Playerunknown's Battlegrounds (PC)

1603892788309.png

Hyvin tuntuu pelissä toimivan anticheat tunnistukset. En tiedä sitten sainko vanhoista bottihuntti peleistä bannit vai onko jollain mennyt tunteisiin.. Laitoin viestiä tukeen ja mitään eivät voi tehdä, eivätkä voi kertoa mistä syystä bannit on tullut.

"please don't be disappointed, the temporary ban will be lifted on 2020-11-11"
 
Reddit täynnä PUBG:n banneja, joillakin banni poistettu itsestään jossain kohtaa. Reddit bannit tosin olleet yleensä 72h eikä 331h.
 
Tuo kaksi viikkoa tuntuu aika kovalta bannilta, kun eivät mitään järkevää syytä voi kertoa miksi. Sen olinkin huomannut, että Redditin puolella on noista 72h banneista huudeltu ja samoin ihan techin discord kanavalla.

Olisi mukava tietää näissä onko tullut pelaajien tekemien reporttien kautta vai onko joku automaatti tehnyt tuon.
 
Tuo kaksi viikkoa tuntuu aika kovalta bannilta, kun eivät mitään järkevää syytä voi kertoa miksi. Sen olinkin huomannut, että Redditin puolella on noista 72h banneista huudeltu ja samoin ihan techin discord kanavalla.

Olisi mukava tietää näissä onko tullut pelaajien tekemien reporttien kautta vai onko joku automaatti tehnyt tuon.


Todennäköisesti raporttien kautta. En ole lukenut kenenkään onnistuneen saamaan bannia poistettua.
 
Harva saa nuo bännit poistettua etuajassa. Melkein pakko vaan kärsiä ne.

Tuollaiset väliaikaiset bännit saa ainakin kun sinua on reportattu tarpeeksi, varmaankin jonkin tietyn ajan sisään.

Myös jos yhdessä pelissä saa noin 11 tai enemmän tappoja, on muutama tuntemani pelaaja saanut pian sen jälkeen nuo ”tutkintabännit”.

En tiedä vaikuttaako tuo noin 11 tapon määrä suoraan, vai aiheuttaako suuri tappomäärä vain paljon reportteja, jotka sitten tuottavat tuon bännin.
 
1603892788309.png

Hyvin tuntuu pelissä toimivan anticheat tunnistukset. En tiedä sitten sainko vanhoista bottihuntti peleistä bannit vai onko jollain mennyt tunteisiin.. Laitoin viestiä tukeen ja mitään eivät voi tehdä, eivätkä voi kertoa mistä syystä bannit on tullut.

"please don't be disappointed, the temporary ban will be lifted on 2020-11-11"

Käsittääkseni tuollainen banni voi tulla jos statsit yhtäkkiä paranee "liikaa" esim. botteja tappamalla, en usko että tuo on käyttäjien reporteista johtunut tai ainakaan pelkästään siitä.
 
Käsittääkseni tuollainen banni voi tulla jos statsit yhtäkkiä paranee "liikaa" esim. botteja tappamalla, en usko että tuo on käyttäjien reporteista johtunut tai ainakaan pelkästään siitä.

Muutamassa edellisessä kaudessa näkyy hyvin bottien tuomat lisätapot, mutta ei näissä nyt mitään ihmeellistä mun mielestä ole (soolossa olen lähinnä bottipelejä aikaisemmilla kausilla pelannut):
 
Pelastuisiko PUBG jos peli olisi kaikille ilmainen? Mitä sanoo raati?
 
Pelastuisiko PUBG jos peli olisi kaikille ilmainen? Mitä sanoo raati?

En usko pelkän ilmaisuuden riittävän. PUBG on hieman haastavassa paikassa esimerkiksi Apexiin ja Warzoneen verrattuna. Se on selkeästi "hardcorempi", joten se toimii hyvin turnauksiin ja kunnon kilpailulliseen meininkiin mutta ei yhtä hyvin rennompaan hauskanpitoon. Tähän vaikuttaa etenkin tuo, että kuolemat ovat pysyviä ja kavereita ei saa enää respawnattua kesken kierroksen. Pelikierrokset voivat olla aika pitkiä niin tuo menee melko tylsäksi, jos osa porukasta kuolee heti alkurähinöissä. Lisäksi PUBG ainakin omien kokemusten perusteella vaatii sen kaveriporukan, että pelistä voi nauttia. Yksinpeli voi olla melko puuduttavaa touhua, jos kierroksen aikana ei tapahdu mitään. Randomeiden kanssa pelaamisesta ei taas tule mitään, kun pelissä ei ole samanlaista mikrofonin tarvetta vähentävää ping-systeemiä kuten vaikka Apexissa. PUBG tuntui jotenkin muutenkin mekaniikoiltaan ja suorituskyvyltään melko tönköltä, kun viimeksi kokeilin. En ole tosin pitkään aikaan pelannut, joten paljon on voinut muuttua.
 
Kai se auttaa voisi, mutta itsellä paluu kyllä vaatisi että vetävät uusiksi pelimoottorin.
Tuntuu nykyään niin helkkarin tönköltä kaikki tekeminen.
Välillä ihmetyttää miten tuota jaksoikin satoja tunteja, mutta kai se oli siitä kun yhtä hyvää BR:ää ei ollut.
 
Kai se auttaa voisi, mutta itsellä paluu kyllä vaatisi että vetävät uusiksi pelimoottorin.
Tuntuu nykyään niin helkkarin tönköltä kaikki tekeminen.
Välillä ihmetyttää miten tuota jaksoikin satoja tunteja, mutta kai se oli siitä kun yhtä hyvää BR:ää ei ollut.

Alamäkeä tuo tuntuu menevän jatkuvasti eikä ihme kun katsoo mitä uudistuksia päivitykset tuo aina tullessaan. Vaan eipä oikein ole mitään toista vastaavaa tilalle mitä voisi porukalla pelata. Warzonet ja apexit ei hirveästi napostele.
 
En usko pelkän ilmaisuuden riittävän. PUBG on hieman haastavassa paikassa esimerkiksi Apexiin ja Warzoneen verrattuna. Se on selkeästi "hardcorempi", joten se toimii hyvin turnauksiin ja kunnon kilpailulliseen meininkiin mutta ei yhtä hyvin rennompaan hauskanpitoon. Tähän vaikuttaa etenkin tuo, että kuolemat ovat pysyviä ja kavereita ei saa enää respawnattua kesken kierroksen. Pelikierrokset voivat olla aika pitkiä niin tuo menee melko tylsäksi, jos osa porukasta kuolee heti alkurähinöissä. Lisäksi PUBG ainakin omien kokemusten perusteella vaatii sen kaveriporukan, että pelistä voi nauttia. Yksinpeli voi olla melko puuduttavaa touhua, jos kierroksen aikana ei tapahdu mitään. Randomeiden kanssa pelaamisesta ei taas tule mitään, kun pelissä ei ole samanlaista mikrofonin tarvetta vähentävää ping-systeemiä kuten vaikka Apexissa. PUBG tuntui jotenkin muutenkin mekaniikoiltaan ja suorituskyvyltään melko tönköltä, kun viimeksi kokeilin. En ole tosin pitkään aikaan pelannut, joten paljon on voinut muuttua.
Itse suurena pubg-fanina olen pitkälti samaa mieltä. Olen pelannut myös rahaturnauksissa ja voittanutkin jotain, mutta täytyy sanoa että soolo on täysin pelaamiskelvotonta minulle. Myöskin randomit eivät maistu. Vaatii tosiaan kaveriporukan, noh en kyllä pelaa oikeastaan mitään peliä ilman kavereita.

Ilmaisuus ei mielestäni ole ratkaisu. Pahimmillaan se tuo hetkellisen piikin pelaajamääriin, mutta samalla lopullisen koodareiden määrän kasvun, ellei ongelmaa jotenkin saada estettyä.

Edit:

Ja kyllä pubgista pingaussysteemi löytyy, mutta se on melko vaatimaton. Aluksi se oli varmaan enemmän kuin Apexissa ja Warzonessa, mutta sitä hyväksikäytettiin prefiren helpoittamiseksi yms, niin nyt pingaus näkyy vain kompassilla.
 
Kokeilin jälleen peliä puolen vuoden jälkeen ja odotin että nyt peli olisi sulava ja kaikin puolin viimeistelty, mutta eivät näemmä jaksa panostaa. Näkyvää optimointityötä ei ole tehty tuona aikana. Kankeus yllätti minutkin, vaikka olen peliä aika reilusti tunneissa pelannut, joten olisiko vain julkaisupäiviltä tuttu viive/hitaus hiipinyt takaisin? Kyhäilevät sitä sun tätä lisämatskua, mutta sanoisin että optimointi kuntoon ja viiveet vekeen (jos edes mahdollista heiltä, teknisesti mahdollista varmasti), niin ilmaisuuden jälkeen tälle löytyy kyllä pelaajia. Tosin taitaa olla hullua edes ajatella tällaista, vaan olisi niin hauska että olisi jokin toimiva sopivan haastava BR-peli, kun nuo kaikki muut ovat tunnelmaltaan pilalla, liian nopeita, jonnemaisia, tms. PUBG on edelleen se paras ainakin yleisimmistä, mutta heitteille jätetty. Ei siis mitään uutta Ambomaalla, lähinnä päiväilen vain.

PS. Olisi mielenkiintoista kuulla joltain sisäpiirin henkilöltä miksi pelin kaari on ollut mitä on. Mistä kaikki kiikastaa?
 
Viimeksi muokattu:
Osaako joku sanoa minkä takia mapin valinta on poistettu? Siis mikä se perimmäisin syy voisi olla. Tuossa kun tulee viidennettä kertaa putkeen Vikendiä...
 
Itsekin olisin jatkuvan lisäcontentin ja typerien muutosten sijaan kaivannut vain sitä että itse pelattavuus olisi hiottu kuntoon suorituskyvyn ja bugien osalta. Peli on minusta nykyään paljon huonompi mitä se oli pari vuotta takaperin ja sen takia poistin sen koneelta jo muutama kuukausi sitten.
 
Mikä ihmeen kankeus.. En tosin muita tuon tyyppisiä pelejä ole pelannut. Oma peli toki on kankeata jos youtuben huippuihin vertaa, mutta en sitä itse niin kankeaxi koe, en vaan osaa.. hehe.
t: botti
 
Kai se on vaan tottumiskysymys, ei tuo omasta mielestäkään oo kankea ja buginen. Reilu 1000h takana.
Kyse on lähinnä nykymaailmasta missä kaikki pitää olla nopeeta ja "heti mulle nyt". PUBG on temmoltaan erittäin hyvä ja tunnelmallinen. Se ettet törmää kehenkään varttiin mutta koko ajan se jännitys takaraivossa on ihan uskomaton fiilis. Pelimekaniikka pakottaa viimeistään ihan lopussa kontaktiin johon tämä jännitys purkaantuu.. viimeistään. Tuntuma on hiukan kankeampi kuin näissä supersankari shoottereissa mutta pidän tästä realistisemmasta tuntumasta.
 
Kyse on lähinnä nykymaailmasta missä kaikki pitää olla nopeeta ja "heti mulle nyt". PUBG on temmoltaan erittäin hyvä ja tunnelmallinen. Se ettet törmää kehenkään varttiin mutta koko ajan se jännitys takaraivossa on ihan uskomaton fiilis. Pelimekaniikka pakottaa viimeistään ihan lopussa kontaktiin johon tämä jännitys purkaantuu.. viimeistään. Tuntuma on hiukan kankeampi kuin näissä supersankari shoottereissa mutta pidän tästä realistisemmasta tuntumasta.

Tämä tässä ja näin. :thumbsup:
 
Moottori on melko kaukana ongelmattomasta, ei action queuingia, ads sopivassa kohdassa (seinä/objekti) niin piippu nousee, tiput 5cm kiven päältä niin ads / heal cancelloituu. Ilmaisuus ei tätä peliä pelasta, pubg 2 ehkä.
 
Kyse on lähinnä nykymaailmasta missä kaikki pitää olla nopeeta ja "heti mulle nyt". PUBG on temmoltaan erittäin hyvä ja tunnelmallinen. Se ettet törmää kehenkään varttiin mutta koko ajan se jännitys takaraivossa on ihan uskomaton fiilis. Pelimekaniikka pakottaa viimeistään ihan lopussa kontaktiin johon tämä jännitys purkaantuu.. viimeistään. Tuntuma on hiukan kankeampi kuin näissä supersankari shoottereissa mutta pidän tästä realistisemmasta tuntumasta.

Eiväthän realistisuus ja hidastempoisuus tarkoita sitä etteikö peli voisi samalla olla myös hyvin viimeistelty ja optimoitu sekä pyöriä sulavasti. PUBGin tempo ja tyyli on hyvä, niiden ansiosta se juuri poikkeaa edukseen verrattuna muihin saman genren peleihin. Odotin tosiaan itsekin, että peliä olisi keretty optimoida urakalla mutta pitkän tauon jälkeen pelin pariin palattua tuntui ettei positiivista kehitystä ole juuri tapahtunut. Peli mm. tuntui siltä kuin se pyörisi jossain 30fps tienoilla vaikka lukemat oli tasaisesti 90fps paikkeilla. Tuon antoi anteeksi vielä silloin julkkarin aikoihin, kun peli oli vielä uusi ja keskeneräinen, mutta enää ei oikein pysty.
 
Moottori on melko kaukana ongelmattomasta, ei action queuingia, ads sopivassa kohdassa (seinä/objekti) niin piippu nousee, tiput 5cm kiven päältä niin ads / heal cancelloituu. Ilmaisuus ei tätä peliä pelasta, pubg 2 ehkä.
Mikä on action queuing? Sori, varmaan yleinen termi, jota itse en vain satu tietämään :D

Tuo piipun nouseminen ja kudin lähteminen oikeasti piipusta on yksi parhaimpia ominaisuuksia vrt. muut pelit vaikka ne joskus ärsyttävätkin. Pubgissa et tule tapetuksi ”head glitcheistä” ja muusta bullshitistä. Lisäksi sijoittumista täytyy osata miettiä. Tuohon pelin mekaniikkoihin kun tottuu, niin en näe noita pointteja ongelmina ollenkaan. Päinvastoin.
 
Eiväthän realistisuus ja hidastempoisuus tarkoita sitä etteikö peli voisi samalla olla myös hyvin viimeistelty ja optimoitu sekä pyöriä sulavasti. PUBGin tempo ja tyyli on hyvä, niiden ansiosta se juuri poikkeaa edukseen verrattuna muihin saman genren peleihin. Ajattelin tosiaan itsekin, että peliä olisi optimoitu mutta pitkän tauon jälkeen pelin pariin palattua pystyi toteamaan ettei tuota ole tapahtunut. Peli mm. tuntui siltä kuin se pyörisi jossain 30fps tienoilla vaikka lukemat oli tasaisesti 90fps paikkeilla.
Naurettavan huonoa pelin suorituskyky yhä on joo. Kenties johtuu pelimoottorista tai sitten kehittäjiä ei vaan kiinnosta hioa enempää, vaan mielummin kääritään rahat taskuun.
 
Mikä on action queuing? Sori, varmaan yleinen termi, jota itse en vain satu tietämään :D

Tuo piipun nouseminen ja kudin lähteminen oikeasti piipusta on yksi parhaimpia ominaisuuksia vrt. muut pelit vaikka ne joskus ärsyttävätkin. Pubgissa et tule tapetuksi ”head glitcheistä” ja muusta bullshitistä. Lisäksi sijoittumista täytyy osata miettiä. Tuohon pelin mekaniikkoihin kun tottuu, niin en näe noita pointteja ongelmina ollenkaan. Päinvastoin.

Action queuing = esim. pidät m2 pohjassa kun vaikka tiput katolta, maahan tullessa ADS automaattisesti päälle. Eli toiminteet suoritetaan heti kuin mahdollista, ilman että tarvitsee uudelleen painaa m2. En tiedä miten piipun nouseminen liittyy head glitchaamiseen.
 
Action queuing = esim. pidät m2 pohjassa kun vaikka tiput katolta, maahan tullessa ADS automaattisesti päälle. Eli toiminteet suoritetaan heti kuin mahdollista, ilman että tarvitsee uudelleen painaa m2. En tiedä miten piipun nouseminen liittyy head glitchaamiseen.
Aa joo. Tuo action queuen puuttuminen juuri kuvailemasi tilanteessa on kyllä raivostuttavaa ja se saisi olla olemassa.

Piipun nouseminen esim ikkunasta peakatessa estää osaltaan ”liian nopeaa” tai liian pienestä kulmasta ampumista. Onhan se realistista, ettet voi jossain objektissa seistä kiinni ase objektin sisäpuolella.
 
Ei kukaan joka vaivautuu tähän ketjuun kirjoittamaan varmaankaan arvostele pelin ydinsuunnittelua ja meininkiä, mutta onhan se outoa jos tykkää kankeudesta ja muista problemaattisista jutuista. Olisi parempi muotoilla asia niin että "minua nämä asiat eivät häiritse", kuin muotoon "on siistiä kun piippu sekoilee ikkunalaudan kanssa ja luulen olevani parempi ihminen kun tykkään venttailla puskassa 5 min vihollista ilman mitään toimintaa". Peli on jo käytännössä kuoliniskun partaalla Euroopassa, siitä ei pääse mihinkään, sillä iso pelaajamassa tulee Aasiasta, joten pelin hengissä säilyttämisessä ei ole onnistuttu ja me kaikki tiedämme aivan hyvin, että tämä johtuu kritiikin sivuuttamisesta. Pelistä on haluttu lähinnä teknisesti toimiva - joillakin on laatustandardit ja toisilla ei. Elämä on lyhyt käytettäväksi bugisen ja huonosti pyörivän pelin parissa, vaikka näin sopii halutessaan tehdä, eikä se tee kenestäkään mitenkään noloa ihmistä.

Minä ainakin haluan pelata nupit kaakossa ja kun on tehokas kone, ei ruudunpäivityksen tiputtelu eilen testatessani 50 FPS tienoille tiukassa tilanteessa ja hienoiset nykimiset siellä täällä maistu. Kaatumiset olivat aikanaan toki vielä ärsyttävämpiä, en tiedä onko niitä edelleen. Jäykkä liikkuminen ei haittaa minua, mutta liikkumisessa ja toiminnoissa on selkeä viive sen välillä kun painat nappia ja alkaa tapahtumaan, mikä on suuri lapsus pelissä kuin pelissä. Lisäksi yhdessä välissä kaverillani ilmeni pitkän aikajakson poikkeuksetta hurjaa nykimistä aina kun hän kohtasi vihollisen, mikä taisi jossain päivityksessä korjaantua; tämä vain esimerkkinä päivityksistä mitkä rikkovat pahemmin jotain kuin korjaavat, mikä ajaa luonnollisesti pelaajat tiehensä. PUBG-fanit ovat tehneet karhunpalveluksen pitämäänsä peliä kohtaan vähättelemällä ongelmia, sillä jos ne olisivat jo korjattu, peli ei kuolisi ehkä vuosiin.
 
Ei kukaan joka vaivautuu tähän ketjuun kirjoittamaan varmaankaan arvostele pelin ydinsuunnittelua ja meininkiä, mutta onhan se outoa jos tykkää kankeudesta ja muista problemaattisista jutuista. Olisi parempi muotoilla asia niin että "minua nämä asiat eivät häiritse", kuin muotoon "on siistiä kun piippu sekoilee ikkunalaudan kanssa ja luulen olevani parempi ihminen kun tykkään venttailla puskassa 5 min vihollista ilman mitään toimintaa". Peli on jo käytännössä kuoliniskun partaalla Euroopassa, siitä ei pääse mihinkään, sillä iso pelaajamassa tulee Aasiasta, joten pelin hengissä säilyttämisessä ei ole onnistuttu ja me kaikki tiedämme aivan hyvin, että tämä johtuu kritiikin sivuuttamisesta. Pelistä on haluttu lähinnä teknisesti toimiva - joillakin on laatustandardit ja toisilla ei. Elämä on lyhyt käytettäväksi bugisen ja huonosti pyörivän pelin parissa, vaikka näin sopii halutessaan tehdä, eikä se tee kenestäkään mitenkään noloa ihmistä.

Minä ainakin haluan pelata nupit kaakossa ja kun on tehokas kone, ei ruudunpäivityksen tiputtelu eilen testatessani 50 FPS tienoille tiukassa tilanteessa ja hienoiset nykimiset siellä täällä maistu. Kaatumiset olivat aikanaan toki vielä ärsyttävämpiä, en tiedä onko niitä edelleen. Jäykkä liikkuminen ei haittaa minua, mutta liikkumisessa ja toiminnoissa on selkeä viive sen välillä kun painat nappia ja alkaa tapahtumaan, mikä on suuri lapsus pelissä kuin pelissä. Lisäksi yhdessä välissä kaverillani ilmeni pitkän aikajakson poikkeuksetta hurjaa nykimistä aina kun hän kohtasi vihollisen, mikä taisi jossain päivityksessä korjaantua; tämä vain esimerkkinä päivityksistä mitkä rikkovat pahemmin jotain kuin korjaavat, mikä ajaa luonnollisesti pelaajat tiehensä. PUBG-fanit ovat tehneet karhunpalveluksen pitämäänsä peliä kohtaan vähättelemällä ongelmia, sillä jos ne olisivat jo korjattu, peli ei kuolisi ehkä vuosiin.
Pubgissa kyllä huvittavaa kuinka yhden bugin fixaus yleensä luo vähintään kaksi uutta.

Rahaa peli on tuottanut aivan helvetin paljon, joten suorastaan hämmästyttävää kuinka huonossa kunnossa se yhä on. Uusia skinejä kyllä koko ajan työnnetään ulos.
 
Pelastuisiko PUBG jos peli olisi kaikille ilmainen? Mitä sanoo raati?
Omistan PUBG, mutta olen siirtynyt pelaamaan PUBG Liteä, koska en voi suositella kavereilleni ostamaan peliä täyshintaan, mutta toisaalta en viitsi yksin tahkota perus PUBGia.
 
Ainut suurempi suorituskykyyn liittyvä ongelma viime kuukausina on ollut, että smoken sisässä fps tippuu noin 50:neen. PUBG vissiin hyötyy nopeesta RAM:sta ja CPU:sta. Itse ajellut 10600k @ 5Ghz ja 16gb 4100mhz 18-18-18-38 ajotuksilla.
 
Se minkä moni kokee ongelmaksi eli pubgin kankeus itseäni taas miellyttää toisin kuin pelit joissa aseissa ei ole kunnon rekyyliä, hahmot liitävät ja hyppivät miten parhaaksi katsovat.
Pubgin ongelmat itselle on jo mainittu action queueing puuttuminen, kallioilla 5cm pudotus ja heali peruuntuu, huijarit servereillä jne.

Aina sitä palaa PUBGin pariin kerta toisensa jälkeen, ei ole vielä mielestäni parempaa peliä kyseisessä genressä.
 
Se minkä moni kokee ongelmaksi eli pubgin kankeus itseäni taas miellyttää toisin kuin pelit joissa aseissa ei ole kunnon rekyyliä, hahmot liitävät ja hyppivät miten parhaaksi katsovat.
Pubgin ongelmat itselle on jo mainittu action queueing puuttuminen, kallioilla 5cm pudotus ja heali peruuntuu, huijarit servereillä jne.

Aina sitä palaa PUBGin pariin kerta toisensa jälkeen, ei ole vielä mielestäni parempaa peliä kyseisessä genressä.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi
 
Peliseuran puutteessa on tullut pelattua pelkästään soloa ja enimmäkseen ranked soloa. Minusta peli toimii nykyisin aika hyvin. Totaalijäätymisiä en ole enää havainnut. Tuo ettei mappia voi enää valita on ihan hyvä koska
valitettavasti pelaajia on liian vähän jotta niitä riittäisi kaikkiin mappeihin.
 
Se minkä moni kokee ongelmaksi eli pubgin kankeus itseäni taas miellyttää toisin kuin pelit joissa aseissa ei ole kunnon rekyyliä, hahmot liitävät ja hyppivät miten parhaaksi katsovat.
Pubgin ongelmat itselle on jo mainittu action queueing puuttuminen, kallioilla 5cm pudotus ja heali peruuntuu, huijarit servereillä jne.

Aina sitä palaa PUBGin pariin kerta toisensa jälkeen, ei ole vielä mielestäni parempaa peliä kyseisessä genressä.
Kyllä se näin on joo, tuo tietty kankeus imho tuo realismia, ampuminen on taitolaji jne. Paras peli pitkään aikaan, ja paras BR peli. Silti en ole about 8-9 kuukauteen pelannu koska botit ja koodarit :(

Paras peli kyseisessä genressä mutta ei ikävä kyllä tule enään palattua tämän ääreen, ja harmittaa.
 
Kyllä se näin on joo, tuo tietty kankeus imho tuo realismia, ampuminen on taitolaji jne. Paras peli pitkään aikaan, ja paras BR peli. Silti en ole about 8-9 kuukauteen pelannu koska botit ja koodarit :(

Paras peli kyseisessä genressä mutta ei ikävä kyllä tule enään palattua tämän ääreen, ja harmittaa.

Ranked matseissa ei ole botteja eikä tykistökeskitystä punaisella alueella. Nyt on pari kautta ollut myös solo ranked.
 
Loppunut tän pelaaminen kun tuntuu, että kaikki tehdään päinvastoin kun mitä pitäis fanien kannalta. Suunta vaan on ihan väärä. Paskoja mappeja, rajoitetaan parempien (vanhojen) mappien peluuta, raiskataan vanhat mapit pilalle, päästettiin cheatterit liian pitkään pilaamaan pelikomemusta jne. :(

Warzonesta saanut korvikkeen, se taas on ehkä hieman liian nopea. Joku välimaasto pelimekaniikaltaan ois itelle osuvin. Mutta kyllä Warzone on laadullisesti valovuoden edellä (tekstuurit, pelimoottori, sujuvuus). PUBG jää kelkasta kehityksessä...
 
Itse olen löytänyt peleihin iloa turnauksista ja laddereista kuten Challenger Mode, FaceIt ja GLL. Myös solo ranked on mukavaa pelattavaa.
 
Pubgin ongelmat itselle on jo mainittu action queueing puuttuminen, kallioilla 5cm pudotus ja heali peruuntuu, huijarit servereillä jne.

Tässä on hyvin tiivistetysti nykypelaamisen ongelmat. Mitä parempaa ja isompaa tulee ulos, sen pienemmistä asioista joudutaan etsimään pelikokemukseen negatiivisesti vaikuttavia tekijöitä. Kelatkaapa mielessä näitä lueteltuja ongelmia, siis kun äijä ei voi pitää liipasinta pohjassa samalla kun putoaa maahan tai hiilauksen peruuntuminen pikku kolauksesta. Siis oikeesti? En sano etteikö samat asiat itteä vituta mutta perkule kun noissakin on haettu pelkkää realismia ja asiat on kumminkin tiedossa eikä mitenkään yllätä enää.

Todellisuudessa pelikokemuksen pilaa sen että sieltä ei enää nykyisin tulee vihuina tyyppiä "koitanpa pelata tuota pubgia"-äijää, vaan siellä on jotain tuhansia tunteja takana järjestäen ja kuolema tulee usein todella yllättäen ja tämä laskee pelifiilistä helposti.
 
Se on totta että hc pelaajat ovat jäljellä ja pelaajien taso on noussut huomattavasti. Tämä on toki odotettua kun kasuaalit putoavat pois ja pelaajien ydinryhmä jää jäljelle.
 
Tässä on hyvin tiivistetysti nykypelaamisen ongelmat. Mitä parempaa ja isompaa tulee ulos, sen pienemmistä asioista joudutaan etsimään pelikokemukseen negatiivisesti vaikuttavia tekijöitä. Kelatkaapa mielessä näitä lueteltuja ongelmia, siis kun äijä ei voi pitää liipasinta pohjassa samalla kun putoaa maahan tai hiilauksen peruuntuminen pikku kolauksesta. Siis oikeesti? En sano etteikö samat asiat itteä vituta mutta perkule kun noissakin on haettu pelkkää realismia ja asiat on kumminkin tiedossa eikä mitenkään yllätä enää.

Todellisuudessa pelikokemuksen pilaa sen että sieltä ei enää nykyisin tulee vihuina tyyppiä "koitanpa pelata tuota pubgia"-äijää, vaan siellä on jotain tuhansia tunteja takana järjestäen ja kuolema tulee usein todella yllättäen ja tämä laskee pelifiilistä helposti.

Itselle taas päinvastoin, pitkä pubgi-taival takana eikä kiinnosta lanata enää mitään 100h opettelijoita vaan kynnys on korkea ja siitä palkitaan. Paremmasta ja isommasta en puhuisi kyllä missään tilanteessa, sillä moottori tai sen ongelmat eivät ole edennyt juuri minnekään. En tiedä ymmärsitkö action queuen väärin, mutta liipasin pohjassa ei ollut se idea, vaan että ads on valmiina kun maahan saavutaan.
 
Mikähän on nyt tullut PUBG:n kanssa? Ongelmana on se, että kun pelin käynnistää Steam:sta, niin alkuun tulee ihan normaalisti se pieni ruutu missä on kuva ukosta ja lukee Season 10. Sen jälkeen kuva menee mustaksi ja mitään ei näy. Steam:n FPS laskuri nurkassa näkyy ja pomppaa yli 3000 fps kuvan pysyessä yhä mustana. Näyttö kyllä toimii ja ALT+TAB pääsee työpöydälle, missä kaikki on ihan normaalia. Ainostaan PUBG sovelluksessa pysyy kuva mustana. Sitten jos pelin lopettaa "väkisin", niin yleensä seurauksena on jokin korruptoitunut tiedosto mikä herjaa seuraavalla käynnistysyrityksellä että se pitää ladata uudestaan.

Näytönohjain on Radeon RX 5500 XT ja käytössä viimeisimmät Radeon Adrenalin sovelluksen löytämät ja asentamat ajurit. Latasin myös ajurit suoraan AMD:n sivuilta (ja olivat samat kuin Adrenalin asentamat). Peli toimi vielä sunnuntaina ihan normaalisti ja ongelma ilmeni eilen maanantaina. Oli tehnyt samaa jo aiemminkin harvakseltaan, mutta silloin oli auttanut pelin sammutus ja koneen bootti. Nyt ei toimi enää ollenkaan. Muistaakseni teki samaa myös aiemmalla ajuriversiolla mutta harvemmin.

Näyttö on Lenovo 27" kaareva FHD missä 165 Hz ja kytketty luonnollisesti DP:llä. Adrenalinistä on päällä Radeon Free Sync. Muutoin aika lailla default asetukset.

Olen tähän mennessä kokeillut seuraavaa: näytönohjaimen ajurien uudelleen asennus, pelin uudelleen asennus. Free Sync disablointi. PUBG paikallisten tiedostojen eheyden tarkistus.

Millään muulla pelillä ei tee tätä, ainostaan PUBG:ssa. Tai no, Tropico 5 kanssa ensimmäisellä käynnistyksellä välkytti kuvaa on/off, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei ole ollut enää ongelmia.
 
Oletko koittanut ajurien vanhemmilla versioilla? Eihän mikään palomuuri blokkaa pääsyä (PUBG, PUBGin anticheatit)?
 
Oletko koittanut ajurien vanhemmilla versioilla? Eihän mikään palomuuri blokkaa pääsyä (PUBG, PUBGin anticheatit)?
Nyt toimii taas. Päivitin vielä manuaalisesti emon piirisarjan ajurit sekä pcie wifi/bluetooth -sovittimen ajurit. En tiedä vaikuttiko nuo vai oliko vain jotain itse pelissä/Steam:ssa häikkää...

EDIT: ja taas lakkasi toimimasta. Yhden matsin ehdin pelata. Sammutin pelin ja kävin välillä kahvilla. Sen jälkeen kun käynnistin pelin niin taas on tuo musta ruutu...
 
Viimeksi muokattu:
Onko sulla jotain toista näytönohjainta millä koittaa?
+ koita jotain vanhempia näyttiksen ajureita.
 
Onko sulla jotain toista näytönohjainta millä koittaa?
+ koita jotain vanhempia näyttiksen ajureita.
Ei ole valitettavasti toista näytönohjainta ja en usko että näyttis on viallinen. Minkään muun pelin kanssa ei ole tätä ongelmaa millään muulla alustalla. Ainoastaan PUBG ja Steam. CS:GO ja Pathfinder toimivat ongelmitta Steam:ssa samoin kuin Star Wars Squadrons, Pillars of Eternity ja Remnant Epic:ssä. Tuntuu että on ihan vain PUBG oma ongelma.
Kokeilin lokakuun Radeon Adrenalin ajureita ja ei auttanut. Kokeilen vielä asentaa koko pelin uudestaan.
 
Kokeile lattaa PUBGin anticheatit Firewall exception listalle palomuurista sekä itse PUBG + Steam. Onko sinulla jotain softaa joka hallitsee esim RGB valoja? Koita ilman. Onko näyttiksen tai prossun lämmöt kunnossa?
 
Kokeile lattaa PUBGin anticheatit Firewall exception listalle palomuurista sekä itse PUBG + Steam. Onko sinulla jotain softaa joka hallitsee esim RGB valoja? Koita ilman. Onko näyttiksen tai prossun lämmöt kunnossa?
Nuo on ok. Poistin asennuksen Steam:sta ja deletoin kiintolevyltä PUBG -kansion ja asensin kokonaan uusiksi. Nyt toimii taas mutta kuinkakohan kauan..?
 
Millä ihmeen asetuksilla/modeilla jengi tätä pelaa? Tänään tuli taas sellanen kuolema, että death camia katsoessa en itse nähnyt itseäni, vaikka miten kelasin nauhaa edestakas. Kaveri vilkaisee yli 100m etäisyydeltä 90deg oikealle, näkee minut, kääntyy, ampuu päähän.

Jos mun pikseli ei loistanut neon vihreällä keskellä näyttöä niin en ymmärrä miten tämä oli taas mahdollista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 742
Viestejä
4 965 980
Jäsenet
79 674
Uusin jäsen
susun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom