Itse laitoin ainakin kuluttajaneuvontaan tuosta viestin lomakkeen kautta, ja suosittelen kaikkia. Ongelma tuossa on se, että esimerkiksi ostaessani tuotteen amerikkalaiselta ebay myyjältä olen sopimussuhteessa myyjään. Maksan tuolloin myyjälle tuotteesta ja toimituksesta, enkä voi edes ebayn tai oikeastaan monen muunkaan myyntisivuston tapauksessa tietää paketin toimitustapaa. En ole postin asiakas, mikäli paketti postin kautta menee, vaan asiakkaana on lähetyksen tilaaja. Enhän minä voi postilta esimerkiksi särkyneestä tuotteestakaan vastaanottajan roolissa hakea korvauksia, vaan korvauksia voi hakea vain palvelun ostava osapuoli.
Tuollainen lisämaksuhan voitaisiin muuten sorvata mille tahansa saapuvalle lähetykselle sillä perusteella, että lähetyksen kuljettamisessa on postilla työtä. Mikäli lähetyksen tullaus hoituu asiakkaan puolesta ilman postin puuttumista asiaan, niin mitäs lisätyötä tuosta edes tulee? Paketti viedään tullipostiin odottelemaan? Miksei posti sitten vain kuskaa niitä tullattavia paketteja suoraan normaalisti lajittelukeskukseen ja vapauta ne sieltä eteenpäin, kun tullivelvollisuudet on hoidettu.