Postin kulkemisen vaikeus

Ainakin tuossa lähikaupan pihalla olevaa kirjelootaa monesti tyhjennetään varsinkin kesäisin vasta noin 20 aikoihin vaikka kyljessä lukee tarrassa tyhjennysajaksi 17:00 vai 17:30. Monesti olen iltalenkillä seurannut tuota. Varmaan noiden pakettilootienkin tyhjäys vähän venyy välillä tai jää päivä välistä jos ei ole paljon pakettia liikkunut.
 
En maksanut Postin 2.9EUR maksua ja nyt vasta se paketti meni selvästi Postin varastoon joten nyt saa vasta täyden palvelun mitä mainostavat "varastoimisella". Jos maksaa kiltisti heti maksun ei se jää erityiseen Postin varastoon tai käy siellä merkintöjen mukaan.
:kippis:


P.S. Eikä vielä tänäänkään makseta kun ollu jo pidempään tuo maksupalvelu alhaalla enkä korttia anna vielä Postille.
1626793082213.png
 
En maksanut Postin 2.9EUR maksua ja nyt vasta se paketti meni selvästi Postin varastoon joten nyt saa vasta täyden palvelun mitä mainostavat "varastoimisella". Jos maksaa kiltisti heti maksun ei se jää erityiseen Postin varastoon tai käy siellä merkintöjen mukaan.
:kippis:


P.S. Eikä vielä tänäänkään makseta kun ollu jo pidempään tuo maksupalvelu alhaalla enkä korttia anna vielä Postille.
1626793082213.png


Tosi lapsellista touhua sulta, turhaa postin aikaa haaskaat.
 
Tosi pieni summa 2.90e ja jotku jaksaa itkee siittä:lol:

En itke siitä. En ole koskaan mitään kiinanpaskapaketteja tilaillut edes.

Ihan oikeesti kyselin. Joku kesähän posti oli kovasti leikkaamassa ruohoja sekä jotain remonttireiskajuttuja pykäämässä pystyyn kun jakajilla oli kuulemma liikaa aikaa tai jotain. Postit jaetaan naapurille, niin käyköhän siinä niin että leikkasivat vielä naapurin ruohotkin vaikka maksaisi niille oman ruohopläntin leikkauksesta.

Ei nyt kannata niin vakavasti tätä ottaa. :p
 
Mä voisin postille maksaa 2.90 nurmikonleikkuusta :hmm: Mielestäni kohtuullista siitä että omat postit välillä tuppaa katoilemaan tai tulemaan törkeän myöhässä.
 
Ainakin tuossa lähikaupan pihalla olevaa kirjelootaa monesti tyhjennetään varsinkin kesäisin vasta noin 20 aikoihin vaikka kyljessä lukee tarrassa tyhjennysajaksi 17:00 vai 17:30. Monesti olen iltalenkillä seurannut tuota. Varmaan noiden pakettilootienkin tyhjäys vähän venyy välillä tai jää päivä välistä jos ei ole paljon pakettia liikkunut.

Tässä kesän aikana parissa paketissa huomannut vaikka viety aamupäivän aikana automaattiin niin ovat lähteneet vasta seuraavana päivänä automaatista liikenteeseen.
 
Tosi lapsellista touhua sulta, turhaa postin aikaa haaskaat.
Asia oli siinä vain kun yhden kerkesin maksamaan ennen kuin maksusysteemi meni alas.. ja havaintona ettei postin järjestelmän perusteella varastointi maksulla ole perusteltua varastoinnilla kun se ei mene koskaan varastoon jos maksaa heti maksun kuten vanhoina aikoina tullauksessa.
Ainostaan jos maksu jää maksamatta kuten mulla nyt kun niitten verkkopankkimaksut alhaalla saavutti paketti Postin varaston. Mulle sama jos vain verkkopankkimaksut käytössä niin oisin jo maksanu. Posti haaskaa meidän molempien aikaa ja rahaa. :):p

Päivitys tänään oli ilmestyny verkkomaksut kuten Suomalaisessa valtiollisessa järjestelmässä pitäisi olla (hävetkää) takaisin toimintaan ja heti maksettu pois.

Jos haluaa inttää jotain Postilta en ymmärrä niitten moraalittomuutta johtotasolla. Eli tätä esimerkiksi (osakemarkkinoilla sais jopa linnaa tuloksen väärentelystä mutta kun on valtiollinen pomppulinna niin ei). Itse perus työntekijöitä vastaan ei ole mitään ja läppä lentää hyvin ja haluaisin niille vaan parempia työoloja eikä vain johdon pulliaisille jotka tee ees töitä palkkaa vastaavalla tasolla. Hyvä vaan että pysyvät kaukana tuollaiset ihmiset eikä ole montaa Suomessa töissä. Vahingoittavat jo monta yritystä tempuillaan ja sitä mukaan yksittäisiä ihmisiä ja koko Suomen taloutta koska monopoli asema jos kukaan niistä välittää.
:kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Mitä pahaa on tilata euron ruuvi kirjeenä Kiinasta jos sama ruuvi maksaa Suomessa 5x tai enemmän? Samalla tavalla Kiinasta se tuote tänne on tullut joka tapauksessa. Posti ei hinnoitteluunsa tee muutoksia vaikka kirje/pakettimäärä Kiinasta putoaisi 90% päinvastoin, todennäköisesti nostavat hintoja kuten joka vuosi on ollut tapana tehdä.
Juu, itselläkin kiinatilaukset vähenisivät huomattavasti jos paikallisesti saisi edes lähestulkoon siedettävään hintaan tavaraa. Ei oikein houkuttele tilata kotimaisesta liikkeestä hirveästi mitään jos itse tuotteen hinta on kymmenkertainen ja siihen postikulut tai bensakustanukset päälle. Jos pikkulähetysten postikulut edes olisivat järkevät täällä kotimaassa niin sekin jo kummasti auttaisi, monessa paikassa toimituskulut on joku 5,90 tai 9e eli pelkkien postikulujen hinnalla saa jo kourallisen vastaavaa tuotetta kiinasta, parhaassa tapauksessa kotiinkannettuna.

Toki ymmärrän että jollakin kotimaisella firmalla menisi järjettömästi hyllytilaa jos kaikkea pitäisi varastossa ja onhan siinä pakkaamisessa ja postittamisessakin työtä mutta kai tuohon jonkun ratkaisun saisi keksittyä että hintoja saisi edes vähän alas.
 
Se ei myöskään auta kun yrität lähettää Suomesta ulkomaille tavaraa niin lähetyskulut ovat naurettavan korkeat. Köh Postilla kilpaile yhtään. Ja DHL jne hinnat on törkeät verrattuna jos ulkomailta lähettää Suomeen.
 
Ei tunnu oma skenaario etenevän. 8.7. eBay paketti briteistä saapunu Suomeen, josta verot maksettu tilauksen yhteydessä, mutta tullausta silti vaadittiin. Sinä iltana en vielä ymmärtäny miten se IOSS numero tyrkättiin tullaukseen, kun en syöttänyt tietoja, jolloin tarvittavat kentät avautuu. Laitoin tässä vaiheessa ekan sähköpostin huolintaan.

No seuraavana päivänä sain kunnialla suoritettua tullauksen ja laitoin edellisen sähköpostin automaattiseen vastausviestiin vastauksen, että sitä ei käsiteltäisi ja laitoin tullauspäätöksen tässä vaiheessa. Tähän viestiin ei nähdäkseni reagoitu, kun myöhemmin tuli vastaus ensimmäiseen viestiin.

Tähän en vielä vastannu, kun odottelin vielä pari päivää, josko ne huomiois sen mun toisen viestin, mutta en saanut siihen vastausta, joten vastasin siihen viestiin, jonka sain ja pistin uudemman kerran tullauspäätöksen. Tähän sitten tulikin nopeasti vastaus, että lähetys on vapautettu.

Tämä siis oli 15.7. ja seurannassa on nyt 9.7. ja 15.7. merkinnät, että tullausilmoitus hyväksytty, mutta paketin liikkeistä ei ole mitään havaintoa. Pikakirjeeksi näyttää seuranta, eli oletettavasti pitäisi tulla normipostin mukana, mutta hiljaista pitelee.

Sinänsä huvittavaa, että eilen oli Suomeen saapunu kiinalähetys, joka tänään tipahti postiluukusta ja tämä sentään tilattu kesäkuun puolella.

