Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko noista yksikään saapunut postin haltuun niin että olisi ollut edes realistiset mahdollisuudet saada toimitettua (ke-to, ehkä pe aamu jos pääkaupunkiseutu)? Lähetystunnuksen olemassa olo ei vielä kerro mitään.Mikään BF tilauksista ei ole vielä tullut perille, iso osa jo saanut lähetystunnuksen jota voi seurata, saapuu 26 päivä tai 27 päivä (tilaukset tehty KE-PE välisenä aikana), postin kautta kaikki.
2 oli perjantaina jo jotkut lajittelut käynyt läpi.Onko noista yksikään saapunut postin haltuun niin että olisi ollut edes realistiset mahdollisuudet saada toimitettua (ke-to, ehkä pe aamu jos pääkaupunkiseutu)? Lähetystunnuksen olemassa olo ei vielä kerro mitään.
Verkkokaupoissa voi olla ollut aika paljon ruuhkaa BF:n takia. Gigantinkin verkkosivut tuputti jotain jonotusjärjestelmää ennenkuin pääsi mitään tilaamaan.
Mulla tullut lähes jokaisessa kiinapaketissa, ei ole kotimaan paketeissa tullut koskaan tuota. Aamulla lukenut että lähetys viivästynyt, sitten postilaatikkoon tullut samana päivänä kuitenkin "Priority" paketti."Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa."
Tuo ei ole kiinapaketti, vaan tältä foorumilta ostettu näytönohjain. Tiedä sitten onko automaatti ollut täynnä tai jotain. Toivottavasti tulisi huomennaMulla tullut lähes jokaisessa kiinapaketissa, ei ole kotimaan paketeissa tullut koskaan tuota. Aamulla lukenut että lähetys viivästynyt, sitten postilaatikkoon tullut samana päivänä kuitenkin "Priority" paketti.
Kannattaa antaa tuosta postipojallekin ihan suoraan hyvää palautetta. Tietää, että jatkossakin tekee työnsä samalla tavoin, eikä aina tule samaa v*ttuilua joka suunnalta.Jos joku ei ole huomannut niin olen käynyt täällä kitisemässä milloin mistäkin postin jekuttelusta. Viimeksi puhelimitse ilmoittamisesta tai sen puutteesta. Tänään taas odottelin pakettia ja odotukset olivat nollissa, kun äkkiarvaamatta tuli puhelu jossa postin reipas kuljettajapoika ilmoitti olevansa tuossa alaovella
Olisi vielä auttanut pakettien kantamisessa (2x25kg), mutta pieni arkiliikunta tekee mulle vain hyvää ja lähetin tämän esimerkillisen jakelijan jatkamaan uurastustaan. Nyt meni juuri niinkuin pitikin
Posti taas kerran vauhdissa Jimmsistä oli takuuhuollosta tulossa pumppu ja kävihän se paketti tossa kotiovella kääntymässä. Jotain ihme säätöä teki postipate sen kuittauslaitteen kanssa, ei saanut kuittausta sisään ja nyt sit paketti lähti takasin toimipisteeseen & kuulemma pitäisi itse hakea sieltä. En ole kyllä hakemassa. Jos kerran toimituksessa on kotiinkuljetus ni silloin se varmaan onnistuneesti toimitetaan ovelle. Huomenna (vihaista) puhelua aspaan ni katsotaan mitä sanovat.
Kotkassa. En sit tiedä mikä tuossa oli noin vaikeaa, osoitekorttikin oli paketissa kiinni ja sen olisi ihan fyysisesti kynällä voinut kuitata. Kuski ei vaan halunnut luovuttaa pakettia kun ei saanut sitä kuittauslaitetta toimimaan.Kiinnostaisi tietää missä tämä on tapahtunut.
Kuskeilla kyllä pitäisi olla mukana varakortteja, joihin paketin tiedot saa käsin syötettyä (sekä kuittaukset yms.), ja suurimmasta osasta paketteja saa sen kuittausosan irti ja allekirjoitettua. Kummassakin tapauksessa tehdään sitten jälkikäteen manuaalitallennus luovutustapahtumasta. Vähän epäilen, ettei kuski ole nyt ollut tuohon pakettihommaan ihan loppuun asti perehdytetty.
edit. Ja jos kuski tosiaan on käynyt ihan ovella henkilökohtaisesti asioimassa, niin luulisi vähän sitä pelisilmääkin löytyvän ja luovuttavan sitten vaikka ilman kuittausta. (Näissä toki on oma perse sitten vaarassa, jos tulikin mokattua, mutta onhan toi aika selkeä juttu, varsinkin jos vielä henkkareista saisi tarkistettua, että vastaanottaja ja henkkarit täsmäävät.)
edit2. Ja reklamoi ihmeessä, aihetta kyllä on.
Ilman reklamointia päästiin tällä kertaa. Sen verran kiirettä piti töissä etten työpäivän aikana kerennyt ruveta postille soittelemaan. Soittivat itse mulle iltapäivällä ja kysyivät mihin aikaan olen kotona pakettia vastaanottamassa & melkolailla minuutilleen sovittuna aikana oli sitten paketti kotiovella. Eli propsit voi antaa kuitenkin miten tuon lopulta hoitivat. Ei mulla kuitenkaan mikään kiire tuon paketin kanssa ollut, mutta ihan periaatteesta en sitä kyllä itse olisi lähtenyt lähipostista hakemaan.Saitko ilman reklamointia vai reklamoinnin jälkeen?
Aika erikoinen keissi. Itse olen ollut sen verran joustava, että olen jopa saman päivän aikana paikannut näitä pahimpia alaisten mokia(jos nyt on kohtuullisen matkan päähän sattunut kotimatkasta (+-15km)), mutta tuo on kyllä typeryydessään sellaista kertaluokkaa, etten ehkä kehtaisi omaa naamaa näyttää asian suhteen..
Noh, tärkeintä on, että sait paketin, mutta ei tästä nyt pisteitä voi Postille antaa. Tämän viestin perusteella olen noin 99,9%-varma, ettei henkilö vain osannut toimia oikein ongelmatapauksessa.
Priority-paketti oli alun perin tulossa maanantaina, mutta sille tapahtui jokin "poikkeama" ja viivästyi päivällä. Ei tuo vielä mitään, en olisi sitä ollut vastaanottamassa kuitenkaan. Tiistaina kuitenkin seurantaan ilmestyi merkintä "vastaanottajaa yritetty tavoittaa" mutta ei mulle kyllä kukaan soittanut tai viestittänyt. Ei oltu ilmeisesti edes ovella käyty kokeilemassa toimitusta, kun ei ollut sitä saapumisilmoitusta jätetty postiluukusta. Tänään sitten noudan tuon paketin postista töiden jälkeen.
Viimeksi kun Priority-paketti tuli niin postista soitettiin ja luukusta löytyi saapumisilmoitus.
Tilasin Saksan Amazonista Philips Hue aloituspaketin 16.11 ja paketti lähti samana päivänä vielä liikkeelle.
Postista tuli viesti 19.11 että teille on saapumassa paketti seuraavien päivien aikana. Vastasin viestiin vaihtoehdon A jolla kuski voi jättää paketin oven taakse mikäli ketään ei ole kotona.
Torstaina 22.11 tuli viesti, että paketti toimitetaan 23.11 aikana ja mulle lähetetään erillinen saapumisilmoitus kun pakettia ollaan tuomassa.
No, 23 päivä soi ovikello yhdeksän aikaan ja postikuski oli paketin kanssa oven takana. No ei oo vieläkään ilmotusta tullut, että pakettia ollaan tuomassa, vaikka oli oikeen isoilla kirjaimilla postin viestissä.
Avasin oven intoa täynnä, että pääsee asentelee uusia lamppuja, mutta kuski sanoi jo ennen kuin olin paketista kiinni saanu, että ei tää taida olla sun paketti....
Kyselen, että mikäs siinä ja olin kyllä tilannut Amazonista tavaraa...
Laatikossa oli kiinni Amazonin pakettikortti jossa oli n. 350km päässä olevan henkilön nimi ja osoite ja mun paketti kortti siinä vähän päällä vinottain.
Kuski sanoi, että todennäköisesti lajittelukeskuksen (tms.) kone on lätänny mun etiketin väärään pakettiin, kun ne Suomessa liimaa koneellisesti kaikki nuo. No käski avata paketin nyt varmistaakseen ja siinä otettiin kuvia puolin ja toisin paketista.
No kahdet naisten kengät tuli ja niillä valaista kyllä edes vaatekaappia...
Ajelin postiin, siellä ei osattu sanoa mitään, vaan annettiin numero johon soitetaan.
Numeroon kun soitin niin siellä sanottiin että pitää viedä postiin.
Luurin päässä vähän ihmeteltiin kun sanoin, että sieltäpä juuri ajelin kotiin kun sanottiin, että soita tähän numeroon...
No, postin nainen sanoi, että hän soittaa sinne postiin ja vie paketti sinne vaan, he rupeaa selvittämään mihin se on kadonnut.
Jo oltiinkin postissa sitten taas paketti kainalossa palauttamassa sitä ja nyt kyllä tiesi asiakaspalvelija heti mitä tehdä ja kuulemma näitä tulee jonkin verran...
Jäin vaan pohtimaan, että miksei sitä sitten tiedetty heti kun siellä kävin, vaan vasta sen jälkeen kun sinne postiin oli soitettu....
No, valoja odotellaan ja tänään aattelin soittaa josko jotain tietoa olisi postilla antaa onko paketti löytynyt....
Helpoimmalla olisitte selvinnyt asiasta sillä, että et olisi vastaanottokuitannut sitä väärää tavaraa, jossa oli sinun pakettikorttisi. Olisitte vain repinyt pois väärän (suomessa postin laittaman) pakettikortin ja kuljettaja olisi vienyt paketin takaisin terminaaliin, jossa siihen olisi tulostettu uusi kortti oikeilla tiedoilla.
Posti ei sinulle korvaa todennäköisesti yhtään mitään. Amazonin päähän viestiä niin purkaavat kaupat jne.Joo, ehkäpä. Halusin nyt kuitenkin varmistua, ettei ole Amazonilla käynyt mitään käpyä ja varmistaa, että se ei ole mun paketti, samoiten postin kuski tuumaili, että kannattaa avata.
Ei se iso vaiva ollut käydä postissa viemässä sitä väärää, lähinnä nyt jännittää, että löytyykö mun pakettia lainkaan vai rupeanko penäämään rahoja postilta takaisin...
Posti ei sinulle korvaa todennäköisesti yhtään mitään. Amazonin päähän viestiä niin purkaavat kaupat jne.
Postihan on paskonutkin paketteja kuljetuksessaan ja virhevastuu on lähettäjän, mikäli ei ole särkyväksi merkitty. Toisinsanoen myyjäliike korvaa sen sinulle ja ehkä saavat postilta perittyä saatavansa, mikäli tuo on hukkaantunut jonnekin.Mutta mokahan on Postin kun on etiketti laitettu väärään pakettiin, eikö korvausvastuu ole silloin Postilla? Vai levittääkö ne käsiään vaan, että nyt kävi näin?
Muutenkinhan eikö Posti korvaa noita kilohinnalla, jos ei ole vakuutettu lähetys. Eli ei tuosta varmaan montaa euroa saisi.Postihan on paskonutkin paketteja kuljetuksessaan ja virhevastuu on lähettäjän, mikäli ei ole särkyväksi merkitty. Toisinsanoen myyjäliike korvaa sen sinulle ja ehkä saavat postilta perittyä saatavansa, mikäli tuo on hukkaantunut jonnekin.
pitästäaikaa sai juosta postin sekoilunperässä. lapputuli paketti haettavissa, osoitteenkerra että mistä haettavissa.
kassalla neiti ei löydä kokopakettia mainihtee että olisijo eilen pitäny tulla, mutta ei ainenkaa heidän varastossa. soitti sitten jokaisen hakaumestan läpite ja piti sitten paketti hakee toiseltapuolelta kaupunkia ärrältä. 20km ylimääräisestä ajelusta tuskin matkakorvausta antavat
mainihti myös että jokanurkka pursuaa paketteja mustan perjantai jäliltä
Aivan normitouhua. Oottele vielä viikko pari.Itselle on tulossa kiinasta paketti S.F Expressin kuljettamana.
Tuntuu olevan aika hidas kun kahteen viikkoon ei ole tapahtunut mitään.
2018-11-16 20:08
Shenzhen, 【Shenzhen】 S.F. Express has picked up the shipment
2018-11-15 11:40
Order information saved.
Onko paketti siis mennyt automaattiin? Lokerokoodi pitäisi löytyä myös sieltä OmaPosti sovelluksesta.Noniin nythän homma taas meni loistavasti. OmaPosti appiin ilmestyi yksi kauan odotettu lähetys ulkomailta ja saapumisajaksi ilmoitettiin 29.11.2018 klo 19 mennessä. Noh klo 18:45 on seurantaan päivittynyt "Vastaanottajan puhelinnumero on virheellinen tai puuttuu, yhteydenottopyyntö postitettu vastaanottajalle." ja lähetys viivästyy 1-2 työpäivää. Siis ei helvetti siitä puh.numerosta todennäköisesti puuttuu vain ensimmäinen nolla ja nyt joku puusilmä ei osaa sitä tulkita. Eikös OmaPosti sovellus kuitenkin sen puh.numeron perusteella yhdistä paketin mulle tulevaksi ja sieltä se löytyy. No nyt sitten luultavasti saa viikonlopun yli odottaa pakettia, kun ei täällä 10km kehä3:n ulkopuolella viikonloppuisin posti liiku. (Lisäys: asiakaspalveluchatissa varmistettu, että puh.numero on todellakin oikein, mutta joudun silti odottamaan, että tulee lappunen kotiin, ei voi tehdä asialle muuta)
Ja lisäksi nyt tullut noi väliaikaset noutopisteet mitkä menee tietty hyvissä ajoin kiinni ettei illalla voi hakea pakettia. Tällä viikolla on pakettia mennyt automaattiin mihin ne haluan, väliaikaiseen noutopisteeseen ja sitten vielä tuohon lähikauppaankin mistä niitä en halua hakea. On se vaikeeta...
Ei, vaan paketti (missä kaikki tiedot oli oikein vaikka seuranta väittää muuta) on missä lie lokessa taas ja sitä saa luultavasti odotella viikonlopun yli, mutta muita paketteja tällä viikolla on ripoteltu eri noutopisteisiin. Ne pari mitkä on automaattiin toimitettu niin niihin toki koodit löytyy sovelluksesta.Onko paketti siis mennyt automaattiin? Lokerokoodi pitäisi löytyä myös sieltä OmaPosti sovelluksesta.
Noitahan lisättiinkin ja tullaan vielä joulua ennen lisäämään. Ja nuo pakettipisteet on perustettu juurikin sitä ruuhkaa purkamaan. Eikö tämä juuri ole sitä "kapasiteetin lisäämistä"?Jotenkin tämä "pakettien postittamisen vilkkaus" ei nyt mene enää läpi vuonna 2018! Hommatkoon prkl enemmän kapasiteettia BF viikonlopun aikoihin ja muutenkin!
Taitaa kyllä olla paljon paketteja BF jäljiltä, kun Pakettiautomaatti täynnä ja jouluksi perustettu pop-up piste täynnä. Onneksi "lähi"postiin mahtui.