Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Mikään BF tilauksista ei ole vielä tullut perille, iso osa jo saanut lähetystunnuksen jota voi seurata, saapuu 26 päivä tai 27 päivä (tilaukset tehty KE-PE välisenä aikana), postin kautta kaikki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Mikään BF tilauksista ei ole vielä tullut perille, iso osa jo saanut lähetystunnuksen jota voi seurata, saapuu 26 päivä tai 27 päivä (tilaukset tehty KE-PE välisenä aikana), postin kautta kaikki.
Onko noista yksikään saapunut postin haltuun niin että olisi ollut edes realistiset mahdollisuudet saada toimitettua (ke-to, ehkä pe aamu jos pääkaupunkiseutu)? Lähetystunnuksen olemassa olo ei vielä kerro mitään.

Verkkokaupoissa voi olla ollut aika paljon ruuhkaa BF:n takia. Gigantinkin verkkosivut tuputti jotain jonotusjärjestelmää ennenkuin pääsi mitään tilaamaan.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Onko noista yksikään saapunut postin haltuun niin että olisi ollut edes realistiset mahdollisuudet saada toimitettua (ke-to, ehkä pe aamu jos pääkaupunkiseutu)? Lähetystunnuksen olemassa olo ei vielä kerro mitään.

Verkkokaupoissa voi olla ollut aika paljon ruuhkaa BF:n takia. Gigantinkin verkkosivut tuputti jotain jonotusjärjestelmää ennenkuin pääsi mitään tilaamaan.
2 oli perjantaina jo jotkut lajittelut käynyt läpi.
 
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
178
Eilen perjantaina ostin Multitronicista näytön BF-myynnistä, ja tänään lauantaina tuli about klo 16 posti-ärkkäristä ilmoitus että saa noutaa. Nyt alkaa toimitusnopeus olla kohdillaan!
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Klo 19 aikoihin tänään oli tullut viesti 3 paketista, että haettavissa, PS4 Slim + LG magic kaukosäädin ja SSD
 

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
Postissa vissii painettu koko vlk hommia black fridayn takia, kun tänään sunnuntaina toimitettiin paketti pakettiautomaattiin. (Ennen on kyllä jo lauantaisinkin täytetty automaattia, mutta tää sunnuntai uutta)
Isot propsit postille kerrankin :tup:

Screenshot_20181125-115101.jpg
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Joo kyllä siellä tällä hetkellä tapahtuu. Gigantin paketti lähetetty Gigantin varastolsta (Ruotsi?Norja?) eilen lauantaina ja saapui Suomeen ja rekisteröityi Postille aamuyöllä. Nyt on paketti matkalla jo Helsinkiin. Toimitus taitaa tosin mennä huomiselle.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Kaikki muut paketit tulleet, verkkiksen toiminta ollut vähän tahmeaa (tilaus tehty torstaina, edelleen käsiteltävänä vaikka tuotetta on varastossa), posti kyllä toiminut nyt esimerkillisesti +1
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 082
Pitkästä aikaa tämä lävähti seurantaan perjantaina. Enpä olisikaan halunnut pakettia viikonlopuksi :rage:.

"Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa."
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
"Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa."
Mulla tullut lähes jokaisessa kiinapaketissa, ei ole kotimaan paketeissa tullut koskaan tuota. Aamulla lukenut että lähetys viivästynyt, sitten postilaatikkoon tullut samana päivänä kuitenkin "Priority" paketti.
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 082
Mulla tullut lähes jokaisessa kiinapaketissa, ei ole kotimaan paketeissa tullut koskaan tuota. Aamulla lukenut että lähetys viivästynyt, sitten postilaatikkoon tullut samana päivänä kuitenkin "Priority" paketti.
Tuo ei ole kiinapaketti, vaan tältä foorumilta ostettu näytönohjain. Tiedä sitten onko automaatti ollut täynnä tai jotain. Toivottavasti tulisi huomenna:shifty:
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Jos joku ei ole huomannut niin olen käynyt täällä kitisemässä milloin mistäkin postin jekuttelusta. Viimeksi puhelimitse ilmoittamisesta tai sen puutteesta. Tänään taas odottelin pakettia ja odotukset olivat nollissa, kun äkkiarvaamatta tuli puhelu jossa postin reipas kuljettajapoika ilmoitti olevansa tuossa alaovella :happy:

Olisi vielä auttanut pakettien kantamisessa (2x25kg), mutta pieni arkiliikunta tekee mulle vain hyvää ja lähetin tämän esimerkillisen jakelijan jatkamaan uurastustaan. Nyt meni juuri niinkuin pitikin :tup:

e: Tein kyllä postipojalle selväksi kuinka paljon arvostin puhelua ja kuinka suurelta vaivalta hän säästi autottoman. Hyvä etten pusuhalinut. Itse Postille laitettussa palautteessa korostin tätä ilahduttavaksi poikkeukseksi, etteivät muuten kuvittele liikoja yleisestä tasosta.
 
Viimeksi muokattu:

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Jos joku ei ole huomannut niin olen käynyt täällä kitisemässä milloin mistäkin postin jekuttelusta. Viimeksi puhelimitse ilmoittamisesta tai sen puutteesta. Tänään taas odottelin pakettia ja odotukset olivat nollissa, kun äkkiarvaamatta tuli puhelu jossa postin reipas kuljettajapoika ilmoitti olevansa tuossa alaovella :happy:

Olisi vielä auttanut pakettien kantamisessa (2x25kg), mutta pieni arkiliikunta tekee mulle vain hyvää ja lähetin tämän esimerkillisen jakelijan jatkamaan uurastustaan. Nyt meni juuri niinkuin pitikin :tup:
Kannattaa antaa tuosta postipojallekin ihan suoraan hyvää palautetta. Tietää, että jatkossakin tekee työnsä samalla tavoin, eikä aina tule samaa v*ttuilua joka suunnalta. :tup:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Posti taas kerran vauhdissa :facepalm: Jimmsistä oli takuuhuollosta tulossa pumppu ja kävihän se paketti tossa kotiovella kääntymässä. Jotain ihme säätöä teki postipate sen kuittauslaitteen kanssa, ei saanut kuittausta sisään ja nyt sit paketti lähti takasin toimipisteeseen & kuulemma pitäisi itse hakea sieltä. En ole kyllä hakemassa. Jos kerran toimituksessa on kotiinkuljetus ni silloin se varmaan onnistuneesti toimitetaan ovelle. Huomenna (vihaista) puhelua aspaan ni katsotaan mitä sanovat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Posti taas kerran vauhdissa :facepalm: Jimmsistä oli takuuhuollosta tulossa pumppu ja kävihän se paketti tossa kotiovella kääntymässä. Jotain ihme säätöä teki postipate sen kuittauslaitteen kanssa, ei saanut kuittausta sisään ja nyt sit paketti lähti takasin toimipisteeseen & kuulemma pitäisi itse hakea sieltä. En ole kyllä hakemassa. Jos kerran toimituksessa on kotiinkuljetus ni silloin se varmaan onnistuneesti toimitetaan ovelle. Huomenna (vihaista) puhelua aspaan ni katsotaan mitä sanovat.
Kyllä ne toimittaa. Kannattaa mennä postin chattiin ja selittää asia kolmeen kertaan selkeästi, niin paketti tuodaan ovelle.

Pitää vielä sanoa postille kiitoksia. Sain viime viikolla kaksi leffalippua kirjeellä kotiin palkkioksi kyselyn täyttämisestä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 154
Johan ottaa päästä, puhelin menossa Googlelle vaihtoon ja aluksi menossa Vantaalle uudelleen lähetettäväksi. Viimeisin merkintä viikon takaa "lähetys vastaanotettu kuljetuksesta" jonka jälkeen ei mitään. Olisin voinut viedä itse perille tuon muutaman kilometrin kun olisi tuonkin tiennyt. [emoji34]
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
854
Huoh, olin jo iloisesti yllättynyt kun CDon tilaus näytti tulevan alta viikossa, koko päivän näytti että noudettavissa klo. 19, mutta tietysti posti yllätti viimetingassa: Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
2 tuntia sitten tuli viesti että verkkiksen paketti käsitelty ja postitettu, oli aikakin jo! (tilaus tehty 22 marraskuuta!)

Edit: laittoivat vastauksen sähköpostiini, että toimitus saattaa edelleen kestää johtuen postista voi mennä loppuviikkoon, mä veikkaan kuitenkin että tulee nopeammin kuin mitä verkkis käsitteli pakettia, ainakin muissa BF paketeissa posti toiminut moitteetta.

Edit2: Arvioitu saapumisaika huomenna klo 19 mennessä.
 
Viimeksi muokattu:

Kaamoslappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
30
Pakettiautomaatit ovat todella ruuhkaisia jouluun asti, vaikka niitä väliaikaisia on lisätty iso määrä. Noita 1-2 päivän viivästyksiä tulee varmasti, kun automaatit täynnä ja osa jakajista ei lähde heti sitä toimittamaan lähimpään toimipisteeseen. Kannattaa meidän jokaisen noutaa pakettimme automaatista heti saavuttuaan, niin autetaan samalla toisiamme.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Kiinnostaisi tietää missä tämä on tapahtunut.

Kuskeilla kyllä pitäisi olla mukana varakortteja, joihin paketin tiedot saa käsin syötettyä (sekä kuittaukset yms.), ja suurimmasta osasta paketteja saa sen kuittausosan irti ja allekirjoitettua. Kummassakin tapauksessa tehdään sitten jälkikäteen manuaalitallennus luovutustapahtumasta. Vähän epäilen, ettei kuski ole nyt ollut tuohon pakettihommaan ihan loppuun asti perehdytetty.

edit. Ja jos kuski tosiaan on käynyt ihan ovella henkilökohtaisesti asioimassa, niin luulisi vähän sitä pelisilmääkin löytyvän ja luovuttavan sitten vaikka ilman kuittausta. (Näissä toki on oma perse sitten vaarassa, jos tulikin mokattua, mutta onhan toi aika selkeä juttu, varsinkin jos vielä henkkareista saisi tarkistettua, että vastaanottaja ja henkkarit täsmäävät.)

edit2. Ja reklamoi ihmeessä, aihetta kyllä on.
Kotkassa. En sit tiedä mikä tuossa oli noin vaikeaa, osoitekorttikin oli paketissa kiinni ja sen olisi ihan fyysisesti kynällä voinut kuitata. Kuski ei vaan halunnut luovuttaa pakettia kun ei saanut sitä kuittauslaitetta toimimaan.

Jokatapauksessa paketti tuli äsken perille ongelmitta (eri kuskin toimittamana) ja kaikki on nyt niinkun pitää. Mutta olihan tuo nyt melko naurettava episodi, tuodaan paketti ovelle vaan sen takia että vie sen sitten takaisin toimipisteeseen :facepalm:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Saitko ilman reklamointia vai reklamoinnin jälkeen?

Aika erikoinen keissi. Itse olen ollut sen verran joustava, että olen jopa saman päivän aikana paikannut näitä pahimpia alaisten mokia(jos nyt on kohtuullisen matkan päähän sattunut kotimatkasta (+-15km)), mutta tuo on kyllä typeryydessään sellaista kertaluokkaa, etten ehkä kehtaisi omaa naamaa näyttää asian suhteen.. :D

Noh, tärkeintä on, että sait paketin, mutta ei tästä nyt pisteitä voi Postille antaa. Tämän viestin perusteella olen noin 99,9%-varma, ettei henkilö vain osannut toimia oikein ongelmatapauksessa.
Ilman reklamointia päästiin tällä kertaa. Sen verran kiirettä piti töissä etten työpäivän aikana kerennyt ruveta postille soittelemaan. Soittivat itse mulle iltapäivällä ja kysyivät mihin aikaan olen kotona pakettia vastaanottamassa & melkolailla minuutilleen sovittuna aikana oli sitten paketti kotiovella. Eli propsit voi antaa kuitenkin miten tuon lopulta hoitivat. Ei mulla kuitenkaan mikään kiire tuon paketin kanssa ollut, mutta ihan periaatteesta en sitä kyllä itse olisi lähtenyt lähipostista hakemaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 153
Priority-paketti oli alun perin tulossa maanantaina, mutta sille tapahtui jokin "poikkeama" ja viivästyi päivällä. Ei tuo vielä mitään, en olisi sitä ollut vastaanottamassa kuitenkaan. Tiistaina kuitenkin seurantaan ilmestyi merkintä "vastaanottajaa yritetty tavoittaa" mutta ei mulle kyllä kukaan soittanut tai viestittänyt. Ei oltu ilmeisesti edes ovella käyty kokeilemassa toimitusta, kun ei ollut sitä saapumisilmoitusta jätetty postiluukusta. Tänään sitten noudan tuon paketin postista töiden jälkeen.

Viimeksi kun Priority-paketti tuli niin postista soitettiin ja luukusta löytyi saapumisilmoitus.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Kävin verkkiksen paketin hakemassa tänään, ei siinä mennyt kuin 6 päivää (lol) (4 arkipäivää!) :D

Postissa ei ollut moitittavaa, paketti tuli heidän tietoon eilen ja tänään klo 14 jälkeen pääsin hakemaan paketin, verkkiksellä oli vain BF kiireitä käsittelyn kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Priority-paketti oli alun perin tulossa maanantaina, mutta sille tapahtui jokin "poikkeama" ja viivästyi päivällä. Ei tuo vielä mitään, en olisi sitä ollut vastaanottamassa kuitenkaan. Tiistaina kuitenkin seurantaan ilmestyi merkintä "vastaanottajaa yritetty tavoittaa" mutta ei mulle kyllä kukaan soittanut tai viestittänyt. Ei oltu ilmeisesti edes ovella käyty kokeilemassa toimitusta, kun ei ollut sitä saapumisilmoitusta jätetty postiluukusta. Tänään sitten noudan tuon paketin postista töiden jälkeen.

Viimeksi kun Priority-paketti tuli niin postista soitettiin ja luukusta löytyi saapumisilmoitus.
Se soitto ei taida kuulua palveluun, joten vähän tuurista riippuu että soitetaanko. Pääseekö taloon ilman avainta tai ovikoodia? Jos ei, niin se pakettipoika ei pääse ovelle ja saapumisilmoitus tulee joskus päiväpostinmukana (ainakin isoimmissa kaupungeissa näin).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
795
Tilasin Saksan Amazonista Philips Hue aloituspaketin 16.11 ja paketti lähti samana päivänä vielä liikkeelle.
Postista tuli viesti 19.11 että teille on saapumassa paketti seuraavien päivien aikana. Vastasin viestiin vaihtoehdon A jolla kuski voi jättää paketin oven taakse mikäli ketään ei ole kotona.
Torstaina 22.11 tuli viesti, että paketti toimitetaan 23.11 aikana ja mulle lähetetään erillinen saapumisilmoitus kun pakettia ollaan tuomassa.
No, 23 päivä soi ovikello yhdeksän aikaan ja postikuski oli paketin kanssa oven takana. No ei oo vieläkään ilmotusta tullut, että pakettia ollaan tuomassa, vaikka oli oikeen isoilla kirjaimilla postin viestissä. :)
Avasin oven intoa täynnä, että pääsee asentelee uusia lamppuja, mutta kuski sanoi jo ennen kuin olin paketista kiinni saanu, että ei tää taida olla sun paketti....

Kyselen, että mikäs siinä ja olin kyllä tilannut Amazonista tavaraa...
Laatikossa oli kiinni Amazonin pakettikortti jossa oli n. 350km päässä olevan henkilön nimi ja osoite ja mun paketti kortti siinä vähän päällä vinottain.
Kuski sanoi, että todennäköisesti lajittelukeskuksen (tms.) kone on lätänny mun etiketin väärään pakettiin, kun ne Suomessa liimaa koneellisesti kaikki nuo. No käski avata paketin nyt varmistaakseen ja siinä otettiin kuvia puolin ja toisin paketista.
No kahdet naisten kengät tuli ja niillä valaista kyllä edes vaatekaappia...
Ajelin postiin, siellä ei osattu sanoa mitään, vaan annettiin numero johon soitetaan.
Numeroon kun soitin niin siellä sanottiin että pitää viedä postiin. :facepalm::facepalm:
Luurin päässä vähän ihmeteltiin kun sanoin, että sieltäpä juuri ajelin kotiin kun sanottiin, että soita tähän numeroon...
No, postin nainen sanoi, että hän soittaa sinne postiin ja vie paketti sinne vaan, he rupeaa selvittämään mihin se on kadonnut.

Jo oltiinkin postissa sitten taas paketti kainalossa palauttamassa sitä ja nyt kyllä tiesi asiakaspalvelija heti mitä tehdä ja kuulemma näitä tulee jonkin verran...
Jäin vaan pohtimaan, että miksei sitä sitten tiedetty heti kun siellä kävin, vaan vasta sen jälkeen kun sinne postiin oli soitettu.... ;):facepalm::tdown:
No, valoja odotellaan ja tänään aattelin soittaa josko jotain tietoa olisi postilla antaa onko paketti löytynyt....
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
58
Tilasin Saksan Amazonista Philips Hue aloituspaketin 16.11 ja paketti lähti samana päivänä vielä liikkeelle.
Postista tuli viesti 19.11 että teille on saapumassa paketti seuraavien päivien aikana. Vastasin viestiin vaihtoehdon A jolla kuski voi jättää paketin oven taakse mikäli ketään ei ole kotona.
Torstaina 22.11 tuli viesti, että paketti toimitetaan 23.11 aikana ja mulle lähetetään erillinen saapumisilmoitus kun pakettia ollaan tuomassa.
No, 23 päivä soi ovikello yhdeksän aikaan ja postikuski oli paketin kanssa oven takana. No ei oo vieläkään ilmotusta tullut, että pakettia ollaan tuomassa, vaikka oli oikeen isoilla kirjaimilla postin viestissä. :)
Avasin oven intoa täynnä, että pääsee asentelee uusia lamppuja, mutta kuski sanoi jo ennen kuin olin paketista kiinni saanu, että ei tää taida olla sun paketti....

Kyselen, että mikäs siinä ja olin kyllä tilannut Amazonista tavaraa...
Laatikossa oli kiinni Amazonin pakettikortti jossa oli n. 350km päässä olevan henkilön nimi ja osoite ja mun paketti kortti siinä vähän päällä vinottain.
Kuski sanoi, että todennäköisesti lajittelukeskuksen (tms.) kone on lätänny mun etiketin väärään pakettiin, kun ne Suomessa liimaa koneellisesti kaikki nuo. No käski avata paketin nyt varmistaakseen ja siinä otettiin kuvia puolin ja toisin paketista.
No kahdet naisten kengät tuli ja niillä valaista kyllä edes vaatekaappia...
Ajelin postiin, siellä ei osattu sanoa mitään, vaan annettiin numero johon soitetaan.
Numeroon kun soitin niin siellä sanottiin että pitää viedä postiin. :facepalm::facepalm:
Luurin päässä vähän ihmeteltiin kun sanoin, että sieltäpä juuri ajelin kotiin kun sanottiin, että soita tähän numeroon...
No, postin nainen sanoi, että hän soittaa sinne postiin ja vie paketti sinne vaan, he rupeaa selvittämään mihin se on kadonnut.

Jo oltiinkin postissa sitten taas paketti kainalossa palauttamassa sitä ja nyt kyllä tiesi asiakaspalvelija heti mitä tehdä ja kuulemma näitä tulee jonkin verran...
Jäin vaan pohtimaan, että miksei sitä sitten tiedetty heti kun siellä kävin, vaan vasta sen jälkeen kun sinne postiin oli soitettu.... ;):facepalm::tdown:
No, valoja odotellaan ja tänään aattelin soittaa josko jotain tietoa olisi postilla antaa onko paketti löytynyt....
Helpoimmalla olisitte selvinnyt asiasta sillä, että et olisi vastaanottokuitannut sitä väärää tavaraa, jossa oli sinun pakettikorttisi. Olisitte vain repinyt pois väärän (suomessa postin laittaman) pakettikortin ja kuljettaja olisi vienyt paketin takaisin terminaaliin, jossa siihen olisi tulostettu uusi kortti oikeilla tiedoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
795
Helpoimmalla olisitte selvinnyt asiasta sillä, että et olisi vastaanottokuitannut sitä väärää tavaraa, jossa oli sinun pakettikorttisi. Olisitte vain repinyt pois väärän (suomessa postin laittaman) pakettikortin ja kuljettaja olisi vienyt paketin takaisin terminaaliin, jossa siihen olisi tulostettu uusi kortti oikeilla tiedoilla.
Joo, ehkäpä. Halusin nyt kuitenkin varmistua, ettei ole Amazonilla käynyt mitään käpyä ja varmistaa, että se ei ole mun paketti, samoiten postin kuski tuumaili, että kannattaa avata.
Ei se iso vaiva ollut käydä postissa viemässä sitä väärää, lähinnä nyt jännittää, että löytyykö mun pakettia lainkaan vai rupeanko penäämään rahoja postilta takaisin...
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Joo, ehkäpä. Halusin nyt kuitenkin varmistua, ettei ole Amazonilla käynyt mitään käpyä ja varmistaa, että se ei ole mun paketti, samoiten postin kuski tuumaili, että kannattaa avata.
Ei se iso vaiva ollut käydä postissa viemässä sitä väärää, lähinnä nyt jännittää, että löytyykö mun pakettia lainkaan vai rupeanko penäämään rahoja postilta takaisin...
Posti ei sinulle korvaa todennäköisesti yhtään mitään. Amazonin päähän viestiä niin purkaavat kaupat jne.
 

TSN

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Taas on pystytetty näitä väliaikaisia pakettipisteitä. Joutuu haeskelemaan paketteja eri puolilta kaupunkia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
795
Posti ei sinulle korvaa todennäköisesti yhtään mitään. Amazonin päähän viestiä niin purkaavat kaupat jne.
Mutta mokahan on Postin kun on etiketti laitettu väärään pakettiin, eikö korvausvastuu ole silloin Postilla? Vai levittääkö ne käsiään vaan, että nyt kävi näin?
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Mutta mokahan on Postin kun on etiketti laitettu väärään pakettiin, eikö korvausvastuu ole silloin Postilla? Vai levittääkö ne käsiään vaan, että nyt kävi näin?
Postihan on paskonutkin paketteja kuljetuksessaan ja virhevastuu on lähettäjän, mikäli ei ole särkyväksi merkitty. Toisinsanoen myyjäliike korvaa sen sinulle ja ehkä saavat postilta perittyä saatavansa, mikäli tuo on hukkaantunut jonnekin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 154
Postihan on paskonutkin paketteja kuljetuksessaan ja virhevastuu on lähettäjän, mikäli ei ole särkyväksi merkitty. Toisinsanoen myyjäliike korvaa sen sinulle ja ehkä saavat postilta perittyä saatavansa, mikäli tuo on hukkaantunut jonnekin.
Muutenkinhan eikö Posti korvaa noita kilohinnalla, jos ei ole vakuutettu lähetys. Eli ei tuosta varmaan montaa euroa saisi.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
pitästäaikaa sai juosta postin sekoilunperässä. lapputuli paketti haettavissa, osoitteenkerra että mistä haettavissa.

kassalla neiti ei löydä kokopakettia mainihtee että olisijo eilen pitäny tulla, mutta ei ainenkaa heidän varastossa. soitti sitten jokaisen hakaumestan läpite ja piti sitten paketti hakee toiseltapuolelta kaupunkia ärrältä. 20km ylimääräisestä ajelusta tuskin matkakorvausta antavat

mainihti myös että jokanurkka pursuaa paketteja mustan perjantai jäliltä
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
pitästäaikaa sai juosta postin sekoilunperässä. lapputuli paketti haettavissa, osoitteenkerra että mistä haettavissa.

kassalla neiti ei löydä kokopakettia mainihtee että olisijo eilen pitäny tulla, mutta ei ainenkaa heidän varastossa. soitti sitten jokaisen hakaumestan läpite ja piti sitten paketti hakee toiseltapuolelta kaupunkia ärrältä. 20km ylimääräisestä ajelusta tuskin matkakorvausta antavat

mainihti myös että jokanurkka pursuaa paketteja mustan perjantai jäliltä
Elokuussa 2017 minä sain kuuden kilometrin hakureissusta kymmenen ikimerkkiä. Eli kokeileppa kepillä jäätä ja pyydä 33 ikimerkkiä :psmoke:
upload_2018-11-29_16-17-58.png
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
498
Itselle on tulossa kiinasta paketti S.F Expressin kuljettamana.
Tuntuu olevan aika hidas kun kahteen viikkoon ei ole tapahtunut mitään.

2018-11-16 20:08
Shenzhen, 【Shenzhen】 S.F. Express has picked up the shipment

2018-11-15 11:40
Order information saved.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
410
Posti kyllä kusee pahasti.

Itselläni SSD levy BF jäljiltä ja paketin nouto ~5km päästä sovitusta pakettiautomaatista.
Lisäksi, lähin postiposte parin sadan metrin päästä sovitusta pakettiautomaatista.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
915
Itselle on tulossa kiinasta paketti S.F Expressin kuljettamana.
Tuntuu olevan aika hidas kun kahteen viikkoon ei ole tapahtunut mitään.

2018-11-16 20:08
Shenzhen, 【Shenzhen】 S.F. Express has picked up the shipment

2018-11-15 11:40
Order information saved.
Aivan normitouhua. Oottele vielä viikko pari.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Noniin nythän homma taas meni loistavasti. OmaPosti appiin ilmestyi yksi kauan odotettu lähetys ulkomailta ja saapumisajaksi ilmoitettiin 29.11.2018 klo 19 mennessä. Noh klo 18:45 on seurantaan päivittynyt "Vastaanottajan puhelinnumero on virheellinen tai puuttuu, yhteydenottopyyntö postitettu vastaanottajalle." ja lähetys viivästyy 1-2 työpäivää. Siis ei helvetti siitä puh.numerosta todennäköisesti puuttuu vain ensimmäinen nolla ja nyt joku puusilmä ei osaa sitä tulkita. Eikös OmaPosti sovellus kuitenkin sen puh.numeron perusteella yhdistä paketin mulle tulevaksi ja sieltä se löytyy. No nyt sitten luultavasti saa viikonlopun yli odottaa pakettia, kun ei täällä 10km kehä3:n ulkopuolella viikonloppuisin posti liiku. (Lisäys: asiakaspalveluchatissa varmistettu, että puh.numero on todellakin oikein, mutta joudun silti odottamaan, että tulee lappunen kotiin, ei voi tehdä asialle muuta)

Ja lisäksi nyt tullut noi väliaikaset noutopisteet mitkä menee tietty hyvissä ajoin kiinni ettei illalla voi hakea pakettia. Tällä viikolla on pakettia mennyt automaattiin mihin ne haluan, väliaikaiseen noutopisteeseen ja sitten vielä tuohon lähikauppaankin mistä niitä en halua hakea. On se vaikeeta...
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
170
Noniin nythän homma taas meni loistavasti. OmaPosti appiin ilmestyi yksi kauan odotettu lähetys ulkomailta ja saapumisajaksi ilmoitettiin 29.11.2018 klo 19 mennessä. Noh klo 18:45 on seurantaan päivittynyt "Vastaanottajan puhelinnumero on virheellinen tai puuttuu, yhteydenottopyyntö postitettu vastaanottajalle." ja lähetys viivästyy 1-2 työpäivää. Siis ei helvetti siitä puh.numerosta todennäköisesti puuttuu vain ensimmäinen nolla ja nyt joku puusilmä ei osaa sitä tulkita. Eikös OmaPosti sovellus kuitenkin sen puh.numeron perusteella yhdistä paketin mulle tulevaksi ja sieltä se löytyy. No nyt sitten luultavasti saa viikonlopun yli odottaa pakettia, kun ei täällä 10km kehä3:n ulkopuolella viikonloppuisin posti liiku. (Lisäys: asiakaspalveluchatissa varmistettu, että puh.numero on todellakin oikein, mutta joudun silti odottamaan, että tulee lappunen kotiin, ei voi tehdä asialle muuta)

Ja lisäksi nyt tullut noi väliaikaset noutopisteet mitkä menee tietty hyvissä ajoin kiinni ettei illalla voi hakea pakettia. Tällä viikolla on pakettia mennyt automaattiin mihin ne haluan, väliaikaiseen noutopisteeseen ja sitten vielä tuohon lähikauppaankin mistä niitä en halua hakea. On se vaikeeta...
Onko paketti siis mennyt automaattiin? Lokerokoodi pitäisi löytyä myös sieltä OmaPosti sovelluksesta.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Onko paketti siis mennyt automaattiin? Lokerokoodi pitäisi löytyä myös sieltä OmaPosti sovelluksesta.
Ei, vaan paketti (missä kaikki tiedot oli oikein vaikka seuranta väittää muuta) on missä lie lokessa taas ja sitä saa luultavasti odotella viikonlopun yli, mutta muita paketteja tällä viikolla on ripoteltu eri noutopisteisiin. Ne pari mitkä on automaattiin toimitettu niin niihin toki koodit löytyy sovelluksesta.
 
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
83
Taitaa kyllä olla paljon paketteja BF jäljiltä, kun Pakettiautomaatti täynnä ja jouluksi perustettu pop-up piste täynnä. Onneksi "lähi"postiin mahtui.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Tilasin useamman paketin eri jälleenmyyjiltä vastapäiseen Smartpostiin. Yksikään paketti ei saapunut oikeaan paikkaan vaan ne joutui noutamaan jostain liikekeskuksen parkkihallin kellariin perustetusta Pop-up pisteestä. Onneksi mesta ei ollut mahdottoman kaukana, mutta hankala tuonne oli löytää!
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Jotenkin tämä "pakettien postittamisen vilkkaus" ei nyt mene enää läpi vuonna 2018! Hommatkoon prkl enemmän kapasiteettia BF viikonlopun aikoihin ja muutenkin!
Noitahan lisättiinkin ja tullaan vielä joulua ennen lisäämään. Ja nuo pakettipisteet on perustettu juurikin sitä ruuhkaa purkamaan. Eikö tämä juuri ole sitä "kapasiteetin lisäämistä"?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
176
Tilasin Black Friday -alennuksista kaksi isohkoa pakettia samasta kaupasta. Isompi on noin 1m x 1m x 0.2m ja pienempi 0.8 m x 0.8m x 0.15 kokoinen.
Kauppa lähetti molemmat lähimmälle ärrälle, mutta se ilmeisesti kieltäytyi vastaanottamasta niitä niiden suuren koon takia. Seuraavana päivänä pienenpi oli noudettavissa lähimmästä postista, mutta isomman paketin seurantaan oli tullut ilmoitus, että paketti on liian suuri smartpostiin ja lähetys viivästyy 1-2 päivällä. Samana päivänä postimies oli silti yrittänyt soittaa, mutta en pystynyt töiden takia vastaamaan. Hieman sen jälkeen tuli viesti, jossa pyydettiin soittamaan 020-alkuiseen numeroon ja sopimaan toimitusaika. Yritin soittaa numeroon, mutta siihen ei saanut yhteyttä. Kokeilin sen jälkeen myös postin chattiä, mutta siellä ei pystytä tekemään mitään. Tänään sain yhteysen siihen numeroon ja kävi ilmi, että se on ”smart-lähetys” ja niiden osasto ei voi tehdä sille mitään ja laittaa ”smart-osastolle” mun yhteystiedot.
Niin ja seurannan mukaan se paketti on edelleen kuljetuksessa.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
410
Taitaa kyllä olla paljon paketteja BF jäljiltä, kun Pakettiautomaatti täynnä ja jouluksi perustettu pop-up piste täynnä. Onneksi "lähi"postiin mahtui.
Sulle kävi tuuri.
Itse jouduin n. 4km päästä hakemaan koska SmartPost mihin piti tulla on täynnä?, ja lähiposti SmartPostista pari sataa metriä, niin idk?
Samalla kun muut lähipostit ja pakettiautomaatit myöskin täynnä (~2km alkuperäisestä SmartPostista)?

Valitettu Postille ja siellä todettiin, että enintään 3km päähän viedään paketit kun on noita joulun pop-up pisteitä -- Noh, Google Maps kertoo, että 3,5km ja risat.

Oikein V* facepalm. :rage::rage::rage:
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
Itse tilasin Verkkokaupasta Black Fridaynä. Pistin tilatessa, että Tornion Prisman pakettiautomaatille. Tekstari sitten tuli, että "joulun ajan noutopisteelle" viety Tornion Säästö Texiin. Itse mietin, oliko tässä järkeä, kun oma matkani sinne on semmonen 1.5 kilometriä ja Prismaan noin 2.0 kilometriä. Jalatki toimii ja pyörällä pääsee, niin eipä lohduta 500 metrin matkan lyhennys. Ei aina huvittais kassaneideille henkkareita näyttää :eek:
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
410
Toivoisi, että Postin toimintaa kilpailutetaan ja rankalla kädellä.
Tuollainen monopoli firma vaan kusee asiakkaitten päälle.

Noh, itse nyt kävin noutamassa paketin ja sitä ennen matkaa ~4km, ja sitten noutopisteellä 15min odotus (siinä ehti puhua yhden mummelin kanssa ja sillä oli sama juttu, paketti eri paikassa kuin mitä piti olla).
Kokonaisuudessaan meni 35min.

Ja niin, joku samaan aikaan valitti tiskillä samasta asiasta ”miksi helv* ette voi toimittaa pakettia maksettuun paikkaan!” tyylisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
693
Mieluummin sitten odottaisitte sitä pakettia pari viikkoa että mahtuu sinne minne piti? Ja toi narina monopolista alkaa olla vähän kulunut, ne paketit voi tilata ihan hyvin jollain toisella kuljetusfirmalla. Ei ole mikään monopoli jos kauppa ei satu tarjoamaan kuin postin toimitusvaihtoehtona.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
356
Postin toiminta tarvis kipeesti lisää automatisointia, kun ihminen on heikoin lenkki aina.

Tulis jotku hyperloopin tapaset tuonne maan alle niin liikkus paketit aika kivasti ympäri suomen.

e: ja jos nyt kaivamaan ryhdytään niin samalla vois siirtää sähköverkon maan alle (samaan kuoppaan) niin ei tarvis kärsiä korkeista sähkön siirtohinnoista + valokaapelit datalle.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 436
Viestejä
4 199 361
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom