Postin kulkemisen vaikeus

Täälläkin vähän negatiivisempi kokemus viimeviikkoisen erittäin positiivisen kokemuksen jatkoksi. Tuttu juttu, pakettiautomaatti täynnä -> päivän viive ja toimitus väliaikaiseen noutopisteeseen.

Tähän asti ihan OK, mutta ohjeet missä se väliaikainen noutopiste on oli vähän liian heikot mun paikallistuntemukselle. V-käyrä ehti todellakin nousta kun puolituntia hortoilin ympäri kauppakeskusta ...
 
Toivoisi, että Postin toimintaa kilpailutetaan ja rankalla kädellä.
Tuollainen monopoli firma vaan kusee asiakkaitten päälle.

Ei Postilla ole firmana mitään erityistä lakisääteistä etulyöntiasemaa. Voi muut toimijat tulla ihan samalla samoille apajille kunhan vaan samojen lakien mukaan pelaavat. Ja kuriireitahan on pilvin pimein, hinnat vaan ei välttämättä ole sitä samaa luokkaa, tai sitten niidenkin toiminnassa on ihan samalla lailla toivomisen varaa.

Ja niin, joku samaan aikaan valitti tiskillä samasta asiasta ”miksi helv* ette voi toimittaa pakettia maksettuun paikkaan!” tyylisesti.

Mihin se olisi sitten pitänyt tulla? Jos pakettiautomaattiin, niin miten se automaatin täynnä olo olisi pitänyt hoitaa? Heittää muiden hakemattomat paketit jorpakkoon?


Postin toiminta tarvis kipeesti lisää automatisointia, kun ihminen on heikoin lenkki aina.

Taitaa suurin osa lajitteluvirheistä ja muista tapahtua juuri sen takia, että automaattiset lajittelukoneen tulkitsee osoitteet ja muut tiedot väärin.

Tulis jotku hyperloopin tapaset tuonne maan alle niin liikkus paketit aika kivasti ympäri suomen.

Aika utopistinen tavoite. Ehkä joskus 2050. Mutta kaikenlaisia lentäviä dronejahan on mietitty ja niitä on muistaakseni ollut kokeilussakin viimevuonna(?). En tiedä miten kävi kokeilun.
 
Viimeksi muokattu:
Itse tilasin Verkkokaupasta Black Fridaynä. Pistin tilatessa, että Tornion Prisman pakettiautomaatille. Tekstari sitten tuli, että "joulun ajan noutopisteelle" viety Tornion Säästö Texiin. Itse mietin, oliko tässä järkeä, kun oma matkani sinne on semmonen 1.5 kilometriä ja Prismaan noin 2.0 kilometriä. Jalatki toimii ja pyörällä pääsee, niin eipä lohduta 500 metrin matkan lyhennys. Ei aina huvittais kassaneideille henkkareita näyttää :eek:
Sama homma. Prisman laatikot täynnä, niin olivat vieneet "noudettava postin toimipisteestä saapumisilmoituksella tai pakettiautomaatista numerokoodilla".

Sovelluksessa ei ollut tietoa toimipisteen osoitteesta tahi pakettiautomaatista. Päätoimipisteeseen kyselemään, että mites tämän saa itelle, jossa ihmettelivät asiaa. Todettiin, että paketti on juuri tulleessa kollissa vielä purkamatta, joten menin oottelemaan tekstiviestiä.

Illalla kahdeksan aikaan mikään ei ollut muuttunut ja uudestaan toimipisteeseen etsimään pakettia. Osasivat jo kertoa, että popup-pisteellä on ollut tänään paketteja, joista ei ole lähtenyt tarkempia saapumisilmoituksia, vaikka ovat kirjanneet hyllytetyksi.

Mentiin sitten sieltä kyselemään, ja työntekijä joutui etsimään nimellä neulaa heinäsuovasta, onneksin tiesin kertoa, millainen paketti sieltä on tarkoitus löytää.

Jos olisin odotellut saapumisilmoitusta postitse tai tekstiviestillä, olisin varmaan saanut paketin joskus joulun jälkeen, kun popup-piste on purettu ja viimeiset paketit löydetty jostain roskien seasta. Ellei sitä sitten olisi lähetetty takaisin lähettäjälle.
 
Nyt pitää muistaa että on vuoden kiireisin viikko postissa kun musta perjantai venyi viikon mittaiseksi ja pakettimäärä on tolkuton,ei voi vaatia että posti rakentaisi 100 tai 1000 neliöitä varastotilaa ja palkkaisi lisää väkeä joka paikkaan.
Jos on kiire niin ei kannata tilata ruuhkaisimmasta kaupasta,eikä paikasta jolla on varasto ulkomailla eikä varsinkaan pakettiautomaattiin muutaman euron säästön takia.Toki kaupat voisivat päivittää toimitusajat todellisuutta vastaaviksi ruuhka-aikoina ja posti voisi parantaa väliaikaisten noutopaikkojen opasteita.
 
Nyt pitää muistaa että on vuoden kiireisin viikko postissa kun musta perjantai venyi viikon mittaiseksi ja pakettimäärä on tolkuton,ei voi vaatia että posti rakentaisi 100 tai 1000 neliöitä varastotilaa ja palkkaisi lisää väkeä joka paikkaan.
Jos on kiire niin ei kannata tilata ruuhkaisimmasta kaupasta,eikä paikasta jolla on varasto ulkomailla eikä varsinkaan pakettiautomaattiin muutaman euron säästön takia.Toki kaupat voisivat päivittää toimitusajat todellisuutta vastaaviksi ruuhka-aikoina ja posti voisi parantaa väliaikaisten noutopaikkojen opasteita.

Ei se ulkomailla oleva varasto automaattisesti ole paha. Esim. Gigantti hoiti homman timanttisesti ainakin omalta (ja foorumin perusteella usean muunkin) osalta, siten että BF-paketit oli jo sunnuntaina noudettavissa, siitä huolimatta että myös Suomen Posti oli osallisena kuljetuksessa. Pakettiautomaatteja kannattaa tosin kyllä vältellä kuin ruttoa tähän vuodenaikaan, todennäköisyys että paketti viivästyy täyden automaatin takia kun tuntuu hipovan noin sataa prosenttia.
 
Ei se ulkomailla oleva varasto automaattisesti ole paha. Esim. Gigantti hoiti homman timanttisesti ainakin omalta (ja foorumin perusteella usean muunkin) osalta, siten että BF-paketit oli jo sunnuntaina noudettavissa, siitä huolimatta että myös Suomen Posti oli osallisena kuljetuksessa. Pakettiautomaatteja kannattaa tosin kyllä vältellä kuin ruttoa tähän vuodenaikaan, todennäköisyys että paketti viivästyy täyden automaatin takia kun tuntuu hipovan noin sataa prosenttia.

No kannattaneeko sitä Postia sitten käyttää jos se on niin perseestä
 
No kannattaneeko sitä Postia sitten käyttää jos se on niin perseestä

Jos paketilla on kiire, niin eihän sitä kannata mikäli vain on vaihtoehto tarjolla. Ja jos Posti on ainoa vaihtoehto, niin sitten mennään Postin valikoimasta vähiten perseestä olevalla vaihtoehdolla, mikä tähän vuodenaikaan ei ole pakettiautomaatti.
 
Ja jos puhutaan henkilöasiakkaasta niin eipä nuo muutkaan kuriiripalvelut toimi sen paremmin kuin posti,yleensä kun kehutaan jotain kuriiria niin käytetään työpaikkan kuriiripalvelua hyväksi johon ei kuitenkaan suurimmalla osalla ole mahdollisuuksia.
 
Ja jos puhutaan henkilöasiakkaasta niin eipä nuo muutkaan kuriiripalvelut toimi sen paremmin kuin posti,yleensä kun kehutaan jotain kuriiria niin käytetään työpaikkan kuriiripalvelua hyväksi johon ei kuitenkaan suurimmalla osalla ole mahdollisuuksia.
Tai verrataan jonkun ison/kansainvälisen putiikin tarjoamaa 13euron DHL Expressiä.

Yritöppä kuluttajana lähettänyt DHL/UPS/etc mitään alle 40eurolla...
 
Tähän vuodenaikaan ei ole mitään väliä koska paketit kuskataan toiseen noutopisteeseen jos automaatti on täynnä ellei asu aivan keskellä ei mitään

Niinhän ne nimenomaan kuljetetaan, ja se on ainakin omalla kohdalla viivästyttänyt paketin toimituksen aina seuraavalle päivälle (ja lauantaina saapuva paketti siirtyy maanantaille). Ja juuri nuo joulun alla pystyteltävät pop up pisteet on aiheuttanut itselleni ne suurimmat vitutuksen aiheet, kun se paketti saattaakin sen normaalin postikonttorin sijaan ohjautua pop up pisteelle. Riippuu vähän paketin painosta kuinka paljon tuo milloinkin lämmittää mieltä. Jonkun toisen henkilön reiteille nuo pop up pisteet saattaa osua toki paremmin...
 
Niinhän ne nimenomaan kuljetetaan, ja se on ainakin omalla kohdalla viivästyttänyt paketin toimituksen aina seuraavalle päivälle (ja lauantaina saapuva paketti siirtyy maanantaille). Ja juuri nuo joulun alla pystyteltävät pop up pisteet on aiheuttanut itselleni ne suurimmat vitutuksen aiheet, kun se paketti saattaakin sen normaalin postikonttorin sijaan ohjautua pop up pisteelle. Riippuu vähän paketin painosta kuinka paljon tuo milloinkin lämmittää mieltä. Jonkun toisen henkilön reiteille nuo pop up pisteet saattaa osua toki paremmin...
Ei ole kyllä ikinä siirtänyt toimitusta seuraavalle päivälle. Ehkä muutama tunti pidempään mennyt että paketti ollut noudettavissa.

Ja samalla tavalla niitä normaaliin postiin tilattuja paketteja siirretään palettipisyeisiin/pop-up pisteisiin, riippuen ihan siitä mikä siellä on hyllytilanne.
 
Ja samalla tavalla niitä normaaliin postiin tilattuja paketteja siirretään palettipisyeisiin/pop-up pisteisiin, riippuen ihan siitä mikä siellä on hyllytilanne.

No tämä on uusi tieto mulle. Ei ole nimittäin ikinä ohjautunut postiin tilattu paketti muualle, varmaankin omissa lähiposteissa on ollut riittävät varastotilat sitten tai jotakin. Automaateista sen sijaan tilat on (kuten varmaan tästä valituksesta voi arvata) loppu vähän turhankin usein.
 
No tämä on uusi tieto mulle. Ei ole nimittäin ikinä ohjautunut postiin tilattu paketti muualle, varmaankin omissa lähiposteissa on ollut riittävät varastotilat sitten tai jotakin. Automaateista sen sijaan tilat on (kuten varmaan tästä valituksesta voi arvata) loppu vähän turhankin usein.
Aika harvoin tuota taitaa tapahtua mutta itsellä meni viime jouluna ~kaikki joulupaketit meidän pop-up pisteeseen. Varmaan vaikuttaa että meidän posti on ärrällä joten tilaa on vähän ja popup piste sijaitsee viereisessä rakennuksessa jossa hoidetaan alueen yritysten postinjako yms. On siellä 3 vai 4 automaattiin kilometrin sisällä toisistaan mutta tuntui aina menevän tonne popuppiin
 
Ei ole kyllä ikinä siirtänyt toimitusta seuraavalle päivälle. Ehkä muutama tunti pidempään mennyt että paketti ollut noudettavissa.

Minulla yhden BF paketin toimitus viivästy päivällä täyden automaatin takia, mutta tosin tilausta tehdessä oli arvattavissa että ei ne nyt ihan ehkä normaaliin tapaan tule. Oikeastaan oli enemminkin yllätys että toinen paketti meni suoraan lähipostiin ilman sen kummempia viivästyksiä kun automaatti oli täynnä. Lähiasiamiespostissakin näytti olevan hyllyt aika täynnä.

Noista popup pisteistä kannattaa antaa palautetta Postin suuntaan ainakin noissa tapauksissa joissa ne on hankaloittanut paketin hakua pidemmän matkan tai varsinkin puutteellisen tiedotukset takia. Voivat mahdollisesti korjata tilanteen seuraavaan kertaan. Viimevuonnahan posti jakoi paljon paketteja kotiin täysien pakettiautomaattien takia, mutta tänä vuonna ovat ilmeisesti päätyneet noihin popup pisteisiin (tai ainakaan en muista että niistä olisi ollut aikaisemmin puhetta).
 
Viimevuonnahan posti jakoi paljon paketteja kotiin täysien pakettiautomaattien takia, mutta tänä vuonna ovat ilmeisesti päätyneet noihin popup pisteisiin (tai ainakaan en muista että niistä olisi ollut aikaisemmin puhetta).
Viime vuonna oli myös noita popup-pisteitä, kun muistan, että kaksi pakettia piti tulla postiin ja kaksi automaattiin, mutta yksi tuli postiin, yksi automaattiin ja kaksi popuppiin. Itsellä onneksi kaikki ovat reilun 100 metrin etäisyydellä toisistaan niin ei sinällään hankalaa, mutta autottomana, jos pitäisi kolmenkin kilometrin päähän lähteä, menisi postille kyllä melko painokasta palautetta. On kyllä täysin mahdollista, että ovat nyt lisänneet noita popup-pisteitä paikkoihin, joissa niitä viime vuonna ei ollut.
 
Eikö noita paketteja voisi jotenkin niputtaa samaan noutopaikkaan? Olipa taas kiva hakea yksi paketti pakettiautomaatista, toinen oikeasta postista ja kolmas popup-pisteestä (ja lisäksi 2 matkahuoltopakettia eri noutopisteistä). Onneksi en ollut missään parin viikon työmatkalla, ei olisi emäntä saanut noita mitenkään autottomana keräiltyä ympäri kylää.

Ja mitä ihmeen eroa noilla matkahuollon pisteilläkin on kun joitakin paketteja ei saa tulemaan siihen yhteen noutopisteeseen vaan satunnaisesti joutuu tilaamaan siihen toiseen...
 
Eikö noita paketteja voisi jotenkin niputtaa samaan noutopaikkaan?

Samasta paikasta tilatut vai eri paikoista eri aikaan? Jos jälkimmäinen, niin miten ajattelit että tuo edes toimisi käytännössä? Tuossa ilmeisesti pakettiautomaatti ja posti täyttynyt juuri "sopivasti" jälkimmäisten pakettien kohdalla.
 
Paketti lähtenyt Postin lajittelukeskuksesta tänään klo 11. voisko ehtiä Kouvolan postiin nopudettavaksi vielä tänään? Tuo posti on auki klo 16. asti.
Huomisaamuna varmaan ainakin on jo haettavissa?
 
Samasta paikasta tilatut vai eri paikoista eri aikaan? Jos jälkimmäinen, niin miten ajattelit että tuo edes toimisi käytännössä? Tuossa ilmeisesti pakettiautomaatti ja posti täyttynyt juuri "sopivasti" jälkimmäisten pakettien kohdalla.
Esimerkiksi sillä tavalla että jaettaisiin nuo paketit noudettavaksi vaikkapa vastaanottajan osoitteen perusteella eri noutopisteisiin niin ei tarvitsisi kiertää joka pisteellä.

Sitäpaitsi kun kävi "oikeassa" postissa niin siellä näytti olevan pakettihyllyt lähes tyhjät eli sinne olisi sopinut vähintään kolminkertainen pakettimäärä. Ei sen puoleen, näytti se popup-pistekin aika tyhjältä mutta varmaan kouluttivat sitä SOL:n työntekijää ennen kuin pahin pakettiruuhka alkaa.
 
Joillakin varapisteillä on myös varapisteet, jonne paketit ohjataan sitten noudettavaksi, jos ensisijainen varapiste on täynnä. Osassa maata myös nämä varapisteen varapisteet ovat lähes täysiä.

Mitä tulee siihen, että yhden henkilön paketit ohjautuvat useampaan pisteeseen, niin suoraan sanottuna se on vähän tuurista kiinni. Jos(/kun) sattuu niin, että hihnalla yhden henkilön paketit päätyvät hieman eri kohtiin, niin ne voivat päätyä eri rullakoihin ja tätä hommaa hoidetaan rullakkotasolla, joten on täysin mahdollista, että toinen rullakko menee automaattiin/asiamiespostiin hyllytettäväksi ja siitä saadaan hyllytettyä vain osa, jolloin loput viedään varapisteelle, ja toinen paketti menee rullakkoon joka suoraan ohjataan varapisteelle.

Pakettiautomaatti kuitenkaan varmaan ei ole ikinä varapiste tai varapisteen varapiste (ainakaan postikonttorille)? Eli näin joulun alla jos haluaisi vähän avittaa onnetarta arpomaan ne kaikki paketit samaan sijaintiin, niin tilaaminen postikonttoriin auttanee?
 
Ja jos puhutaan henkilöasiakkaasta niin eipä nuo muutkaan kuriiripalvelut toimi sen paremmin kuin posti,yleensä kun kehutaan jotain kuriiria niin käytetään työpaikkan kuriiripalvelua hyväksi johon ei kuitenkaan suurimmalla osalla ole mahdollisuuksia.

En tiedä muiden kohdalla, mutta itse käytän kyllä kotiin tilatessa kuriiria ja kertaakaan ei ole DHL/UPS/FedEx tasolla ollut ongelmia. Samalla tavoin Postin kotiinkuljetus on aina hoitanut hommansa erittäin mallikaasti, kun suostuvat jopa jättämään terasille tavarat pyydettäessä. Peruspostilla vaan ei olla hanskattu se, että pakettiliikenne on se joka on nyt ja tulee tulevaisuudessa olemaan se juttu. Smartpost on helvetin hyödyllinen ja hyvä uudistus, sekä noiden omien konttorien sulkeminen ja vieminen markettien ym. yhteyteen. Nyt ei ainakaan ole pitkään aikaan tarvinnut jonottaa 45min hakeakseen pakettia konttorilta, joka menee kiinni arkisin klo. 17:30.
 
Jotkut verkkokaupat (CDON) kun ei osaa tarjota mahdollisuutta tai lähettää pakettiautomaattiin, niin löyty postin sivuilta mahdollisuus ohjata postikonttoriin saapuvat paketit omavalitsemaan pakettiautomaattiin. Saas nähdä josko tällä loppuis postikonttorin aukioloaikojen ja jonottamisten kanssa säätäminen.
 
Noniin nythän homma taas meni loistavasti. OmaPosti appiin ilmestyi yksi kauan odotettu lähetys ulkomailta ja saapumisajaksi ilmoitettiin 29.11.2018 klo 19 mennessä. Noh klo 18:45 on seurantaan päivittynyt "Vastaanottajan puhelinnumero on virheellinen tai puuttuu, yhteydenottopyyntö postitettu vastaanottajalle." ja lähetys viivästyy 1-2 työpäivää. Siis ei helvetti siitä puh.numerosta todennäköisesti puuttuu vain ensimmäinen nolla ja nyt joku puusilmä ei osaa sitä tulkita. Eikös OmaPosti sovellus kuitenkin sen puh.numeron perusteella yhdistä paketin mulle tulevaksi ja sieltä se löytyy. No nyt sitten luultavasti saa viikonlopun yli odottaa pakettia, kun ei täällä 10km kehä3:n ulkopuolella viikonloppuisin posti liiku. (Lisäys: asiakaspalveluchatissa varmistettu, että puh.numero on todellakin oikein, mutta joudun silti odottamaan, että tulee lappunen kotiin, ei voi tehdä asialle muuta)
Tää homma ei sitten tahdo edetä, melkein pari tuntia viettänyt aspa chatissa ja selvittänyt tätä. Tänään seurannan mukaan yritetty tavoittaa vaikka näin ei ole tehty. Nyt sitten sanoin aspalle, että laittaa viestiä kuljetukseen että jättäisivät vaan sen paketin sinne noutopaikkaan, näen kyllä, kun se sinne kirjataan. Näin sanoi tehneen, toivotaan nyt, että meni viesti perille.

Niin ja tähän päivään mennessä ei ole tuo ilmoitettu yhteydenottopyyntö löytänyt tietään minun postilaatikkoon ja nyt vielä postitettu toinen. Jos siinä se 2 arkipäivää vähintään menee niin se on ehkä perjantaina laatikossa, tänä torstaina kun ei päiväpostia jaeta.

Odotukset paketin saamisesta tällä viikolla ei ole kovin korkealla, mutta toivotaan parasta. Joka tapauksessa pitää reklamaatio tehdä, kun on paketti saatu.

Untitled-11111.png
 
En tiedä muiden kohdalla, mutta itse käytän kyllä kotiin tilatessa kuriiria ja kertaakaan ei ole DHL/UPS/FedEx tasolla ollut ongelmia. Samalla tavoin Postin kotiinkuljetus on aina hoitanut hommansa erittäin mallikaasti, kun suostuvat jopa jättämään terasille tavarat pyydettäessä. Peruspostilla vaan ei olla hanskattu se, että pakettiliikenne on se joka on nyt ja tulee tulevaisuudessa olemaan se juttu. Smartpost on helvetin hyödyllinen ja hyvä uudistus, sekä noiden omien konttorien sulkeminen ja vieminen markettien ym. yhteyteen. Nyt ei ainakaan ole pitkään aikaan tarvinnut jonottaa 45min hakeakseen pakettia konttorilta, joka menee kiinni arkisin klo. 17:30.

Siis miksi ei ole hanskattu? Ei oikein selviä tuosta viestistäsi. Eiköhän ne ole, kun pakettipuolella taidetaan juurikin kuitata tavallisen postinjakelun tappelut.
 
Siis miksi ei ole hanskattu? Ei oikein selviä tuosta viestistäsi. Eiköhän ne ole, kun pakettipuolella taidetaan juurikin kuitata tavallisen postinjakelun tappelut.

Niin pitkään, kun postipaketin kulku Helsingistä Tampereelle tai Turkuun kestää 3-4 vuorokautta, ei voi kuin ihmetellä mistä hitosta minä maksan. Jos 40€ minulle maksaa Hollannista paketti kotiovelle alta 16h ja 22€ pakettitoimitus Hesasta Turkuun kolmessa vuorokaudessa, optimointimahdollisuuksia on. Se että halutaanko niitä toteuttaa vai vedetäänkö kaikista matalimmalla rimalla on toki Postin oma asiansa.
 
Niin pitkään, kun postipaketin kulku Helsingistä Tampereelle tai Turkuun kestää 3-4 vuorokautta, ei voi kuin ihmetellä mistä hitosta minä maksan. Jos 40€ minulle maksaa Hollannista paketti kotiovelle alta 16h ja 22€ pakettitoimitus Hesasta Turkuun kolmessa vuorokaudessa, optimointimahdollisuuksia on. Se että halutaanko niitä toteuttaa vai vedetäänkö kaikista matalimmalla rimalla on toki Postin oma asiansa.
Siis yleensä vai juuri nyt pahimmassa BF+joulu ruuhkassa? Ainakin itsellä Kuopioon ja Espooseen paketit liikkui paria poikkeusta lukuunottamatta seuraavaksi päiväksi siitä kun paketti on saatu Postin haltuun. Suurimmat viivästykset taitaa johtua automaatiosta (automaattinen lajittelu) jolla saadaan pidettyä kustannukset kurissa ja hinnat alhaalla, tai automaattien täyttymisestä.
 
Toi sun kuvasi kertoo lähinnä sitä, että pakettisi on 21- tai kotipaketti ja niitä ei toimiteta noudettavaksi muuten kuin asiakkaan pyynnöstä. Todennäköisesti puhelinnumero, joka pakettiin on tulostunut, on syystä tai toisesta väärä. Palveluun kuuluu kaksi soittoa toimitusajankohdan sopimiseksi, mutta noilla merkinnöillä olen melko varma, ettei paketin päällä ole oikeaa puhelinnumeroa.

Merkintöjen perusteella saanet huomenna päiväpostin mukana lapun, jossa on puhelinnumero, johon voi soittaa toimitusajankohdan sopimiseksi. Asiakaspalvelun kautta tosin jo ilmaisit tahtosi saattaa paketin noudettavaksi, joten todennäköisesti huomenna iltapäivällä paketti on noudettavissa toivotusta pisteestä/varapisteestä.
Tosiaan nyt on jo kolmesti varmennettu aspasta, että paketissa on kaikki tiedot oikein, myös puh.numero ja olen sen aspaankin antanyt nyt joka kerralla, mutta silti ei ole minuun saatu yhteyttä, puhelin kyllä toimii, on testattu :D Ja nyt tosiaan sitten viimeiseksi pyysin sen tuotavaksi noutopisteeseen ettei enää tule turhia yhteydenottopyyntöjä. Ensimmäinen asiakasneuvoja muuten viime viikolla kertoi, että paketti on menossa juuri tuohon noutopisteeseen ja siitä päättelin ettei sitä ole tarkoituskaan minulle kotiin toimittaa...
 
Onko tällaisesta kokemusta? Piti tulla tänään Kotipaketti-toimitus. Aamulla tuli tekstari, jossa kyseltiin toivottua toimitusaikaa. Valitsin siitä 17-19 ja sain kuitin tästä.

Illalla unohtui koko asia ja 21 maissa aloin ihmetellä kun ei ole pakettia tullut. Katsoin seurannasta ja sen mukaan paketti on toimitettu vastaanottajalle 16.54. Ei ole minulle ainakaan ja kotona olen ollut 14 jälkeen koko päivän.

Mahdollisuudet? Annettu naapurille tai kuski pöllinyt? Huomenna teen heti reklamaatiota, mutta voiko ne siellä vain väittää, että ihan oikeaan paikkaan toimittivat?
 
Niin pitkään, kun postipaketin kulku Helsingistä Tampereelle tai Turkuun kestää 3-4 vuorokautta, ei voi kuin ihmetellä mistä hitosta minä maksan. Jos 40€ minulle maksaa Hollannista paketti kotiovelle alta 16h ja 22€ pakettitoimitus Hesasta Turkuun kolmessa vuorokaudessa, optimointimahdollisuuksia on. Se että halutaanko niitä toteuttaa vai vedetäänkö kaikista matalimmalla rimalla on toki Postin oma asiansa.
En kyllä tiedä missä oikein asut jos paketin meno Hki - Tre kestää muka 3-4 päivää.

Päivittäin tulee vietyä paketteja Postin automaattiin ja ihan oikeastaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta paketti on löytänyt kohteeseensa seuraavaksi päiväksi. Se että maksan tästä lystistä sen reilun 5 euroa vrt se että maksan DHL:lle noin 60 euroa siitä että tulevat hakemaan paketin ja kuljettavat sen seuraavaksi päiväksi ei vaan ole mitään järkeä.

Se että ulkomaalainen firma tarjoaa DHL Express toimitusta (yleensä lähetyksestä seuraavaksi päiväksi suomeen toimitettuna) noin 15 eurolla on sitten erijuttu. Siellä on diilit tehty ja hieman erilaatuinen kapasiteetti kun on käytössä ne omat valtavat rahtikoneet joita lennätetään ympäri maailmaa joka päivä edes takas.
 
Aika ikävään aikaan tullut tuo vika:
Vika Postin Smartpost-automaateissa: eivät aukea tai lukitsevat paketin sisäänsä – jopa sadat lokerot vaihtoon

"Posti on vaihtamassa sadoista Smartpost-automaateistaan osia, jotka ovat joissain tapauksissa estäneet laatikon avautumisen.

– Meillä on viimeisen kuukauden aikana ilmennyt yhden järjestelmätoimittajan virtalähde-erässä virheitä. Se erä ei ole vastannut laatukriteereitä, kertoo Postin palvelupisteverkoston johtaja Lasse Huttunen."
 
Minä sain postissa jonkun kaverin seksilelun. Se tuli vielä osana muita paketteja, niin en huomannut katsoa nimeä tarrasta, ennenkuin avasin sen. Sitten menin palauttamaan sitä ja heiluttelin tekopenistä koko jonon kassalle, mutta kun pääsin sinne asti, en keksinyt mitään nasevaa sanottavaa.

Lisäksi toinen pakettini (jossa on infrapunalämpömittari, olen dildotapahtumasta asti kokenut tarvetta selittää pakettieni sisällön), meni 00710, joka on 6km päässä ja hankalassa paikassa. Kysyin chatissa ja he sanoivat, että toimitetaan lähipostiin. Se on lähtenyt seurannan mukaan liikkeelle, mutta ei liikkunut yhtään mihinkään.
 
Mulla on taas vaihteeksi ollut vaikeuksia. Verkkokauppa.com pakettiautomaattituote meni aivan toiseen automaattiin, kuin mihin sen tilasin kun automaatti muka täynnä. Miksi helvetissä se paketti ei sitten voi venata paria päivää että automaattiin tulee tilaa. Noh reklamoin postikulut pois sentään.

Japanista tuli paketti, mulla on omilla sivuilla uudelleenohjaus eri postiin ja syötin pakettiin seurantatunnuksen perusteella puhelinnumeroni, jotta ohjautuisi, mutta ei ohjautunut, koska paketti on kotiinkuljetuspaketti, joissa tuo oma noutopisteohjaus ei toimi syystä että postissa ollaan mulkkuja. Lähipostin lopetettua katsos mun lähiposti siirtyi toiseen kaupunkiin vaikka käytännössä saman kunnan puolella eri suunnassa olisi asiamiesposti. Nyt joudun asioida pääpostissa karmeassa ruuhkassa enkä pääse edes kätevästi sinne julkisilla (pk-seutu kyseessä).
 
Onko tällaisesta kokemusta? Piti tulla tänään Kotipaketti-toimitus. Aamulla tuli tekstari, jossa kyseltiin toivottua toimitusaikaa. Valitsin siitä 17-19 ja sain kuitin tästä.

Illalla unohtui koko asia ja 21 maissa aloin ihmetellä kun ei ole pakettia tullut. Katsoin seurannasta ja sen mukaan paketti on toimitettu vastaanottajalle 16.54. Ei ole minulle ainakaan ja kotona olen ollut 14 jälkeen koko päivän.

Mahdollisuudet? Annettu naapurille tai kuski pöllinyt? Huomenna teen heti reklamaatiota, mutta voiko ne siellä vain väittää, että ihan oikeaan paikkaan toimittivat?
Posti väittää, että heillä on minun kuittaukseni paketista. Nyt vaan mietin, kuka naapuri sen on vastaanottanut...

Paketin lähettäneeseen firmaan olin yhteydessä ja lupasivat lähettää uudestaan ja hoitaa tappelun Postin kanssa.
 
Toi sun kuvasi kertoo lähinnä sitä, että pakettisi on 21- tai kotipaketti ja niitä ei toimiteta noudettavaksi muuten kuin asiakkaan pyynnöstä. Todennäköisesti puhelinnumero, joka pakettiin on tulostunut, on syystä tai toisesta väärä. Palveluun kuuluu kaksi soittoa toimitusajankohdan sopimiseksi, mutta noilla merkinnöillä olen melko varma, ettei paketin päällä ole oikeaa puhelinnumeroa.

Merkintöjen perusteella saanet huomenna päiväpostin mukana lapun, jossa on puhelinnumero, johon voi soittaa toimitusajankohdan sopimiseksi. Asiakaspalvelun kautta tosin jo ilmaisit tahtosi saattaa paketin noudettavaksi, joten todennäköisesti huomenna iltapäivällä paketti on noudettavissa toivotusta pisteestä/varapisteestä.
Vastataanpas uudestaan tähän viestiin niin säilyy asiayhteys.

Paketti on nyt vastaanotettu vihdoinkin onnistuneesti, viikko meni ylimääräistä toimituksessa Postin virheiden takia. Paketissa kaksi eri Postin pakettikorttia päällekkäin, molemmissa näkyi olevan Postipaketti 16 tunnus eli ei kotiin toimitettava joten en ymmärrä miksi minuun on alunperinkään tarvinnut olla yhteydessä kuljetuksen osalta. Paketin toisella puolella alkuperäiset osoitekortit joissa molemmissa tiedot oikein, puh.numero muodossa 358-401234567 eli ensimmäinen nolla puuttuu, mutta maakoodi on tilalla. Ei pitäisi olla vaikea tulkita.

Ja kuljetuksen lähettämät kaksi yhteydenottopyyntöä ei ole vieläkään löytäneet tietään minun postilaatikkoon :D

Mutta kiitos vielä DJEzko paketin tilanteen tarkistuksesta eilen illalla!
 
Miksi postin lähetysten seurantasivu yrittää (mutta ei saa) yhteyttä portal-hosting.humany.net osoitteeseen?

Ja siellä sivulla lukee: The domain is temporarily on hold pending verification of the email address of the Registrant as per the ICANN rules on Verification of Contact Information
 
Maanantaina Helsingistä ykkösluokassa lähetetty kirje ei vielä ole löytänyt tietään Tampereelle. VMP. Toki vielä semmoiset paprut, joita ei saa skannailla ja tulostella
 

Yhtiö paheksuu myös sitä, että Seuran toimittaja ja kuvaaja tulivat lupaa kysymättä Postin avoimelle alueelle. Alueen portilla oli kyltti, jossa nimenomaan kielletään asiaton oleskelu siellä.

Posti sanoo myös kummeksuvansa, miksi lehti käyttää palstatilaa kuvitteellisten turvallisuusuhkien keksimiseen.
Oikeat pitkäkyntiset olisivatkin varmaan kysyneet etukäteen luvan saada tulla asiattomasti alueelle.
Väitän ettei monessa yrityksessä vastaavan tilanteen uutisointia kuvailtaisi "kuvitteellisten turvallisuusuhkien keksimiseksi".
 
Oikeat pitkäkyntiset olisivatkin varmaan kysyneet etukäteen luvan saada tulla asiattomasti alueelle.
Väitän ettei monessa yrityksessä vastaavan tilanteen uutisointia kuvailtaisi "kuvitteellisten turvallisuusuhkien keksimiseksi".

Ehdottomasti paras lainaus tuotantoesimieheltä oli:”Niin. Sehän on yksityisaluetta, eihän sinne saa ulkopuolinen tulla.”
 
Toimittaako matkahuolto viikonloppuisinkin? Lähellä-paketit esimerkiksi R-kioskeille ym?
 
Aika mykäksi tässä kyllä menee. Ilmeisesti kaikkia ei ole järjellä, saatika normaaliin työohje juoksutukseen liittyvillä asioilla siunattu.
Mulla ei olis ollut pokkaa sanoa noin (koska olisin tuntenut itseni niin saatanan hölmöksi), eikä asioiden edes pitäisi noin mennä. Arroganssi paistaa tässä vahvana. Sanon vain: Ei hyvää päivää ja "Vitun URPOT!!!".

Samat fiilikset :D
 
En olekaan ihan näin muotoiltua tekstiviestiä saanutkaan postilta:

Osoitteeseen [osoite] on tulossa lähetys [seurantanumero] seuraavien päivien aikana. Jos et ole paikalla, se viedään noudettavaksi postiin [lähin posti].

Voit myös valita alla olevista vaihtoehdoista (vastaus klo 13:00 mennessä):

A: Lähetyksen voi jättää oven taakse ilman kuittausta. Valtuutan Postin kuljettajan rekisteröimään luovutustapahtuman ja kuittaaman paketin omalla nimellään ilman vastaanottajan läsnäoloa.

B: Lähetyksen voi viedä automaattiin (Säilytysaika 7 vrk. Lähetys viedään automaattiin edellyttäen, että lähetys mahtuu valittuun automaattiin.)

Mikäli et valitse toimitustapaa, toimitamme paketin normaalien toimitusehtojen mukaisesti. Valitsemaasi toimitustapaa ei ole mahdollista muuttaa tai peruuttaa jälkikäteen.

Terveisin Posti

Niin, mites on, ootko paikalla seuraavina päivinä (ilmeisesti ihan mihin aikaan vaan)? Voisiko aikaikkuna olla vielä avoimempi?

Väittäisin, että tämä on vaan jatkoa postin kusetukselle, jossa ne myy "kotiinkuljetusta" ulkomaisille toimijoille ja sitten täällä päässä pyrkivät kaikin tavoin välttämään varsinaisen kotiinkuljetuksen esimerkiksi kieltäytymällä soittamasta kaupungissa (jossa alaovet aina lukossa).
 
En olekaan ihan näin muotoiltua tekstiviestiä saanutkaan postilta:



Niin, mites on, ootko paikalla seuraavina päivinä (ilmeisesti ihan mihin aikaan vaan)? Voisiko aikaikkuna olla vielä avoimempi?

Väittäisin, että tämä on vaan jatkoa postin kusetukselle, jossa ne myy "kotiinkuljetusta" ulkomaisille toimijoille ja sitten täällä päässä pyrkivät kaikin tavoin välttämään varsinaisen kotiinkuljetuksen esimerkiksi kieltäytymällä soittamasta kaupungissa (jossa alaovet aina lukossa).
Minullekin tuli perjantaina tuollainen. Paketti (Saksan Amazon) ei ollut vielä maassa silloin. Nyt näyttäisi olevan, maanantaina toimitus klo 16 mennessä. Valitsin A-vaihtoehdon. Sopi tässä tapauksessa ihan hyvin.

Tässähän käsittääkseni palvelu on parantunut. Ennen ne vain yritti toimittaa noita priority-paketteja klo 14 mennessä ilman kyselyjä ja oli sitten tuurista kiinni oliko joku kotona vai ei.
 
Tässähän käsittääkseni palvelu on parantunut. Ennen ne vain yritti toimittaa noita priority-paketteja klo 14 mennessä ilman kyselyjä ja oli sitten tuurista kiinni oliko joku kotona vai ei.

Onhan tässä tosiaan kyse parannuksesta tuohon tasoon nähden. Ei tämä silti hyvää palvelua ole. Nyt tilanne on siis se, että paketti tulee jonain päivänä ja pitää joko valita odotella satunnaisena ajanhetkejä tai noista kahdesta vaihtoehdosta. Tietenkin valitsen niistä toisen ja (tadaa!) posti on säästänyt taas, kun ei tarvitse palvella asiakkaita hyvin. Se hyvä palvelu olisi siis se, että posti lähettäisi automatisoidun viestin paketin arvioidusta tulopäivästä ja sitten postimies soitttaisi ollessaan tulossa.
 
Se hyvä palvelu olisi siis se, että posti lähettäisi automatisoidun viestin paketin arvioidusta tulopäivästä ja sitten postimies soitttaisi ollessaan tulossa.
Eikös sellainenkin palvelu Postilla ole? Kotipaketti 21 tms. Tiedä sitten saako lähettäjä määritettyä ulkomaan pakettia siihen mitenkään vai onko se aina vain tuo priority.
 
Eikös sellainenkin palvelu Postilla ole? Kotipaketti 21 tms. Tiedä sitten saako lähettäjä määritettyä ulkomaan pakettia siihen mitenkään vai onko se aina vain tuo priority.

On toki. Mun paranoidi teoria onkin, että posti myy tätä huonompaa palvelua ulkomaille kotiinkuljetuksena vaikka se harvemmin oikeasti on kotiinkuljetus johtuen suomalaisista olosuhteista (kaupungeissa alaovet kiinni ja ihmiset töissä). --> profit

Olis reilumpaa myydä suoraan tätä sellaisena palveluna, että se noudetaan postista tai automaatista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom