Postin kulkemisen vaikeus

Ei. Pitäisi olla puhelinnumero tjsp ja vielä koneluettavassa muodossa mutta harvoin noissa on.

Posteljooni kiikuttaa siis kotiin sellaisen viivakoodillisen lapun, jota vastaan voi käydä lähimmästä toimipisteestä hakemassa paketin. Mietin vain, että olisiko sitä viivakoodilappua mahdollista saada sähköisesti esim. viestinä, mutta ei ilmeisesti?
 
Posteljooni kiikuttaa siis kotiin sellaisen viivakoodillisen lapun, jota vastaan voi käydä lähimmästä toimipisteestä hakemassa paketin. Mietin vain, että olisiko sitä viivakoodilappua mahdollista saada sähköisesti esim. viestinä, mutta ei ilmeisesti?

Ei tällä hetkellä.
 
pitäsköhän tästä jo alkaa olla huolissaa, kun ei oo suomenpostin puolella mitää merkintää

posti.png
 
Täällä on ollut puhetta että kiinalaiset usein huijaa noissa seurannoissa. Tuossa on näköjään kulut vajaa kuukausi lähetyksestä, mikä ei vielä ole kovin pitkä aina kiinapaketille.
 
.seurannasta en tiiä, mut samasta paikasta oli 3 pakettia jokaisessa oli toi et olevinaa 27.9 saapunu kohdemaanpostiin ja 2 pakettia tuli 3.10 perille
 
Eikös tuo Yanwen ole se missä ei mitään seurantaa edes ole?
Kyllä niillä taitaa olla seuranta, mutta vain Kiinan sisällä. Niihin "arrive at destination"-viesteihin ei kannata luottaa, ne tulevat automaattisesti näkyville tietyn aikaa lähetyksen jälkeen. Suomen päässä kukaan ei oikeasti niitä koodeja skannaa.
 
Onko kenenkään muun toimitusaika-arvioissa häikkää? Seuranta väittää että paketit tulisi tänne pohjoiseen seuraavana arkipäivänä etelässä rekisteröinnin jälkeen..

Mulla on kahdessa osassa lähetetty paketti.

Toinen rekisteröitiin lauantaina, näytti seurannassa että tulee tänään mutta ei tietystikkään tullut. Nyt näyttää että on myöhästynyt.

Tänään illalla toinen osa paketistä rekisteröitiin Liedossa ja jälleen väittää että tulisi huomenna. Täytyy toivoa mutta en usko :tearsofjoy: Aiemmin mennyt Oulun kautta eli ovat tulleet 2-3 päivässä
 
No nyt Posti teki parhaat omassa tapauksessa. Tuote joka oli hajalla, jonka myyjä lähetti uudestaan, ei ikinä käynyt minulla, ei tullut saapumisilmoitusta puhelimeen, sähköpostiin, appiin tms. on nyt palautunut lähettäjälle.

Historiaa kun seuraa, on muka käyty ovella (ei ole), on muka tullut ilmoitusta (ei ole) jne. On se nyt helvetti.

Tämän huomasin, kun ko. paketti yhtäkkiä päivittyi appiin, että palautunut lähettäjälle. Kyllä on jännä tämä posti.
 
Kolme pakettia tilannut itse tänä vuonna postin kautta, kaksi niistä on tullut myöhässä, viimeisin alkoi harhailla tänään. Samperin tunariorganisaatio.

Jatkossa tilaan entistä enemmän matkahuollon kautta, sieltä on parhaillaan tullut normipaketti 400 km päästä 20 tunnissa perille. Posti töskii säännöllisesti 4 pv kuljetukseen tuolla välillä.

:rage:
 
Laittakaas Postin johtoporras ruotuun ne maksettujen lähetysten vastaanottopisteet. Aika epämääräistä touhua on se, että paketit ja kirjeet jätetään lojumaan sermin taakse "suojaan" odottamaan sitä hetkeä, kun ne otetaan oikeasti käsittelyyn. Useasti tavaraa on sen verran paljon siinä esillä, että vaikka mitä voisi ottaa mukaansa siitä. Korvauksia on varmaan turha vaatia, kun sitä ei ole virallisesti otettu vastaan. Joko se liukuhihna sellaiseksi, että ne oikeasti menee pitkälle piiloon tai henkilökuntaa enemmän purkamaan sumaa.
 
Ensimmäistä kertaa posti kyselee Saksan DHLn paketin viemistä pakettiautomaattiin.
Screenshot_2018-10-16-11-32-00-151_org.bromite.bromite.png
 
On tuo postin sivu hieman sekava kun ylhäällä kehoitetaan kirjoittamaan kaikki tiedot vaikka mitään noista ei tarvitse itse merkata.
2018-09-17_22-57-17.png

Mielenkiintoista. Itse olen käyttänyt Helposti-koodia kerran ja toimin juuri ohjeiden mukaan eli kirjoitin päälle käsin nuo tiedot samalla ihmetellen että miksei posti niitä muka tiedä kun kaikki ne syötin netissä etukäteen. Noh paketti meni kuitenkin perille onnistuneesti.
 
Tänään sattunutta.
Olin menossa ulos ja ulko-ovella tuli postipate vastaan isohko kirjenippu kainalossa.
Pihalla lojui kolme kirjekuorta, kaksi minulle, joissa lasku ja hammashoidon palveluseteli.
Ei ihme, jos kirjeitä ja paketteja häviää ja menee vääriin osoitteisiin, kun jakelukin tökkii.
 
Postia ei ole näkynyt eikä kuulunut runsaaseen kahteen viikkoon. Tiistaina sitten tapahtui ihme ja postit jaettiin jopa kahdessa erässä - ensimmäinen erä tippui klo 13 aikoihin sisältäen ilmaisjakelut, lehdet ja yhden kirjeen. Seuraava erä saapui klo 19 aikaan (!), sisältäen postinen -kuoren ja neljä osoitteellista kirjettä, joista vanhin oli 5.10 päivätty arvauskeskuksen lasku.
 
Postia ei ole näkynyt eikä kuulunut runsaaseen kahteen viikkoon. Tiistaina sitten tapahtui ihme ja postit jaettiin jopa kahdessa erässä - ensimmäinen erä tippui klo 13 aikoihin sisältäen ilmaisjakelut, lehdet ja yhden kirjeen. Seuraava erä saapui klo 19 aikaan (!), sisältäen postinen -kuoren ja neljä osoitteellista kirjettä, joista vanhin oli 5.10 päivätty arvauskeskuksen lasku.
Teille tulee ilmaisjakelulehtiä?? Meille ei tule useasti edes ruokakauppojen mainokset, vaikka yrittäjä niistä maksaa.
 
Tänään posti kyllä yllätti täysin. Tilaus tehty edellispäivänä klo 21.39 Telian verkkokaupasta. Aamulla kuuden aikaan ilmoitus, että tilaus lähetetty ja paketti oli klo 15.00 noudettavissa lähipostista, Espoosta samana päivänä. Ikänä ei ole mikään ollut noin nopeaa, kun kirjeetkin vie sen pari päivää minimissään.
 
Itekin sain Jimmsistä paketin samana päivänä kun oli lähetetty. Tilattu 7.10 aamulla, 8.10 pakattu/lähetetty ja illalla jo Smartpostissa. :tup: Tässä seuranta:
yOJw8Jzl.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Valivali taas (aiheesta josta täällä on ollut miljoonasti)... miksi Postin kuljetus ei voi soittaa kun käyvät alaovella. Miksi? Tekstarikin riittäisi. Tai email. Totta helvetissä alaovi on lukossa. Siksi paketissa on puhelinnumero. Siksi olen rekisteröitynyt postin appsiinkin lähetyksen (joka päivittyy sitten kun kuljetusauton takavalot ovat varmasti kadonneet liikenteen sekaan). Ei ne tätä varmasti ilmaiseksi tee myöskään. Eihän tällaisesta palvelusta ole monelle mitään lisäarvoa. Käyttäisivät nuokin resurssit vaikka lehtien lakaisuun näin syksyisin. Nyt haetaan sitten 50kg paketti lähipostista kunnes se sinne joskus iltapäivällä päätyy. Noh, kuluihan se aamupäivä tässä päivystäessäkin. Haistakaa pas...

Capture2.JPG
 
Valivali taas (aiheesta josta täällä on ollut miljoonasti)... miksi Postin kuljetus ei voi soittaa kun käyvät alaovella. Miksi? Tekstarikin riittäisi. Tai email. Totta helvetissä alaovi on lukossa. Siksi paketissa on puhelinnumero. Siksi olen rekisteröitynyt postin appsiinkin lähetyksen (joka päivittyy sitten kun kuljetusauton takavalot ovat varmasti kadonneet liikenteen sekaan). Ei ne tätä varmasti ilmaiseksi tee myöskään. Eihän tällaisesta palvelusta ole monelle mitään lisäarvoa. Käyttäisivät nuokin resurssit vaikka lehtien lakaisuun näin syksyisin. Nyt haetaan sitten 50kg paketti lähipostista kunnes se sinne joskus iltapäivällä päätyy. Noh, kuluihan se aamupäivä tässä päivystäessäkin. Haistakaa pas...

Capture2.JPG
Kandee pistää rekkulaa aspaan. Itsellä useamman kerran kuitattu noin vaikkei mitään oikeaa estettä ole, niin seuraavana päivänä sitten hoidettu kunnolla ja tuotu ovelle
 
Valivali taas (aiheesta josta täällä on ollut miljoonasti)... miksi Postin kuljetus ei voi soittaa kun käyvät alaovella. Miksi?

Koska ne eivät oikeasti ehkä edes käy siellä alaovella? Vaan kuski ajaa kadunvarteen pyörätielle laittomaan parkkiin, katsoo, että "jaahas, kerrostalo, yksityisasiakkaan koti, ei kuitenkaan ole kotonaan", istuu siinä autossa minuutin että auton GPS-seurannassa näkyy että ollaan käyty osoitteessa, ja sen jälkeen merkkaa tietojärjestelmään että "yritetty toimittaa, asiakas ei kotona"

Tekstarikin riittäisi. Tai email. Totta helvetissä alaovi on lukossa. Siksi paketissa on puhelinnumero. Siksi olen rekisteröitynyt postin appsiinkin lähetyksen (joka päivittyy sitten kun kuljetusauton takavalot ovat varmasti kadonneet liikenteen sekaan). Ei ne tätä varmasti ilmaiseksi tee myöskään. Eihän tällaisesta palvelusta ole monelle mitään lisäarvoa. Käyttäisivät nuokin resurssit vaikka lehtien lakaisuun näin syksyisin. Nyt haetaan sitten 50kg paketti lähipostista kunnes se sinne joskus iltapäivällä päätyy. Noh, kuluihan se aamupäivä tässä päivystäessäkin. Haistakaa pas...

Capture2.JPG

Jos postipate toisi paketin oikeasti kotiin asti, hän joutuisi näkemään vaivaa sen paketin raahaamiseen sieltä autosta kotiovellesi. Sitä vaivaa hän ei halua nähdä.
 
Koska ne eivät oikeasti ehkä edes käy siellä alaovella? Vaan kuski ajaa kadunvarteen pyörätielle laittomaan parkkiin, katsoo, että "jaahas, kerrostalo, yksityisasiakkaan koti, ei kuitenkaan ole kotonaan", istuu siinä autossa minuutin että auton GPS-seurannassa näkyy että ollaan käyty osoitteessa, ja sen jälkeen merkkaa tietojärjestelmään että "yritetty toimittaa, asiakas ei kotona"
Pari kertaa laittanut palautetta postille näistä, kun seurannassa tosiaan lukee että yritetty toimittaa. Kyselin että mihinköhän sitä on yritetty toimittaa, kun koko päivän on joku ollut kotona eikä siellä ainakaan kukaan ole käynyt (omakotitalo, ei edes lukollista alaovea tms estettä). No sieltä tulee geneerinen vastaus jossa luvataan laittaa palaute eteenpäin kuljetukselle ja pahoitellaan aiheutunutta mielipahaa... Viimeksi ehdotin että lisäisivät lähetyksenseurantaan vaikka merkinnän "Ei otettu pakettia mukaan mutta tuotiin kuitenkin saapumisilmoitus", se olisi sentään rehellinen eikä harmittaisi läheskään yhtä paljoa.
 
Valivali taas (aiheesta josta täällä on ollut miljoonasti)... miksi Postin kuljetus ei voi soittaa kun käyvät alaovella. Miksi? Tekstarikin riittäisi. Tai email. Totta helvetissä alaovi on lukossa. Siksi paketissa on puhelinnumero. Siksi olen rekisteröitynyt postin appsiinkin lähetyksen (joka päivittyy sitten kun kuljetusauton takavalot ovat varmasti kadonneet liikenteen sekaan). Ei ne tätä varmasti ilmaiseksi tee myöskään. Eihän tällaisesta palvelusta ole monelle mitään lisäarvoa. Käyttäisivät nuokin resurssit vaikka lehtien lakaisuun näin syksyisin. Nyt haetaan sitten 50kg paketti lähipostista kunnes se sinne joskus iltapäivällä päätyy. Noh, kuluihan se aamupäivä tässä päivystäessäkin. Haistakaa pas...

Capture2.JPG
Joo, eivät osaa soittaa matkapuhelimella eivätkä osaa käyttää myöskään ovipuhelinta...
 
Näillä postin pakettien roudaajilla on urakkaduuni, eli pääsevät sitä nopeammin kotiin mitä nopeammin kamat on saatu jaettua vastaanottajille.

Ei niillä ole aikaa soitella puhelimella vastaanottajille tai pimputella ovikelloja, kun on helpompi laittaa saapumisilmoitus seuraavaksi päiväksi postinjakajan mukana jakelureitille mukaan.

Tämä on vaan ikävä kyllä totta ja kaikki tämän ketjun viestit tukevat heidän nykyistä toimintaa.

Siinä ei auta kuin ottaa joka kerta yhteyttä asiakaspalveluun, jotta nämä kyseistä toimintaa harjoittavat jakajat saavat esimieheltään tarpeeksi varoituksia.
 
Mikähän scämmi oli kun tuli postilta tekstiviestiä että Teille on tulossa paketti tänään, jos haluat sen pakettiautomaattiin kotikuljetuksen sijaan niin vastaa tähän viestiin B. Halusin nähdä mitä tapahtuu niin sen jälkeen ei ookkaan kuulunut enää paketista mitään :D
 
Mikähän scämmi oli kun tuli postilta tekstiviestiä että Teille on tulossa paketti tänään, jos haluat sen pakettiautomaattiin kotikuljetuksen sijaan niin vastaa tähän viestiin B. Halusin nähdä mitä tapahtuu niin sen jälkeen ei ookkaan kuulunut enää paketista mitään :D

Ainakin joistakin (ellei kaikista?) saksasta saapuvista 14-paketeista tulee se kysely, A = Voidaan jättää esmes ovelle, B = toimitetaan automaattiin ja jos ei vastaa mitään paketti jatkaa normaalisti elikokeillaan luovuttaa osoitteeseen, jos ei kotona, menee postiin. Ei kait niissä lue että tänään? itsellä luki että lähipäivinä
 
Siinä ei auta kuin ottaa joka kerta yhteyttä asiakaspalveluun, jotta nämä kyseistä toimintaa harjoittavat jakajat saavat esimieheltään tarpeeksi varoituksia.
Juuri näin. Palautetta jakeluesimiehelle voi lähettää ainakin Palaute postinjakelusta - Posti henkilöasiakkaille ja sieltä kohta "palaute jakelijan toiminnasta". Hyvin tuokin piilotettu useamman klikkauksen ja hyperlinkin taakse. Pistää oikein vihaksi maksaa palvelusta jota ei edes yritetä suorittaa. Tietysti sen maksaa lähettäjä, mutta usein se on varmasti sisällytetty joko tuotteen hintaan tai lähetyskustannuksiin.
Paketin kotiinkuljetus ei toiminut taaskaan. Lähetyksen tiedoissa ja osoitetarrassa oli erityisesti puhelinnumeroni sitä varten, että voisin avata lukitun alaoven lähetyksen saapuessa. Olen toki rekisteröityn varuiksi myös omapostiin. Kyse ei voi olla siitä, että kuljettaja ei helposti näkisi puhelinnumeroani. Vain kerran kolmesta on Postin kuljettaja osannut ilmoittaa paikalle saapumisestaan asianmukaisesti. Toimivatkohan urakkapalkalla vai ujostuttaako? Tuntuu hölmöltä maksaa palvelusta jonka toimintavarmuus on näinkin huono, mutta silti helposti korjattavissa.
 
Ainakin joistakin (ellei kaikista?) saksasta saapuvista 14-paketeista tulee se kysely, A = Voidaan jättää esmes ovelle, B = toimitetaan automaattiin ja jos ei vastaa mitään paketti jatkaa normaalisti elikokeillaan luovuttaa osoitteeseen, jos ei kotona, menee postiin. Ei kait niissä lue että tänään? itsellä luki että lähipäivinä

Joo se tänään haettavissa viesti tuli näköjään toisessa tekstarissa, mutta se paketti ei silti saapunut.
 
Mulla kans positiivinen ylläri vaihteeks, tilasin isännän avulla Verkkokaupasta ton näppiksen maanantaina pikkusen enne puoltayötä, tilaus keräiltiin tiistaina viideltä iltapäivällä ja keskiviikkona 9.15 tuli viesti että noudettavissa... siis WTF?!!!
 
Juuri näin. Palautetta jakeluesimiehelle voi lähettää ainakin Palaute postinjakelusta - Posti henkilöasiakkaille ja sieltä kohta "palaute jakelijan toiminnasta". Hyvin tuokin piilotettu useamman klikkauksen ja hyperlinkin taakse. Pistää oikein vihaksi maksaa palvelusta jota ei edes yritetä suorittaa. Tietysti sen maksaa lähettäjä, mutta usein se on varmasti sisällytetty joko tuotteen hintaan tai lähetyskustannuksiin.
Paketin kotiinkuljetus ei toiminut taaskaan. Lähetyksen tiedoissa ja osoitetarrassa oli erityisesti puhelinnumeroni sitä varten, että voisin avata lukitun alaoven lähetyksen saapuessa. Olen toki rekisteröityn varuiksi myös omapostiin. Kyse ei voi olla siitä, että kuljettaja ei helposti näkisi puhelinnumeroani. Vain kerran kolmesta on Postin kuljettaja osannut ilmoittaa paikalle saapumisestaan asianmukaisesti. Toimivatkohan urakkapalkalla vai ujostuttaako? Tuntuu hölmöltä maksaa palvelusta jonka toimintavarmuus on näinkin huono, mutta silti helposti korjattavissa.

Kiitettävästi postin asiakaspalvelu on vastaillut asian tiimoilta ja selvitellyt asiaa. Moitittavaa taas löytyy siitä että asiakaspalvelija sekoilee hieman lähetysten tyypistä ja joka kerta täytyy viitata suorin lainauksin palveluehtoja. Lisäksi asiakaspalvelijan viesteissä on hieman sellainen "hahaa olimme oikeassa asenne" hymiöineen ja kaikkineen vaikka itse olen pyrkinyt olemaan tylsän asiallinen viesteissäni. Kohta annan kyllä luovutusvoiton postille. Alkaa mielikuvitustyttöystäväkin tulemaan jo mustasukkaiseksi tästä viesti ping pongista.
 
Onpas nyt, normi postin että postnordin kautta tulossa pakettia niin kummallekkaan ei ole tänään tapahtunu mitään, onko tuo pyhäpäivä vaikuttanu?
 
Mitähän näissä Postnordin jutuissa tapahtuu? Ei ole mitään kuulunut paketista.

018-11-05 01:50
KUOPIO Suomi
Lähetyksen toimitus on aloitettu

2018-11-05 01:50
KUOPIO Suomi
Lähetys on matkalla noutopisteeseen
 
Katosi sitten Kiinan kirjattu kirje. Seurannan mukaan luovutettu minulle klo 13:48. Mutta eipä näkynyt postilaatikossa ja postikin kävi jo tuntia aikaisemmin kuin tuo aika. Maanantaina oli naapurin postit jaettu meidän laatikkoon. Hyvin pyyhkii... Mites tuo selitetään eBay-myyjälle, kun seurannan mukaan lähetys on luovutettu minulle?
 
Tilasin cdonilta ja Postin seurannassa lukee "uudelleenohjaus luotu", mitähän tuo tarkoittanee?

Ilmeisesti cdonin tavara tulee Postnordin kyydillä Suomeen joka ei suoraan sanottuna herätä luottamusta. Tähän asti tavara on tullut aina todella hitaasti ja kulkenut joskus ihme reittejä ennenkuin on päätynyt oikeaan paikkaan. Taitaa tuokin olla kohta jo aika konkurssikypsä firma.
 
entiiä onko sama, mut itellä kans lukee uudelleen ohjaus, kun paketit ohjautuu itemääritettyyn noutopisteeseen, jos on lähetty lokeroon niin ohjautuu postin tiskiltä haettavaksi
 
entiiä onko sama, mut itellä kans lukee uudelleen ohjaus, kun paketit ohjautuu itemääritettyyn noutopisteeseen, jos on lähetty lokeroon niin ohjautuu postin tiskiltä haettavaksi

En mielestäni edes määrittänyt noutopistettä, kai se menee sitten lähimpään noutopisteeseen. Mulla ei lue tossa muuta.
 
Ilmeisesti cdonin tavara tulee Postnordin kyydillä Suomeen joka ei suoraan sanottuna herätä luottamusta. Tähän asti tavara on tullut aina todella hitaasti ja kulkenut joskus ihme reittejä ennenkuin on päätynyt oikeaan paikkaan. Taitaa tuokin olla kohta jo aika konkurssikypsä firma.

En nyt ihan ota koppia tuosta Postnordista. Jos Suomen postnordiin viittaat, niin heillä on omat jakelut ja taitaavat myös tehdä yhteistyötä matkahuollon kanssa. Jos noin, niin miten se sitten postin seurannassa näkyy.

Vai ilmeisesti tässä kyse Ruotsin posti (joka on postnord) -> Suomen posti? Mutta mitä erikoisia reittejä.

Kyselen vain mielenkiinnosta.
 
Mulla on uudelleenohjaus lokeroon. Ulkomaan paketit vain menee postiin, jos ei tuu kotiin.
 
Oon odotellut yhtä pakettia saapuvaksi. Tuli saapumisilmoitus ja kävin hakemassa paketin. Oli joku hawaji-paita ja vasta sitten katsoin että on naapurin paketti. Jos nään naapurilla mun lippiksen niin käyn moikkaamassa uudessa paidassani.

Kolmas kerta kuukauteen kun saan sen postit. Numerointi näissä vanhoissa kerrostaloissa on kyllä aika outoa.
 
Katosi sitten Kiinan kirjattu kirje. Seurannan mukaan luovutettu minulle klo 13:48. Mutta eipä näkynyt postilaatikossa ja postikin kävi jo tuntia aikaisemmin kuin tuo aika.
Eipä näy kirjettä, sinne meni. Posti on paska laitos. Jakeluun tehty ilmoitus ei ole aiheuttanut yhteydenottoa.
 
Eipä näy kirjettä, sinne meni. Posti on paska laitos. Jakeluun tehty ilmoitus ei ole aiheuttanut yhteydenottoa.
Jos ali tai joku kiinamyyjä niin laita dispute. Yllättäen itelle tullut rahat takasin vaikka hki-kotka välillä kadonnut paketti. Laita vaikka postin logosta screenshot niin luulisi riittävän
:)
 
Viimeksi muokattu:
Jos ali tai joku kiinamyykä niin laita dispute. Yllättäen itelle tullut rahat takasin vaikka hki-kotka välillä kadonnut paketti. Laita vaikka postin logosta screenshot niin luulisi riittävän
:)
eBay-myyjä oli. Mutta minun kirjehän ei seurannan mukaan ole kadonnut vaan toimitettu vastaanottajalle. Meni vaan väärään postilaatikkoon eikä taida tulla minulle. Pitäisi siis todistaa myyjälle, että täällä Suomessa kirjattu kirje ei enää tarkoitakaan sitä mitä ennen...
 
toimitettu vastaanottajalle.
Kirjoitin epäselvästi koska alkoholin tilaaminen ulkomailta.... mutta mullakin oli siis paketti toimitettu jollekin. Myyjä hyväksyi disputen silti. Valitukset Postille oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Kivoja myyjiäkin sattuu näköjään kohdalle.
 
eBay-myyjä oli. Mutta minun kirjehän ei seurannan mukaan ole kadonnut vaan toimitettu vastaanottajalle. Meni vaan väärään postilaatikkoon eikä taida tulla minulle. Pitäisi siis todistaa myyjälle, että täällä Suomessa kirjattu kirje ei enää tarkoitakaan sitä mitä ennen...
Näissä saattaa potentiaalisesti olla ongelmana se, että sait jonkun toisen immeisen seurantakoodin ja sun pakettia ei ole ollut alunperinkään. Ihan vain näin mutulla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom