- Liittynyt
- 09.11.2016
- Viestejä
- 722
![]()
Siellä se vaan makaa. Huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen.
Tämäpä antaa toivoa kun viikon verran odotellut että paketti norjasta näkyisi suomenkin pään seurannassa.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Siellä se vaan makaa. Huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen.
Siellä on pari muutakin pakettia jonossa Kiinan päässä. En vielä sittenkään pidättäisi hengitystä, kun se joskus pääsee Suomeen saakka. Itsellä paketti ei ole liikkunut kahteen viikkoon mihinkään täällä päässä.
![]()
Korjatkaa jos meni väärin. Pakettiautomaatteja on ainakin kahdenlaisia. Toisessa on se näyttöpaneeli keskellä ja ei geneeristä palautusluukkua, eli palautus vain helposti-koodilla. Ja toisessa on jokaisen luukun ovessa tunnuslukulaite, niin tässä pitäisi olla geneerinen palautusluukku paketeille, eli palautus onnistuu pelkällä palautusosoitekortilla.
Kummastakin automaatista voi varata etukäteen palautusta varten lokeron, johon voi palauttaa sekä helposti-koodillisen paketin että palautusosoitekortilla varustetun. Näin olen itse toiminut, niin ei tarvitse arpoa automaatin luona. Kun luukun varaa, sähköpostiin tulee maili että pitäisi tehdä palautus 12h sisällä. En tiedä onko tuo suositus vai rajattu aikamääre.
Postin chatti ilmoittaa nykyään ettei niillä ole yhtään asiakaspalvelijoita. Millaisella yrityksellä ei ole asiakaspalvelijoita 2020?
Ainoa keino selvittää saapumattoman lähetyksen kohtaloa on soittaa kalliisiin maksullisiin numeroihin, joissa jonottaminenkin maksaa.
Jos kuluttajan yhteydenotossa on kyse aiemmin tehtyyn kauppaan tai sopimukseen liittyvästä asiasta ja yritys käyttää perushintaista numeroa kalliimpaa numeroa, sen on korvattava kuluttajalle aiheutuneet puhelinkulut jälkikäteen.
Aika hyvin olet sitten valinnut asiointikumppanit. Iso osa kun ei lähetä aineistoaan sähköisenä. Esimerkkinä vaikka sellainen pikkutoimija, kuin HUS.
Laitoin myös jo viime viikolla torstaina m eipä ole mitään selvityksestä kuulunut että tuokin 1-3 lienee utopiaaJaan tuskasi. Itse juuri viisi minuuttia sitten tein Postille selvityspyynnön omasta kadonneesta paketistani. Tosin lomakkeen täytön ja digitaalisen lähettämisen jälkeen sanottiin, että ne käsitellään pääsääntöisesti 1-3 työpäivän kuluessa.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto on tätä mieltä asiasta:
Mulle ei jostain syystä tule enää mitään postin jakamaa postia, ei edes mainoksia. Lisäksi kaksi ulkomailta tulossa ollutta lähetystä on mennyt ihan eri puolille Suomea jostain syystä, ja toisen on joku noutanutkin sieltä! En väitä, että jälkimmäinen on välttämättä Postin syytä, voi olla lähettäjänkin sekoilua, mutta ihmeellinen yhteensattuma tuokin...
Ehkä olen lakannut olemasta Postin mielestä, ja sen sijaan olen nykyään joku muu.
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa tälle touhulle...
Mulle ei jostain syystä tule enää mitään postin jakamaa postia, ei edes mainoksia. Lisäksi kaksi ulkomailta tulossa ollutta lähetystä on mennyt ihan eri puolille Suomea jostain syystä, ja toisen on joku noutanutkin sieltä! En väitä, että jälkimmäinen on välttämättä Postin syytä, voi olla lähettäjänkin sekoilua, mutta ihmeellinen yhteensattuma tuokin...
Ehkä olen lakannut olemasta Postin mielestä, ja sen sijaan olen nykyään joku muu.
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa tälle touhulle...
Niin näistähän oli juuri uutisoitukin.Onko joku tehnyt sulle paperilla osoitteenmuutoksen?
Se ei varmaan selitä sitä, että kaksi eri ulkomaanlähetystä menee eri puolille Suomea viikon sisään, ellei uusia osoitteenmuutoksia ole tehty parin päivän välein...Onko joku tehnyt sulle paperilla osoitteenmuutoksen?
Tämäpä antaa toivoa kun viikon verran odotellut että paketti norjasta näkyisi suomenkin pään seurannassa.![]()
Muuttoilmoituksen tekemisen paperilomakkeella voi kieltää erikseen omalta kohdaltaan Postin verkkosivujen palvelussa.![]()
Rikolliset voivat vaihtaa kotiosoitteesi tietämättäsi ja haalia nimissäsi pikavippejä – Posti kertoo helpon niksin, jolla muuttoilmoitushuijauksen voi välttää
Muuttoilmoitusta voidaan käyttää rikollisiin tarkoituksiin. Näin estät osoitteesi muuttamisen.www.mtvuutiset.fi
Tänään posti hukkasi työpaikalleni tulossa olleen radioaktiivisen lähetyksen. Kehtasivat vielä väittää, että paketti ei ole heille tullutkaan. Mystisesti paketti kuitenkin tuli paikalle 6 tuntia myöhässä, jolloin lähetys oli jo puoliintumisesta johtuen käyttökelvoton. Mitään selitystä, että mistä paketti heille olikin ilmaantunut, en saanut.
Itse löysin "aloittamatta" muuttoilmoitusta, mutta hetki siinä meni:Muuttoilmoituksen tekemisen paperilomakkeella voi kieltää erikseen omalta kohdaltaan Postin verkkosivujen palvelussa.
Kyllä oli tuokin asetus piilotettu hyvin (pitää periaatteessa aloittaa tekemään muuttoilmoitusta) ja melkosta kapulakieltä kaikenlisäksi sekin sisältää (Haluan, että palvelutilaukseni Postille voi myös tehdä (Postista tai Digi- ja väestötietovirastosta saatavalla) paperilomakkeella pelkällä allekirjoituksella.), kukahan noita oikein kirjoittelee...
Itse tosiaan valitsin tuon "Postin ohjaus" -kohdan sijasta "Tee muuttoilmoitus" linkin, joka vie samaan paikkaan, en hokannu tuota yläpalkkia hetiItse löysin "aloittamatta" muuttoilmoitusta, mutta hetki siinä meni:
https://oma.posti.fi/ => Asetukset => Käyttäjäasetukset => Postin ohjaus => Yhteystiedot ja luovutuskielto => Tilaaminen paperilomakkeella = Ei
Hauskintahan tässä on se, että olen tehnyt tuon eston/kiellon jo silloin joskus aikanaan kun NetPosti tuli, mutta nyt näytti olevan taas sallittuna tuo paperilomakkeella tehtävä osoitteenmuutos eli jossain vaiheessa (varmaan silloin kun NetPosti vaihtui OmaPostiksi) tuo on taas muuttunut itsestään sallituksi. Laittelin taas paperiversion kielletyksi mutta pitää näköjään määräajoin käydä kurkkaamassa missä tilassa tuo on.Itse löysin "aloittamatta" muuttoilmoitusta, mutta hetki siinä meni:
https://oma.posti.fi/ => Asetukset => Käyttäjäasetukset => Postin ohjaus => Yhteystiedot ja luovutuskielto => Tilaaminen paperilomakkeella = Ei
Itse itseäni lainaten.. jee nyt paketti samassa lajittelukeskuksessa saksassa kun 4.6 ol.... ans katsoo mihkäpain mailmaa se maanantaina singahtaa...Gls kuljettaa omaa pakettiani itävalta - itävalta- saksa - romania - unkari.... sentään taas lähenee suomea.. 2-3 päivää joka etapilla aikaväliä leimoilla...
Laita palaute postille. Varmaan nauhoittavat puhelut. Saa työntekijä ainakin huomautuksen korkeammalta taholta.Piti tänään tulla kotiinkuljetettuna ~15kg säkki koiranruokaa, vaimo ollut kotona koko päivän ja muka yritetty toimittaa jossain välissä eikä ketään kotona eli paketti on päätynyt asiamiespostiin.
Vaimo soitti asiakaspalveluun tiedustellakseen asiasta kun on kuitenkin maksettu kotiinkuljetuksesta, joku veeti linjan toisessa päässä aloitti vastauksensa virkkeellä "Kuulkaas mummo..."
Asiakaspalvelukokemus 5/5.
Laita palaute postille. Varmaan nauhoittavat puhelut. Saa työntekijä ainakin huomautuksen korkeammalta taholta.
Nokitan. Saa nähdä, saavatko yli kuukauden tärvättyä tuon toimittamiseen (eiköhän).Huomenna 10 päivää maannut ulkomaanterminaalissa
![]()
Muutama vuosi sitten ainakin oli noin pari pankkipäivää. Tietty moni asia on muuttunut tuon jälkeen mutta teoriassa rahan siirtyminen pitäisi olla vähintäänkin yhtä nopeaa ellei nopeampaakin nykypäivänä. Viikon jälkeen varmaan itse lähtisin kyselemään mikä maksaa...Uutena tollona kyselen postiennakosta keillä kokemuksia... Kun on seurannassa haettu ja maksettu.
Onko siinä menny keskimäärin miten pitkään milloin maksu saapuu esim. OP pankkiin?![]()
Piti tänään tulla kotiinkuljetettuna ~15kg säkki koiranruokaa, vaimo ollut kotona koko päivän ja muka yritetty toimittaa jossain välissä eikä ketään kotona eli paketti on päätynyt asiamiespostiin.
Vaimo soitti asiakaspalveluun tiedustellakseen asiasta kun on kuitenkin maksettu kotiinkuljetuksesta, joku veeti linjan toisessa päässä aloitti vastauksensa virkkeellä "Kuulkaas mummo..."
Asiakaspalvelukokemus 5/5.
Mulla on jenkeistä lähetetty paketti ollut nyt 1.6. alkaen statuksella:Oliko muilla vielä 3.6 maahan saapuneiden joukossa kirjeitä/paketteja lojumassa terminaalissa?
No nyt tuli illasta mutta uusi ongelma.Muutama vuosi sitten ainakin oli noin pari pankkipäivää. Tietty moni asia on muuttunut tuon jälkeen mutta teoriassa rahan siirtyminen pitäisi olla vähintäänkin yhtä nopeaa ellei nopeampaakin nykypäivänä. Viikon jälkeen varmaan itse lähtisin kyselemään mikä maksaa...
Entä tuoltaJuu aika kipakka kirje on tuossa jo luonnosteltuna kunhan löydän jonkun emailin mihin sen saa paiskattua. Hassua että reklamaatioille ei näyttäisi olevan edes osoitetta listattuna tuolla postin yhteystiedoissa. Mistähän johtuu?
e: Ei löydy mitään muita yhteystietoja kuin geneerinen etunimi piste sukunimi ät posti piste fi eli ilmeisesti reklamaatiotkin pitäisi jättää suullisesti maksullisen puhelinpalvelun kautta. Onko tämä enää edes laillista?
Yksi on, tosin en odottanut että noita UJ-seurannalla olevia lähetyksiä skannattaisiin ollenkaan.Oliko muilla vielä 3.6 maahan saapuneiden joukossa kirjeitä/paketteja lojumassa terminaalissa?
Entä tuolta
![]()
Asiointilomakkeet - Asiakastuki - Posti
Kaikki asiointilomakkeet löytyvät tältä sivulta. Lue lisää >>www.posti.fi
Ainakin yksi joka on hassusti yrityslomakkeena, mutta vaihtoehto yksityinen löytyy arkilta.No ei edelleenkään, on haettu ihan riittävästi tälle illalle. Postiin saa yhteyden vain maksullisen puhelinpalvelun kautta.
Asiakaspalveluun soittamisen jälkeen tulee usein muutaman päivän sisään kysely sähköpostiin, ajateltiin sinne laittaa tuo palaute kun muuta kautta se ei onnistu.
Nokitan. Saa nähdä, saavatko yli kuukauden tärvättyä tuon toimittamiseen (eiköhän).
![]()
Kappas, miten lie mennyt ohi tuo viesti. Kiitos! En missään välissä tuommoista maksua mielestäni nähnyt, eikä Postin sovellukseen, sähköpostiin tai puhelimeenkaan ole tullut mitään laskua. Nyt jännätään, joko Posti on lähettänyt paketin takaisin Kiinaan. Maksu kyllä onnistui ja nyt seurannassa lukee, että käsittelymaksu on maksettu postille, notta saas nähdä. Hartaasti pakettia ainakin on odotettu ja tilattu kahdesti uudestaan eri paikoista 6kk sisään, kun on ollut toimitusvaikeuksia.@sbasil kirjoitin tuossa jo aikaisemmin, että minusta näyttää siltä että Postin käsittelymaksu on maksamatta ja sen takia paketti ei lähde eteenpäin.
Siitä tulee seurantaan oma rivi.
Kappas, miten lie mennyt ohi tuo viesti. Kiitos! En missään välissä tuommoista maksua mielestäni nähnyt, eikä Postin sovellukseen, sähköpostiin tai puhelimeenkaan ole tullut mitään laskua. Nyt jännätään, joko Posti on lähettänyt paketin takaisin Kiinaan. Maksu kyllä onnistui ja nyt seurannassa lukee, että käsittelymaksu on maksettu postille, notta saas nähdä. Hartaasti pakettia ainakin on odotettu ja tilattu kahdesti uudestaan eri paikoista 6kk sisään, kun on ollut toimitusvaikeuksia.
No nyt tuli illasta mutta uusi ongelma.
Posti maksoi kahteen kertaan postiennakon (100eur) tilille.![]()
![]()
Täytyy kysellä mistä johtuu. Maksoiko ostaja kahteen kertaan vahingossa.
Ei tullut kolmessa päivässä mitään. Laitoin jo eilen vielä toisenkin.Laitoin myös jo viime viikolla torstaina m eipä ole mitään selvityksestä kuulunut että tuokin 1-3 lienee utopiaa
Ei tullut kolmessa päivässä mitään. Laitoin jo eilen vielä toisenkin.
Tosin hassua kun siinä viestissä sanotaan, että "Jos olet meihin yhteydessä tähän liittyen, kerrothan meille numeron palvelun nopeuttamiseksi.", mutta mitään keinoa ei ole olla yhteydessä. Tuo viesti on tullut noreply osoitteesta.
Pistin sen takia uuden, kun laitoin siihen tuon kiinan seurannan tiedot missä sanotaan, että paketti on saapunut tänne ja et siitä on viestikin lähetetty.
Se vaan lähtee takas, ennenkuin Posti ton käsittelee...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.