Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Pubgin ongelmat itselle on jo mainittu action queueing puuttuminen, kallioilla 5cm pudotus ja heali peruuntuu, huijarit servereillä jne.
Tässä on hyvin tiivistetysti nykypelaamisen ongelmat. Mitä parempaa ja isompaa tulee ulos, sen pienemmistä asioista joudutaan etsimään pelikokemukseen negatiivisesti vaikuttavia tekijöitä. Kelatkaapa mielessä näitä lueteltuja ongelmia, siis kun äijä ei voi pitää liipasinta pohjassa samalla kun putoaa maahan tai hiilauksen peruuntuminen pikku kolauksesta. Siis oikeesti? En sano etteikö samat asiat itteä vituta mutta perkule kun noissakin on haettu pelkkää realismia ja asiat on kumminkin tiedossa eikä mitenkään yllätä enää.
Todellisuudessa pelikokemuksen pilaa sen että sieltä ei enää nykyisin tulee vihuina tyyppiä "koitanpa pelata tuota pubgia"-äijää, vaan siellä on jotain tuhansia tunteja takana järjestäen ja kuolema tulee usein todella yllättäen ja tämä laskee pelifiilistä helposti.
Nyt toimii taas. Päivitin vielä manuaalisesti emon piirisarjan ajurit sekä pcie wifi/bluetooth -sovittimen ajurit. En tiedä vaikuttiko nuo vai oliko vain jotain itse pelissä/Steam:ssa häikkää...Oletko koittanut ajurien vanhemmilla versioilla? Eihän mikään palomuuri blokkaa pääsyä (PUBG, PUBGin anticheatit)?
Ei ole valitettavasti toista näytönohjainta ja en usko että näyttis on viallinen. Minkään muun pelin kanssa ei ole tätä ongelmaa millään muulla alustalla. Ainoastaan PUBG ja Steam. CS:GO ja Pathfinder toimivat ongelmitta Steam:ssa samoin kuin Star Wars Squadrons, Pillars of Eternity ja Remnant Epic:ssä. Tuntuu että on ihan vain PUBG oma ongelma.Onko sulla jotain toista näytönohjainta millä koittaa?
+ koita jotain vanhempia näyttiksen ajureita.
Nuo on ok. Poistin asennuksen Steam:sta ja deletoin kiintolevyltä PUBG -kansion ja asensin kokonaan uusiksi. Nyt toimii taas mutta kuinkakohan kauan..?Kokeile lattaa PUBGin anticheatit Firewall exception listalle palomuurista sekä itse PUBG + Steam. Onko sinulla jotain softaa joka hallitsee esim RGB valoja? Koita ilman. Onko näyttiksen tai prossun lämmöt kunnossa?
Millä ihmeen asetuksilla/modeilla jengi tätä pelaa? Tänään tuli taas sellanen kuolema, että death camia katsoessa en itse nähnyt itseäni, vaikka miten kelasin nauhaa edestakas. Kaveri vilkaisee yli 100m etäisyydeltä 90deg oikealle, näkee minut, kääntyy, ampuu päähän.
Jos mun pikseli ei loistanut neon vihreällä keskellä näyttöä niin en ymmärrä miten tämä oli taas mahdollista.
Oikeastaan kaikki very low paitsi tekstuurit low on aika yleinen kilpailijoiden kesken. Vähentää kasvillisuutta ja muuta paskaa ja pyörii hieman paremmin. Toki myös suurella todennäköisyydellä koodari.Millä ihmeen asetuksilla/modeilla jengi tätä pelaa? Tänään tuli taas sellanen kuolema, että death camia katsoessa en itse nähnyt itseäni, vaikka miten kelasin nauhaa edestakas. Kaveri vilkaisee yli 100m etäisyydeltä 90deg oikealle, näkee minut, kääntyy, ampuu päähän.
Jos mun pikseli ei loistanut neon vihreällä keskellä näyttöä niin en ymmärrä miten tämä oli taas mahdollista.
Nä on näitä, itse välillä näkee ihan pienen vilauksen jossain ja se riittää infoihin. Jos on pystynyt sua ampumaan päähän sun pää on myös todennäköisesti ollut näkyvillä.Millä ihmeen asetuksilla/modeilla jengi tätä pelaa? Tänään tuli taas sellanen kuolema, että death camia katsoessa en itse nähnyt itseäni, vaikka miten kelasin nauhaa edestakas. Kaveri vilkaisee yli 100m etäisyydeltä 90deg oikealle, näkee minut, kääntyy, ampuu päähän.
Palaan vielä tähän minun näyttöongelmaan PUBG:ssa. Olen ehkä löytänyt ratkaisun.
Aiemmin pelasin "full screen" tilassa ja silloin ilmeni tuota näytön pimenemistä. Kaikki ajurit yms. on päivitetty ja kokeiltu vanhemmillakin versioilla, joiden aikana ei ollut ongelmia. Näyttö on se 165Hz ja kiinni RX 5500XT näytönohjaimessa luonnollisesti DP kaapelilla, että saa nuo korkeat Hz käyttöön. Radeon -softasta on FreeSync Premium päällä. Reso 1080p.
Mutta mutta... peli siis ilmeisesti lähti käyntiin mutta näyttö oli mustana. Saattoi kyllä kaatuakin, koska musiikkia ei kuulunut. Sitten kun pelin lopetti voimakeinoin, niin se korruptoi joka kerta TSIgame.exe (tjsp) tiedoston ja Steam:n piti ladata se uudestaan. Asensin vielä kerran koko pelin uudestaan, kun olin ensin poistanut vanhan asennuksen sekä kaikki jäljet asennuksesta kiintolevyltä.
Sitten keksin kokeilla pelata "borderless" tilassa ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
Tuli vielä tilattua uusi 1.4 DP kaapelikin mikä tukee 1080p@240Hz / 2K@165Hz / 4K@144Hz / 8K@60Hz.
Hyvä tietää että on kohtalotovereitaItselläkin on satunnaisesti vetänyt näyttöä kesken pelin mustaks, DP kaapelikin tuli vaihdettua esport malliseen, mutta pari kertaa tapahtunut senkin jälkeen. Lopullinen syy ei kyllä ikinä selvinny. Muita pelejä ei oo tullut niin paljoa pelattua, että vois sanoa tapahtuuko sitä niissäkin.
Näyttö on Lenovo G27c-10. 1080p@165Hz. Radeon ja FreeSync premium. Nyt käytössä joku Deltacon tms. perus 1.2 DP-kaapeli Gigantista kun odottelen vielä tuota uutta letkua.Mitkä ne teidän näytöt on?
Freesync/G-Sync näyttöjen kanssa on ilmennyt erinäisiä mustan ruudun ongelmia.
Yksi skenaario on mm. 1000-sarjan Nvidia kortit, ja ainakin tietyt Freesync (tai G-Sync compatible) näytöt. Itselläkin oli tuota Lenovo Y27q-20 kanssa, ja ongelma poistui kun tuli uusi 3000-sarjan Nvidia. Tosin nyt näytön valmistaja oli julkaissut peräti uuden firmiksen ongelmaan, joten ehkä toimisi näyttö myös vanhan Pascal kortin kanssa jos firmiksen ajaisi sisään.
Tuo mun skenaario ei toki päde ainakaan Moloch tapauksessa, kun siellä on Radeon.
Nopeasti Googlaten vastaavaa ongelmaa on tosiaan myös Radeoneilla. Syyt voi tietenkin olla hieman erilaiset.
Näissähän on ollut mitä hassumpia "korjauksia", tosin mulla ei toiminut kumpikaan.
Yksi oli että sen esim. 165 Hz sijaan käyttää 144 Hz. Toinen oli että näytön tulisi olla päällä ennen kuin käynnistää koneen. Nämä ei tietty kovin lopullisia ratkaisuja ole.
Tietenkin jos PUBG on ainoa ongelmapeli, niin saako ikinä edes selvitettyä. Hyvä jos kuitenkin borderless toimii.
Jos pitää paikkansa ja inventoryssa arvokkaita skinejä niin kannattaa varmaan myydä neMahdollisesti jatko-osaa pukkaa? Odotan kyllä varsin mielenkiinnolla...
PUBG Corp Confirms PlayerUnknowns Battlegrounds 2 is in development
PUBG Corp has officially confirmed a sequel to PlayerUnknown's Battlegrounds is in development for PC, Mobile & Consoles.charlieintel.com
Saa toki varmaan ensi vuoteen odottaa.
Ei tietääkseni, olisi kyllä kätevä ominaisuus.Onko tässä pelissä mahdollista bindata primary - secondary aseiden vaihto toggle napin alle?
Oon ihan vasta-alkaja tässä (pelitunteja takana n. 30), ja ajattelin kysäistä täältä kun alkoi askarruttamaan. Eli nyt tuli ensimmäistä kertaa vastaan talosta ase jossa oli valmiina skini. Tämä ei ollut siis kenenkään hylkäämä, vaan loottasin sen pelin alussa rakennuksen yläkerrasta. Onko näitä randomisti joku minimaalinen määrä vai mitä tämä tarkoittaa?
Onks kellään muulla tullu PUBG kanssa moista ongelmaa että jos pelaa fullscreen tilassa niin tulee jotain vammasia grafiikkavirheitä? Ilmesty tossa jossakin vaiheessa alkuvuodesta mut hiukan hankala tarkemmin arvioida mikä tuohon on vaikuttanu kun on tullu pelattua niin vähä. Jos pelin vaihtaa borderles tai windowed tilaan niin ei mitään ongelmaa mut fullscreen tilassa sellasia punasia ja sinisiä tekstuuri mössöjä siellä täällä tms. Jotenkaan en usko että omasta koneesta johtuis sillä en oo missään muussa huomannu mitään ongelmaa eikä mitään kaatuiluja oo ilmenny + ei oo mitään kellotuksia näyttiksellä.
Oletko koittanut asentaa pelin uudestaan? Tämä peli on kyllä siitä hieno, että tulee uusia bugeja päivitysten mukana kun jotain vanhoja korjataa pois.
Tuli muuten vähän aikaa sitten vastaan botti jonka nimi oli Luotetta_vuus. Mistäköhän sanakirjoista ne noita nimiä kehittää...
Onkohan asetuksissa toggle/hold erilainen crounch:lle ja aim:lle? Ne löytyy eri välilehdeltä asetuksista kuin pikanäppäimet.Onko tässä mahdollista keybindata crouch + aim saman näppäimen alle järkevästi? En ymmärrä miksi crouch asennossa pitää erikseen painaa aim että saa aseen hajontaa pienennettyä kun aim ei vaikuta liikkumisnopeuteen tässä asennossa. Nyt jos bindaan saman näppäimen alle crouch + aim, tämä ärsyttävästi ohittaa ADS komennon, eli aim komento ei saisi ylittää ADS komentoa. Toisaalta jos laitan aim komennon eri näppäimen alle kuin crouch, nousee jäbä pystyyn tähtäämään aim komennon saatuaan vaikka crouch painettuna alas hold komennolla. Muistaakseni Pubg litessä toimi moitteetta crouch + aim saman näppäimen ja ADS eri näppäimen alla ja ADS oli priorisoitu niin että crouch + aim näppäimen painallus ei sitä enää ohittanut.
Juurikin tuollainen vähän ideana eli crouch + aim olisi korkea polvi asento tähtäyksellä saman näppäimen alla jos vihollinen lähietäisyydellä, mutta tämä ikävästi ohittaa ADS komennon vaikka se olisi painettuna pohjaan. Muistelisin vain että tämä joskus ollut mahdollista.Aim Down Sights:ia käytän 99% ajasta, mutta olen laittanut silti aimin ja walkin samaan nappiin ja se toimii oikein. Aina kun painan napin pohjaan ukko kävelee hiljaa ase lonkalla tähdättynä muttei tähtäimen läpi. Aim+walk taitaa olla hiljaisempi kuin aim+crounch, jos sen takia haluat laittaa ne samaan nappiin..