Postin kulkemisen vaikeus

Itse aion jokaikisen tollasen postin tullausmaksun reklamoida postille ja sen jälkeen laittaa kuluttajaviranomaiselle. Ihan sama vaikkei tuottaisi tulosta, niin kuluttajaviranomainen joutuu jokaisen keissin käymään läpi. Tollasesta postin perseilystä pääsee sillä, jos kaikki toimii näin, koska yhden kkv käsittelyn hinta pitkällä juoksulla on takuulla kalliimpi kuin postin 2,9€. On myös ihan mielivaltaista tulkita, että toi maksu kuuluisi vielä lähetyshinnan alv:n piiriin, koska eihän tollasta maksua ole tilausta tehdessäkään, ja jos kuluttaja ei voi edes tietää, kuka paketin lopulta kuljettaa, niin miksi jostain käsittelymaksusta pitäisi maksaa tuontialveja. Eiköhän se käsittelymaksu veroteta muutenkin, niin tuplaverot pitäisi vielä maksaa.
 
Täällä Hesassa ei omaan taloyhtiöön ole tullu pariin viikkoon postia, tänään tosin oli yhteen rappukäytävään heitetty maahan levälleen nippu eri ihmisten laskuja ja veropäätöksiä yms. :sori:
 
Mitähän tässäkin tilanteessa pitäisi tehdä:
Kävin viemässä taloyhtiölokeroon helposti -koodilla paketin kaverilleni. Merkkasin yhteystiedot ja tarvittavat hommat postin ohjeiden mukaisesti ja tarkastin vielä ainakin 5x, että tuo homma on kunnossa. Perjantai -aamuna paketti lokeroon ja luukku kiinni.
Nyt seurannassa lukee, että sähköinen ennakkoilmoitus on vastaanotettu, mutta paketti ei ole perjantai -aamun jälkeen minnekään tuon mukaan liikkunut. @Mika__ löytyykö sulta nappuloita katsoa, onko tuolla automaatilla edes käyty vai onko tuossa joku katkos tullut jossain kohtaa? Aspa näyttäisi olevan kiinni, joten huomenna koitan jotain kautta tuota sieltä tiedustella.
Tähän caseen tuli kuin tulikin onnellinen loppu. Eilen 4h yrittämisen jälkeen sain vihdoin jonkun chatista kiinni. Tuolta muutamat kysymykset liittyen tuohon caseen ja paketti paikannettiinkin lähes saman tein. Tänään paketti oli iltapäivällä perillä. Tuon chatin kun saisivat toimimaan aamusta iltaan ja siten, että sieltä vastattaisiin suht responsiivisesti ja muutenkin mallikkaasti niin tuohon hommaan voisi olla jo jokseenkin tyytyväinen.
 
Tänään posti yllätti tuomalla sähkölaskun, jossa oli 5€ viivästyskorkoa maksamattoman laskun vuoksi. Oudoksi meni viimeistään siinä vaiheessa, kun alkuperäinen lasku (eräpäivä 27.12.) oli myös tänään tulleen postin mukana. Siis mitä v•ttua!? Huomenna sähkölaitoksen aspaan soittelemaan prkl!
 
Tänään posti yllätti tuomalla sähkölaskun, jossa oli 5€ viivästyskorkoa maksamattoman laskun vuoksi. Oudoksi meni viimeistään siinä vaiheessa, kun alkuperäinen lasku (eräpäivä 27.12.) oli myös tänään tulleen postin mukana. Siis mitä v•ttua!? Huomenna sähkölaitoksen aspaan soittelemaan prkl!

Tuttua :rofl: Ainakin 2 kertaa sähkölaskun kanssa käynyt näin, kerran hammaslääkärilaskun kanssa ja kerran jonkun en muista minkä kanssa.

Katsohan paljonko sinne soitto maksaa, ennekuin soitat, saattaa hyvin olla jotain 2€ aloitusmaksua noilla. Yhtiön sivuilta chattiin tai sähköpostiin vaan yhteyttä niin aina on onnistunut ilman tuota 5€:n ylimääräistä maksua :tup:
 
Miksi noita laskuja ei halua suoraan e-laskuna omaan verkkopankkiin? Ei jää randomkantojen armoille.
 
En olisi uskonut, että tuollainen 2,9€ haista paska-lisä tulee ITSETULLAUKSEEN. Itsehän siellä lasku tehdään itselleen. No nyt jää ne alvitkin saamatta, kun myyjältä tulee sopiva lasku.
Ähäkutti kukas nyt hieroo käsiä yhteen. Paketti tulee nopeammin perille, tuskin tarvitsee itsetullata ja silkkaa säästöä.
 
En olisi uskonut, että tuollainen 2,9€ haista paska-lisä tulee ITSETULLAUKSEEN. Itsehän siellä lasku tehdään itselleen. No nyt jää ne alvitkin saamatta, kun myyjältä tulee sopiva lasku.
Ähäkutti kukas nyt hieroo käsiä yhteen. Paketti tulee nopeammin perille, tuskin tarvitsee itsetullata ja silkkaa säästöä.

Jaa onkos jo tuollainen maksu käytössä vai vasta tulossa?

Mutta mitenkäs ajattelit välttää sen tullauksen? Jos se paketti tullin haaviin jää etkä sitä tullaa, niin se lähtee paluupostissa takaisin. Ja väärän hinnan ilmoittaminen luonnollisesti on petos, millä voi olla seurauksensa. Millä tässä yhtälössä toteutuu tuo "Paketti tulee nopeammin perille, tuskin tarvitsee itsetullata ja silkkaa säästöä."?
 
Jaa onkos jo tuollainen maksu käytössä vai vasta tulossa?

Mutta mitenkäs ajattelit välttää sen tullauksen? Jos se paketti tullin haaviin jää etkä sitä tullaa, niin se lähtee paluupostissa takaisin. Ja väärän hinnan ilmoittaminen luonnollisesti on petos, millä voi olla seurauksensa. Millä tässä yhtälössä toteutuu tuo "Paketti tulee nopeammin perille, tuskin tarvitsee itsetullata ja silkkaa säästöä."?
Tulee kuun vaihtuessa. Miksi maksaa 2,90, kun 90sent maksamalla posti hoitaa kaiken sun puolesta jos annat niille luvan hoitaa tullauksen.
 
Kun tuo astuu voimaan vaihtoehdot on maksaa 2,90 ja tullata itse tai maksaa 90sent ja antaa postin hoitaa. Maksu hoituu omapostin kautta.

Jännä ettei tuota ole mainittu tuossa samassa Postin omassa tiedotteessa. Onko antaa jotain lähdettä?

Tämähän kuulostaa siis vain ja ainoastaan positiiviselta muutokselta jos noin on että 0,90e hinnalla saa tuon jatkossa hoidettua. Aiemmin kun tuo on maksanut ihan järjettömiä summia ja itsetullaus ollut järkevää kun siinä on päässyt usemman satasen "tuntipalkoille".
 
Kun tuo astuu voimaan vaihtoehdot on maksaa 2,90 ja tullata itse tai maksaa 90sent ja antaa postin hoitaa. Maksu hoituu omapostin kautta.

On OmaPostin kautta jatkuvana palveluna niin mitätön maksu, että ei paljon viitsi itse nähdä vaivaa, vaikka eihän itsetuonnissa sinänsä kauheasti vaivaa ole, suurin aika joskus menee oikean Taricin löytämiseen.

Vertailuna DHL, joka napsii 20EUR ja/tai 5% verojen ja maksujen osuudesta, kumpi nyt on suurempi.

Jos homma on tämän johdosta edes nollatulosta Postille, niin aina parempi. Osa saattaa jopa olla tilaamatta turhaa paskaa koska periaate/köyhyys tms. Win-Win siis.
 
Jännä ettei tuota ole mainittu tuossa samassa Postin omassa tiedotteessa. Onko antaa jotain lähdettä?

Tämähän kuulostaa siis vain ja ainoastaan positiiviselta muutokselta jos noin on että 0,90e hinnalla saa tuon jatkossa hoidettua. Aiemmin kun tuo on maksanut ihan järjettömiä summia ja itsetullaus ollut järkevää kun siinä on päässyt usemman satasen "tuntipalkoille".
Posti: Yli 22 euron pakettien tullit ja maksut muuttuvat – katso tästä ensimmäiset muutokset
 
Jaa onkos jo tuollainen maksu käytössä vai vasta tulossa?

Mutta mitenkäs ajattelit välttää sen tullauksen? Jos se paketti tullin haaviin jää etkä sitä tullaa, niin se lähtee paluupostissa takaisin. Ja väärän hinnan ilmoittaminen luonnollisesti on petos, millä voi olla seurauksensa. Millä tässä yhtälössä toteutuu tuo "Paketti tulee nopeammin perille, tuskin tarvitsee itsetullata ja silkkaa säästöä."?

Ihan lampaana vaan makselen vaan maksimit. Älä suotta murehdi turhista nettiuhon takia.:btooth:
 
Ei omiin juuri vaikuta, hyvin harvoin Alista tulee tilattua mitään yli 20€ arvoista. Ja yleensäkin ovat pojat merkanneet arvon pakettiin alemmas, kuin oikeasti.

Eli ei aiheuta toimenpiteitä itselleni.
 
Mitenkäs kun kiinanpojat ei ole osanneet kirjoittaa puhelinnumeroa oikein ja sähköpostikin hukkui roskapostiin niin tänään vasta huomasin aliexpressin sivuilla olevalla koodilla, että tilaus on saapunut suomeen tasan 8pv sitten... Tänään koitin vielä noutaa mutta lokerokoodilla ei auennut enää, ilmeisesti siis tyhjennetty vaikka postin seuranta väittää että on vielä noudettavissa. Mitenkäs tälläisen kanssa? Lähtee vaan kiltisti takaisin vai onko jotain tehtävissä?
 
Mitenkäs kun kiinanpojat ei ole osanneet kirjoittaa puhelinnumeroa oikein ja sähköpostikin hukkui roskapostiin niin tänään vasta huomasin aliexpressin sivuilla olevalla koodilla, että tilaus on saapunut suomeen tasan 8pv sitten... Tänään koitin vielä noutaa mutta lokerokoodilla ei auennut enää, ilmeisesti siis tyhjennetty vaikka postin seuranta väittää että on vielä noudettavissa. Mitenkäs tälläisen kanssa? Lähtee vaan kiltisti takaisin vai onko jotain tehtävissä?
Mistä lähtien Kiinasta tulevia on automaattiin viety?
 
Mistä lähtien Kiinasta tulevia on automaattiin viety?
En tiedä, ensimmäinen kiinatilaus. Postin seuranta ilmoittaa:
  • Saapumisilmoitusta ei voitu toimittaa vastaanottajalle, koska vastaanottajan tiedot ovat puutteelliset. Lähetys on noudettavissa lähetystunnuksella, automaatista lokerokoodilla.
    17.01.2020 klo 15:34

  • Saapumisilmoitus lähetetty vastaanottajalle sähköpostilla.
    17.01.2020 klo 15:34

  • Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
    17.01.2020 klo 15:33
eikä lokerotietoja tai mitään noutotunnusta mutta sähköpostissa oli lokero ja sille koodi. Joka tosin nyt ei toiminut
 
En tiedä, ensimmäinen kiinatilaus. Postin seuranta ilmoittaa:
  • Saapumisilmoitusta ei voitu toimittaa vastaanottajalle, koska vastaanottajan tiedot ovat puutteelliset. Lähetys on noudettavissa lähetystunnuksella, automaatista lokerokoodilla.
    17.01.2020 klo 15:34

  • Saapumisilmoitus lähetetty vastaanottajalle sähköpostilla.
    17.01.2020 klo 15:34

  • Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
    17.01.2020 klo 15:33
eikä lokerotietoja tai mitään noutotunnusta mutta sähköpostissa oli lokero ja sille koodi. Joka tosin nyt ei toiminut
Virhe tehdä noin, koska ne ei osaa merkitä sitä numeroa oikein vaikka itse sen sinne oikein tietoihin on pistänyt
 
Voi /c
kysyin tänään postin chatista että onko paketteja kadonnut lakon-joulun aikaan enemmänkin. "ei ole, yksittäisiä ainoastaan" Mitäpä muuta ne olisi sielä edes vastanneet vaikka tonneittain olisi paketteja dumpattu johonkin ojaan tai unohdettu tilapäisvarastoon.


Silti kuusi pakettia kiinasta näyttää CN-seuranta että tullut suomeen n. 12. - 18. päivä joulukuuta eikä yksikään niistä ole tullut perille eikä ollut postillakaan mitään merkintää.

Ja muutama paketti jotka tilattu vasta tammikuun alussa on jo tullut perille.
Tällainen viittaa kyllä pahasti siihen että ruuhkapaketteja on dumpattu johonkin...
 
Voi /c
kysyin tänään postin chatista että onko paketteja kadonnut lakon-joulun aikaan enemmänkin. "ei ole, yksittäisiä ainoastaan" Mitäpä muuta ne olisi sielä edes vastanneet vaikka tonneittain olisi paketteja dumpattu johonkin ojaan tai unohdettu tilapäisvarastoon.


Silti kuusi pakettia kiinasta näyttää CN-seuranta että tullut suomeen n. 12. - 18. päivä joulukuuta eikä yksikään niistä ole tullut perille eikä ollut postillakaan mitään merkintää.

Ja muutama paketti jotka tilattu vasta tammikuun alussa on jo tullut perille.
Tällainen viittaa kyllä pahasti siihen että ruuhkapaketteja on dumpattu johonkin...
Onko nuo kirjattuja vai ei? Jos ei niin se seuranta näyttää mitä sattuu ja varmasti on vieläkin käsittelemätöntä postia postilla.
 
Voi /c
kysyin tänään postin chatista että onko paketteja kadonnut lakon-joulun aikaan enemmänkin. "ei ole, yksittäisiä ainoastaan" Mitäpä muuta ne olisi sielä edes vastanneet vaikka tonneittain olisi paketteja dumpattu johonkin ojaan tai unohdettu tilapäisvarastoon.


Silti kuusi pakettia kiinasta näyttää CN-seuranta että tullut suomeen n. 12. - 18. päivä joulukuuta eikä yksikään niistä ole tullut perille eikä ollut postillakaan mitään merkintää.

Ja muutama paketti jotka tilattu vasta tammikuun alussa on jo tullut perille.
Tällainen viittaa kyllä pahasti siihen että ruuhkapaketteja on dumpattu johonkin...

Hah, siis mihin näitä dumbattaisiin ja miksi? Pahoittelut, mutta ajatus, että Suomessa näitä tietoisesti hävitettäisiin, lähentelee idiotismia. Kuitenkin postilakia, kirjesalaisuutta yms. lakia takana + kansainväliset sopimukset takana mitkä velvoittavat toimittamaan yms. Vaikka Postin hallitus vaikuttaa olevan täynnä idiootteja, tuskinpa tämmöistä käskyä hekään uskaltavat antaa. Alemmilla tasoilla vielä pienemmät todennäköisyydet tämmöiselle toiminnalle.

Olisi myös parannusehdotus koko ketjua koskien, kun puhutaan paketeista, puhuttaisiin sitten pakettituotteen omaavista lähetyksistä, sitten on kirjetuotteet, seurattavat yms lähetykset ja lopulta seuraamattomat kiinapaskat.

Kannattaa nyt ensimmäisenä tarkastaa jostain kansainvälisestä seurannasta missä lähetykset oikeasti ovat. Olen nyt lakon aikana tilatuista neljä huomannut olevan vasta Turkissa vaikka OmaPosti ilmoittaakin niiden olevan kohdemaassa. Syynä lienee jonkun erän ampuminen saapuneeksi kohdemaahan, vaikka se on vasta ensimmäisessä hubissa Kiinan jälkeen.
 
On OmaPostin kautta jatkuvana palveluna niin mitätön maksu, että ei paljon viitsi itse nähdä vaivaa, vaikka eihän itsetuonnissa sinänsä kauheasti vaivaa ole, suurin aika joskus menee oikean Taricin löytämiseen.

Vertailuna DHL, joka napsii 20EUR ja/tai 5% verojen ja maksujen osuudesta, kumpi nyt on suurempi.

Jos homma on tämän johdosta edes nollatulosta Postille, niin aina parempi. Osa saattaa jopa olla tilaamatta turhaa paskaa koska periaate/köyhyys tms. Win-Win siis.
DHL paketin voi itse tullata ja hintaa silloin 0 €.
 
Onhan tämä vähän surkuhupaisaa, kun amerikoista tilattu paketti viettää helsingissä saman ajan kuin koko matka sinne on kestänyt.
 
Itse laitoin ainakin kuluttajaneuvontaan tuosta viestin lomakkeen kautta, ja suosittelen kaikkia. Ongelma tuossa on se, että esimerkiksi ostaessani tuotteen amerikkalaiselta ebay myyjältä olen sopimussuhteessa myyjään. Maksan tuolloin myyjälle tuotteesta ja toimituksesta, enkä voi edes ebayn tai oikeastaan monen muunkaan myyntisivuston tapauksessa tietää paketin toimitustapaa. En ole postin asiakas, mikäli paketti postin kautta menee, vaan asiakkaana on lähetyksen tilaaja. Enhän minä voi postilta esimerkiksi särkyneestä tuotteestakaan vastaanottajan roolissa hakea korvauksia, vaan korvauksia voi hakea vain palvelun ostava osapuoli.

Tuollainen lisämaksuhan voitaisiin muuten sorvata mille tahansa saapuvalle lähetykselle sillä perusteella, että lähetyksen kuljettamisessa on postilla työtä. Mikäli lähetyksen tullaus hoituu asiakkaan puolesta ilman postin puuttumista asiaan, niin mitäs lisätyötä tuosta edes tulee? Paketti viedään tullipostiin odottelemaan? Miksei posti sitten vain kuskaa niitä tullattavia paketteja suoraan normaalisti lajittelukeskukseen ja vapauta ne sieltä eteenpäin, kun tullivelvollisuudet on hoidettu.

Juurikin näin. Toivon mukaan kuluttajaviranomainen puuttuu tähän ja postille tulee reippaasti paskaa niskaan. Varsinkin jos tämä kuluttajien muroihin kuseminen jatkuu 2021 jälkeen.
 
Juurikin näin. Toivon mukaan kuluttajaviranomainen puuttuu tähän ja postille tulee reippaasti paskaa niskaan. Varsinkin jos tämä kuluttajien muroihin kuseminen jatkuu 2021 jälkeen.

Vinkkasin myös KKV:lle tästä tulevasta käänteestä.
 
Uutisissa oli että postitalon posti suljetaan. (Hakaniemen posti suljetaan myös) Kohta ei ole enää yhtään postia? Miten tämä nyt sitten toimii? Pakettiautomaatti on joo ihan kiva, mutta 99% ajasta lähimmät ovat täynnä ja paketit ohjataan lähimpään postiin. Käytännössä tämä ilmeisesti jatkossa tarkoittaa sitä että jos pakettiautomaatti on täynnä niin postit pitää hakea jostain lajittelukeskuksesta Vantaalta, kun mitään muuta fyysistä paikkaa postilla ei sitten ole?
 
Uutisissa oli että postitalo posti suljetaan. Kohta ei ole enää yhtään postia? Miten tämä nyt sitten toimii? Pakettiautomaatti on joo ihan kiva, mutta 99% ajasta lähimmät ovat täynnä ja paketit ohjataan lähimpään postiin. Käytännössä tämä ilmeisesti jatkossa tarkoittaa sitä että jos pakettiautomaatti on täynnä niin postit pitää hakea jostain lajittelukeskuksesta Vantaalta, kun mitään muuta fyysistä paikkaa postilla ei sitten ole?
Tilalle tulee isot itsepalveluautomaatit. Onhan tälläkin hetkellä Helsingissä posti missä ei ole henkilökuntaa ollenkaan.
 
Tilalle tulee isot itsepalveluautomaatit. Onhan tälläkin hetkellä Helsingissä posti missä ei ole henkilökuntaa ollenkaan.
Mutta nuo automaatit ovat aina täynnä. Itse olen kerran saanut paketin automaattiin ja hakenut päälle 50 postista koska automaatti on ollut täynnä. Tilaan aina automaattiin ja lisäksi on ohjaus päällä automaattiin. Täytyy tulla todella valtavia automaatteja sitten kyllä.
 
Uutisissa oli että postitalon posti suljetaan. (Hakaniemen posti suljetaan myös) Kohta ei ole enää yhtään postia? Miten tämä nyt sitten toimii? Pakettiautomaatti on joo ihan kiva, mutta 99% ajasta lähimmät ovat täynnä ja paketit ohjataan lähimpään postiin. Käytännössä tämä ilmeisesti jatkossa tarkoittaa sitä että jos pakettiautomaatti on täynnä niin postit pitää hakea jostain lajittelukeskuksesta Vantaalta, kun mitään muuta fyysistä paikkaa postilla ei sitten ole?

Pääkaupunkiseudulla on kauppojen yhteydessä noutopisteitä jonkun verran. Noihin menevät nytkin paketit usein jos automaatti on täysi.
 
Voi /c
kysyin tänään postin chatista että onko paketteja kadonnut lakon-joulun aikaan enemmänkin. "ei ole, yksittäisiä ainoastaan" Mitäpä muuta ne olisi sielä edes vastanneet vaikka tonneittain olisi paketteja dumpattu johonkin ojaan tai unohdettu tilapäisvarastoon.


Silti kuusi pakettia kiinasta näyttää CN-seuranta että tullut suomeen n. 12. - 18. päivä joulukuuta eikä yksikään niistä ole tullut perille eikä ollut postillakaan mitään merkintää.

Ja muutama paketti jotka tilattu vasta tammikuun alussa on jo tullut perille.
Tällainen viittaa kyllä pahasti siihen että ruuhkapaketteja on dumpattu johonkin...

Itselläni pari kiinanpakettia on jossain matkalla Turkki-Helsinki, rahat ensimmäisestä saatu jo takaisin. Ensimmäinen tilaus tehty 11.11. ja toinen joulukuun alussa.
 
Mutta nuo automaatit ovat aina täynnä. Itse olen kerran saanut paketin automaattiin ja hakenut päälle 50 postista koska automaatti on ollut täynnä. Tilaan aina automaattiin ja lisäksi on ohjaus päällä automaattiin. Täytyy tulla todella valtavia automaatteja sitten kyllä.
Jos luukkuja tulee satoja niin eiköhän ne hetkeksi riitä. Yleensä se määrä on kymmenissä.
 
Uutisissa oli että postitalon posti suljetaan. (Hakaniemen posti suljetaan myös) Kohta ei ole enää yhtään postia? Miten tämä nyt sitten toimii? Pakettiautomaatti on joo ihan kiva, mutta 99% ajasta lähimmät ovat täynnä ja paketit ohjataan lähimpään postiin. Käytännössä tämä ilmeisesti jatkossa tarkoittaa sitä että jos pakettiautomaatti on täynnä niin postit pitää hakea jostain lajittelukeskuksesta Vantaalta, kun mitään muuta fyysistä paikkaa postilla ei sitten ole?
Pääkaupunkiseudulla on kauppojen yhteydessä noutopisteitä jonkun verran. Noihin menevät nytkin paketit usein jos automaatti on täysi.
Koko maassa noita asiamiesposteja on tuhansia. Maalta konttorit katosi vuosituhannen vaihteessa ja pian sen jälkeen kaupungeistakin. Ihan samanlainen Postin tiski ja nurkkaus siellä on kuin Postin omassakin, vähän kuin shop-in-shop.
 
Ei perhana, aamu neljältä tuli omapostissa ilmoitus että miten haluan tilauksen, pakettiautomaattiin vai ovelle. Tottakai nukuin, ja en voinut valita. Nyt lukee että tulee kotiin huomenna mutta aikahaarukka on 8-16! Mitähän pakettiparalle tapahtuu kun en ole kotona?
 
Ei perhana, aamu neljältä tuli omapostissa ilmoitus että miten haluan tilauksen, pakettiautomaattiin vai ovelle. Tottakai nukuin, ja en voinut valita. Nyt lukee että tulee kotiin huomenna mutta aikahaarukka on 8-16! Mitähän pakettiparalle tapahtuu kun en ole kotona?
Menee postiin tai automaattiin jos et ole paikalla.
 
Minkähän takia jokaisessa tekstiviestissä, jossa ilmoitetaan paketin saapuneen lukee: "Lähetyksesi on ohjattu lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen"? Jokainen kuitenkin on mennyt juuri sinne omapostissa valittuu asiamiespostiin. Ei siis ole kertaakaan mennyt mihinkään muuhun. Tämä alkoi jo joulukuun alkupuolella ja tänä aikana on tullut kyllä ihan reilusti paketteja. Viimeksi eilen tuli kolmesta paketista ilmoitukset ja kaikissa tuo sama viesti, vaikka ovat juuri siellä missä pitääkin?
 
^ Oma arvaus, jonkun paskajärjestelmän avulla voi laittaa vain yhtä viestiä ja tuo on se mikä on valittu? :vihellys:

Muoks: ja siinä samassa: 'Lähetyksesi on ohjattu lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen. Lähetys JJFIxxxxxxxxxxxx noudettavissa 5.2.2020 asti Posti Noutopiste, K-Supermarket. Hlökortti mukaan.'
 
Viimeksi muokattu:
Minkähän takia jokaisessa tekstiviestissä, jossa ilmoitetaan paketin saapuneen lukee: "Lähetyksesi on ohjattu lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen"? Jokainen kuitenkin on mennyt juuri sinne omapostissa valittuu asiamiespostiin. Ei siis ole kertaakaan mennyt mihinkään muuhun. Tämä alkoi jo joulukuun alkupuolella ja tänä aikana on tullut kyllä ihan reilusti paketteja. Viimeksi eilen tuli kolmesta paketista ilmoitukset ja kaikissa tuo sama viesti, vaikka ovat juuri siellä missä pitääkin?

Minulla sitten taas kaikki tänä vuonna tulleet paketit ovat menneet muuhun kuin valittuun noutopisteeseen.
 
Mitähän posti sekoilee?
Sain luukusta saapumisilmoituksen jossa on leimattuna päivämäärä 25.1.
Lähetyskoodilla kun menee kattomaan tietoja lähetyksen seurannasta niin:
  • Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.

  • 17.01.2020 klo 10:12
Ja viimeinen noutopäivä 24.01.2020.
Tänään on 29.1.2020.

Ja mikä tässä oudointa on se että mä en odota mitään pakettia...


Edit: eikun odotanpas. takuuhuollosta telkkaria.
 
No voihan vittu. Puolitoista vuotta asunut ulkomailla ja nyt kun tuli suomessa käymään ja piti paketti lähettää smartpostin kautta niin mitä vittua, ovat menneet uusimaan jokaikisen vanhan automaatin ja noista uusista paskoista ei voi ostaa lähetystä :rage::rage::rage::rage: Ennen tuohon koko lähetysprosessiin meni lähetyksen ostamisen ja maksamisen kanssa alta 1 minuutti, nyt piti ährystää kännykällä postin paskojen verkkosivujen kautta likemmäs 20min tuota paketin ostamista (ekat 15min meni vain valkoisen sivun refreshailuun kun sattuipas olemaan joku huoltokatkos juuri päällänsä)

Voi vittu mitä paskaa sanon minä. Kenelle saa avautua?
 
Minulla sitten taas kaikki tänä vuonna tulleet paketit ovat menneet muuhun kuin valittuun noutopisteeseen.

Onko sulla pakettiautomatti valittuna? Itsellä kohtuu iso S-market, niin ei sieltä koskaan ole vielä tila loppunut, ei edes jouluna.
 
Onko sulla pakettiautomatti valittuna? Itsellä kohtuu iso S-market, niin ei sieltä koskaan ole vielä tila loppunut, ei edes jouluna.

Ei vaan K-marketin posti. Ensin posti kysyy tekstiviestillä mihin toimipaikkaan haluan paketin, sitten tulee "lajitteluvirhe, lähetys voi viivästyä" jonka jälkeen lähetys palloilee jossain limbossa muutaman päivän ja sitten päätyy pääpostiin noudettavaksi. :facepalm:
 
En muista olenko maininnut, mutta tuli tarvetta lähetyksen säilytysajan pidentämiselle viikoksi (nykyinen säilytysaika taitaa olla se viikko).

Halpaa kuin saippua. Vain 1€/päivä, eli 7€ tuli lisäkuluja postiennakon päälle :eek:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom