkeen.
Eipä ole ainakaan niitä paketteja näkynyt kohta kahteen kuukauteen...
 
En muista että lähetyksen seurantakoodi olisi aiemmin vaihtunut sen jälkeen kun paketin tullaa, mutta tällä kertaa niin kävi. Mikähän järki tuossakin on ettei voi sillä samalla koodilla tulla loppuun asti?

Sama täällä, mulla tosin vapautuspyynnön jälkeen, mutta vanha koodi jäi roikkumaan ja näyttää edelleen sitä "odottaa tullausta" -tilaa.
 
Jotain viitettä uutiseen missä mainitaan, että lähetyksiä ulkomailta ei ole otettu vastaan Suomessa?
Ainakin Royal Mailin International Incident Bulletin -sivulla oli lakon aikaan ilmoitus että Suomen Posti ei ota lähetyksiä vastaan ulkomailta joten lähetykset lähtevät Suomeen vasta lakon jälkeen. Mutta tätä mainintaa ei tietenkään enää ole eikä löydy archive.orgistakaan.

Tämä postin pysäyttäminen lähtömaihin lienee ihan tavallinen käytäntö vastaavissa tilanteissa, jotta pakettijono jakautuu tasaisemmin useaan eri maahan eikä sinne (usein yhteen) kohdemaan ulkomaanpostiterminaaliin. Esim. muistelen USAssa olleen samanlaisen menettelyn pari vuotta sitten (syy ei kyllä ollut lakko).

Jos sitten lähtömaat eivät halua säilöä paketteja niin ne voivat itse taas kieltäytyä ottamasta vastaan ko. kohdemaahan lähteviä paketteja (mm. Israel teki näin Suomen postilakon aikana, postitoimistossa ei suostuttu ottamaan vastaan Suomeen lähtevää pakettia joten ebay-tilaukseni peruttiin).
 
^ meinasin lähinnä tilanteita missä kamat olisivat jo Suomessa ja niitä ei otettaisi vastaan. Jos lähtömaassa viivästytetään lähtöä, sehän ei vaikuta itse prosessiin mitenkään, kamat vain tulevat myöhemmin. Jos lähtömaassa tai matkalla niitä ei osata varastoida, niin vaikeahan sitä on Suomesta käsin hallinnoida.
 
Tuntemattomia ovat postin tiet. Kiinan EMS-paketti saapunut Suomeen 4.2, mutta jostain syystä tällä kertaa päättivät lähettää kirjeen kotiin vaikka 2 edellistä samalla viikolla saapunutta ilmoitusta ovat tulleet netpostiin? tulllattu ja maksettu tämä hieno lisämaksu viime viikolla ja siellä se odottelee rekisteröintiä. Ehkä tämä on sitä "kiina ems" odotuslisää. Päivä menee hukkaan vaikka se rekisteröitäisiin aamusta joten en usko saavani sitä edes ennen ensi viikonloppua. Taidanpa valittaa valittamisen ilosta aspaan.
 
Amazonin paketti tuli eilen ilta viiden aikaan vantaan terminaaliin ja ilmoitus, ettei kerkeä päivän kuljetukseen. Paketti kuitenkin ilta 10 aikaan jo Hämeenlinnassa tulossa, eli taidankin saada paketin jo tänään. Paketti oli kuitenkin palatettu Vantaalle aamuksi. Tällä keinollako se posti säästää, että paketit seilaa yön edes takas. Logistiikkapalvelu:rofl:
 
Japanista EMS pikapaketti tullut maahan 3.2. nettitullaus 4.2. ja palvelumaksu postille suoritettu. Paketti seisoo edelleen ulkomaanterminaalissa. Postin aspasta vahvistetiin, että tämä 2,9e palvelumaksu on ruuhkauttanut ulkomaanterminaalin, enkä ollut kuulemma ensimmäinen kuka asiasta kysyy. Ei auta kun odottaa. Onhan ne paketit seisseet ulkomaanterminaalissa aiemminkin, mutta tämä on ennätyshidasta. Ja posti ei tietenkään ole laatinut tiedotetta asiasta, vaikka ongelma on selvästi tiedossa. Kirjallinen reklamaatio lähetetty, katsotaan mikä on vastaus.
 
Fakin' PostNord. Seuranta näyttää että haettavissa olis ja koodikin on mailittu yhdeksän aikaan aamulla. Ja vituuuut ole.
 
:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Yllättyneitä ovat. Siis juuri tällaista tarvitaan jo valmiiksi tönkön järjestelmän tilalle. Joku plärää siellä paketteja jonkun helvetin euron takia.
Manuaalisesti siellä varmaan noita skannaillaan ja tietenkin samoilla henkilöresursseilla kun aiemmin. Sitten ihmetellään yllättyneinä, miten homma ei toimikaan. Laadukasta johtamista. Tämän palvelumaksun synnyttämät kustannukset postille ovat varmasti saatua tuottoa suuremmat. Tuskin on kovin kaukaa haettu, että hetken päästä tuo 2,9e on esimerkiksi 12,9e.
 
Jotain häikkää Postilla on, mulla on 3 kpl lähetyksiä tullut seurannan mukaan vuodenvaihteessa suomeen ja sen jälkeen niistä ei ole mitään merkintöjä eikä paketteja näkynyt.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 229
Viestejä
4 916 111
Jäsenet
79 148
Uusin jäsen
PhotomBeam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom