- Liittynyt
- 11.11.2017
- Viestejä
- 646
Osaako kukaan sanoa jaetaanko 31.12. eli tänään pakettilähetyksiä?
Täällä ainakin tuli paketti haettavaksi.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osaako kukaan sanoa jaetaanko 31.12. eli tänään pakettilähetyksiä?
Itsellä edelleen seisoo siellä lajittelukeskuksessa, 16:12 tullut uusi rekisteröintimerkintä sieltä, sinäänsä hassua kun eilen aamuyöllä se oli jo kertaalleen siellä rekisteröity.. Kummallista touhua.. Torstaillehan tuo menee nyt väkisinkin.
Itse asiassa, minullakin on ihan sama juttu. ~30kg Posti Express-paketti tulossa Tampereelle, arvioitu toimitusaika on 31.12.2019 klo 16:00 mennessä. Viimeisin leimaus on 30.12.2019 klo 15:17 Postin pk-seudun lajittelukeskuksesta kun tähän kohtaan aamua mennessä tuon olisi jo melkeinpä pitänyt pyörähtää Tampereen lajittelukeskuksen kautta Pirkkalaan jakeluun.
EDIT: Klo 13.30 paikkeilla lajiteltu Tampereella, joten ei ehtine toimitukseen tänään enää mitenkään.
Oletko tilannut mitään mikä tuolla yanwenilla tulisi? Toisaalta ei noiden kyllä mihinkään postin seurantaan edes pitäisi ilmestyä, kun eivät ole kirjattuja lähetyksiä.Siirretääs tuolta YK:n kysymysketjusta:
Vähän ihmettelin, kun OmaPosti-sovellukseen ilmestyi tuossa vuodenvaihteen tienoilla tällainen erikoisen niminen lähetys itsestään:
https://photos.app.goo.gl/5QhRqgTr2daaywXK7
eBaystakaan ei ole tulossa mitään isompaa, kuin pari korkeintaan parin euron arvoista lähetystä. Ja sitten toisaalta tuo on jumittunut alkuloggauksien jälkeen paikalleen, ilman uusia merkintöjä.
Osaako joku kertoa, mikä voisi olla kyseessä?
Yanwenin lähetykset eivät varmaan tule Turun vaan Helsinki-Vantaan kautta, joten veikkaan että lähetys ei ole vielä Suomessa. "Rekisteröinti" Postin seurannassa ei aina tarkoita että paketti on fyysisesti ko. paikassa, varsinkaan ulkomaanlähetyksissä.En tietääkseni, jos ei niitä korkeintaan kahden euron hiluja lasketa, mitä muutama tulossa eBaysta. Oudosti näyttää tuo Yanwenin oma seuranta tuolle koodille tietoja jälkeen tuon Postin seurantaan ilmestymisen:
https://photos.app.goo.gl/ZqyeCW4MQ4tH4QGT9
Ei noiden edes pitäisi tuolla seurannassa näkyä. Ainakaan yksikään aiempikaan ei ole näkynyt. EBaysta voit tarkistaa täsmääkö yksikään tilaus tuohon.Joo, mä kanssa aloin miettimään onkohan kyseinen paketti Suomessa vielä lainkaan.
Ei noiden edes pitäisi tuolla seurannassa näkyä. Ainakaan yksikään aiempikaan ei ole näkynyt. EBaysta voit tarkistaa täsmääkö yksikään tilaus tuohon.
Nämä on oikeasti sulla viikon kahden päästä, ei koskaan ole ollu selvyyttä mistä viive johtuu. Luultavasti suomeen tulevat paketit tulee venäjän pakettien kanssa ja vaatii suomessa suhteellisen suuren lajittelun.Minulla on Kiinasta tilattu paketti ja Aliexpressin mukaan 30.12 "Package arrived in destination country". Postin puolella taas lukee, että:
Lähetys on matkalla kohdemaahan 28.12.2019 klo 18:30 HKI VANTAA AIRPORT
Onko tuo nyt sitten oikeasti vielä jossain ihan muualla kuin Suomessa? Harmi kun kamppeelle olisi ollut käyttöä jo ajat sitten.
Alkanut nyt liikkumaan kiinapaskeet lakon ajoilta vahvemmin, tullut jo muutama marraskuun aikana tilattu. Uutuutena näissä on ollut, että on Pasilan sijasta käsittelypaikkana Vantaan logistiikkakeskus.
Osa kiinapaskeista myös ilmestyy itsestään OmaPostiin, osa ei. Liian vähän vielä vastaanotettuja, että voisi arvata logiikkaa.
Nuo on jotain suomen postin hoitamia ulkomaan postituksia, tarkkaan ei tietoa.Oletko tilannut mitään mikä tuolla yanwenilla tulisi? Toisaalta ei noiden kyllä mihinkään postin seurantaan edes pitäisi ilmestyä, kun eivät ole kirjattuja lähetyksiä.
Tässä tapauksessa mielestäni kannattaa suoraan valittaa Amazonille niin lähettävät uuden.Itse laitoin selvityspyynnön, kun joskus 17.11. Amazonin saksasta postitettu paketti on ollut seuravaalla statuksella jo hetken aikaa:
Ehkä joskus helmi-maaliskuussa ehtivät sitten käsitellä tämän selvityspyynnön, niin hyvä laittaa jo nyt tulille. Luulisi että sille oltaisiin ehditty jotain tehdä, kun kaikki muut tavarat on tulleet kiinaa myöten jo aikaa sitten perille.
- Item in sorting.
22.11.2019 klo 17:27
HELSINKI 00230
Ootko tilannu Aliexpress Standard Shippingilla jotain?Siirretääs tuolta YK:n kysymysketjusta:
Vähän ihmettelin, kun OmaPosti-sovellukseen ilmestyi tuossa vuodenvaihteen tienoilla tällainen erikoisen niminen lähetys itsestään:
https://photos.app.goo.gl/5QhRqgTr2daaywXK7
eBaystakaan ei ole tulossa mitään isompaa, kuin pari korkeintaan parin euron arvoista lähetystä. Ja sitten toisaalta tuo on jumittunut alkuloggauksien jälkeen paikalleen, ilman uusia merkintöjä.
Osaako joku kertoa, mikä voisi olla kyseessä?
Tässä tapauksessa mielestäni kannattaa suoraan valittaa Amazonille niin lähettävät uuden.
Jos alkuperäinenkin paketti tulee joskus niin sen voi jättää noutamatta (ellei sitten ole niin pieni että tulee suoraan postilaatikkoon).
Jos paketin seurantakoodi on muotoa CRnnnnnnnnnDE tai CQnnnnnnnnnDE niin se on Suomen päässä seuraamaton kirje eikä tuon Helsinki-lajittelun jälkeen tule välttämättä muita tapahtumia. Itsellä pari Amazonin pakettia tuli marraskuun lopussa tuollaisina lähetyksinä (ja tulivat perille muistaakseni ihan normaalissa ajassa).
Itsellä myös vastaavassa tilassa oleva paketti, Turkin postin seurannan viimeinen tieto:Pari lähetystä itselläkin vaiheessa. Uusimmat seurantatiedot turkin päästä (İSTANBUL(AVR) - BAŞAKŞEHİR) 20.11. Kaipa nuokin suomeen aikanaan löytää ellei Erdogan ole mokomia päättänyt kansallistaa.
Ootko tilannu Aliexpress Standard Shippingilla jotain?
Vaikuttas Postin Seurattava Lähetys Plus lähetykseltä toi. Ei niittenkään pitäs kyllä automaattisesti postin sovellukseen ilmestyä...eivät ainskaan ennen oo ilmestyny.
Annetaanpa positiivista logistiikkapalautetta: Jimm'siltä tilasin rautaa 5.1., mm. kotelon. Painavaa, joten kotiinkuljetus autottomalle jees. Valikoimassa ilmaisena Budbee. Epäilyttävää kun en ollut kuullut aiemmin. Tänään, 7.1. ensimmäisenä arkipäivänä tilauksesta, Budbee lupaa illasta pakettia Helsinkiin.
Tätä nopeutta ei saa Postilta varmaan edes maksamalla.
Nyt vaan ärsyttää odotella perjantaille Amazonista loppuja osia.
Ei todellakaan ole mitään vakioaikaa milloin paketit postin noutopaikkaan tulee. Niitä voi tulla päivän aikana jopa useampia kertoja. Sen posti takaa, että 17 mennessä jätetty paketti ehtii vielä samana päivänä haettavaan postiin.Postin pakettiseurannan saapumisarviot on kyllä koodattu aivan hatusta. Yleensä saapuu päivää ennen, mutta nyt jätti huomioimatta loppiaisen. Eli viikonloppuna postiin viety oli arvioitu saapumaan tänään tiistaina, vaikka oikeasti lähti konttorista vasta iltapäivällä.
Mitä tuota pari vuotta käyttänyt, niin itse tekemäni arviot ovat pitäneet lähes aina, mutta miten se on niin vaikeaa ohjelmoida samat olettamat tuonne. Konttoreilla on vaikio kellonaika kun paketit noudetaan ja tuodaan, reitit on melko vakio muutaman ison lajittelupisteen kautta ja poikkeuspäivät on lähinnä kalenterista löytyviä arkipyhiä.
Ehkä tässä sitten on alueellista vaihtelua. Niitä aikoja voi olla useampi per päivä jossain, mutta tuskin ovat kovin satunnaisia.Ei todellakaan ole mitään vakioaikaa milloin paketit postin noutopaikkaan tulee. Niitä voi tulla päivän aikana jopa useampia kertoja. Sen posti takaa, että 17 mennessä jätetty paketti ehtii vielä samana päivänä haettavaan postiin.
Toi postin kotiinkuljetus on kyllä työssäkövijöille pelkkää myrkkyä ja saataisiin mun puolesta poistaa täysin käytöstä ja viedä paketit noutopaikkaan tai edes mahdollistaa etukäteen postin omilla sivuilla lähetystunnuksen kirjaamisen järjestelmään ja sieltä voisi naputella kotiinkuljetusyrityksen pois. Tolla keinoin paketit saisi keskimäärin päivää aiemminkin. Samalla posti voisi sinne verkkopalveluunsa lisätä mahdollisuuden näpytellä muutkin seurantakoodit ulkomaanpaketeista ja mahdollistaa niille toimituspaikan vaihdoksen. Nyt tuo ei onnistu mitenkään, mutta en ymmärrä miksi. Asiakas saa silti kotiinsa saapumisilmoituksen ja vaikka tietäisin jonkun muun henkilön paketin tunnuksen niin en silti sitä saa ilman henkilöllisyyden varmentamista.
Olisi mielenkiintoista nähdä millä prosentilla toimitus onnistuu. Veikkaisin että 95% tapauksissa ei onnistu. Harva on kotona päivisin ja useissa paikoissa on ovi koodit joten vaikka olisikin kotona niin postinjakaja ei pääse edes ovelle.Hulvatontahan on se, että Postilla on kyllä kuluttajaystävällisempiäkin palveluita. Toimituksia illemmalla ja puhelinsoiton kanssa ym. Jostain syystä ilmeisesti joka ikinen ulkomaanlähetys tulee kuitenkin tuollaisena "toimitetaan työaikana eikä soiteta"-pakettina, joka on aivan selvästi alunperin suunniteltu toimitettavaksi yrityksiin työaikana.
Syy on varmaan se, että Postille on halvinta laittaa pakettininja pyörimään päiväaikaan.
Olisi mielenkiintoista nähdä millä prosentilla toimitus onnistuu. Veikkaisin että 95% tapauksissa ei onnistu. Harva on kotona päivisin ja useissa paikoissa on ovi koodit joten vaikka olisikin kotona niin postinjakaja ei pääse edes ovelle.
Joten aika typerä palvelu kaikenkaikkiaan kun turhaan ajellaan ympäriinsä pakettien kanssa joita ei saada jaettua. Jotenkin pitäisi tuotakin kehittää.
Ei niistä chatissa muutenkaan ole apua oman kokemuksen mukaan.Kiinan paketissa viimeinen päivitys 17. päivä joulukuuta "Lähetys on saapunut kohdemaahan.". Sen jälkeen ei mitään. Postin chatissakaan ei ole asiakaspalvelijoita ikinä paikalla
Jos olen tilannut jotain pakettiautomaattiin niin se on ollut monesti täynnä ja paketti viety postiin. No nyt lähi posti suljetaan kesällä ja lähin posti sitten menee jo aika kauaksi. Pakettiautomaatteja olisi lähistöllä kyllä paljon, mutta onko mitään mahdollisuutta että postin jakaja etsisi vapaan automaatin läheltä ja laittaisi sinne? Vai meneekö aina niin että jos se valittu on täynnä niin sitten paketti viedään kauas postiin?
Vähän menee idea koko postilla tilaamisesta kun monet kaupat on jo lähempänä sitten kun tuo posti, niin voi ihan itse kävellen hakea tavaraa sitten helpommin kun tilata postilla ja hakea kaukaa.
Ei niistä chatissa muutenkaan ole apua oman kokemuksen mukaan.
Vasta sitten laittavat postiin kyselyn lähetyksestä, kun on kysynyt 2-3 kertaa sen perään.
Minkä seurannan mukaan? Ja onko kyseessä oikea kirjattu lähetys vai joku muu minkä seuranta ei ole luotettava.Kiinan paketissa viimeinen päivitys 17. päivä joulukuuta "Lähetys on saapunut kohdemaahan.". Sen jälkeen ei mitään. Postin chatissakaan ei ole asiakaspalvelijoita ikinä paikalla
Postin seurannan mukaan. Kyseessä on RP********CN kirjattu kirje lähetys jollaisissa on ainakin ennen ollut täysi seurantaMinkä seurannan mukaan? Ja onko kyseessä oikea kirjattu lähetys vai joku muu minkä seuranta ei ole luotettava.
Odotat vaan niin kyllä se sieltä tulee. Jos ei niin lähettäjään yhteys, koska se on lähettäjän vastuulla.Postin seurannan mukaan. Kyseessä on RP********CN kirjattu kirje lähetys jollaisissa on ainakin ennen ollut täysi seuranta
Ymmärtääkseni pitäisi ohjautua lähimpään vapaaseen automaattiin
Menee lähimpään postiin. Juuri tänään oli tuommoinen tilanne ja viestissä luki, että toimitetaan lähimpään postiin.Onko varmaa tietoa, vai onko tilanne muuttunut? Kun ainakin olen joskus asiamiespostin työntekijän kanssa jutellut Prisman alakerran täpötäydestä pakettiautomaatista samaisen Prisman katutason asiamiespostitoimipaikkaan ohjautunutta pakettia hakiessa, niin sanovat että heille tulee mm. monen lähialueen täysien automaattien paketteja. (Toki tässä tapauksessa myös mm. viereisen Cittarin pakettiautomaatti on voinut olla täynnä samanaikaisesti)
Käsitykseni pohjautuu myös siihen mielikuvaan pakettiautomaattien toimintalogiikasta, että niiden lokeroita ei ennalta korvamerkitä mitenkään, vaan kuski täyttää paketit sen mukaan miten vapaata tilaa löytyy, ja loput ohjataan suoraan postitoimipaikkaan. Kun eihän Posti anna kuluttajienkaan varata lokeroita, vaan ne menee sen mukaan kuka ehtii lokeron ottaa käyttöön.
Voi olla että Smartmile, Pakettipiste ja DHL-automaatit toimivat eri tavalla, olisihan se toisaalta ihan älykästä että lokeroita voisi buukata.
Jos jollain on faktaa niin mielenkiinnolla kuulisin prosessista enemmän.
Teippaa se teipillä tiukemmaksi.Kuinka tarkkoja postissa ollaan pakettien koon kanssa?
Olisi yksi s+ koon paketti lähdössä, joka kuitenkin pullistaa itsenä 12 cm paksuiseksi, rajan ollessa 11cm. Kevyesti painamalla menee kuitenkin 11cm.
Koituuko tästä ongelmia?
Teippaa se teipillä tiukemmaksi.
Olen joskus tuommoisia lähettänyt, mutta periaatteessahan niillä on halutessaan mahdollisuus laskuttaa noista ylimääräistä. Omat ainakin menneet perille ilman ongelmia silti.Kun ei oikein meinaa mennä!
sisältö on 9cm ja pakkausmateriaali himpun vajaa 1cm per puoli. Noh, kikkailaan vielä josko menis.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.