Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos eivät ole pilattu marinadilla, niin itse (en muista oliko Snellman tosin) niin karjalanpaistiin kuudeksti tunniksi, erittäin hyvä tunti/€ hinta : kasler ei kuvassa, alla murenemassaa :
Loistava setti minusta, mutta kyljyksistä, tiedä oliko Snellannn marinoituja vai ei, marinointi
En ole vieläkään saanu näitä Snellmanin kasslerkyljyksiä järkevästi valmistettua. Pannulla ja sitten haudutella kermasoosissa tällä kertaa. Voisi se suussa sulavampaa olla. Mutta se ei ollut se housut tiputtava asia tällä kertaa. Vaan lohkoperunat.
Pikkusia puikula pottuja kuorin ja pilkoin pieniksi lohkoiksi. Ne laittaa uuniastiaan, öljyä, suolat ja mausteet. 225 astetta, noin 40 minuuttia. Ihan perus tähän asti. Sitten kun oli noin 10 minuuttia jäljellä, otin uunista ja lorautin pikkuisen punaviinietikkaa sekaan ja sekoitin. Sitten kun aloin syömään ja haukkasin pottuja, niin ai että!
Ei mitään super rapsakakoita juu, mutta julmetun namia. Idean sain näistä paahtoperunoista jota olen joskus tehny lisukkeeksi, kun olen ollut viitseliäällä päällä. Näissä siis loppuvaiheessa viskataan tuollainen öly-etikka marinadi pottujen päälle. Lohkopotut oli suoraviivaisempia, niin päätinpä kokeilla miten toimii. Etikka ja peruna on suorastaan maaginen yhdistelmä
Jos eivät ole pilattu marinadilla, niin itse (en muista oliko Snellman tosin) niin karjalanpaistiin kuudeksti tunniksi, erittäin hyvä tunti/€ hinta : kasler ei kuvassa, alla murenemassaa :
Loistava setti minusta, mutta kyljyksistä, tiedä oliko Snellannn marinoituja vai ei, marinointi
aina itse,
mutta ohjekuva kyljykseen, se oli tuolla alla, kuusi tuntia 250 -> 180 -> 8 0C. Pulled pork like a boss, folio vikat viisi.
Ihan perus jauhelihakeitto tai hernekeitto pekonilla on ihan parasta ja varsinkin vasta seuraavana päivänä valmistumisesta.Sopat on aina kivoja, varsinkin talvella.
Sama annos ja melkeen samanlainen lautanen täällä! Tosin tomaattimurskaa laitoin ja maustoin keiton vähän vahvemmin. Ja iso nippu persiljaa, josta vasta viime vuosina olen alkanut tykkäämään.Jauhelihakeittoa ja ruisleipää
Laitoin just ruokatilaukseen Lapin puikulaa säkillisen tän nähtyäni. Kokeilen siis tällä viikolla ja postaan tuotoksesta kuvat! Varmaan kunnon pesu eikä kuorimista on tässä parempi. Katsotaanpas, mitä tulee. Kyytipojaksi taitaa mennä, yllätys yllätys, jotain hyvää valurautapadassa uunin kautta.Ei nyt varsinaisesti ketjun hengen mukaista, kun ei ole omaa kokkauskuvaa, mutta laitan silti. Löytyi nimittäin mahtava lisuke. Salt potatoes. Pihvin kaveriksi laitoin ja aiolia tein vielä perunoiden kaveriksi. Ai että oli hyvää. Kannattaa kokeilla.
Resepti löytyy täältä:
Salt Potatoes
Of all the delicious appetizer recipes you can make for a crowd, I think Salt Potatoes are the best! (also called Syracuse Salt Potatoes) So easy to make and just 2 simple ingredients.pinchandswirl.com
Ehdottomasti näin. Eikä kannata niitä kuoriakaan jynssätä ihan kauheasti. Kuoresta tulee nimittäin maukasta.Varmaan kunnon pesu eikä kuorimista on tässä parempi. Katsotaanpas, mitä tulee. .
Kaunis esillepano
Perkele. Unohdin ottaa kuvia. Lapinpuikulasta tuli oikein hyviä, kuorimatta. Kunnon hinkkaus juuriharjalla ja perunankuorimishanskoilla vaan.Laitoin just ruokatilaukseen Lapin puikulaa säkillisen tän nähtyäni. Kokeilen siis tällä viikolla ja postaan tuotoksesta kuvat! Varmaan kunnon pesu eikä kuorimista on tässä parempi. Katsotaanpas, mitä tulee. Kyytipojaksi taitaa mennä, yllätys yllätys, jotain hyvää valurautapadassa uunin kautta.
Juo ne pois? Tai osa niistä jos et keksi mitään muuta.Tää kysymys sopinee tänne?
Mulla on 5litraa maitoa jääkaapissa. Keskiviikko aamuna pitäisi lähteä reissuun. Mitäpä noista keksi tehdä? Pakastin löytyy jne. Ei välttämättä tarvitsisi olla edes "valmista"ruokaa, puolivalmiskin idea kelpaisi.
Eihän tuo nyt mitenkään taloudellinen katastrofi ole, mutta ei vain millään haluaisi heittää kelvollista ruokaa roskiin.
+Laitetaan niitä kokkauskuvia sitten kun saa jonkun hyvän idean
Edit: Aikaisemmin olen pakastanut maitoa, sopii leivontaan/laatikoihin. Mutta nyt jos/kun jollain olisi ehdotuksia, niin kokeillaan ainakin.
Äkkiseltään tuli mieleen:Mulla on 5litraa maitoa jääkaapissa. Keskiviikko aamuna pitäisi lähteä reissuun. Mitäpä noista keksi tehdä? Pakastin löytyy jne. Ei välttämättä tarvitsisi olla edes "valmista"ruokaa, puolivalmiskin idea kelpaisi.
Eihän tuo nyt mitenkään taloudellinen katastrofi ole, mutta ei vain millään haluaisi heittää kelvollista ruokaa roskiin.
Äkkiseltään tuli mieleen:
Sämpylöitä, pannaria, kotijuustoa, makaronilaatikkoa.