Postin kulkemisen vaikeus

Nyt on kyllä jonkinlainen ennätyssuoritus sekä parilta verkkokaupalta että postilta. Tein eilen tilauksen kahteen eri verkkokauppaan noin kello 14:30 ja tänään 14 paikkeilla tuli puhelimeen viestit, että paketit on noudettavissa (nuo viestit siis tuli noin vartin aikaerolla). Ei ole kyllä omalla kohdallani käynyt vielä koskaan näin, että paketti saapuu perille vuorokauden sisällä tilauksesta.
 
Nyt on kyllä jonkinlainen ennätyssuoritus sekä parilta verkkokaupalta että postilta. Tein eilen tilauksen kahteen eri verkkokauppaan noin kello 14:30 ja tänään 14 paikkeilla tuli puhelimeen viestit, että paketit on noudettavissa (nuo viestit siis tuli noin vartin aikaerolla). Ei ole kyllä omalla kohdallani käynyt vielä koskaan näin, että paketti saapuu perille vuorokauden sisällä tilauksesta.

Puhelinoperaattorilta tilailin rompetta. Kaksi tuli vuorokauden sisään, kolmas meni viikonlopun yli kun olin vähän myöhässä tilauksen kanssa. Mikähän diili niillä on postin kanssa, kun noin nopsaan saapuu.

Muuten en kovin usein tilaile, ellei ihan pakko ole jos kivijalasta ei saa.
 
Puhelinoperaattorilta tilailin rompetta. Kaksi tuli vuorokauden sisään, kolmas meni viikonlopun yli kun olin vähän myöhässä tilauksen kanssa. Mikähän diili niillä on postin kanssa, kun noin nopsaan saapuu.

Muuten en kovin usein tilaile, ellei ihan pakko ole jos kivijalasta ei saa.
Muistelisin että ainakin jollakin operaattorilla on varasto jonkun postin toimipisteen yhteydessä ja ne postittaa sieltä "saman tien" kun tulee tilaus tms. Joku tuollainen yhteistyökuvio kuitenkin.
 
Ei ole kyllä omalla kohdallani käynyt vielä koskaan näin, että paketti saapuu perille vuorokauden sisällä tilauksesta.
Asut syvällä idässä, pohjoisessa ?

Jos siis oletus että olet aiemmin tilaullut paikoista mihin luovattaan lähetys samanpäivän aikaan jollain klo 14:00 paketilla.

Edit, tuo kai joku lokero/asiamiespiste toimitus, niissä voi mennä enemmän loppupäivään.
 
Itsekin oon tuota miettinyt, oisko mahdollista että niillä on stockia postin alueellisissa logistiikkavarastoissa, ja käskystä laittavat paketin tulemaan? Esimerkiksi jokin tällainen ratkaisu:

 
Muistelisin että ainakin jollakin operaattorilla on varasto jonkun postin toimipisteen yhteydessä ja ne postittaa sieltä "saman tien" kun tulee tilaus tms. Joku tuollainen yhteistyökuvio kuitenkin.

DNA. Seurannan mukaan vantaalta lähti, ja on tässä vähän välimatkaa, muttei niin paljoa etteikö ehtisi ihan normaali kuljetuksena. Kioskilta satuin kysymään kerran mihin aikaan tavaraa yleensä tulee, niin kolmelta.
 
Maksoin juuri tuon 2,9 euron käsittelymaksun postille. Kyseessä oli siis 50 euron arvoinen postipaketti USA:sta ilman IOSS-juttuja.
Täältä aiemmin luin, että valituksia kuluttajavirastoon oli jo tuosta tehty. Odottelen itsekin lisätietoa ennen valituksen kirjoittamista. Pidän tuota käsittelymaksua aivan kusetuksena.Tämä asiahan on jo kerran ratkaistu:


Kun kuluttaja ostaa tavaroita EU:n ulkopuolisesta verkkokaupasta, hän samalla hyväksyy lähetyskustannukset ja maksaa ne tilauksen yhteydessä. Jollei kuluttajalle ole muuta ilmoitettu, kuluttaja voi perustellusti lähteä siitä, että rahdinkuljettajan ja kuluttajan välinen kuljetussopimus sisältää kaikki välttämättömät lähetyskulut, lukuun ottamatta mahdollisia viranomaismaksuja, kuten tullia ja arvonlisäveroa.

Sinänsä on siis ok, että Posti veloittaa sen verran palveluistaan kuin haluaa/pystyy, mutta ei maksuja voi pyytää enää sopimuksen syntymisen jälkeen. Postin pitäisi periä nämä maksut niiltä yrityksiltä, joiden paketteja kuljettavat. Ne yritykset taas perisivät sitten maksut kuluttajilta tai nettikaupoilta. Jos tämän nurinkurisen logiikan nyt hyväksyy, niin mikä estää postia nostamasta hintaa joka vuosi?
 
Jaa että käpy jäätyy viikossa, mulla tulee kohta kaksi viikkoa siitä kun maksut on hyväksytty. Oli ehkä liikaa toivottu että paketti tulisi parissa viikossa briteistä ennen tullimuutosta. Harmillista kun tuotetta (musiikkia) ei saa (laillisesti) maailmassa mistään muualta ja täytyyhän tekijää tukea.

(Tilanne 17.7.2021)

Lähetys on lajiteltu. 12.7.2021 klo 22:32 VANTAA 01530
Lähetys on rekisteröity. 10.7.2021 klo 05:51 VANTAA 01530
Lähetys on lajiteltu. 06.7.2021 klo 08:34 VANTAA 01530
Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille 05.7.2021 klo 22:48
Tulli-ilmoitus on hyväksytty 05.7.2021 klo 22:44
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu kirjeitse 02.7.2021 klo 06:10 NTF Notification Tool
Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu 02.7.2021 klo 06:10 NTF Notification Tool
Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta. 02.7.2021 klo 06:10
Lähetys on lajiteltu. 01.7.2021 klo 18:06 VANTAA 01530
Lähetys on saapunut kohdemaahan. 01.7.2021 klo 18:05 VANTAA 01530

(Lähetetty briteistä 16.6.2021)
 
Camu.fi tilasin pe-aamuna pari paitaa. Ne oli perillä eilen la alle 24h kuluttua. Välillä postikin suorittaa.
 
Joskus kyllä yllättää, Tilasin saksasta torstaina ja oli perillä maanantaina. välissä oli Juhannus.
 
Maksoin juuri tuon 2,9 euron käsittelymaksun postille. Kyseessä oli siis 50 euron arvoinen postipaketti USA:sta ilman IOSS-juttuja.
Täältä aiemmin luin, että valituksia kuluttajavirastoon oli jo tuosta tehty. Odottelen itsekin lisätietoa ennen valituksen kirjoittamista. Pidän tuota käsittelymaksua aivan kusetuksena.Tämä asiahan on jo kerran ratkaistu:

Postin FAQissa on osattu odottaa kritiikkiä:

Miksi Posti perii käsittelymaksun tulliselvitettäville lähetyksille?
Käsittelymaksu kattaa tulliselvitettävien lähetysten manuaalisesta käsittelystä, ilmoitusmenettelystä ja varastoinnista aiheutuvat kustannukset. Maksu perustuu Maailman postiliiton sopimuksiin.

Miksi tästä maksusta ei ole kerrottu verkkokaupan sivuilla?
Verkkokauppojen ehdoissa on yleensä maininta, että vastaanottajalle voi tulla mahdollisia lisäkuluja tulli- ja veromaksujen lisäksi.

Niin, onhan se mahdollista että viranomaispostilla on sitten enemmän oikeuksia kuin DHL:llä. Onkohan tämä maksu esim. Ruotsissa? Mutta jos KKV:sta tulisikin kieltävä päätös, niin ehdottomasti kannattaisi vetää päätyyn asti markkinaoikeuteen, jos posti vielä tuota maksua keräisi (kun heillä ei ole velvollisuutta noudattaa KKV:n linjauksia).
 
On. PostNord perii alle 1600 SEK arvoisista lähetyksistä 75 SEK verollisen käsittelymaksun ja 1600 SEK tai enemmän arvoisista lähetyksistä 125 SEK verollisen käsittelymaksun. Suomen Posti on siis tuohon verrattuna halpa. Lähde: From another country
Ko. PostNordin maksuihin sisältyy myös tullaus (eli PostNord tekee tullauksen vastaanottajan puolesta), eli eivät ole verrannollisia Postin 2,90 € käsittelymaksuun vaan Postin 25,60 € tullaustoimeksiantomaksuun (Postin tullauspalveluhinnasto).

Ruotsissa ei ole vastaavaa itsetullausmekanismia olemassa, joten Postin 2,90 euron käsittelymaksua vastaavaa maksua ei ole.


edit:
Postin mainitsema Maailman postiliiton sopimuskohta on Artikla 20.2:
2 Tullitarkastuksen alaisista lähetyksistä voidaan periä tullille esittämisestä maksu, jonka ohjeellinen enimmäismäärä ilmoitetaan Toimitusohjesäännöissä. Maksu peritään vain niiden lähetysten tullille esittämisestä ja tullauksesta, joista on peritty tullimaksut tai muut vastaavat maksut.
Voi tosiaan varmaan olla montaa mieltä, voiko Posti periä maksun "tullille esittämisestä ja tullauksesta", jos vastaanottaja on itse tehnyt itsetullauksen.

Englanninkielinen PDF, kohta on sivulla 120:
Items submitted to customs control may be subjected to a presentation-to-Customs charge, the guideline amount of which is set in the Regulations. This charge shall only be collected for the submission to Customs and customs clearance of items which have attracted customs charges or any other similar charge.
 
Viimeksi muokattu:
Mahtaako postin lajittelussa olla ruuhkaa?
Viimeinen tullivapaa alle 22€ paketti saapui maahan 29.6, rekisteröity 8.7 ja sen jälkeen seurannassa on hiljaista.
 
Ko. PostNordin maksuihin sisältyy myös tullaus (eli PostNord tekee tullauksen vastaanottajan puolesta), eli eivät ole verrannollisia Postin 2,90 € käsittelymaksuun vaan Postin 25,60 € tullaustoimeksiantomaksuun (Postin tullauspalveluhinnasto).

Ruotsissa ei ole vastaavaa itsetullausmekanismia olemassa, joten Postin 2,90 euron käsittelymaksua vastaavaa maksua ei ole.

Eikös tuo ole kuitenkin Ruotsissa pienin palvelumaksu, jolla yksityishenkilö voi saada saapuvan (IOSS-järjestelmään kuulumattoman) lähetyksensä ylipäätänsä maahantuontikäsitellyksi, eli sikäli se kyllä olisi verrannollinen tuohon Postin maksuun (vaikka siihen sisältyykin ylimääräisiä palveluita, joista Postilla pitäisi maksaa erikseen)? Vai olenko käsittänyt väärin?
 
Tuo Postin 2,90€ maksu kuluttajille on muuten näköjään alviton hinta. Tullatessa tuohonkin lätkäistään 24% alvia päälle eli oikeasti maksaa 3,60€.

Eikö kuluttajille pitäisi aina ilmoittaa verollinen hinta - vai onko tässä joku erikoisuus kyseessä miksi em. ei päde?
 
Noh tulihan se lähetys sieltä vajaassa neljässä viikossa. Toivotaan nyt ettei samanlaista säätöä ole kaikkien tullattavien lähetysten kanssa. Vähän harmillista kun EMS-lähetykset ovat tulleet viimeaikoina alle viikossa Kiinasta perille, mutta turha tilailla yhtään mitään jos odotusajat täällä päässä näin sairaita.
 
Oliko niin, että ennen 1.7 tilatuista, ei tarvitse maksaa tuota 2.9 € käsittelymaksua?
 
Oliko niin, että ennen 1.7 tilatuista, ei tarvitse maksaa tuota 2.9 € käsittelymaksua?
EU:n ulkopuolelta verkkokauppaostoksia tekevien on hyvä valmistautua muutokseen jo hyvissä ajoin. Muutos koskee kaikkia 1.7.2021 alkaen Suomeen saapuvia tavaroita, vaikka ne olisi tilattu jo ennen heinäkuuta. Vain paketin saapumispäivällä on merkitystä. Tämä kannattaa ottaa huomioon ostoksia tehdessä jo alkukesästä, sillä verkkokauppojen toimitusajat voivat toisinaan olla pitkiä. Tilaajan vastuulla on selvittää, mitä rajoituksia ja velvollisuuksia tavaran tilaamiseen liittyy.
 
Toimiiko tämä digitaalinen tullaus noissa kiinapaketeissa? Näyttäisi siltä, että kyseinen prosessi alkaa Omaposti sovelluksesta ja mikäli lähetys ei siellä näy niin miten sen digitaalisen tullauksen saa tehtyä?

Mää olen omaposti-vastainen ja kun paketissa ei ollut puhelinnumeroakaan niin mulle tuli ihan perinteinen kirje. "eu:n ulkopuolelta saapunut lähetys odottaa tullausta" ja siinä lähetyskoodi.

Tein tulliselvityksen tullin webbisivuilla ja maksoin postille käsittelymaksun postin webbisivuilla. Nyt sitten voi ihastella tuolla seurantakoodilla että onko tullaukset ja postin riistomaksut hoidettu ja kuinka se paketti jumittaa vantaalla =)
 
Eikös tuo ole kuitenkin Ruotsissa pienin palvelumaksu, jolla yksityishenkilö voi saada saapuvan (IOSS-järjestelmään kuulumattoman) lähetyksensä ylipäätänsä maahantuontikäsitellyksi, eli sikäli se kyllä olisi verrannollinen tuohon Postin maksuun (vaikka siihen sisältyykin ylimääräisiä palveluita, joista Postilla pitäisi maksaa erikseen)? Vai olenko käsittänyt väärin?
Totta, voihan sen noinkin ajatella.
Toimiiko tämä digitaalinen tullaus noissa kiinapaketeissa? Näyttäisi siltä, että kyseinen prosessi alkaa Omaposti sovelluksesta ja mikäli lähetys ei siellä näy niin miten sen digitaalisen tullauksen saa tehtyä?
Jos lähetys ei näy OmaPostissa niin halvempaa digitaalista tullausta ei tietääkseni voi tehdä.
 
Tuo Postin 2,90€ maksu kuluttajille on muuten näköjään alviton hinta. Tullatessa tuohonkin lätkäistään 24% alvia päälle eli oikeasti maksaa 3,60€.

Eikö kuluttajille pitäisi aina ilmoittaa verollinen hinta - vai onko tässä joku erikoisuus kyseessä miksi em. ei päde?

Tällä sivulla ainoastaan ilmoitetaan alv 0 %.
  • Käsittelymaksu tulliselvitettäville lähetyksille
    - Verkossa 2,90 € (alv 0 %)
    - Käteisellä Posteissa 3,30 € (alv 0 %)
 
Viimeksi muokattu:
Ihmeiden aika ei ole ohi, 15 päivän odottelun jälkeen Chronopost sai mun paketin Ranskan rajojen ulkopuolelle. Nyt on hyvät mahdollisuudet saada paketti tällä viikolla vielä kotiin.
 
Backstory: paketti jätetty automaattiin noin. 16.15, automaatin tyhjennys kello 17:00. Kysytty Postin aspasta että mikä homma kun paketti ei ole liikkunut. Vastaus: "Koska on mennyt vasta vuorokausi, niin odota rauhassa" (Onko Postin slogani nykyään sama kuin VR:llä? "Venaile rauhassa")

Paketti vietiin nimenomaan sillä tarkoituksella ennen automaatin tyhjentämistä sinne, että lähtisi samana päivänä jakeluun :asif:

Ei tämä nyt maailmaa kaada, mutta vituttaa silti. Sekä vituttaa että vuorokauden myöhästyminen postin omien "kesä-sekoilujen" takia on luokkaa "Odota rauhassa, mennyt vasta hetki. Oma vika kun myöhään veit"



Capture1.JPG
 
Ainakin tuossa lähikaupan pihalla olevaa kirjelootaa monesti tyhjennetään varsinkin kesäisin vasta noin 20 aikoihin vaikka kyljessä lukee tarrassa tyhjennysajaksi 17:00 vai 17:30. Monesti olen iltalenkillä seurannut tuota. Varmaan noiden pakettilootienkin tyhjäys vähän venyy välillä tai jää päivä välistä jos ei ole paljon pakettia liikkunut.
 
En maksanut Postin 2.9EUR maksua ja nyt vasta se paketti meni selvästi Postin varastoon joten nyt saa vasta täyden palvelun mitä mainostavat "varastoimisella". Jos maksaa kiltisti heti maksun ei se jää erityiseen Postin varastoon tai käy siellä merkintöjen mukaan.
:kippis:


P.S. Eikä vielä tänäänkään makseta kun ollu jo pidempään tuo maksupalvelu alhaalla enkä korttia anna vielä Postille.
1626793082213.png
 
En maksanut Postin 2.9EUR maksua ja nyt vasta se paketti meni selvästi Postin varastoon joten nyt saa vasta täyden palvelun mitä mainostavat "varastoimisella". Jos maksaa kiltisti heti maksun ei se jää erityiseen Postin varastoon tai käy siellä merkintöjen mukaan.
:kippis:


P.S. Eikä vielä tänäänkään makseta kun ollu jo pidempään tuo maksupalvelu alhaalla enkä korttia anna vielä Postille.
1626793082213.png


Tosi lapsellista touhua sulta, turhaa postin aikaa haaskaat.
 
Tosi pieni summa 2.90e ja jotku jaksaa itkee siittä:lol:

En itke siitä. En ole koskaan mitään kiinanpaskapaketteja tilaillut edes.

Ihan oikeesti kyselin. Joku kesähän posti oli kovasti leikkaamassa ruohoja sekä jotain remonttireiskajuttuja pykäämässä pystyyn kun jakajilla oli kuulemma liikaa aikaa tai jotain. Postit jaetaan naapurille, niin käyköhän siinä niin että leikkasivat vielä naapurin ruohotkin vaikka maksaisi niille oman ruohopläntin leikkauksesta.

Ei nyt kannata niin vakavasti tätä ottaa. :p
 
Mä voisin postille maksaa 2.90 nurmikonleikkuusta :hmm: Mielestäni kohtuullista siitä että omat postit välillä tuppaa katoilemaan tai tulemaan törkeän myöhässä.
 
Ainakin tuossa lähikaupan pihalla olevaa kirjelootaa monesti tyhjennetään varsinkin kesäisin vasta noin 20 aikoihin vaikka kyljessä lukee tarrassa tyhjennysajaksi 17:00 vai 17:30. Monesti olen iltalenkillä seurannut tuota. Varmaan noiden pakettilootienkin tyhjäys vähän venyy välillä tai jää päivä välistä jos ei ole paljon pakettia liikkunut.

Tässä kesän aikana parissa paketissa huomannut vaikka viety aamupäivän aikana automaattiin niin ovat lähteneet vasta seuraavana päivänä automaatista liikenteeseen.
 
Tosi lapsellista touhua sulta, turhaa postin aikaa haaskaat.
Asia oli siinä vain kun yhden kerkesin maksamaan ennen kuin maksusysteemi meni alas.. ja havaintona ettei postin järjestelmän perusteella varastointi maksulla ole perusteltua varastoinnilla kun se ei mene koskaan varastoon jos maksaa heti maksun kuten vanhoina aikoina tullauksessa.
Ainostaan jos maksu jää maksamatta kuten mulla nyt kun niitten verkkopankkimaksut alhaalla saavutti paketti Postin varaston. Mulle sama jos vain verkkopankkimaksut käytössä niin oisin jo maksanu. Posti haaskaa meidän molempien aikaa ja rahaa. :):p

Päivitys tänään oli ilmestyny verkkomaksut kuten Suomalaisessa valtiollisessa järjestelmässä pitäisi olla (hävetkää) takaisin toimintaan ja heti maksettu pois.

Jos haluaa inttää jotain Postilta en ymmärrä niitten moraalittomuutta johtotasolla. Eli tätä esimerkiksi (osakemarkkinoilla sais jopa linnaa tuloksen väärentelystä mutta kun on valtiollinen pomppulinna niin ei). Itse perus työntekijöitä vastaan ei ole mitään ja läppä lentää hyvin ja haluaisin niille vaan parempia työoloja eikä vain johdon pulliaisille jotka tee ees töitä palkkaa vastaavalla tasolla. Hyvä vaan että pysyvät kaukana tuollaiset ihmiset eikä ole montaa Suomessa töissä. Vahingoittavat jo monta yritystä tempuillaan ja sitä mukaan yksittäisiä ihmisiä ja koko Suomen taloutta koska monopoli asema jos kukaan niistä välittää.
:kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Mitä pahaa on tilata euron ruuvi kirjeenä Kiinasta jos sama ruuvi maksaa Suomessa 5x tai enemmän? Samalla tavalla Kiinasta se tuote tänne on tullut joka tapauksessa. Posti ei hinnoitteluunsa tee muutoksia vaikka kirje/pakettimäärä Kiinasta putoaisi 90% päinvastoin, todennäköisesti nostavat hintoja kuten joka vuosi on ollut tapana tehdä.
Juu, itselläkin kiinatilaukset vähenisivät huomattavasti jos paikallisesti saisi edes lähestulkoon siedettävään hintaan tavaraa. Ei oikein houkuttele tilata kotimaisesta liikkeestä hirveästi mitään jos itse tuotteen hinta on kymmenkertainen ja siihen postikulut tai bensakustanukset päälle. Jos pikkulähetysten postikulut edes olisivat järkevät täällä kotimaassa niin sekin jo kummasti auttaisi, monessa paikassa toimituskulut on joku 5,90 tai 9e eli pelkkien postikulujen hinnalla saa jo kourallisen vastaavaa tuotetta kiinasta, parhaassa tapauksessa kotiinkannettuna.

Toki ymmärrän että jollakin kotimaisella firmalla menisi järjettömästi hyllytilaa jos kaikkea pitäisi varastossa ja onhan siinä pakkaamisessa ja postittamisessakin työtä mutta kai tuohon jonkun ratkaisun saisi keksittyä että hintoja saisi edes vähän alas.
 
Se ei myöskään auta kun yrität lähettää Suomesta ulkomaille tavaraa niin lähetyskulut ovat naurettavan korkeat. Köh Postilla kilpaile yhtään. Ja DHL jne hinnat on törkeät verrattuna jos ulkomailta lähettää Suomeen.
 
Ei tunnu oma skenaario etenevän. 8.7. eBay paketti briteistä saapunu Suomeen, josta verot maksettu tilauksen yhteydessä, mutta tullausta silti vaadittiin. Sinä iltana en vielä ymmärtäny miten se IOSS numero tyrkättiin tullaukseen, kun en syöttänyt tietoja, jolloin tarvittavat kentät avautuu. Laitoin tässä vaiheessa ekan sähköpostin huolintaan.

No seuraavana päivänä sain kunnialla suoritettua tullauksen ja laitoin edellisen sähköpostin automaattiseen vastausviestiin vastauksen, että sitä ei käsiteltäisi ja laitoin tullauspäätöksen tässä vaiheessa. Tähän viestiin ei nähdäkseni reagoitu, kun myöhemmin tuli vastaus ensimmäiseen viestiin.

Tähän en vielä vastannu, kun odottelin vielä pari päivää, josko ne huomiois sen mun toisen viestin, mutta en saanut siihen vastausta, joten vastasin siihen viestiin, jonka sain ja pistin uudemman kerran tullauspäätöksen. Tähän sitten tulikin nopeasti vastaus, että lähetys on vapautettu.

Tämä siis oli 15.7. ja seurannassa on nyt 9.7. ja 15.7. merkinnät, että tullausilmoitus hyväksytty, mutta paketin liikkeistä ei ole mitään havaintoa. Pikakirjeeksi näyttää seuranta, eli oletettavasti pitäisi tulla normipostin mukana, mutta hiljaista pitelee.

Sinänsä huvittavaa, että eilen oli Suomeen saapunu kiinalähetys, joka tänään tipahti postiluukusta ja tämä sentään tilattu kesäkuun puolella.

Katon vielä huomisen postin ja sen jälkeen täytyy taas ottaa yhteyttä postiin. Viimeksikin piti neljä kertaa ottaa yhteyttä Postiin, ennen kuin paketti saatiin perille asti.
 
Ebay.de ostos, lähetetty ilman seurantaa. Muuten hyvä, mutta posti ei saanut saapumisilmoitusta tuosta paketista tuotua mulle asti. Kävin kyselemässä asiamiespostista, että olisiko mahdollista vilkaista näkyykö dhl pakettia minulle, mutta ei pysty, ei kykene.
Toki paketti palautui lähettäjälle.
Toinen ebay.de ostos, tällä kertaa seurannalla. Paketin viimeinen merkintä 5.7 kuljetuksessa Helsingissä.
Lisätietona vielä, että "hupsista saatana, paketti taitaa olla 1-2 työpäivää myöhässä"
Chatin kautta ei saa yhteyttä, "tiimi varattu"
Kiitos taas Posti.
 
Asia oli siinä vain kun yhden kerkesin maksamaan ennen kuin maksusysteemi meni alas.. ja havaintona ettei postin järjestelmän perusteella varastointi maksulla ole perusteltua varastoinnilla kun se ei mene koskaan varastoon jos maksaa heti maksun kuten vanhoina aikoina tullauksessa.
Ainostaan jos maksu jää maksamatta kuten mulla nyt kun niitten verkkopankkimaksut alhaalla saavutti paketti Postin varaston. Mulle sama jos vain verkkopankkimaksut käytössä niin oisin jo maksanu. Posti haaskaa meidän molempien aikaa ja rahaa. :):p

Päivitys tänään oli ilmestyny verkkomaksut kuten Suomalaisessa valtiollisessa järjestelmässä pitäisi olla (hävetkää) takaisin toimintaan ja heti maksettu pois.

Jos haluaa inttää jotain Postilta en ymmärrä niitten moraalittomuutta johtotasolla. Eli tätä esimerkiksi (osakemarkkinoilla sais jopa linnaa tuloksen väärentelystä mutta kun on valtiollinen pomppulinna niin ei). Itse perus työntekijöitä vastaan ei ole mitään ja läppä lentää hyvin ja haluaisin niille vaan parempia työoloja eikä vain johdon pulliaisille jotka tee ees töitä palkkaa vastaavalla tasolla. Hyvä vaan että pysyvät kaukana tuollaiset ihmiset eikä ole montaa Suomessa töissä. Vahingoittavat jo monta yritystä tempuillaan ja sitä mukaan yksittäisiä ihmisiä ja koko Suomen taloutta koska monopoli asema jos kukaan niistä välittää.
:kippis:
Sinne se menee Postin välivarastoon vaikka siitä ei seurannassa ilmoitetakaan. Ja tuo 2,9€ piti sisällään muutakin kuin pelkän ”varastoinnin”
 
Sinne se menee Postin välivarastoon vaikka siitä ei seurannassa ilmoitetakaan. Ja tuo 2,9€ piti sisällään muutakin kuin pelkän ”varastoinnin”

Jännä, että jos ALV:tä ei peritä, niin ei peritä myöskään tuota 2,9 euroa. Kulujen Postin osaltahan luulisi olevan tuossakin tilanteessa samat.
 
EU:n ulkopuolelta verkkokauppaostoksia tekevien on hyvä valmistautua muutokseen jo hyvissä ajoin. Muutos koskee kaikkia 1.7.2021 alkaen Suomeen saapuvia tavaroita, vaikka ne olisi tilattu jo ennen heinäkuuta. Vain paketin saapumispäivällä on merkitystä. Tämä kannattaa ottaa huomioon ostoksia tehdessä jo alkukesästä, sillä verkkokauppojen toimitusajat voivat toisinaan olla pitkiä. Tilaajan vastuulla on selvittää, mitä rajoituksia ja velvollisuuksia tavaran tilaamiseen liittyy.

Itsellä oli toukokuussa UK:sta tilattu paketti joka "yllättäen" saapui Suomeen 2.7.2021 josta tuli tullit ja käsittelymaksu maksettavaksi. Pitänee jatkossa tilata nettiostokset EU:n alueelta, ongelma on ettei kaikkia erikoistuotteita aina löydy.
 
Viimeksi muokattu:
USA:sta tilasin paketin juhannuksen aikaaan, ohessa merkinnät kuljetuksesta. Paketti merkitty siis pikakirjeeksi ja pitäisi olla jo Postinkin mukaan laatikossa. Viime viikolla kyselin toimituksen perään ja ryhdyttiin Postilla selvittelemään = ei löydy. Tein eilen korvaushakemuksen Postille, joka tietysti teilattiin, koska vahingonkärsijänä on lähettäjä, ei vastaanottaja. Rahallinen menetys ei ole suuri, mutta harmitus sitäkin isompi. Laitoin myyjälle tiedoksi tilanteen, mutta tuskin ulkomaista myyjää kiinnostaa hakea korvauksia käyttämältään kuljetusyritykseltä ja maksella minulle korvauksia.

1626942781509.png
 
Ebay.de ostos, lähetetty ilman seurantaa. Muuten hyvä, mutta posti ei saanut saapumisilmoitusta tuosta paketista tuotua mulle asti. Kävin kyselemässä asiamiespostista, että olisiko mahdollista vilkaista näkyykö dhl pakettia minulle, mutta ei pysty, ei kykene.
Toki paketti palautui lähettäjälle.
Toinen ebay.de ostos, tällä kertaa seurannalla. Paketin viimeinen merkintä 5.7 kuljetuksessa Helsingissä.
Lisätietona vielä, että "hupsista saatana, paketti taitaa olla 1-2 työpäivää myöhässä"
Chatin kautta ei saa yhteyttä, "tiimi varattu"
Kiitos taas Posti.
Tuo on ebay.de:n ongelma ettei pakettiin välity oikea puhelinnumero taikka sähköposti jonka myötä niitä saapumisilmoituksiakaan ei tule. Harmi vain tuohon ei taida olla mitään järkevää tapaa ilmoittaa asiasta eBay.de suuntaan, eBay-Kundenservice tarjoaa ainoastaan soittamista tai julkiselle keskustelupalstalle viestittelyä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 328
Viestejä
4 491 816
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom