Postin kulkemisen vaikeus

Jep, en tiedä voiko noissa mennä sekaisin, mutta kaikki kummallisuudet on kyllä mahdollista Postin puolelta, se on varma :D
Nyt kun paremmin tutustui lähilokeroon niin ei tuohon voi lähettäessä sekaantua. Korkeintaan postipate sekoillut jotain.

Nyt kun sitä chat-palvelua tarvisi niin siellä on pelkkä botti :tdown:
Mukava jonottaa puhelimessa kesken työpäivän yli puoli tuntia. Saa nähdä mihin tämä venyy.
 
26.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

26.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

26.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

27.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

27.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

28.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

29.5 Lähetys on lajiteltu Vantaa

Yritykselle, jonka ainoa tehtävä on toimittaa pakettaja, pakettien toimittaminen on selvästi varsin haasteellista. Puhelimessa valehdellaan, voivotellaan ja syytetään lähettäjää, HYVÄ POSTI! :)
 
Tässä on nyt kohta viikon ollut paketti ilman uutta päivitystä. Tulee tosin Itä-Euroopasta, joten ei välttämättä ole edes mitenkään erikoista.
 
Onkos kenelläkään kokemusta Postin käsittelymaksun kanssa seuraavasta:
Minulla tuli yhtäaikaa useampi paketti kerralla Jenkeistä. Muut olivat jo tilassa "Lähetys odottaa tullaustasi. Hoida tullaus ja Postin käsittelymaksu 20 päivän sisällä saapumisesta." mutta yksi paketeista oli edelleen tilassa "Lähetys on rekisteröity HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI". Tein senkin tullauksen samalla ja nyt sen tilana lukee "Lähetyksen tullimaksu maksettu". Postin oma järjestelmä ei anna nyt maksaa siitä käsittelymaksua, koska se ei ole odottamassa tullausta (joka on tehty jo eilen aamupäivällä). Onko kenelläkään nytkähtänyt tuo tuosta vielä eteenpäin vai pitääkö tässä alkaa jonottamaan Postin maksulliseen puhelin-aspaan, jotta saan ilon maksaa vielä lisää Postille?
 
Posti vaihtanut hevoskärryihin? Paketti ollut kuljetuksessa kohta 24h Turku-Oulu välillä.
 
Tässä on nyt kohta viikon ollut paketti ilman uutta päivitystä. Tulee tosin Itä-Euroopasta, joten ei välttämättä ole edes mitenkään erikoista.
Enemmän Keski-Eurooppaa mutta itselle tuli viime viikolla kirjattu kirje Slovakiasta 3 viikossa, eli viivettä on tosiaan paljon koronan vuoksi.
 
Posti vaihtanut hevoskärryihin? Paketti ollut kuljetuksessa kohta 24h Turku-Oulu välillä.
Ihan normaalia.

Itse odotellut paria lähetystä mitkä tilasin helmikuun alussa, toinen Japanista ja toinen Espanjasta. Espanjan juttu on tullut kotimaahan joskus helmikuun lopulla ja sen koomin kadonnut. Japanin paketti oli toissa viikolla palautunut lähettäjälle, täynnä Suomen Postin tarroja (mm. rikkoutunut pakkaus vaihdettu uuteen, vaikka alkuperäinen paketti rusikoituna olikin jätetty ja vähän teippiä isketty päälle) mutta posti ei siitä muka ole tiennyt yhtään mitään. Myyjä laittoi vielä "jälkeen" kuvia paketista niin näkyi postin tarroja ja minun tietoni niin selkeästi kuin olla ja osaa.

Joka kerta ei voi onnistua. Maaliskuun loppupäivinä kiinasta laittamani testitilaukset sen sijaan tulivat viime kuun puolivälissä, eli vielä ihan ok ajassa.
 
Jaahas, kohta kaksi viikkoa tullimaksun maksusta ja paketti ei luonnollisesti ole liikkunut mihinkään. Status pysynyt samana "Lähetyksen tullimaksu on maksettu."

Lähetyksen selvityspyyntökin onnistui loistavasti:

"Paketteja liikkuu nyt kuin jouluna konsanaan ja asiakaspalvelumme saa lukuisia yhteydenottoja. Siksi emme tällä hetkellä ota vastaan selvityspyyntöjä vastaanottajalta. Olethan tarvittaessa yhteydessä lähettäjään. Osa paketeista joudutaan ohjaamaan muualle kuin lähimpään noutopisteeseen. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetyksen seurannassa tai OmaPosti-sovelluksessa. "

Onneksi ei ole tulossa mitään elämää suurempaa, mutta ärsyttää tuo nykyinen hitailu siltikin.
 
Viimeksi muokattu:
Posti vaihtanut hevoskärryihin? Paketti ollut kuljetuksessa kohta 24h Turku-Oulu välillä.
Tässä nyt jännästi tuntuu että suurin osa paketeista jotka itse lähettäny Oulusta ollu seuraaana päivänä noudettavissa, pari poikkeusta lukuunottamatta, mutta Ouluun päin tulevat paketit tulee randomilla 1-4 päivässä. Välillä tosiaan tippuu seuraavaksi päiväksi, mutta välillä tuntuu että saattaa Oulun päässä jähiä parikin päivää ennenkuin toimitetaan noudettavaksi.

Edit. Ja seurannassa tuntuu että nuita merkintöjäkin tulee matkalta hyvin randomilla. Välillä hyvinkin näkee kaikki välivaiheet ja välillä tuntuu että ensimäisen rekisteröinnin jälkeen seuraava kirjallinen merkintä tulee kun on noudettavissa. Sen huomannut että välillä omapostissa tulee kuitenkin "merkintä" että jotain on tapahtunut, mutta mitään kirjallista merkintää ei näy.
 
Tuntuu nyt olevan hidasta liikkumaan. Välillä lähetetty paketti ollu viikonsisällä saksassa. 4pv meni vantaalle ja nyt sit viikko tuli täyteen eikä vielä edenny pois suomesta.
 
Tässä nyt jännästi tuntuu että suurin osa paketeista jotka itse lähettäny Oulusta ollu seuraaana päivänä noudettavissa, pari poikkeusta lukuunottamatta, mutta Ouluun päin tulevat paketit tulee randomilla 1-4 päivässä. Välillä tosiaan tippuu seuraavaksi päiväksi, mutta välillä tuntuu että saattaa Oulun päässä jähiä parikin päivää ennenkuin toimitetaan noudettavaksi.

Edit. Ja seurannassa tuntuu että nuita merkintöjäkin tulee matkalta hyvin randomilla. Välillä hyvinkin näkee kaikki välivaiheet ja välillä tuntuu että ensimäisen rekisteröinnin jälkeen seuraava kirjallinen merkintä tulee kun on noudettavissa. Sen huomannut että välillä omapostissa tulee kuitenkin "merkintä" että jotain on tapahtunut, mutta mitään kirjallista merkintää ei näy.
500km rekkamatka kesti ilmeisesti sen 24h ihan timestampien perusteella ja nyt se on lajiteltuna vaan ei ilmeisesti tullut jakoon tänään. Odottelu jatkuu.
 
Sain vahingonkorvausvaatimuksella takaisin tuon 2,90€ käsittelymaksun tulliin jääneestä lähetyksestä, josta maksettavaksi jäi 0€ tulleja/veroja. Legendaarista oli, että päätöksen teksti tiivistettynä oli jotakuinkin "Emme hyväksy korvausvaatimustanne, mutta korvaamme teille kuitenkin 2,90 euroa lähetyksen käsittelymaksusta lähetyksestä, josta tulli ei laskuttanut tuontitullausta." Ok. Eivät hyväksyneet korvausvaatimustani, mutta korvasivat kuitenkin sen mitä vaadinkin. En minä mitään muuta korvausta vaatinutkaan kuin sitä aiheettomasti perittyä käsittelymaksua, jonka sainkin takaisin, vaikka vaatimukseni oli hylätty. :hmm: Mielenkiintoinen logiikka Postilla. Mitenhän hyväksytty korvausvaatimus olisi eronnut tästä?
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnolla odotan saanko toimitusaika kyselyä tänään vaiko vasta huomenna. Harmillisesti kun en voi omaPostista aikaa valita kun ei ole yksityishenkilön paketti kyseessä. :(

Tänään tuli aika kysely, mutta eka aika oli saatavilla vasta huomiseksi. Noh pikkuvikoja.


Lähetys odottaa jakeluajankohdan sopimista 03.6.2020 klo 03:10 TURKU Kotijakelu hyllytys
Lähetys on rekisteröity. 03.6.2020 klo 03:10 TURKU Kotijakelu hyllytys
Lähetys on lajiteltu. 02.6.2020 klo 23:14 LIETO 21420
Tuotantomme on tilapäisesti ruuhkaantunut. Lähetys voi viivästyä työpäivällä. 02.6.2020 klo 16:15 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on kuljetuksessa. 02.6.2020 klo 15:38 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on lajiteltu. 02.6.2020 klo 13:39 Posti Logistiikkakeskus
 
Viimeksi muokattu:
1-2 päivän viivästys - kuinkas muutenkaan taas.

Postilla voisi olla palvelu, jolla paketin saa itse noutaa lajittelukeskuksesta. Turhauttavaa odottaa taas seuraavana päivänä 16 asti ja todeta, että paketin voi noutaa joskus 17 jälkeen noutopisteestä, kun puhelinnumeroon ei osattu soittaa. PostNordin kanssa oli aikanaan vastaavaa sekoilua, mutta sai kuitenkin puhelimitse sovittua noudon keskuksesta.

Täytynee henkisesti varautua jo ensi viikon kodinkonetoimitukseen sekä sitten tullisekoiluun :hammer:
 
Sain vahingonkorvausvaatimuksella takaisin tuon 2,90€ käsittelymaksun tulliin jääneestä lähetyksestä, josta maksettavaksi jäi 0€ tulleja/veroja. Legendaarista oli, että päätöksen teksti tiivistettynä oli jotakuinkin "Emme hyväksy korvausvaatimustanne, mutta korvaamme teille kuitenkin 2,90 euroa lähetyksen käsittelymaksusta lähetyksestä, josta tulli ei laskuttanut tuontitullausta." Ok. Eivät hyväksyneet korvausvaatimustani, mutta korvasivat kuitenkin sen mitä vaadinkin. En minä mitään muuta korvausta vaatinutkaan kuin sitä aiheettomasti perittyä käsittelymaksua, jonka sainkin takaisin, vaikka vaatimukseni oli hylätty. :hmm: Mielenkiintoinen logiikka Postilla. Mitenhän hyväksytty korvausvaatimus olisi eronnut tästä?

Minulla posti paskoi paketin, pisti vielä tarran kylkeen "pakattu uudestaan". Sieltä hukkui tavaroita sisältä. Pistin korvausvaatimuksen, jonka pyöristin kymppiin (tavaroiden arvo oli n. 8€ ja lähetyksen kokonaisarvo satasia) ja sieltä sitten täti soitti ja sanoi, etteivät yleensä korvaa ja se on myyjäliikkeen tehtävä ja mikset kysy sieltä ja teen nyt sinun kohdallasi poikkeuksen, jne.. Hirveän vaikeaa antaa näitä korvauksia ja nyt jos ei ollut kovin alipalkattu täti niin hakemukseni käsittely maksoi postille enemmän kuin tuon kympin. Ei kyllä sanonut "hylätty", mutta sanoi, etteivät korvaa näitä ja tekee poikkeuksen. Ihme vääntöä, varmasti kusetan kympin takia.

Niin pieni summa, etten tulostanut valokuvia kylkeen, ja sain postista kaavakkeet jo lähetystä noutaessa, kun siitä oli paketti paskana jo silloin..
 
Ei muutosta omassa, edelleen viimeinen päivitys 2.4. Chicago.

Onko paketista kuulunut mitään? Mulla edelleen 16.3. Chicago viimeinen merkintä. Jokohan se kohta pitäisi laitella viestiä aiheesta?

E: Tuon 20.4. lähteneen laivalähetyksen jälkeen sieltä on lähtenyt laivoja 27.4., 15.5. ja 20.5. ja jokaisessa on paketteja Chicagosta Suomeen. Rotterdamiin nämä laivat saapu(i)vat arviolta 15.5., 9.6. ja 15.6., jonka jälkeen siinä voi mennä pahimmassa tapauksessa vielä se pari viikkoa, ennen kuin paketti on Suomessa. Eli ei tässä kai muu auta kuin jatkaa odottelua. Etenkin tuossa 15.5. lähteneessä laivassa näyttäisi olevan yli kolminkertainen määrä paketteja muihin verrattuna.

Lähteet:
 
Viimeksi muokattu:
Minulla posti paskoi paketin, pisti vielä tarran kylkeen "pakattu uudestaan". Sieltä hukkui tavaroita sisältä. Pistin korvausvaatimuksen, jonka pyöristin kymppiin (tavaroiden arvo oli n. 8€ ja lähetyksen kokonaisarvo satasia) ja sieltä sitten täti soitti ja sanoi, etteivät yleensä korvaa ja se on myyjäliikkeen tehtävä ja mikset kysy sieltä ja teen nyt sinun kohdallasi poikkeuksen, jne.. Hirveän vaikeaa antaa näitä korvauksia ja nyt jos ei ollut kovin alipalkattu täti niin hakemukseni käsittely maksoi postille enemmän kuin tuon kympin. Ei kyllä sanonut "hylätty", mutta sanoi, etteivät korvaa näitä ja tekee poikkeuksen. Ihme vääntöä, varmasti kusetan kympin takia.

Niin pieni summa, etten tulostanut valokuvia kylkeen, ja sain postista kaavakkeet jo lähetystä noutaessa, kun siitä oli paketti paskana jo silloin..
Niin se on vissiin lähtökohtaisesti korvausoikeus vain lähettäjällä, eli sillä joka on kuljetussopimuksen tehnyt asiakas. Mielenkiintoista silti, että tämä 2,90€ käsittelymaksu laskutetaan silti nimenomaan vastaanottajalta, joka ei ole kuljetussopimuksen tehnyt asiakas, eikä siten vahingonkorvaukseen oikeutettu. Eli ilmeisesti sitä meinasivat tapauksessani, että eivät hyväksy korvausvaatimustani, koska en ole asiakas eli minulla ei ole oikeutta vaatia korvausta, mutta armollisesti palauttavat virheellisen maksun, joka on peritty muulta kuin sopimuksen tehneeltä asiakkaalta.
 
Postilla voisi olla palvelu, jolla paketin saa itse noutaa lajittelukeskuksesta.
Tämähän se olis, drive in kaista :rofl2: Voidaan samalla vähentää henkilöstöä logistiikkapuolelta niin jää toimareiden golfmatkoille enemmän katetta.
 
1-2 päivän viivästys - kuinkas muutenkaan taas.

Postilla voisi olla palvelu, jolla paketin saa itse noutaa lajittelukeskuksesta. Turhauttavaa odottaa taas seuraavana päivänä 16 asti ja todeta, että paketin voi noutaa joskus 17 jälkeen noutopisteestä, kun puhelinnumeroon ei osattu soittaa. PostNordin kanssa oli aikanaan vastaavaa sekoilua, mutta sai kuitenkin puhelimitse sovittua noudon keskuksesta.

Täytynee henkisesti varautua jo ensi viikon kodinkonetoimitukseen sekä sitten tullisekoiluun :hammer:

Tossa jonku paketin perään soitin kun oli kiire saada ja posti oli pyöritellyt viikon verran täällä Oulun päässä onnistumatta toimittaa kotia. Puhelussa sain kuvan että normaalisti tässä tapauksessa olisin voinu noutaa lähetti palvelun varastolta ettei veny taas vlopu yli mutta, korona aikaan se ei nyt ollut mahdollista.
 
Mä just kattelin yhden pakettini kulkua ja täytyy todeta, että mitä ihmettä ne siellä sählää taas?

Käsittääkseni tuo LIETO 21420 on lajittelukeskus.
Taitaa itseasiassa olla rahtiterminaali Liedossa, mutta omaPosti sanoo, että viimeisin merkintä olisi LIETO 21000 joka taas on se lajittelukeskus.


Lähetys on lajiteltu. 03.6.2020 klo 22:03 LIETO 21420
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla. 03.6.2020 klo 22:03 LIETO 21420
Lähetys on rekisteröity. 03.6.2020 klo 22:02 TURKU Kotijakelu hyllytys
Lähetys on rekisteröity. 03.6.2020 klo 22:02 TURKU Kotijakelu hyllytys
Lähetys on kuljetuksessa. 03.6.2020 klo 10:53 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on lajiteltu. 03.6.2020 klo 10:16 VANTAA 01530
Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan 02.6.2020 klo 19:24
 
Tiedusteltu Postin palvelunumerosta (20min jono) pakettia ja on jakelussa ilman puhelinnumeroa. Annoin numeron, mutta sen lisääminen todennäköisesti nyt nollaa toimitusajan ja saattaa venyä viikonlopun yli :thumbsup:

Ei pitäs enää seurailla noita lähetyksiä ollenkaan. Odottaa vain kiltisti, että jonain päivänä tippuu luukusta lähetysilmoitus, jolla noutaa noutopisteestä. Vähemmän v-käyrää ja aikataulujen sotkemista.
 
Tiedusteltu Postin palvelunumerosta (20min jono) pakettia ja on jakelussa ilman puhelinnumeroa. Annoin numeron, mutta sen lisääminen todennäköisesti nyt nollaa toimitusajan ja saattaa venyä viikonlopun yli :thumbsup:

Ei pitäs enää seurailla noita lähetyksiä ollenkaan. Odottaa vain kiltisti, että jonain päivänä tippuu luukusta lähetysilmoitus, jolla noutaa noutopisteestä. Vähemmän v-käyrää ja aikataulujen sotkemista.

Ajatuksena ihan hyvä, mutta postilla kestää joskus yli viikko saada tuo lappu toimitettua ja siinä välissä paketti on (säilytysajasta riippuen) jo voitu palauttaa takaisin lähettäjälle. Sama ongelma koskee muitakin kuljetuspalveluita jotka joutuvat tilanteesta riippuen postin kautta laittamaan noita lappuja vastaanottajalle. Matkahuolto säilytti vuoden vaihteessa pakettia normaalia pidempään, monta viikkoa, mutta postilla meni sitäkin pidempään saada lappu perille joten paketti kerkesi lähteä takaisin lähettäjälle ennen lappusen saapumista.
 
On kyllä aivan saatanan paskaa toimintaa taas Postilla. Tuli pieni paketti Saksasta. Siitä tulikin paperinen saapumisilmoitus vielä samana päivänä. Menin hakemaan pakettia ilmoitetusta noutopisteestä, mutta eihän se siellä ollut. Seuraavaksi katson lähetysten seurannasta lähetystunnuksella mitä löytyy, niin paketti näyttää olevan kyllä noudettavissa, mutta toisella puolella kaupunkia. Ajattelin, että pyydänpä aspaa siirtämään sen oikeaan noutopisteeseen, mutta eihän tuohon paskapuljuun saa mitään yhteyttä ilman että soittaa tuohon parin euron hintaiseen palvelunumeroon. Chatissakin parin päivän ajan vain botti paikalla, jonka vastaukset on tyyliä "karhu paskoo metsään".

Mukavahan se on lähteä heittämään tuollainen täysin turha 30km lenkki yhden paketin takia. Olisi todella kiva, jos ei olisi ollut autoa käytettävissä. Julkisilla tuo olisi parin tunnin reissu vähintään. Muita mahdollisia noutopisteitä olisi ollut paljon lähempänä varmaan 4-6 kpl.

Lopuksi ajattelin, että laitanpa hieman palautetta onnistuneesta suorituksesta, niin eihän tuolla ole nykyään edes mitään palautelomaketta enää. Siis lähetellään saapumisilmoituksia väärillä tiedoilla, viedään paketit kauimmaiseen mahdolliseen noutopisteeseen ja vielä piilotetaan asiakaspalvelu maksullisen numeron taakse. Jos Postilaiset luette tätä, niin haistakaa pitkä vittu.
 
On kyllä aivan saatanan paskaa toimintaa taas Postilla. Tuli pieni paketti Saksasta. Siitä tulikin paperinen saapumisilmoitus vielä samana päivänä. Menin hakemaan pakettia ilmoitetusta noutopisteestä, mutta eihän se siellä ollut. Seuraavaksi katson lähetysten seurannasta lähetystunnuksella mitä löytyy, niin paketti näyttää olevan kyllä noudettavissa, mutta toisella puolella kaupunkia. Ajattelin, että pyydänpä aspaa siirtämään sen oikeaan noutopisteeseen, mutta eihän tuohon paskapuljuun saa mitään yhteyttä ilman että soittaa tuohon parin euron hintaiseen palvelunumeroon. Chatissakin parin päivän ajan vain botti paikalla, jonka vastaukset on tyyliä "karhu paskoo metsään".

Mukavahan se on lähteä heittämään tuollainen täysin turha 30km lenkki yhden paketin takia. Olisi todella kiva, jos ei olisi ollut autoa käytettävissä. Julkisilla tuo olisi parin tunnin reissu vähintään. Muita mahdollisia noutopisteitä olisi ollut paljon lähempänä varmaan 4-6 kpl.

Lopuksi ajattelin, että laitanpa hieman palautetta onnistuneesta suorituksesta, niin eihän tuolla ole nykyään edes mitään palautelomaketta enää. Siis lähetellään saapumisilmoituksia väärillä tiedoilla, viedään paketit kauimmaiseen mahdolliseen noutopisteeseen ja vielä piilotetaan asiakaspalvelu maksullisen numeron taakse. Jos Postilaiset luette tätä, niin haistakaa pitkä vittu.
Kiinnostaisi itseäkin koko puljun täysi boikotti mutta sitä ei tehdä mahdolliseksi.
 
Jo kaksi kertaa käynyt niin, että seurannan mukaan noudettavissa automaastista, mutta vastaanottajan tiedot puutteelliset joten ei ole voitu toimittaa saapumisilmoitusta. Eli taas tuo sama puhelinnumero puuttuu tai virheellinen.

Minkä helvetin takia ne tunkee lokeroon sellaiset lähetykset, joissa on epäselvää saako vastaanottaja koodia vai ei, jos puhelinnumero jostain syystä puuttuu tai kiinalainen on kirjoittanut sen väärässä muodossa, jolloin lokerokoodia ei luonnolisesti voida toimittaa?
 
Pari kertaa tämän viikon aikana lähetys tullut paria päivää ennen lähetysseurannan ennustusta. Liekö jotain käänteispsykologiaa koittavat lähetysten nopeutta seuraaviin asiakkaisiin.
 
Itsellä paketti tulossa kiinasta ja toimittajana on kiinan postilaitos ja suomen päässä tuo niin hyvin toimiva posti. Viimeinen toiminta seurannassa kertoo
2020-05-27 20:49
Shenzhen, delivered to air transport.
Onko siis kiinan posti yhtä perseestä kuin suomen vastine mihinköhän paketti on jäänyt jumittamaan. Luulisi nyt paketin olevan suomessa koska tulee lentorahtina?
 
Itsellä paketti tulossa kiinasta ja toimittajana on kiinan postilaitos ja suomen päässä tuo niin hyvin toimiva posti. Viimeinen toiminta seurannassa kertoo
2020-05-27 20:49
Shenzhen, delivered to air transport.
Onko siis kiinan posti yhtä perseestä kuin suomen vastine mihinköhän paketti on jäänyt jumittamaan. Luulisi nyt paketin olevan suomessa koska tulee lentorahtina?
Siellä on pari muutakin pakettia jonossa Kiinan päässä. En vielä sittenkään pidättäisi hengitystä, kun se joskus pääsee Suomeen saakka. Itsellä paketti ei ole liikkunut kahteen viikkoon mihinkään täällä päässä.

posti.PNG
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa noissa Kiinan tilauksissa varautua henkisesti semmoseen 1-2kk toimitusaikaan (normi posteilla siis), vaikka tässä viimesen parin viikon aikana on hieman paremmin ruvennut rahti liikkumaan.
 
Mä just kattelin yhden pakettini kulkua ja täytyy todeta, että mitä ihmettä ne siellä sählää taas?

Käsittääkseni tuo LIETO 21420 on lajittelukeskus. Taitaa itseasiassa olla rahtiterminaali Liedossa, mutta omaPosti sanoo, että viimeisin merkintä olisi LIETO 21000 joka taas on se lajittelukeskus.

Lähetys on lajiteltu. 03.6.2020 klo 22:03 LIETO 21420
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla. 03.6.2020 klo 22:03 LIETO 21420
Sama homma. Verkkokaupasta oli tulossa monipakettilähetys kotiinkuljetuksella, molemmat paketit saapuivat Lietoon keskiviikon aikana mutta toisesta tuli jostain syystä noutoilmoitus tekstiviestillä (ja merkintä seurantaan). Postin appsin kautta valitsin molemmille paketeille toimituksen täksi päiväksi mutta vain toinen lähti kuljetukseen ja saapui perille (se josta ei tullut noutoilmoitusta).

Joku kesähessu varmaan lajitellut väärään hyllyyn tai jotain.
 
Tilasin uuden tv:n netistä toissa päivänä, kuljetus postilla. Aamulla tuli ilmoitus että arvioitu saapumisaika 5.6.
Eipä tullut enää uusia tietoja postin sivulla. Noh, eipä yllättänyt.

Arvioitu saapumisaika pe 5.6.2020

Mitat

31 kg, 160 x 100 x 20 cm
Lähetyksen vaiheet
  • 5.6.2020 4:30
    Lähetys on lajiteltu.
    Posti Logistiikkakeskus
 
Viimeksi muokattu:
Kolmisen kuukautta ollut paketti metsässä, eikä vieläkään postin väki ole tietoinen missä paketti on. Viimeinen tieto että "rekisteröity" jonne se vietiin.

Tästä lähtien olen vaihtanut lafkaa ja kaikki ovat toimineet paljon sulavammin kuin Postilla.

Lähetys on rekisteröity
12.3.2020 klo 13:58

Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan
12.3.2020 klo 13:49

Helposti-koodi on luotu
12.3.2020 klo 13:43
 
Mikäs tämä juttu on, että SmartPostiin tuli paketti mutta lokerokoodia ei ole missään vaan tekstiviesti sanoo: "Hlökortti mukaan" ja ilmeisesti joku hyllykoodi, ihan kuin hakisin paketin normipostista? SmartPost sijaitsee K-Marketissa, pitääkö mennä kassalta nyt pyytämään tuota pakettia?
 
Mikäs tämä juttu on, että SmartPostiin tuli paketti mutta lokerokoodia ei ole missään vaan tekstiviesti sanoo: "Hlökortti mukaan" ja ilmeisesti joku hyllykoodi, ihan kuin hakisin paketin normipostista? SmartPost sijaitsee K-Marketissa, pitääkö mennä kassalta nyt pyytämään tuota pakettia?
Kelle tulee vielä yllätyksenä, että noutomaattien ylivuoto viedään postin noutopisteeseen? Kyllä se siellä viestissä lukee, mistä se paketti on noudettavissa.
 
Kelle tulee vielä yllätyksenä, että noutomaattien ylivuoto viedään postin noutopisteeseen? Kyllä se siellä viestissä lukee, mistä se paketti on noudettavissa.
Viestissä lukee noutopaikkana "Posti SmartPost, K-Market".
 
Siis onko tuo se tekstari vai sähköposti? Tekstarissa on tarkat tiedot, sähköpostissa tai Postin appsissa jotain puolivillaista, muistaakseni.
Tekstiviesti. Noutopaikkana SmartPost muttei mitään lokerokoodia ja viestin lopussa ihan kuin joku hyllykoodi:

"Lähetys noudettavissa 12.06.2020 asti Posti Smartpost, K-Market ... Hlökortti mukaan Axxxx"

Voiko olla mahdollista että lähetys on mennyt lähimpään postin noutopisteeseen mutta tuo toimituspaikka on väärin tossa ilmoituksessa? Paketin piti tulla tonne SmartPostiin mutta jos on tilan puutteen takia viety lähipostiin?
 
Viimeksi muokattu:
Tekstiviesti. Noutopaikkana SmartPost muttei mitään lokerokoodia ja viestin lopussa ihan kuin joku hyllykoodi:
Mä just eilen hain. Piti mennä automaattiin, mutta meni markettiin. Viestin lopussa oli hyllykoodi, mutta se oli henkilökuntaa varten. Mulla kyllä luki ihan tarkasti, mikä marketti oli ylivuotopiste.
 
Mä just eilen hain. Piti mennä automaattiin, mutta meni markettiin. Viestin lopussa oli hyllykoodi, mutta se oli henkilökuntaa varten. Mulla kyllä luki ihan tarkasti, mikä marketti oli ylivuotopiste.
Okei no käyn kysymässä ko. marketista. Viestissä siis lukee tarkka marketti mutten tänne sitä viitsinyt laittaa.
 
Joissain paikoissa automaatin vieressä on erillinen väliaikainen fyysinen noutopiste tällä hetkellä.
 
Mikäs tämä juttu on, että SmartPostiin tuli paketti mutta lokerokoodia ei ole missään vaan tekstiviesti sanoo: "Hlökortti mukaan" ja ilmeisesti joku hyllykoodi, ihan kuin hakisin paketin normipostista? SmartPost sijaitsee K-Marketissa, pitääkö mennä kassalta nyt pyytämään tuota pakettia?

Itselleni tapahtui kerran noin. Tuskin on automaatissa.
 
Kassalta sai paketin. Ei ole minulla ennen käynyt noin että SmartPostiin tilattu paketti menee kaupan kassalle. Aina mennyt Postin omaan pisteeseen silloin jos ei automaattiin mahdu. Mutta tietää nyt jatkossa tämänkin.
 
Kassalta sai paketin. Ei ole minulla ennen käynyt noin että SmartPostiin tilattu paketti menee kaupan kassalle. Aina mennyt Postin omaan pisteeseen silloin jos ei automaattiin mahdu. Mutta tietää nyt jatkossa tämänkin.
Jos samassa tilassa on postin piste ja smartpost niin eihän siinä ole mitään järkeä, että kuski sitä jonnekin muualle vielä lähtisi kuskaamaan jos sen voi sinne samaan paikkaan jättää automaatin ollessa täysi.
 
Mullakin hävinny smsl su8 dacci. kuukauden ollu jossain. viiminen merkintä et lähteny määränpäätä kohti, mutta ei koskaa ilmestyny suomeen merkintää
Joku /jotkut keksineet tuolla, että noita paketteja voi kääntää mielinmäärin, eikä kukaan tule kyselemään perään. Postillekaan kinan paketit ei ole muuta, kuin erittäin paska diili, joten postiakaan ei kiinnosta..

Voisi olla hyvä, jos kaikki kuitenkin ihan erikseen kiukuttelisivat noista postin aspaan, jos on kerran saapunut suomeen. Täällä kitinät eivät juuri mitään vaikuta.
 
Hyvin on posti nyt keväällä vetänyt, tämän talouden kirjeistä viimeisen 2-3 kuukauden aikana hukannut ainakin yhden veroilmoituksen ja kaksi kirjettä Trafilta. Kuka tietää mitä muuta.
 
Hyvin on posti nyt keväällä vetänyt, tämän talouden kirjeistä viimeisen 2-3 kuukauden aikana hukannut ainakin yhden veroilmoituksen ja kaksi kirjettä Trafilta. Kuka tietää mitä muuta.
Nuo kuitenkin saa sähköisenä jos haluaa. Itse otan kaiken mitä mahdollista sähköisesti, koska en yhtään luota postiin. Käytännössä kaiken kirjepostin onneksi saakin sähköisesti.

Paketti hommat vaan tosin alkavat kusta nyt oikein huolella kun lähin posti lopettaa ja uusi on kaukana ja automaatit aina täynnä. Lisäksi posti ei varmaan edes yritä laittaa kun yhteen automaattiin ja sitten jo viedään postiin haettavaksi.

Typerä tilanne kun suurin osa kaupoista on lähempänä kotia kun posti, eli kaikki vaatteet/elektroniikka ym. kannattaa hakea kaupasta suoraan eikä tilata kun posti on kauppoja kauempana.
 
Hyvin on posti nyt keväällä vetänyt, tämän talouden kirjeistä viimeisen 2-3 kuukauden aikana hukannut ainakin yhden veroilmoituksen ja kaksi kirjettä Trafilta. Kuka tietää mitä muuta.
Eipä taida Posti Oy jakaa läheskään kaikkia Traficomin kirjeitä, niitä jakelee myös muut postiyritykset kuin Posti Oy.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom