- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 23 112
En ymmärrä. Tuolla sivulla sanotaan että 2kg saakka tarvitaan vain yksi ikimerkki, jos muut kokoehdot täyttyvät. Onko jossakin muualla jotain lisäehtoja?
Eikö se 3cm mennyt rikki?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ymmärrä. Tuolla sivulla sanotaan että 2kg saakka tarvitaan vain yksi ikimerkki, jos muut kokoehdot täyttyvät. Onko jossakin muualla jotain lisäehtoja?
En ymmärrä. Tuolla sivulla sanotaan että 2kg saakka tarvitaan vain yksi ikimerkki, jos muut kokoehdot täyttyvät. Onko jossakin muualla jotain lisäehtoja?
50g,En ymmärrä. Tuolla sivulla sanotaan että 2kg saakka tarvitaan vain yksi ikimerkki, jos muut kokoehdot täyttyvät. Onko jossakin muualla jotain lisäehtoja?
Pulatunnus on örveltänyt ja sekoillut tunnuksensa ignoreen, niin en nähnyt sitä.Esim just tuo laskurisivu minkä linkkasin, lainauksessasi. Tuskin Postin sivuilla muuta väitetään; tulkitset varmaan jotain väärin.
1 ikimerkin kirjeen maksimipaino on 50 grammaa.
Kuten sanoin, se virkailija testaili sitä sillä sapluunalla ja sanoi että menee läpi, mutta on hieman nihkeä. Päättelin että se oli sen puolesta ok ja koska se nyt lähti selvästi kirjeenä tuolla kallimmalla hinnalla, niin näin varmasti olikin.Eikö se 3cm mennyt rikki?
Pulatunnus on örveltänyt ja sekoillut tunnuksensa ignoreen, niin en nähnyt sitä.
Oli miten oli, tällä sivulla sanotaan että kahteen kiloon saakka se olisi 1,85€ (kts.kuva):
![]()
En edes ajatellut että sillä sivun yläosan valinnalla olisi mitään väliä, kun alhaalla sanotaan päivänselvästi että 2kg saakka hinta olisi tuo. Selvästikään näin ei silti ole ja nyt sen tiedän, mutta onhan tuo nyt ihan perseestä tuollaisenaan.Ymmärrän että tuo on mahdollista käsittää niin, mutta ei se tarkoita sitä.
Tuossa on nyt ylhäällä valittuna painoksi (vaikket olisi siihen koskenutkaan) "max 50 g". Jos painon vaihtaa siitä isommaksi, alhaalla tarjottavat sopivat tuotteet ja hinnat muuttuvat sen mukaisesti.
Alhaalla lukeva "2 kg" on ilman muuta potentiaalisesti harhaanjohtava, mutta sen tarkoitus on vain määritellä kirjeen maksimikoko ylipäätään.
XXS-pakettia ei tosiaan saa toimipisteistä ostettua, joten siksi sitä ei varmaan ehdotettu.Ei pitäisi olla asiakkaan vastuulla selvitellä tuota sekamelskaa ja tosiaan vähintään sen virkailijan pitäisi ymmärtää tarjota kalleimman ja huonoimman vaihtoehdon sijasta parempaa ja edullisempaa, jos ja kun sellaisia on tarjolla.
Oletko postissa töissä, vai mistä tämä "päivänselvä" näkemys tulee? Jos menee kauppaan ja hintalappu seinässä sanoo että "2kg pussi tomaatteja 2€", niin en minä ainakaan osaa siitä vetää johtopäätöstä, että oikeasti se 2kg tomaattipussi maksaakin 8€ ja että lapussa oleva hinta tarkoittaa vain yhden tomaatin hintaa. Vastaavasta tilanteestahan tuossa oli kyse.Onhan tuo nyt aivan päivänselvää että annettu hinta/merkkimäärä on valitulle painorajalle ja 2kg on yleinen kirjelähetyksen maksimipaino. Yli 2kg lähetykset ovat sitten aina postipaketteja, kirjeenä ne eivät kulje vaikka liimaisi paketin täyteen merkkejä.
"Ei saa ostettua toimipisteestä"? En tiedä yhtään mistä puhut. Jos ei saa ostettua toimipisteestä, niin mistä sitten? Jostakin läheiseltä kujalta, vai?XXS-pakettia ei tosiaan saa toimipisteistä ostettua, joten siksi sitä ei varmaan ehdotettu.
Varmaan riippuu kassahenkilöstä kuinka hyvin on tiedossa nuo muualta ostettavien pakettien hinnat ja/tai ehdottaako sellaisia sen sijaan että myy sitä mitä ko. toimipisteestä on saatavilla.
Netissä ja toimipisteissä on erilaiset palvelut myynnissä. Sekä XXS-paketit että S-paketit ovat netistä ostettavia palveluita."Ei saa ostettua toimipisteestä"? En tiedä yhtään mistä puhut. Jos ei saa ostettua toimipisteestä, niin mistä sitten? Jostakin läheiseltä kujalta, vai?
Ja siis toki tuossa olisi kelvannut se S-kokoinen pakettikin, mutta varmaan sitäkään "ei saa toimipisteestä".![]()
Asiasta tietoisena, tuo on kyllä ihan viimeisen päälle paska systeemi.Netissä ja toimipisteissä on erilaiset palvelut myynnissä. Sekä XXS-paketit että S-paketit ovat netistä ostettavia palveluita.
Toimipisteissä halvin pakettituote on 9,90€ maksava 2kg postipaketti (jota taas ei saa netistä).
Itse suosin Postin PDF-hinnastoja, joissa on paketit selvästi eritelty toimipisteistä ostettaviin ja netistä ostettaviin, ja näkee kerralla kaikki palvelut ettei tarvitse selailla monia sivuja tai käytellä laskureita:
Kirjeet: https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/2...sti-kirjepalvelut-kateishinnasto-20210511.pdf
Paketit: https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/5...i-pakettipalvelut-kateishinnasto-20210503.pdf
"Ei saa ostettua toimipisteestä"? En tiedä yhtään mistä puhut. Jos ei saa ostettua toimipisteestä, niin mistä sitten? Jostakin läheiseltä kujalta, vai?
Osuin siis oikeaan. Jos Posti sanoo sivuillaan jonkin tietyn toimipisteen kuvauksessa että "Meillä onnistuu kaikkien postilähetysten noutaminen ja lähettäminen", niin se tarkoittaa todellisuudessa jotain ihan muuta ja valikoiman oikea sisältö selviää vain hevosmiesten tietotoimiston kautta. Ok, tämä selvä.Netissä ja toimipisteissä on erilaiset palvelut myynnissä. Sekä XXS-paketit että S-paketit ovat netistä ostettavia palveluita.
Toimipisteissä halvin pakettituote on 9,90€ maksava 2kg postipaketti (jota taas ei saa netistä).
Tuo on tosiaan hämäävää, mutta noissa toimipistekuvauksissa "lähettämiseksi" lasketaan myös se, että paketti on maksettu etukäteen netissä ja lähetetään ko. toimipisteestä.Osuin siis oikeaan. Jos Posti sanoo sivuillaan jonkin tietyn toimipisteen kuvauksessa että "Meillä onnistuu kaikkien postilähetysten noutaminen ja lähettäminen", niin se tarkoittaa todellisuudessa jotain ihan muuta ja valikoiman oikea sisältö selviää vain hevosmiesten tietotoimiston kautta. Ok, tämä selvä.
PDF-hinnastot löytyvät ihan Postin sivuilta kohdasta Etusivu => Asiakastuki => Hinnat ja laskurit.Mitään erillisiä pdf-hinnastoja en todellakaan ole googlailemassa, eli kyllä näiden tietojen pitää löytyä selkeästi sieltä Postin omilta sivuilta ja vähintään niiden asiakaspalveloijoiden pitää osata niistä asiakkaalle kysyttäessä kertoa.
En, olen vain keskiverrolla älykkyydellä siunattu henkilö jolle ei tuottanut mitään vaikeuksia ymmärtää että tuotteen hinta on painosta riippuvainen. Mutta ymmärrän että kaikista asioista ei saa tehtyä iodootti-varmoja.Oletko postissa töissä, vai mistä tämä "päivänselvä" näkemys tulee?
Sinulla on kova tarve pönkittää egoa huutelemalla muita idiooteiksi, mutta samalla et itse tunnu ymmärtävän ettei kenelläkään ole ongelmaa tiedostaa, että tottakai paketin hinta määräytyy painon perusteella. Siitä huolimatta kun menee tuolle postin hintalaskuri-sivulle, niin se tarjoaa suoraan ensimmäiseksi vaihtoehdoksi tekemättä mitään valintoja tällaisen:En, olen vain keskiverrolla älykkyydellä siunattu henkilö jolle ei tuottanut mitään vaikeuksia ymmärtää että tuotteen hinta on painosta riippuvainen. Mutta ymmärrän että kaikista asioista ei saa tehtyä iodootti-varmoja.
Sinulla on kova tarve pönkittää egoa huutelemalla muita idiooteiksi, mutta samalla et itse tunnu ymmärtävän ettei kenelläkään ole ongelmaa tiedostaa, että tottakai paketin hinta määräytyy painon perusteella. Siitä huolimatta kun menee tuolle postin hintalaskuri-sivulle, niin se tarjoaa suoraan ensimmäiseksi vaihtoehdoksi tekemättä mitään valintoja tällaisen:
![]()
Tuossa sanotaan, että 2kg paketti kulkeutuisi tuolla hinnalla, mutta sepä ei oikeasti tarkoitakaan sitä. Jos olet mainitsemallasi keskiverrolla älykkyydellä siunattu henkilö, niin varmaan ymmärrät sinäkin, että mikä tuossa on vikana ja miten se voi aiheuttaa väärinkäsityksen?
Minä en ole edes mikään ensikertalainen, mutta en välttämättä lähetä edes kerran vuodessa postin kautta mitään (ainakaan kirjepostia), joten en osannut kyseenalaistaa tuota hintaa. Oletin siis, että ok, tuo tarjottu on se alin vaihtoehto ja minun paketti mahtuu sen raameihin ja että tällä hetkellä se maksaa sivun kertoman mukaan 1,85€.Juu, tuossa on se selvä ongelma, että alle 50-grammaisen kirjeen hintaa ei pitäisi tarjota oletuksena vaan vasta siinä vaiheessa kun käyttäjä on tehnyt painovalinnan itse. Se "2 kg" kerjää siinä yhteydessä myös väärinkäsityksiä.
Asia on ilmiselvä kelle tahansa, joka on koskaan lähettänyt kirjeenä mitään enempää kuin postikortteja tai paperiarkkeja, mutta liian todennäköisesti sivu voi hämätä ensikertalaisia. Eli huonoa sivudesignia.
Sivun pitäisi ilman muuta myös vinkata XXS-paketista, jos käyttäjä ilmoittaa laskuriin yli 250 g painon ja kirjeen mitat, mutta eipä vinkkaa.
Itsekin tilasin aiemmin tänä vuonna Chromecastin samalla tavalla Chronopostin toimittamana. Se tuli ihan OK perille n. viikossa. Tämä vaikuttaa kuitenkin olevan enemmänkin poikkeus kuin sääntö; esim. trustpilotissa yli 80% kymmenistä tuhansista arvioista on 1-tähden arvioita usean vuoden ajalta.Itselläni meni Chronopostin pakettitilaus ihan ok. Neljästä paketista Chronopost oli nopein toimittaja Saksasta ja ihan paikallisesta postista kävin hakemassa ilman mitään ongelmia.
Tuo on hämäävä.Sinulla on kova tarve pönkittää egoa huutelemalla muita idiooteiksi, mutta samalla et itse tunnu ymmärtävän ettei kenelläkään ole ongelmaa tiedostaa, että tottakai paketin hinta määräytyy painon perusteella. Siitä huolimatta kun menee tuolle postin hintalaskuri-sivulle, niin se tarjoaa suoraan ensimmäiseksi vaihtoehdoksi tekemättä mitään valintoja tällaisen:
![]()
Tuossa sanotaan, että 2kg paketti kulkeutuisi tuolla hinnalla, mutta sepä ei oikeasti tarkoitakaan sitä. Jos olet mainitsemallasi keskiverrolla älykkyydellä siunattu henkilö, niin varmaan ymmärrät sinäkin, että mikä tuossa on vikana ja miten se voi aiheuttaa väärinkäsityksen?
Käys kahtoo PostNordin seurannasta löytyykö paketti sieltä?Lisätäänpä tänne kokemuksia Chronopostista. Suosittelen välttämään kuin ebolaa.
Tilasin Fnac:ilta soundbarin. Kuriirifirmaa ei saanut valita vaan he käyttävät Chronopostia. Lähetyskulut olivat hyvin kohtuulliset 15€ isolle paketille kotiinkuljetuksesta.
Tilaus lähti sunnuntaina 4.7, Fnac toimitti paketin Chronopostin haltuun 5.7. Siitä alkoikin sitten syöksykierre. Fnacin verkkosivut lupasivat toimitusta 8.7 mennessä ja Chronopostin omilta sivuiltakin selviää, että Suomeen toimitukseen pitäisi mennä max 5 päivää. Nyt 14.7 paketti on edelleen Pariisissa:
![]()
Onnistuin maanantaina saamaan Facebook Messengerillä Chronopostin aspan kiinni ja Google translaten avulla kysymään tilannetta. Heidän mukaansa oli jotakin ongelmia lähetyksen koon kanssa, mutta yrittävät saada toimitettua. Sen jälkeen en ole tavoittanut heitä Messengerillä tai muulla keinoin. Vastauksessa kestää vähintään monta tuntia. Chronopostin Tracking-sivun sähköpostihäly ei toimi, joten sitä joutuu itse vahtaamaan.
Otin maanantaina yhteyttä myös Fnacin asiakaspalveluun, joka toimi kätevästi ja nopeasti heidän nettisivun chatissä. Sinnekin Google translatella viestiä; asiakaspalvelija oli ymmärtäväinen ja lupasi tehdä kiirehtimis/selvityspyynnön Chronopostille. Tämän seurauksena ehkä tuo maanantai-illan merkintä, koska siinä kommentissa viitataan lähettäjään koodilla. Pisteet siis Fnacille, mutta Chronopostin käyttäjäkokemus on täyttä kuraa.
Tilanne siis edelleen se, että pakettini kiertää kehää Pariisin Chronopostin toimistojen välillä. 10 päivää tilauksesta, ja paketti ei ole edes lähtenyt maasta. Hieman alkaa hirvittämään, kun paketti on kuitenkin aika arvokas. Onneksi maksoin luottokortilla, niin saan rahani tarvittaessa takaisin pankin kautta.
Chronopostin 84% yhden tähden arvioita on Trustpilotin skaalalla *hyvä* tulos.Itsekin tilasin aiemmin tänä vuonna Chromecastin samalla tavalla Chronopostin toimittamana. Se tuli ihan OK perille n. viikossa. Tämä vaikuttaa kuitenkin olevan enemmänkin poikkeus kuin sääntö; esim. trustpilotissa yli 80% kymmenistä tuhansista arvioista on 1-tähden arvioita usean vuoden ajalta.
Chronopostin kanssa saa trustpilotin kommenttien perusteella varautua pääsääntöisesti 4-8 viikon toimituksiin, jotka harvoin onnistuvat kotiin asti (kuskit näyttävät valehtelevan vielä tavallista enemmän käyneensä oven takana).
Käys kahtoo PostNordin seurannasta löytyykö paketti sieltä?
Itellä tuli vasta Chronopostin paketti Postnordin kuskaamana.
Chronopostin 84% yhden tähden arvioita on Trustpilotin skaalalla *hyvä* tulos.
Postilla on niitä 89%, UPS:llä 92%, DHL:llä 90%, USPS:llä 94%.
Aina pitää vertailla muihin, yhden firman tuloksesta ei voi päätellä juuri mitään.
Enkä siltikään ole varma voiko noista melko pienistä eroista päätellä jotain muuta kuin että millään firmalla ei aina mene kaikki putkeen.
Korvauspyyntö myyjälle ensiksi.Kysytääs nyt täällä hieman neuvoja/vastaavia kokemuksia.. UPSilta paketti tulossa, tullut Suomeen yli viikko sitten, import scan tehty ja sitten kadonnut. UPSin seurannan mukaan On The Way ja Delayed. Löydetäänkö näitä paketteja enää viikon kateissaolon jälkeen? Kellään kokemuksia? Voiko olettaa että paketti on varastettu (työntekijän toimesta?) jo näin pitkän ajan jälkeen?
Asiakaspalvelun mukaan lähettäjän pitää tehdä tutkintapyyntö tms UPSille, että edes aloittavat etsimään pakettia. Lähettäjä kertoo mulle että on tehnyt sen. Mutta UPSin aspan mukaan eivät ole tehneet. Kyseessä suht. arvokas paketti, mikä lähetetty ulkomailta, mutta EU:n sisältä.
Saako tässä jo unohtaa koko paketin ja laittaa korvauspyynnön luottokortin vakuutukseen?
En nyt ymmärrä, mailitse vai? En ole aiemmin tälläiseen tilanteeseen törmännyt.Korvauspyyntö myyjälle ensiksi.
Ihan yleisesti jos et saa ostamaasi tuotetta, otat ensiksi yhteyttä myyjään, et luottokortin myöntäjään. Vasta jos rahojen palautus myyjältä ei onnistu, sitten yhteys luottokortin myöntäjään.En nyt ymmärrä, mailitse vai? En ole aiemmin tälläiseen tilanteeseen törmännyt.
Olen ollut myyjään yhteydessä. Naiviisti kuvittelin että UPS:lle reklamaatio myyjältä, niin alkavat etsimään ja paketti löytyy sitten ja asia selvä. Ei ilmeisesti UPS:n kanssa ihan menekään niin. Tuskin pakettia enää löytyykään. Rahoja en siis ole vielä pyytänyt takaisin.Ihan yleisesti jos et saa ostamaasi tuotetta, otat ensiksi yhteyttä myyjään, et luottokortin myöntäjään. Vasta jos rahojen palautus myyjältä ei onnistu, sitten yhteys luottokortin myöntäjään.
Ja nyt tuli vastaus myyjältä, heidän mukaan UPS:ltä menee kuukausi että vastaavat viestiin. Maksoin vielä 65e ylimääräistä, koska paketilla oli kiire.Kysytääs nyt täällä hieman neuvoja/vastaavia kokemuksia.. UPSilta paketti tulossa, tullut Suomeen yli viikko sitten, import scan tehty ja sitten kadonnut. UPSin seurannan mukaan On The Way ja Delayed. Löydetäänkö näitä paketteja enää viikon kateissaolon jälkeen? Kellään kokemuksia? Voiko olettaa että paketti on varastettu (työntekijän toimesta?) jo näin pitkän ajan jälkeen?
Asiakaspalvelun mukaan lähettäjän pitää tehdä tutkintapyyntö tms UPSille, että edes aloittavat etsimään pakettia. Lähettäjä kertoo mulle että on tehnyt sen. Mutta UPSin aspan mukaan eivät ole tehneet. Kyseessä suht. arvokas paketti, mikä lähetetty ulkomailta, mutta EU:n sisältä.
Saako tässä jo unohtaa koko paketin ja laittaa korvauspyynnön luottokortin vakuutukseen?
Soitin postiin, eikä ollut mitään apua. Tyttönen lupasi laittaa sähköpostia, "jos joku huomaisi". Luultavimmin jossain Lotossa tms. voittaa todennäköisemmin kuin joku sattuisi lukemaan ja tekemään asian hyväksi jotain.Ihan simppeli pikkupaketti, mahtuu postiluukusta, lähti seikkailemaan jonnekin. Meinasikin tulla liian nopeasti.
![]()
Samasta (sattumoisin) toissa viikolla tilattu paketti tuli parissa päivässä lähikaupan postiautomaattiin. Mutta näillä lienee on erilliset reittinsä tjsp.
Eihän tämä ole mitään siihen nähden mitä tässä ketjussa olen nähnyt, enkä kummemmin odota tätä, mutta satuinpa nyt katsomaan, että missä mennään.
Tähän päivityksenä vielä että lajiteltiin muutaman kerran lisää ja tänään klo 10 vihdoin lähti Helsingistä liikenteeseen ja äskettäin tuli viestiä että on noudettavissa. Pitkän kaavan mukaan mentiin taas.
Tähän päivityksenä vielä että lajiteltiin muutaman kerran lisää ja tänään klo 10 vihdoin lähti Helsingistä liikenteeseen ja äskettäin tuli viestiä että on noudettavissa. Pitkän kaavan mukaan mentiin taas.
Kuljetus itsessään tuntuu pelaavan hiton hyvin, mutta joku prosessissa mättää että nyssäkät pyörii rinkiä systeemissä, joko virtuaalisesti tai fyysisesti.
Täällä lajittelu senkun jatkuu. Lätkäsivät seurantaan uudestaan noi tullaukset, en tiedä millä logiikalla se auttaa paketin löytymistä jostain varaston nurkista. Korvaava tuote jo tilattu 9.7. Mietityttää vaan, että miten lähden vaatimaan maksettuja ALV:eja takaisin, niitäkin varmaan saa odottaa kuukausia. Tässä on kyseessä jo kuitenkin aika suuri menetys ja ennen kaikkea vitutuskäyrä tapissa. Sekin vielä, että muita paketteja on tulossa ja ei viittis ihan jokaista alkaa tilaamaan uudestaan ja kierrättämään toisen EU-maan kautta, koska maksaa huomattavasti enemmän.Yli viikko sitten tullattu, maksettu orjaverot ja kaikki. Ei liiku mihinkään! Tässähän alkaa ORAVALLA KÄPY JÄÄTYMÄÄN!
Toutefois, votre envoi ne correspond pas aux conditions de poids et de dimensions telles que spécifiées dans nos conditions générales de vente. De ce fait, un délai supplémentaire est nécessaire pour assurer cette prestation.
Lähetyksesi ei kuitenkaan vastaa yleisissä myyntiehdoissamme määriteltyjä painon ja mittojen ehtoja. Tämän vuoksi tämän palvelun tarjoamiseen tarvitaan lisäaikaa.
Nyt on kyllä jonkinlainen ennätyssuoritus sekä parilta verkkokaupalta että postilta. Tein eilen tilauksen kahteen eri verkkokauppaan noin kello 14:30 ja tänään 14 paikkeilla tuli puhelimeen viestit, että paketit on noudettavissa (nuo viestit siis tuli noin vartin aikaerolla). Ei ole kyllä omalla kohdallani käynyt vielä koskaan näin, että paketti saapuu perille vuorokauden sisällä tilauksesta.
Muistelisin että ainakin jollakin operaattorilla on varasto jonkun postin toimipisteen yhteydessä ja ne postittaa sieltä "saman tien" kun tulee tilaus tms. Joku tuollainen yhteistyökuvio kuitenkin.Puhelinoperaattorilta tilailin rompetta. Kaksi tuli vuorokauden sisään, kolmas meni viikonlopun yli kun olin vähän myöhässä tilauksen kanssa. Mikähän diili niillä on postin kanssa, kun noin nopsaan saapuu.
Muuten en kovin usein tilaile, ellei ihan pakko ole jos kivijalasta ei saa.
Asut syvällä idässä, pohjoisessa ?Ei ole kyllä omalla kohdallani käynyt vielä koskaan näin, että paketti saapuu perille vuorokauden sisällä tilauksesta.
Muistelisin että ainakin jollakin operaattorilla on varasto jonkun postin toimipisteen yhteydessä ja ne postittaa sieltä "saman tien" kun tulee tilaus tms. Joku tuollainen yhteistyökuvio kuitenkin.
Kun kuluttaja ostaa tavaroita EU:n ulkopuolisesta verkkokaupasta, hän samalla hyväksyy lähetyskustannukset ja maksaa ne tilauksen yhteydessä. Jollei kuluttajalle ole muuta ilmoitettu, kuluttaja voi perustellusti lähteä siitä, että rahdinkuljettajan ja kuluttajan välinen kuljetussopimus sisältää kaikki välttämättömät lähetyskulut, lukuun ottamatta mahdollisia viranomaismaksuja, kuten tullia ja arvonlisäveroa.