Postin kulkemisen vaikeus

On toki. Mun paranoidi teoria onkin, että posti myy tätä huonompaa palvelua ulkomaille kotiinkuljetuksena vaikka se harvemmin oikeasti on kotiinkuljetus johtuen suomalaisista olosuhteista (kaupungeissa alaovet kiinni ja ihmiset töissä). --> profit

Olis reilumpaa myydä suoraan tätä sellaisena palveluna, että se noudetaan postista tai automaatista.
Oikein hyvin toimii omakotitalossa kun voi valita tuodaanko paketti kuistille vai postiin ,tykkään kypällä.
 
Onhan tässä tosiaan kyse parannuksesta tuohon tasoon nähden. Ei tämä silti hyvää palvelua ole. Nyt tilanne on siis se, että paketti tulee jonain päivänä ja pitää joko valita odotella satunnaisena ajanhetkejä tai noista kahdesta vaihtoehdosta. Tietenkin valitsen niistä toisen ja (tadaa!) posti on säästänyt taas, kun ei tarvitse palvella asiakkaita hyvin. Se hyvä palvelu olisi siis se, että posti lähettäisi automatisoidun viestin paketin arvioidusta tulopäivästä ja sitten postimies soitttaisi ollessaan tulossa.
Tuossa "seuraavina päivänä":stä tarkemman arvion antamisessa on aika vaikeaa koska tuossa vaiheessa paketista on tullut Postille vasta elektroniset tiedot ja eivät he sen tarkemmin tiedä että milloin se paketti heille saapuu. Muistakaa että Posti siis ei ole mikään maailman laajuinen kuriiri joka hoitaa paketin kuljetuksen alusta loppuun. Tämä on siis parannus aikaisempaan, jolloin paketti vain toimitettiin kun se heille saapui ilman kyselyjä. Nyt siis on annettu lisää vaihtoehtoja (jätetään ovelle, automaatti).
 
Viimeksi muokattu:
Näillä lehdenjakajilla on TEAM-TES käytössä. Posti Oy:n palveluksessa olevat kuuluvat PAU:n VL-TES:en alle. Henkilö voi olla kummassakin yhtiössä yhtä aikaa kirjoilla ja siis jakaa myös päiväpostia.

Se vaan on semmoinen juttu, että ne kirjeet ei ihan itse itseään lajittele tai lähtöpisteeseen päädy. Postilla on osa toiminnoista kyllä 24/7 työllä, mutta esim. postikeskukset toimivat käytännössä katkeavassa kolmivuorossa. Olisi kallista pyörittää myllyä 24/7, enkä usko, että kirjeiden lähettäjät haluavat maksaa extraa siitä, että kirje on vaikkapa la-su yönä perillä sen maanantain sijaan (edes pankkien maksut eivät siirry, joten sama se on maksaa maanantaina.).

Täällä yksi lehdenjakaja. Joo eihän se sinänsä mahdoton homma olisi jakaa kirjeitä samalla, mutta sanotaanko ihan suoraan että kirjeitä kun tulee paikkakunnasta riippuen paljon tai vähän niin sitten niiden kaa ruveta räplää siinä lehdenjaon yhteydessä joka ei kyllä napostele henkilökohtaisesti.

Ihan hyvä että selvennät täällä porukalle tiettyjä asioita mitä lukenut sun viestejä. Propsit siitä.
 
Postnordilla (valitettavasti) paketti tulossa. Mikähän idea siinä on, että paketti on tullut tännepäin ennen puolta yötä ja se on terminaalissa. Silti sitä ei jaeta tänään (klo 7 siitä tuli tekstiviesti) vaan vasta huomenna. Ei siis voinut valita nopeampaa toimitusaikaa.
 
Paketti Komplettista tilattu automaattiin Postnordilla, paketti liian iso (tai yksinkertaisesti ei tilaa) joten toimitus lähimpään toimipisteeseen lähimarkettiin. Nyt kuitenkin seurannassa lukee että paketti olisi toimitettu (tämä siis jo viime viikolla) vaikka en ole pakettia edes nähnytkään. Asiaa selvittelin lähimarketissa viime viikolla jolloin totesivat että oli varmaan vahingossa merkitty toimitetuksi ja että voin vielä odottaa josko se kirjattaisiin uudelleen lähipäivien aikana ja saisin uuden tekstiviestin kun sen voisi hakea. Mitään ei ole kuulunut ja lähetysseurannassa edelleen sama status eli että se olisi toimitettu asiakkaalle viime viikolla. Pitää varmaan jatkaa selvittämistä josko se jostain vielä kaivettaisiin esiin, mutta kai sitä pitää kohta puolin varautua pahimpaan.
 
Pks-seudulla DHLn kuriiri soittaa ennen sovittua toimitusta, ja jos ei syystä tai toisesta pysty tai ehdi vastaamaan puheluun niin tulee heti ”Yritimme toimittaa lähetyksen. Sovi uusi aika...” -tekstari. Kuriiri ei siis todellakaan käy ovella tai lähimaillakaan.

Mielestäni aika veemäinen käytäntö, etenkin kun toimitusaika on etukäteen sovittu. Paremmin ymmärtäisin tämän tapauksissa jos toimituksesta ei ole sovittu mitään.
 
Mulla on nyt ollut viime aikoina suhteellisen heikkoja kokemuksia postin palveluista. Joskus aiemmin toki lähetyksiä ollut joitakin hukassa, mutta kaikki kärsimys vasta alkoikin kun lähiposti lopetti.

Lähiposti oli siis asiamiesposti Helsingin puistolassa, joka oli ihan kätevä koska kuljen keskustaan julkisilla töihin, joten paketit sai kätevästi matkan varrelta. Kun lähiposti lopetti, siirtyi lähiposti Vantaan puolelle tikkurilaan. Tämä on suhteellisen surullista jo sen takia, ettei edes helsingissä postipalveluja saa omassa asuinkunnassaan. Nyt postiin tarvitsee käytännössä mennä autolla, koska seutulipun ostaminen on kalliimpaa, kuin autoilu ja tuo postin piste on julkisilla kulkiessa pienen kävelyn päässä tikkurilassakin.

Noh, postillahan on hieno pakettienohjaus palvelu, oma noutopiste. Asetin tuon helsingin tapanilaan, jonne kulkumatka on käytännössä sama, mutta posti on juna-aseman vieressä, oikeassa suunnassa työmatkaan nähden, posti on R-kioskin asiamiesposti (yleensä nopeammat palveluajat, koska asiakkaita vähemmän) ja postiin pääsee kausilipulla. Ainoa ongelma tuossa on, että ainoastaan paketit ohjautuvat, eli ulkomailta tulevat kirjelähetykset eivät ohjaudu. Ulkomailta tavaraa tilatessa kun etukäteen ei tiedä tuleeko tuote pakettina vai kirjattuna kirjeenä paketin muodossa tms. Lisäksi ongelmana on sellainen, että postilla tulisi olla paketissa puhelinnumeroni, jotta paketti voisi ohjautua.

Tämän kanssa tappelin asiakaspalvelun kanssa useamman kuukauden. Esim yksi paketeistani ei ohjautunut, koska puhelinnumerostani puuttui ensimmäinen nolla. Vihdoin ristiriitaisten ohjeiden jälkeen sain sähköpostilla tiedon, että ainoastaan sähköisen ennakkoilmoituksen omaavat paketit ohjautuvat, eli numeron lukeminen paketin kyljessä ei edes riitä. Asiakaspalvelusta myös kerrottiin, että numeron voi lisätä pakettiin omilla sivuilla ja että numero pitäisi lisätä ennen kuin paketti lajitellaan, jotta saadaan ohjattua oikein. Noh yritin tätä useammankin ulkomaanpaketin kohdalla eikä onnistunut kertaakaan. Lisäsin numeron aina heti kun näkyi postin seurannassa. Asiakaspalvelun kanssa keskusteltuani siellä selitettiin, että numero pitäisi antaa lähetystunnukselle ennen kuin paketti saapuu suomeen. Tämä ei ikävä kyllä vain onnistu, sillä omilla sivuilla syötettynä järjestelmä ei hyväksy seurantakoodia joka ei näy postin järjestelmässä. Väänsin tästä aspan kanssa 4 edestakaista viestiä ennen kuin laitoin screenshotin virheilmoituksesta, johon sain viikko sitten vastausviestin, jossa kerrottiin, että asiaa selvitetään. Sain lisäksi tiedon, että voin laittaa toimitusosoitteeksi suoraan postin osoitteen muodossa: c/o Posti (POSTINUMERO), mutta sinne voi toimittaa ainoastaan paketteja, ei kirjelähetyksiä. Sitä taas en voi ennalta tietää, tulisiko pakettina vai kenties kirjattuna kirjeenä.... :facepalm:

Noh, tuo asia on selvityksessä, mutta tässä sivussa seuraavaksi ongelmaksi on muodostunut se, että pakettiautomaattitoimituksetkaan eivät onnistu sinne automaattiin, jonne ne tilaan. Verkkokauppa.com ostetut 2 edellistä pakettia tilasin Ala-tikkurilan lidlin automaattiin, mutta menivät taas sinne tikkurilan postin väliaikaisiin automaatteihin. Postin aspassa sanoivat että ei voida siirtää sinne valittuun automaattiin ellei lähettäjä tee siirtopyyntöä, joka maksaisi ja että eivät voi antaa pakettien odottaa automaattiin mahtumista. Myöskään vaihtoehtoiseen noutopisteeseen ei voi vaikuttaa. Alkaa kyllä olla niin saatanan sorrettu olo tässä pikkuhiljaa kun mikään ei onnistu. Haluaisin kyllä kirjelmöidä valituksen tuosta jonnekin taholle.
 
@jonesky12345
Kirjaston alakertaan on tullut pakettiautomaatti.
Edit. Tapuliin siis.
Toi ei kauheesti lohduta ebay paketeissa esimerkiksi tai ulkomaanpaketeissa muutenkaan. Harrasteautoon tarttee aina jotain pientä sähkötarviketta, mutteria, pulttia tms tilailla pitkin poikin maailmaa, josta syystä aika paljon paketteja etenkin talviaikaan tulee. Tälläkin viikolla 3 pakettia, edellisellä pari jne, kun kaikkea mahdollista palikkaa remppoja varten tulee.
 
Postnordilla (valitettavasti) paketti tulossa. Mikähän idea siinä on, että paketti on tullut tännepäin ennen puolta yötä ja se on terminaalissa. Silti sitä ei jaeta tänään (klo 7 siitä tuli tekstiviesti) vaan vasta huomenna. Ei siis voinut valita nopeampaa toimitusaikaa.
Pitääpä nyt myös kehua PostNordia: tuossa tekstiviestissä olleeseen nettilinkkiin kirjoittamani ohje toimi täydellisesti. Eli laitoin tietyt ajat jolloin voi tuoda työpaikalle ja aika minkä jälkeen kotiin. Paketti tuotiin työpaikalle ja kuski soitti kun oli siellä. En ollut paikalla, mutta työkaveri kuittasi paketin. Tämäkin sovittiin puhelimessa soittajan kanssa.
 
Ehdottomasti paras lainaus tuotantoesimieheltä oli:”Niin. Sehän on yksityisaluetta, eihän sinne saa ulkopuolinen tulla.”
Väitän että yritykseen kuin yritykseen pääsee sisään jos on vain huomio työvaate päällä.
Pimpauttaa ovikelloa jos ei muuten pääse.
 
Itsellänikin on PostNordista pääasiassa hyvät kokomukset. Tullut vuoden aikana muutama iso (60-80kg) tavara sen kautta ja homma on pelannut. Kuljettajat on ollu yllätävänkin joustavia ja kuljetukset on saanut sovittua. Esimerkiksi pyyntö "Voisiko toimittaa viikon päästä maanantaina klo 12 jälkeen ja soittaa tuntia ennen (kun en asunut toimituspaikassa)" onnistui oikein hyvin.
 
Saas nähdä miten käy viimeisimmän tilauksen kun tilasin postimaattiin, onneksi noita on täällä jo sen 4-5 kpl ja kohtalaisen pieni kaupunki niin luulis että mahtunee. Noissa vaan tuppaa näköjään kestämään kun postikin kävi jo paikallisessa pääpaikassa tavarat jättämässä ja vieläkään ei ole saapunu tonne. Ei sillä että mitään kiirettä, saapahan huomenna noukittua (jos saa) kuntouttavasta tullessa.

Postnordista lukenu paljon negatiivista mutta ainakin itsellä on hyvin toiminu palvelut, vaikkakin vasta 2 kertaa tainnu sen kautta tulla tavarat. Paketit ovat tosin tulleet läheiseen kmarkettin.
 
Noniin:

Hei, avasimme joulun ajaksi lisää noutopisteitä, jotta saat lähetyksesi sujuvasti. Lähetyksesi JJFI... on nyt noudettavissa 19.12.2018 asti JOULUN NOUTOPISTEESTÄ [kauppakeskus]. Hlökortti mukaan. posti.fi/kartta

Tarkoituksella lähimpään pakettiautomaattiin tilattu 20kg paketti on nyt sitten paljon kauempana. Viime jouluna muistan, kun kävin tuolla noutopisteellä niin se oli kiinni samaan aikaan kun kaikki muut liikkeet, parturit jne. oli auki. Toivottavasti nyt on paremmin auki.

Näin posti taas palvelee.
 
Noniin:



Tarkoituksella lähimpään pakettiautomaattiin tilattu 20kg paketti on nyt sitten paljon kauempana. Viime jouluna muistan, kun kävin tuolla noutopisteellä niin se oli kiinni samaan aikaan kun kaikki muut liikkeet, parturit jne. oli auki. Toivottavasti nyt on paremmin auki.

Näin posti taas palvelee.
On käsittämättömän typerää kyllä tuo, että menevät minne sattuu... mitä järkeä tossa koko pakettiautomaatin valinnassa on, jos paketti ei kuitenkaan sinne tule... eikö silloin voisi vaan syöttää kotiosoitteen, jonka mukaan arpoisi automaatin
 
Noniin:



Tarkoituksella lähimpään pakettiautomaattiin tilattu 20kg paketti on nyt sitten paljon kauempana. Viime jouluna muistan, kun kävin tuolla noutopisteellä niin se oli kiinni samaan aikaan kun kaikki muut liikkeet, parturit jne. oli auki. Toivottavasti nyt on paremmin auki.

Näin posti taas palvelee.

Automaatti täynnä niin minne se sun paketti pitäisi tunkea? Vaihtoehdot on pallotella sitä edestakaisin tai viedä lähistölle missä tilaa on.
 
Automaatti täynnä niin minne se sun paketti pitäisi tunkea? Vaihtoehdot on pallotella sitä edestakaisin tai viedä lähistölle missä tilaa on.
Eikö sieltä vois tulla vaikka tekstari että haluttu automaatti täynnä, toimitetaanko vaihtoehtoiseen automaattiin X vai laitetaanko kyseisen automaatin jonoon eli tulee sinne kun tilaa vapautuu
 
Eikö sieltä vois tulla vaikka tekstari että haluttu automaatti täynnä, toimitetaanko vaihtoehtoiseen automaattiin X vai laitetaanko kyseisen automaatin jonoon eli tulee sinne kun tilaa vapautuu
Ihan hyvä idea vastaanottajan kannalta, voisit ehkä ehdottaa postin suuntaan. Tosin ehkä tekstiviesti järjestelmä ja vaadittavat muutokset lajitteluprosessiin voi olla hankalia toteuttaa suhteutettuna saatuun hyötyyn (ei ne automaatit pitäisi olla täynnä kuin pahimpina ruuhkana). Lisäksi ne odottavat paketit pitäisi säilöä johonkin. Aiemmin tänne kirjoitteleva postin työntekijä muistaakseni mainitsi että pahimpaan black friday/joulu ruuhkaan automaattiin olisi tulossa ~4x kapasiteettini nähden. Kuvittelisin että se on olisi aika iso kasa paketteja.
 
Ihan hyvä idea vastaanottajan kannalta, voisit ehkä ehdottaa postin suuntaan. Tosin ehkä tekstiviesti järjestelmä ja vaadittavat muutokset lajitteluprosessiin voi olla hankalia toteuttaa suhteutettuna saatuun hyötyyn (ei ne automaatit pitäisi olla täynnä kuin pahimpina ruuhkana). Lisäksi ne odottavat paketit pitäisi säilöä johonkin. Aiemmin tänne kirjoitteleva postin työntekijä muistaakseni mainitsi että pahimpaan black friday/joulu ruuhkaan automaattiin olisi tulossa ~4x kapasiteettini nähden. Kuvittelisin että se on olisi aika iso kasa paketteja.
Joo, mutta ajattelisin tuollasen tekstarijärjestelmän olevan aika helposti toteutettavissa kumminkin, koska pakettiautomaattipaketeissa tuo numero edellytetään ja paketit kuitenkin kirjautuvat seurantaan siten, että toimitus ei onnistu -> järjestelmä voisi automaattisesti laittaa tekstarin.

Esim paketti ei pääse automaattiin, se viedään jonnekin varastolle josta kulkeutuu vaihtoehtoiseen paikkaan seuraavana päivänä. Jos tekstariin vastaa saman illan aikana haluavansa paketin tiettyyn automaattiin, ei pakettia kiikuteta vaihtoehtoiseen paikkaan. Ei olisi mitenkään erityisen hankalaa varmaan myöskään integroida järjestelmään sitä tietyn pakettiautomaatin arvioitua jonotusaikaa, koska postin lajittelussa on satavarmasti tiedossa minkä kokoiseen luukkuun paketti pienimmillään menee -> järjestelmä automaattisesti lajittelisi paketit jollain painotuksella ettei nyt pienin paketti varaa isoimpaa luukkua jos automaatilla on ruuhkaa. Asiakas saisi tekstarissa tiedon: Automaattiin on ruuhkaa, mikäli haluat paketin kyseiseen automaattiin viivästyy paketin toimitus n. XX vuorokautta. Jos haluat paketin automaattiin vastaa viestiin A, jos haluat paketin vaihtoehtoiseen automaattiin seuraavaksi päiväksi vastaa B, jos vastausta ei tule kellonaikaan YY mennessä toimitetaan paketti seuraavana päivänä vaihtoehtoiseen automaattiin.

Veikkaisin että suuri osa silti ottaisi sen vaihtoehtoisen nopeamman toimituspaikan, mutta tuo mahdollistaisi sen, että joku esim. autoton ihminen saisi haettua paketin siitä läheltä vähän isommalla odottelulla, jos se on tärkeää.
 
Ylläri, automaatti täynnä, yritetään uudelleen huomenna. Vittu pitää kyllä lopettaa halvimman postituksen kautta tilaamiset.
 
jahas tänään klo 5:55 lähetystä yritetty luovuttaa mutta avastaanottaja aei ole tavoitettu. ei kyllä mun mielestä ketää oo ovella käyny. sit kelo:5:55 samaan aikaan lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta. mitenhän tää ny pitäs tulkita
 
Ylläri, automaatti täynnä, yritetään uudelleen huomenna. Vittu pitää kyllä lopettaa halvimman postituksen kautta tilaamiset.

ite tilaan halvimmalla, eli lokeroon, mut omiintietoihin lisänny oman noutopisteen tiskiltähaettavaksi
 
Paketti Virosta PostNordin kautta. Tiistaina tilattu, torstaina klo 13 tuotu kotiovelle.

Eli matkassa meni 2vrk. Virosta. Laivalla.


Suomen posti ei saa ykkösluokan kirjettä perille päivässä saati kahdessa.

Moni moittii postonordia, minä en kyllä voi. Sisko lähetti 4.12 paketin sitä kautta ehtoopäivästä. Seuraavana päivänä ovikello soi klo 14 ja tuotiin paketti ovelle.

Postin paketit ovat matkustaneet useita päiviä 200km matkan aikana. Ja pakettiautomaattiin useita yrityksiä ilman onnistumisia.

Kai posti voisi oikeasti tehostaa tätä jakelutoimintaa palkkojen leikkausten sijaan.
 
Todennäköisesti virheellinen merkintä järjestelmässä. Lähetystunnuksella saan enemmän ulos. (YV)

Minulle näytti virheellisesti omiaan, mutta postin konttorilla heidänjärjestelmässä ei näkyny samoja sekoiluja ja paketti oli haettavissa neljänjälkeen, vaikka nettiseurannan mukaan on tuossa samaisessa luovutettu kuljetuksessa klo.5.55 merkinnässä edelleenkin
 
Automaatti täynnä niin minne se sun paketti pitäisi tunkea? Vaihtoehdot on pallotella sitä edestakaisin tai viedä lähistölle missä tilaa on.

Tuossahan se oleellisin ylempänä on jonesky12345:n sanomana. Itse näkisin tuossa parikinvaihtoehtoa palvelun parantamiseksi.

1) Lähetetään kyselyviesti, että toimitetaanko alkuperäiseen automaattiin hitaammin vai toiseen paikkaan nopeammin

2) Korvataan asiakkaalle (vaikka tietysti lähettäjä on tässä se asiakas) koitunut harmi esimerkiksi tuossa viestissä olisi voinut lukea, että "Korvaukseksi tarjoamme -50% seuraavasta pakettiautomaattilähetyksestäsi"

3) Itse en ole yritysten anteeksipyytelyiden kaipaaja, mutta strategisesti olisi fiksua pyytää anteeksi silloin, kun palvelu ei mene nappiin vaikkapa jouluruuhkien takia. Yllättävän moni kuluttaja antaisi silloin anteeksi.

Täällä nyt on taas käyty keskustelua siitä, miksei sitä tai tätä.

Ihan oikeasti, lukekaa se mun aiempi viesti siitä pakettimäärästä, joka näin joulun alla liikkuu.

Tavallaan mulla on tälle ymmärrystä. Aika vaikea suunnitella sellainen järjestelmä, joka hoitaa isot vaihtelut volyymissä. Toisaalta postin valitus isoista pakettimääristä tuntuu hullulta. Harva firma valittaa, kun töitä on tupa täys. Se, että posti on solminut huonon sopimuksen esimerkiksi kiinanpakettien kuljetuksesta ei ole tietenkään asiakkaiden vika.
Eniten kuitenkin harmittaa tietynlaisen kansallisomaisuuden tuhoaminen, joka postin kanssa on tehty vetämällä maine lokaan mm. lyhytnäköisillä Itella-seikkailuilla ja työntekijöiden huonolla kohtelulla (josta seuraa myös sitä huonoa palvelua).

OT: Ettei menisi synkistelyksi, niin tässä vähän hauskaa historian havinaa:

The Birth of Cheap Communication (and Junk Mail)

In Victorian London, though service wasn’t 24/7, it was close to 12/6. Home delivery routes would go by every house 12 times a day — yes, 12. In 1889, for example, the first delivery began about 7:30 a.m. and the last one at about 7:30 p.m. In major cities like Birmingham by the end of the century, home routes were run six times a day.
 
Postilla nyt on systeemit ihan sekaisin/jumissa. Eilenkin kesti varmaan reilun vartin muutoman paketin saaminen kun koneet jumittelee. Samoin postin omaposti sovellus on kyllä ihan susipaska. Pakettien tiedot päivittyy, jos päivittyy. Usein lukee vaan sovelluksessa, että tiedot päivittyneet x, tähän ei auta sovelluksen uudelleen käynnistykset, listan kelaaminen (vaikka lataus symboli tuleekin).
 
Postilla nyt on systeemit ihan sekaisin/jumissa. Eilenkin kesti varmaan reilun vartin muutoman paketin saaminen kun koneet jumittelee. Samoin postin omaposti sovellus on kyllä ihan susipaska. Pakettien tiedot päivittyy, jos päivittyy. Usein lukee vaan sovelluksessa, että tiedot päivittyneet x, tähän ei auta sovelluksen uudelleen käynnistykset, listan kelaaminen (vaikka lataus symboli tuleekin).

Ota käyttöön vaikka AfterShip, jos et OmaPostin muita toimintoja kaipaa.
 
Ota käyttöön vaikka AfterShip, jos et OmaPostin muita toimintoja kaipaa.

Sinne tulee paketit automaattisesti jne, niin ei tuollainen oikein vastaa. IHMO paljon kätevämpi käyttää suoraan sivua kun alkaa taas yhden äppin kanssa säätämään. Välillä tuo postin äppi toimi ihan ok.
 
Harva firma valittaa, kun töitä on tupa täys. Se, että posti on solminut huonon sopimuksen esimerkiksi kiinanpakettien kuljetuksesta ei ole tietenkään asiakkaiden vika.

Ei kai Postin suunnalta ole tullut valitusta muusta kuin noista Kiinan paketeista? Kyllä varmaan moni muukin firma varmasti valittaisi jos suhteettomia määriä töitä pitäisi tehdä tappiolla. Ja tuo oli siis asia mihin Posti ei voinut niin paljon vaikuttaa, mutta tuohon on taidettu saada parannus. Jossain viimeaikaisessa uutisessa joku Postilta mainitsi että Kiinan paketien hoitaminen ei enää ole suurimmaksi osaksi tappiollisia pienen postimaksujen nousun takia (en muista lähdettä).
 
Hieman kumma systeemi tämän Postin toimituskysely. Sinänsä hyvä että antavat vaihtoehtoja (jättää ilman kuittausta, lähimpään automaattiin tai postiin), mutta se vastausaika? Noin tunti annettiin aikaa vastata viimeiselle paketille mikä on tulossa (ei edes saapunut vielä Suomeen) ja kun sattumoisin olin tuon viestin aikaa palaverissa missä ei kännykkää näpräillä, niin meni hienosti vastausaika umpeen.

Minkä ihmeen takia tuossa on noin lyhyt aikaraja varsinkaan kun ei Postilla ole edes koko pakettia hallussa?
 
Minkä ihmeen takia tuossa on noin lyhyt aikaraja varsinkaan kun ei Postilla ole edes koko pakettia hallussa?

Ehkä on ylivarauduttu siihen että se paketti saapuu Suomeen niin nopeasti että tarvitaan noin nopea vastaus? Kokeilitko että mitä tapahtuu jos yritti kuitenkin antaa vastauksen tuon aikarajan jälkeen?
 
Paketti Virosta PostNordin kautta. Tiistaina tilattu, torstaina klo 13 tuotu kotiovelle.

Eli matkassa meni 2vrk. Virosta. Laivalla.


Suomen posti ei saa ykkösluokan kirjettä perille päivässä saati kahdessa.

Moni moittii postonordia, minä en kyllä voi. Sisko lähetti 4.12 paketin sitä kautta ehtoopäivästä. Seuraavana päivänä ovikello soi klo 14 ja tuotiin paketti ovelle.

Postin paketit ovat matkustaneet useita päiviä 200km matkan aikana. Ja pakettiautomaattiin useita yrityksiä ilman onnistumisia.

Kai posti voisi oikeasti tehostaa tätä jakelutoimintaa palkkojen leikkausten sijaan.

No kyllä se Postnord on vaan paskin kuriiri heti hermeksen jälkeen. Sitä ei kyllä tuossa kisassa voita mikään. :D Postnordilla homma ei ole kertaakaan toiminut. Viimeisin episodi tältä viikolta, clasohlsonilta tulossa 65kg lähetys, joten oli kotiinkuljetus. Netissä määritin milloin paketti tuodaan kotiin. Aikaväli on 8-16. No odotin sitä ko. päivänä, eikä tullut. Soittoa aspaan, siellä vaan todettiin ettei paketti ole lähtenyt auton kyytiin vaikka olisi pitänyt. Lupasi, että soittavat sieltä takaisin kun selvittävät, mihin milloin sopisi auton kyytiin (paketti siis jo paikkakunnalla ~4km päässä). Eipä sieltä tietenkään kukaan soittanut. Parin päivän päästä sitten vaan kuski soittaa että olisi paketti tulossa tossa per heti, ootko kotona? Mitäs vittua nyt oikeasti. Kukaan voi kotona olla aina päivystämässä jos he nyt joku päivä suvaitsevat toimittaa. :rage:

Serkulla pallottelivat yli kuukauden pakettia milloin missäkin, soitteli lukuisia kertoja eikä siellä koskaan osattu sanoa mitään. Tilasi tavarat sitten muualta ja kun lopulta tuli niin laittoi takaisin. Postnord voisi nyt aluksi vaikka saada paketit kulkemaan jotenkin järjellisessä ajassa sovitusti. Nyt homma ei vaan pelaa kyllä edes huonosti. Samoin noutaminen on todella tuskaista vaikka asioi heidän terminaalissaan.

Posti on mulle/multa kuljetelleet kuitenkin reilusti toista sataa pakettia + kirjeet tänäkin vuonna eikä ole kyllä kun muutoman paketin kanssa ollut säätämistä. Postnordilla jokaisen paketin kanssa tivoli.
 
Täällä nyt on taas käyty keskustelua siitä, miksei sitä tai tätä.

Ihan oikeasti, lukekaa se mun aiempi viesti siitä pakettimäärästä, joka näin joulun alla liikkuu.
Ollut muutaman päivän ongelmia päästä toimistoon, koska se tila, joka riittää 49 viikkoa vuodesta varsin hyvin, on ollut niin täynnä, ettei ovea meinaa saada auki. (Tänään oli kaksi täyttä lajittelematonta rullakkoa edessä ja kolme lajittelurullakkoa edessä. Valehtelematta jouduin 5min sommittelemaan, että sain oven auki, koska porukka kuitenkin tekee töitä koko ajan.) Ja kyseessä ei edes ole mikään suurempi lajittelukeskus, vaan ihan keskikokoinen "normaali" jakelutoimipaikka.
Proshopilta 11. Päivä tehty tilaus tänään täällä pohjoisessa perillä? Mitä ihmettä? Mihin voi enää luottaa jos ei edes siihen kuuluisaan postin toimimattomuuteen? :rofl:
 
Ehkä on ylivarauduttu siihen että se paketti saapuu Suomeen niin nopeasti että tarvitaan noin nopea vastaus? Kokeilitko että mitä tapahtuu jos yritti kuitenkin antaa vastauksen tuon aikarajan jälkeen?
Joo, vastasin ja takaisin tuli viesti "vastausaika on päättynyt. Terveisin Posti".
 
Heh, avauduin aiemmin vaikeuksista postin aspan kanssa ulkomaanpakettien ohjauksen osalta.

Noh, nythän kävi niin, että kun aspassa kiven kovaan väitettiin, että seurantakoodille puhelinnumero pitää laittaa ennen suomeen saapumista, niin lopulta aspassakin pahoiteltiin ettei se olekaan mahdollista. Sen sijaan en saanut mitään kommenttia edelleenkään tuosta numeron lisäämisestä paketin ohjauksen mahdollistamiseksi, joten pyysin aspan henkilöltä että joku asiasta oikeasti tietävä kertoisi miten tilanne nyt on.
 
En tiedä onko kyseessä nyt varsinaisesti vaikeus, mutta aamulla tuli tekstari, jossa kyseltiin sopivinta iltapäivään tai alkuiltaan soveltuvaa toimitusajankohtaa paketille. Vastasin tekstariin, että 14-16 olisi passeli...ja postipate oli oven takana jo 9:30. :D Jos en olisi sattunut olemaan edelleen kotona, niin olisiko yritetty uudestaan iltapäivällä tuohon ilmoitettuun kellonaikaan? Noh pitää kai olla vain iloinen, että satuin olemaan.
 
No jee! Tilaamani paketti saapui tänään. Hienosti vaan johonkin hevon kuuseen 10 kilsan päähän. Saa mun puolesta jäädäkkin sinne. Ei siellä mitään niin tärkeää ole etteikö pärjäisi ilman. Joulukrääsää. Kai sieltä rahat palautuu joskus kun paketti lähtee takaisin.
 
No jee! Tilaamani paketti saapui tänään. Hienosti vaan johonkin hevon kuuseen 10 kilsan päähän. Saa mun puolesta jäädäkkin sinne. Ei siellä mitään niin tärkeää ole etteikö pärjäisi ilman. Joulukrääsää. Kai sieltä rahat palautuu joskus kun paketti lähtee takaisin.

Kannattaa varmistaa asia yritykseltä miltä olet rojua tilannut. Osa edelleen hyväksyy paketin noutamattajättämisen samalla tapaa palautuksena, kuin erillisen asiakaspalautuksenkin ja palauttaa kauppasumman kokonaisuudessaan. Mikään pakko niin ei ole kuitenkaan enää muutamaan vuoteen ole ollut tehdä, vaan taataksesi koko kauppasumman palautumisen, tulee sinun tehdä asianmukainen palautus eikä vain jättää pakettia noutamatta.

Viikon vinkki: Usein kysyttyä verkkokaupan vaihto- ja palautusoikeudesta
 
Vuodessa kymmeniä, varmaan lähemmäs 100, Postin lähetystä. Ikinä ei ole niin justiinsa tuleeko paketti tänään vai huomenna, mutta nyt tilasin joululahjoiksi roinaa Verkkiksestä ja:

Lähetyksen toimitus on keskeytynyt sen sisällön tai puutteellisten asiakirjojen vuoksi. Asiaa selvitetään.


17.12.2018 klo 20:02

Posti Logistiikkakeskus

:sdarra:
 
Miten voi olla näin hankalaa. Paketti singaporesta saapunut vantaalle viime tiistaina. Tullauksien ja muiden toimien jälkeen kuljetettu ja vastaanotettu lähipostiin ja olen odotellut milloin saapumisilmoitus tulee. Yhtäkkiä paketti lähetetty ilmalaan, josta se on kuljetettu pasilaan. Toista päivää maannut jossain mystisessä "manuocr" tilassa. Kyselin postin chatin kautta mitä on tekeillä ja vastattiin, että tuota lähetystä ei voi seurata, koska on virallisesti kirjattu kirje. Siis häh? Itse pystyn pakettia seuraamaan ja merkintöjä tuolle on kertynyt jo toistakymmentä, mutta posti ei pysty kulkua katsomaan. Jännä katsoa mikä on seuraava määränpää ja ehtiikö jouluksi perille.
 
Miten voi olla näin hankalaa. Paketti singaporesta saapunut vantaalle viime tiistaina. Tullauksien ja muiden toimien jälkeen kuljetettu ja vastaanotettu lähipostiin ja olen odotellut milloin saapumisilmoitus tulee. Yhtäkkiä paketti lähetetty ilmalaan, josta se on kuljetettu pasilaan. Toista päivää maannut jossain mystisessä "manuocr" tilassa. Kyselin postin chatin kautta mitä on tekeillä ja vastattiin, että tuota lähetystä ei voi seurata, koska on virallisesti kirjattu kirje. Siis häh? Itse pystyn pakettia seuraamaan ja merkintöjä tuolle on kertynyt jo toistakymmentä, mutta posti ei pysty kulkua katsomaan. Jännä katsoa mikä on seuraava määränpää ja ehtiikö jouluksi perille.
Miksi et hakenut pakettia lähipostista jos seurannassa on ilmoitettu sen saapuneen? Siihe mitään saapumisilmoitusta tarvita, pelkkä seurantatunnus riittää.
 
Ei mene nyt tuubiin. Toinen lähetys, jonka piti olla perillä tänään on saanut merkinnän; "Lähetyksen toimituksessa on tapahtunut lajitteluvirhe. Lähetys voi viivästyä työpäivällä. JÄMSÄ 42100". Jonkin sortin maakuntakierrosta tekee, Espooseen piti tuleman ja kuskattu jätkäsaaresta jämsään:bored:
 
OmaPosti näyttää lähetyksen tilaksi "Osoitteen tarkistus" ja postinumeron paikalla teksti "engin". Nettisivujen seurannassa kyseistä tilaa ei näy. Pitääköhän olla huolissaan tuon ehtimisestä jouluksi, ei oo moinen merkintä tullut aiemmin vastaan...
 
Siksi, että olen ollut reissussa muutaman sadan kilometrin päässä.
Villi veikkaus että "manuocr" olisi manual ocr eli tietojen luku käsin? Ja onko nuo Ilmala ja Pasila rekisteröintejä vai lajitteluja? Rekisteröintejä voi tulla myös paikasta jossa paketti ei fyysisesti käy, kuten Postin selvityskeskuksista. Ja muutenkin epäilen että tuosta Singaporen läheksestä tulee sähköistä saapumisilmoitusta (viitaten että et ole edes kotona katsomassa mitä postiluukusta tulee)..

OmaPosti näyttää lähetyksen tilaksi "Osoitteen tarkistus" ja postinumeron paikalla teksti "engin". Nettisivujen seurannassa kyseistä tilaa ei näy. Pitääköhän olla huolissaan tuon ehtimisestä jouluksi, ei oo moinen merkintä tullut aiemmin vastaan...

Olisikohan virheellinen tietojen luku? Näin lähellä Joulua jo muutenkin aika riski että tuleeko perille parissa päivässä...
 
Tuossa BF aikoina posti kulki myös viikonloppuisin, mutta BF jälkeen normaali 2 päivän toimitusaika on 5 paketin kokemuksella venynyt 3 päivään :tdown:
Paikalliseen ärräpostiin on pakko mennä aamulla ennen röitä, koska röitten jälkeen yksi kassa jakaa paketteja sulkemisaikaan saakka ja jono ulko-ovelle saakka..
 
En tiedä onko kyseessä nyt varsinaisesti vaikeus, mutta aamulla tuli tekstari, jossa kyseltiin sopivinta iltapäivään tai alkuiltaan soveltuvaa toimitusajankohtaa paketille. Vastasin tekstariin, että 14-16 olisi passeli...ja postipate oli oven takana jo 9:30. :D Jos en olisi sattunut olemaan edelleen kotona, niin olisiko yritetty uudestaan iltapäivällä tuohon ilmoitettuun kellonaikaan? Noh pitää kai olla vain iloinen, että satuin olemaan.
suattopi olla postipatella paketti mukana ja jos omakotitalossa tai vastaavassa asut kattonu että auto pihassa/valot palaa joten kokeillaanpas toimittaa puketti nyt eikä vasta illemmalla
 
Tuossa BF aikoina posti kulki myös viikonloppuisin, mutta BF jälkeen normaali 2 päivän toimitusaika on 5 paketin kokemuksella venynyt 3 päivään :tdown:
Paikalliseen ärräpostiin on pakko mennä aamulla ennen röitä, koska röitten jälkeen yksi kassa jakaa paketteja sulkemisaikaan saakka ja jono ulko-ovelle saakka..
Posti kulkee edelleen 7pöivänä viikossa ainakin pakettien osalta, aina jouluaattoon saakka
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom