Postin kulkemisen vaikeus

1591600224091.png


Siellä se vaan makaa. Huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen.

Tämäpä antaa toivoa kun viikon verran odotellut että paketti norjasta näkyisi suomenkin pään seurannassa. :cautious:
 
Itsellä kesti 2vk että paketti Englannista saapui Suomeen. Nyt se sitte istuu Ulkomaan terminaalissa, saa nähdä kauanko.
 
Siellä on pari muutakin pakettia jonossa Kiinan päässä. En vielä sittenkään pidättäisi hengitystä, kun se joskus pääsee Suomeen saakka. Itsellä paketti ei ole liikkunut kahteen viikkoon mihinkään täällä päässä.

posti.PNG

Vaikuttaisi siltä, että Postin käsittelymaksu on maksamatta, joka olisi este paketin edelleenlähettämiselle?

Se on postitullauksen maksamisen toinen vaihe ja siitä seuraa erillinen viestirivi seurantaan: "Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille".
 
Postin chatti ilmoittaa nykyään ettei niillä ole yhtään asiakaspalvelijoita. Millaisella yrityksellä ei ole asiakaspalvelijoita 2020?
Ainoa keino selvittää saapumattoman lähetyksen kohtaloa on soittaa kalliisiin maksullisiin numeroihin, joissa jonottaminenkin maksaa.
 
Korjatkaa jos meni väärin. Pakettiautomaatteja on ainakin kahdenlaisia. Toisessa on se näyttöpaneeli keskellä ja ei geneeristä palautusluukkua, eli palautus vain helposti-koodilla. Ja toisessa on jokaisen luukun ovessa tunnuslukulaite, niin tässä pitäisi olla geneerinen palautusluukku paketeille, eli palautus onnistuu pelkällä palautusosoitekortilla.

Kummastakin automaatista voi varata etukäteen palautusta varten lokeron, johon voi palauttaa sekä helposti-koodillisen paketin että palautusosoitekortilla varustetun. Näin olen itse toiminut, niin ei tarvitse arpoa automaatin luona. Kun luukun varaa, sähköpostiin tulee maili että pitäisi tehdä palautus 12h sisällä. En tiedä onko tuo suositus vai rajattu aikamääre.

Tämä selvä.. Tosiaan itse ymmärsin tuon Postin tekstin niin, että jos mulla on valmis osoitekortti ei tarvitse tehdä mitään Helposti-koodia heidän sivuillaan - vähän epäselvästi ilmaistu siellä kyllä.

Tänään sitten uusi yritys. Ja tosiaan automaatti oli tuollainen "vanhanmallinen" missä näyttö keskellä eikä sellainen uusi jossa on näppis joka lokerossa.
 
On tuo postin kulkeminen Euroopassakin ilmeisesti edelleen aika jumissa. Kaksi viikkoa sitten viimeinen merkintä Sofiassa. Onneksi ei ole mikään kiireellinen paketti. Pitää vaan muistaa laittaa muistutus itselle tuosta kalenteriin, että tarkastelee tilannetta vaikka taas viikon päästä.
 
Postin chatti ilmoittaa nykyään ettei niillä ole yhtään asiakaspalvelijoita. Millaisella yrityksellä ei ole asiakaspalvelijoita 2020?
Ainoa keino selvittää saapumattoman lähetyksen kohtaloa on soittaa kalliisiin maksullisiin numeroihin, joissa jonottaminenkin maksaa.

Jaan tuskasi. Itse juuri viisi minuuttia sitten tein Postille selvityspyynnön omasta kadonneesta paketistani. Tosin lomakkeen täytön ja digitaalisen lähettämisen jälkeen sanottiin, että ne käsitellään pääsääntöisesti 1-3 työpäivän kuluessa.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto on tätä mieltä asiasta:

Jos kuluttajan yhteydenotossa on kyse aiemmin tehtyyn kauppaan tai sopimukseen liittyvästä asiasta ja yritys käyttää perushintaista numeroa kalliimpaa numeroa, sen on korvattava kuluttajalle aiheutuneet puhelinkulut jälkikäteen.
 
Pääsin taas kokeilemaan käytännössä miten postin pakettien 1 viikon noutoaika postista toimii käytännössä. 02.06. piti tulla Amazonin JJFI koodillinen suoraan ovelle. Paketti ei jaksanut käydä ovella asti (etänä kotona koko päivä) vaan seurantaan ilmoitus, että ei onnistunut ja että vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus. Muutamaa tuntia myöhemmin seurantaan päivittyi että noudettavissa ja noutoaika 1 viikko. Postin kirjeellä kestää yleensä noin viikko saapua joten kävin hakemassa paketin muutamaa päivää myöhemmin (saapumisilmoituskirje olisi pitänyt siis jo lähteä) ja jäin seuraamaan miten käy saapumisilmoituksen kanssa. Eipä ole saapunut ja nyt olisi jo myöhäistä vaikka saapuisikin.

Paperimallinen systeemi on aika tiukoilla nykyisellä aikataululla: noutoaika on tiputettu kahdesta viikosta viikkoon samalla kun kirjepostin jakaminen jopa kaupunkialueilla on hidastunut 1-2 päivästä viikkoon, tai pidempään. Sähköinen ilmoitus (tekstiviesti/sähköposti) ei ole oikotie onneen vaan siinä luotetaan sokeasti että tiedot ovat siirtyneet oikein postin järjestelmään asti eikä viestin perille menoa varmisteta mitenkään. Varsinkin ulkomailta tulevissa paketeissa puhelinnumero muuttuu jossain vaiheessa usein vialliseen muotoon eikä näistä tule saapumisilmoitusta. Ainoa toimiva tapa on ollut seurantanumeroiden kyttääminen (tai Omaposti), mutta aina ei seurantanumeroa saa eikä kaikki paketit ilmesty omapostiin automaattisesti.

Joskus tuli UPS:aa kirottua kun logistiikkafirma ei osaa kuskata paketteja perille vaikka harjoittelua on takana vuosikymmeniä ellei vuosisata. Onhan tässä postilla vähän samaa vikaa, tuottojen optimointi vaikuttaa jo laatuun.
 
Mulle ei jostain syystä tule enää mitään postin jakamaa postia, ei edes mainoksia. Lisäksi kaksi ulkomailta tulossa ollutta lähetystä on mennyt ihan eri puolille Suomea jostain syystä, ja toisen on joku noutanutkin sieltä! En väitä, että jälkimmäinen on välttämättä Postin syytä, voi olla lähettäjänkin sekoilua, mutta ihmeellinen yhteensattuma tuokin...

Ehkä olen lakannut olemasta Postin mielestä, ja sen sijaan olen nykyään joku muu.

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa tälle touhulle...
 
Yleisenä vinkkinä kannattaa muuten kokeilla myös lähtömaan postin seurantaa lisäksi. Joskus he saavat Suomenkin postilta tarkempaa automaattitietoa kuin mitä Suomen postin hyvin ylimalkainen seurantajärjestelmän kuluttajanäkymä näyttää. Esimerkiksi itselläni Suomen postin seuranta ei ole näyttänyt tullipostin tullivapautusta, minkä ulkomainen posti on näyttänyt.
 
Jaan tuskasi. Itse juuri viisi minuuttia sitten tein Postille selvityspyynnön omasta kadonneesta paketistani. Tosin lomakkeen täytön ja digitaalisen lähettämisen jälkeen sanottiin, että ne käsitellään pääsääntöisesti 1-3 työpäivän kuluessa.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto on tätä mieltä asiasta:
Laitoin myös jo viime viikolla torstaina m eipä ole mitään selvityksestä kuulunut että tuokin 1-3 lienee utopiaa
 
Mulle ei jostain syystä tule enää mitään postin jakamaa postia, ei edes mainoksia. Lisäksi kaksi ulkomailta tulossa ollutta lähetystä on mennyt ihan eri puolille Suomea jostain syystä, ja toisen on joku noutanutkin sieltä! En väitä, että jälkimmäinen on välttämättä Postin syytä, voi olla lähettäjänkin sekoilua, mutta ihmeellinen yhteensattuma tuokin...

Ehkä olen lakannut olemasta Postin mielestä, ja sen sijaan olen nykyään joku muu.

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa tälle touhulle...

Onko joku tehnyt sulle paperilla osoitteenmuutoksen?
 
Mulle ei jostain syystä tule enää mitään postin jakamaa postia, ei edes mainoksia. Lisäksi kaksi ulkomailta tulossa ollutta lähetystä on mennyt ihan eri puolille Suomea jostain syystä, ja toisen on joku noutanutkin sieltä! En väitä, että jälkimmäinen on välttämättä Postin syytä, voi olla lähettäjänkin sekoilua, mutta ihmeellinen yhteensattuma tuokin...

Ehkä olen lakannut olemasta Postin mielestä, ja sen sijaan olen nykyään joku muu.

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa tälle touhulle...
Onko joku tehnyt sulle paperilla osoitteenmuutoksen?
Niin näistähän oli juuri uutisoitukin.

 
Tänään posti hukkasi työpaikalleni tulossa olleen radioaktiivisen lähetyksen. Kehtasivat vielä väittää, että paketti ei ole heille tullutkaan. Mystisesti paketti kuitenkin tuli paikalle 6 tuntia myöhässä, jolloin lähetys oli jo puoliintumisesta johtuen käyttökelvoton. Mitään selitystä, että mistä paketti heille olikin ilmaantunut, en saanut.
 
Onko joku tehnyt sulle paperilla osoitteenmuutoksen?
Se ei varmaan selitä sitä, että kaksi eri ulkomaanlähetystä menee eri puolille Suomea viikon sisään, ellei uusia osoitteenmuutoksia ole tehty parin päivän välein...

Ja eikös mainokset jaeta lähtökohtaisesti kaikkiin talouksiin... Niitäkään ei ole tullut vähään aikaan postin toimesta.

edit: Ei ole ainakaan Postin verkkosivujen tietojen perusteella mun osoite muuttunut... Mä veikkaan, että joku kesätyöntekijä on tunaroinut jotain jakelussa, tuntuu luontevimmalta selitykseltä eikä varsinaisesti ole ensimmäinen kerta.
 
Viimeksi muokattu:
Tämäpä antaa toivoa kun viikon verran odotellut että paketti norjasta näkyisi suomenkin pään seurannassa. :cautious:

Tänään kävin paketin noutamassa. Kuin ihmeen kaupalla se eilen nytkähti liikkeelle. En tiedä oliko perjantaina 5.6. tehdyllä selvityspyynnöllä merkitystä. Tämän perusteella näyttää kuitenkin olevan kaksi viikkoa jonoa tulliselvitettävissä lähetyksissä.
 
Muuttoilmoituksen tekemisen paperilomakkeella voi kieltää erikseen omalta kohdaltaan Postin verkkosivujen palvelussa.

Kyllä oli tuokin asetus piilotettu hyvin (pitää periaatteessa aloittaa tekemään muuttoilmoitusta) ja melkosta kapulakieltä kaikenlisäksi sekin sisältää (Haluan, että palvelutilaukseni Postille voi myös tehdä (Postista tai Digi- ja väestötietovirastosta saatavalla) paperilomakkeella pelkällä allekirjoituksella.), kukahan noita oikein kirjoittelee...
 
Viimeksi muokattu:
Tänään posti hukkasi työpaikalleni tulossa olleen radioaktiivisen lähetyksen. Kehtasivat vielä väittää, että paketti ei ole heille tullutkaan. Mystisesti paketti kuitenkin tuli paikalle 6 tuntia myöhässä, jolloin lähetys oli jo puoliintumisesta johtuen käyttökelvoton. Mitään selitystä, että mistä paketti heille olikin ilmaantunut, en saanut.

Ehkä tässä olisi ratkaisu ydinjätteen loppusijoitukseen? Postitetaan käytetyt uraanisauvat ja paketit tulevat perille vasta puoliintumisajan jälkeen?
 
Muuttoilmoituksen tekemisen paperilomakkeella voi kieltää erikseen omalta kohdaltaan Postin verkkosivujen palvelussa.

Kyllä oli tuokin asetus piilotettu hyvin (pitää periaatteessa aloittaa tekemään muuttoilmoitusta) ja melkosta kapulakieltä kaikenlisäksi sekin sisältää (Haluan, että palvelutilaukseni Postille voi myös tehdä (Postista tai Digi- ja väestötietovirastosta saatavalla) paperilomakkeella pelkällä allekirjoituksella.), kukahan noita oikein kirjoittelee...
Itse löysin "aloittamatta" muuttoilmoitusta, mutta hetki siinä meni:
https://oma.posti.fi/ => Asetukset => Käyttäjäasetukset => Postin ohjaus => Yhteystiedot ja luovutuskielto => Tilaaminen paperilomakkeella = Ei
 
Itse löysin "aloittamatta" muuttoilmoitusta, mutta hetki siinä meni:
https://oma.posti.fi/ => Asetukset => Käyttäjäasetukset => Postin ohjaus => Yhteystiedot ja luovutuskielto => Tilaaminen paperilomakkeella = Ei
Itse tosiaan valitsin tuon "Postin ohjaus" -kohdan sijasta "Tee muuttoilmoitus" linkin, joka vie samaan paikkaan, en hokannu tuota yläpalkkia heti :)

Mutta ompahan tuokin ny tehtynä, niin ei pahat poijat pääse muuttamaan osoitetta...
 
Itse löysin "aloittamatta" muuttoilmoitusta, mutta hetki siinä meni:
https://oma.posti.fi/ => Asetukset => Käyttäjäasetukset => Postin ohjaus => Yhteystiedot ja luovutuskielto => Tilaaminen paperilomakkeella = Ei
Hauskintahan tässä on se, että olen tehnyt tuon eston/kiellon jo silloin joskus aikanaan kun NetPosti tuli, mutta nyt näytti olevan taas sallittuna tuo paperilomakkeella tehtävä osoitteenmuutos eli jossain vaiheessa (varmaan silloin kun NetPosti vaihtui OmaPostiksi) tuo on taas muuttunut itsestään sallituksi. Laittelin taas paperiversion kielletyksi mutta pitää näköjään määräajoin käydä kurkkaamassa missä tilassa tuo on.

Suosittelen kyllä kaikille että käy varmistamassa missä tilassa tuo asetus on, ei ole ensimmäinen palvelu missä asetukset muuttuvat itsestään sallivampaan suuntaan ilman mitään ilmoitusta.

Ja samalla suosittelen että jos liiallinen mainosposti risoo niin käy tekemässä osoitteenluovutuskiellon ja katselee muutkin kiellot esim maistraatista, tulee ihan hiton paljon vähemmin roskapostia, turhia tekstareita ja markkinointipuheluita. Kun noita kävi kieltämässä niin kuukauden-parin päästä tosiaan kohdistetun eli osoitteellisen mainospostin määrä alkoi pienentyä aika radikaalisti kun markkinoijien tietokannat kerkisivät päivittyä.

Muutenkin aikanaan kärsin ihan järkyttävästä mainosten määrästä ensimmäiset pari vuotta nykyisessä osoitteessa, satun nimittäin asumaan juuri erään kaupungin ja kunnan rajalla ja molempien mainokset ja ilmaisjakelut tulivat postiluukkuun (plus pizzamainokset joita mikään "ei mainoksia" -teksti ei tunnu estävän). Ensimäisenä jouluna meinasi kirjaimellisesti hukkua mainospostiin kun sitä tuli ehkä jotain puolen metrin pino viikossa. Sitten tajusi ensin laittaa "Ei mainoksia" -tarran postiluukkuun ja vähän ajan päästä kieltää noita markkinointiposteja ja -puheluita.
 
Miksiköhän edelleen kamaa yritetään liikuttaa lentokoneilla. Lentääkö niitä riittävästi? Rekka ajaisi yön levolla Viroon Keski-Euroopasta, ja seuraavana päivänä tavara olisi Suomessa.

Vrt. nyt Itävallasta tilattu paketti on maatunut lentokentällä seurannan mukaan 3.6. lähtien, jossain siellä Itävallassa. Kumipyörillä se olisi tullut Suomeen saman viikon aikana. Ehkei se maakuljetuskaan sitten ole niin suoraviivaista, tai volyymit riittävät?
 
Gls kuljettaa omaa pakettiani itävalta - itävalta- saksa - romania - unkari.... sentään taas lähenee suomea.. 2-3 päivää joka etapilla aikaväliä leimoilla...
 
Pari kysymystä teille, joilla paketti on murjoutunut postin hellässä huomassa:

1) Tuliko lähetysten seurantaan tieto, että paketti vahingoittunut? (ilmeisesti yleisesti ottaen pitäisi tulla, haulla kun etsin vastaavia tapauksia niin joku mainitsi että oli maininta)

2) Entä kuinka kauan kesti ennen kuin vahingoittunut paketti pääsi jatkamaan matkaa?
 
Kengät piti tulla tänää postissa, mutta nyt näyttää että tulee huomenna tai ens viikolla. Kiva kun just tänään ois tarvinu. Kai sitten krokseilla liikenteeseen
 
Piti tänään tulla kotiinkuljetettuna ~15kg säkki koiranruokaa, vaimo ollut kotona koko päivän ja muka yritetty toimittaa jossain välissä eikä ketään kotona eli paketti on päätynyt asiamiespostiin.
Vaimo soitti asiakaspalveluun tiedustellakseen asiasta kun on kuitenkin maksettu kotiinkuljetuksesta, joku veeti linjan toisessa päässä aloitti vastauksensa virkkeellä "Kuulkaas mummo..."

Asiakaspalvelukokemus 5/5.
 
Viimeksi muokattu:
Gls kuljettaa omaa pakettiani itävalta - itävalta- saksa - romania - unkari.... sentään taas lähenee suomea.. 2-3 päivää joka etapilla aikaväliä leimoilla...
Itse itseäni lainaten.. jee nyt paketti samassa lajittelukeskuksessa saksassa kun 4.6 ol.... ans katsoo mihkäpain mailmaa se maanantaina singahtaa...
 
Piti tänään tulla kotiinkuljetettuna ~15kg säkki koiranruokaa, vaimo ollut kotona koko päivän ja muka yritetty toimittaa jossain välissä eikä ketään kotona eli paketti on päätynyt asiamiespostiin.
Vaimo soitti asiakaspalveluun tiedustellakseen asiasta kun on kuitenkin maksettu kotiinkuljetuksesta, joku veeti linjan toisessa päässä aloitti vastauksensa virkkeellä "Kuulkaas mummo..."

Asiakaspalvelukokemus 5/5.
Laita palaute postille. Varmaan nauhoittavat puhelut. Saa työntekijä ainakin huomautuksen korkeammalta taholta.
 
Uutena tollona kyselen postiennakosta keillä kokemuksia... Kun on seurannassa haettu ja maksettu.

Onko siinä menny keskimäärin miten pitkään milloin maksu saapuu esim. OP pankkiin? :asif:
 
Laita palaute postille. Varmaan nauhoittavat puhelut. Saa työntekijä ainakin huomautuksen korkeammalta taholta.

Juu aika kipakka kirje on tuossa jo luonnosteltuna kunhan löydän jonkun emailin mihin sen saa paiskattua. Hassua että reklamaatioille ei näyttäisi olevan edes osoitetta listattuna tuolla postin yhteystiedoissa. Mistähän johtuu?
e: Ei löydy mitään muita yhteystietoja kuin geneerinen etunimi piste sukunimi ät posti piste fi eli ilmeisesti reklamaatiotkin pitäisi jättää suullisesti maksullisen puhelinpalvelun kautta. Onko tämä enää edes laillista?
 
Viimeksi muokattu:
Uutena tollona kyselen postiennakosta keillä kokemuksia... Kun on seurannassa haettu ja maksettu.

Onko siinä menny keskimäärin miten pitkään milloin maksu saapuu esim. OP pankkiin? :asif:
Muutama vuosi sitten ainakin oli noin pari pankkipäivää. Tietty moni asia on muuttunut tuon jälkeen mutta teoriassa rahan siirtyminen pitäisi olla vähintäänkin yhtä nopeaa ellei nopeampaakin nykypäivänä. Viikon jälkeen varmaan itse lähtisin kyselemään mikä maksaa...
 
Piti tänään tulla kotiinkuljetettuna ~15kg säkki koiranruokaa, vaimo ollut kotona koko päivän ja muka yritetty toimittaa jossain välissä eikä ketään kotona eli paketti on päätynyt asiamiespostiin.
Vaimo soitti asiakaspalveluun tiedustellakseen asiasta kun on kuitenkin maksettu kotiinkuljetuksesta, joku veeti linjan toisessa päässä aloitti vastauksensa virkkeellä "Kuulkaas mummo..."

Asiakaspalvelukokemus 5/5.

Ei muuta kun vaatimaan rahat takaisin joko myyjä taholta tai postilta en minä moisesta maksaisi.. Itse tylytin postin työntekijää aika huolella ku rupes aukoo naamaa ku paketti piti tulla tohon 700m päähän mut menikin 6km päähän kun tekiväy lajittelu virheen.. Miksi helvetissä tuo firma ei päädy konkkaan.. Jatkossa käytän dhl, MH, ups paketteihin enkä tilaa mtn jos noilla ei onnistu.
 
Oliko muilla vielä 3.6 maahan saapuneiden joukossa kirjeitä/paketteja lojumassa terminaalissa?
 

Liitteet

  • Screenshot_20200612-171143.jpg
    Screenshot_20200612-171143.jpg
    173,3 KB · Luettu: 93
Oliko muilla vielä 3.6 maahan saapuneiden joukossa kirjeitä/paketteja lojumassa terminaalissa?
Mulla on jenkeistä lähetetty paketti ollut nyt 1.6. alkaen statuksella:

Your item departed a transfer airport in HELSINKI, FINLAND on June 1, 2020 at 7:53 pm. The item is currently in transit to the destination.

En tiedä missä se nyt kuppaa ja mihin on menossa - Helsinkiin pitäis olla tulossa.
Näkyy siis myös Postin seurannassa, jossa lukee vaan "departed Helsinki".
 
Viimeksi muokattu:
Muutama vuosi sitten ainakin oli noin pari pankkipäivää. Tietty moni asia on muuttunut tuon jälkeen mutta teoriassa rahan siirtyminen pitäisi olla vähintäänkin yhtä nopeaa ellei nopeampaakin nykypäivänä. Viikon jälkeen varmaan itse lähtisin kyselemään mikä maksaa...
No nyt tuli illasta mutta uusi ongelma.

Posti maksoi kahteen kertaan postiennakon (100eur) tilille. :asif: :asif: :asif:

Täytyy kysellä mistä johtuu. Maksoiko ostaja kahteen kertaan vahingossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo vieläkään tullut huhtikuun alussa USA:sta lähetetty paketti. Viimeinen tieto on MIAMIsta.

Tainnut kadota... oletin, että olisi tullut jollain niistä laivakuljetuksista, mutta ei oo näkyny.
 
Juu aika kipakka kirje on tuossa jo luonnosteltuna kunhan löydän jonkun emailin mihin sen saa paiskattua. Hassua että reklamaatioille ei näyttäisi olevan edes osoitetta listattuna tuolla postin yhteystiedoissa. Mistähän johtuu?
e: Ei löydy mitään muita yhteystietoja kuin geneerinen etunimi piste sukunimi ät posti piste fi eli ilmeisesti reklamaatiotkin pitäisi jättää suullisesti maksullisen puhelinpalvelun kautta. Onko tämä enää edes laillista?
Entä tuolta
 
Entä tuolta

No ei edelleenkään, on haettu ihan riittävästi tälle illalle. Postiin saa yhteyden vain maksullisen puhelinpalvelun kautta.
Asiakaspalveluun soittamisen jälkeen tulee usein muutaman päivän sisään kysely sähköpostiin, ajateltiin sinne laittaa tuo palaute kun muuta kautta se ei onnistu.
 
No ei edelleenkään, on haettu ihan riittävästi tälle illalle. Postiin saa yhteyden vain maksullisen puhelinpalvelun kautta.
Asiakaspalveluun soittamisen jälkeen tulee usein muutaman päivän sisään kysely sähköpostiin, ajateltiin sinne laittaa tuo palaute kun muuta kautta se ei onnistu.
Ainakin yksi joka on hassusti yrityslomakkeena, mutta vaihtoehto yksityinen löytyy arkilta.
 
Nokitan. Saa nähdä, saavatko yli kuukauden tärvättyä tuon toimittamiseen (eiköhän).

mikäonkunei.png

@sbasil kirjoitin tuossa jo aikaisemmin, että minusta näyttää siltä että Postin käsittelymaksu on maksamatta ja sen takia paketti ei lähde eteenpäin.

Siitä tulee seurantaan oma rivi.
 
@sbasil kirjoitin tuossa jo aikaisemmin, että minusta näyttää siltä että Postin käsittelymaksu on maksamatta ja sen takia paketti ei lähde eteenpäin.

Siitä tulee seurantaan oma rivi.
Kappas, miten lie mennyt ohi tuo viesti. Kiitos! En missään välissä tuommoista maksua mielestäni nähnyt, eikä Postin sovellukseen, sähköpostiin tai puhelimeenkaan ole tullut mitään laskua. Nyt jännätään, joko Posti on lähettänyt paketin takaisin Kiinaan. Maksu kyllä onnistui ja nyt seurannassa lukee, että käsittelymaksu on maksettu postille, notta saas nähdä. Hartaasti pakettia ainakin on odotettu ja tilattu kahdesti uudestaan eri paikoista 6kk sisään, kun on ollut toimitusvaikeuksia.

edit: tänään näköjään paketti Helsingissä jo, eli ei sentään takasin päin lähtenyt. Vähän omaa tyhmyyttä/tietämättömyyttä tuo kolmen viikon odottelu tässä välissä, mutta voisivat kyllä Postillakin hieman parantaa asiakasviestintää. Koko aikana ei tullut mitään ilmoitusta sähköisesti missään muodossa tuosta käsittelymaksusta (varmaan jossain tullauksen yhteydessä se oli, mutta mennyt ohi, jonka jälkeen ei mitään). Olisi saattanut ketuttaa, jos paketti olisi 2,90e takia lähtenyt takaisin Kiinaan, kun sitä puoli vuotta tuli melkein odoteltua. Onneksi täällä oli aiheesta paremmin selvillä olevia. Loppu hyvin, kaikki hyvin. :)

edit 2: Dodiih, vaikeuksien kautta voittoon. SMD-juotosasema perillä vajaa puolen vuoden yrittämisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Kappas, miten lie mennyt ohi tuo viesti. Kiitos! En missään välissä tuommoista maksua mielestäni nähnyt, eikä Postin sovellukseen, sähköpostiin tai puhelimeenkaan ole tullut mitään laskua. Nyt jännätään, joko Posti on lähettänyt paketin takaisin Kiinaan. Maksu kyllä onnistui ja nyt seurannassa lukee, että käsittelymaksu on maksettu postille, notta saas nähdä. Hartaasti pakettia ainakin on odotettu ja tilattu kahdesti uudestaan eri paikoista 6kk sisään, kun on ollut toimitusvaikeuksia.

Et varmasti ole ainoa, joka tuota ei ole huomannut. Hieman virhealtis prosessi ja ohjelappunen Postilta. Onneksi kokemukseni mukaan muutaman päivän myöhästyneet ovat kyllä vielä pysyneet maassa.
 
Laitoin myös jo viime viikolla torstaina m eipä ole mitään selvityksestä kuulunut että tuokin 1-3 lienee utopiaa
Ei tullut kolmessa päivässä mitään. Laitoin jo eilen vielä toisenkin.
Tosin hassua kun siinä viestissä sanotaan, että "Jos olet meihin yhteydessä tähän liittyen, kerrothan meille numeron palvelun nopeuttamiseksi.", mutta mitään keinoa ei ole olla yhteydessä. Tuo viesti on tullut noreply osoitteesta.
Pistin sen takia uuden, kun laitoin siihen tuon kiinan seurannan tiedot missä sanotaan, että paketti on saapunut tänne ja et siitä on viestikin lähetetty.
Se vaan lähtee takas, ennenkuin Posti ton käsittelee...
 
Ei tullut kolmessa päivässä mitään. Laitoin jo eilen vielä toisenkin.
Tosin hassua kun siinä viestissä sanotaan, että "Jos olet meihin yhteydessä tähän liittyen, kerrothan meille numeron palvelun nopeuttamiseksi.", mutta mitään keinoa ei ole olla yhteydessä. Tuo viesti on tullut noreply osoitteesta.
Pistin sen takia uuden, kun laitoin siihen tuon kiinan seurannan tiedot missä sanotaan, että paketti on saapunut tänne ja et siitä on viestikin lähetetty.
Se vaan lähtee takas, ennenkuin Posti ton käsittelee...

Samassa veneessä ollaan. Tein tosiaan itse selvityspyynnön viime keskiviikkona. Nyt tänään ma 15.6. illalla lähetyksen viestiksi on vaihtunut: "Lähetys on viivästynyt, sen toimitusta täytyy selvittää tarkemmin. Selvityksen nopeuttamiseksi, täytä oheinen lomake."

Lomaketta klikkaamalla se ohjaa samalle kaavakkeelle, jonka jo täytin viime keskiviikkona. :facepalm:
 
Jos meen tuon kiinalaisen seurannan sivulle, niin se näyttää että paketti olisi jopa jo luovutettukin. Mitä ihmettä?
Lisäksi nyt oli laittanut Aliexpress myyjä viestiä, että on havaittu laatuongelmia ja hän ei rehellisenä myyjänä voi lähettää tuotteita jos niissä on laatu ongelmia ja pyytää 5-7 päivää aikaa lisää sen takia. Miten niin ei voi lähettää tuotteita, sehän itse antoi tuon seurantanumeronkin jo ja sen mukaan tuotteet on lähetetty ja luovutettukin.
Empä paljoa voi disputea laittaa, ennen kuin saan tiedon postilta mitä tuolle paketille on käynyt ja missä se on.
Noiden kuljetukset on pahoin myöhäs koronan takia ja helmikuussa yksi tuote myöhästyi niin paljon, että ostajan suoja-aika meni umpeen ja jouduin laittaa refunding. Sitten kun sain tuoteen laitoin myyjälle viestiä, että miten voin sen maksaa. Se nyt kuukausien päästä on sen viestin lukenut ja ainut mitä se on vastannut, niin fuck u.
Noita myöhässä olevia tilauksia on monia ja myyjät ruinaa lisäaikaa ettei mene refundiin, mutta ei Aliin pysty enää laittamaan lisäaikaa mitenkään. Ennen tota sai lisättyä. Lisäksi jos posti ei käytä alkuperäistä koodia seuraamiseen, niin on tosi hankala tietää missä paketti on. Puhelinnumerosta katoaa se maakoodi noilla lähettäjillä ja eka nolla, niin posti ei osaa lähettää viestiä saapumisesta oikeaan numeroon. Ne ei ymmärrä lisätä sitä maakoodia puh. numeroon ja paketti menee hukkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 403
Viestejä
4 929 493
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom