- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 898
Toi postin kotiinkuljetus on kyllä työssäkövijöille pelkkää myrkkyä ja saataisiin mun puolesta poistaa täysin käytöstä ja viedä paketit noutopaikkaan tai edes mahdollistaa etukäteen postin omilla sivuilla lähetystunnuksen kirjaamisen järjestelmään ja sieltä voisi naputella kotiinkuljetusyrityksen pois. Tolla keinoin paketit saisi keskimäärin päivää aiemminkin. Samalla posti voisi sinne verkkopalveluunsa lisätä mahdollisuuden näpytellä muutkin seurantakoodit ulkomaanpaketeista ja mahdollistaa niille toimituspaikan vaihdoksen. Nyt tuo ei onnistu mitenkään, mutta en ymmärrä miksi. Asiakas saa silti kotiinsa saapumisilmoituksen ja vaikka tietäisin jonkun muun henkilön paketin tunnuksen niin en silti sitä saa ilman henkilöllisyyden varmentamista.
Hulvatontahan on se, että Postilla on kyllä kuluttajaystävällisempiäkin palveluita. Toimituksia illemmalla ja puhelinsoiton kanssa ym. Jostain syystä ilmeisesti joka ikinen ulkomaanlähetys tulee kuitenkin tuollaisena "toimitetaan työaikana eikä soiteta"-pakettina, joka on aivan selvästi alunperin suunniteltu toimitettavaksi yrityksiin työaikana.
Syy on varmaan se, että Postille on halvinta laittaa pakettininja pyörimään päiväaikaan.