Katon vielä huomisen postin ja sen jälkeen täytyy taas ottaa yhteyttä postiin. Viimeksikin piti neljä kertaa ottaa yhteyttä Postiin, ennen kuin paketti saatiin perille asti.
 
Ebay.de ostos, lähetetty ilman seurantaa. Muuten hyvä, mutta posti ei saanut saapumisilmoitusta tuosta paketista tuotua mulle asti. Kävin kyselemässä asiamiespostista, että olisiko mahdollista vilkaista näkyykö dhl pakettia minulle, mutta ei pysty, ei kykene.
Toki paketti palautui lähettäjälle.
Toinen ebay.de ostos, tällä kertaa seurannalla. Paketin viimeinen merkintä 5.7 kuljetuksessa Helsingissä.
Lisätietona vielä, että "hupsista saatana, paketti taitaa olla 1-2 työpäivää myöhässä"
Chatin kautta ei saa yhteyttä, "tiimi varattu"
Kiitos taas Posti.
 
Asia oli siinä vain kun yhden kerkesin maksamaan ennen kuin maksusysteemi meni alas.. ja havaintona ettei postin järjestelmän perusteella varastointi maksulla ole perusteltua varastoinnilla kun se ei mene koskaan varastoon jos maksaa heti maksun kuten vanhoina aikoina tullauksessa.
Ainostaan jos maksu jää maksamatta kuten mulla nyt kun niitten verkkopankkimaksut alhaalla saavutti paketti Postin varaston. Mulle sama jos vain verkkopankkimaksut käytössä niin oisin jo maksanu. Posti haaskaa meidän molempien aikaa ja rahaa. :):p

Päivitys tänään oli ilmestyny verkkomaksut kuten Suomalaisessa valtiollisessa järjestelmässä pitäisi olla (hävetkää) takaisin toimintaan ja heti maksettu pois.

Jos haluaa inttää jotain Postilta en ymmärrä niitten moraalittomuutta johtotasolla. Eli tätä esimerkiksi (osakemarkkinoilla sais jopa linnaa tuloksen väärentelystä mutta kun on valtiollinen pomppulinna niin ei). Itse perus työntekijöitä vastaan ei ole mitään ja läppä lentää hyvin ja haluaisin niille vaan parempia työoloja eikä vain johdon pulliaisille jotka tee ees töitä palkkaa vastaavalla tasolla. Hyvä vaan että pysyvät kaukana tuollaiset ihmiset eikä ole montaa Suomessa töissä. Vahingoittavat jo monta yritystä tempuillaan ja sitä mukaan yksittäisiä ihmisiä ja koko Suomen taloutta koska monopoli asema jos kukaan niistä välittää.
:kippis:
Sinne se menee Postin välivarastoon vaikka siitä ei seurannassa ilmoitetakaan. Ja tuo 2,9€ piti sisällään muutakin kuin pelkän ”varastoinnin”
 
Sinne se menee Postin välivarastoon vaikka siitä ei seurannassa ilmoitetakaan. Ja tuo 2,9€ piti sisällään muutakin kuin pelkän ”varastoinnin”

Jännä, että jos ALV:tä ei peritä, niin ei peritä myöskään tuota 2,9 euroa. Kulujen Postin osaltahan luulisi olevan tuossakin tilanteessa samat.
 
EU:n ulkopuolelta verkkokauppaostoksia tekevien on hyvä valmistautua muutokseen jo hyvissä ajoin. Muutos koskee kaikkia 1.7.2021 alkaen Suomeen saapuvia tavaroita, vaikka ne olisi tilattu jo ennen heinäkuuta. Vain paketin saapumispäivällä on merkitystä. Tämä kannattaa ottaa huomioon ostoksia tehdessä jo alkukesästä, sillä verkkokauppojen toimitusajat voivat toisinaan olla pitkiä. Tilaajan vastuulla on selvittää, mitä rajoituksia ja velvollisuuksia tavaran tilaamiseen liittyy.

Itsellä oli toukokuussa UK:sta tilattu paketti joka "yllättäen" saapui Suomeen 2.7.2021 josta tuli tullit ja käsittelymaksu maksettavaksi. Pitänee jatkossa tilata nettiostokset EU:n alueelta, ongelma on ettei kaikkia erikoistuotteita aina löydy.
 
Viimeksi muokattu:
USA:sta tilasin paketin juhannuksen aikaaan, ohessa merkinnät kuljetuksesta. Paketti merkitty siis pikakirjeeksi ja pitäisi olla jo Postinkin mukaan laatikossa. Viime viikolla kyselin toimituksen perään ja ryhdyttiin Postilla selvittelemään = ei löydy. Tein eilen korvaushakemuksen Postille, joka tietysti teilattiin, koska vahingonkärsijänä on lähettäjä, ei vastaanottaja. Rahallinen menetys ei ole suuri, mutta harmitus sitäkin isompi. Laitoin myyjälle tiedoksi tilanteen, mutta tuskin ulkomaista myyjää kiinnostaa hakea korvauksia käyttämältään kuljetusyritykseltä ja maksella minulle korvauksia.

1626942781509.png
 
Ebay.de ostos, lähetetty ilman seurantaa. Muuten hyvä, mutta posti ei saanut saapumisilmoitusta tuosta paketista tuotua mulle asti. Kävin kyselemässä asiamiespostista, että olisiko mahdollista vilkaista näkyykö dhl pakettia minulle, mutta ei pysty, ei kykene.
Toki paketti palautui lähettäjälle.
Toinen ebay.de ostos, tällä kertaa seurannalla. Paketin viimeinen merkintä 5.7 kuljetuksessa Helsingissä.
Lisätietona vielä, että "hupsista saatana, paketti taitaa olla 1-2 työpäivää myöhässä"
Chatin kautta ei saa yhteyttä, "tiimi varattu"
Kiitos taas Posti.
Tuo on ebay.de:n ongelma ettei pakettiin välity oikea puhelinnumero taikka sähköposti jonka myötä niitä saapumisilmoituksiakaan ei tule. Harmi vain tuohon ei taida olla mitään järkevää tapaa ilmoittaa asiasta eBay.de suuntaan, eBay-Kundenservice tarjoaa ainoastaan soittamista tai julkiselle keskustelupalstalle viestittelyä.
 
USA:sta tilasin paketin juhannuksen aikaaan, ohessa merkinnät kuljetuksesta. Paketti merkitty siis pikakirjeeksi ja pitäisi olla jo Postinkin mukaan laatikossa. Viime viikolla kyselin toimituksen perään ja ryhdyttiin Postilla selvittelemään = ei löydy. Tein eilen korvaushakemuksen Postille, joka tietysti teilattiin, koska vahingonkärsijänä on lähettäjä, ei vastaanottaja. Rahallinen menetys ei ole suuri, mutta harmitus sitäkin isompi. Laitoin myyjälle tiedoksi tilanteen, mutta tuskin ulkomaista myyjää kiinnostaa hakea korvauksia käyttämältään kuljetusyritykseltä ja maksella minulle korvauksia.

1626942781509.png
Et kai tuossa joudu mitään rahallista kärsimään itse?

Jos ilmoitettu toimitusaika on mennyt ohi, myyjälle vain ilmoitus että et ole saanut tuotetta, ja jos et saa rahoja takaisin niin kauppapaikalle claim (esim. eBay/Amazon jos sellainen kyseessä), ja jos ei sitä kautta saa niin maksupalvelulle (esim. PayPal jos sellainen kyseessä), ja jos ei sitä kautta saa niin luottokorttiyhtiölle reklamaatio.

Myyjä on kuitenkin lähes kaikissa tilanteissa vastuussa tuotteen toimittamisesta ostajalle, ei ostaja.
 
Ei tunnu oma skenaario etenevän. 8.7. eBay paketti briteistä saapunu Suomeen, josta verot maksettu tilauksen yhteydessä, mutta tullausta silti vaadittiin. Sinä iltana en vielä ymmärtäny miten se IOSS numero tyrkättiin tullaukseen, kun en syöttänyt tietoja, jolloin tarvittavat kentät avautuu. Laitoin tässä vaiheessa ekan sähköpostin huolintaan.

No seuraavana päivänä sain kunnialla suoritettua tullauksen ja laitoin edellisen sähköpostin automaattiseen vastausviestiin vastauksen, että sitä ei käsiteltäisi ja laitoin tullauspäätöksen tässä vaiheessa. Tähän viestiin ei nähdäkseni reagoitu, kun myöhemmin tuli vastaus ensimmäiseen viestiin.

Tähän en vielä vastannu, kun odottelin vielä pari päivää, josko ne huomiois sen mun toisen viestin, mutta en saanut siihen vastausta, joten vastasin siihen viestiin, jonka sain ja pistin uudemman kerran tullauspäätöksen. Tähän sitten tulikin nopeasti vastaus, että lähetys on vapautettu.

Tämä siis oli 15.7. ja seurannassa on nyt 9.7. ja 15.7. merkinnät, että tullausilmoitus hyväksytty, mutta paketin liikkeistä ei ole mitään havaintoa. Pikakirjeeksi näyttää seuranta, eli oletettavasti pitäisi tulla normipostin mukana, mutta hiljaista pitelee.

Sinänsä huvittavaa, että eilen oli Suomeen saapunu kiinalähetys, joka tänään tipahti postiluukusta ja tämä sentään tilattu kesäkuun puolella.

Katon vielä huomisen postin ja sen jälkeen täytyy taas ottaa yhteyttä postiin. Viimeksikin piti neljä kertaa ottaa yhteyttä Postiin, ennen kuin paketti saatiin perille asti.

Itselläni on samantyylinen tilanne: tullasin heti kun sain myyjältä IOSS koodin. Tullimaksu 0€. Paketin seurantaan tuli merkintä onnistuneesta tullauksesta, joten luulin, että asia hoitui kuntoon.

Olisi silti pitänyt maksaa postille se 2,90€, mitä en tajunnut tehdä. Vuorokauden jälkeen Postin seurannassa pyydettiin uudestaan tullausta ja maksamista.

Otin yhteyttä postiin, ja asiakaspalvelu vapautti paketin vuorokausi sitten.

Ehdin jo kysyä paketin perään, kun se ei ole liikkunut. Neuvo on sama kuin muille, eli rauhassa odottelu. Yllättävän turhauttavaa.
 
Neuvo on sama kuin muille, eli rauhassa odottelu. Yllättävän turhauttavaa.
Näköjään on tilanne sitten se, että jos paketti käy tullissa syystä tai toisesta, niin 2-3 viikkoa saa odotella vielä siitä lähetystä. Tänään omalle lähetykselle on tullu merkintä Lajiteltu. Jospa se ens viikolla tulis jopa perille, kun jos se kerran päiväpostin mukana tulee, niin seuraavan kerran moiset jaetaan maanantaina.
 
Mulle on tullu tosi vähän tullattavia lähetyksiä joten en oo varma kuinka kauan pitäs odotella. Paketti tuli briteistä Suomeen keskiviikkona mut en oo saanu tullauksen saapumisilmoitusta. Viime viikolla tuli myös paketti briteistä ja ko. tullauspyyntö tuli 10 minuuttia sen jälkeen kun paketti oli saapunu maahan. Onkohan siis tän uusimman kohdalla jotain sekoilua käyny vai pitääkö vaan odotella et ruuhkan tms takia tullauspyynnön tulo kestää kauemmin tai jotain? Muistelisin et aiemmat tullauksen saapumisilmoitukset on tullu OmaPostiin tyyliin heti kun paketti saapunu maahan.
 
Ilmeisesti kiinapoikien viro-kikkailut toimivat edelleen. Eilen tuli noudettavaksi Matkahuollolta lähetys, joka oli postitettu Omnivalla Virosta. Jokin kiinalainen ukko oli lähettäjänä, ja tosiaan Aliexpressistä tilasin. Eli jotenkin tuo tavara kiertää edelleen tax free Viron kautta, en tiedä miten :beye:
 
Ilmeisesti kiinapoikien viro-kikkailut toimivat edelleen. Eilen tuli noudettavaksi Matkahuollolta lähetys, joka oli postitettu Omnivalla Virosta. Jokin kiinalainen ukko oli lähettäjänä, ja tosiaan Aliexpressistä tilasin. Eli jotenkin tuo tavara kiertää edelleen tax free Viron kautta, en tiedä miten :beye:
Oliko tilattu ennen 1.7.? Ei ne nykyään mitään kikkaile vaan ALV maksetaan tilausvaiheessa ja tullaus/tarkastus tapahtuu Virossa. Siis noilla AliExpress shipping lähetyksillä, muut taitaa tulla Postin kautta.
 
Ilmeisesti kiinapoikien viro-kikkailut toimivat edelleen. Eilen tuli noudettavaksi Matkahuollolta lähetys, joka oli postitettu Omnivalla Virosta. Jokin kiinalainen ukko oli lähettäjänä, ja tosiaan Aliexpressistä tilasin. Eli jotenkin tuo tavara kiertää edelleen tax free Viron kautta, en tiedä miten :beye:

Ilmeisesti tuossa on jonkinlainen per... porsaanreikä, jossa hyödynnetään alv-lainsäädännön poikkeusta eli jos ei ylitä myynnillä kansallisesti määrättyä liikevaihtoa, alvia ei tarvitse periä ja tilittää. Tai jotain. Itsehän en ymmärrä ollenkaan muutaman sentin tai euron perimistä, koska kulut varmasti ylittävät veron tuoton.
 
Oliko tilattu ennen 1.7.? Ei ne nykyään mitään kikkaile vaan ALV maksetaan tilausvaiheessa ja tullaus/tarkastus tapahtuu Virossa. Siis noilla AliExpress shipping lähetyksillä, muut taitaa tulla Postin kautta.

29.6.2021 tilattu. Eli ei maksettu mitään veroja tms. "Free shipping", en muista sen tarkemmin asiaa, eikä se alin sivuilta selvinnyt.
 
29.6.2021 tilattu. Eli ei maksettu mitään veroja tms. "Free shipping", en muista sen tarkemmin asiaa, eikä se alin sivuilta selvinnyt.
Joo, Matkahuollolla oli noista taannoin tiedote joka oli aika epäselvä. Siis siitä sai käsityksen, että he hoitavat kaiken noista vanhemmista tilauksistakin.
 
LOL, kaikkien rajasähläyksien jälkeen jää jumiin Vantaalle 3-6 viikoksi. Fakta juttu.

Voi elämän kevät... Paketti ei ole vielä päässyt edes Vantaalle. Se on seissyt nyt maanantaista lähtien Chronopostin Tanskan toimipisteessä. Edellinen paketti tuli Tanskasta päivässä Suomeen...
Pitää varmaan taas maanantaina laittaa viestiä, jospa se sitten parin viikon päästä liikahtaisi Suomen maaperälle. En tule enää ikinä tilaamaan mitään isompaa pakettia sellaiselta taholta, joka käyttää Chronopostia eikä muita vaihtoehtoja ole. Alkuperäinen luvattu toimituspäivä oli 8.7 eli ollaan yli 2 viikkoa myöhässä jo tässä vaiheessa.
 
Joo, Matkahuollolla oli noista taannoin tiedote joka oli aika epäselvä. Siis siitä sai käsityksen, että he hoitavat kaiken noista vanhemmista tilauksistakin.

Aivan, eli Virossa paketit tullattiin jonkun? piikkiin, kunhan tilaus oli tehty ennen 1.7.

"Tullaus hoidetaan näin myös niissä tapauksissa, joissa vastaanottaja on tehnyt tilauksen ennen 1.7.2021 ja paketti saapuu vastaanottajalle tämän jälkeen."

Kuka tuon lystin lopulta maksaa? Tuleeko mulle lasku vielä joskus perässä tästä :beye: Noh ehkei kannattais liikaa murehtia asiaa, vaan antaa olla :D
 
Mulle on tullu tosi vähän tullattavia lähetyksiä joten en oo varma kuinka kauan pitäs odotella. Paketti tuli briteistä Suomeen keskiviikkona mut en oo saanu tullauksen saapumisilmoitusta. Viime viikolla tuli myös paketti briteistä ja ko. tullauspyyntö tuli 10 minuuttia sen jälkeen kun paketti oli saapunu maahan. Onkohan siis tän uusimman kohdalla jotain sekoilua käyny vai pitääkö vaan odotella et ruuhkan tms takia tullauspyynnön tulo kestää kauemmin tai jotain? Muistelisin et aiemmat tullauksen saapumisilmoitukset on tullu OmaPostiin tyyliin heti kun paketti saapunu maahan.

Omakohtaisen kokemuksen perusteella sattumanvaraisesti, tosin kokemus rajoittuu kahteen viimeisimpään tullattavaan pakettiin. Ensimmäisellä paketilla meni liki kaksi viikkoa, ennen kuin pääsin tullaamaan ja toista pääsin tullaamaan samana päivänä Suomeen saapumisesta.

Vastaavasti taas tullauksen jälkeen toimituksessa ensimmäisellä paketilla meni sen pari päivää tullauksesta, että saapui noudettavaksi ja toisella pari viikkoa. Hetki sitten siis sain tästä viimeisimmästä lähetyksestä ilmoituksen, että lähetys on noudettavissa paikalliselta noutopisteeltä.
 
Ensimmäisen kerran Saksan Amatsuunista jää paketti tulematta. Sain rahat takaisin, mutta tietysti harmittaa venaa turhaan toista viikkoa. Postin seurantakoodi ilmoittaa että sitä ei ole syötetty järjestelmään.
 
Tietääkö kukaan, miten Bringin kotiinkuljetus yleensä toimii? Proshopista on tulossa paketti ja Bringin seuranta näyttää, että sitä on yritetty toimittaa tänään. Mitään ilmoituksia ei ole tullut. Sama paketti näkyy myös Postin seurannassa, mutta siellä lukee vain, että paketti ei ole vielä saapunut Postille. Oikeastiko tässä pitäisi pysyä kotona kunnes paketti on toimitettu?
 
Briteistä tilattu paketti tullut maanantaina postin logistiikkakeskukseen, sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Onkohan tää nyt uusi normaali että paketti makaa varastossa Suomessa kauemmin kuin sen matkassa kesti Suomeen.
 
Kysymykseni ei varsinaisesti kuulu (ainakaan vielä) tähän ketjuun mutta en sopivampaa löytänyt.

Jos teen kaupat yksityisen henkilön kanssa käytetystä elektroniikasta (peliohjain) Israelista, pitääkö minun maksaa tuolloin ALV ?

Tullin laskurin mukaan kyllä mutta tuossa ei oteta kantaa onko myyjä kaupallinen toimija tai yksityishenkilö.
 
Ylellä juttu Postin tullaussekoiluista

Kaksi viikkoa sitten sama Sami Finne selitteli , että mitään ongelmia ei ollut. Jo silloin me kaikki tiedettiin, että Sami puhuu paskaa.

 
Tietääkö kukaan, miten Bringin kotiinkuljetus yleensä toimii? Proshopista on tulossa paketti ja Bringin seuranta näyttää, että sitä on yritetty toimittaa tänään. Mitään ilmoituksia ei ole tullut. Sama paketti näkyy myös Postin seurannassa, mutta siellä lukee vain, että paketti ei ole vielä saapunut Postille. Oikeastiko tässä pitäisi pysyä kotona kunnes paketti on toimitettu?
Itsellä oli samanlainen paketti (ei Proshop) ja Bringin puhelinpalvelusta sai sovittua että noudan samana päivänä Liuttu Logistiikan terminaalista Tampereen Ristinarkusta.
 
Itsellä oli samanlainen paketti (ei Proshop) ja Bringin puhelinpalvelusta sai sovittua että noudan samana päivänä Liuttu Logistiikan terminaalista Tampereen Ristinarkusta.

Kokeilivat toimitusta vielä uudestaan tämän päivän aikana ja tällä kertaa olin kotona. Tuostakaan ei tullut mitään ilmoitusta. Luulisi ettei tuollaista isoa 35 kilon pakettia kannattaisi raahata ympäriinsä ilman sovittua toimitusaikaa.
 
Kysymykseni ei varsinaisesti kuulu (ainakaan vielä) tähän ketjuun mutta en sopivampaa löytänyt.

Jos teen kaupat yksityisen henkilön kanssa käytetystä elektroniikasta (peliohjain) Israelista, pitääkö minun maksaa tuolloin ALV ?

Tullin laskurin mukaan kyllä mutta tuossa ei oteta kantaa onko myyjä kaupallinen toimija tai yksityishenkilö.

Kyllä pitää. Israel on ns. kolmas maa (eu-kieltä, tarkoittaa EU:n ulkopuolinen) samoin kuin USA ja paketti yksityishenkilöltä menee USA:sta lähetettynä aina Suomen tulliin. Lienee tarpeetonta sanoa, että Suomesta yksityishenkilön lähettämälle paketille USA:han niin ei ole käynyt kertaakaan.
 
Lienee tarpeetonta sanoa, että Suomesta yksityishenkilön lähettämälle paketille USA:han niin ei ole käynyt kertaakaan.
USAssa tullittomuusraja on 800 dollaria (vrt. EU 150 euroa), ja myyntivero on osavaltiokohtainen eikä USA:n tulli/posti kanna sitä (sen sijaan kauppapaikat pääsääntöisesti veloittavat sen checkoutissa), minkä vuoksi niin ei juuri käy.
 
Tämä on aika hauska. USA:n postilaitos aikoo nostaa 1. luokan merkin hintaa 55:stä 58:aan centiin. Kauhean metelin saattamana tietysti. Suomessahan vastaavaa ongelmaa ei ole, vaan Posti nostaa haluamansa määrän milloin tahansa ja pyöristettynä lähimpään kymmeneen tai viiteen senttiin.
 
Kaksi viikkoa sitten sama Sami Finne selitteli , että mitään ongelmia ei ollut. Jo silloin me kaikki tiedettiin, että Sami puhuu paskaa.

Spontaani hörähdys tolle "jäänyt pyörimään jopa useammaksi päiväksi lajitteluun."

No joo, pyörihän se mulla siellä neljä viikkoa ja lajittelukertoja yli 10. Ja aika turha selitellä millään tiedon puutteella, kerta lähetyksessä on tasan kaikki tiedot oikein ja tullut samalta myyjältä lukuisia kertoja ripeästi perille ennen tätä uudistusta. Nyt kierrätin testiksi paketin Saksan kautta, ja tuli kiertoreittiä silti puolet nopeammin perille, vaikka kävi se normaalisti Saksassa tullit läpi. Mutta toisaalla ilmeisesti hommat vaan osataan.
 
Ihmettelen vähän miten Postin tuoma Amazon.de:n paketti voisi tulla tänään ennen 1600 kun Eilen ollut "Kaunas jotain 11:50", toki lukee että kuljetus jo sieltä eiliseltä mutta miten se liettuasta whatsoever tänne niin pian ehtisi.

Ei tässä muuta kun että joutuu kykkimään himassa kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Jos tietäisi suoraan että huomenna tms niin ei tarvitsisi. Posti ja muut tarvitsisivat sen saman systeemin kuin Budbeella jossa kartasta koko ajan näkee missä kuorma menee.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen vähän miten Postin tuoma Amazon.de:n paketti voisi tulla tänään ennen 1600 kun Eilen ollut "Kaunas jotain 11:50", toki lukee että kuljetus jo sieltä eiliseltä mutta miten se liettuasta whatsoever tänne niin pian ehtisi.

Ei tässä muuta kun että joutuu kykkimään himassa kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Jos tietäisi suoraan että huomenna tms niin ei tarvitsisi. Posti ja muut tarvitsisivat sen saman systeemin kuin Budbeella jossa kartasta koko ajan näkee missä kuorma menee.
Ainakin itsellä noi Amazon.de kotiinkuljetuspakettien toimitusarviot on aina ollut päin pyllyä ja näyttänyt tulevan huomenna useamman päivän. Tänne pohjoiseen tullut aina yksi arkipäivä siitä, kun lajiteltu Vantaalla.
 
Juu ei ole tulossa tälle päivälle, valitettavasti tuo postin seurannan arvio Euroopan Amazonien pakettien kanssa ei toimi oikein eikä sitä ole vieläkään korjattu tai tarkennettu. Tuolta Kaunaksesta menee vähintään se päivä vielä ja yleensä useampi. Käytännössä siinä vaiheessa kun paketti lajitellaan ekan kerran Suomessa, voi sitä alkaa odottelemaan noin seuraavalle arkipäivälle jos ei asu ihan korvessa.

Esim. odottelen nyt Amazonin pakettia joka saapui Kaunakseen 23.07. ja ei ole vielä saapunut Suomeen. Jos tänään sattuu tulemaan lajittelu Suomen puolella, uskallan varovaisesti odotella tuota kotiovelle huomiseksi tai keskiviikoksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 226
Viestejä
4 862 695
Jäsenet
78 631
Uusin jäsen
MkR88

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom